Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba Z3030 - 37"-52"

1520 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 November 2007 - 10:51

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

....men läste att det var en 10-bit jprocessing, har läst på andra nya lcd tv att vissa har 12 bit processingen, någon som vet vaf detta gör för bildkvaliten ,för jag antar att 12 är bättre än 10?

Det där är en knepig fråga, det är väldigt svårt att bena ut vad som som avses med olika siffror eftersom de som skriver marknadsföringstexterna blandar ihop begreppen. Ibland avser de LCD-panelen (även om de använder begreppet "processing") och ibland hur signalen behandlas av elektroniken. På de Amerikanska marknaden anges 40RF350 ha "High 10-Bit LCD Panel" och "PixelPure 3G™ 14-Bit Internal Digital Video Processing", medan den europeiska varianten sägs ha "Full 10-bit processing".

Här är en debatt på AVS som dök upp efter att Samsung angav att en dyrare modell hade "10-bit processor" men en billigare hela "16-bit processing". De finns ett par inlägg från några medlemmar som ger ett intryck av att veta vad de pratar om, men inte ens de verkar komma överens om begreppen.

Pacman kan kanske reda ut vad som gäller!? B)

Tack får svaret läste lite på forumet och vart ännu mer förvirrad/fundersam så jag släpper den frågan :angry:
edit2. såg att pacman hade svarat också, -
tackar!

Fick tag i denna lista på en forum kan kanske vara intressant -
man verkar få mest konstrast för pengar om man köper 47:an förhållande till bildstorlek? ;)
57" Z3030D has a contrast of 7.000:1 (S-PVA)
52" Z3030D has a contrast of 14.000:1 (S-PVA)
47" Z3030D has a contrast of 15.000:1 (IPS)
42" Z3030D has a contrast of 10.000:1 (IPS)
37" Z3030D has a contrast of 6.500:1 (IPS)

edit- är det en tysk nät affär man ska kolla efter om man har tänkt sig köpa tv från utlandet?, de som ligger bäst till i pris?

Redigerat av zipzipzipzip, 16 November 2007 - 16:04.

Postad 16 November 2007 - 12:36

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Toshiba SE . UK . DE . US .. Regza US . Asia . UK . Japan ;) AVforumUK:_Z-serien . Norge

TrustedReviews 90% 42Z3030 . HDTVorg 91% .. 46ZF355 AreaDVD .. D.Versus: TVs FaceOff

HDTVtestUK . alaTest . Konsumentguiden . Testvinnare .. Smartson . Råd&Rön . Prylportalen . Rateko

PCHardwareHelp : LCD Panel Technology Explained
TFT Central : Monitor Specifications
AVforumUS : LCD Panel Technologies used by different brands
LCDresource : The Matrix of all Matrices
AVforumUS : 10-bit vs 16-bit processing

Lita lite mer på spec i tyska katalogen... än UK-katalogen (båda innehåller fel). Duetschland hertz :angry:
Postad bild

Bifogad fil(er)

Redigerat av toler, 26 November 2007 - 15:08.

Postad 16 November 2007 - 13:17

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ja jag hoppas att jag i slutet av nästa vecka kan bestämma mig.

Men allt som allt så lutar det åt just Toshiba, den har allt som jag vill ha och behöver.
Nu kvarstår bara det mer delikata problemet, vilken storlek, 42" el 47"

Visst är det jobbigt..

Postad 16 November 2007 - 13:18

jockez3030d
  • jockez3030d
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
hej igår beställde jag en 47z3030d från pixmania fan va spännande det är hoppas den kommer snart[

Postad 16 November 2007 - 14:19

hakan_lars
  • hakan_lars
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
:angry: Tack för PDF samt bilderna Toler
Känns helt rätt med denna LCD och i nästa vecka får man hoppas att den håller vad den verkar lova.

/Hogge

Postad 16 November 2007 - 15:55

bugfix2k
  • bugfix2k
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ruskigt sugen på denna TV..! Beställde en D3000 förut men den slutade dom ju skicka ut så nu är jag på jakt efter en likvärdig LCD-TV :angry:

Tycker det känns lite lurigt att Pixmania kan ligga så långt under alla andra i pris på 42-tummarn.. noterade även att ett par stycken har beställt från just dem. Skulle va underbart om ni skrev en rad om Pixmania lyckats leverera TVn till det utsatta priset ;)

Postad 16 November 2007 - 17:12

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
nej blir nog denna tv 42 Z3030D,
var ändå bara 1000 kr mellan 37 tum och 42 på my-solution sida.
Men de hade inte "garanti avtalen" på engelska stod bara på tyska:( och det är ju just det som man är lite nojig över när man beställer från utlandet.- Någon som är bra på tyska``? :angry: eller vet någon annan bra utlandssida och beställa ifrån?

Fick också bekräftat från toshiba att de inte har någon garanti på dem om man nu inte köper från en svensk återförsäljare.(ingen garanti i sverige)

Tryckt och se Toler i tråden ,alltid bra och veta att hans vakande öga har kollat genom specifikationerna angående denna tv.

Redigerat av zipzipzipzip, 16 November 2007 - 17:14.

Postad 16 November 2007 - 17:18

jockez3030d
  • jockez3030d
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Ruskigt sugen på denna TV..! Beställde en D3000 förut men den slutade dom ju skicka ut så nu är jag på jakt efter en likvärdig LCD-TV :angry:

Tycker det känns lite lurigt att Pixmania kan ligga så långt under alla andra i pris på 42-tummarn.. noterade även att ett par stycken har beställt från just dem. Skulle va underbart om ni skrev en rad om Pixmania lyckats leverera TVn till det utsatta priset ;)

jag hör av mig så fort jag får min! men jag blev lite orolig nu när nån sa att man måste köpa den i sverige för att få garanti????

Postad 16 November 2007 - 17:26

jockez3030d
  • jockez3030d
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
är det nån som har tips på inställningar på tv med ps3?

Postad 16 November 2007 - 17:28

jockez3030d
  • jockez3030d
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
jag menar 47z3030dg
tack på förhand

Postad 16 November 2007 - 18:47

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

jag hör av mig så fort jag får min! men jag blev lite orolig nu när nån sa att man måste köpa den i sverige för att få garanti????

nja du har ju garanti, men då måste du skicka tillbaka den till tyskland-- sen beror det ju lite på vad dem har för garanti de du beställde ifrån (står nog på deras hemsida)
Sen så brukar den "svenska" garantin vara lite bättre tex gälla pixelfel som jag har fattat det som..(inte alla märken, men sony har det och tror att toshiba också har det på denna modell)
men jag har tyckt mig läst att de tyska tyska toshiba har också pixelgaranti vilket gör att återförsäljarna också har det i de flesta fallen?
men inte 100% har för mig att jag har läst det i denna tråd, är nyss hemkommen och orkar inte leta efter var det står.

Postad 16 November 2007 - 19:59

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag mejlade My-Solution för att ta reda på lite detaljer om man nu vill importera därifrån.

Man har 14 dagars ångerrätt, men står själv för frakten isf.
Det är två års garanti, enligt dem så är det så i hela Europa oavsett vart du köper teven.
Frakten tar ca 4-6 dagar till Sverige.

Snart blir det nog läge för köp knappen :angry:

Verkar som det är 2 års garanti från Tyskland.

Var i kontakt med Toshiba Sverige i dag. Support från svenska toshiba inget problem, men garanti ärenden får man ta i tyskland. Garantiärenden gäller enbart skärmar sålda i Norden, (I dagsläget lade han till)

Enligt supporten så är felmarginalen på skärmar över 32" i dag på 1,2% så oddsen är på rätt sida B)

Blir nog en beställning i kväll ;)

Postad 16 November 2007 - 20:46

Orbin
  • Orbin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ang. beställning från My-Solution.de
Kan nån förklara vad det här betyder:

Vorkasse 110.00 €
Kreditkarte 186.08 €
PayPal 186.08 €
Abholer 30.00 €

Sen är det nån som kan läsa igenom texten för retur/defekta varor och ge en kort förklaring.

Tack på förhand!

Postad 16 November 2007 - 20:56

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Vorkasse 110.00 €
Kreditkarte 186.08 €
PayPal 186.08 €
Abholer 30.00 €

Priser för förskott. kreditkort. PayPal resp. avhämtning.

Postad 16 November 2007 - 21:10

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Vorkasse 110.00 €
Kreditkarte 186.08 €
PayPal 186.08 €
Abholer 30.00 €

Sen är det nån som kan läsa igenom texten för retur/defekta varor och ge en kort förklaring.

Tack på förhand!

Hej du kan ju alltid översätta med http://babelfish.altavista.com/tr
Blir inte perfekt men brukar hjälpa så man förstår det mesta :angry:

Postad 16 November 2007 - 21:16

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej,

Så ja då var en 47Z3030 beställd från https://www.my-solut...show=1#_details

1998 euro ink frakt

Nu återstår bara en olidlig väntan på att telefonen skall ringa att leveransen är på väg ;)

Kan skicka tv'n till Tyskland 4 gånger för de pengarna som blir över B)
Blir stålar över till en PS3...kanske

Vad är det för spelkonsoll som gäller nuförtiden...är dåligt insatt?
Tar gärna emot tips på en bra konsoll :angry:

Redigerat av h_berg, 16 November 2007 - 21:17.

Postad 16 November 2007 - 21:17

Orbin
  • Orbin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Klantigt av mig!!

Hittade den Eng/Usa knappen, det mesta på hemsidan går ju at få i engelska :angry:

bank transfer 110.00 €
Master/Visa Card 186.08 €
PayPal 186.08 €
pick up in Dresden 30.00 €

Redigerat av Orbin, 16 November 2007 - 21:18.

Postad 16 November 2007 - 22:19

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
nu vart jag lite fundersam., eftersom vi bor i sverige så har vi ju 25 % skatt istället för 19% , är det inräknat i priset på my-solution eller kommer de dra på det när de ser att man beställer från sverige? (cirka 1000kr)
såg nämligen det på en annan tysk sida att de hade skrivit att de ökar priset med 6% bara för vi bor i sverige.

och en till fråga om man tar cargo normal
bank transfer 95.00 €

så är det den ända avgiften som tillkommer inga andra "mysko avgifter" ? och vart levelrerar dem paketet till mitt postkontor eller till dörrn / tacksam för svar.

Redigerat av zipzipzipzip, 16 November 2007 - 22:33.

Postad 16 November 2007 - 22:26

newera
  • newera
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Undrar hur de står till med svärtan när de kommer till 47Z3030? I de flesta recensioner är de just svärtan som drar ner betyget på denna tv.
Vore intressant med lite bilder som visar just svärtan. T.ex 300, chronicles of riddick eller sin city.

Mvh newera

Postad 16 November 2007 - 23:07

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

nu vart jag lite fundersam., eftersom vi bor i sverige så har vi ju 25 % skatt istället för 19% , är det inräknat i priset på my-solution eller kommer de dra på det när de ser att man beställer från sverige? (cirka 1000kr)
såg nämligen det på en annan tysk sida att de hade skrivit att de ökar priset med 6% bara för vi bor i sverige.

bank transfer 95.00 €

så är det den ända avgiften som tillkommer inga andra "mysko avgifter" ? och vart levelrerar dem paketet till mitt postkontor eller till dörrn / tacksam för svar.

Det blev 1998 euro i nätbutiken om man sätter in pengarna på deras konto.
Så det är den summan jag sätter in. 1888 + 110 (Utland zon 1 Cargo Big) 1888+110=1998 ;)
Betala med visa kostade frakten nästan 190 euro. Men tyskland och kort hänger inte ihop :D

Du kan inte välja ett mindre paket bara för det blir billigare, det valet kan du inte göra:lol:
Kollar du på TV'n på hemsidan så står det cargo big vid sidan om TV'n
Skall det bli billigare får du hämta det på plats...men 70 mil t.o.r kostar en del med båtbiljetter och broavgifter...

Schenker har levererat ut det till andra i denna tråd.

Postad 16 November 2007 - 23:31

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

bank transfer 95.00 €

Det blev 1998 euro i nätbutiken om man sätter in pengarna på deras konto.
Så det är den summan jag sätter in. 1888 + 110 (Utland zon 1 Cargo Big) 1888+110=1998 ;)
Betala med visa kostade frakten nästan 190 euro. Men tyskland och kort hänger inte ihop :D

Du kan inte välja ett mindre paket bara för det blir billigare, det valet kan du inte göra:lol:
Kollar du på TV'n på hemsidan så står det cargo big vid sidan om TV'n
Skall det bli billigare får du hämta det på plats...men 70 mil t.o.r kostar en del med båtbiljetter och broavgifter...

Schenker har levererat ut det till andra i denna tråd.

oki nu är jag med i matchen igen

för 47:an är det 110 E
och för 42 kostar frakten 95E då den går under "normal"
/Tackar.

nu är deti nte långt kvar tills man trycker på köpa knappen men skulle sitta fint om de som har köpt tv ladde upp lite bilder. (finns 1 som har gjort det hittills-sorry glömt bort namnet)

Postad 17 November 2007 - 01:12

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ok jag förstår... ;)

42* har inte samma kontrast som 47 men det har du säkert koll på

10 000 för 42 och 15 000 för 47.

Postad 17 November 2007 - 10:53

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ok jag förstår... :D

japp säker, såg att det står på första sidan på denna tråd också.... (har sett det lite överallt)
men sen vet jag inte om man får mest för pengarna om man köper 47,an- var lite trött när jag skrev det ;) -

Postad 17 November 2007 - 11:00

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ok jag förstår... :D

japp säker, såg att det står på första sidan på denna tråd också.... (har sett det lite överallt)
men sen vet jag inte om man får mest för pengarna om man köper 47,an- var lite trött när jag skrev det ;) -

edit- ops såg att det inte var en fråga :( .
men är ändå lite fundersam över det här . vanligaste fallen brukar ju 42 och 47 i samma modell ha samma kontrsat men inte på denna modell, innebär det här att bilden på denna tv (47:an) är lika bra som 42:AN?
Annars har jag sett på andra märken att kontrsaten är samma oberoende på storlek o då måste ju bilden bli sämre ju större tv man köper? för det är väl bättre och ha en 42 tum på 5000 i kontrast än en 52 tum med 5000i kontrast om de är samma modell.

Postad 17 November 2007 - 17:48

staeff
  • staeff
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hur fungerar den här med pc? Några tydliga problem? Eller? :S

Postad 17 November 2007 - 19:06

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
nu har jag beställt en 42.a från my-solution.

men "förlorade" cikrus 450 kr (49E)mot om jag hade beställt från igår ... de har höjt priset på tv och frakten går nu under middel frakt.;) aja inte så jätte farligt men 500 kr är ädnå 500 kr :D

Redigerat av zipzipzipzip, 17 November 2007 - 19:07.

Postad 17 November 2007 - 19:48

Shiny182
  • Shiny182
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är grymt sugen på Toshiba 47Z3030D, bra att skärmytan är matt ochså! Blir nog en svensk nätbutik om jag beställer
då jag är för feg att importera, och ni som redan har ett ex: lägg upp mer bilder, gärna i profil och andra avslöjande vinklar på själva skalet (med tanke på tjocklek som klagats på) !

Postad 17 November 2007 - 20:55

TheReal
  • TheReal
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är ny här.

Är VÄLDIGT intresserad av 47" modellen men undrar om man kan köpa från vilken butik som helst i Tyskland?

Typ denna:
http://www.redcoon.d...A_47_Z_3030_DG/

Finns några att välja på här:
http://www.pricerunn...gleich-shopping

Postad 17 November 2007 - 21:24

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Är ny här.

Är VÄLDIGT intresserad av 47" modellen men undrar om man kan köpa från vilken butik som helst i Tyskland?

Typ denna:

Bra fråga! Det kanske kan vara bra att veta om någon annan från Sverige har beställt därifrån. En annan tänkte beställa två st. 47" Z3030 på måndag från my.solution.
Jag hade gärna oxå sett fler användarbilder av denna apparatur. Någon?

Ni som har bestält från my-solution. Hur lång tid det från att ni gjort beställning tills teven blev hemleverad? Enligt dem skulle de ta ca 4-6 dagar från att betalning har gjorts.

Postad 17 November 2007 - 22:06

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Är ny här.

Typ denna:

Bra fråga! Det kanske kan vara bra att veta om någon annan från Sverige har beställt därifrån. En annan tänkte beställa två st. 47" Z3030 på måndag från my.solution.
Jag hade gärna oxå sett fler användarbilder av denna apparatur. Någon?

Ni som har bestält från my-solution. Hur lång tid det från att ni gjort beställning tills teven blev hemleverad? Enligt dem skulle de ta ca 4-6 dagar från att betalning har gjorts.

Hej,

Både Ingake och maniak i denna tråd har beställt därifrån.
Finns bilder i deras galleri, en 47" och en 42"
Båda verkar nöjda med leveransen :)

Jag beställde i går via förskottsbetalning. Fick tillbaks mail idag med bankuppgifter.
Gjort en utlandsbetalning via internetbanken, pengarna går iväg på måndag.
Troligtvis har de pengarna på onsdag så tror det blir kärvt att få den före helgen, men hoppas.... :lol:

Postad 17 November 2007 - 22:25

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Snälla nu behöver jag hjälp är inte riktigt säker på det här med betalningen. via banken.

Har ju fått deras
account Number: xxxxxxxxxx
Bank Number: xxxxxxxxxx
IBAN: xxxxxxxxxxxx
SWIFT/BIC: xxxxxxxxx

men när jag skulle lägga till han/ftg så behövde jag bara använda swift/bic och iban nr.(vilket är account nr och bank nr)
men hur vet dem att det är jag som har betalat???

och när jag ska skicka iväg pengarna så för jag skriva ett "meddelande" antar jag skriver mitt kund nr där.(är på så sett de ser att det är jag om har betalat?. om ma nråkar skriva något annat där så kan ma nsäga adjöss till dem pengarna och till tv?)

och sista frågan .. är det mottagaren som betalar uttagningen av pengarna eller är det ja? (antar att det är mottagaren)
har swebank.

Redigerat av zipzipzipzip, 17 November 2007 - 22:34.

Postad 17 November 2007 - 22:58

TheReal
  • TheReal
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
De ser ju varifrån betalningen kommer ifrån, detta kan du även styrka genom att skriva något som meddelande (kundnummer, namn och adress et.c).

Man måste nog precisera att det är ni som står för alla bankavgifter. Jag handlar mycket från USA och Japan så då får jag alltid uppge vem som står för bankavgifterna.

Hoppas det hjälper lite.

Postad 18 November 2007 - 11:02

ingake
  • ingake
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Snälla nu behöver jag hjälp är inte riktigt säker på det här med betalningen. via banken.

Har ju fått deras
account Number: xxxxxxxxxx
Bank Number: xxxxxxxxxx
IBAN: xxxxxxxxxxxx
SWIFT/BIC: xxxxxxxxx

men när jag skulle lägga till han/ftg så behövde jag bara använda swift/bic och iban nr.(vilket är account nr och bank nr)
men hur vet dem att det är jag som har betalat???

och när jag ska skicka iväg pengarna så för jag skriva ett "meddelande" antar jag skriver mitt kund nr där.(är på så sett de ser att det är jag om har betalat?. om ma nråkar skriva något annat där så kan ma nsäga adjöss till dem pengarna och till tv?)

och sista frågan .. är det mottagaren som betalar uttagningen av pengarna eller är det ja? (antar att det är mottagaren)
har swebank.

Hej,
skriv ditt kundnummer. Det räcker. Och ja, mottagaren betalar uttagningen av pengarna.

Postad 18 November 2007 - 13:03

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
ingake är det silver/grå färgade på TVn matt eller blankt? Jag ska nämligen beställa kef 2005.2 (äggen) och undrar om deras silver/grå färgade ägg ser ungefär lika ut. Är det nått som du vet?

Postad 18 November 2007 - 16:14

ingake
  • ingake
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
halvmatt (typ)

Postad 18 November 2007 - 16:16

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja klämma på en, på plats, finns det inga "vanlig" affärer som för Toshiba? måste man ta den via internethandeln?

Postad 18 November 2007 - 16:28

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tackar för inputen .... är alltid lite halvnojig när jag ska överföra pengar, iallafall när det handlar om lite större belopp :)

Ni som har beställt från my-soulotion, hur många dagar fick ni vänta innan ni fick tv?

Redigerat av zipzipzipzip, 18 November 2007 - 16:28.

Postad 18 November 2007 - 16:59

Nforce
  • Nforce
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Nu har man fått tvn :) , har bara hunnit spela xbox 360 genom HDMI och kan säga att bilden är riktigt bra, har inte hunnit att testa film, väntar nu mitt Digital TV abonemang hos Comhem och undrar över ifall någon som vet om tvn stödjer Comhem's CA-Modul?

Postad 18 November 2007 - 18:32

ingake
  • ingake
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Tackar för inputen .... är alltid lite halvnojig när jag ska överföra pengar, iallafall när det handlar om lite större belopp :)

Ni som har beställt från my-soulotion, hur många dagar fick ni vänta innan ni fick tv?

Den tar 1-2 dagar att överföra pengarna. Gör du det idag så är pengarna på tyskarnas konto på tisdag. Sannolikt kommer teven skickas på onsdag. Sedan dröjer det till i början av nästa vecka innan du får teven (om du inte bor i övre Norrland). My-Solution använder Schenker för transporten till Sverige. Lycka till!

Postad 18 November 2007 - 18:34

ingake
  • ingake
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nu har man fått tvn :) , har bara hunnit spela xbox 360 genom HDMI och kan säga att bilden är riktigt bra, har inte hunnit att testa film, väntar nu mitt Digital TV abonemang hos Comhem och undrar över ifall någon som vet om tvn stödjer Comhem's CA-Modul?

Comhem = kabel TV (DVB-C). Svar : Nej. Toshiban har endast analog mottagare samt DVB-T (boxer)

Postad 18 November 2007 - 23:03

Shiny182
  • Shiny182
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det enda som bekymrar mig är att Toshiba Z3030 har 8ms söktid, medans tex Sharp XL2E har 4ms, och Philips 47PFL9732D kör 3ms, kan det ha stor inverkan på flytet i bilden?

Postad 18 November 2007 - 23:39

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Det enda som bekymrar mig är att Toshiba Z3030 har 8ms söktid, medans tex Sharp XL2E har 4ms, och Philips 47PFL9732D kör 3ms, kan det ha stor inverkan på flytet i bilden?

Svårt att uttala sig om det, då det finns så många olika sätt att mäta responstid på. Precis som kontrast, dynamisk kontrast, brukar responstid visa helt andra resultat vid test. Tex kan responstiden vara väldigt kort inom vissa 'spektrum' medans flera gånger långsammare när man träder utanför vissa tekniska parametrar. Jag har inte läst speccarna på dessa TVs och under vilka förutsättningar respektive responstid räknats fram, något som är viktigt för att för en korrekt jämförelse.

Flyt i bilden behöver inte alltid reflekteras i responstiden, bildbearbetningen måste också fungera. Att tolka 'informationen' rätt och framställa det korrekt för tittaren. Vissa märken klarar inte detta, se tex Samsungs skärmar som skapar alla möjliga problem med sin 100Hz funktion. Läs HDTVTest..

Detta är saker som behöver upplevas, det pekas inte ut i siffror. Läs tester, bedöm själv.

Postad 19 November 2007 - 09:55

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Då var 2st 47Z3030 beställa från my-solution.
Fick det till priset av 3859,00 EURO , som hittat :)

Nu återstår en "evighets" väntan...

Postad 19 November 2007 - 10:05

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Grattis.. :)

Postad 19 November 2007 - 12:27

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Välkommen i klubben!

Nu är det bara en lång väntan :) .....har jag tur kommer den på fredag :rolleyes:
Men ingake beställde på en lördag och fick den inte förrän efter helgen....

Redigerat av h_berg, 19 November 2007 - 12:27.

Postad 19 November 2007 - 12:32

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Grattis.. :)

Mmm lite sugen jag med asså men vill nog se svärtan själv live innan jag slår till mm.

Postad 19 November 2007 - 13:10

SoniCated
  • SoniCated
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har följt denna tråden och Sharp XL2 tråden ett bra tag nu och var riktigt sugen på att införskaffa mig ett ex av Sharp XL2 men efter all försening osv. så har jag letat efter andra alternativ. Vill gärna ha en tv vid jul och jag orkar inte vänta längre på Sharp XL2. Vem vet när den dyker upp i Sverige?

Har nu fått upp ögonen för Toshiba 47Z3030 och det kan nog bli en import från Tyskland. Prisskillnaden är så pass stor i jämförelse med att inhandla in tv från Sverige. Kollade idag på sidan my-solution och då fanns den inte i deras utbud. Verkar som om tobbeman fick deras sista ex. Har mailat dom och inväntar svar..
Hoppas inte det tar för lång tid för dom att få in nya ex..

Postad 19 November 2007 - 13:17

Unregistereddb68e602
  • Unregistereddb68e602
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Har följt denna tråden och Sharp XL2 tråden ett bra tag nu och var riktigt sugen på att införskaffa mig ett ex av Sharp XL2 men efter all försening osv. så har jag letat efter andra alternativ. Vill gärna ha en tv vid jul och jag orkar inte vänta längre på Sharp XL2. Vem vet när den dyker upp i Sverige?

Har nu fått upp ögonen för Toshiba 47Z3030 och det kan nog bli en import från Tyskland. Prisskillnaden är så pass stor i jämförelse med att inhandla in tv från Sverige. Kollade idag på sidan my-solution och då fanns den inte i deras utbud. Verkar som om tobbeman fick deras sista ex. Har mailat dom och inväntar svar..
Hoppas inte det tar för lång tid för dom att få in nya ex..

Yes jag fick deras två sista ex. (enligt dem). Men de borde ju verkligen få in fler eftersom den är så pass populär.

Postad 19 November 2007 - 17:21

zipzipzipzip
  • zipzipzipzip
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tackar försvaren igen!

Nu är det bara och sitta och vänta på den :rolleyes:

Ju mer jag läser om den dessto mer känner jag att det var rätt köp. iallafall om man läser om tex samsung o deras 100HZ apparater som verkar ha lite roblem med just 100HZ.

Huvudsaken att man inte hittar något pixelfel.....aja får ge den lite kärlek o massera skärmen med något mjukt så kanske det går bort (har läst att det kan hjälpa) också mot ljusa partier i ytterkanten på tvbilden.
Bilden ska också "mogna" efter några veckors bruk.

Postad 19 November 2007 - 18:31

Mr_Iggy
  • Mr_Iggy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Fick det till priset av 3859,00 EURO , som hittat :rolleyes:

Välkommen i klubben!

Nu är det bara en lång väntan :lol: .....har jag tur kommer den på fredag :(
Men ingake beställde på en lördag och fick den inte förrän efter helgen....

Min skickades från Komplett i onsdags, nu finns den enligt Posten i Örebro (bor i Borås...) så jag känner att jag börjar bli färdig med väntandet...
Men det kommer säkert att vara värt det när den kommer i morgon, eller onsdag, eller torsdag...

/A

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.