Personangrepp och förföljelse vardagsmat numera?
17 svar till detta ämne
Postad 06 mars 2008 - 18:59
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Har med bestörtning sett att moderatorerna i detta forum numera tycks accepterar direkta personangrepp och förföljelser. I tråden ComHem och HD (Humax CX...) har speciellt en medlem som jobbar på Comhem råkat otrevligt illa ut imo. Exempel på detta är... "xxxx .. Ja, vem är xxxx" "Vem han är kan vi svara på .. Han heter yyyy och bor i zzzz och jobbar där på comhems kundtjänst. Vem han inte är : Han är inte någon av cheferna av betydelse."
"Han har gjort vissa uttalande här och han är som fantomen .. han kommer när de riktigt goda kallar på honom. ( de som kritisterar göre sig icke besvär )"
"xxxx som bara är en liten mus på comhem och som har noll att säga till om..."
"Nu är inte xxxx någon av de ansvariga på comhem .. men jag ser att han är här o läser varje dag [.. Han kanske kan berätta för de ansvariga, när han bär in kaffet till dem..."
"Förstår ni nu varför jag inte litade på xxxx .. efter att han ljugit om sin identitet i 3 år på detta forum ?"Det sistnämnda är dessutom en ytterst tveksam slutsats / påhopp då det påpekats att xxxx i sin signatur skrivit att han jobbar för comhem (signaturer som i nära samband med den nya forumsversionen ej längre tilläts och därför raderades av admins - typ). Jag har anmält flera av dessa och andra personliga påhopp, personlighetsanalyser och personförföljelser utan minsta åtgärd eller kommentar från mods. Pm till mod där jag begärt motivering till varför man raderar en länk till ett produkttest av topic, men tillåter ovan elände mm har inte ens besvarats. Är den allmänna åsikten hos mods och admins då att utfall som ovan är acceptabelt eller hur skall detta tolkas?
Redigerat av Unregistered1013, 07 mars 2008 - 01:33.
Avlägsnade information som identifierade medlemmen
Postad 07 mars 2008 - 01:29
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5 022 inlägg
Har med bestörtning sett att moderatorerna i detta forum numera tycks accepterar direkta personangrepp och förföljelser.
Jag har svårt att kommentera detta då jag inte följer de flesta trådar i forumet men moderatorernas uppgift är givetvis att se till så att reglerna efterföljs och att genom sitt agerande bidra till en god stämning. Att acceptera personangrepp och förföljelser är inte en del i dessa uppgifter. I tråden ComHem och HD (Humax CX...) har speciellt en medlem som jobbar på Comhem råkat otrevligt illa ut imo. Exempel på detta är...
"xxxx som bara är en liten mus på comhem och som har noll att säga till om..."
"Förstår ni nu varför jag inte litade på xxxx .. efter att han ljugit om sin identitet i 3 år på detta forum ?"
Jag har plockat bort kommentarerna du listar. Jag har anmält flera av dessa och andra personliga påhopp, personlighetsanalyser och personförföljelser utan minsta åtgärd eller kommentar från mods. Pm till mod där jag begärt motivering till varför man raderar en länk till ett produkttest av topic, men tillåter ovan elände mm har inte ens besvarats.
Är den allmänna åsikten hos mods och admins då att utfall som ovan är acceptabelt eller hur skall detta tolkas?
Information om anmälda inlägg ska skickas till alla berörda moderatorer men det är möjligt att det är något som strular med själva funktionen vilket jag får kolla upp. Alla moderatorer är inte heller inloggade hela tiden så i värsta fall kan det kanske ta upp till ett dygn innan någon agerar. Detta är dock bara gissningar eftersom jag själv inte får anmälningar skickade till mig. Är det något akut så kan man alltid titta på forumets huvudsida och pm:a någon moderator/admin som är inloggad för tillfället.
Redigerat av Tomas_D700, 26 mars 2008 - 17:27.
Postad 08 mars 2008 - 06:30
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Att rensa bort dessa är naturligtvis inte fel men skadan är redan skedd för den / de personer som råkat ut för dem (flera dagar med anmälningar och ett pm utan åtgärder / reaktioner från mod).
Vad gör ni preventivt så att denna typ av, i mina ögon, grova och nästan lynchaktiga (lätt att fler hänger på mobbningståget) påhopp inte upprepas? Tycker mig som sagt se att personliga påhopp tolereras mer nu än tidigare även om det nog är ett fåtal medlemmar som regelbundet tar till dem.
Vad gör ni för att det skall bli bättre framöver?
Postad 08 mars 2008 - 06:39
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Att rensa bort dessa är naturligtvis inte fel men skadan är redan skedd för den / de personer som råkat ut för dem (flera dagar med anmälningar och ett pm utan åtgärder / reaktioner från mod).
Vad gör ni preventivt så att denna typ av, i mina ögon, grova och nästan lynchaktiga (lätt att fler hänger på mobbningståget) påhopp inte upprepas? Tycker mig som sagt se att personliga påhopp tolereras mer nu än tidigare även om det nog är ett fåtal medlemmar som regelbundet tar till dem. Vad gör ni för att det skall bli bättre framöver?
Preventivt är det inte så mycket man kan göra. Vem som helst kan ju skriva vad som helst. Sen får vi hoppas att någon anmäler inlägget då det inte finns möjlighet att hinna läsa i alla trådar. För att det ska bli bättre framöver, ja vi skulle behöva lite mer aktiva moderatorer, är du intresserad kanske? Det är obetalt, otacksamt och ganska krävande ibland  Men som sagt, anmäl allt. Sen så kikar någon på det så fort som möjligt.
Redigerat av Martin, 08 mars 2008 - 06:45.
Postad 08 mars 2008 - 09:31
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Preventivt är det inte så mycket man kan göra. Vem som helst kan ju skriva vad som helst. Sen får vi hoppas att någon anmäler inlägget då det inte finns möjlighet att hinna läsa i alla trådar.
För att det ska bli bättre framöver, ja vi skulle behöva lite mer aktiva moderatorer, är du intresserad kanske? Det är obetalt, otacksamt och ganska krävande ibland 
Men som sagt, anmäl allt. Sen så kikar någon på det så fort som möjligt.
Det är flera moderatorer som jag sett har läst i tråden och någon har även skrivit egna och dolt andras opassande inlägg runt det imö systematiskt och återkommande nedvärderande snacket kring denna comhemanställd. Ser jag moderatorer i en tråd där det ligger flera anmälningar, förutom de tydligt synliga angreppen i detta fall, med därtill följande tjafs, så trodde iaf jag att de vet om dessa och synar kringliggande inlägg men det kanske inte funkar så? Konstigt nog så försvann min testlänk på ca en timme medans alla nedvärderande personangrepp var kvar i dagar / veckor. Sådant tycker jag är mycket märkligt... Tror mao inte riktigt på att just fler moderatorer skulle hjälpa. Tycker snarare att de som jobbar nu borde ha ett större fokus på problemet (om det nu överhuvud uppfattas som ett - tror det eftersom angreppen nu delvis raderats) och de få medlemmar som mer aktivt använder personligthetsanalyser (alltid negativa och nedvärderande naturligtvis) och personangrepp än andra. När man lyfter upp en fråga eller ett problem så är det ofta så att man får den typ av "du kanske kan ta i detta själv fråga" som du ställer Martin, men jag varken passar eller har lust till att bli mod. Anser mig faktiskt som medlem ändå ha rätten att påpeka sådant som jag inte tycker funkar så bra...
Redigerat av Unregistered1013, 08 mars 2008 - 14:18.
Postad 08 mars 2008 - 15:50
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Tycker snarare att de som jobbar nu borde ha ett större fokus på problemet
Jo det kan man ju tycka, men det finns ingen som jobbar alls. Det hela bygger helt på frivillighet och egen tid, ibland är kanske motivationen större och ibland mindre. Det finns perioder då man kan vara dödligt trött på vuxna människor som beter sig som fjortonåringar. Just därför är det trevligt med många moderatorer, då finns det alltid någon som är på hugget. Anser mig faktiskt som medlem ändå ha rätten att påpeka sådant som jag inte tycker funkar så bra... 
Jo visst kan du göra det
Postad 08 mars 2008 - 17:17
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Jo det kan man ju tycka, men det finns ingen som jobbar alls. Det hela bygger helt på frivillighet och egen tid, ibland är kanske motivationen större och ibland mindre.
Att det är ett ideellt jobb (som många andra åtaganden) är jag naturligtvis införstådd med.
Postad 21 mars 2008 - 07:17
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Noterar att det preventivt inte gick (eller kanske snarare inte försökts) att undvika förföljelse, förlöjligande och "uthängning" av denne medlem som är anställd av Comhem. Drevet (nästan lynchmobben) har dragit igång igen och om inga verksamma åtgärder ( är ju inte direkt svårt att se vilka som driver på detta om och om igen) tas till denna gång så får ni gärna förklara varför, och om det hela då kan anses som ok.
Edit: För mig är det nu uppenbart att anmälningssystemet är otillräckligt. Det dräller av regelbrott (ffa 3.2 och 3.3) i tråden ända sedan igår kväll (mer om man skall vara petig). Det som är riktigt otrevligt att det är så många personanalyserande, nedvärderande och hånande uttryck som får stå orörda, förutom den rena förföljelsen av spec. en comhemanställd.
Redigerat av Unregistered1013, 21 mars 2008 - 16:16.
Postad 26 mars 2008 - 15:28
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Pefre
Jag kan inte se någon anledniing till att du startar denna tråden ...
Än att du skall hämnas dem som argumenterar bort dig i tråd efter tråd..
Man får väl säga sanningen i ett fritt land som sverige .. eller får man inte det
Du lyckades få mig varnad .. för att jag svarade dig med sanningen ..
Den får du lära dig att tåla ... Livet är ingen dans på rosor ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 26 mars 2008 - 17:25.
Postad 26 mars 2008 - 15:40
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Håller med,
Pefre,
Väx upp!
Omoget och barnsligt att starta denna tråd. Moderatorerna här gör nog så gott dom kan för att hålla ordning på saker och ting. Tycker det är löjeväckande av dig att börja hacka på dom. Du gör allt du kan för att provocera folk i det här forumet. Sen när folk ger dig svar på tal, så börjar du anmäla allt och alla som är kritisk till ditt provocerande sätt.
Så om du vill slippa kritik, lägg då av med ditt provocerande, eller sluta att ge dig in i debatter. Och sluta hacka på moderatorerna!
Redigerat av MacGam, 26 mars 2008 - 15:49.
Postad 26 mars 2008 - 16:09
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Det hela är mycket enkelt. Det finns regler i forumet. När grova övertramp som personförföjelse, hånande, nedvärdering och uthängning av person med fullständigt namn mm, tillåts upprepade gånger trots anmälningar, så blir åtminstone jag frågande vad det är som gäller. Skulle fortfarande vara intressant att veta för jag tycker det blir otydligare och otydligare.
Maveric: Denna tråd skrevs med anledning av de grova påhoppen på en comhemanställd och påhoppen baserades även delvis på falska grunder. Bla anklades han av dig för att "smyga omkring på forumet" trots att du sedan drygt ett år vetat att han jobbat för comhem.
Kul att du skriver "argumenterar bort" btw . Håna bort hade jag förstått bättre.
Uppenbarligen tror du att du kan skriva vad som helst i forumet och det kanske är så att du har rätt i den tanken trots allt...
Postad 26 mars 2008 - 16:10
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Det hela är mycket enkelt. Det finns regler i forumet. När grova övertramp som personförföjelse, hånande, nedvärdering och uthängning av person med fullständigt namn mm, tillåts upprepade gånger trots anmälningar, så blir åtminstone jag frågande vad det är som gäller. Skulle fortfarande vara intressant att veta för jag tycker det blir otydligare och otydligare.
Maveric: Denna tråd skrevs med anledning av de grova påhoppen på en comhemanställd och påhoppen baserades även delvis på falska grunder. Bla anklades han av dig för att "smyga omkring på forumet" trots att du sedan drygt ett år vetat att han jobbat för comhem.
Kul att du skriver "argumenterar bort" btw . Håna bort hade jag förstått bättre.
Uppenbarligen tror du att du kan skriva vad som helst i forumet och det kanske är så att du har rätt i den tanken trots allt...
Pefre, Om anledningen till att du startade den här tråden var att du tyckte att det var för jäkligt att man hängde ut personen i fråga. Varför hängde du då ut honom en gång till med namn och allt i denna tråd? Moderatorn Thomas D700 har tagit bort hans namn nu, men du hade inga problem med att lägga ut det? Jag tror jag vet varför. Du vill ta till alla medel att hitta sätt att försvara dig på här på forumet. Därför startar du denna tråd för att du vill att folk ska tycka synd om personen du pekade ut ovan och därigenom rikta sina aggressioner mot en tredje person här på forumet. Det är vad jag tror du vill uppnå. Jag tror inte du tycker det minsta synd om personen du pratar om i början av den här tråden. Varför hängde du då själv ut honom med namn och allt. Jo, för ditt syfte var ett helt annat!
Redigerat av MacGam, 26 mars 2008 - 16:11.
Postad 26 mars 2008 - 16:14
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Varför hängde du då själv ut honom med namn och allt. Jo, för ditt syfte var ett helt annat!
Ja det var ju en intressant twist... Spelar det någon roll om jag säger att det var ett misstag? Du lär väl inte tro det ändå. Så du tycker det är värre eller likvärdigt med det som skrevs i tråden eller hur menar du? Edit: Angående att jag anmält en hel del på slutet är att det faktiskt är så att det till stor del är uppmuntrat av mods /admins (bla i denna tråd men även ytterligare gånger).
Redigerat av Unregistered1013, 26 mars 2008 - 16:22.
Postad 26 mars 2008 - 16:19
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Ja, det tycker jag. Framför allt när du vill göra sken av att du tycker det är för jäkligt att hänga ut personer, sen gör du det ironiskt nog själv  Hade du däremot brytt dig det minsta om personen i fråga, hade du nog varit jäkligt noga med att inte skriva ut hans namn. Som jag sa. Du hade andra syften i tankarna när du startade den här tråden. Det är jag nästan säker på. Personen du utnyttjade för att uppnå dina egna syften var bara ett verktyg i dina ögon. Är det något som förtjänar att anmälas så är det ett sådant beteende! Jag hoppas också att så sker.  Därmed försvarar jag inte generellt att man hänger ut någon på forumet.
Redigerat av MacGam, 26 mars 2008 - 16:30.
Postad 26 mars 2008 - 16:20
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Pefre Nu hittar du bara på som vanligt .. tänk på att det är en man med minne du talar med.. I drygt två år .. smög "NN" omkring som anonym och kastade skit på viasat och canaldigital Jag försökte få "NN" att erkänna sitt ursprung i 3 månader i humaxtråden och det var inte förrän att någon gjorde eftersökningar på comhem som "NN" "erkände".. ( detta var för 2 månader sedan ) För en vecka sedan kom en före detta medarbetare ut i tråden och berättade att "NN" inte alls var någon chef .. vilket han försökt få oss till att tro .. Att detta var viktigt .. förstår alla som varit med från början och som har satsat 1000 tals kronor på en icke fungerande box och då comhem då likväl som nu försöker föra alla sina kunder bakom ljuset .. nya som gamla .. Dessutom hänger man inte ut någon som heter "svensson" om hans nick är "svensson"Maveric Ps. Jag har aldrig sett så många admins, moddar och medarbetare läsa en tråd på en och samma gång  ( 8 st ) Personligen tycker jag inte som trådskaparen .. ni har mer högt till taket idag och det fungerar mycket bättre på forumet nu, än vad det gjorde för 1-2 år sedan ... Dessutom kommuncerar ni med medlemmarna på ett sätt som gör att trivseln ökar ... ( Jag menar det  )
Redigerat av Unregistered1103, 26 mars 2008 - 17:37.
Postad 26 mars 2008 - 16:44
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
I drygt två år .. smög "NN" omkring som anonym och kastade skit på viasat och canaldigital Jag försökte få "NN" att erkänna sitt ursprung i 3 månader i humaxtråden och det var inte förrän att någon gjorde eftersökningar på comhem som "NN" "erkände".. ( detta var för 2 månader sedan ) För en vecka sedan kom en före detta medarbetare ut i tråden och berättade att "NN" inte alls var någon chef .. vilket han försökt få oss till att tro ..
Återigen - du visste redan för ett år sedan att killen jobbade för comhem (kolla i tråden efter ditt eget inlägg från januari 2007). Om det nu inte hade varit så, så anser jag ändå inte att det berättigar förföljande, hånande, nedvärdering och uthängning (självklart för mig).
Postad 26 mars 2008 - 16:53
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
I drygt två år .. smög "NN" omkring som anonym och kastade skit på viasat och canaldigital Jag försökte få "NN" att erkänna sitt ursprung i 3 månader i humaxtråden och det var inte förrän att någon gjorde eftersökningar på comhem som "NN" "erkände".. ( detta var för 2 månader sedan ) För en vecka sedan kom en före detta medarbetare ut i tråden och berättade att "NN" inte alls var någon chef .. vilket han försökt få oss till att tro .. Återigen - du visste redan för ett år sedan att killen jobbade för comhem (kolla i tråden efter ditt eget inlägg från januari 2007). Om det nu inte hade varit så, så anser jag ändå inte att det berättigar förföljande, hånande, nedvärdering och uthängning (självklart för mig).
Pefre, Nu får du väl ändå ge dig! Argumentera inte emot något som du själv inte kan leva upp till!!! Vad menar du med dina sista ord "självklart för mig". Vi har ju precis bevittnat att detta inte var så självklart för dig! I själva verket hängde du ju själv ut samma person en gång till i ditt första inlägg i den här tråden med namn och allt. Utan skrupler. Så att han blev uthängd för en ännu bredare publik. Det är det här jag menar med att du bara vill provocera. Du tar tydligt avstånd från att hänga ut personer här. Då tycker jag, om du har något vett i kroppen, att en ursäkt till personen i fråga som du hängde ut ännu en gång, vore på sin plats.
Redigerat av MacGam, 26 mars 2008 - 17:20.
Postad 26 mars 2008 - 17:53
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Minhembio & Prisjakt
-
→
Kommentera & Felrapportera
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|