Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zune Video Marketplace

185 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juni 2009 - 01:44

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Äntligen kommer ett enkelt och lagligt alternativ där vi kan streama film med bra bild & ljud. Tjänsten har funnits i USA ett tag men till hösten ska även vi i Sverige kunna njuta av denna tjänst. Den ska även få ett nytt namn när den äntrar Europa på allvar till hösten - Zune Video Marketplace.

Du kommer att kunna se filmerna omedelbart utan buffring i 1080p med 5.1-ljud och detta kräver endast 6-8 Mbits bredband. För att lyckas med detta har Microsoft tagit hjälp av en smart teknik där bitraten är flexibel. I början är bitraten låg så att den hinner buffra upp snabbt och sen ökar bitraten successivt för att sen stanna på max om din uppkoppling håller bandbredden mellan 6-8 Mbit. Skulle bandbredden skjunka under filmens gång så sänks bitraten igen men filmen stannar inte utan du kan fortsätta att njuta av filmen.

Ni kan läsa om tekniken och t.o.m testa den här.


Microsoft släppte ett pressmeddelande idag där de gav lite mer information om tjänsten i Sverige.

Zune Video Marketplace är ett instant streaming system med 1080p upplösning - no disc, no download, no delay. En 6-8Mbit/s uppkoppling krävs för att få 1080p.

Zune Video Marketplace kommer att släppas i Sverige i höst och redan idag finns det 300 filmer i biblioteket och 65 filmbolag är involverade. Några fasta priser är inte än satta men de kommer ligga någonstans emellan 4-6 euro för filmer i HD och 3-4 euro för filmer i SD.

Lanseringen av Zune Video Marketplace i höst är ett första steg och Microsoft kommer att kontinuerligt jobba med att optimera tjänsten och upplevelsen för den svenska marknaden.

Källa 1
Källa 2

Jag hade hoppats på lite lägre priser men om det är smidigt och håller bra kvalité så kommer jag nog se en och annan film via denna tjänst. Hoppas de uppdaterar biblioteket ganska ofta så att det kommer nya filmer också. 300 filmer från start är rätt ok ändå ;)

Vad tycker ni om Zune Video Marketplace?

#2

Postad 10 juni 2009 - 02:27

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
håller mig nog till mina blu-ray filmer... då får jag en relativt konstant bitrate o en tyst spelare, vilket inte 360 är.

#3

Postad 10 juni 2009 - 06:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det är alltså dyrare än att hyra i fysisk butik ? ;)

#4

Postad 10 juni 2009 - 07:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om Zune Video Marketplace?


Äntligen, om än på tok för dyrt...

Det är alltså dyrare än att hyra i fysisk butik ? ;)


Den klassiska 'men vi ger ju dig ett mervärde'-idiotin.
"Klart du är beredd att betala lite mer... Du slipper ju gå ner till butiken och hyra..." ;)

Gnidna ###### produktionsbolag. Det är ju inte som de förlorar på om de sänker priserna till hälften som gör att det är fler som hyr filmerna... De har ju knappast nån omkostnad för nån fysisk media...

Tror dock inte att man kan skylla enbart på MS här, det är studiorna som bestämmer priserna. Även om jag dock tror att Microsoft har en REJÄL marginal...

håller mig nog till mina blu-ray filmer...


Ja, och glöm inte att krama dina UMD skivor, Memory Sticks, Minidiscs, ATRAC-3 spelare och Betamax-filmer innan du går och lägger dig...

#5

Postad 10 juni 2009 - 07:39

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0
Riktigt efterängtad tjänst även om det gärna fått vara billigare. Tror som sagt också ett lägre pris hade fått upp användandet rejält.
Ser ut som min LG BH200 får stå och vänta på att packas upp ett tag till ;)

#6

Postad 10 juni 2009 - 08:09

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Har sett fram emot det länge... Det vet de som hängt med i High Definitiondelen av forumet. Men 300 filmer var inte mkt att hurra för. Inte heller priset. Men är det bra filmer och jag inte behöver äga dom så är det en riktig höjdare. Jag vill ju ofta se filmer sent, när man inte orkar sig ut och hyra... Och jag vill se dom när jag kommer på att jag vill se dom, vilket gör att beställa en film inte är sådär jättebra.
Och utbudet lär väl bara öka längre fram.

När det kommer igång så kommer jag säkerligen uppgradera min uppkoppling från nuvarande 8mbps då jag sällan får hastigheter över 4mbps... På en 24mbps-anslutning kanske man kan nå 10 så det fungerar.

#7

Postad 10 juni 2009 - 08:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Lite för dyrt kanske men heller att betala lite extra och beställa filmer via boxen än att köra till videobutiken och stå i kö på en lör-sön kväll.
Jag har internet 24 från comhem idag, funderar på att uppgradera till 100.

#8

Postad 10 juni 2009 - 08:23

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

håller mig nog till mina blu-ray filmer... då får jag en relativt konstant bitrate o en tyst spelare, vilket inte 360 är.


för övrigt är 360n rätt tyst om dvd spelaren inte snurrar, vilket den inte lär göra när man streamar film ;)

lite dyra priser kanske men är då helt klart ett steg i rätt riktning ;)

#9

Postad 10 juni 2009 - 08:59

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Men tycker ju det är positivt att man kan dela med sig av filmerna. Kan man ju gå ihopa av på forumet o dela med sig till folk som också vill se. ;)
Och ja, lite dyrt känns det. Men samtidigt visar dom ju att spelkonsolerna verkligen är på intåg. Kan ju bara vänta på dagen när man inte behöver ha en digitalbox, utan kör tv via sin spelkonsol med.

#10

Postad 10 juni 2009 - 16:28

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Men tycker ju det är positivt att man kan dela med sig av filmerna. Kan man ju gå ihopa av på forumet o dela med sig till folk som också vill se. ;)
Och ja, lite dyrt känns det. Men samtidigt visar dom ju att spelkonsolerna verkligen är på intåg. Kan ju bara vänta på dagen när man inte behöver ha en digitalbox, utan kör tv via sin spelkonsol med.


Vad menar du med dela med sig av filmerna?

#11

Postad 10 juni 2009 - 16:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Äntligen!!

#12

Postad 10 juni 2009 - 17:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vad menar du med dela med sig av filmerna?


Det snackades om att man kunde ta sitt party och kolla på film tillsammans. Filmen skulle då synkas mellan party medlemmarna så alla såg samma sak samtidigt...
Förmodligen var alla i partyt tvungna att köpa filmen så inte en kunde spela upp den för alla andra.

Tror inte detta har lanserats än dock utan var en grej som de sköt upp 'till senare'. Kanske kommer med lanseringen av Zune Video Marketplace...

#13

Postad 10 juni 2009 - 18:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Trevligt OM nu filmerna inte är för gamla och priset är rätt. Mer än 30 spänn per film betalar jag icke.

#14

Postad 10 juni 2009 - 22:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Trevligt OM nu filmerna inte är för gamla och priset är rätt. Mer än 30 spänn per film betalar jag icke.

Minst 50 - 60 kr stod det i nån länk tidigare...

#15

Postad 11 juni 2009 - 01:03

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Kan ju bara vänta på dagen när man inte behöver ha en digitalbox, utan kör tv via sin spelkonsol med.

I England skulle det bli verklighet snart. De kommer kunna se på Sky Sports bl.a Live matcher i Premier League utan digitalbox :)

#16

Postad 11 juni 2009 - 01:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Sjysst att det kommer igång även i lilla Sverige. Tror dock att det är först med nästa generations xbox detta kommer att bli verkligen bra.

40-60:-För dyrt, kanske en 20:- hade varit ok.

Trots allt kanske man får lägre bitrate(beroende på hastighet och sitt nät), Inget HDljud, och boxen låter inte så mycket utan skivan men ändå för mycket för min smak te.x om man kollar en lågmäld film med mycket dialog och inte så mycket musik och pangpang. De måste även snabba up interfacet, för som det är nu blir man galen på marketplace, den där Xboxsymbolen står bara och snurrar i evighet. Tar lika långtid att vänta på det som at gå pch hyra filmen :) . Var bra ett tag förra året men nu är det sämre igen.

Kör man bluray via cdon/lovefilm får man ändå 1film för 25:- max, eller ännu lägre beroende på abbonemang. Visst, du kan inte välja en film att se kl 0100 en Lördag men jag vidhåller ändå att jag föredrar detta än så länge.

Hade dock varit sjysst om man kunde fått in SVTplay i 360n, lite som Viasat nu (det var väl viasat?). Det hade varit riktigt sjysst. Lite som SKY som det pratades om i inlägget ovan.

Redigerat av genstruktur, 11 juni 2009 - 01:45.


#17

Postad 11 juni 2009 - 12:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 605 inlägg
  • 0
Att hyra en film för 20kr är nog att hoppas på för mycket, det kan du inte göra ens i videobutiken, möjligen riktigt gamla filmer då. Men nya filmer går ju på 45-55kr beroende på videbutik så 60kr är inte så farligt för en film i bra kvalité. Jag kan tänka mig att filmerna kan gå ner i pris så småningom. Själv tycker jag det är ett bra sätt att se film på, lagligt och enkelt.
Däremot vore det smidigt om man kunde ladda ner hela filmen på hårddisken och sen raderas den automatiskt efter 24 timmar eller att man helt enkelt tappar licensen för den. Det kan ju hända något med uppkopplingen när man streamar, har hänt mig förut så.

#18

Postad 11 juni 2009 - 13:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

I England skulle det bli verklighet snart. De kommer kunna se på Sky Sports bl.a Live matcher i Premier League utan digitalbox :)


Streama matcher till 360 eller PS3, då snackar vi. Är på direkt då om det är HD som erbjuds.

Men 60kr för en HD film som är sämre än den i butik för samma pris eller lägre, nej tack. Tror de konsumenterna är idioter?

För en tryckt kopia så ska det dels till fysiskt materiell för produktion, sen ska det till en distributionskedja och sen ska diverse återförsäljare innan kund också ha sin del av kakan. Slutet är en BluRay film i hög 1080p kvalite med HD ljud samt extra.

För en digital kopia så är där bara 1 intressent mellan bolag o kund, nämligen MS. Då får du en kopia som är iof 1080p men bra lägre bitrate, vanligt 5.1 ljud och inget extra godis. Inget fysiskt materiell, ingen distributionskedja och bara 1 mellanhand. Alltså samma pris eller högre för något som är sämre men billigare att leverera. Detta är varför Film-/Musikbolagens "IT-satsningar" är ett hån mot konsumenterna.

#19

Postad 11 juni 2009 - 13:42

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
PalmiNio slog där huvudet på spiken. Man kan hyra blu-ray filmer från Lovefilm för 25:-/st med bra
mycket bättre kvalité(HD-ljud, HÖG bitrate, 1080p/24, extramaterial etc.) så med detta gör vi som
en viss Sverker brukar göra i slutet av varje program..tyvärr.

Postad bild

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 11 juni 2009 - 13:46.


#20

Postad 11 juni 2009 - 15:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

PalmiNio slog där huvudet på spiken. Man kan hyra blu-ray filmer från Lovefilm för 25:-/st med bra
mycket bättre kvalité(HD-ljud, HÖG bitrate, 1080p/24, extramaterial etc.) så med detta gör vi som
en viss Sverker brukar göra i slutet av varje program..tyvärr.

Postad bild

Beror väl lite på vilka preferenser man har. Jag räknar iaf att det blir såpass bra att smidigheten klart överväger nackdel ang ljudet och extramaterial. Vore dock intressant att se i vilken ficka hyrpengarna stoppas då det indikerade priset verkar alldeles för högt. Vi får ju dock tänka på att vi har att göra med en industri som tolkar en nedladdning som ett förlorat köp à 200-300 SEK...

#21

Postad 11 juni 2009 - 16:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag betalar iofs redan dyra pengar till Canal+. Ser lätt att de pengarna kan flyttas över till ZVM.

#22

Postad 11 juni 2009 - 17:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Att hyra i butiken intill kostar 39 kr/dygn, för ca 20 kr slipper jag alltså lämna tillbaka den. Tja, det är billigare än att få en förseningsavgift.

#23

Postad 11 juni 2009 - 17:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Minst 50 - 60 kr stod det i nån länk tidigare...


JA då är det inget för mig. MS verkar glömma att det är inte videobutikerna de konkurrerar mot. Det är nerladdningen. Med sånna priser kommer folk inte sluta ladda ner. Hur smidig den här tjänsten än blir.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 juni 2009 - 17:10.


#24

Postad 11 juni 2009 - 17:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Bioberra: Du kan hyra HDfilm för mindre än 40-60:-, cdon lovefilm etc.
Och håller med där, 1dygn borde man få ha den. Kan hända nåt med nätet etc. som du sa.

................................................................................
.......................................


Ja det skulle vara om man då ofta får förseningsavgift hos videobutiken som detta är "billigt". Annars är det faktiskt svindyrt.......

Man kan hoppas att man kan få ett abbonemang av något slag, Zune Guld eller nåt te.x. 200:-/mån för en jag låt säga 10filmer eller nåt.

Skall detta vara ett alternativ för MIG så får det faktiskt inte kosta mer än 20:-/film med tanke på alla nackdelar.
Som Palmnio också säger så SKALL detta vara billigare för företagen slipper en hel del kostnade.

Redigerat av genstruktur, 11 juni 2009 - 17:51.


#25

Postad 11 juni 2009 - 20:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vänta lite. Man får alltså bara se filmen en gång för den kostnaden? Det är väl ändå ett dygn som gäller?

#26

Postad 12 juni 2009 - 01:50

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Vet inte hur det är i USA idag? De har inte nämnt något om hur länge man får se filmen. Men rimligtvis borde det vara under ett dygn som man kan streama den. Det kan ju som sagt hända något med uppkopplingen under filmen.

#27

Postad 12 juni 2009 - 02:03

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Som någon sa innan så skulle man kunna "bjuda över" sina kompisar på "videovisning" och se en film tillsammans.
Man såg några avatars som satt i en soffa och titta på Batman, var det Batman?

Detta hade varit nåt iofs. om då bara EN betalade och bjöd över de andra att titta. Skulle detta lanseras nu med än gång också?

Redigerat av genstruktur, 12 juni 2009 - 02:05.


#28

Postad 12 juni 2009 - 05:24

v mill
  • v mill
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
kommet det vara några undertexter på filmerna

#29

Postad 12 juni 2009 - 14:28

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Angående prissättningen så får man ju vara lite framåttänkande också. Precis som DVD och BD har kostat massor (visserligen att köpa) första året/åren för att sedan gå ner i pris rätt fort, så kommer video on demand kosta mer i början för att sedan gå ner ju mer folk använder det.

Här har vi chansen att visa filmbolagen att det finns en marknad för streamad film över nätet. Att vi inte är så snåla att vi måste få filmen gratis, utan kan betala för smidigheten att ladda ner från soffan som det ofta pratats om. Jag tänker använda det så mkt jag kan just för att visa att vi vill ha det här, och vi är villiga att betala. Annars kommer bolagen aldrig gå vidare med bättre och billigare tjänster.

Jämför med om alla fortsatt köpa (eller säg hyra) VHS när DVDn kom för att det var dyrt. Skulle vi då haft BD idag? Nej.
Visst är 60:- för en hyrfilm i högsta laget. Det håller jag med om. Men för att slippa köpa en BD-spelare för 3000:- och ta mig till videobutiken varje gång jag vill se film (eller vänta på att få den i brevlådan) så betalar jag gärna den där extra tjugan.

För att sätta det i relation till nånting som folk brukar förstå. Det är alltså kostnaden av en enda stor stark på krogen för att kunna beställa en film i HD från soffan och njuta av den direkt. Och har ni råd att gå ut och dricka öl så har ni råd att spendera de extra kronorna på framtiden.

Det är ju upp till var och en om man vill använda tjänsten iaf. Vill man inte betala så behöver man inte.

#30

Postad 12 juni 2009 - 15:09

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Tack för de kloka orden Steve Balmer :)

(Håller faktiskt med om dem)

Hoppas utbudet blir något att hänga i julgran, dock. Kan falla lite på det.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 12 juni 2009 - 15:10.


#31

Postad 12 juni 2009 - 16:52

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
För er som undrar så kommer man att dela filmen med sin(a) kompis(ar) och att det kommer kosta 4-5euro(alltså 55kr max), de i USA har sina videos i 24h inkl. netflix och vanlig video marketpace.
för mig är det riktigt bra för det kommer ta minst ett par år tills jag köper en LG Blu-Ray spelare :D

Redigerat av hasonap, 12 juni 2009 - 16:52.


#32

Postad 12 juni 2009 - 17:47

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

För er som undrar så kommer man att dela filmen med sin(a) kompis(ar) och att det kommer kosta 4-5euro(alltså 55kr max), de i USA har sina videos i 24h inkl. netflix och vanlig video marketpace.
för mig är det riktigt bra för det kommer ta minst ett par år tills jag köper en LG Blu-Ray spelare :D


Innebär delandet av filmen med sina kompisar att de får se filmen gratis? Eller är det bara ett sätt att se filmen samtidigt, men att varje xbox konto ändå betalar fullpris?

#33

Postad 12 juni 2009 - 18:12

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0

Tack för de kloka orden Steve Balmer :D

Har liknats vid värre folk i mitt korståg för on demand download/streaming video.

Hoppas utbudet blir något att hänga i julgran, dock. Kan falla lite på det.

Jag tror det kommer falla hårt på det. Har inget förtroende för att filmbolagen som håller rättigheterna för Sverige kommer släppa några nya filmer för download. Speciellt inte till det (enligt dom) låga priset. De vill fortfarande sälja DVD och BD för minst 150:- styck och kommer inte nöja sig med mindre.
Prove me wrong sayer jag bara. Men jag tror de kommer missköta det här och komma till slutsatsen att ingen vill ha downloads eftersom ingen kommer ladda ner. Att det sen kan ha att göra med högt pris och dåligt utbud, det går över deras huvud.

Men hoppas kan man alltid.

#34

Postad 12 juni 2009 - 19:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Man får väl hoppas att de inte tar mer än 500 MSP för det i alla fall. Vore irriterande att behöva köpa 1000 MSP för att kunna hyra en film. Nej, jag tror inte att det här kommer att vara något för mig såvida jag verkligen vill se filmen NU och butikerna har stängt.

*edit*
Hehe, kan se framför mig hur en film kostar 550 MSP... :D

Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 juni 2009 - 19:06.


#35

Postad 12 juni 2009 - 21:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Man får väl hoppas att de inte tar mer än 500 MSP för det i alla fall. Vore irriterande att behöva köpa 1000 MSP för att kunna hyra en film. Nej, jag tror inte att det här kommer att vara något för mig såvida jag verkligen vill se filmen NU och butikerna har stängt.

*edit*
Hehe, kan se framför mig hur en film kostar 550 MSP... :D


MS snackar om kreditkorts lösningar. Iaf ska man börja med det på köp av spel on-demand. Hoppas detta kommer till film också.

MS Points är ett stort hinder numera. DLC kanske det funkade till men den tiden är förbi. Kan Sony kan MS, i teorin iaf.

#36

Postad 12 juni 2009 - 21:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Att de i presentationen pratar euro och inte MSPoints talar för det...

#37

Postad 16 juni 2009 - 01:19

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Bara för att visa min goda vilja kommer jag då att testa denna tjänst, smidigt är namnet. Priserna får man hoppas går ner när intäkterna går upp och utbudet bör i alla fall vara sevärt. Visserligen är det inte perfekt men med tiden kommer nog filmerna bli billigare, konkurrensen större och månadsabonnemang införas (som spotify/last.fm).

Då det finns ett seriöst alternativ till illegal nerladdning på filmfronten ser jag det som min plikt att använda den, iaf testa och utvärdera. Ingen idé att förkasta konceptet innan det är provat. Vill man vara en pionjär så kostar det, men hellre betalar jag 10-15kr extra och öppnar för nya möjligheter, än snålar in på en piggelin eller två och ser möjligheten försvinna ut i det blå :D

Allvarligt så behövs lite lägre pris (max 50kr) och ett stort utbud. Möjlighet till prenumerationer vore också bra, man får se hur det slutar. :D

#38

Postad 16 juni 2009 - 06:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Kanske blir nån variant av Zune Pass till detta? Alltså mot fast avgift så får man tanka hur mycket som helst.

#39

Postad 16 juni 2009 - 09:57

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0
Hamnar priset över 50 pix lär jag ändå testa tjänsten men av princip vete tusan om jag skulle använda den kontinuerligt. Hyr jag en film runt hörnet kostar det 19 kronor för fem dagar och 29 kronor om det är från topplistan... Och då ska butiken ändå betala hyra mitt i centrala stockholm och dessutom fysiskt köpa in ett antal ex av filmerna. Inser att det onekligen finns en hel del kostnader i samband med att man lanserar en sådan här tjänst men någon måtta får det ju vara...

Svårt att inte dra likheter till när bankerna drog igång med cash-kort och försökte dumpa över alla kostnader på kunder och butiker trots att de var de själva som de facto hade tjänat mest på införandet. Prissättningen visar inte på annat än hur fantastiskt dålig konkurrens det är på området (i båda fallen).

#40

Postad 16 juni 2009 - 17:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hamnar priset över 50 pix lär jag ändå testa tjänsten men av princip vete tusan om jag skulle använda den kontinuerligt. Hyr jag en film runt hörnet kostar det 19 kronor för fem dagar och 29 kronor om det är från topplistan... Och då ska butiken ändå betala hyra mitt i centrala stockholm och dessutom fysiskt köpa in ett antal ex av filmerna. Inser att det onekligen finns en hel del kostnader i samband med att man lanserar en sådan här tjänst men någon måtta får det ju vara...

Svårt att inte dra likheter till när bankerna drog igång med cash-kort och försökte dumpa över alla kostnader på kunder och butiker trots att de var de själva som de facto hade tjänat mest på införandet. Prissättningen visar inte på annat än hur fantastiskt dålig konkurrens det är på området (i båda fallen).


29kr för en färsk film i 5 dagar? Fan det är det billigast jag hört. Är detta BluRay då också? Vad är namnet på stället?

#41

Postad 17 juni 2009 - 00:20

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

29kr för en färsk film i 5 dagar? Fan det är det billigast jag hört. Är detta BluRay då också? Vad är namnet på stället?

Ah sorry - topplistan är endast en dag :/

Casablanca på Sveavägen. Tänkte inte på om de hade BluRay då filmen skulle ses på bortaplan :)

#42

Postad 17 juni 2009 - 06:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ah sorry - topplistan är endast en dag :/

Casablanca på Sveavägen. Tänkte inte på om de hade BluRay då filmen skulle ses på bortaplan :)


Aha men 29 för 1 dag e nice det med. Dock får du tänka på att de flesta tar mer för BluRay och det är HD film du hyr över Live.

#43

Postad 17 juni 2009 - 07:59

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Aha men 29 för 1 dag e nice det med. Dock får du tänka på att de flesta tar mer för BluRay och det är HD film du hyr över Live.


Ja, för mig är ljudet minst lika viktigt som bilden på Blu-ray så man får nog snällt fortsätta köpa sina BD tills det funkar att streama ordentligt ljud också.

#44

Postad 07 juli 2009 - 14:32

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Aha men 29 för 1 dag e nice det med. Dock får du tänka på att de flesta tar mer för BluRay och det är HD film du hyr över Live.

Var förbi Casablanca igår igen... De tar samma för Blu-ray som för vanliga. Dock kostar topplistan 39 pix och alla filmer har de inte på BD men lite impad blev man...

(liiiite off-topic men ändå...)

#45

Postad 07 juli 2009 - 23:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det är irrelevant att jämföra med blu-ray då det finns kassa versioner där också.

#46

Postad 08 juli 2009 - 15:34

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Bara för att visa min goda vilja kommer jag då att testa denna tjänst, smidigt är namnet. Priserna får man hoppas går ner när intäkterna går upp och utbudet bör i alla fall vara sevärt. Visserligen är det inte perfekt men med tiden kommer nog filmerna bli billigare, konkurrensen större och månadsabonnemang införas (som spotify/last.fm).

Då det finns ett seriöst alternativ till illegal nerladdning på filmfronten ser jag det som min plikt att använda den, iaf testa och utvärdera. Ingen idé att förkasta konceptet innan det är provat. Vill man vara en pionjär så kostar det, men hellre betalar jag 10-15kr extra och öppnar för nya möjligheter, än snålar in på en piggelin eller två och ser möjligheten försvinna ut i det blå :)

Allvarligt så behövs lite lägre pris (max 50kr) och ett stort utbud. Möjlighet till prenumerationer vore också bra, man får se hur det slutar. :)


Håller med till 100%!

Vill gärna att vi tillslut hamnar i att t.ex. de amerikanska serier man följer finns tillgängliga med svensk text nån dag efter broadcast på Marketplace . Kanske med varianten månadsabonnemang motsvarande ComHems Small/Medium/Large där du får välja ett antal serier du följer.

#47

Postad 12 augusti 2009 - 21:34

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Läcka på Amazon.com :)

See, Touch, and Hear in a Whole New Way with the Zune HD Video MP3 Players The new Zune HD is a digital experience that gives you access to premium entertainment and the latest technologies, allowing you to enjoy, connect, and discover content in a whole new way--the way you like it. Browse, stream, buy, and play all you want, including music, HD video, podcasts, games, and much more. Gain the freedom to enjoy your entertainment; Zune is everywhere you are--on your PC, Zune portable player, and Xbox 360 through Xbox LIVE. Zune brings your content up front, so you're always in control.

Available for pre-order now, the Zune HD comes in 16 GB (black) and 32 GB (platinum) capacities. Find out more on the product detail pages.



#48

Postad 26 oktober 2009 - 18:36

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Ja då var det till att väcka liv i den här tråden.


Så vi börjar med vem har preview programmet(jag har det).

#49

Postad 26 oktober 2009 - 23:21

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Så vad tycker du om det (jag har det inte)?

#50

Postad 27 oktober 2009 - 00:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Preview alternativen ser bra ut, har dock inte hyrt nån för man mer eller mindre äger alla titlar på listan ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.