Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem lanserar HDTV först till hösten

1011 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 November 2006 - 21:09

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
"Kompetensen fanns i huset". (precis som i Pooliareklamen...), enligt en generad anställd på CH.

Postad 30 November 2006 - 23:18

Unregisteredcf88adec
  • Unregisteredcf88adec
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Comhem är bara skit, thats it! Skulle jag ha en enda chans att kunna byta operatör som har lite framtidsanda och kundomsorg sker detta på nolltid.. :angry:

Redigerat av Unregisteredcf88adec, 30 November 2006 - 23:21.

Postad 01 December 2006 - 06:57

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Snart börjar julkalendern, som jag sett fram emot att se i HD hela hösten. Fortfarande inget livstecken från ComHem. Blääääää...

Snackade med en kollega som bor i ett UPC-hus. Han var enormt missnöjd med sin nya leverantör.... hur kunde ett sådant köp gå igenom alla konkurrensklausuler med mera? Stackars UPC'are.

Postad 01 December 2006 - 23:54

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Snackade med en kollega som bor i ett UPC-hus. Han var enormt missnöjd med sin nya leverantör.... hur kunde ett sådant köp gå igenom alla konkurrensklausuler med mera? Stackars UPC'are.

Jag tyckar faktiskt att UPC är ändå sämre eftersom man inte kan välja vilken digitalbox man vill använda hos dem. Det är UPCs barskrapade box från 80-talet som gäller. Hos comhem kan man åtmindtånde välja bland ett urval boxar.

Det ändrar inte att comhem suger hursomhelst... :unsure:

Redigerat av Unregistered798c58da, 01 December 2006 - 23:54.

Postad 02 December 2006 - 02:28

HuBsteR
  • HuBsteR
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Följer tråden med stort intresse och har försökt trycka på så gott jag kan. (ringt o mailat)
Nu verkar det ljusare!

Bifogar mail konversationen:

Hej Ulf,

Snälla kan ni inte gå ut med någon information på hemsidan om när HDTV kommer, eller vad som är problemet så vi kunder kan lugna oss.

Det hela känns hopplöst, ”till fotbolls VM”, ” till hösten” osv., vi vill veta vad som händer!

Med vänlig hälsning/

xxxx

Svar:

Hej
Information kommer inom kort om HDTV.

Vill Ni vara tidig i kön är Ni välkommen att återkomma,

mvh

Ulf Johansson

Självklart har jag svarat att jag vill vara först !!

My 2 cents :unsure:

Postad 02 December 2006 - 09:07

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

:) <_< :unsure:

Det var en mycket intressant formulering. Om man vill vara tidig i kön skall man alltså återkomma. Dom vet alltså inte var kön skall börja, vart den leder ach vad man köar till...

Jag tror denna "lansering" hade varit oerhört intressant att göra en fallstudie på för undervisning i företagskommunikation...

//erikli

Postad 02 December 2006 - 13:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<_< :unsure: :P

Det var en mycket intressant formulering. Om man vill vara tidig i kön skall man alltså återkomma. Dom vet alltså inte var kön skall börja, vart den leder ach vad man köar till...

Jag tror denna "lansering" hade varit oerhört intressant att göra en fallstudie på för undervisning i företagskommunikation...

//erikli

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har skickat ett mail till denna ULF och han har läst det men inte svarat ännu.
Vi får se hur han tar det...

Mitt mail

Hej Ulf

Trevligt att läsa att du svarat en medlem i Minhembio.com att HDTV är i faggorna

Du skrev något om kö ...

Jag vill inte stå i kö för att få HDTV och Nya boxen innan Jul.

Förstår att det inte är din arbetsuppgift att ta hand om kunderna, men när ingen annan
kan göra det, så blir det tyvärr din lott att ta emot mitt mail.

Skulle vara glädjande om du kunde hjälpa mig rätt för att få beställa detta
och få lite mer information. Er hemsida är ju inte den bästa precis och
någon information har det ju tyvärr inte kommit annat än den man kan
läsa på externa forum på nätet.

Ha en fortsatt bra dag och gör mig den tjänsten att lotsa mig vidare till den
eller dem som kan hjälpa mig med mina önskemål.

Bästa hälsningar

För er som inte hittat dit.. här är bilder på de skyldiga :)
http://www.comhem.se...comhem_bildbank

Redigerat av Unregistered1103, 02 December 2006 - 14:24.

Postad 02 December 2006 - 14:06

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Maveric - super. Bra formulerat också. Keep us posted!

/Calle

Postad 03 December 2006 - 12:11

alabambam
  • alabambam
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag ringde in och frågade om jag kunde stå i kö för en HDtv-box men det gick inte!
Nu står jag i kö för att få 24 mb breddband istället!
De sa att de hoppas få till HD tjänsten innan årsskiftet! vad hände med innan jul!!

så himla trött... :huh:

Postad 04 December 2006 - 09:37

HuBsteR
  • HuBsteR
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Ja, man undrar vad som VERKLIGEN händer.
Undrar vad problemet ligger.
Dom visste ju vilken box dom skulle ha redan innan fotbolls VM.
Så att testa den borde ha varit klart under sommaren.
Sen har dom ju test kört HD-kanalern länge, så det kan väl inte heller vara problem.

Måste vara svårt att få tag i boxar, som jag ser det.

HuB

Postad 04 December 2006 - 13:36

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag tror att det kan vara så att de har svårt att få till ett avtal med HD kanalerna
precis som det är med Tv3 kanal5 och Tv6.

Och vad det är som är så svårt med det, vet vi inte heller, så vi får väl leva
i ovetskap om detta tills den dagen kommer, att någon vet. :lol:

MaVeRiC :)

Postad 04 December 2006 - 13:50

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Alltså, det kan ju inte vara sant att dom ser ut så här på Com Hem? :lol:

Ser ju ut som svenska kocken på The Muppet Show.... hela bunten ser ju skumma ut :)

Inte undra på att Com Hem inte kommer någon vart med sina diskussioner med kanal 5 och tv3

Alltså inget illa ment mot den skumma ledningen där, men dom ser ju för roliga ut :)

Postad 04 December 2006 - 14:06

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
En sak är i alla fall säker ..

De har ett stort behov av att synas på bild men om de sedan finns
vet man ju inte. För mail svarar dem inte på.

Hade varit bättre de visat mer av sina produkter, än sina fula trynen
tycker jag :lol:

Hoppas de läser detta, för det är precis vad de behöver höra

Postad 04 December 2006 - 14:29

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Kan vi inte åka till deras huvudkontor och manifestera lite :lol:

Postad 04 December 2006 - 14:36

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Bifogad fil  comsen.jpg   30.05K   2 Antal nerladdningar

En bild säger mer än 1000 ord :lol:

Postad 04 December 2006 - 16:05

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Alltså, det kan ju inte vara sant att dom ser ut så här på Com Hem?  :lol:

Ser ju ut som svenska kocken på The Muppet Show.... hela bunten ser ju skumma ut  :)

Inte undra på att Com Hem inte kommer någon vart med sina diskussioner med kanal 5 och tv3

Alltså inget illa ment mot den skumma ledningen där, men dom ser ju för roliga ut  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hahaha......jag har ju sagt det hela tiden. Den enda som fattas på bild är Kronblom. Resten av Vinkelboda är samlade :blink:

/Mats K

Postad 04 December 2006 - 21:49

Framåt IFE
  • Framåt IFE
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Lite gamla sköna citat från våra vänner på Comhem!

2005-02-02
Gunnar Asp, VD för Comhem som ägs av riskkapitalbolaget EQT, pekar på trenden med allt större tv-apparater i hemmen."HDTV kommer starkt i Europa på grund av bildkvaliteten, pådrivet av hemmabio och platta skärmar", säger han till di.se. Bolaget testar för närvarande HDTV och räknar med att senare i år kunna erbjuda alla sina kabelkunder formatet. :lol:

2005-11-11
Enligt Gunnar Asp arbetar Com Hem ständigt med att lägga till nya tjänster, och listan över kommande nyheter tycks vara lång. - Strax efter årsskiftet kan vi erbjuda hd-tv, vilket innebär att våra kunder får en mycket bättre bild. :)

2006-10-23
Den högre hastigheten gör att vi senare i höst kan erbjuda våra kunder hdtv", säger Gunnar Asp. :)

2005-11-04
Under våren kommer närmare en miljon hushåll i Com Hems kabel-tv nät att kunna se HDTV. Det avslöjar Com Hems Christofer Pellitz. :blink:

2006-05-23
Tyvärr innebar våra tuffa krav att boxarna inte hinner levereras innan fotbolls-VM startar, men Com Hems kunder kan se fram emot en höst i HDTV-tecken med flera HDTV-kanaler på väg in, avslutar Christofer Peilitz. :blink:

2006-10-04
Vi ska lansera hdtv i höst, men jag kan än så länge inte berätta när, säger Christofer Peilitz, produktchef för tv på Com Hem. :D

2006-10-10
Jag klappar just nu på vår digitalbox för hdtv som snart är godkänd. Vi räknar med att före jul ha ett utbud på fyra-fem hdtvkanaler, säger Christofer Peilitz, programansvarig för tv hos Com hem. :D

2006-10-12
Christofer Peilitz på Com Hem lovar HDTV i kabel-tv nätet före jul. :D

2006-01-16
Vi har senarelagt lanseringen, men på sikt blir det mycket bättre, säger Martin Kull, teknisk chef på Com Hem. Han hoppas kunna komma igång i sommar, men det kan bli både tidigare och senare. :o

2006-09-22
Com Hem planerar lansera hdtv i slutet av 2006 och ip-tv under 2007. Abonnenterna byter till en ny box som klarar hdtv, digital-tv och ip-tv-tjänster, säger Christer Abrahamsson. :o

2005-06-22
Com Hem börjar nu sända digitala versioner av tv-kanalerna TV3, ZTV och MTV. Det är mycket roligt att nu kunna erbjuda alla våra digitala kunder de här populära kanalerna, säger Franca Rossander, produktchef tv på Com Hem. :o

Vad tror ni föresten om den här konferensen? Comhem och kunden i fokus! De begreppen känns väl lika förknippade med varandra som George W Bush och fred... B)
Stadsnät och bredbandstjänster

Stadsnät och bredbandstjänster 
24 – 25 januari 2007, Scandic Hasselbacken, Hazeliusbacken 20, Stockholm

Onsdag 24 januari 2007
13.30 Med kunden i fokus – vilka tjänster efterfrågas?
HDTV
PVR
Tilläggstjänster för telefoni och bredband
Martin Kull, Teknisk Direktör, Com Hem AB.

Postad 04 December 2006 - 22:02

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Lite gamla sköna citat från våra vänner på Comhem
..................

:lol: :) :)
Tack för samlingen! Jag hade en del av de där citaten i vagt minne, men med en sån där sammanställning framstår de verkligen som en samling pajasar.

Postad 04 December 2006 - 22:05

Tangaroa
  • Tangaroa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Verkligen fin samling, Framåt IFE!

Själv fick jag idag mitt andra telefonsamtal från CH, eller rättare sagt ett telemarketingföretag som CH anlitat.

Jag förklarade för andra gången att jag inte var intresserad av deras digital-tv förrän de har 3/5/6 digitalt och/eller släpper sin HD-box. Då fick jag höra av den snälla pojken att 3/5/6 finns digitalt och att de har HD-box. :lol:

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta… Men efter att jag fick förklara för säljaren vad jag var ute efter (han var inte lättövertygad..) gav han med sig att de inte hade 3/5/6 digitalt och det där med HD-box förstod han nog inte riktigt…

Efter detta ville han bara bli av med mig och gjorde allt för att avsluta samtalet. Jag hann dock med att be honom att vidarebefordra en hälsning till CH, att all information från dem eller rättare sagt avsaknaden av information är under all kritik och jag tycker att man kan begära mer av ett så pass stort företag som CH.

Säljaren lovade att han skulle framföra det, men han kanske är lika opålitlig som CH.

Redigerat av Tangaroa, 04 December 2006 - 22:13.

Postad 04 December 2006 - 22:35

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Åååh men du skulle förståss passat på att beställa en HDTV-box av säljaren då, med TV3/5/6 digitalt och utlovad leveranstid. Sen är det bara att ringa konsumentverket eller Sverker eller båda delarna.

Såg förresten i specarna till HDTV-boxen att den skulle dra 14W i standby. 14W! Något för Sverker... Här tjatas det om lågenergilampor och allt möjligt och så levererar dom boxar en masse som drar mer än allt annat. Min LCD drar <1W i standby, datorn <2W... hur var det nu med vår ömtåliga jord?

/Calle

Postad 05 December 2006 - 03:01

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
För min del får boxen gärna dra 1000w avstängd och döda en hel regnskog om så nödvändigt. Jag kan alltid bryta strömmen till den då. Huvudsaken är att den blir levererad och drar något alls B)

Postad 05 December 2006 - 10:53

Wrulf
  • Wrulf
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ok nu är Dec månad klar för ej boxleveranser.
Beställning samt leverans på CH bör ju ta minst 3-4 veckor.
Men jag har väntat........köpte Piooner plasman för ~1.5 år sedan efter halvdana löften av Comhem av lansering av HDTV. Fortfarande absolut ingenting..halvdana framtidslöften. Hårdvaran finns, tekniken finns, infon finnes ej. B)

Postad 05 December 2006 - 11:01

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Jag skickade detta till Christofer Peilitz:

Hej Christofer,

Fråga 1 - HDTV:
Jag har försökt få information via er web och via er kundtjänst men det verkar svårt att få några besked. Min enkla fråga är vad som händer med HDTV?

Jag står i begrepp att bygga en HTPC-lösning med bland annat FireDTV-kort för digitaltv-mottagning men innan jag investerar 20000+ kronor i något så vill jag gärna veta att det blir framtidssäkert. Varför är det så tyst från er angående HDTV, har ni stött på tekniska problem eller är det något annat som krånglar?

Jag hade gärna skaffat en HDTV-box för länge sedan om det varit möjligt och jag hade sett fram emot att se julkalendern på SVT-HD men det ser mörkare och mörkare ut i takt med er totala tystnad. Jag vore tacksam om ni åtminstone kunde gå ut och tala om vad som händer och vad man som kund kan förvänta sig på HDTV-fronten från er den närmaste tiden - varför är det förseningar, när kommer boxen, vad kommer det att kosta, vilka kanaler kommer att finnas.

Jag har sett i produktbladet för det som ryktas bli er HDTV-box att den drar 14W i standby-läge. Stämmer det och i så fall varför?

Fråga 2 - TV3 / TV5 digitalt:
Vad händer på den här fronten? Rykten gör gällande att TV3/TV5 kommer digitalt i början av nästa år, stämmer det? Som min TV, box och hembioreceiver är kopplade nu kan jag inte ta in TV3 och TV5 alls eftersom dom endast finns analogt, vilket är mycket tråkigt.

Ganska snabbt svar från kundtjänst:

Com Hem lanserar HDTV under 2006.
Vi rekommenderar inte våra kunder att köra med ovanstående lösningar. Vi har ingen support och du kommer troligen att få stora problem att få bild. Det är inte framtidsäkert att köra med denna lösning. Den Humax-box vi kommer att lansera under 2006 fungerar bra, och vi rekomenderar inte våra kunder att använda någon annan box än boxar som är godkända av Com Hem. Vi har inte stött på några tekniska problem med HDTV. Vi förbereder lansering som sker under 2006.
Com Hem lanserar HDTV under 2006. Orsaken till att lansering dröjt är att de boxleverantörer vi tittat på tidigare haft problem att få fram en riktigt bra box som klarar både den äldre standarden mpeg2 samt den nyare standarden mpeg4. De boxar vi tittade på våren 2006 visade sig undermåliga. Den Humaxbox som vi lanserar under 2006 är en riktigt bra box. Vi vill inte lansera en HDTV-box som inte håller den höga kvalitet som vi vill ge våra kunder. När lansering blir, vad boxen kommer att kosta samt vilka kanaler som kommer att finnas kommer inte att diskuteras förrän pressmeddelande går ut.
14 watt låter inte som en häpnadsväckande hög effektförbrukning, men vi undersöker saken och återkommer.
Vi förhandlar fortfarande med kanalbolagen. Så länge som de inte låter oss sända kanalerna digitalt kan vi inte vidaresända dem digitalt. Självklart vill vi sända dem digitalt till våra kunder, och vår målsättning är att komma till en lösning så snart som möjligt.

Ett icke-svar således. Monopolinställningen fullkomligt lyser fram - nej nej, absolut inte använda något annat än det VI har tänkt ut. Lansering under 2006 verkar ymnigt inklippt men har dom märkt att 2006 snart är slut?

Som sagt, bättre argument för att ha en konkurrensutsatt marknad finns knappast.

Postad 05 December 2006 - 11:10

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
de kanske tittar på HDTV över IP-Tv istället.. B)

Postad 05 December 2006 - 11:32

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Tog bara 4-5 arbetsdagar för min lilla fråga B)

Hur blir det nu med HD-Tv? Finns det några datum för detta eller får man fortsätta att "hoppas"?
Mvh Anders

-

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Det senaste vi fått höra är innan Jul så vi är väldigt nära en lansering nu.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Stefan XXXXXX

Postad 05 December 2006 - 12:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Det bara visar att ansiktena motsvarar insidan på dumskallarna

Har ni märkt att deras näsor är ganska lika ... kanske är det
en stor släkt ... som alla har kommithem .. igen

MaVeRiC B)

Postad 05 December 2006 - 13:56

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Fick detta svar från ComHems kundtjänst. Vet inte om det är så mycket mer info dock....

Vårt mål är att lanser HDTV innan slutet av detta år. HDTV boxen har vi tagit fram och systemet testkörs just nu av ett antal testkunder i vårt nät. Det ser mycket lovande ut och vi hoppas på en lansering inom kort. Vi kommer att informera om detta på vår hemsida.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Postad 05 December 2006 - 14:05

stathagen
  • stathagen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Precis som de flesta andra så är det ju comhems rena lögner som man irriterar sig mest på. Att en teknisk lösning kan dra ut på tiden och ge oanade problem kan man ju kanske förstå i viss mån. Men att de vid så många tillfällen ljuga rakt ut som "framåt IFE" ger prov på är skrämmande. Klart mycket bättre att de i så fall garderar sig med ett "förhoppningsvis" eller "siktar på". Han Peilitz på comhem måste väl ha längre näsa än Pinocio vid det här laget...

Postad 05 December 2006 - 15:51

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

För min del får boxen gärna dra 1000w avstängd och döda en hel regnskog om så nödvändigt. Jag kan alltid bryta strömmen till den då. Huvudsaken är att den blir levererad och drar något alls B)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller inte med. Det är ett sånt liv i media kring det här med standby nu (med all rätt, förvisso) och en tv-mottagare kan man ju förvänta sig ha hög spridning. Få drar ur sladden, jag tycker man kan begära att man ska kunna ha en apparat i standby utan att den drar stora mängder ström.

Har man som ComHem en monopolställning och dessutom aktivt motarbetar andra produkter än sina egna så har man ett ansvar att se till att ens produkter uppfyller de krav som ställs. En box som drar motsvarande 14 stora LCD-skärmar i standby är inte utformad i enlighet med dagens miljkrav, i mitt tycke.

Alltid skönt med lite annat att irritera sig på i väntan på dagen D, eller dagen H som i HDTV kanske.

Postad 05 December 2006 - 16:32

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller inte med. Det är ett sånt liv i media kring det här med standby nu (med all rätt, förvisso) och en tv-mottagare kan man ju förvänta sig ha hög spridning. Få drar ur sladden, jag tycker man kan begära att man ska kunna ha en apparat i standby utan att den drar stora mängder ström.

Har man som ComHem en monopolställning och dessutom aktivt motarbetar andra produkter än sina egna så har man ett ansvar att se till att ens produkter uppfyller de krav som ställs. En box som drar motsvarande 14 stora LCD-skärmar i standby är inte utformad i enlighet med dagens miljkrav, i mitt tycke.

Alltid skönt med lite annat att irritera sig på i väntan på dagen D, eller dagen H som i HDTV kanske.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan vi inte vänta med att kolla strömförbrukningen tills den dagen vi har skiten i huset

Det är ju inget att älta nu.. först o främst vill vi ha bild. inte sant..

Om det sedan drar 14w i standby eller inte får vi se då..

Jag håller med om att det låter mycket, då jag aldrig stänger av digitalboxen.

MaVeRiC ;)

Redigerat av Unregistered1103, 05 December 2006 - 16:33.

Postad 05 December 2006 - 16:47

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Såg förresten i specarna till HDTV-boxen att den skulle dra 14W i standby. 14W! Något för Sverker... Här tjatas det om lågenergilampor och allt möjligt och så levererar dom boxar en masse som drar mer än allt annat. Min LCD drar <1W i standby, datorn <2W... hur var det nu med vår ömtåliga jord?

/Calle

<{POST_SNAPBACK}>

Var såg du specarna? Jag vill också läsa specarna!

Postad 05 December 2006 - 16:47

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Alltså, det kan ju inte vara sant att dom ser ut så här på Com Hem?  B)

Ser ju ut som svenska kocken på The Muppet Show.... hela bunten ser ju skumma ut  ;)

Alltså inget illa ment mot den skumma ledningen där, men dom ser ju för roliga ut  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Hur trodde du träskonissarna från televerket skulle se ut??
Visst har de bytt namn på verksamheten men det fortfarande samma tröga organisation som anser sig stå över kunden.

Postad 05 December 2006 - 16:49

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

/Calle

<{POST_SNAPBACK}>

Var såg du specarna? Jag vill också läsa specarna!

<{POST_SNAPBACK}>

Finns info i den här tråden: https://www.minhembi...howtopic=125062

Postad 05 December 2006 - 17:35

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Frågade en radiohandlare igår om Comhem och HDTV och fick svaret att det han har hört är Feb/Mars 2007. Var tänkt nu i Dec men uppskjutet.

Sen så ska man ta radiohandlare och kundtjänst med en nypa salt.

Nu är frågan, skaffa sig pvr boxen och invänta andra eller tredje genartionens hd box som förmodligen är en pvr.

Postad 05 December 2006 - 17:58

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Frågade en radiohandlare igår om Comhem och HDTV och fick svaret att det han har hört är Feb/Mars 2007. Var tänkt nu i Dec men uppskjutet.

Sen så ska man ta radiohandlare och kundtjänst med en nypa salt.

Nu är frågan, skaffa sig pvr boxen och invänta andra eller tredje genartionens hd box som förmodligen är en pvr.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hörde som sagt också av en radiohandlare jag känner att det kommer att dröja till efter nyår innan ComHem lanserar HDTV. Antagligen menar de nästa nyår... B)

Postad 05 December 2006 - 20:22

goa gubben
  • goa gubben
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej

jag har följt tråden ett tag. Jag har också en hdtv-ready plasma och har väntat 1.5 år på HDTV från COMHEM. Jag tog en snack med en lokal experthandlare i kvartert och han menade på att boxarna skulle komma i mellandagarna. Det skulle bara komma 12000 boxar så snart han hade närmare besked skulle han sätta upp en väntelista. Ingen info hittills från Comhem i denna tråd motsäger detta.

Sen, apropå allt gnällande, tänk på att vad Comhem drar in pengar på just nu är inte HDTV, utan triple play, som marknadsförs av en tecknad totalhispa i 40-årsåldern. Konstigt att inte diskrimineringsombudsmannen ingriper.

Problemet ligger förmodligen runt osäkerhet om leveranstid på boxarna. Tillverkaren av chips för mpeg2-mpeg4 tycks vara flaskhalsen. Vart tog DM8000 och hdtvkort för HTPC vägen? Står förmodligen på samma väntelista!

Postad 05 December 2006 - 20:58

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Även jag var inom Expert idag. Säljaren trodde inte på HDTV hos CH innan nyår. Dom kör testsändningar i Malmö & Ystad för tillfället. Att hoppas på att dom då kommer till skott innan nyår är väl lite mycket begärt.

Nä - tror som ovan att feb/mar är mer troligt...

//erikli

Postad 05 December 2006 - 21:19

goa gubben
  • goa gubben
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Två skilda saker det där, när kommer boxarna och när börjar HDTV-sändningarna. Är det någon som vet vilken som tillverkar mpeg2-mpeg4 chipsen?

Postad 05 December 2006 - 22:09

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Två skilda saker det där, när kommer boxarna och när börjar HDTV-sändningarna. Är det någon som vet vilken som tillverkar mpeg2-mpeg4 chipsen?

<{POST_SNAPBACK}>

Förmodligen mupparna själva. De sitter väl med kulramar för att räkna ut hur HDTV fungerar. Jag är glad att Comhem förmedlar kanaler som sänds i färg. Comhem är ett åsnestall :)

/Mats K

Postad 05 December 2006 - 22:14

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Jag blev så förbannad redan till fotbolls VM och dom senaste turerna så jag som är teknik nördig ala allt nytt funderar på att skita i att skaffa HDTV via comhem om det inte är någon bra kanal Bara för att d######s tillbaka Hoppas fler blir så förbannade :) Kan dom ta sina 3 hål och köra upp dom i %/(%&%E"%"¤"&%"%&"%&¤"%#"%#" Åtminstonde skjuta upp det LÄNGE!!!!
Borde bli en ny typ Felia kampanj :huh:

Postad 05 December 2006 - 22:20

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Man snackar om att kolonisera månen år 2020, tror jag. Det uppdraget kan Comhem få. Där kan Comhems gökar ha ljugartävlingar och sända helgröna kanaler till Mars.

/Mats K

Postad 05 December 2006 - 22:50

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Problemet med CH som jag ser det är inte att det är så förbannat slöa med nya boxar och hd-kanaler som vissa här skriver. Det finns ju faktiskt bara en enda leverantör just nu som ger ut hdtv och de använder vad jag förstår inte ens äkta mpeg4 chip i sina boxar.

Problemet med CH är att de är så fullständigt värdelösa på att ge ut adekvat information! Som ovan forummedlem så vackert framställde har de pratat om hdtv sedan våren 2005!!?? DET är helt vansinnigt!

Postad 06 December 2006 - 02:37

HuBsteR
  • HuBsteR
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
http://sv.wikipedia....ki/Com_Hem#HDTV

Postad 06 December 2006 - 02:49

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vi vet... :huh:

Vi hade det uppe för 14 dagar sedan.. :)

Visst är det jäkligt att det står där men inte på comhemshemsida om det
nu är en comhemanställd som skrivit det och som vi misstänker.

MaVeRiC :D

Postad 06 December 2006 - 12:20

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

http://en.wikipedia.org/wiki/Com_Hem

Redigerat av Unregisteredcdfa2218, 06 December 2006 - 12:21.

Postad 06 December 2006 - 12:51

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

http://en.wikipedia.org/wiki/Com_Hem

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kollade denna länken, men kunde inte finna något konstigt eller nytt

- Vad är det du vill säga, med den ?

Postad 06 December 2006 - 15:30

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Ser inte heller vad som är uppdaterat men den har tydligen nyss blivit uppdaterad.
Vad vet jag ?

Står längst ner på sidan.
This page was last modified 02:12, 3 December 2006

Edit:
Nu såg tillochmed jag vad det var:

ComHem are generally considered as a big joke by their customers

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 06 December 2006 - 21:18.

Postad 06 December 2006 - 16:56

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Fick mig ett gott skratt när jag läste följande på http://en.wikipedia.org/wiki/Com_Hem

ComHem are generally considered as a big joke by their customers.

Postad 06 December 2006 - 17:03

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Var hittar du denna mening på den sidan?
Antingen är jag helt blind eller så finns det inte där.

MVH THXcht

Postad 06 December 2006 - 17:07

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Var hittar du denna mening på den sidan?
Antingen är jag helt blind eller så finns det inte där.

MVH THXcht

<{POST_SNAPBACK}>

i första stycket, precis före den lilla innehållsförteckningen.

EDIT: tråkigt med din blindhet förresten :)

Redigerat av distortion2, 06 December 2006 - 17:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.