Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Divinity: Original Sin [PC/PS4/XB1]

68 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 juni 2014 - 09:32

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Postad bild


Divinity: Original Sin is an upcoming single-player and cooperative multiplayer fantasy role-playing video game by Larian Studios. The game will ship with the editor that it was created with, allowing players to create their own single-player and multiplayer adventures, and publish them online

Divinity: Original Sin is a turn-based isometric RPG. The use of skills, equipment, weapons, spells and even the environment are necessary to proceed further into the game. Unlike some other RPGs, Divinity: Original Sin is a classless game. Be it the ability to turn invisible as an assassin, and sneak up to your enemies to deliver a lethal backstab. Or, manipulate the four elements often to exploit inherent weaknesses. Or, create your own opportunities. Summon a oil slick under your enemies and they will become slowed. Then ignite the oil with a fireball to watch them burn. If that is too indirect, knock down your enemies with a swift charge, then use a talent that increases your damage against fallen enemies. Teleport your enemies beside you to open them up to a backstab. Freeze your enemies before you charge them. The combinations are only limited by your imagination.

Släpps: 30 Juni 2014
PC och Mac

Lite bilder:
Postad bild


Postad bild

Postad bild


Källor:
http://www.neogaf.co...ad.php?t=842708
http://www.divinityoriginalsin.com/
http://en.wikipedia....y:_Original_Sin

#2

Postad 27 juni 2014 - 18:13

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Ja detta spelet ser ju bara helt jävla fantastiskt ut, ska tydligen ha stora modmöjligheter med. Blir nog ett köp! PC har sina feta exklusives med! :)

#3

Postad 27 juni 2014 - 18:32

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Har inte möjlighet att spela med tgb+mus så jag gråter nästan när jag ser det här spelet. Det ser fruktansvärt bra ut. Hoppas dom inkluderar stöd för handkontroll, annars får man väl sitta dubbelvikt över soffbordet och lira :(

#4

Postad 27 juni 2014 - 18:40

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Har inte möjlighet att spela med tgb+mus så jag gråter nästan när jag ser det här spelet. Det ser fruktansvärt bra ut. Hoppas dom inkluderar stöd för handkontroll, annars får man väl sitta dubbelvikt över soffbordet och lira :(


Fixa längre kablar så kan du sitta tillbakalutad istället. ;) :D

#5

Postad 29 juni 2014 - 13:16

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1

Fixa längre kablar så kan du sitta tillbakalutad istället. ;) :D


Zing!

Jo men då har jag ju lik förbaskat tangentbordet i knähöjd. Finns för många andra spel att spela istället. Men det kanske kan komma stöd för handkontroll, i så fall köper jag det direkt. Osannolikt att det skulle hända iofs.

#6

Postad 31 juli 2014 - 19:57

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Bra recension:

http://www.polygon.c...n-review-pc-mac

#7

Postad 15 maj 2015 - 12:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

Kommer till konsolerna.

 

http://www.youtube.com/watch?v=5GzhMciwH6s&feature=youtu.be

 

 

As well as local co-op, split screen and controller support, the Enhanced Edition also features:

  • All characters are now fully voiced by AAA-voice actors
  • New quests, new characters, and new content
  • Entirely new gameplay modes and character builds
  • A heavily rewritten story with a brand new ending
  • Massively reworked visuals and sound effects
  • And much more to be announced in the coming months!

 

Eh, eh... helt nytt spel?

 

 

Divinity: Original Sin Enhanced Edition is a completely separate game: not an update to Divinity: Original Sin. Both games will remain available on PC and Mac, and it is important to note that they are totally different entities, so if you've already bought Original Sin you'll see separate listings for Divinity: Original Sin and Divinity: Original Sin Enhanced Edition in your Steam Library. This means that saved games can't be transferred from Divinity: Original Sin to the Enhanced Edition. This is largely because of the technical changes we've made to how the game looks and feels, but the story has also been rewritten so heavily that most saved games would no longer be compatible with the plot. (After all, it wouldn't make sense to load a game in which you're halfway through a quest line that's been replaced with something different.)

From the very first day of production, we designed the Enhanced Edition to be optimized for DirectX 11 graphics. For our Windows players, this means that Divinity: Original Sin Enhanced Edition will require a 64-bit system and a graphics card with DirectX 11 hardware support. However, both editions of the game will remain available to everyone on Steam, so Windows players with 32-bit systems and DirectX 9 will always be able to play Divinity: Original Sin.


Redigerat av Zoiler, 15 maj 2015 - 13:19.


#8

Postad 17 maj 2015 - 09:47

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Wow, verkligen. Den stora grejen är "All characters are now fully voiced by AAA-voice actors". Om dom menar att det mesta i spelet är voiced så är det ett jättejobb. Det ska också bli kul att testa hur det funkar att spela med gamepad. Jag är lite skeptisk till controller men det ska bli kul att se hur de har löst det.

 

Sedan, är enhanced edition på PC gratis för alla som redan har köpt grund-spelet. Inte många som skulle göra det.

 

Kanske blir dags att spela igenom det igen.

 


 

https://www.youtube.com/watch?v=cugQ4pS_zOQ

 



#9

Postad 17 maj 2015 - 10:10

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Måste titta på det här. Jag älskade Divine Divinity back in the days?



#10

Postad 17 maj 2015 - 10:27

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Kul. Då blir det att vänta på Enhanced på PC innan jag köper detta.



#11

Postad 18 maj 2015 - 19:32

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Sedan, är enhanced edition på PC gratis för alla som redan har köpt grund-spelet. Inte många som skulle göra det.

Wohoo! Det här var ju kul. Har det gamla, men inte spelat det än. Och finns ändå så fantastiskt många speltimmar med annat jag har på lager, så kan likaväl invänta detta om det så skulle ta ett år eller två. :)



#12

Postad 16 juni 2015 - 23:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

Nytt om detta, gameplay etc.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1064703



#13

Postad 27 augusti 2015 - 23:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=63-ws3_jhx0



#14

Postad 23 september 2015 - 18:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

Förklaring över hur coop fungerar. Ser ut att vara bra implementerat med att skärmen delas och går ihop etc.

 

http://www.youtube.com/watch?t=1&v=mIf4bOxFMYQ



#15

Postad 21 oktober 2015 - 22:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

De har gjort massiva ändringar jämfört med originalspelet, släpps om en vecka ungefär.

 

http://www.youtube.com/watch?v=tEn0B31burc&feature=youtu.be

 

  • All characters are now fully voiced by AAA-voice actors
  • New quests, new characters, and new content
  • Entirely new gameplay modes and character builds
  • A heavily rewritten story with a brand new ending
  • Massively reworked visuals and sound effects
  • The Enhanced Edition will be completely free to everyone who owns Original Sin.
  • And much more to be announced in the coming months!


#16

Postad 27 oktober 2015 - 22:12

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Någon som köpt och provat? Funderar på att skaffa det, verkar riktigt bra och fått bra recensioner. Lite baldurs gate över det.

#17

Postad 27 oktober 2015 - 22:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

Vi har det och ska recensera, men när man får tid och dessutom ska hinna spela igenom det är frågan. Känns helt klart som ett väldigt bra spel, framförallt är det i en genre som inte det kommer mycket i numera (isometrisk coop-RPG).



#18

Postad 28 oktober 2015 - 17:08

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Köpte det igår och har lirat lite.

Det är ju en del att lära sig. Men gillar att man kan bygga sin karaktär precis som man vill egentligen. Finns väl inga hinder, eller?

 

Råkade hamna i en fight med en fiende som var väldigt mycket starkare. Istället för att fly så jag skulle jag slåss.

Slutade med att jag dog.

Men innan hade jag gjort misstaget att jag glömt bort att spara. Så jag fick börja om långt tillbaka.

Kanske missat något eller tryckt på fel alternativ men nästan två timmar var jag tvungen att spela om.

Eller rättare sagt jag ska spela om. Stängde av efter det.

 

Men spelet är riktigt kul iaf.



#19

Postad 28 oktober 2015 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

Det är ju en del att lära sig. Men gillar att man kan bygga sin karaktär precis som man vill egentligen. Finns väl inga hinder, eller?

Det verkar inte vara fel att läsa på lite innan. Bygger man "fel" karaktär så får man rejäla problem inledningsvis.



#20

Postad 28 oktober 2015 - 20:33

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Jo det kan nog vara en fördel.

#21

Postad 28 oktober 2015 - 20:47

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Köper spelet i helgen. Är utan handkontroll nu då jag reklamerat den (1 1/2 år höll spaken). En ny är på väg så lär komma innan helgen iaf.

Skönt med ett spel där man kan nörda in sig lite på. Hur verkar berättandet i spelet? Är ju trevlig om man fastnar i storyn lite...

#22

Postad 28 oktober 2015 - 20:54

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Tycker det är bra. Det är ju old-school och inte så filmliknande som en del nya spel.
Det verkar som man måste hänga med i samtalen med alla personer för det är inte övertydligt i questloggen vad som ska göras. Men fortsätter storyn vara bra så är det nog ett höjdarspelar.

Gillar dom turbaserade striderna.

#23

Postad 29 oktober 2015 - 18:40

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Köpte det nyss och laddar ner det på PS4 nu. Några tips på hur man ska bygga en gubbe i början?



#24

Postad 29 oktober 2015 - 19:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

Här finns lite tips att tänka på, om du bläddrar ner lite.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1130199


Redigerat av Zoiler, 29 oktober 2015 - 19:35.


#25

Postad 30 oktober 2015 - 08:52

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Sweet! Ska se om jag lyckas få med tjejen att spela co-op. Det gick bra med Lego Jurassic World :P



#26

Postad 30 oktober 2015 - 15:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

Ja det här är nog ungefär lika simpelt haha ;)



#27

Postad 01 november 2015 - 20:54

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 1
Det blev ett köp digitalt. Hittade inte spelet i nån butik i helgen.

Ska snart testa, återkommer med lite intryck.:)

#28

Postad 02 november 2015 - 08:22

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Har spelat ett par timmar nu, med sambon ^^

Älskar spel som Baldurs Gate och Pillar of Eternity så detta bådar gott! Det som skiljer sig är att det är turbaserat men tycker det funkar bra. Blir ingen stress i fighterna. Kontrollen var lite svår att hantera i början men den börjar sätta sig. Action-knappen (fyrkant) är ett smart drag av utvecklarna som funkar vart man än är, i en fight, i inventoryn eller springer runt i den öppna världen. Spelar som en Knight och ranger. Att skärmen delar sig när man kommer ifrån varandra är även det guld!



#29

Postad 02 november 2015 - 08:28

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Spelade fram till staden igår. Typ tutorial och lyckades dö flera gånger. Jag gillar stilen men det tar lite tid att sätta sig in i allt.

Hur helar man sig bäst mellan striderna?

#30

Postad 02 november 2015 - 09:41

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Min Knight har en spell som heter cure wounds. Den kan användas både i strid och utanför. Rangern har också en, first aid kit. Men den används främst för att neutralisera gifter osv. men healar lite. Sen antar jag att man kan äta mat, dricka drycker osv för att heala sig själv.



#31

Postad 02 november 2015 - 10:04

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Har tänkt att min Knight ska funka som tank. Har hög constitution och lagt flera poäng på defens skills. Sen ska Rangern punga ut skada från håll samt att den är speckad till att tillverka vapen och hitta fällor och gömda saker med sin höga perception. Men kan vara fyra i partyt vad jag vet så de två andra har jag tänkt ska vara en warrior som damage dealar och en wizard som buffar/debuffar från håll.



#32

Postad 02 november 2015 - 12:00

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Ett litet tips

Spoiler

Redigerat av alienrebel, 02 november 2015 - 12:06.


#33

Postad 02 november 2015 - 14:10

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Så detta spel är inte som dialbo , utan alla strider är turnbaserade?



#34

Postad 02 november 2015 - 14:24

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Så detta spel är inte som dialbo , utan alla strider är turnbaserade?

Stämmer det. Man har "action points" som man använder när det är strid.



#35

Postad 04 november 2015 - 09:18

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Vet inte hur jag spoilermarkerar men det behövs nog inte...Så tidigt i spelet..

Jag är i första staden och utreder mordet. Jag har dödat Robert son jag trodde skulle ge mig info. Helt fast vad jag ska göra nu?

#36

Postad 04 november 2015 - 13:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Ser faktiskt riktigt trevligt ut och gillar co-open starkt! För lite tid bara...



#37

Postad 04 november 2015 - 20:15

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Går inte köra Coop med mina gubbar hos en polares va? Utan man får styra en av kompisens karaktärer?

#38

Postad 05 november 2015 - 08:01

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Kanske går att spara ner sparfilen på ett usb och ta med till din polare?



#39

Postad 08 november 2015 - 08:38

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Alltså hur gör ni för att fatta var man ska? Det är spelets stora problem. Questlog är ju rena gåtan...

#40

Postad 08 november 2015 - 09:22

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Ja inte är det lätt att förstå ibland. Har inte kommit så långt ännu men har fått googla några gånger.



#41

Postad 08 november 2015 - 09:28

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Ja inte är det lätt att förstå ibland. Har inte kommit så långt ännu men har fått googla några gånger.


Det är drygt att man måste googla. Man tappar flytet i spelet. Men kanske bara vi som är tröga?

#42

Postad 08 november 2015 - 10:22

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Jo lite trög är man nog :)

Man behöver nog inte googla.

Men är det någon här som har tips på vad man bör tänka på när man spelar spelet så sjung gärna ut :)



#43

Postad 08 november 2015 - 13:16

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Nu var det ett tag sedan jag spelade det. Spelade originalet och det var ju mitt goty förra året. Eftersom jag inte har testat den nya versionen kanske vissa saker inte är likadana nu men jag tror de vill att man ska utforska områden man inte har varit i. Det var så jag spelade det iaf. Jag tänkte inte så mycket på vilka quests jag hade utan utforskade områden och genom att göra så löste jag de flesta. Sedan minns jag att jag fastnade på en del av huvudstoryn eftersom det inte var helt givet vad man skulle göra och man var tvungen att gå omvägar för att komma dit. Då googlade jag men annars tyckte jag faktiskt inte det behövdes så ofta. 

 

Jag vill ju spela igenom det igen men vet inte när jag ska få tid för det med alla andra spel jag vill klara av innan. Det tog mig ändå över 100h att klara spelet. 

 

Lite tips som jag minns för grundspelet och är def. spoilern (hur man kan tjäna pengar och underlätta i striderna):

 

Spoiler


#44

Postad 09 november 2015 - 09:25

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 1
Ska gå på tipset att utforska världen och inte fastna i stan :) blir roligare så. Man är så bortskämd med spel idag som visar vägen.

#45

Postad 09 november 2015 - 14:29

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Håller med om att det är svårt att veta vad man ska göra. Man fick en massa quests i början, svårt att veta vilken man ska välja först. Jag har spelat ca 4 timmar (är level 3) och jag har inte kommit längre än staden. Har irrat runt i den i hopp om att klara av quests, hitta bra traders osv. Men det är tydligt att man måste våga sig ut för att det ska hända någonting.



#46

Postad 10 november 2015 - 09:03

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Jag kör dual wielding med en karaktär. Kan jag kombinera det med single handed och få bonus av de båda förmågorna?



#47

Postad 12 december 2015 - 00:37

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Kommer ni nån vart? Jag är på andra delen och ska möta en boss, boreas nåt. Nån med tips?

#48

Postad 14 december 2015 - 10:01

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Har spelat 30 timmar men är fortfarande på första kartan. Om du har problem kan du alltid googla :)



#49

Postad 14 december 2015 - 19:10

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Kommer ni nån vart? Jag är på andra delen och ska möta en boss, boreas nåt. Nån med tips?


Det svåra med den fighten är att den kommer ganska tidigt när man fortfarande inte har alla verktygen. Jag använde mig av ett klassiskt trick och det var att skicka fram en gubbe som inleder fighten och tar smällen av hans nuke. Efter det kan man även leda honom via strategiska platser där man kan utnyttja omgivningen. Lite sånt. Det är en svår fight så det är bara att testa olika taktiker.

#50

Postad 14 december 2015 - 22:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 005 inlägg
  • 0

MHB:s recension





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.