* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 11 januari 2008 - 11:20
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
nosslo77:
Har du senaste firmware? 071218? Har själv min kopplad så o har inget problem med ljudet. Har du kollat settings för Audio/video? Har nog inte så mycket andra tips... någon annan??...
Jag antar det då jag satte igång automatisk uppdatering direkt. Det finns ingen setting med vart man skall skicka ut det, bara om det skall vara i stereo eller 5.1.
Postad 11 januari 2008 - 11:24
Said
-
Said
-
Rookie
-
9 inlägg
Är det någon som fått sin PCH från Inet (Butik i GBG), har lagt in bokningen 3:e januari och inte hört något ifrån dem.
Postad 11 januari 2008 - 11:26
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
said, jag fick min ifrån dustin, men jag vet många från INET som fått sina.
Kan det vara så att du inte kom med i första omgången?
Annars kan du juh hålla utkik här, verkar vara några stycken som förväntade sig en mer problemfri vardag
än vad dom anser att produkten håller. Jag är dock INTE en av dom =)
Postad 11 januari 2008 - 11:28
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Någon som har hört något om det blir stöd för dynamic-DNS i framtiden, så att man kan komma åt ftp:n utifrån även om man har dynamic IP.
Postad 11 januari 2008 - 11:28
Tabasco
-
Tabasco
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag fick min maskin igår och efter ett par timmars testande måste jag säga att jag är lyrisk. Förutom att det inte går att stänga av den är den nästan perfekt. En grej har jag inte fått att funka dock. Jag har burken kopplad till TVn via HDMI och till förstärkaren via coax, men av någon anledning skickar den endast ut ljudet via HDMI och jag kan inte hitta något ställe i burken att ställa om det. Är det någon som har lösningen på detta?
Tacksam för svar /nosslo77
I senaste Betan från Sybas så kan du "muta" ljudet på HDMI (vilket jag gjort). Vet inte om det finns i FW från December för jag kommer inte ihåg.Annars så finns det inställning på Audio/video i settings för de vanliga ljudformaten där du vill ställa DTS och AC3 (Dolby Digital) till "RAW" så den bara körs ut på coaxen till din stärkare. Övrigt om MyiHomeKör denna om ni inte har en bra NFS share och kör Windows, den rockar. menyerna blir mycket snabbare och den är superlätt att ställa in. OBS! den tar INTE upp en massa minne, den ligger lugnt med 60MB på min 2003 server och du behäve rinte ha GUI't uppe utan stäng ned den så ligger den kvar som en service. Här kommer en snabbguide till MyihomeLadda ned den härifrån för Windows, Mac eller Linux: http://www.networked...ad/myihome.htmlInstallera den med standardinställningarna. GUI ser ut såhär:
programmet.gif 65,33K
3 Antal nerladdningarkort om programmet:Du ställer in en "root" katalog för dina Videos, Biler och Musik. har du video på flera ställen så kan du lägga till Bevakade foldrar som då adderas. För att lägga upp t.ex en startplats (root) för din filmer gå till menyn Edit och välj PreferencesDå får du upp denna bild.
video.gif 6,58K
2 Antal nerladdningarHär pekar du bara ut vart dina Video filer ligger (gör samma för Bilder och musik)Har du media på flera ställen (t.ex en extern USB HDD) så völjer du fliken "Watched folders" och lägger till dem där.
watch.gif 8,14K
4 Antal nerladdningarSå svårare är det inte! OBS! Det kan ibland behövas en omstart av maskinen för att PCH skall hitta den automatiskt via uPnP då den kommer dyka upp i PCH med namnet som den Windows maskin den är installerad på. OBS! #2 Brandväggen i windows! Har ni brandväggen igång på windows (som ni bör ha) så bör ni få en varning om att blocka den när ni installerar och kör igång den första gången. Välja "unblock" så den läggs in i brandväggen som ett undantag, ananrs kan ni lägga in den manuellt via "properties" för er nätverkskoppling enl nedan:
firewall.gif 19,81K
3 Antal nerladdningarNu behöver du inte GUI längre utan kan stänga ned den och välja att ha den körande som en service då den hamnar längst ned till höger som en ikon på din maskin.
ikonen.gif 1,71K
4 Antal nerladdningarLycka till!
Redigerat av Tabasco, 11 januari 2008 - 11:36.
Postad 11 januari 2008 - 11:32
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Problem1:Har problem när jag har en intern hdd i... till en början funkade allt bra, kunde styra torrenten via datorn. Sen helt plötsligt stod det att torrent servicen inte var på. Och rutan för att starta/stoppa torrenttjänsten i PCHn var grå. Och nu kan jag inte ens boota upp den med hdd i, det står bara "REQUEST CANNOT BE PROCESSED PRESS RETURN KEY" på en blå skärm. Utan hdd fungerar den klockrent. Måste man plugga i hddn i datorn och formatera om disken eller? Pröva byta till annan hd? Problem2:Filmer med DTS funkar inte, fast jag har kopplat genom förstärkarn som ska klara DTS. Kör via RCA kontakter. Problem3:Om jag vrider upp ljudet på förstärkaren får jag ett "brummande" i bakgrunden när det är tysta partier. Ungefär som när insignalen är för svag...
Redigerat av platinum, 11 januari 2008 - 13:36.
Postad 11 januari 2008 - 11:33
Kalle Andersson
-
Kalle Andersson
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag ska köpa mig en sån här: Kylfläkt för hårddiskDessvärre har jag ingen butik i närheten som har 25mm 12V fläktar som nån rekommenderade. Får se hur det blir med monteringen rent praktiskt... Antagligen blir det att göra hål i taket på PCH.
Postad 11 januari 2008 - 11:53
Unregisteredf51c6473
-
Unregisteredf51c6473
-
Rookie
-
5 inlägg
Litet tillägg till Tabascos eminent utförliga guide till myiHome. Att ha den autostartande funkar ju men den öppnar ju inställnings gränsnittet då, jag blev irriterad på det. Jag har scripts för att mounta alla mina krypterade diskar så jag lade till detta kommando för att starta myiHome: start /D "C:\Program\myiHome\app" myiHome-server.exe /? Observera "/?" på slutet, det gör att gränssnittet inte visas utan "hoppar ner" till tray ikon direkt. Kan ju även lägga till ett mellanslag och /? i Mål strängen för ikonen som hamnar på skrivbordet om man vill (Högerklick/Egenskaper på ikonen då). Hälsningar Duke Edit: för mycket grönsaker i gränssnitt =)
Redigerat av Unregisteredf51c6473, 11 januari 2008 - 11:57.
Postad 11 januari 2008 - 12:01
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
MyIhome 60 meg av internminnet... Mjodu... men den som skrev guiden kanske har bättre/coolare minnen än jag och blåa neonrör på insidan inte vet jag.
Min suger då snällt runt 116
Postad 11 januari 2008 - 12:20
Tabasco
-
Tabasco
-
Amatör
-
-
72 inlägg
vad är 116mb idag?
Ingenting då alla har minst 1GB minne
min tar iallfall bara 60MB, men 116 är ju ingenting på en "server".
Har du slagit på iTunes kompabilitet eller nått?
Jämför med vad Firefox tar t.ex
minne.gif 4,16K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Tabasco, 11 januari 2008 - 12:25.
Postad 11 januari 2008 - 12:24
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
True dat , true dat.
satt precis o kolla på ett teveavsnitt. när den tappade DD strömmen helt plötsligt.
Tryckte på paus, och sen play igen , då kom ljudet tillbaka =)... lattjo.
Postad 11 januari 2008 - 12:30
Unregistered49c9c121
-
Unregistered49c9c121
-
Användare
-
-
211 inlägg
SMB fungerar alldeles utmärkt för HD material. I annat fall måste enheten vara kass. Min NAS streamar runt 56-64Mbps via SMB (vilket ändå är bara "medelbra").
EDIT: Ok, jag såg precis siffrorna för Popcorn's överföringshastigheter via SMB. Riktigt kassa. Då förstår jag att det inte funkar. En h264 film med VBR spikar upp mot 15-20Mbps skulle den ha problem med helt klart.
Redigerat av Unregistered49c9c121, 11 januari 2008 - 12:36.
Postad 11 januari 2008 - 12:42
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
SMB fungerar alldeles utmärkt för HD material. I annat fall måste enheten vara kass. Min NAS streamar runt 56-64Mbps via SMB (vilket ändå är bara "medelbra").
EDIT: Ok, jag såg precis siffrorna för Popcorn's överföringshastigheter via SMB. Riktigt kassa. Då förstår jag att det inte funkar. En h264 film med VBR spikar upp mot 15-20Mbps skulle den ha problem med helt klart.
jag fattar inte hur ni får smb att funka .... så fort jag går in där säger den bara no workgroup found. Har en helt fungerade share uppsättning för jag har kört xbmc innan på xboxen. har nu även aktiverat gäst kontot och givit det access till utdelningar .. kör vista om de kan va nån betydelse .. så hur får ni igång det !?!
Postad 11 januari 2008 - 12:47
Unregistered49c9c121
-
Unregistered49c9c121
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag använder inte Popcorn själv, men generellt fungerar följande:
1. Stäng av förenklad fildelning (Simplified sharing tror jag det heter på engelska och XP, Sharing Wizard i Vista). Denna inställning kan du hitta under Folder options / View (i utforskaren).
2. Skapa ett konto (eller använd ett befintligt). Se till att det har ett lösenord.
3. Skapa sharen som vanligt genom att högerklicka på mappen i utforskaren och välja sharing. Gå även in under permissions i share tabben och sätt användarkontot i 2. ovan till full access. Ta bort Everyone helt och hållet.
Ovanstående har fungerat för mig varenda gång, oavsett enhet som försöker komma åt sharen.
Redigerat av Unregistered49c9c121, 11 januari 2008 - 12:52.
Postad 11 januari 2008 - 12:51
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
vad är 116mb idag? Ingenting då alla har minst 1GB minne min tar iallfall bara 60MB, men 116 är ju ingenting på en "server". Har du slagit på iTunes kompabilitet eller nått?
Jämför med vad Firefox tar t.ex
minne.gif 4,16K
2 Antal nerladdningar
Med det tankesättet så tar 1gb slut snabbt om allt tar en 100-200mb ram
Postad 11 januari 2008 - 13:25
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
HMMM .... tack för era svar men jag vet hur man sätter upp fildelning, rättigheter osv. det är inte där felet är ... popcorn söger bara workgroup not found när jag väljer network share och browse .... finns ingenstans va jag ser att jag kan komma åt att skriva in user/pw etc, men det kanske kommer upp om man kommer förbi rutan ?? nu gör ja inte det ...
Har även som jag nämt tidigare aktiverat gäst kontot och gett gäst läsrättigheter till det jag delat ut.
Har Vista ... och har gett arbetsgruppen ett namn. Har ej windows brandvägg aktiverad. har dock en linksys router som maskien är bakom om detta har nån betydelse. myihome server funkar klockrent så där e inga bekymmer. varför jag vill komma åt smb är att jag får inte iso/img att spela över server, nån här på forummet sa att det funkar bra över smb. har oxå tidigare haft en xbox med xbmc så jag streamat via smb helt felfritt.
kan det vara så lätt att jag kör svensk vista och popcornb kräver kontot "Guest" inte "Gäst" ?????????
snälla kan nån hjälpa mig, vad gör jag för fel !?
Postad 11 januari 2008 - 13:51
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Tja tja jag hade tänkt att införskaffa PCH så fort dustin får in nästa sändning men tänkte bara kolla om hur det fungerar med Torrent klienten och Extern hdd kommer det att fungera? och om det fungerar funkar det att Packa upp filerna Genom PCH:n eller måste man koppla in den externa disken till datorn för att packa upp?
Redigerat av DampWall, 11 januari 2008 - 13:54.
Postad 11 januari 2008 - 14:26
Kalle Andersson
-
Kalle Andersson
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
HMMM .... tack för era svar men jag vet hur man sätter upp fildelning, rättigheter osv. det är inte där felet är ... popcorn söger bara workgroup not found när jag väljer network share och browse .... finns ingenstans va jag ser att jag kan komma åt att skriva in user/pw etc, men det kanske kommer upp om man kommer förbi rutan ?? nu gör ja inte det ...
Du kan ju skriva in manuellt också om inte browsningen funkar (min funkar inte heller). T ex: smb://192.168.1.5/warez =)
Postad 11 januari 2008 - 14:39
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Du kan ju skriva in manuellt också om inte browsningen funkar (min funkar inte heller). T ex: smb://192.168.1.5/warez
=)
ok du vet inte varför din inte funkar då??? funkar det att browsa så som du säger ???, kan du komma åt den sökvägen om du skriver så i din popcorn eller ????? kan du spara den oxå så den lägger sig i en lista så man kan välja den sen o slipper skriva allt igen .... ??
Redigerat av mathiaslindqvist, 11 januari 2008 - 15:38.
Postad 11 januari 2008 - 14:54
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Tja tja jag hade tänkt att införskaffa PCH så fort dustin får in nästa sändning men tänkte bara kolla om hur det fungerar med Torrent klienten och Extern hdd kommer det att fungera? och om det fungerar funkar det att Packa upp filerna Genom PCH:n eller måste man koppla in den externa disken till datorn för att packa upp?
Jag hade tänkt så också, men kom på rätt snabbt att det inte funkar. Det går helt enkelt inte att gå in i dom delarna av menyn om man inte har en intern HD. Jag stoppade i en gammal 20Gb jag hade liggande bara för att testa, och efter en formatering enligt PCHs standard så funkar det galant. Bara att hoppa in i enhetens webbgränssnitt och ladda upp torrentfilen så börjar den ladda direkt. Så nu blir det inköp av aaaaningen större (och tystare) disk för att kunna utnyttja hela paketet. Det finns även en del andra tjänster som inte funkar utan intern disk, såsom samba mm.
Postad 11 januari 2008 - 15:21
Kalle Andersson
-
Kalle Andersson
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Du kan ju skriva in manuellt också om inte browsningen funkar (min funkar inte heller). T ex: smb://192.168.1.5/warez
=)
ok du vet inte varför din inte funkar då??? funkar det att browsa så som du säger ???, kan du komma åt den sökvägen om du skriver så i din popcorn eller ?????
Tyvärr... Jag har samma problem med min. Jag lyckas inte hitta nånting när jag kör browse. Min spekulation är att det är nåt problem med den dator som jag har som "server". Men att skriva in det manuellt funkar ju också, den enda förutsättningen är att servern har ett fast ip. Jag har "låst" det i dhcp-servern i min router. Gjorde faktiskt samma sak med PCH, så att den också alltid får samma IP av dhcp-servern.
Postad 11 januari 2008 - 15:23
sunekempe
-
sunekempe
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej,
följt tråden med stort intresse sen före jul. Inet säger de får min burk idag så jag hoppas de har den i butiken om ett par timmar när jobbet är klart för denna veckan
Undrar om det är någon särskild disk som fungerar bättre än någon annan. Känner att det är lika bra att stoppa i en
disk även om jag kör FreeNAS med.
- S
Postad 11 januari 2008 - 15:30
ijahman
-
ijahman
-
Användare
-
-
199 inlägg
Någon annan som tycker att overscan problemet är jobbigt? Jag har en plasma (pana px70) och då märkse det rejält. Har testat lite olika mkv material. Verkar som har lyft frågan: overscan men frågan är om det går att lösa.
Postad 11 januari 2008 - 15:40
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
=)
ok du vet inte varför din inte funkar då??? funkar det att browsa så som du säger ???, kan du komma åt den sökvägen om du skriver så i din popcorn eller ?????
Tyvärr... Jag har samma problem med min. Jag lyckas inte hitta nånting när jag kör browse. Min spekulation är att det är nåt problem med den dator som jag har som "server". Men att skriva in det manuellt funkar ju också, den enda förutsättningen är att servern har ett fast ip. Jag har "låst" det i dhcp-servern i min router. Gjorde faktiskt samma sak med PCH, så att den också alltid får samma IP av dhcp-servern.
jepp kör fasta ip här både på pc, xbox och popcorn ... jsut för den sakens skull ...... går det att spara sökvägen så man slipper skriva detta nästa gång??? min sambo o mina barn klarar knappast detta .... så den lixom bara finns o välja i en lista .. ??
Postad 11 januari 2008 - 15:49
Tabasco
-
Tabasco
-
Amatör
-
-
72 inlägg
jepp kör fasta ip här både på pc, xbox och popcorn ... jsut för den sakens skull ...... går det att spara sökvägen så man slipper skriva detta nästa gång??? min sambo o mina barn klarar knappast detta .... så den lixom bara finns o välja i en lista .. ?? Ja, i settings under network shares på PCH så kan du lägga upp NFS och SMB shares och spara dessa. Dessa syns sedan direkt när du sätter på PCH
Redigerat av Tabasco, 11 januari 2008 - 16:17.
Postad 11 januari 2008 - 15:53
froven
-
froven
-
Användare
-
-
137 inlägg
Problem2: Filmer med DTS funkar inte, fast jag har kopplat genom förstärkarn som ska klara DTS. Kör via RCA kontakter.
DTS körs väl bäst (enbart) med koax eller optisk kabel, dvs RCA (röd + vit vanligtvis) funkar inte för förstärkaren tar inte emot DTS via RCAkontakterna. Hur har du kopplat mot DVDn när du fått ut DTS-ljud ? //Peter
Postad 11 januari 2008 - 15:56
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Har åkt på ett till fel... satt och kolla runt bland musiken genom MyiHome och PCHn hängde sig. Starta om den men nu är bilden helt grönt. Allt som ska vara blått är grönt? Har prövat ändra bildinställningar
Postad 11 januari 2008 - 16:03
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Problem2: Filmer med DTS funkar inte, fast jag har kopplat genom förstärkarn som ska klara DTS. Kör via RCA kontakter. DTS körs väl bäst (enbart) med koax eller optisk kabel, dvs RCA (röd + vit vanligtvis) funkar inte för förstärkaren tar inte emot DTS via RCAkontakterna. Hur har du kopplat mot DVDn när du fått ut DTS-ljud ? //Peter
Har en sån dvd med inbyggd förstärkare
Postad 11 januari 2008 - 16:10
heinze
-
heinze
-
Användare
-
-
112 inlägg
Problem2: Filmer med DTS funkar inte, fast jag har kopplat genom förstärkarn som ska klara DTS. Kör via RCA kontakter. DTS körs väl bäst (enbart) med koax eller optisk kabel, dvs RCA (röd + vit vanligtvis) funkar inte för förstärkaren tar inte emot DTS via RCAkontakterna. Hur har du kopplat mot DVDn när du fått ut DTS-ljud ? //Peter
på PCH måste du ju trycka ut ljudet med coax kabel för att få dts ljud. Du kan ju skicka dts analogt via RCA om a) spelare kan decoda ljudet och  skicka det analogt via 5.1 utgång. Nu klarar ju PCH varken det ena eller andra
Postad 11 januari 2008 - 16:17
Unregistered3a41c294
-
Unregistered3a41c294
-
Rookie
-
9 inlägg
Här kommer en fråga som säkert finns i forumet men jag orkar inte leta.
Vilket program är bäst eller lättast att köra om man vill se img eller iso filmer över nätverket då myiHome inte kan hitta dessa?
Postad 11 januari 2008 - 16:19
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
jepp kör fasta ip här både på pc, xbox och popcorn ... jsut för den sakens skull ...... går det att spara sökvägen så man slipper skriva detta nästa gång??? min sambo o mina barn klarar knappast detta .... så den lixom bara finns o välja i en lista .. ?? Ja, i settings under network shares på PCH så kan du lägga upp NFS och SMB shares och spara dessa. Dessa syns sedan direkt när du sätter på PCH
hittar inte ens den inställningen ..... har firware 071218, senaste enligt nerladdningsfunktionen som är inbyggd .... finns ingen inställning som heter network shares
Redigerat av mathiaslindqvist, 11 januari 2008 - 16:27.
Postad 11 januari 2008 - 16:25
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Har en sån dvd med inbyggd förstärkare
Den DVD:n/förstärkaren saknar koaxial ingång - den har enbart optisk. Om du vill ha DTS-ljud från PCH:n är ditt enda alternativ att köpa en koaxial -> optisk omvandlare (eller byta förstärkare  ). Denna på NetOnNet t.ex.: http://www.netonnet....x.asp?iid=79662
Redigerat av Andr3as, 11 januari 2008 - 16:26.
Postad 11 januari 2008 - 16:30
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Fick min box igår från Dustin och har uppdaterat till senaste FW.
Undrar lite över följande:
1. Boxen låser sig om jag försöker visa bilder från USB-disk/minne.
2. Har också en Squeezebox3.
Ska det gå att från dator via Squeezeboxen i Bridge-mode få kontakt med Popcorn-Hour via Ethernetkabel mellan boxarna? Alltså trådlöst till Squeezeboxen och trådat mellan boxarna.
F.ö. funkar det hela bra - jag kör nu med en extern USB-disk kopplad till PH:n
Postad 11 januari 2008 - 16:30
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Den DVD:n/förstärkaren saknar koaxial ingång - den har enbart optisk.
Om du vill ha DTS-ljud från PCH:n är ditt enda alternativ att köpa en koaxial -> optisk omvandlare (eller byta förstärkare ). Denna på NetOnNet t.ex.: http://www.netonnet....x.asp?iid=79662
Så med den omvandlaren kommer jag kunna spela upp DTS från PHCn? Kanske dags att byta till en riktig förstärkare, hade aldrig tänkt koppla in mer än 360:t när jag köpte den jag har nu
Redigerat av platinum, 11 januari 2008 - 16:31.
Postad 11 januari 2008 - 16:33
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Den DVD:n/förstärkaren saknar koaxial ingång - den har enbart optisk.
Om du vill ha DTS-ljud från PCH:n är ditt enda alternativ att köpa en koaxial -> optisk omvandlare (eller byta förstärkare ). Denna på NetOnNet t.ex.: http://www.netonnet....x.asp?iid=79662
Så med den omvandlaren kommer jag kunna spela upp DTS från PHCn?
Kanske dags att byta till en riktig förstärkare, hade aldrig tänkt koppla in mer än 360:t när jag köpte den jag har nu 
Du måste alltså koppla en koaxial kabel från PCH:n till omvandlaren och därefter en optisk kabel från omvandlaren in i din förstärkare. Det bör fungera eftersom din DVD-förstärkare har stöd för DTS.
Postad 11 januari 2008 - 16:35
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Jag hade tänkt så också, men kom på rätt snabbt att det inte funkar. Det går helt enkelt inte att gå in i dom delarna av menyn om man inte har en intern HD. Jag stoppade i en gammal 20Gb jag hade liggande bara för att testa, och efter en formatering enligt PCHs standard så funkar det galant. Bara att hoppa in i enhetens webbgränssnitt och ladda upp torrentfilen så börjar den ladda direkt.
Så nu blir det inköp av aaaaningen större (och tystare) disk för att kunna utnyttja hela paketet. Det finns även en del andra tjänster som inte funkar utan intern disk, såsom samba mm.
Men klarar PCH:n av att packa upp filerna också som man tankat hem på den interna disken eller måste man göra det genom datorn på något vänster?
Postad 11 januari 2008 - 16:44
lajbans
-
lajbans
-
Amatör
-
-
53 inlägg
vad ska man säga, pure junk?
Livslängd mindre än 24h. Idag funkar den inte alls, låser sig med popcorn loggan vid boot.
Med eller utan hdd.
Igår crasha den konstant, vilket jag misstäntke hade med torrent klienten att göra. Sista jag gjorde igår var att spela film på den.
Imorse död, orkade inte bry mig spec. mycket.
Kom hem nu stendöd testat all trix man kan läsa sig till.
Postad 11 januari 2008 - 16:59
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Livslängd mindre än 24h. Idag funkar den inte alls, låser sig med popcorn loggan vid boot. Med eller utan hdd.
Igår crasha den konstant, vilket jag misstäntke hade med torrent klienten att göra. Sista jag gjorde igår var att spela film på den.
Du har gjort en factory reset va? I annat fall, gör det.
Postad 11 januari 2008 - 17:00
lajbans
-
lajbans
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Livslängd mindre än 24h. Idag funkar den inte alls, låser sig med popcorn loggan vid boot. Med eller utan hdd.
Du har gjort en factory reset va? I annat fall, gör det.
Hur? den reagerar inte på något...
Postad 11 januari 2008 - 17:03
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Läste något om kallstart i den ap-långa tråd... Kallstart genom att trycka på EJECT knappen och powerknappen.
prova o sök på kallstart i forumstråden enkom.. så borde du hitta det.
Hjälpte för honom.
Postad 11 januari 2008 - 17:19
lajbans
-
lajbans
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Läste något om kallstart i den ap-långa tråd... Kallstart genom att trycka på EJECT knappen och powerknappen. prova o sök på kallstart i forumstråden enkom.. så borde du hitta det.
Hjälpte för honom.
Hittar inget... varken på kall eller kallstart :> sökt på diverse alla pratar om att reseta tv-mode bara
Postad 11 januari 2008 - 17:26
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
nu har jag äntligrn hitat inställningar för smb .. me user/pw
dock får jjag inte mitt login i vista att funka ?? har dock inte testat det case sensitive, e det nödvändigt ?? eller måste jag ange gäst kontot utan lösen ?? och isf var e bokstaven Ä ??? för i svensk vista heter det ju gäst, inte guest
någon som vet ?? tacksam för svar
Postad 11 januari 2008 - 18:53
heinze
-
heinze
-
Användare
-
-
112 inlägg
men va fan nu dog skit h*lvetet....skulle spela upp en xvid från utdelad mapp på min pc. Första framen på xviden visades men hela bilden frös så jag tryckte på Stop. När jag då kom tillbaka till GUI:t såg allt vädligt konstigt ut, blur:igt liksom så jag försökte starta om men det gick ej. Ryckte ur sladden å stoppa tillbaka den. Efter att loading visats blir bilden bara svart. WTF!!??
Postad 11 januari 2008 - 18:54
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Har åkt på ett till fel... satt och kolla runt bland musiken genom MyiHome och PCHn hängde sig. Starta om den men nu är bilden helt grönt. Allt som ska vara blått är grönt? Har prövat ändra bildinställningar utan resultat

Så här ser det ut: 
Postad 11 januari 2008 - 18:56
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag har både Komponent och HDMI kopplad till min.
(för säkerhets skull) och jag har fått sån där CP-bild vid något tillfälle.
enda som hjälpt mig då är att rycka strömmen till PCH'n.
Starta upp den igen, låta den hitta sin väg till komponenten, och sedan switcha till hdmi.
Postad 11 januari 2008 - 19:09
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Idag när jag startar upp den så hittar den inte längre myihome, det funkade perfekt igår och jag har inte ändrat någon inställning, programet är igång. Den hittar TVersity utan problem så den har kontakt med min dator.
Någon som vet vad det kan vara för fel? Är helt grön när det gäller nätverk.
Postad 11 januari 2008 - 19:43
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Skulle inte förvåna mig om det var fel på hela våran batch, de som fick nu i veckan dvs.
Min ger ingen bild längre, den blev svart när jag satt i menyn. Hjälpte inte med omstarter eller så.
Postad 11 januari 2008 - 19:53
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Själv har jag en lite fundering - har en 160gigare liggandes som jag kan använda i PCH men vilka kablar ska jag ha? Tänkte även skaffa en 40mm fläkt i samma veva, vilken typ av adapter behöver jag? Är det denna: http://www.dustinhom...5010043156.aspx tillsamans med den här fläkten: http://www.dustinhom...5010048869.aspxVad det gäller IDE-kabel duger väl vad som helst nästa? Bara lite störigt att den är 45cm när man behöver 5 - 10 cm... denna hade jag tänkt; http://www.dustinhom...d_KAB4040I.aspx
Postad 11 januari 2008 - 19:54
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Skulle inte förvåna mig om det var fel på hela våran batch, de som fick nu i veckan dvs.
Min ger ingen bild längre, den blev svart när jag satt i menyn. Hjälpte inte med omstarter eller så.
Ja, det verkar ju som att det är något skumt med era maskiner. Jag har haft min en månad, använt den i princip varje dag och haft 2 eller 3 hängningar på hela tiden.
Postad 11 januari 2008 - 20:02
Unregistered82c4c0a2
-
Unregistered82c4c0a2
-
Rookie
-
7 inlägg
Hmm, fick min igår, den rockar fett till det jag vill ha den till iaf, dvs mkv filer..... Kollar just nu på John.Mayall.&.The.Blues.Breakers.70th.Birthday.Concert.2003.720p.HDTV.x264 och det rockar fett, gästartist just nu på scen är Clapton, så det rockar loss vill jag lova..... Nu innväntar´jag bara min Philips Hemmabiopaket HTS-335W (5.1 / HDMI) så att man får lite skaplgt ljud oxå..... Denna borde väl funka med DTS ljud & Popcorn lådan...... http://www.consumer....stem HTS335W-12Är helnöjd annars med Popcorn lådan till det jag vill att den skall funka till, att spela alla mina mkv filmer som jag har tankat hem...... Det rockar iaf fett med mkv filer som mina HDTV filer är, det rockar med både 720p-1080p och 1080p.24Hz på min PDP 427 XD........ Skall väl kanske tilllägga att jag kör via nätverk och myihomeserver och utan disk i popcornlådan ...... //semlan41
Redigerat av Unregistered82c4c0a2, 11 januari 2008 - 20:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
2st Slutsteg till köket
Anton
2025-04-27 22:56:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|