Trodde Hifiklubben var de enda som fick ta in Denon?
Mvh Martin
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Elgiganten börjar sälja Denon?
Startad av
Unregistered1487
, Oct 05 2009 23:06
684 svar till detta ämne
43 relaterade trådar
Postad 05 October 2009 - 23:06
Såg detta: "http://www.elgigante...enom-receiver".
Trodde Hifiklubben var de enda som fick ta in Denon? Mvh Martin Postad 05 October 2009 - 23:09
Dom har lyckats stava fel till Denon i rubriken. En mycket lovande start på en eventuell Denonförsäljning.
Redigerat av belzebubb, 05 October 2009 - 23:09. Postad 05 October 2009 - 23:12
Elgiganten lyckas ta in allt och sedan ändrar de modellbeteckningar
Så förvåna er inte om det kommer .. De har tex panasonic som inte inte finns .. Ps lägg in länkar så att man kan klicka på dom http://www.elgigante...=Specifications Redigerat av Unregistered1103, 05 October 2009 - 23:18. Postad 05 October 2009 - 23:18
ojsan det blev dubbelt men den tar du bort tb
Redigerat av Unregistered1103, 05 October 2009 - 23:19. Postad 06 October 2009 - 11:53
Bra med konkurrens det gynnar ingen att förutom Hifiklubben själva att dom varit ensamma på marknaden .
Postad 06 October 2009 - 11:58
Ja 200 spänn för att slippa säljarna på elgiganten är det helt klart värt. Postad 06 October 2009 - 11:59
Postad 06 October 2009 - 12:05
Hoppas det kommer mer sånt här så MonopolKlubben äntligen får lite konkkurens.
Sen att man får stå ut med Toblerone-krängande säljare i målbrottet får man försöka stå ut med Jag välkommnar det iaf varmt! Postad 06 October 2009 - 12:12 Jag sätter inte min fot i någon av butikerna men jag förstår vad du menar... Postad 06 October 2009 - 20:54
Haha, hade kunnat betala mer än så för att slippa Elgiganten (både säljarna och supporten). Postad 06 October 2009 - 21:05
Gött med lite konkurrens. Tycker själv att det känns ngt märkligt att klubben ska ha monopol på ett visst märke som ändå inte är att betrakta som High End. Jag har full förståelse för att vissa kedjor inte vill sikta in sig på vissa märken pga att prisbilden inte överrenstämmer med deras filosofi, men Denon kvalar defintivt inte in i den kategorin. Jag ser ingen som helst skillnad på Denon och exempelvis Yamaha. Båda tillverkare har billiga respektive dyra receivrar. Däremot känn steget mot Rotel lite större om man säger så. För att inte tala om krell mfl.
Strunt samma vem som säljer varan. Jag tror att de flesta här inne är tillräckligt insatta i divers receivers, vilket innebär att säljarna ändå i vissa fall känns tämligen överflödiga. Att alla säljare på Elgigangen skulle vara sämre än säljarna hos Klubben ser jag mer eller mindre som ett skämt. Jag har stött på mkt bra folk hos Elgiganten och mindre bra hos Klubben och vice versa. Man ska inte dra alla över en kam. Tack för mig! G Postad 06 October 2009 - 21:35
Denon har funnits ett bra tag nu hos el-giganten precis som Onkyo och H/K. kända märkesvaror till billiga priser är ju deras slogan sen om många uppfattar deras säljare för mindre kompetenta spelar väl ingen roll här när alla är mer eller mindre självutnämnda experter så vill man slippa säljarna kan man ju använda deras "collect at store" så slipper man frakten ifrån hemsidan...
Postad 07 October 2009 - 12:24
Nja, det är ju inte riktigt så enkelt, även om man anser sig kunna en del så kan man ju ha frågor och då vill man ju att säljaren ska kunna sina produkter väl så han kan svara på dessa frågor och ju mer kunden kan desto svårare frågor ställer ju kunden och det ställer högre krav på att säljaren kan sina produkter. Postad 07 October 2009 - 12:52
Hifi-klubben svarar: http://www.hifiklubb...medium=rss-feed
Postad 07 October 2009 - 13:23
Vilka bluffmakare snacka om falsk marknadsföring, dom kommer bli snabbt anmälda för detta.
Postad 07 October 2009 - 15:57
Det skulle ju kunna vara så att Elgiganten sysslar med gråimport om nu Hifiklubben är Sverige-agent för Denon. I sådanna fall kommer de ju kunna leverera maskiner ett tag framåt i alla fall. Frågan är väl också hur Denon ser på det och hur enkelt elgiganten kommer ha att lämna in trasiga aparater till en officielt verkstad.
Postad 07 October 2009 - 16:00
I internetbutiken går det inte beställa, om de i så fall tar hem produkten till de "fysiska" butikerna?
Postad 07 October 2009 - 16:06 Det låter inte så bra för Elgiganten då... Postad 07 October 2009 - 16:17
Enligt elgigantens hemsida finns den inte tillgänglig på något av deras varuhus, och för att citera samma sida
"Priserna i internetbutiken gäller endast vid köp på Internet, för aktuellt pris i ditt varuhus kontakta kundcenter". Så varför ha den på hemsidan överhuvudaget när den inte går att beställa? Postad 07 October 2009 - 16:23
Jag mailade för någon dag sedan och frågade vilka modeller Elgiganten skulle ta in, och fick följande svar:
Men i ljuset av Hifiklubbens "nyhet" så låter det som ett goddag yxskaft-svar. Postad 07 October 2009 - 16:27
Möjligt. Skulle vilja höra vad elgiganten har att säga om det hela. Postad 07 October 2009 - 17:11
En möjlig 'läcka' om kommande produkt som inte skulle synas för allmänheten?
Postad 11 October 2009 - 07:16
Nu finns den inte längre på Elgigantens hemsida. Som flera redan har skrivit så skulle det vara kul att läsa en kommentar ifrån Elgiganten.
Postad 11 October 2009 - 08:02
haha vilken seriös "nyhet" Hifiklubben har skrivit
Postad 12 October 2009 - 12:11 Desparat kanske. Postad 12 October 2009 - 12:30
Helt ärligt .. Vad var det som skulle peka på att det var en yngre person som skrivit texten ? Jag tror att han är dansk och att det är en fri översättning från danska till svenska. Åter tilll ämnet Om det nu är så att man kan lägga en beställning hos elgiganten, så kanske de tar hem produkterna från tyskland. Ni ser kanske snart någon som gör ett gruppköp här på minhembio för uthämtning hos elgiganten Själv tror jag det är på det viset, som man beskriver på hifiklubbens hemsida. Elgiganten tyckte det var kul att lägga in en produkt som de inte har och till ett lägre pris. Prisjakt har en del sådana företag som man inte Rensar bort. De ligger alltid på ett mycket lägre pris, men har aldrig varan. Mycket irriterade .. Maveric Redigerat av Unregistered1103, 12 October 2009 - 12:45. Postad 12 October 2009 - 17:37
Låter som Hifi-klubben tror att Elgiganten bara är en liten svensk spelare?!
Elgigantens ägare omsätter 100miljarder SEK per år! Självklart kan en sådan spelare göra europainköp och sälja i Sverige! Postad 22 November 2009 - 21:52
Moderbolaget knäade för ett år sedan. Så stor man är så kan man få ekonomiska problem. http://www.idg.se/2....get-utan-kredit Postad 22 November 2009 - 22:10
Det lär nog inte bli någon försäljning av Denon hos Elgiganten. Hifiklubben och Denon kommer nog inte låta någon annan sälja Denon. Postad 22 November 2009 - 22:25
Vore nice om B&W och Denon såldes hos någon annan, sådana överdrivna premiummärken är det inte så att dessa måste ha exklusiva återförsäljare!
Postad 23 November 2009 - 12:26
Ni får inte skriva sådana påståenden (personangrepp mm) i forumet... Tog bort två onödiga inlägg.
Redigerat av Audiovector, 23 November 2009 - 12:28. Postad 25 November 2009 - 09:20
Har ingen betydelse om det är frågan om "premium" märken eller inte. Vi konsumenter tjänar alltid på konkurrens.
Se bara vad som hänt med arcam i Sverige efter att hifiklubben tog över det märket. Nu får man bara tag i en ytterst liten del av arcams sortiment och möjligheten att provlyssna är kraftigt begränsad. Hade varit intressant att se hur arcams försäljning i Sverige har påverkats av hifiklubben. Eller finns det nån annan anledning till varför arcams produkt utbud i Sverige har minskat så kraftigt. Har de slutat tillverka slutsteg t.ex. ? Postad 25 November 2009 - 09:38
Jag är lite tvådelad faktiskt. Konkurrens är givetvis bra. Men om resultatet blir att Hifi-klubben säljer mindre och stänger några butiker så försvinner många lyssningsmöjligheter. Elgiganten t.ex har sällan lyssningsrum.
Är vi beredda att betala ett premiumpris för lyssningsmöjligheter i butik? Det är frågan. Redigerat av Johan78, 25 November 2009 - 09:39. Postad 25 November 2009 - 09:50
När det gäller elgiganten så har de väl fortfarande en otroligt närmast idiotisk 30 dagars återlämnings policy. Då kan man enkelt "låna" hem och lyssna där produkten ska användas vilket överglänser alla lyssningsrum tillsammans.
Givetvis finns fördelar med riktiga hifibutiker som exempelvis att de som jobbar där mer troligare kan nått om de produkter de säljer då det inte säljer lika många olika produkter. Så jag vidhåller att vi konsumenter tjänar på konkurrens. Inte tror jag att hifiklubben skulle lägga sig flata och inte anpassa sina priser, i den mån de behöver då de faktiskt påstår att de håller låga priser p.g.a. få mellanled !? Deras vinst skulle kanske få sig en liten törn men det är inte mitt problem som konsument. Har förövrigt mailat arcam och gjort de uppmärksamma på att det inte går att få tag på deras produkter i scandinavien längre. Såg på hifklubbens hemsida att de de inte längre visar arcamprodukter. Om man söker i sökfältet finner man några men inte ens FMJ32?. Absolut inte nått slutsteg eller försteg heller. Inga AVR. Kanske skulle ringa min lokala hifiklubb och se om jag kan lura av dem deras demoex av FMJ32? Redigerat av Donmeta, 25 November 2009 - 10:23. Postad 25 December 2009 - 10:54
Elgiganten har börjat sälja Denon. AVR1610 är bra mycket billigare än Hifiklubben.
http://www.elgigante...enon-cd-spelare http://www.elgigante...denon-pma-510ae http://www.elgigante.../denon-receiver http://www.elgigante.../denon-receiver Postad 25 December 2009 - 10:58
Härligt!
Äntligen får Monopolklubben lite välbehövlig och i många fall välförtjänt konkurrens. Redigerat av masse70, 25 December 2009 - 10:58. Postad 25 December 2009 - 12:15 +1 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |