Funkar den att koppla till datorn via HDMI nu?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 12 april 2007 - 23:48
Funkar den att koppla till datorn via HDMI nu?
Postad 14 april 2007 - 18:28

Hörde med en vän som sa att det är bra pixelmappat från dator både via vga och hdmi på den

Postad 14 april 2007 - 21:44
Jag ska köpa den i dagarna
Hörde med en vän som sa att det är bra pixelmappat från dator både via vga och hdmi på den
Precis vad jag också ska göra !

Kan du inte fråga hur bilden är med digtal tv eller kabel tvn?

Och om ljudet är något att ha?!
Postad 14 april 2007 - 23:56
Jag ska köpa den i dagarna
Precis vad jag också ska göra !
Kan du inte fråga hur bilden är med digtal tv eller kabel tvn?
Och om ljudet är något att ha?!
Ljudet är inget att hurra över. Men det är det inte på R modellen heller.
Tycker bilden me digitaltv inte är någon problem med alls. Inte sett den med vanlig rf kabeltv än dock, så där kan jag icke uttala mig. Kommer kunna göra de dock efter jag köpt den

Postad 15 april 2007 - 21:39

Om man kan det?
Postad 17 april 2007 - 21:04
Berätta hur det gick!!!!
Postad 18 april 2007 - 07:35
Okej
Var tänkte du köpa den då?
Själv tänkte jag utnyttja Sibas prisgaranati och gå och säg att Techin Store har den för 7745. och sen får man också 10% av det priset också.. eller ngt sådant.
Om man kan det?
Jag antar att du bor i STHLM då?
Postad 08 maj 2007 - 13:44
Japp.. Borde det funka?
Testade elgigantens prisgaranti mot Technistore (som har en fysisk butik), och först ville de inte gå med på det, eftersom de sa att Technistore inte har ett lager på varor. Men jag hävdade att de hade den produkt jag ville ha inne på lager, och de ringede dem för att kolla...och då fick jag garantin.
Så det kanske kan fungera. Beror nog på Sibas policy och ev vilken säljare du träffar på.
Postad 12 maj 2007 - 10:38
Tack på förhand
Robert Persson
Redigerat av bobbilibus, 30 maj 2007 - 10:21.
Postad 02 juli 2007 - 18:16
Redigerat av belgarn^, 02 juli 2007 - 22:11.
Postad 03 augusti 2007 - 12:50
Efter jag köpte den, gick jag och jämförde med R-versionen (onoff i fältöversten har båda jämte varann). R var i mitt tycke bättre, så hade pengar inte varit ett problem, hade jag nog köpt den. Den är dessutom lite snyggare

Onoff kör nån sorts demofilm med fiskar på på alla sina apparater. På R-modellen rörde de sig klart mindre hackigt. Förmodligen något sånt där natural motion aktigt.
och tillbaka till min TV
bilden är mycket trevlig. Just nu kör jag analog kabel-TV (comhem), men ska snart byta till digitalt.
I övrigt har jag bara testat lite olika DVD-filmer med i mitt tycke lyckat resultat.
EDIT: Pixelmappning funkar än så länge bara med vga-kabel. dvi till hdmi från min acer lyckas inte närmare än 1280x720.. lite trist.
Redigerat av Unregisteredb3b42d81, 05 augusti 2007 - 17:49.
Postad 19 november 2007 - 16:33
Någon som har haft tv'n ett tag nu som har något att säga? Fördelar/Nackdelar?
Någon som fått rätt på pixelmappning via HDMI?
Hur är bilden med den inbyggda digitalboxen?
Värd sitt pris? (6990:-)
Tack!
//M4xt3r
Postad 19 november 2007 - 17:10
Tänkte försöka väcka denna tråd till liv igen.. Bra pris på Elgiganten nu.
Någon som har haft tv'n ett tag nu som har något att säga? Fördelar/Nackdelar?
Någon som fått rätt på pixelmappning via HDMI?
Hur är bilden med den inbyggda digitalboxen?
Värd sitt pris? (6990:-)
Tack!
//M4xt3r
Jag är inne på samma bana skulle va bra med lite info, det enda jag ska ha den till är att se analog kabel-tv funkar den bra till det eller är det lika bra att köpa tex Andersson Y320? eller tips på någon i liknande prisklass...
Postad 20 november 2007 - 15:52
Så vitt jag vet fungerar den bara med Boxer...Jag undrar om den inbyggda digitalboxen funkar med ComHem?
Postad 20 november 2007 - 19:16
Postad 20 november 2007 - 21:22
Vad jag har hört så är det så att så länge tv'n inte har stöd för det, ska det inte gå att stoppa in en CA-modul för Conax och få det till att fungera.Okej men hur funkar det med såna där CA-moduler? Såg en sån för 500 spänn för Conax (ComHem), kan man alltså då stoppa in den i TVn och sen sätta i ComHem kortet i modulen och så funkar det?
På själva tv'n står det DVB-T (marksänd) vilket innebär att den stödjer användning av Boxer. Till denna tv måste du ändå köpa till en CA-modul, trots att du ska använda Boxer. CA-modulen är till för att du ska kunna stoppa in ett programkort så du slipper att se bara gratiskanaler.
Men svar på din fråga, eftersom det inte står DVB-C (cable) i specen för tv'n skall den inte kunna använda annat än DVB-T
//M4xt3r
Postad 10 december 2007 - 08:25
1. TV'n smäller tydligen vädligt högt, händer några gånger per kväll när TVn blivit varm. Jag misstänker att det är spänningar i plasten, någon annan som upplevt samma problem?
2. Den inbyggda digitalboxen fryser bilden någon sekund några gånger per timme. Signalstyrkan är 100% men ibland så förekommer det bitfel, en gammal extern digitalbox har tidigare fungerat felfritt. Någon som har haft samma problem? Kanske en mjukvarubugg? Samsungsupporten kände iaf inte till några problem med TVn så de rådde mig byta TV-antenn.
Mvh,
Frerik
Postad 14 december 2007 - 16:33
Har just köpt en LE-32S86BD och har lite funderingar.
1. Har upptäckt att bilden ibland svartnar när jag (eller mest barna) ser på DVD (scart). Jag tror det har med tv mottagaren att göra (kör inbyggda DVB-T). Jag har haft ett liknande problem med gamla TV:n och en extern digitalbox som varje gång det byttes program på TV (tex nyheterna började) så poppade en lite info ruta upp och i samband med det så tappade man DVD signalen, då var DVDn kopplad genom DVB-T boxen. Nån annan som sett samma fenomen?
2. Vilka bildinställningar har ni?
Jag har slagit av nästan alla "bildförbättrings" kretsar, bla satt Dynamic contrast på "movie" läget och sänkt backlight till 4. Nu kör jag bara med DVD, VHS eller inbyggda DVB-T mottagaren men jag tycker bilden ser mest "normal" ut som jag har det nu. Grundinställningarna var, enligt min åsikt, hemska med allt på Dynamic/Auto/Max till och med färgtonen var ställd på "cool" = blå ansikten. Vad kör andra med för inställningar?
3. Finns det "firmware" till denna modell? Har den några kända problem som fixas med en uppgradering? Hur vet man vilken firmware man har? Hur byter man?
Det är säkert inte världens bästa tv men som ersättning till en 17år gammal 26" med röd bild och synliga returlinjer så duger den mycket bra...
Arn
Postad 20 december 2007 - 23:17
DVBC TVs(ony)Vad jag har hört så är det så att så länge tv'n inte har stöd för det, ska det inte gå att stoppa in en CA-modul för Conax och få det till att fungera.Okej men hur funkar det med såna där CA-moduler? Såg en sån för 500 spänn för Conax (ComHem), kan man alltså då stoppa in den i TVn och sen sätta i ComHem kortet i modulen och så funkar det?
På själva tv'n står det DVB-T (marksänd) vilket innebär att den stödjer användning av Boxer. Till denna tv måste du ändå köpa till en CA-modul, trots att du ska använda Boxer. CA-modulen är till för att du ska kunna stoppa in ett programkort så du slipper att se bara gratiskanaler.
Men svar på din fråga, eftersom det inte står DVB-C (cable) i specen för tv'n skall den inte kunna använda annat än DVB-T
//M4xt3r
Postad 22 december 2007 - 13:23
Vad händer om man matar den med en ps3, som skickar film i 1080p, kommer filmen att visas i 720p då eller?
Förlorar man något med detta, har ju ändå inte full-hd upplösning?
Redigerat av Unregisteredb2b858c8, 22 december 2007 - 15:06.
Postad 02 januari 2008 - 13:50
Satte sedan i en Dilog CAM och boxerkort, fungerade efter lite pill. Kontakteringen var lite tjurig på baksidan.
Provade sedan Smartwi V6 som vägrar fungera. Fick rådet att uppgradera Masterboxen och sedan gifta om clienterna. Fungerar fortfarande inte och klienterna har flippat ur. Fick rådet att prova Smartwi V8, men detta fungerar inte heller. V8 fungerar dock bättre än V6 på alla andra apparater. Kör nu denna Samsung med en gammal Dilog DT355 box tills vidare. Jag fick TV'n till ett bra pris och köpte till CAM som inte går att använda i mitt fall. SUCK!
Tatung, LG, Gericom, you name it ... alla utom Samsung fungerar med Smartwi, VARFÖR?
Redigerat av MRLINDELL, 02 januari 2008 - 13:52.
Postad 26 januari 2008 - 15:31
Kan det inte vara så att den personen bara testat att koppla in den i den första hdmi-porten, Samsung brukar ju bara vilja ha dvi-hdmi genom port 2. Kan någon säga om det funkar eller inte funkar helt säkert?
Vill verkligen veta detta.
Postad 27 januari 2008 - 18:38
Postad 28 januari 2008 - 18:33
Undran till alla er som har denna TV:
Är det bra ljud från TVn och fungerar Game mode bra? Märker man någon större skillnad med game mode av eller på? Hade tänkt lira Xbox 360 på den.
Postad 03 februari 2008 - 13:52
Finns det föresten någon bra sida med samlade inställningar?
Postad 07 februari 2008 - 01:24
Hej,
Har just köpt en LE-32S86BD och har lite funderingar.
1. Har upptäckt att bilden ibland svartnar när jag (eller mest barna) ser på DVD (scart). Jag tror det har med tv mottagaren att göra (kör inbyggda DVB-T). Jag har haft ett liknande problem med gamla TV:n och en extern digitalbox som varje gång det byttes program på TV (tex nyheterna började) så poppade en lite info ruta upp och i samband med det så tappade man DVD signalen, då var DVDn kopplad genom DVB-T boxen. Nån annan som sett samma fenomen?
2. Vilka bildinställningar har ni?
Jag har slagit av nästan alla "bildförbättrings" kretsar, bla satt Dynamic contrast på "movie" läget och sänkt backlight till 4. Nu kör jag bara med DVD, VHS eller inbyggda DVB-T mottagaren men jag tycker bilden ser mest "normal" ut som jag har det nu. Grundinställningarna var, enligt min åsikt, hemska med allt på Dynamic/Auto/Max till och med färgtonen var ställd på "cool" = blå ansikten. Vad kör andra med för inställningar?
3. Finns det "firmware" till denna modell? Har den några kända problem som fixas med en uppgradering? Hur vet man vilken firmware man har? Hur byter man?
Det är säkert inte världens bästa tv men som ersättning till en 17år gammal 26" med röd bild och synliga returlinjer så duger den mycket bra...
Arn
Hej,
vad gäller punkt 1 så låter det som samma problem som jag (och några till här på forumet) upplever. Köpte min under mellandagsrean på Elgiganten.
Läs mer i min tråd: https://www.minhembi...howtopic=186856
...och lämna lite feedback om du tycker inläggen ligger i linje med det du beskriver ovan.
Mvh Anton
Postad 09 februari 2008 - 13:44
Jag undrar precis samma sak, någon måste ju att ett par bra inställningar till den här. Någon som kalibrerat?Någon som har bra bildinställningar att bjuda på för denna TVn?
Finns det föresten någon bra sida med samlade inställningar?
Postad 18 februari 2008 - 17:35
Snälla hjälp mig!
Jag har sån grym beslutångest! Vilken av dessa, nästan identiska modeller, ska jag välja?
Har tänkt att koppla datorn till TVn via VGA, kommer så småning om att använda ett xbox via hdmi och så ska jag se på TV via lägenhetens analoga kabelnät.
Vilken av dessa två modeller passar bäst till de uppdragen? =)
Mycket tacksam för tipps och svar!
MVH
David Åkerberg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar