Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 januari 2007 - 10:48

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Visst funkar 16:9 och ljudet går också att regelera. Båda dessa funktioner funkar dessutom klock rent.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... 16:9 fungerar inte klockrent för mig. Hur gör jag om jag vill att boxen ska skicka ut 4:3 respektive 16:9 i orginalformat? Min TV verkar inte få någon styrsignal när man byter kanal från en 4:3-sändning till en 16:9-dito. Och vice versa.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrade också över detta i början... men nu har jag insett att det inte behövs. Jag har t ex alltid TV:n (och boxen) inställd på widescreen och så sköter boxen resten. Det finns ju olika inställningar hur den löser detta, t ex brevlåda. För mig innebär detta att jag ser widescreen i "äkta" widescreen och 4:3 får svarta kanter på sidorna (jag HATAR nämligen breda gubbar i rutan).

Redigerat av briskeby, 05 januari 2007 - 10:49.

Postad 05 januari 2007 - 11:05

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Visst funkar 16:9 och ljudet går också att regelera. Båda dessa funktioner funkar dessutom klock rent.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... 16:9 fungerar inte klockrent för mig. Hur gör jag om jag vill att boxen ska skicka ut 4:3 respektive 16:9 i orginalformat? Min TV verkar inte få någon styrsignal när man byter kanal från en 4:3-sändning till en 16:9-dito. Och vice versa.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrade också över detta i början... men nu har jag insett att det inte behövs. Jag har t ex alltid TV:n (och boxen) inställd på widescreen och så sköter boxen resten. Det finns ju olika inställningar hur den löser detta, t ex brevlåda. För mig innebär detta att jag ser widescreen i "äkta" widescreen och 4:3 får svarta kanter på sidorna (jag HATAR nämligen breda gubbar i rutan).

<{POST_SNAPBACK}>

Ok... Bra. Vilken inställning använder du? Brevlåda? Provade de olika varianterna igår och när boxen skär kanterna blir 4:3 bilden inte bra. Det saknas information i kanterna. :-(

Postad 05 januari 2007 - 11:31

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ok... Bra. Vilken inställning använder du? Brevlåda? Provade de olika varianterna igår och när boxen skär kanterna blir 4:3 bilden inte bra. Det saknas information i kanterna. :-(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror jag har "Brevlåda"... (kan inte kolla nu) Då skärs ingenting bort i 4:3 men jag får ju då svarta kanter på sidorna. De andra inställningarna kommer troligvis skära bort mer eller mindre av bilden då de zoomar...

Postad 05 januari 2007 - 11:34

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Jag tror jag har "Brevlåda"... (kan inte kolla nu) Då skärs ingenting bort i 4:3 men jag får ju då svarta kanter på sidorna. De andra inställningarna kommer troligvis skära bort mer eller mindre av bilden då de zoomar...

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, bra, tack, jag ska testa. :-)

Postad 05 januari 2007 - 11:57

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag kör med 16:9 och Full där i inställningarna, men jag är inte heller helt nöjd med hur det blir.
Känns dock som att den inställningen är bäst om man vill se så mycket som möjligt på de flesta kanaler (om man klarar av att folk ser tjocka ut, hehe) utan att man sedan behöver sitta och fippla med dessa inställningar när man verkligen vill ha ut max ur en 16:9-sändning etc.
De övriga inställningarna tycker jag bara ställer till det, eller gör att det ser helt sjukt ut. Speciellt en 4:3-sändning där programmet i sig kör med svarta ränder över och under gör att det i ett läge (minns inte vilket, men där det läggs svart på sidorna) gör att man får en liten ruta med en svart fet ram runt hela bilden. Känns slöseri med bildstorleken det, hehe.
Nej, fram för 16:9 på ALLA sändningar nu!

Edit: Helt off topic känns det lite larvigt när jag nu ser att det bara är 133 filmer i min DVD-samling. Har inte varit här på väldigt länge, och nu är det betydligt fler än så. ;-D

Redigerat av Unregisterede645e24b, 05 januari 2007 - 11:59.

Postad 05 januari 2007 - 12:16

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

...
De övriga inställningarna tycker jag bara ställer till det, eller gör att det ser helt sjukt ut. Speciellt en 4:3-sändning där programmet i sig kör med svarta ränder över och under gör att det i ett läge (minns inte vilket, men där det läggs svart på sidorna) gör att man får en liten ruta med en svart fet ram runt hela bilden. Känns slöseri med bildstorleken det, hehe.
Nej, fram för 16:9 på ALLA sändningar nu!
...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ganska sällan en 4:3 sändning har svarta ramar under och över tycker jag. Då sänds den ju oftast i riktig widescreen digitalt, i allafall på SVT och TV4...

Redigerat av briskeby, 05 januari 2007 - 12:17.

Postad 05 januari 2007 - 13:21

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Någon som kör denna box från en multifjärr ? Jag har en lärbar fjärrkontroll till min HK där jag kör alla mina apparater. Den kan dock inte lära sig denna Samsungfjärr :)

Tycker att fjärren till denna box verkligen suger ! Knapparna sitter helt fel och jag har den alltid uppochner...känns väldigt billig också då den nästan inte väger nånting. Räckvidden är dock bra tycker jag.

Vet inte om Samsungen har nåt skydd eller nåt så att inte andra fjärrar skall kunna användas eller om den använder sig av någon anorlunda frekvens. Vore kul att veta om Ni fått det att funka. Jag hatar verkligen att ha många fjärrkontroller.

Postad 05 januari 2007 - 13:34

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Svansen! Jorvik skrev tidigare i detta forum att han lagt in boxen på sin multifjärr Logitech Harmony 525. Det fungerade, men var lite problem med responstider m.m. Kanske har han lyckats fixa till det. Vilken multifjärr har du?

Postad 05 januari 2007 - 13:49

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Jag har lagt in den på min Harmony 525 o efter en del pillrande funkar det klockrent

Postad 05 januari 2007 - 15:15

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
OK....det där med responstider låter som ganska trolig orsak. Hur gjorde du för att ändra det "Jorvik" ? Jag har faktiskt lyckats fått till någon enstaka kommando, men då har jag riktat fjärren upp i taket snett bakåt :) ...och det har varit efter 5 minuters viftande med fjärren.

Fjärren jag använder är HK:s fjärr som följde med recivern. Den är lärbar "head to head" och har funkat klockrent fram tills nu. Jag funderar nu på att skaffa HK TC-30...någon som provat den ? Den verkar kunna hantera macron och sånt.

Postad 05 januari 2007 - 19:46

johan50
  • johan50
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu har jag ju lämnat tillbaka boxen så ja är lite osäker på benämningen. Men i menyn bildformat finns ju två inställningar, det första står ju på 16:9 förmodar jag och det andra ska stå på "box" eller "4:3" (det översta alternativet) vilket betyder att decodern väljer 4:3 om orginalsändningen är i sånt format. Det fungerade perfekt på min första box men inte i den andra.

Postad 05 januari 2007 - 20:28

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Ingen som varit klantig som jag att av misstag tryckt på fel knapp vid "timeshift" inspelning ? Jag kollade på en film via timeshift och skulle pausa för ett toabesök. Kom åt stoppknappen (som sitter bredvid :) )...och hela skiten var borta.

Tyvärr hände samma sak alldeles nyss. Mina barn kollade på fredagsröj när det blev pause för mat...då de kollade vidare så skulle jag bara kolla en sak i menyn....vipps så var jag i direktsändning med en utskällning till följd :rolleyes:

Hoppas verkligen att den nya mjukvaran innehåller en kontrollfråga "vill du avsluta timeshiftinspelning Ja/Nej" oavsett vad man trycker på. Då får man ju en chans att ångra en feltryckning. Tänk om datorerna gjorde på samma sätt...ett feltryck och ingen kontrollfråga. Fattar inte vilka programmerare som gjort denna box.

Postad 05 januari 2007 - 20:48

Unregisteredef0df7b7
  • Unregisteredef0df7b7
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Någon som kör denna box från en multifjärr ? Jag har en lärbar fjärrkontroll till min HK där jag kör alla mina apparater. Den kan dock inte lära sig denna Samsungfjärr 

Tycker att fjärren till denna box verkligen suger ! Knapparna sitter helt fel och jag har den alltid uppochner...känns väldigt billig också då den nästan inte väger nånting. Räckvidden är dock bra tycker jag.

Vet inte om Samsungen har nåt skydd eller nåt så att inte andra fjärrar skall kunna användas eller om den använder sig av någon anorlunda frekvens. Vore kul att veta om Ni fått det att funka. Jag hatar verkligen att ha många fjärrkontroller.

Kör denna med Logitech Harmony 885 och det funkar perfekt. (Förutom alla mjukvarufel i boxen..)

//

WH

Postad 06 januari 2007 - 12:02

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Ingen som varit klantig som jag att av misstag tryckt på fel knapp vid "timeshift" inspelning ? Jag kollade på en film via timeshift och skulle pausa för ett toabesök. Kom åt stoppknappen (som sitter bredvid  :wub: )...och hela skiten var borta.

Tyvärr hände samma sak alldeles nyss. Mina barn kollade på fredagsröj när det blev pause för mat...då de kollade vidare så skulle jag bara kolla en sak i menyn....vipps så var jag i direktsändning med en utskällning till följd  :)

Hoppas verkligen att den nya mjukvaran innehåller en kontrollfråga "vill du avsluta timeshiftinspelning Ja/Nej" oavsett vad man trycker på. Då får man ju en chans att ångra en feltryckning. Tänk om datorerna gjorde på samma sätt...ett feltryck och ingen kontrollfråga. Fattar inte vilka programmerare som gjort denna box.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med till 100%. Timeshift är grymt bra men ett enda litet feltryck och allt är förlorat. Helt otroligt kasst faktiskt. På flera andra funktioner har de ju en kontrollfråga...

Postad 07 januari 2007 - 01:51

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
provade att uppdatera idag, men ingen lycka, fortfarande samma version :)

Snart får man väl bli religiös och be Gud Allena om hjälp :blink:

Postad 07 januari 2007 - 17:26

ronnie47
  • ronnie47
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Från Comhem idag:

Ledsen att du inte fått tydliga svar från vår kundservice. Ledsen också att du drabbats av buggarna du beskriver. Vi har under hösten jobbat med Samsung för att sammanställa de kända mjukvaruproblem som rapporterats av våra kunder och på forum likt det du refererar till. Samsung har också tagit fram ny mjukvara som vi får inom 2 veckor. Vi behöver därefter ytterligare några veckor för tester innan vi releasar den nya koden. De problemen du speciellt påpekar med dålig synk mellan ljud och bild, samt problem med textning vid inspelning skall då vara åtgärdade.
Vänligen

//Martin

Postad 07 januari 2007 - 18:30

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Från Comhem idag:

Ledsen att du inte fått tydliga svar från vår kundservice. Ledsen också att du drabbats av buggarna du beskriver. Vi har under hösten jobbat med Samsung för att sammanställa de kända mjukvaruproblem som rapporterats av våra kunder och på forum likt det du refererar till. Samsung har också tagit fram ny mjukvara som vi får inom 2 veckor. Vi behöver därefter ytterligare några veckor för tester innan vi releasar den nya koden. De problemen du speciellt påpekar med dålig synk mellan ljud och bild, samt problem med textning vid inspelning skall då vara åtgärdade.
Vänligen

//Martin

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså kanske man kan börja fundera på att beställa denna box om två veckor.

Postad 07 januari 2007 - 18:38

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Det är ju makalöst !! Det innebär säker 1 månad till innan den är i våra boxar :D

Postad 07 januari 2007 - 19:18

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Tur man har kvar den gamla Sagem-boxen då, om det nu skall ta så jäkla lång tid.
Fnular på om man inte helt och hållet ska skippa denna box, även om det är jäkligt skönt med dubbla tuners så man kan titta på/spela in två program samtidigt.
Även om det kommer en uppdatering så känns det som att det är vissa hårdvarugrejer som saknas/måste rättas till innan jag kan vara helt nöjd. För visst är jag väl inte ensam om att inte få ut digitalkanalen via antenn ut? Trist det.

Sen kan man fundera på varför de ska sitta och kontrollera uppdateringen i ett par veckor. Hade de kontrollerat/testat boxen från allra första början hade dessa problem aldrig nått ut till kund. Eller så är det precis vad som skett, men att man inte låtsades upp problemen. Det är som sagt rätt märkligt att denna box i detta stadium ens kom ut.

Postad 07 januari 2007 - 19:50

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Från Comhem idag:

Vänligen

//Martin

<{POST_SNAPBACK}>

MYCKET BRA!!!

EN MÅNAD ÄR EN BAGGIS. TACK FÖR INLÄGGET /

Postad 07 januari 2007 - 20:25

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0
Jag väntar o väntar på antingen en mjukvarutuppdatering eller att en ny Hårddiskbox med dubbla tuners skall komma. Sitter sen ett par år tillbaka nöjd med en Humax PVR-maskin med enkel tuner men det skulle bli avsevärt enklare att kunna spela in något medans man tittade på något annat.

Har lite svårt att förstå att Com hem inte lyckats skaka fram en enda PVR-box med dubbeltuner som fungerar som det ska ännu, när tex boxer har ett flertal välfungerande alternativ.. men det är väl så det blir, när det saknas allvarlig konkurrans.. :D

Min PVR funkar perfekt, förstår inte riktigt varför man inte valde att köpa hem en Humaxbox med dubbla tuners istället för Samsung. Mjukvaran borde väl inte bli så mycket krångligare bara för att det är två inspelningslägen?!?

Får se vad ni säger om den nya uppdateringen och om det hjälper, eller får man väl vänta ännu längre på en twin-tuner.. :D

Gillar inte Com hem längre, trots att jag varit kund där sen 1994..

//

korn

Postad 08 januari 2007 - 09:34

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Tur man har kvar den gamla Sagem-boxen då, om det nu skall ta så jäkla lång tid.
Fnular på om man inte helt och hållet ska skippa denna box, även om det är jäkligt skönt med dubbla tuners så man kan titta på/spela in två program samtidigt.
Även om det kommer en uppdatering så känns det som att det är vissa hårdvarugrejer som saknas/måste rättas till innan jag kan vara helt nöjd. För visst är jag väl inte ensam om att inte få ut digitalkanalen via antenn ut? Trist det.

Sen kan man fundera på varför de ska sitta och kontrollera uppdateringen i ett par veckor. Hade de kontrollerat/testat boxen från allra första början hade dessa problem aldrig nått ut till kund. Eller så är det precis vad som skett, men att man inte låtsades upp problemen. Det är som sagt rätt märkligt att denna box i detta stadium ens kom ut.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker detta låter mycket bra. Jag är GLAD att de nu ska genomför riktiga tester. Hittar de nya fel (vilket känns som stor risk) kommer det ju gå snabbare att fixa detta. Man ska ALDRIG släppa mjukvara utan att testa, jag skulle bli mycket irriterad om den nya mjukvaran innehåller nya buggar...

Postad 08 januari 2007 - 13:08

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker detta låter mycket bra. Jag är GLAD att de nu ska genomför riktiga tester. Hittar de nya fel (vilket känns som stor risk) kommer det ju gå snabbare att fixa detta. Man ska ALDRIG släppa mjukvara utan att testa, jag skulle bli mycket irriterad om den nya mjukvaran innehåller nya buggar...

<{POST_SNAPBACK}>

Givetvis tycker jag också att det är bra att det blir ordentliga tester nu, om det verkligen blir det nu, dvs att det inte skett innan. Men antingen gjorde man inga tester alls innan, vilket är helt oförsvarbart, eller så är de som utvärderade mjukvaran och boxen innan den släpptes inte de allra skarpaste på företaget, och då känns det inte så lovande att dessa återigen ska försöka hitta eventuella nya buggar etc. Är du med hur jag menar? :-D

Postad 08 januari 2007 - 13:25

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Den här boxen borde aldrig sett dagens ljus i skicket som den är i nu. Som jag skrev tidigare så är det ComHems sätt att binda kunderna som gjort denna box nödvändig för dem...därför har de släppt den med kända brister och med bristfällande provningar innan.

Hade denna produkt varit en "rent köp" produkt t.ex en inspelningsbar DVD med hårddisk hade den varit stendöd på marknaden. De flesta hade lämnat tillbaka den och bytt till något bättre. Nu gäller inte öppet köp för abbonemangsbunda produkter och ComHem kan i lugn och ro söla på medans vi kunder inte har något att välja på !

Jag har två veckor kvar på mitt "öppet köp" eftersom jag köpte min "rent"...ville inte vara i klorna på ComHem i 24 månader för att spara 2.000 spänn...något som känns extra skönt nu !

Postad 08 januari 2007 - 14:56

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Den här boxen borde aldrig sett dagens ljus i skicket som den är i nu. Som jag skrev tidigare så är det ComHems sätt att binda kunderna som gjort denna box nödvändig för dem...därför har de släppt den med kända brister och med bristfällande provningar innan.

Hade denna produkt varit en "rent köp" produkt t.ex en inspelningsbar DVD med hårddisk hade den varit stendöd på marknaden. De flesta hade lämnat tillbaka den och bytt till något bättre. Nu gäller inte öppet köp för abbonemangsbunda produkter och ComHem kan i lugn och ro söla på medans vi kunder inte har något att välja på !

Jag har två veckor kvar på mitt "öppet köp" eftersom jag köpte min "rent"...ville inte vara i klorna på ComHem i 24 månader för att spara 2.000 spänn...något som känns extra skönt nu !

<{POST_SNAPBACK}>

Så sant, så sant... Jag köpte boxen mot bättre vetande, i förhoppning att uppdateringen skulle komma snart. Vilket den nu verkar göra *håller tummarna*. Jag band upp mig i 24 månader och uppgraderade till Large. Med lite rabatt fick jag betala 1 099 kr. Så på det sättet är jag nöjd. För nu, i alla fall. :-)

Postad 08 januari 2007 - 16:27

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Suck varför allt detta whinande på ett ###### forum är ni inte nöjda med produkten så lämna tillbaks skiten. Fattar inte att ni orkar tjööta pååå...

Postad 08 januari 2007 - 16:32

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Suck varför allt detta whinande på ett ###### forum är ni inte nöjda med produkten så lämna tillbaks skiten. Fattar inte att ni orkar tjööta pååå...

<{POST_SNAPBACK}>

Begrav då ditt missnöje med oss djupt inom dig. Sitt inte här och "whina". :)

Och vad är ett "###### forum"? Låter ju inte så bra, tycker jag.

Tycker det här är ett utmärkt ställe att diskutera och "whina" på. :)

Postad 08 januari 2007 - 18:31

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Håller med dig Kullre....det är väl här som åsikterna skall fram. Det är väl liksom det som är meningen !

Sedan kanske du inte läste vad jag skrev "MarkSix"....det är inte så lätt att lämna tillbaka "skiten" då den till 99% säljs tillsammans med ett abbonemang som du är bunden till i 12 eller 24 månader.

Postad 08 januari 2007 - 21:53

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Har man uttryckt sitt missnöje en gång så räcker väl det. Man behöver väl inte fylla en hela tråden med hur illa man mår över att ha köpt grisen i säcken.

Postad 09 januari 2007 - 01:13

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Då får du mycket att göra framöver "MarkSix" om du i varje tråd på detta forum skall gå in och gnälla på de som uttrycker sin åsikt mer än en gång...ur olika synvinklar dessutom !

Nä...denna tråd innehåller faktiskt bara två stycken helt meningslösa inlägg och det råkar vara just dina två....så stick iväg till nåt annat forum och gnäll som kan vi fortsätta att diskutera DCB-P850Z här !

Postad 09 januari 2007 - 09:12

Unregistered8bbb5578
  • Unregistered8bbb5578
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har man uttryckt sitt missnöje en gång så räcker väl det. Man behöver väl inte fylla en hela tråden med hur illa man mår över att ha köpt grisen i säcken.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur kan du säga så "MarkSix" ??? Vi som är inne på detta forum skall ju diskutera denna box då vi alla har eller skall köpa denna. Missnöje skall ventileras och hur "tusan" skall vi kunna hjälpa varandra om vi inte påpekar bristerna???? Detta forum är till för oss som vill hjälpa varandra och diskutera sinsemellan.
Personligen tycker jag mycket om detta forum så klanka inte ner på oss tack. Vad gör du i detta forum om du inte vill se oss "gnälla"???? Gå ur och hitta på något annat är mitt råd.

Tack för ordet...

" En som väntar med spänning på uppdateringen"

Postad 09 januari 2007 - 11:25

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Strunta i MarkSix...nu återgår vi till ämnet !

Är det någon fler än jag som påpekat för ComHem att det borde vara en kontrollfråga om man vill stoppa "timeshiftinspelning" ? Det är tyvärr väldigt lätt att trycka fel och få hela programmet/filmen förstörd.

Vore ju bra om den "hann med" på denna uppgradering. Tror nog inte de lägger så mycket krut på denna maskin efter mjukvaruppgraderingen är ute....lika bra att ligga på hårt nu så vi får med så många som möjligt av buggarna :angry:

Postad 09 januari 2007 - 11:27

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Strunta i MarkSix...nu återgår vi till ämnet !

Är det någon fler än jag som påpekat för ComHem att det borde vara en kontrollfråga om man vill stoppa "timeshiftinspelning" ? Det är tyvärr väldigt lätt att trycka fel och få hela programmet/filmen förstörd.

Vore ju bra om den "hann med" på denna uppgradering. Tror nog inte de lägger så mycket krut på denna maskin efter mjukvaruppgraderingen är ute....lika bra att ligga på hårt nu så vi får med så många som möjligt av buggarna  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har tyvärr glömt att påpeka detta för comhem men detta ÄR en mycket viktig funktion. Som det är nu är man ju livrädd varje gång man ska starta efter timeshift ifall det slår fel...

Postad 09 januari 2007 - 11:44

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Fick ett mail från deras kundservice nu. Enligt dem så håller de som bäst på att jobbar med denna uppgradering just nu. Passa på att maila dem om denna "bugg" tycker jag. Jag vågar knappt använda denna kanonfiness snart :angry:

Postad 09 januari 2007 - 12:03

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Jag använde mig utav time-shift en gång och sumpade bort programmet. Den knappen har aldrig återfått mitt förtroende. :angry:

Kanske duger om du har diarre och ingen potta och straffläggning i hockey VM.

Postad 09 januari 2007 - 12:40

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Det är ju det som är så synd för funktionen är onekligen väldigt bra. Tycker ofta det börjar bra filmer och program samtidigt som det skall läggas ungar osv. Spelar man in vanligt så måste man ju vänta tills det är slut och då blir det ofta sent.

Gillar verkligen funktionen men den MÅSTE bli säkrare !

Postad 09 januari 2007 - 15:29

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Något jag tycker även skulle varit kanon att få på 'timeshift' är som jag skrev tidigare i forumet

"Time Shift måste man "starta",
på min DVD samt min tidigare box, Humax 2000, så spelar den in från det att man startar apparaten så man kan spela tillbaka i fall man missat eller vill se om något."

Postad 09 januari 2007 - 16:26

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Något jag tycker även skulle varit kanon att få på 'timeshift' är som jag skrev tidigare i forumet

på min DVD samt min tidigare box, Humax 2000, så spelar den in från det att man startar apparaten så man kan spela tillbaka i fall man missat eller vill se om något."

<{POST_SNAPBACK}>

Slits inte hårddisken mer då?

Postad 09 januari 2007 - 17:22

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Slits inte hårddisken mer då?

Kanske, men innan den havererar har man säkert köpt ny box. :D

Har det inte varit för att denna har dubbla tuner så har jag behållit Humax 2000PVR för den var jag nöjd med, som någon även skrev, varför fortsatte dom inte med Humax? ;) :(

Postad 09 januari 2007 - 17:56

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Det bästa var ju idag när jag kollade på Experimentet (bra film för övrigt) på ShowTime. Fick förhinder och spelade in filmen. Sedan när jag skulle kolla, hade ju såklart filmen ingen textning inspelad. Samma vanliga strul....Problemet denna gång var att filmen är på Tyska!!

Samsung & Comhem #"¤#"¤!¤!"%"#¤&%¤#&"#¤&¤#&¤#%/%¤

Postad 09 januari 2007 - 20:26

Unregistered8bbb5578
  • Unregistered8bbb5578
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
hej Hopp igen.

Sitter på jobbet nu och fick ett samtal hemifrån som säger att boxen har visat upp en stor logga som säger att den har uppgraderats. Kan det stämma????? jag bad henne att låta den loggan vara uppe tills jag kommer hem och inte trycka ok.....

vet ni något om detta????

Redigerat av Unregistered8bbb5578, 09 januari 2007 - 20:27.

Postad 09 januari 2007 - 21:45

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Inget hos mig i alla fall... :(

Postad 09 januari 2007 - 22:00

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Imorse när jag slog på boxen fick jag information om att 155 komponenter hade uppdaterats.
Kan det vara så att Samsung/Comhem äntligen skickat ut en uppdatering?
I sådana fall var det baske mig på tiden!
Uppenbarligen har ju något skett med boxen och nu får vi jobba ihop lite för att ta reda på vad som uppdaterats!
HALLELULJA! :(

<{POST_SNAPBACK}>

Såg samma sak!

Dock handlar det om kanalplatsuppdatering. Mjukvaran är fortfarande orörd! Sry to disappoint u

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle tro att det är denna som "presenterats" igen

Postad 09 januari 2007 - 22:06

ronnie47
  • ronnie47
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Det tar upp till tre veckór innan uppdateringen kommer. Fick ett samtal idag från Comhem.

Postad 10 januari 2007 - 08:42

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

hej Hopp igen.

Sitter på jobbet nu och fick ett samtal hemifrån som säger att boxen har visat upp en stor logga som säger att den har uppgraderats. Kan det stämma????? jag bad henne att låta den loggan vara uppe tills jag kommer hem och inte trycka ok.....

vet ni något om detta????

Förmodligen enbart kanalplatsuppdatering.. Absolut inte nya mjukvaran. Tyvärr.

Postad 10 januari 2007 - 17:38

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Tänkte på en liten sak, kan man koppla hur stora hårddiskar som helst till boxen, typ 300gb?

Går ljudet (mp3) ut ur scarten som vanligt eller bara ut optiska, kanske både och?

Redigerat av Unregistered76636631, 10 januari 2007 - 17:38.

Postad 10 januari 2007 - 18:07

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Angående fjärrkontroller som funkar med Samsung DCB-P850Z, jag har provat följande som fungerar utmärkt:

Philips SBC-RU930 Pronto Neo

Philips SBC-RU940 Pronto

Philips SBC-RU950 Pronto NG

Philips SRU-9600

Mvh/Anders

Postad 10 januari 2007 - 20:28

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Jag har nu köpt en HK TC-30 fjärrkontroll. Helt fantastisk sak ! Styr alla mina 7 enheter med den och den gick också utmärkt till denna PVR :)

Postad 10 januari 2007 - 21:35

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
HK TC-30 och Logitechs Harmony 555 är misstänkt lika. Båda borde fungera. Själv har jag en Harmony 525 som är kanon. Ska testa den på boxen så snart jag skaffat en.

Bifogad fil  HK_TC_30.jpg   22,08K   75 Antal nerladdningar
HK TC-30

Bifogad fil  Harmony_555.jpg   21,4K   64 Antal nerladdningar
Harmony 555

Redigerat av Seminola, 10 januari 2007 - 21:37.

Postad 10 januari 2007 - 22:34

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Ja programvaran i TC-30 kommer från Logitech och visst är de lika. TC-30 är dock 2.000 spänn dyrare så det skiljer nog lite under skalet också hoppas jag :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.