Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem Axius 50" vs Thomson DLY644 50"

42 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 oktober 2004 - 01:37

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ni som haft möjlighet att se den ena eller andra eller helst båda, vilken är vassast? Hur är betraktningsvinkeln? Lämpar den sig väl för sportsändningar, typ fotboll?

Postad 18 oktober 2004 - 02:19

Gansmoe
  • Gansmoe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag har sett båda apparaterna, dock inte brevid varandra, så det är mycket svårt att avgöra (för mej iallafall).
Jag ser inga regnbågs effekter, eller andra defekter som många andra i detta forum gör ;) Jag är väl halvblind?!
Fotboll på Axium var klockrent enligt min åsikt. Har inte sett någon sport på Scenium än, men den har övertygat mej ändå...
Det jag har sett på båda, är att när skärmarna visar dimma, eller ett större ljusare fält, så blir det som brus (myrornas krig) i det vita partierna.
Men det är nog inget större problem när man sitter hemma & kollar på marksänd TV3...

Det lutar för mej åt Scenium just nu, pga att lampan är tydligen mycket billigare.
1500:- till Scenium enligt en AudioVideo-butik i GBG
5500:- till Axium enligt TELE-HÅ i GBG

Har man otur, så känns 1500:- lite lättare än 5500:-... :blink:

Postad 18 oktober 2004 - 08:23

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag håller med priset är magstarkt men de uppger 8 000 timmar kolla vad Thomson uppger dock så kommer säkert priserna att stabiliseras på lampor

4 995 kr har jag fått till Sagem

/Jörgen

Postad 18 oktober 2004 - 08:50

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
borttaget

Redigerat av Unregisteredf23f8b47, 21 oktober 2004 - 07:02.

Postad 18 oktober 2004 - 10:45

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0
Hur är det med betraktiningsvinkeln på sagem någon som vet?

Postad 19 oktober 2004 - 19:24

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Den är verkligen skitbra!

Framför allt i sidled, men även en bra betraktningsvinkel i höjdled finns :)

Postad 19 oktober 2004 - 19:39

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Framför allt i sidled, men även en bra betraktningsvinkel i höjdled finns :)

Har du köpt Sagem ännu?

Postad 19 oktober 2004 - 20:07

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Framför allt i sidled, men även en bra betraktningsvinkel i höjdled finns ;)

Har du köpt Sagem ännu?

Det var faktiskt lite lustigt, för att jag skulle precis skicka iväg beställningen då jag märkte i ett annat fönster (på datan) att flera började klaga på kraftiga regnbågseffekter på Sagemen, så jag avbröt det och kollar nu runt ännu mer. Det kommer ju även nya modeller hela tiden, så jag får väl se hur det blir, men än så länge står den som favorit.

Ska köpa en ny tv innan jul iallafall. Antagligen blir det en Sagem Axium 50".

Har förresten köpt den där Samsungen (43") till sovrummet och är faktiskt ganska nöjd. Dålig betraktningsvinkel men från sängen går det utmärkt att se på dvd och digital-tv (som jag har inkopplat). :)

Postad 19 oktober 2004 - 22:24

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ni som har erfarenhet av 50" tv-apparater, vad är rekommenderat minimi avstånd att titta på en sådan utan att känna sig som på första bänkraden på bio?

Där jag tänkt placera min skulle jag sitta ca 3-4 meter ifrån, för nära eller?

Postad 19 oktober 2004 - 22:29

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Det var faktiskt lite lustigt, för att jag skulle precis skicka iväg beställningen då jag märkte i ett annat fönster (på datan) att flera började klaga på kraftiga regnbågseffekter på Sagemen, så jag avbröt det och kollar nu runt ännu mer. Det kommer ju även nya modeller hela tiden, så jag får väl se hur det blir, men än så länge står den som favorit.

Någon som vet om thomson har samma problem?

Postad 19 oktober 2004 - 22:29

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Ni som har erfarenhet av 50" tv-apparater, vad är rekommenderat minimi avstånd att titta på en sådan utan att känna sig som på första bänkraden på bio?

Där jag tänkt placera min skulle jag sitta ca 3-4 meter ifrån, för nära eller?

Jag satt 3 meter från min 57" och det var perfekt, det är väldigt personligt hur man vill ha det.

Postad 19 oktober 2004 - 22:41

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ang regnbågseffekt så är vi tydligen olika känsliga för detta fenomen som uppträder om färgskivan roterar för långsamt. Någon som känner till rotationshastighet på de två burkarna vi diskuterar här...

Postad 26 oktober 2004 - 14:50

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Imorgon kommer DHL med min SAGEM Aium nu skall det testat

Il be back!
/Jörgen

Postad 27 oktober 2004 - 05:51

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har tittat på avstånd och kollat tabeller det är rekomenderat minst 3 m för en 50" jag säger minst 3.20-3.40 eller längre

/Jörgen

Postad 27 oktober 2004 - 07:57

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Jag har tittat på avstånd och kollat tabeller det är rekomenderat minst 3 m för en 50" jag säger minst 3.20-3.40 eller längre

/Jörgen

poängen med att ha en stor tv försvinner om man flyttar sig bakåt hela tiden.

:)

Postad 28 oktober 2004 - 09:33

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har lagt upp första minitest och den stora är på G

Finns i forum där det står bästa bakproj som ni säkert hittar

/Jörgen

Postad 28 oktober 2004 - 13:49

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

/Jörgen

poängen med att ha en stor tv försvinner om man flyttar sig bakåt hela tiden.

:)

Instämmer till 1000% :P

Postad 21 november 2004 - 18:20

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Köpte precis ett test som M3 gjort, kommer i NR 10 DECEMBER 2004
Där testade man :

Sagem Axium
Samsung SP46L3
Thomson50 DLY644
SONY 60SX300

Turligt nog för mig så är detta precis de modeller som jag skall välja mellan. Kan säga att Sagem slog de andra på fingrarna.
8 i betyg
samsung , thomson 6 i betyg
sonyn 5 i betyg

Testpanelen var enig

Postad 22 november 2004 - 08:48

Mattias L
  • Mattias L
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tidningen är i handeln nu, och eftersom jag går i köptankar så inskaffade jag tidningen.

Framförallt svärtan, men även färgerna var bättre på Sagem (jämfört med Thomson). Sagemen hade sämre inbyggt ljud.

Däremot var priserna åt skogen och Sagemen fick bättre betyg för att den var prisvärdare. Priserna i artikeln var 35' för Thomson och 34' för Sagem (har inte testet framför mig men jag har för mig att det var dom priserna)

Så justerar man betyget med tanke på att Thomsonen är 5' billigare så borde det bli jämt eller till och med så att Thomsonen tar en poäng mer?

Jag hade bestämt mig för Thomson, men nu lutar det åt Sagem i stället.

/Mattias

Postad 22 november 2004 - 11:39

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Om man skall köpa en DLP så är dagsläget Sagem det bästa alternativet.
50 Tum för 26995:- är helt ok.

Jag hade nästan bestämt mig för att köpa en igår kväll då jag hamnade på
ett engelskt forum där man skrev om generation 2 dlp tv och toshibas.
Den verkar ju helgrym ! och den är snygg också vilket jag inte tycker att
Sagem är.

http://www.video-dir...m84-dlp-tv.html

Kommer dessa till Sverige tro ?

Sedan finns det ju en som ser precis likadan ut som Sagem Axium
fast som i mitt tycke har det som Sagem saknar tex HDMI

http://www.eenid.us/rd-50h.html

Kommer dessa att finnas på svenska marknaden tro ?

Postad 22 november 2004 - 12:24

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Lepricon

Toshiba finns inte kvar i Sverige längre.
--

Sen ja, det finns en som har samma modell som Sagem, eller rättare sagt Sagem har samma modell som den. Men Sagem har bättre specc, och ska erbjuda bättre bild än den andra.

Totalt glömt bort namnet för tillfället.

Postad 22 november 2004 - 12:49

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Det måste ju vara OPTOMA RD 50 den ser ju exakt likadan ut som sagem fast den jag har sett är svart.

Dock så har den DVI med HDCP vilket inte SAGEM har på sin.

Man vill ju inte behöva använda analoga signaler i dagsläget.

Det bästa man man koppla in en stationär dvd med är ju komponent (analog) på sagem tv´n.

Postad 22 november 2004 - 14:06

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Det bästa man man koppla in en stationär dvd med är ju komponent (analog) på sagem tv´n.

Nej du kan koppla in DVI utan HDCP. Finns en uppsjö DVD-spelare som stödjer det.

Postad 22 november 2004 - 18:13

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
mcederva

Hittar inte en enda jag som inte har HDCP på DVI :)
----

Men fina saker annars säg :)

Postad 24 november 2004 - 18:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Nej du kan koppla in DVI utan HDCP. Finns en uppsjö DVD-spelare som stödjer det.

Ja men tyvärr är inte de dvd-spelarna särskillt bra. :wub:

Helt ärligt, man är bra lurad om man köper denna tv. Att DVI ingången inte stödjer HDCP är en konstruktionsmässig katastrof. Otroligt klantigt.

Ok, dvd duger ofta gott till att matas med PS komponent men om man ska köpa en tv som är tänkt som framtidssäker är det värre. Försök att koppla in en HDDVD/Blueray och förmodligen även framtida HDTV-dekoder till denna. Beep boop boop...

Postad 24 november 2004 - 20:25

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*Pacman*

Grrrr..säg inte sådär..:wub:
Tror du inte att det kommer att bli ett uppdämt behov så det kommer att gå att välja om man vill stänga av hdcp eller inte?..eller konverters eller liknande..
man får väll i värsta fall uppdatera tv:en..går säkert å ordna..;)

//Dogge

Postad 25 november 2004 - 08:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Kanske ska förtydliga att mitt inlägg var inte menat som nån "idiotförklaring" av ägare till denna tv utan mera som en varning/tankeställare åt framtida spekulanter. Lika bra att få det sagt så ingen går i taket. :wub: :P

"Hdcp Off" lär aldrig komma i apparater "från fabrik". Däremot är det ju kanske inte omöjligt att det på "piratmarknanden" dyker upp nån sorts låda som tar bort hdcp. Jag menar, allt som inbjuder till hackning brukar ju för eller senare bli sönderhackat. ;)

Uppdatering är intressant. Det borde ju gå att fixa med mjukvara men jag är inte säker, har aldrig sett nån bra info om detta. Nån som vet? Är det en hårdvaru grej är det ju lite jobbigare, då finns ju risken att tillverkarna struntar i dagens ägare och istället förväntar sig att de ska köpa den nya modellen, "and now with hdcp" lixom. :D B)

Postad 25 november 2004 - 09:20

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

"Hdcp Off" lär aldrig komma i apparater "från fabrik". Däremot är det ju kanske inte omöjligt att det på "piratmarknanden" dyker upp nån sorts låda som tar bort hdcp. Jag menar, allt som inbjuder till hackning brukar ju för eller senare bli sönderhackat.  ;)

Dogge har hittat en box som tar bort HDCP, http://www.digitalco...ideo/ddd12p.asp

När Sagem designade denna TV så var inte HDMI specat.

HDCP är ju en stor svaghet rent allmänt, det räcker ju att en enda produkt strippar HDCP så är meningen med HDCP borta. För piraterna räcker det ju att det finns en enda, typ ddd12'an.

DVD har ju också som bekant ett inbyggt kopieringsskydd, och hur länge tog det innan det knäcktes? Min teori är att alla sysstem som bygger på en hemlighetsprincip kommer att knäckas förr eller senare om behovet är tillräckligt stort.

För övrigt tvekade jag länge att köpa denna tv pga av hdcp-problemet, men kvaliteten på bilden är ju trots allt viktigare. Bättre bild på 50 tum går inte att få, även om andra produkter har HDCP.

Edit: jag menar såklart bättre bild för under 25.000. Hoppas att jag inte hann reta nån pioneer-ägare :D

Pacman: Skiljer kvaliteten mycket mellan olika spelare även när man kör digitalt? är det avkodningen som är problemet?

Redigerat av mcederva, 25 november 2004 - 09:23.

Postad 25 november 2004 - 09:28

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

mcederva

Hittar inte en enda jag som inte har HDCP på DVI  :D
----

Men fina saker annars säg  ;)

xxx 880 (kommer inte ihåg namnet), Yamakawa, samsung 935, htpc, finns säkert fler också.

Postad 25 november 2004 - 09:33

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0

xxx 880 (kommer inte ihåg namnet)

Momitsu V880N syftar du nog på

Officiell tråd för V880N

Postad 25 november 2004 - 09:46

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Dogge har hittat en box som tar bort HDCP, http://www.digitalco...ideo/ddd12p.asp

eh, jag ser att det står

The DD-D12P is HDCP compliant

men det innebär väl inte att den tar bort HDCP eller?

Innebär det inte bara att den kan skicka vidare signalen som den är, med eller utan HDCP?

Postad 25 november 2004 - 09:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

När Sagem designade denna TV så var inte HDMI specat.

HDCP är ju en stor svaghet rent allmänt, det räcker ju att en enda produkt strippar HDCP så är meningen med HDCP borta. För piraterna räcker det ju att det finns en enda, typ ddd12'an.

DVD har ju också som bekant ett inbyggt kopieringsskydd, och hur länge tog det innan det knäcktes? Min teori är att alla sysstem som bygger på en hemlighetsprincip kommer att knäckas förr eller senare om behovet är tillräckligt stort.

För övrigt tvekade jag länge att köpa denna tv pga av hdcp-problemet, men kvaliteten på bilden är ju trots allt viktigare. Bättre bild på 50 tum går inte att få, även om andra produkter har HDCP.

Edit: jag menar såklart bättre bild för under 25.000. Hoppas att jag inte hann reta nån pioneer-ägare :D

Pacman: Skiljer kvaliteten mycket mellan olika spelare även när man kör digitalt? är det avkodningen som är problemet?

Hmm, tar den där boxen bort hdcp alltså? I länken står det ju bara att den är hdcp-kompatibel inget mer. Å andra sidan kanske det inte är nått man skyltar med... ;)

Ang. dvd-spelare så syftade jag främst på att deinterlaceingen i dessa Sigma Design baserade (Momitsu etc) spelare enl uppgift ska vara något bristfällig. (obs!) Jag har faktiskt inte provat dem själv men jag har fått höra det från källor man brukar kunna lita på. Bristfälligheten skulle främst bestå i att den inte alltid klarar att göra en riktigt filmdeterlaceing och därför går över till videodeinterlaceing vilket innebär att man jobbar med halva upplösning. Det medför att det får vara hur digitalt och hur mkt uppskalad signal som helst, det spelar ingen roll, signalen är redan "förstörd". Inte så bra med andra ord. :)

Postad 25 november 2004 - 09:57

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
OK, tack för tipset. Vet du om det även gäller Samsung?

Jag undrade också om den verkligen tog bort hdcp så jag sökte lite i Google. Hittade bl.a. http://www.htguide.c...dex.php4/t-9883

Vet inte hur mycket man kan lite på det men det är ju flera som säger det i alla fall.

Postad 25 november 2004 - 10:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Samsungen har vad jag förstått bra deinterlaceing men klarar, sist jag kolla, bara uppskalat i 60 Hz (obra för PAL) plus att den har en överdriven skärpefunktion (TrueLife) som inte går att stänga av. Lite små-B där med alltså... ;)

Aha, verkar ju som den där lådan faktiskt tar bort hdcp, tufft!

Postad 25 november 2004 - 10:38

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Samsungen har vad jag förstått bra deinterlaceing men klarar, sist jag kolla, bara uppskalat i 60 Hz (obra för PAL) plus att den har en överdriven skärpefunktion (TrueLife) som inte går att stänga av. Lite små-B där med alltså...  :D

Aha, verkar ju som den där lådan faktiskt tar bort hdcp, tufft!

Förmodligen är det av implementationsanledning som dom tar bort HDCP. HDCP involverar ju en key-exchange peer-to-peer så om man ska grena en source till två sinks så är ju inte det så enkelt. Dom valde förmodligen att terminera HDCP i switchen för att göra det enkelt för sig. Vilket är bra för oss ;) Undrar vad intel tycker dock, det är väl dom som licencierar HDCP.

Postad 26 november 2004 - 01:35

Ravetrancer
  • Ravetrancer
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej

Undrar vad exakt HDCP betyder?

Postad 26 november 2004 - 08:15

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hej

Undrar vad exakt HDCP betyder?

HDMI står för High Definition Multimedia Interface en ny sorts anslutningskontakt till datorn, som krypterar signalerna som går genom sladden och ser till att de inte innehåller något som är piratkopierat. Detta sker med DRM enligt Intels HDCP . Bland förespråkarna för HDMI och HDCP finns filmbolagen Universal och Fox.

http://www.hdmi.org/

Postad 26 november 2004 - 10:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
HDCP = High-bandwidth Digital Content Protection

Postad 26 november 2004 - 11:26

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Tillbaka till topic:

Jag var till Umeå igår och besökte några butiker, tittade på några LCD-TV på Ulf Stromarknad och i ett hörn stod en annan intressant apparat, Sagems HD2+ DLP-bakproj. Designen gör sig betydligt bättre i verkligheten än på bild, som tur är! Men vilken bildkvalitet...! Säljaren ville inte ens slå på Thomsons 50" DLP-bakproj som stod bredvid, "det är ingen idé, skillnaden är så stor". Jag har sett flera Thomson förut och jag tror honom! Sagem hade en fantastiskt bra bild, ett djup, kontrast och svärta som jag aldrig har sett på en digital bakproj förut. Bilden hade ett lugn som gjorde den, ja, crt-lik faktiskt, fast med en fokus och skärpa som bara dom bästa crt kommer i närheten av. Om man inte är känslig för regnbågar så ger nog Sagem bäst bild per krona alla kategorier! Betraktningsvinkeln var nog den bästa jag sett på någon bakproj.

På en annan butik så kollade jag på Pioneer 505XDE, deras senaste 50" plasma. Dom körde satellitkanalen HD1 (f d Euro 1080, d v s HDTV) på den och vilken bild det var! Det är första plasman som har imponerat stort på mig. Skulle svärtan ha varit ett par snäpp bättre så varför inte? Ja, om man bortser från prislappen på >70tkr. Men Sagem ger nog minst lika bra bild för 27 tkr...skulle vara kul att de dom sida vid sida.

EDIT: det där med HDCP är dock lite trist, säg att Canal+ verkligen startar HD-kanaler nästa år och mottagaren skickar ut DVI/HDMI med HDCP...definitivt ett problem.

Redigerat av Tomas L, 26 november 2004 - 11:33.

Postad 26 november 2004 - 12:50

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Tillbaka till topic:

Jag var till Umeå igår och besökte några butiker, tittade på några LCD-TV på Ulf Stromarknad och i ett hörn stod en annan intressant apparat, Sagems HD2+ DLP-bakproj. Designen gör sig betydligt bättre i verkligheten än på bild, som tur är! Men vilken bildkvalitet...! Säljaren ville inte ens slå på Thomsons 50" DLP-bakproj som stod bredvid, "det är ingen idé, skillnaden är så stor". Jag har sett flera Thomson förut och jag tror honom! Sagem hade en fantastiskt bra bild, ett djup, kontrast och svärta som jag aldrig har sett på en digital bakproj förut. Bilden hade ett lugn som gjorde den, ja, crt-lik faktiskt, fast med en fokus och skärpa som bara dom bästa crt kommer i närheten av. Om man inte är känslig för regnbågar så ger nog Sagem bäst bild per krona alla kategorier! Betraktningsvinkeln var nog den bästa jag sett på någon bakproj.

På en annan butik så kollade jag på Pioneer 505XDE, deras senaste 50" plasma. Dom körde satellitkanalen HD1 (f d Euro 1080, d v s HDTV) på den och vilken bild det var! Det är första plasman som har imponerat stort på mig. Skulle svärtan ha varit ett par snäpp bättre så varför inte? Ja, om man bortser från prislappen på >70tkr. Men Sagem ger nog minst lika bra bild för 27 tkr...skulle vara kul att de dom sida vid sida.

EDIT: det där med HDCP är dock lite trist, säg att Canal+ verkligen startar HD-kanaler nästa år och mottagaren skickar ut DVI/HDMI med HDCP...definitivt ett problem.

Eftersom du redan tycker det är fantastisk bild med (var det scart eller komponent) så kanske inte dvi behövs.
Det är nog ingen större skilnad. Smaksak tror jag.
DVI ja nog lite klarare konturer
Komponent mer verklig, skönare att titta på

Jämförde bägge mot min Samsung L3H och det var lika bra
(DVD=Yamaha 540S - komponent: Denon 1910 - DVI)

Postad 26 november 2004 - 13:38

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

det där med HDCP är dock lite trist, säg att Canal+ verkligen startar HD-kanaler nästa år och mottagaren skickar ut DVI/HDMI med HDCP...definitivt ett problem.

Lägger du på 2000 för en låda som tar bort hdcp så har du fortfarande bäst 50" bild för under 27000. Och du kan ju alltid köra komponent med nästan lika bra bild.

Postad 26 november 2004 - 19:00

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
mcederva: funkar det med HD?

Postad 26 november 2004 - 19:47

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

mcederva: funkar det med HD?

Japp, För att vara på säkra sida mailade jag till dc's support:

Hi, I have a HD-TV back-projector with a DVI connection but with no support for HDCP. I read in a forum that your DD-D12P can remove HDCP so that I can connect it to a HDCP-compliant settop box. Can you confirm whether this is true or not.

Best Regards

Mats
-----------------------------snip-----------------------

Dear Mats,

Thank you for your inquiry. Yes, it is indeed true.

Best Regards,
Customer Support
Digital Connection

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.