Kolla mitt galleri "längst ner" och kom med synpunkter, förslag eller beröm

Hoppas bara att det är lika lätt att bygga som att rita.
NFS...
Postad 22 november 2004 - 19:57 Kolla mitt galleri "längst ner" och kom med synpunkter, förslag eller beröm ![]() Hoppas bara att det är lika lätt att bygga som att rita. NFS... Postad 22 november 2004 - 20:22 ![]() ![]() Postad 22 november 2004 - 21:14 ![]() NFS... Redigerat av NFS, 22 november 2004 - 21:25. Postad 22 november 2004 - 21:19 Ser riktigt najsigt ut. Vilket program har du använt för att göra skissen? Postad 22 november 2004 - 21:25 Man tackar för allt beröm ![]() ![]() NFS... Postad 22 november 2004 - 21:38 Har du övervägt olika placeringar av DVD-hyllorna i (eller utanför) rummet? Jag själv överväger bästa placeringen hos mig. Jag är rädd för att ögat distraheras för mycket om hyllorna (med de mångfärgade byggarna) placeras alltför nära duken. Jag kanske överdriver min rädsla? Det går ju naturligtvis att sätta glasdörrar framför också... Postad 22 november 2004 - 21:41
Så att du inte missar mitt inlägg ![]() Postad 22 november 2004 - 21:43 Jag är också mycket nyfiken på Sketchup, men en licens kostar 475 USD på deras hemsida!!! Demon kan man tydligen använda i 8 timmar. Räcker det för en hemmabioritning? Postad 22 november 2004 - 21:57 ![]() Håller f.ö. med vargtass om dvd-hyllplacering, men vad säger du om ett par vikdörrar för hyllan med piano-gångjärn som man viker ut och ihop? Totalt 4st dörrhalver, 2 åt ena och 2 åt andra hållet fast det beror på hur pas stor hyllan är förståss? Tror att reflektioner från "ambient light" i dvd-kasetterna kan bli irriterande. Dörrar i samma färg som väggarna, så döljer du hyllan snyggt och sedan när du skall välja film för kvällen så: "sesam öppna dig" ![]() Lycka till, hur du än gör och gratulerar(avis). ![]() MVH Björn// Postad 22 november 2004 - 21:58 Jag har funderat ganska mycket på DVD hyllorna, men då jag har denna lite perfekta inbyggnad redan i rummet så kommer jag att använda den till det. Men jag tror att precis som du säger kan vara lite störande när man tittar på film samtidigt som man självklart vill flasha med filmerna. Skall fundera lite på skjutdörrar där i samma färg som väggen eller? NFS... Postad 22 november 2004 - 22:03 Postad 22 november 2004 - 22:06 Jag har ca 2,5 timmar kvar nu, Får tänka till ordentligt innan man kör igång och gör några ändringar. Samtidigt tycker jag inte det är speciellt dyrt med tanke på vad Autocad kostar. ![]() Skall nog be chefen (Jag) ![]() NFS... Postad 22 november 2004 - 22:27 ![]() Postad 22 november 2004 - 22:31 Ingen dum ide inte dumt alls ![]() Tack. NFS... Redigerat av NFS, 22 november 2004 - 22:32. Postad 22 november 2004 - 22:39 ![]() Hoppas de var ok. Skulle samtidigt vilja se din lösning på sockeln som din proj står på. går den att justera? NFS... Redigerat av NFS, 22 november 2004 - 22:39. Postad 22 november 2004 - 23:01 ![]() Postad 22 november 2004 - 23:36 ![]() Bordet är egentligen ett eget bord byggt av 2x3" reglar innuti den massiva eken. Bänkskivan av ek är bara beklädnad/ljuddämpning. De fyra ek-sidorna är pluggade och ihop limmade. I varje innerhörn så står det stolpar av 2x3" som sticker ut ca 5cm där nere och 1cm där uppe. Dessa fyra stoplar är sammanbundna med ännu mer reglar:) mellan varje stople går det en liggare som är fast skruvad i stoplarna och i eksidorna. I mitten av denna konsturktion så är det två liggare till som är utmätta för att passa till projjens "fötter" och för att projjen skall hamna på rätt plats. På dessa står projjen. Min tanke först var att ha den justerbar i höjdled, men övergav detta eftersom jag ville ha bordet så lågt som möjligt och då prioriterades justeringen bort. Testade dock först att ställa projjen på olika höjder för att få fram vilken höjd den skulle stå på + projjens höjd +ca 1cm och där har vi skivan. O-------O | | |--------| |--------| O-------O En snygg ritning uppifrån ![]() O=Inner hörnstoplar |=liggare som är fast skruvad i eksidan och hörnen -=Liggare, samma som ovan. De två i mitten står projjen på och är isamma höjd som resten av "liggarna" Utanpå detta är Eken Postad 23 november 2004 - 06:20 ![]() Hoppas du väljer den blå färgen på sittdonen. ![]() Postad 23 november 2004 - 12:20 Ang inmontering i bord: kolla att du har ordentlig ventilation! Postad 23 november 2004 - 15:38 det kan ju hända att det finns att tanka hem via vissa fildelningsprogram... ![]() demot då alltså.... ![]() Postad 23 november 2004 - 16:04 Tror nog att dom flesta känner till detta faktum, dock är detta inget som skall diskuteras här. Demoversionen kan man lika gärna hämta hos SketchUp.det kan ju hända att det finns att tanka hem via vissa fildelningsprogram... NFS... Postad 23 november 2004 - 19:18 Jävligt snygg front... lycka till! Postad 23 november 2004 - 19:31 Subban är ju lite placeringskänslig och jag har inte kunnat testa var den passar bäst i ritningen. ![]() Nää sanningen är att jag glömt den. NFS... Postad 24 november 2004 - 12:28 Postad 24 november 2004 - 17:37 Np pm mig en mejladress med ärende så ordnar jag det ikväll. NFS Postad 25 november 2004 - 17:29 ![]() Här har ni en bra länk till komponenter för SketchUp http://www.objectivenetworks.net/ Där finns bland annat dessa soffor. NFS... Postad 26 november 2004 - 20:17 Förutom då att ni städar naturligtvis... ![]() Postad 26 november 2004 - 21:12 frallan: Jag har tyvärr bara 2m i takhöjd så för mig är golvplaceringen enda praktiska lösningen, hade den i taket förut men det var inget vidare. Slängde ihop en sockel till projektorn nu ikväll ville gärna ha lite justerings möjligheter. bild finns i galleriet. NFS... Postad 30 november 2004 - 12:53 Om du väljer draperi framför DVD hyllorna så bör du kompensera med ett likadant draperi på motsvarande vägg. Detta för att inte få en skev ljudbild - dvs dämpad till höger och frisläppt till vänster. Men annars är det helt rätt att dämpa ljudet framtill i biografen men hålla bakdelen öppen för ett omslutande (reflekterat) ljud. Bästa val som bakhögtalare i ditt fall är di-poler skulle jag vilja påstå. De sammanfältar bakkanalerna bättre och är lättare att hitta "rätt position" för. Mono-pola högtalare bör ofta riktas framåt eller snett inåt för att inte få ett "direktljud". Direktljud kan kännas lite påflugna samt att du får ojämna övergångar i bakkanalerna - ljudet hoppar mellan högtalarna istället för att flyta mellan dem. Annars ser det kalastrevligt ut - blått och mörkröd passar riktigt fint ihop och placeringen av den alternativa soffan är inredningsriktigt placerad (om än inte för optimalt ljud så för utseendet av rummet). Denna kan du sätta mindre fanatiska lyssnare i medans freaken sitter i fotöljerna. Ang fotöljerna så hade jag nog inte valt ett nackstöd som går över öronhöjd då detta gör att du tappar panoreringar bakom dig i bakhögtalarna. Men visst är det bekvämt. Kanske en fotölj med enbart ett smalt nackstöd ![]() Boogie - man Postad 30 november 2004 - 16:47 Kan man inte tänka sig att sätta låsbara hjul på sockeln så du slipper lyfta besten? ![]() Postad 30 november 2004 - 18:33 ang. möblerna så får vi se vad det blir sedan, soffan är det ända jag har just nu men för högt nackstöd blir det inte på fåtöljerna. Matsen: Varför skulle jag lyfta besten? NFS... ![]() Postad 09 december 2004 - 09:24 Läste att du byggt ett bord i ek... vart hittade du skivan till det. Har letat mig blind efter massiva ekskivor till ett rimligt pris (minst 80 cm bred) /Fboy Postad 09 december 2004 - 12:12 Som det ser ut på din ritning så tror jag att centerhögtalaren kommer att lämna en skugga på duken . Har själv det problemet så jag fick höja upp min G70 ganska rejält från golvet. Jimmy Postad 09 december 2004 - 12:51 Kör själv CRT men direkt på en vitmålad skiva (150") men har tänkt köpa en färdig ramspänd duk. Postad 09 december 2004 - 17:53 Blir nog fin fint enligt din ritning. Postad 09 december 2004 - 20:00 :FroZe: Har Inte byggt bordet än. men Bauhause fixar skivan lätt. :jimmy ax1: Ajdå bra tänkt får starta Autocaden och rita lite. Tack för tipset. :Tahoe: Duken är köpt från Carada i USA Strax över 8000:- totalt. Har annars inte gjort så mycket, Väntar på skatteåtebäringen. Har lite svårt att bestämma vad som skall göras med det gamla taket som är trasigt, funderar på Ecopan med det kostar ju också en slant. NFS... ![]() Postad 10 december 2004 - 14:46 Postad 10 december 2004 - 17:05 Tjena MR Huhta fick sin skiva både kapad och limmad för 1400:- av Bauhaus. Se här. https://www.minhembio.com/mr%20huhta NFS... Postad 10 december 2004 - 17:48 ![]() Postad 13 december 2004 - 10:12 /F Postad 06 januari 2005 - 22:23 ![]() ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |