Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Emotiva Audio Gruppköp

108 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 maj 2010 - 10:19

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hej,

I denna tråd anmäler du ditt intresse för att vara med i Emotiva gruppköp till sverige!

Antingen PMar du mig ditt intresse eller så skriver du ett inlägg här direkt i tråden om din anmälan till gruppköpet.

All diskussion om gruppköpet sker även här i denna tråd tills intressekollen och anmälan till gruppköpet är klart, och efter det skapar vi en lösenordsskyddad tråd här på forumet där vidare diskussion och framsteg ang gruppköpet sker.

Ju fler vi blir desto bättre pris kommer vi förhoppningsvis få och desto roligare kommer detta också att bli!

:D

Jag Luli utnämner mig härmed till Ansvarig för minhembios Emotiva Gruppköp!

Ha en fantastisk dag!

Postad 15 maj 2010 - 10:29

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Kan redan nu säga att det blir svårt om man skall gå ihop om en och samma produkt
Det får bli det som de har på lager annar blir det väntetid för alla

Emotvia har ofta kö på det som är efterfrågat och därför blir det svårt att göra gruppköp
på de produkterna. Jag står tex först i kö på en del och då kan jag inte vänta på de som står sist i kön
om du förstår vad jag menar

Men man kan ju alltid försöka

Redigerat av cedergren, 15 maj 2010 - 10:32.

Postad 15 maj 2010 - 10:57

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Kan redan nu säga att det blir svårt om man skall gå ihop om en och samma produkt
Det får bli det som de har på lager annar blir det väntetid för alla

Emotvia har ofta kö på det som är efterfrågat och därför blir det svårt att göra gruppköp
på de produkterna. Jag står tex först i kö på en del och då kan jag inte vänta på de som står sist i kön
om du förstår vad jag menar

Men man kan ju alltid försöka

Jag är medveten om väntetiden hos dem ang vissa produkter som är populära och därmed tar slut väldigt fort. Detta har de även själva informerat mig om.

Men vi får se hur det blir nu allt eftersom intresseanmälningar börjar ramla in :D

Den som väntar på nåt gott... :P

Postad 15 maj 2010 - 11:06

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Det finns väl inget att tjäna på detta?

Postad 15 maj 2010 - 13:24

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Är ev intresserad..

Hur sköts fraktbiten, kommer varje sändning att skickas ut till köparen eller kommer det en container till gruppsköps ansvarige som sedan packar om och skickar ut?

Postad 15 maj 2010 - 13:30

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Vad tjänar man på att köpa som grupp då? Om deras efterfrågan redan överstiger deras utbud så är de väl inte så villiga med rabatt?

Men om det finns en hacka att spara på gruppköpet och väntetiden inte blir allt för lång så är jag intresserad. :D

Postad 15 maj 2010 - 13:32

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Vad tjänar man på att köpa som grupp då? Om deras efterfrågan redan överstiger deras utbud så är de väl inte så villiga med rabatt?

Men om det finns en hacka att spara på gruppköpet och väntetiden inte blir allt för lång så är jag intresserad. :D

Hej,

Som jag både skrivit till Akheron och Ljungby, så håller jag på just nu att diskutera möjligheterna med Emotiva att ordna ett gruppköp till sverige.

Redan nu har vi fått 10% rabatt på ordern, men blir vi väldigt många som beställer mycket, kanske vi kan få ännu mer rabatt! :P

Ber alla som är intresserade utav Emotiva gruppköp PMa mig vad du möjligt vill köpa för gosaker ifrån dem så att jag kan göra en lista över hur många vi blir samt räkna mer på olika frakt alternativ.

Jag utnämner mig härmer ansvarig för Emotiva gruppköp till sverige! :P

Detta kommer bli kanon!

Postad 15 maj 2010 - 14:17

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Men om man nu fyller en container med dessa hur blir frakten sedan inom sverige och priset på detta......inte varit med på gruppköp förrut...........Själv funderat på 1 st XPA-3 B-stock........vet att många fler funderar på att beställa och är så klart pris inklusive allt som är de intressanta och hur mkt de ger i rabatt i slutändan inklusive allt.

Inköp + frakt + moms + tull= totalkostnaden för varje som är intressant och när detta kan bli aktuellt.

Postad 15 maj 2010 - 15:26

Unregistered04bbd7b5
  • Unregistered04bbd7b5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Är också intresserad av en XPA.3. Vad är skillnaden på B-stock varianten?

Postad 15 maj 2010 - 15:53

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Är också intresserad av en XPA.3. Vad är skillnaden på B-stock varianten?

B- stock är väl begagnat/demo?

Postad 15 maj 2010 - 16:21

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
B-stock är oftast returer som återkommit till emotiva för att folk ångrat sig eller inte är nöjd och sedan går dom igenom dessa inom dom skickar ut dessa till kund igen och brukar vara 1 års garanti på dessa också.....men ej kollat hur emotiva valt att ha garanti tiden på B-Stock sakerna.

Kan vara demo maskiner också men oftast så är de förstnämnda och vet folk på emotiva lounge som sagt att de som beställt B-stock att dom sett ut som nya när dom packat upp dessa.

Postad 15 maj 2010 - 17:25

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har gått och suktat efter 2xUPA-1 väldigt länge nu. Bara väntat på rätt tillfälle, vill helst ha det nya XSP-1 försteget också och ev. den nya DAC'en. Men ingen av dessa finns att köpa i dagsläget så är det gruppköp på gång ganska omgående är jag sugen på 2 st UPA-1 om vi kan få rabatt på det. Annars kan jag lika bra beställa själv hehe.

Postad 15 maj 2010 - 17:33

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Berätta hur detta skall gå till
Emotiva ger inga rabatter om det inte är en som gör köpet och håvar in alla pengarna
Att skicka med container och ordna frkten själv, med bättre pris än Emotiva tror jag inte mycket på
Allt detta jobb för 10% ?

Skall man köpa mycket, kan man få 10% själv

Postad 15 maj 2010 - 21:46

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Vet att de finns en norskt bolag som satsat på sjöfrakt och dessa har också en terminal i sverige och tror att de är i värmland där alla norskar gränshandlar........bara att fråga på norskt forum då vet dom de säkert omgående......norrmännen är som tokiga i emotiva saker.

Postad 15 maj 2010 - 22:49

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Frågade på ett norskt forum och fick svar omgående.........http://www.jetcarrier.com/

dessa har både sjöfrakt och flyfrakt.......295 NOK upp till 70 kg tar dom sjövägen och 1195 Nok upp till 35 Kg och flyfrakt så fraktpriset är stor skillnad.......men sedan får man plussa på inrikes frakt om man tar de sjövägen och då vore de bra att få till en som vill ha alla varor runt om i sverige till ett rabatterat pris på mkt kollin.

Detta pris på sjövägen lär gå att få billigare om man bokar hel container.

Postad 15 maj 2010 - 22:54

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Kollade sedan på svenska priser och står 295 SEK upp till 70 kg och är till strömstad och inrikes frakt tillkommer.........1390 sek på flygfrakt upp till 35 kg.

så fyller man en container kommer frakten att bli bra hoppas man då.........295 sek i frakt upp till 70 kg som ensam är inte fy skam och får man de ändå billigare så är de fantastiskt.

Postad 16 maj 2010 - 09:17

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Men om det finns en hacka att spara på gruppköpet och väntetiden inte blir allt för lång så är jag intresserad. :unsure:

+1

Postad 16 maj 2010 - 12:11

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Detta pris på sjövägen lär gå att få billigare om man bokar hel container.

Som jag sade i den andra tråden. Ni får ta båt

Flygpriset är allt för högt och då kan man beställa billigare ensam från Emotiva

Postad 16 maj 2010 - 14:08

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Jag kan eventuellt vara intresserad av xpa-2 men vill gärna veta vad den totala kostnaden skulle bli först. Skulle ett sånt funka bra fast jag inte har balanserade XLR utgångar på min reciever?

Postad 16 maj 2010 - 15:34

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hej Peterwallbom, Kul att du hänger med på detta! Självklart ska vi försöka fixa så att vi alla får veta den totala kostnaden innan vi går vidare med detta gruppköp.

Tycker det är jäkligt kul att så många engagerar sig och vill vara med i detta!

Kommer bara bli bättre ju fler vi är och alla är mycket varmt välkomna med ideer över hur vi möjligt ska kunna få våra prylar billigare genom billigare frakt eller ännu mer rabatt från Emotiva själva.

Grymt!

Ska fixa en lista över de som hitentills anmält sig.

Sedan så tycker jag även att det är dag att vi skapar en Lösenordsskyddad tråd från och med nu där all vidare diskussion fortsätter!

Jag kommer då PMa alla som visat intresse för att vara med och sedan får nya intresserade PMa mig om att de vill vara med eller skriva här i denna tråden innan de får tillträde till den lösenordsskyddade tråden.

Hoppas ni alla haft och har en skön helg! :unsure:

//Luli

Postad 16 maj 2010 - 16:22

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
ja vet imon om ja kan hoppa på...ska vi inte ha en sista dag att beställa ?? kommer allt hem till en person elle kommer det hem till var och en ?

Postad 16 maj 2010 - 16:32

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

ja vet imon om ja kan hoppa på...ska vi inte ha en sista dag att beställa ?? kommer allt hem till en person elle kommer det hem till var och en ?

All sån info kommer. vi är just nu enbart i starten utav detta gruppköp med fria tankar, funderingar och lösningar på problem som möjligt uppstår. :unsure:

Väntar på att vi får det lösenordsskyddade forumet snart tillhörande detta gruppköp. Återkommer när det är fixat!

TIlls dess får vi alla ha en trevlig kväll!

Hälsningar // Luli

Postad 16 maj 2010 - 16:36

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Men om man skall veta om man är intresserad, så måste du ju berätta
lite mer om vilka rabatter som du tror att du kan få

Emotiva är inte intresserade av att dela ut allt förstora rabatter, då de inte vill ha några
så kallade distributörer. De vill ha full koll på sin försäljning och sina kunder.

Är det 10% på produktpriset och den billigare sjöfrakten som du tänkt dig jobba med ?

Postad 16 maj 2010 - 16:36

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
så klart att de fungerar bra utan balancerade utgångar......tror inte många har den lyxen att de finns XLR kontakter på ens reciever......ska vara om har en bättre processor eller försteg.

Postad 16 maj 2010 - 16:44

niklas86
  • niklas86
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Är också intresserad av en XPA-2.

Postad 16 maj 2010 - 16:45

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

så klart att de fungerar bra utan balancerade utgångar......tror inte många har den lyxen att de finns XLR kontakter på ens reciever......ska vara om har en bättre processor eller försteg.

´

Ok tack för svar, min rotel är några år nu men vill inte byta ut den=)

Postad 16 maj 2010 - 16:54

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Men om man skall veta om man är intresserad, så måste du ju berätta
lite mer om vilka rabatter som du tror att du kan få

Emotiva är inte intresserade av att dela ut allt förstora rabatter, då de inte vill ha några
så kallade distributörer. De vill ha full koll på sin försäljning och sina kunder.

Är det 10% på produktpriset och den billigare sjöfrakten som du tänkt dig jobba med ?

Ja, den rabatt vi hittills fått är 10% på produktpriset, som de kunde ge direkt.. och hoppas på att kunna få mer rabatt om det blir en riktigt stor order. Alla vi vill ju ha så billigt som möjligt.

Frakt alternativ får jag kolla upp mer ingående på också men all sån info kommer i det låsta forumet när admin här har fixat det.

Detta är som sagt andra dagen nu och det just nu är det bara intrssekoll över vilka som är intresserade av att vara med.

Samt så verkar Emotiva mycket seriösa med att de vill ha koll på preics allt.. vilket är bra! Då känns det ännu mer värdefullt att köpa eftersom vi som kunder då kan förvänta oss mycket god service ifrån dem som företag.

Hälsningar // Luli

Redigerat av Unregistered1e15fe30, 16 maj 2010 - 16:55.

Postad 16 maj 2010 - 18:49

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Är ev. intresserad av XPA-5, men allt hänger så klart på hur vi löser frakten o priset..

Postad 16 maj 2010 - 19:15

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
Är intesserad av en XPA-2 alt. UPA-2.

EK

Postad 16 maj 2010 - 19:36

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Ni kan nog slänga på ett xpa 5 till mig också. Eller när kommer xpr serien tro?

Postad 16 maj 2010 - 20:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
En fråga i all välmening, vad tjänar man på att ha DENNA gruppköpstråd i ett låst forum?
Jag kan ju förstå Tex MA gruppköpstråden där återförsäljarna inte ville skylta med vilka rabatter dom lämnade.

Jag tror att detta gruppköp skulle få ännu mera respons om det låg kvar öppet. ;)

Postad 16 maj 2010 - 21:50

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av ett XPA5

Mvh Martin

Postad 16 maj 2010 - 22:02

johane77
  • johane77
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Kan vara intresserad av xpa-5, men priset totalt till min dörr är avgörande ;)

Postad 16 maj 2010 - 22:05

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

En fråga i all välmening, vad tjänar man på att ha DENNA gruppköpstråd i ett låst forum?
Jag kan ju förstå Tex MA gruppköpstråden där återförsäljarna inte ville skylta med vilka rabatter dom lämnade.

Jag tror att detta gruppköp skulle få ännu mera respons om det låg kvar öppet. ;)

Hej palle,

Förvisso har du rätt palle, och jag har tänkt på det också..men tänk så här... om det skulle bli så att vi får mer rabatter från emotiva som kanske blir ett "undantag" från dem så vill de nog inte att det skyltas rakt ut till alla som hittar den här öppna tråden via google exempelvis. För om det visas rakt ut till alla så ska alla ha den rabatten. De har satt 10% till en början utav en anledning. Tror nog att det möjligt ska gå att klämma ner priset några % till om vi har en riktig tur! Då är det bättre med att sköta sån info via ett låst forum. :)

SÅ otroligt kul att detta redan nu efter nån dag fått så stort intresse...ju fler vi blir desto bättre för oss alla!

//Luli

Jag är också intresserad av ett XPA5

Mvh Martin

Kan vara intresserad av xpa-5, men priset totalt till min dörr är avgörande :)

Välkomna! :)

Mer info kommer när infon finns, johane77.

Postad 17 maj 2010 - 11:31

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Jag förstår inte varför intresset plötsligt skulle öka drastiskt för 10% och lite frakt rabatt
på en redan så billig produkt

Jag tror att de flesta skulle köpa i vilket fall som helst eller är de rädda för att beställa själv

Jag för min del, är nog mer rädd för att beställa via ett gruppköp med externt fraktbolag

Beställer man själv från Emotiva, så kan man känna sig säker tills produkten landar
framför ens dörr. De tar fullt ansvar hela vägen då det är dom som beställt frakten.

Så för tex ett billigt XPA-5 steg skulle jag nog inte vänta hela sommaren innan jag fick
hem det. För det är så lång tid det tar, innan ni har kommit fram till en lösning och prodkterna
har nått Sverige med Båt.

Gillar inte heller ett lösenordsskyddat forum

Postad 17 maj 2010 - 12:59

Unregistered04bbd7b5
  • Unregistered04bbd7b5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Denna tråden var väll inte till för de som vill beställa själv? Eller missförstod jag något?
Anledningen att vara med eller inte vara med är knappast intressant och upp till den enskilde. Jag tror inte folk är "rädda" för att beställa själv, det handlar nog snarare om att de är intresserade av att se om vi tillsammans kan göra en bra affär.

Kanske blir det något kanske inte, som sagts är detta fortfarande i ett tidigt stadie och ingen vet än så länge hur det kommer se ut i slutet.
Anmäl intresse om ni är intresserade, annars låt bli. Finns ingen anledning att vara negativ, bättre att se vilka möjligheter som finns, vilket jag tror detta handlar om. Sen är det upp till var och en ifall de tycker att affären blir så pass bra att de vill hänga på.

Postad 17 maj 2010 - 13:11

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Är det förbjudet och vara realist och berätta hur man tänker ;)

Jag säger, att de som vill ha sina XPA-5 eller lika billiga slutsteg från emotiva
innan hösten, bör nog beställa nu och inte vänta på ett gruppköp för ett par hundringars skull

Och skall man diskutera det ( om det gives tillstånd ) så skall det göras i denna tråden och inte
i Emotiva tråden, där allt började.

Redigerat av cedergren, 17 maj 2010 - 13:13.

Postad 17 maj 2010 - 14:23

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Jag förstår inte varför intresset plötsligt skulle öka drastiskt för 10% och lite frakt rabatt
på en redan så billig produkt

Jag tror att de flesta skulle köpa i vilket fall som helst eller är de rädda för att beställa själv

Jag för min del, är nog mer rädd för att beställa via ett gruppköp med externt fraktbolag

Beställer man själv från Emotiva, så kan man känna sig säker tills produkten landar
framför ens dörr. De tar fullt ansvar hela vägen då det är dom som beställt frakten.

Så för tex ett billigt XPA-5 steg skulle jag nog inte vänta hela sommaren innan jag fick
hem det. För det är så lång tid det tar, innan ni har kommit fram till en lösning och prodkterna
har nått Sverige med Båt.

Gillar inte heller ett lösenordsskyddat forum

Jag håller delvis med, men visade mitt intresse av nyfikenhet av att se var priset hamnar. Får man 10% på ett xpa5 innebär det ca 550-600 kr. Detta äts ju snabbt upp av frakten inom Sverige så. Vi får väl se vad det blir för priser samt hur lång tid det tar, annars är jag inte ett dugg rädd att importera själv.

MVH Martin

Postad 17 maj 2010 - 17:08

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Mitt förslag på Jetcarrier.com ........via sjöfrakt borde vara bäst då + inrikes frakt via bussgods tex och försöka få en avtalsfrakt på alla pkt till ett rabatterat pris via förhandling med bussgods ombudet i strömstad.

295 kr för upp till 70 kg från Usa - Strömstad och sedan billigare hela tiden beroende på hur mkt som ska över till sverige.

säg att man hamnar på 240 kr till strömstad kanske beroende på hur många man är.

Utgångspriset via bussgods upp till 35 kg är 330 kr inom sverige och 395 kr upp till 50 kg.

så säg utgångspriserna då 295+330= 625 kr total frakt hem till ens ombud........mot 1390 kr via flygfrakt.

Men vet att de går att förhandla fraktpriserna med bussgods fick ner de från 1500 kr till 650 kr när ja skickade ett stort terrarium från Östersund-Lund med dom och fick prata med chefen på ombudet och förhandla till detta och ett referensnummer för överenskommelsen mellan oss.

Vet även att sjöfrakten kommer bli mkt billigare en 295 kr och detta är upp till 70 kg och får man då 2 xpa-3 till 2 kunder för 295 kr som utgångspris = 147.50 frakt från Usa - Strömstad och sedan ännu billigare hur mer man skickar i sin container från Usa så är de inte dumt alls.

säg då 147.50 + 200 via bussgods om dom får en ordet på 70 kollin på 2.8 ton............totalt 347.50 kr hem till dörr för frakt plus en rabatt på 15-20 procent på emotivas saker för att man handlat så mkt saker lönar dig sig riktigt bra.

Detta är min förhoppning att han som håller i detta kan fixa till..........kolla upp med jetcarrier.com hur detta pris blir på kvantitet och även prata med ansvarig på bussgods ombudet i strömstad och få se hur priset skulle kunna se ut på detta per kolli om dom får en stor order på gods.

Har själv förhandlat fram mkt fraktpriser och förhandlingar då ja jobbar som lastbilschaufför och har mkt kompisar inom denna bransch och kan den och förhandlar alltid om de är större om mkt saker ja ska skicka eller fixar detta privat via kompisar.

Postad 17 maj 2010 - 17:14

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

så säg utgångspriserna då 295+330= 625 kr total frakt hem till ens ombud........mot 1390 kr via flygfrakt.

Emotivas fraktavtal med flyg kostar ca 700 kr så det blir ju inte så mycket billigare
Ni måste jämföra med vad det kostar att beställa från emotiva och inte vad det kostar
att fixa frakten själv.

Postad 17 maj 2010 - 17:24

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Vet att Norrmännen enbart använde Jetcarrier.com för alla sina inköp och mkt via flygvägen själva och därför som emotiva själva sänkt sitt pris på fraktavtalen via fedex för att dom förlorade för mkt ordrar till jetcarrier.

Vet att en del använt sjövägen också för att få ner fraktpriserna.......så när så många norrmännen är nöjda med dessa som frakthanterar är ja inte orolig alls och inte dumt att pressat ner priserna på frakterna och är enbart deras förtjänst är juh inte dumt.........konkurrans är bra för oss konsumenter.

Vad har du fått för pris från emotiva då.......fick själv ett pris på 180-182 dollar för ett steg fick ja på offert från dom......säg 182 dollar är lika med 1419 sek kr i frakt.

Postad 17 maj 2010 - 17:32

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Säger du att du får frakten för 90 dollar för ett emotiva xpa-2 tex så måste du vara värsta kelis mes dom på emotiva eller fedex eller nått.

Postad 17 maj 2010 - 18:03

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
90-100 dollar är det pris alla fått av emotiva, som jag vet att har köpt ett eller flera steg av emotiva

Redigerat av cedergren, 17 maj 2010 - 18:06.

Postad 17 maj 2010 - 18:11

niklas86
  • niklas86
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hur mycket ligger frakten på för XPA-2 idag (till Sverige)? Om man skulle beställa själv alltså?

Postad 17 maj 2010 - 18:40

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Min offert låg frakten på 182 Dollar på ett XPA-2 Steg och den var de inte länge sedan ja fick från dom.......vet att audiovector som köpte ett sådant och dom andra 2 som diskutterat detta öppet att frakten ligger på detta från Usa med fedex på flygfrakt..

Mitt drömsenario med detta gruppköp ser ut som sådant.

Jag 1 XPA-3 + Akheron 1 XPA-3 .......Totalt under 70 Kg via Jetcarrier.......295 kr för dom första 70 Kg alltså 147.50 kr frakt per steg till Sverige från Usa.

Sedan göra upp offerter med DHL , Schenker och bussgods för inrikes från strömstad på massa kollin till var och en för 199 kr för inrikes.......kollar bara på tradera så vet du att de finns intresse för större avtal och överenskommelser om detta bara är för en omgång.

Detta blir alltså 346.50 kr i frakt hem till en själv istället för 182 dollar.

Allt över 70 kg på sjöfrakten blir bara billigare och billigare men dom första 70 kg får man alltid betala 295 kr för.......sedan hoppas ja att så många som möjligt hoppar på detta tåg och att vi får 15-20 procent på priset och blir frakten mindre....blir även moms och tull mindre som räknas på total pris inklusive frakt som momsas och tullas.

blir de så.......kommer man spara in minst 2 tusen kronor och förhoppningsvis mer.

Räknar man på Min dröm för detta gruppköp.......1 XPA-3 b-stock 499 dollar ordinarie pris minus 15 procent rabatt + 19 dollar sjöfrakt + moms + tull till strömstad 576 dollar = 4479.59 sek till strömstad + 199 kr inrikes frakt 4676.59 sek
hemma hos mig.

Detta är räknat på växelkursen just nu från XE.COM

Postad 18 maj 2010 - 16:25

DaliDenon
  • DaliDenon
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Min offert låg frakten på 182 Dollar på ett XPA-2 Steg och den var de inte länge sedan ja fick från dom.......vet att audiovector som köpte ett sådant och dom andra 2 som diskutterat detta öppet att frakten ligger på detta från Usa med fedex på flygfrakt..

Mitt drömsenario med detta gruppköp ser ut som sådant.

Jag 1 XPA-3 + Akheron 1 XPA-3 .......Totalt under 70 Kg via Jetcarrier.......295 kr för dom första 70 Kg alltså 147.50 kr frakt per steg till Sverige från Usa.

Sedan göra upp offerter med DHL , Schenker och bussgods för inrikes från strömstad på massa kollin till var och en för 199 kr för inrikes.......kollar bara på tradera så vet du att de finns intresse för större avtal och överenskommelser om detta bara är för en omgång.

Detta blir alltså 346.50 kr i frakt hem till en själv istället för 182 dollar.

Allt över 70 kg på sjöfrakten blir bara billigare och billigare men dom första 70 kg får man alltid betala 295 kr för.......sedan hoppas ja att så många som möjligt hoppar på detta tåg och att vi får 15-20 procent på priset och blir frakten mindre....blir även moms och tull mindre som räknas på total pris inklusive frakt som momsas och tullas.

blir de så.......kommer man spara in minst 2 tusen kronor och förhoppningsvis mer.

Räknar man på Min dröm för detta gruppköp.......1 XPA-3 b-stock 499 dollar ordinarie pris minus 15 procent rabatt + 19 dollar sjöfrakt + moms + tull till strömstad 576 dollar = 4479.59 sek till strömstad + 199 kr inrikes frakt 4676.59 sek
hemma hos mig.

Detta är räknat på växelkursen just nu från XE.COM

Jag fick pris av Emotiva på XPA-3 vilket var 184.09 usd och det var igår.
Räknade på tullverketssida ut att kostnaden hem till dörr blir då 8100kr med en kurs på 8kr/USD. Någon som vet tullsatsen? hittade den inte på deras sida så jag körde 0% och 25 moms. Samt 100kr för postensomkostnader.
/R

Postad 18 maj 2010 - 17:51

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1 085 inlägg
  • 0
Fick exakt samma fraktkostnad på min förfrågan och svaret kom aldeles nyss och tull är 4% på inköpet och frakkostnaden + 25 procent moms.

499 dollar + 184.09 = 683.09 dollar på B-stock XPA-3

599 dollar för A-Stock eller 499 dollar för B-stock....... minus 10 procent rabatt ulovat redan och kan bli mer om de är många som hoppar på detta tåg.

Sedan hoppas ja på frakt via Jetcarrier.com via sjövägen........dom första 70 Kg kostar 295 kr från Usa - Strömstad och sedan blir billigare desto mer man skickar med dom via sjövägen.

Så förklarat på mitt meddelande ovanför hur ja hoppas att detta gruppköp resulterar i rabatt på 15 procent och att man lyckas förhandla ner inrikes frakten via offerter till Bussgods , DHL och Schenker och att denna hamnar runt 200 kr istället för 330 kr som ordinarie pris via bussgods för ett XPA-3 Steg.

På dom första 70 Kg får man med 2 XPA-3 Steg och dessa kostar då 147.50 kr frakt per steg från Usa till Strömstad och skulle man få ner frakten till 200 kr inrikes blir totalfrakten hem 347.50 kr från Usa.

Så min uträkning är på 499 dollar minus 15 rabatt + 19 dollar sjöfrakt från jetcarrier + 25 procent moms + 4 procent tull = första summan i min uträkning + inrikes frakten på min förhoppning av förhandling av priset via offerter.

detta blir mkt lägre då totalsumman på inköp och frakt blir mkt lägre blir momsen och tullen det också.

Kan bli mkt prisvärt om allt klaffar och många hoppar på och förhandlingar på inrikes frakten faller bra ut.......men annars bara 130 kr dyrare så inte mkt i på totalpriset.

Postad 21 maj 2010 - 18:53

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
hur går det ?

Postad 22 maj 2010 - 16:06

Unregistered04bbd7b5
  • Unregistered04bbd7b5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Verkar som det dog ut lite....

Postad 22 maj 2010 - 17:01

Unregistered1e15fe30
  • Unregistered1e15fe30
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Verkar som det dog ut lite....

Hej på er!

nejdå, här har inget dött! Fullt levande. :angry:
Dock så har jag haft en hel del annat att fixa med. pågår saker för fullt med mail och samtal fram och tillbaka som jag ännu bara inte uppdaterat här i tråden ännu. håller på att vänta några priser från fraktbolag.. om det möjligt skulle gå att få ner priser där. frakten kostar skjortan och det vore najs att få ner priserna ännu mer även där. samt så pågår diskussion med emotiva om vi kan få mer % ifrån dem! Vi har ju blivit en del folk nu. Kanske vi ska uppmärksamma om detta gruppköp till andra forum också? Kanske finns massor med människor som missar detta bara för att de inte vet om detta gruppköpet? Vad tycker ni?
Jag kommer självklart återkomma när jag fått fler svar ang frakt och rabatter från emotiva! :rolleyes:

Ha en varm härlig lördagskväll vid grillen. ;)

/ Luli

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.