Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ägare till LG RZ-42PX1oPX & PX11

205 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG RZ-42PX11 42" (TV) 1 7,63 (15) Inga priser
LG RZ-42PX10 (TV) 1 7 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 26 september 2004 - 09:19

Unregistered5023707e
  • Unregistered5023707e
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej!

Det vore trevligt om vi som är ägare till LG RZ-42PX10 Samt RZ-42PX11PX utbyter erfarenheter tips mm.

Själv har jag en PX11 som hänger på väggen. Inkopplat är en Nokia 112 Digitalbox samt en Pioneer DV-444. Ska testa en kompis Pioneer DV-668AV för att se om det gör skillnad i bild. :)

Postad 26 september 2004 - 17:43

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0
Tjo , lycklig ägare av en PX11 jag me , tack till "danielandersson" på forumet för gruppköpet.

Än så länge så har jag bara analog visning på min skärm , DVD med RGB/Component är på gång likaså digital box.

Men är klart nöjd hittills av vad skärmen presterar.

Har följande inställningar
Fleshtone 0
Con: 80
B: 60
Col: 50
S: 60

Tycker dom funkar bra hittills som sagt , får väl se sen när jag kör via andra ingångar(bättre än vanlig scart o antenn)

Postad 26 september 2004 - 19:07

Unregistered5023707e
  • Unregistered5023707e
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Nu har jag provat att titta på DVD med komponentkabel och progressiv bild. Bildkvaliteten var betydligt bättre blev riktigt nöjd :( Verkar som om jag får köpa en ny DVD-spelare.. Spelaren som testades var en i 7000 kronors klassen. Vet ni om det är stor skillnad mellan en för ca 1500kr mot 7000kr gällande bildkvalitet?

Postad 26 september 2004 - 21:09

steven77
  • steven77
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har oxå en px10. Kör bara med tvsladden direkt in men tycker ändå att bilden blir bra. Har däremot lite problem med lipsyncen som retar mig. Är det fler som har samma problem?

Postad 27 september 2004 - 11:36

hobbelobbe
  • hobbelobbe
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag får ibland problem med lipsync när jag kör ljudet genom recivern men inte genom TV'n.

Detta gäller visserligen bara vissa dåliga utsändingar från min Boxer.
Från PC'n fungerar det bra.

Postad 27 september 2004 - 16:41

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0
Inge problem med lipsync för mig vad jag har märkt än (via vanlig TV o vanlig DVD) , har läst om problem med det på avforums och försökt tänka på det när jag tittar men har som sagt inte lyckas märka nåt ännu iaf ;)

Postad 27 september 2004 - 22:02

Unregistered95bdc9a7
  • Unregistered95bdc9a7
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
hej hej.
Jag har inte heller haft nått lipsync problem, men jag har bara kört ljudet genom tvn än så länge.
Finns det ingen audio utgång på tvn så man kan spela upp tv ljudet genom receivern??

inställningar:

contr. 84
bright, 70
col, 27
sharp,60

annars e jag nöjd. kan märka aningens eftersläpningar på vissa scener nån gång, men jag har än så länge bara matat den med analog tv och det tycker jag överlag funkar väldigt bra.
Väntar på en komponent kabel till xboxet som jag kommer att använda som progresiv dvd spelare (och till spel och grejer förståss). håller på lite med inställningar och filters på datans dvd spelare. har erfarenhet av att datan ( med rätt programvara och filterinställningar) överlägset blir den bästa dvd spelaren.

Postad 28 september 2004 - 19:05

Unregistered5023707e
  • Unregistered5023707e
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Nej någon Audio ut finns inte verkar det som. Inte ens för hörlurar.. Här har man köpt Sonys senaste trådlösa hörlurar (Sony TMR-RF850R) med superduperljud ;)

Kommer att koppla ljudet från digitalboxen till min inte ännu inkopplade ljudanläggning. När jag får min nya DVD-spelare kopplar jag in ljudet från den också. Då har jag även utgång för hörlurar ;)

Provade att köra med S-video kabel från min DVD till skärmen men såg ingen förbättring i bildkvalitet.

För övrig är min DVD-spelare inkopplad till AV1 (kommer att ändras till komponent med nya spelaren) och boxen inkopplad till AV3.

Postad 04 oktober 2004 - 22:14

Unregistered95bdc9a7
  • Unregistered95bdc9a7
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
OK gubbar... jag skulle vilja veta vad ni har exprementerat fram när det gäller färger, contrast mm. Jag är mycket nöjd med mina men är öppen för förslag.. Har just nu hitta nemo på och oj oj oj vilken bild och färgerna e helt grymma.

Postad 04 oktober 2004 - 23:12

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0
Kör på mina inställningar jag skrev i några inlägg ovan...

Fleshtone 0
Con: 80
B: 60
Col: 50
S: 60

Upptäckte dock till min glädje att min gamla Samsung DVD/VHS kombo faktiskt har RGB ut vilket lyfte bilden flera höjder vad det gäller färgdjupet och skärpan i bilden! Kör dessutom med nån sunkig noname kabel då. Kanske kan lyfta ett snäpp till med någon bättre kabel.
Har dock inte provat o lattja med några inställningar på RGB signalen...

Postad 06 oktober 2004 - 17:49

drdos
  • drdos
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Varför blev det en LG PX11?

Ni som gjort ert val, hjälp mig i djungeln av 42" Plasmor. De övriga som snurrar i mitt huvud är kanske inte helt oväntat:

- Panasonic PA30
- Norhernstar NS42
- Samsung 42S4S

Vad har LG:n som inte ovanstående har enligt ert tycke.

Att använda som TV
- Skärpa?
- Djup & Svärta?

Att använda som datorskärm
- Hur är skärpa mm när ni kör den på datorn?
- Vilken upplösning?
- Vilken anslutning kör ni?

Hur är det med möjlighetern att köra HDTV 720p 1080 etc

Vore tacksam för tips så jag också kan bli en nöjd LG -ägare

Postad 06 oktober 2004 - 18:04

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Varför LG? Jag tittade på en px10 igår, och det var något av det sämsta jag sett. Endast luxor är sämre.

Postad 07 oktober 2004 - 10:01

klorathy
  • klorathy
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu har jag testat min LG PX11 med en Denon 1910 via dvi och komponent samt även scart.

Jag var lite orolig för att bilden med dvi skulle vara blaskig men så var det inte. Bilden blev otroligt bra och jag kunde inte se någon skillnad på färgdjup mot komponent. Något vassare skärpa med dvi mot komponent. Med scart såg bilden ut som skit (jämförelsevis) med massa bandningar och eftersläpningar så ska man köra film/xbox mm på en PX11 så bör man köra med dvi eller komponent.

Sen lider tyvärr lg'en av lite bandning och släp problem med min boxer kopplad till AV1 (RGB-scart), men jag tror nog att detta är oundvikligt utan progressive scan.

Angående inställningar på denon så körde jag dvi i 720p. Kunde inte se någon skillnad med 480p. 1080i ser ju inte så bra ut men det är bara naturligt med lite flimmrig bild i interlace. Komponent körde jag även det med progressive scan.

Postad 08 oktober 2004 - 13:59

Unregistered95bdc9a7
  • Unregistered95bdc9a7
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Molsson:
Antar att du såg px10:an på typ on off el nått. har också vart inne och kollat på den där och kan hålla med om att bilden såg ut som skräp. Hemma hos mig däremot där den e matat med rätt inställningar mm så är jag mycket nöjd med den.
Kör tom vanlig analog kabel tv och bilden är mycket bra.

drdos:
Ang. skärpa, djup, svärta.. - är mycket nöjd men se till vad du matar rackaren med, tex dvd från datorn med vga (än så länge) så blir bilden riktigt bra.
Ang. datorskärm..- Det e såååå cleant att luta sig tillbaka i soffan och hänga lite på nätet. Kör på 1024 vilket jag tycker funkar bra, har inga problem att läsa vad det står på 3,5m avstånd, och bilden är skarp. Inte som på en lcd tv, men ändå mycket bra.

:(

Postad 08 oktober 2004 - 21:08

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag spelar xbox, kollar dvd med prog scan / komponent, kör data i 1024 samt kör Analog TV... Tycker det funkar utmärkt. För priset jag betala är jag helnöjd..

Det enda jag kan klaga på är att ibland vid snabba rörelser kan röda saker blir lite åt det pixliga hållet nån sekund.. men inget jag stör mig på alls..

Postad 09 oktober 2004 - 09:49

Unregistered5023707e
  • Unregistered5023707e
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Angående vilken skärm man ska välja.
Panasonic kan säkert ha en bättre bild men gillar inte anslutningarna både till möjligheter och placering. Det är svårt att komma åt om skärmen är placerad på en vägg. Samt designen är inte bra, blev negativt överraskad när jag såg den i verkligheten.

NS är nog jättebra till bildkvalitet mm. Men det känns mer som en skärm än en riktig tv för mig.

LG har en bra design goda anslutningsmöjligheter även om den saknar analog ut men som i mitt fall har jag tagit ljudet från boxern och dvd spelaren till surroundanläggningen. Dock kan jag ibland få problem med lipsync från boxer via surroundanläggningen dock ej från dvd.

Kör på DVD med komponent och progressive. Det är ett måste för er som har Plasma-TV RGB räcker inte. Även om ni kör med en dyr och fin dvd spelare är komponent + progressive överlägset i min mening. Såg på Troja på dvd igår och den bildkvaliteten jag hade räcker mer än väl för mig.

När ni väljer skärm gå på eran egen magkänsla det gjorde jag. När ni väl har fått upp den på väggen har ni många avundsjuka människor omkring er :(

Postad 23 november 2004 - 23:27

Bugghult
  • Bugghult
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har haft mega otur med min PX11, har gått sönder 3 gånger redan. Har varit på verkstad mera än hemma. Den börjar blixtra i bilden när den blir mycket svart i och så hoppar den. Är nu Jä.....ligt trött och besviken på den.
Min kompis har en PX10 den började ryka som någon skrev förut.
LG verkar vara skit i min mening, vill byta den men dom har tydligen rätt att försöka fixa den en gång till.
Om man ska klaga mer så kan hud se mycket mystisk ut, annars är det nog en bra burk om den fugerar :D

Postad 24 november 2004 - 11:04

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0
Ofan , låter som ett riktigt otursexemplar , min Px11 har fungerat klockrent sen jag fick min för snart två månader sen , den har varit igång säkert i snitt 6 timmar per dag sen dess utan minsta problem.

Postad 24 november 2004 - 14:47

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Varför LG? Jag tittade på en px10 igår, och det var något av det sämsta jag sett. Endast luxor är sämre.

Hur var den matad, med kass analog signal? Dvd ?

Postad 24 november 2004 - 19:19

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Kan nån vänlig själ svara på det här med dvi, kommer att få en PX11 inom kort, ska jag byta ut min dvd till en som har dviutgång? Blir det så mycket bättre?
Någon som har detta? I så fall vilken dvdspelare har ni?

Postad 24 november 2004 - 21:31

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Kan nån vänlig själ svara på det här med dvi, kommer att få en PX11 inom kort, ska jag byta ut min dvd till en som har dviutgång? Blir det så mycket bättre?
Någon som har detta? I så fall vilken dvdspelare har ni?

Vissa tycker dvi ger bäst bild, andra tycker dvi ger för skarp bild varmed den blir jobbig ur den aspekten. Du bör få bra bild via RGB-scart eller köra PS via komponentutgången.

Postad 24 november 2004 - 22:01

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Tack Viggen. Du som är H/K frälst, vad tycker du om deras dvdspelare? Är det nåt för mig, har en avr630 också.

Postad 24 november 2004 - 23:40

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Tack Viggen. Du som är H/K frälst, vad tycker du om deras dvdspelare? Är det nåt för mig, har en avr630 också.

Dvd-spelarna är bra, de har ju en fin DAC så de levererar bra ljud i 2-kanal samt även bra bild med, har dock själv endast kör rgb mot tv. Kolla in t ex den officiella dvd-22 tråden:

https://www.minhembi...showtopic=59773

Finns annars bra kandidater från andra märken men visst estetiskt är det tjusigt med en h/k-kombi utan tvekan :wub:

Redigerat av Viggen, 24 november 2004 - 23:43.

Postad 26 november 2004 - 19:50

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag var och kollade på en PX11 som var matad med en Samsung dvd med DVI igår. Jag tyckte bilden var väldigt grynig, blev lite besviken, killen i affären sa att det var en inställningsgrej, kan det vara det? Läste något om HDCP kompatibel osv, har det nåt med det att göra?

Någon som har kopplat så här?
Skapligt stressad över detta, får min PX11 i veckan förhoppningsvis.

Postad 27 november 2004 - 15:04

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Man är väl alltid stressad/nervös när man köper dyrare saker..
Men jag är toknöjd med min PX11.
Såg den också på onoff där den va askass.
Men väl hemma installerad och inkörd så är den kalas.

Tycker att den gav bäst bild efter ca 2 veckor...
Man ska köra på low mode ett tag i början läste jag också.
Jag kör visserligen på low mode hela tiden.
Tror att extra ljuset mer behövs i butik/affär och inte hemma...

Postad 27 november 2004 - 18:07

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
danielandersson, använder du DVI utgången? Eller har du testat det?

Postad 29 november 2004 - 16:05

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Japp, så hade man köpt en PX11, betalde den idag och ska ta hem den imorgon. Har inte tittat så mycket på alternativen men till priset jag fick så var det inte så mycket att klura på.

Jag skulle behöva lite hjälp med inställningarna i xboxen, den är moddad och jag vill köra ut så bra bild som möjligt för dvd-film, spel och mediaplayer. Vad behöver jag för det i form av hårdvara och mjukvara? Någon kabel antar jag?

Sedan har jag en fråga till, ni skriver att ni kör dator mot tvn i 1024 upplösning, hur går det till? Panelen har ju lägre upplösning? VÄLDIGT nyfiken på detta! Tänkte slänga ut min vanliga platta datorskärm och bara köra plasman till det ovettiga man anväder datorn till(surf, mail och downloads ;) )

Tacksam för snabba svar.

Postad 29 november 2004 - 18:32

callme911
  • callme911
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Har haft en LG DVD-spelare och varit helnöjd ;-) Funkade hur bra som hellst, och va inte känslig mot repiga skivor - numera har jag en pioneer dv-370 i vardagsrummet - bra spelare till priset(899 kodfri), tyvärr har den chromabug ;-( Det hade inte min LG.

Om du har problem med din LG, och den går sönder jämt, så kan du ha krav på att byta skärmen mot en ny alt. få tillbaka pengarna - har för mig att försäljaren inte får (försöka) reparera TVn hur många gånger som hellst - faktisk inte mer än två gånger. De har alltså inte krav på fler försök, utan du får säga till dem att de får ge dig en annan TV.

kolla eventuellt på konsumentverkets hemsida :ph34r:

http://www.konsument...gCategoryId=711

Redigerat av callme911, 29 november 2004 - 18:35.

Postad 29 november 2004 - 21:08

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Har nu fått hem min PX11 och efter ett par timmars frustration måste jag fråga, går det inte att få bra/ vettig bild från min Boxer via RGB? Jag har varit på dom flesta inställningarna, även på boxen, rgbstyrka mm. Bilden är bra i vissa scener men i andra ser det ut som en VCDfilm. Jag upplevde inte att jag hade dålig bild med min gamla 32" widetv.

Hjälp mig innan apparaten åker ut genom fönstret.

Postad 29 november 2004 - 22:06

rexje
  • rexje
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kanske är din boxeR?
Jag kör med en sagem idt64 på ingång 1 (scart)
inte tweakat nått speciellt heller, kanon bild.

Redigerat av rexje, 29 november 2004 - 22:07.

Postad 29 november 2004 - 22:37

Unregistereddd7b2651
  • Unregistereddd7b2651
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag tror att det bara är den första scart som har RGB. Har du provat att stoppa in kabln i samtliga uttag?

Postad 30 november 2004 - 01:00

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0
Ingång 2 och 3 har jag hört är RGB kompatibla , har min i andra ingången , provade att switcha mellan första och andra och det blev mycket bättre i andra ingången för mig med DVDn som skickar ut RGB.

Postad 30 november 2004 - 08:31

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Testade att sätta antennsladden direkt i tvn, då var det bra. Det blir samma problem med dvdn när jag kör rgb. Det är precis som i filmen Rovdjuret när man ser alla konstiga färger och skuggor. Alltså samma med både boxer och dvd. Kan det vara mina scartkablar kanske?
Eller har jag missat någon inställning?

Tacksam för hjälp

Postad 30 november 2004 - 12:52

elk
  • elk
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
hur är 42p11 med eftersläpningar ? mycke, lite, märksknappt ? e lite sugen på att inhandla en

Postad 30 november 2004 - 13:58

Bugghult
  • Bugghult
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag tycker att du ska satsa på PX12 eller ännu bättre PY10 fick hem den idag vilken kanon tv

Postad 30 november 2004 - 15:29

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Tjoho,

Tröttnat att stå i kö på min panna... som inte kommer :ph34r: Därför fått ett bra bud på PY10:an, bara det att jag inte har tid att åka att kolla på den ... (köper den via mitt företag och jag måste shoppa den innan nyår...) Kruxet är att min flickvänn kommer reta mig till döds ifall den har sämre TV-bil än min gamla CRT 26" av det spännande märket Grundig. Bättre DVD-bild lär den ju ha fast det är inte hon intresserad av. Vågar jag tro att den har bättre TV-bild?

Tacksam för svar.

Postad 30 november 2004 - 15:30

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0
Finns en annan tråd där man behandlar PX12 pch PY10 (samma panel olika utseende , nästan...) , sök och du skall finna :ph34r:

Postad 30 november 2004 - 16:21

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Bara så att ni vet så kan jag berätta att man INTE får in en PX11 i en Saab 9000.

En liten historia om mitt plasmaköp;

Jag och MoggeW här på forumet skulle försöka att frakta hem min skönhet idag men det gick inte eftersom jag själv kör en vanlig A4 så tog vi och provade med Mogges bil, en rymlig Saab 9000 halvkombi. Gränspuck tänkte vi men nog borde den gå in allt. ICKE! Det fattades nån cm på höjden och att ta tvn ur kartongen var inte något alternativ.
Där står vi snopna och frusna med tv kartongen fastkilad i skuffen på Mogges Saab, då kom jag på den lysande idén att jag skulle beställa en taxi som kunde köra hem tvn åt mig. Sagt och gjort, jag ringer en taxi och påpekar att jag behöver en STOR bil eftersom jag ska frakta en Plasma-tv.

Efter en orimligt lång tids väntan så dyker bilen upp och den är mycket riktigt en stor kombi av märket Ford Modeo, skönt tänker jag och går fram till bilen för att hjälpa chauffören att fälla ned baksätet då jag till mitt stora förtret ser att bilen är utrustad med ett fast monterat lastgaller. Dom hade mao lika gärna kunnat skicka en Ford FIESTA.

Eftersom Mogge och jag skulle till jobbet så fanns det inte någon möjlighet att beställa någon annan bil heller så nu står tv-f*n kvar hos dom jag köpte den av.

Men imorgon, då! Då ska jag j***ar i det få hem tvn om jag så ska hyra en flyttbil på Statoil.

To be continued....

Postad 30 november 2004 - 18:15

elk
  • elk
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Min fråga kvarstår . hur är 42p11 med eftersläpningar ? mycke, lite, märksknappt ? e lite sugen på att inhandla en
;D

Postad 30 november 2004 - 19:00

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0

Min fråga kvarstår . hur är 42p11 med eftersläpningar ? mycke, lite, märksknappt ? e lite sugen på att inhandla en
;D

Har inte märkt några eftersläpningar iaf , ibland kan det bli lite lip sync problem vid DVD tittande , men det är inte ofta det händer mig.

Postad 30 november 2004 - 19:12

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Har ägnat dagen åt att vara allmänt förbannad. Efter att kopplat upp min gamla 32" wide bredvid px11an kunde jag bistert konstatera att det förmodligen är boxern som är galen. Man ser inte skuggorna så väldigt tydligt på 32an men dom syns om man kollar noga. Så jag har varit uppe på taket och bytat antenn. Resultatet blev lite bättre men inte bra. Verkar som alla småskavanker blir jätteskavanker på en större tv... Ska låna en annnan box av kompisen för att se om det blir bättre.

Hur som helst blir det ingen bra bild med rgbscart från dvdn. Jag har en JVC xv-n55 utan komponent. Blir väl till att köpa en med dvi. Samsung 945 kommer till den lokala tvaffären nästa vecka. Ska låna hem den och testa.

Postad 30 november 2004 - 22:24

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0
Jovisst blir det så att skiten i signalerna blir större och därmed värre iochmed att skärmen blir större :P

För mig är bilden faktiskt bra via scart med RGB signal , mycket bättre än utan RGB.

Postad 01 december 2004 - 13:03

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Skall börja att packa ihop tvn. Så dåligt får det inte bli. Även om jag köper en dvdspelare med dvi så är det trots allt tv jag kollar mest på. Och den bilden via scart är precis värdelös. Var ute hos tvhandlarn precis, hade med mig min dvdspelare och kopplade upp den mot en px11, det blev samma fenomen. Vi bytte till en annan spelare som dom hade och problemet kvarstod. Bägge med rgbscart. Säljaren blev ju inte direkt nöjd över resultatet, dom matar sin med dvi, han hade inte sett med scart förrän idag.
Så var det med denna historia, nu åker min 32" upp på bänken igen... :P

Postad 02 december 2004 - 18:28

elk
  • elk
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
så nu e jag med i klubben med. får hem min 11 imorn hoppas jag ;D

Postad 03 december 2004 - 00:44

Unregisteredd457b3bc
  • Unregisteredd457b3bc
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Grattis! Jag är förbannat nöjd med min!

Konstigt bara att bilden har blivit så dålig. Jag kopplade in den precis när jag och Mogge kom hem med den och lät tvn installera sig själv, det gick problemfritt och bilden blev bra men senare på kvällen när jag kom hem så vad bilden riktigt kass och är det fortfarande, undrar vad det kan bero på...? Någon som har nån idé?? Nu nöjer jag mig med att skylle på snöig parabol eller nått, inte något som jag kan påverka iallfall! :)

Postad 28 december 2004 - 15:49

MonkeyGuy
  • MonkeyGuy
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej PX11-ägare.

Jag har precis köpt en PX11 och jag har en del funderingar. Jag har inte järnkoll på plasma-burkar men generellt så blev jag väl egentligen en aning missnöjd. Jag har en xbox, en digitalbox från comhem och en DVD-spelare kopplade till min skärm - samtliga via RGB och även om bilden är inte dålig så upplever jag den inte som speciellt bra heller.

Det jag undrar är nu det blir en markant förbättring (som man har hört) om man kör med DVI eller komponentingång? Jag upplever främst att olika nyanser mm (oftast bakgrundfärger och personers ansikten) får en väldigt pixlig look - lite som en dåligt komprimerad JPG/GIF. Är detta enbart en effeft av dålig, analog signal från xbox, digitalbox och dvd - skärmen ska ju ändå klara av 16000000+ färger. Även eftersläpningar, främst i mörka scener, är tydliga.

Undrar också om ngn av er vet om det är ngn skillnad på de olika AV-ingångarna eller om alla har stöd för RGB?

Tacksam för svar.

#13.

Postad 28 december 2004 - 17:31

Unregistered3eaefe7e
  • Unregistered3eaefe7e
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
MonkeyGuy: Precis som på min px11, jag skickade in den på service, gjorde anmälan den 1/12 har inte fått tillbaka den ännu. Igår ringde servicekillen från sthlm och sa att dom inte hittat nåt fel. Han tyckte inte heller bilden var bra, men nåt fel var det inte. Pratade sen med en kille på LG som inte ville kännas vid problemet, det ska vara så på den modellen... Det var ju väldigt roligt att höra, slapp i alla fall att betala frakt o rep.kostnader själv då det inte var åt fel på skärmen, han skulle ta det på LG. 5000 riksdaler.

Är det nån som är intresserad av en px11 som gått 20 timmar? Väggstativ finnes.

Postad 28 december 2004 - 17:43

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Vitamin: testa en extern scaler, det kan ge enorma lyft på en plasma som har en sämre inbyggd scaler. Du bör även ha digital-TV, men det har du väl....?

En beggad Iscan Pro kostar väl ett par tusenlappar, nyare modeller är dyrare. Kolla dock vilken som passar bäst med tanke på ingång på TV:n, låna hem från en seriös handlare och prova!

Redigerat av Tomas L, 28 december 2004 - 17:44.

Postad 28 december 2004 - 17:49

MonkeyGuy
  • MonkeyGuy
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Vitamin och Tomas L: På PX11 - kan man utgå ifrån att det är så dålig bild som vi upplever eller beror det enbart på signal, dvs hade en annan prismässigt likvärdig modell kunnat prestera bättre? Så klart körde de Komponent i butiken som jag såg plasman i och det såg, som jag minns det, mkt bra ut. Men som Vitamin sa - man kollar ju ändå mest på TV.

Är Iscan Pro en sorts extern progressiv scanner?

Postad 28 december 2004 - 17:56

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Ja, det kan man kalla det. ALLA plasmor och LCD-TV måste skala bilden på pixelmatrisen. Tyvärr så är det ofta just på elektronik och skalning som man sparar in på, särskilt på billigare skärmar.

Läs tester och artiklar här: http://www.runtljud.se/DVDO/index.htm

Det finns även komkurrenter osm är bra, t ex Lumagen. Men VISST har ni digital-TV? Har ni inte det så är det först på åtgärdslistan! "Skit in-skit ut" gäller även scalers, fast i kvadrat.

Redigerat av Tomas L, 28 december 2004 - 17:59.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.