Gå in och aktivera Remote Start under Settings > Remote Play Settings > Remote StartOm man ändå måste sätta på tv:n för att gå till "remote play" på PS3:n, så är ju funktionen inte så kul längre...
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 26 March 2008 - 15:25
Postad 26 March 2008 - 15:27
Postad 26 March 2008 - 15:28
Du väljer bara att koppla upp dig via remote play på PSP, väljer tillgängligt trådlöst nätverk och connectar via internet. Peace of cake. Är PS3an avstängd så startas den upp och du kommer åt allt innehåll på PS3an, när du är klar kan du stänga av din PS3a via PSP över internet.Vadå, det är inte jag som gör fel alltså?precis... det hade Apple tänkt på...
Hur kommer man då åt remote play via internet om jag inte är hemma?
Du behöver aldrig vara innte i några menyer på PS3an för att få det att funka.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 March 2008 - 15:30.
Postad 26 March 2008 - 15:43
Kul, kan man spela sambon lite spratt oxå och sätta på ps3an när man e på jobb och hon e hemma hehe
Postad 26 March 2008 - 15:46
Kul, kan man spela sambon lite spratt oxå och sätta på ps3an när man e på jobb och hon e hemma hehe
Ja du är ju för crazy alltså...
Postad 26 March 2008 - 15:49
Blir mer o mer sugen på en psp'a här oxå
![]()
Jo men man måste ju även ha tillgång till en öppen internetanslutning å hur många har det på sina arbetsplatser?
Postad 26 March 2008 - 15:50
Postad 26 March 2008 - 16:04
Du väljer bara att koppla upp dig via remote play på PSP, väljer tillgängligt trådlöst nätverk och connectar via internet. Peace of cake. Är PS3an avstängd så startas den upp och du kommer åt allt innehåll på PS3an, när du är klar kan du stänga av din PS3a via PSP över internet.Vadå, det är inte jag som gör fel alltså?precis... det hade Apple tänkt på...
Hur kommer man då åt remote play via internet om jag inte är hemma?
Du behöver aldrig vara innte i några menyer på PS3an för att få det att funka.
Tack! Nu funkar det. Grymt bra!
Tack till ktd också (blev fel när jag skulle citera).
Redigerat av davidandersson, 26 March 2008 - 16:08.
Postad 26 March 2008 - 16:07
Vi har en rätt stängd här där jag jobbar och det är inga problem. Ut-trafiken brukar inte vara så hårt stängd...Jo men man måste ju även ha tillgång till en öppen internetanslutning å hur många har det på sina arbetsplatser?
EDIT
Det är rätt kul att man kan kolla kameran man har kopplad i PS3an från PSPn på jobbet också.
Redigerat av ktd, 26 March 2008 - 16:08.
Postad 26 March 2008 - 20:55
Gå in och aktivera Remote Start under Settings > Remote Play Settings > Remote StartOm man ändå måste sätta på tv:n för att gå till "remote play" på PS3:n, så är ju funktionen inte så kul längre...
Om man har TV:n avstängd, trycker in en CD, kan man styra låtarna på CD:n på PS3 genom PSP då?
Postad 26 March 2008 - 21:54
Postad 26 March 2008 - 23:58
Jag kör med AVIAddXSubs och det blev bra med defaultinställningarna.Har provat avi-filer med inbakad subtitle på PS3an nu. Dock så hamnar dessa undertexter nästan mitt på skärmen och inte längst ner som de borde. Har provat både DivXMuxGUI och Sub2DivX för att baka in srt-filen. Någon som fått undertexterna att hamna rätt? Förslag på vad jag kan göra för att få undertexten i rätt höjd?
Jag ska dock prova att minska font storleken lite från 22. Det blir lite för stort på en 42plamsa
Postad 27 March 2008 - 06:55
Tack! Provade med AVIAddXSubs men texten hamnar fortfarande för högt. Finns det någon inställningen för justering av textens placering i PS3an?Jag kör med AVIAddXSubs och det blev bra med defaultinställningarna.Har provat avi-filer med inbakad subtitle på PS3an nu. Dock så hamnar dessa undertexter nästan mitt på skärmen och inte längst ner som de borde. Har provat både DivXMuxGUI och Sub2DivX för att baka in srt-filen. Någon som fått undertexterna att hamna rätt? Förslag på vad jag kan göra för att få undertexten i rätt höjd?
Jag ska dock prova att minska font storleken lite från 22. Det blir lite för stort på en 42plamsa
Postad 27 March 2008 - 08:37
Postad 27 March 2008 - 10:40
går det värkligen? utan att pilla nåt hemma? fan va coolt....sambon brukar somna i soffan på kvällen om jag inte är hemma, ska jag kolla i kameran och ringa hemVi har en rätt stängd här där jag jobbar och det är inga problem. Ut-trafiken brukar inte vara så hårt stängd...Jo men man måste ju även ha tillgång till en öppen internetanslutning å hur många har det på sina arbetsplatser?
EDIT
Det är rätt kul att man kan kolla kameran man har kopplad i PS3an från PSPn på jobbet också.
eller som babysitter..
Postad 27 March 2008 - 12:28
Ha ha! Ja, men passa dig så du inte får se nått du inte vill se!
Tänkte precis likadant... hahaha
"Men, men, men, vem är han som sätter på min sambo???!"
Redigerat av Dr. Death, 27 March 2008 - 12:29.
Postad 27 March 2008 - 12:31
Var hittar du den AV-option? Har varit i alla tänkbara menyer men kan jefflar i min själ inte hitta någon sådan inställning.Ummmm, nån på sony måste ha rökt crack.
Förvisso finns det en ny AV-option som heter remove mosquito noise nu precis som utlovat och BD-Live funkar men resume och subtitles finns helt enkelt inte där.
Vilka titlar har du testat med BD-live?...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 March 2008 - 12:41.
Postad 27 March 2008 - 12:37
Var hittar du den AV-option? Har varit i alla tänkbara menyer men kan jefflar i min själ inte hitta någon sådan inställning.Ummmm, nån på sony måste ha rökt crack.
Förvisso finns det en ny AV-option som heter remove mosquito noise nu precis som utlovat och BD-Live funkar men resume och subtitles finns helt enkelt inte där.
Vilka titlar har du testat med BD-live?
finns inga titlar med BD-live förens 8th april, läs bloggen från ps3..
resume hoppar väl igång av sig själv? inget man väljer i en meny,,
Postad 27 March 2008 - 12:41
Jaha, det är alltså en DVD-inställning. Har bara provat med BD.Starta en DVD och tryck Triangel så finns det under AV-inställningar.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 March 2008 - 12:48.
Nästa gång du startar filmen börjar den där du slutade.
Postad 27 March 2008 - 12:52
Postad 27 March 2008 - 15:18
Går alldeles utmärkt...Gå in och aktivera Remote Start under Settings > Remote Play Settings > Remote StartOm man ändå måste sätta på tv:n för att gå till "remote play" på PS3:n, så är ju funktionen inte så kul längre...
Om man har TV:n avstängd, trycker in en CD, kan man styra låtarna på CD:n på PS3 genom PSP då?
Postad 27 March 2008 - 18:13
Jag får inte textningen att funka. Jag använder programmet sud2divx och matchar ihop en srt-fil med en avi. När jag kör resultatet (divx-filen) på min PS3 så finns det subtitles, jag kan nämligen klicka på subtitles och så kommer det upp "english" som subtitle, men det visas inga subtitles. Uppenbarligen finns det en subtitle, men av någon anledning visas den inte. Jag kan inte heller få fram de när jag spelar divx-filen på min dator.
Något som vet vad problemet kan vara?
EDIT: Har nu testat med DIVX-player (den officiella spelaren) och då kan jag få fram texten, men varje gång som text visas så spolas filmen framåt...
Har nu även testat AVIAddXSubs med samma problem.
EDIT2: Har upptäckt felet nu. Jag ändrade inte till rätt upplösning i programmet...men det fixat så löste det sig. Låter inlägget ligga kvar ifall någon har samma problem.
Redigerat av davidandersson, 27 March 2008 - 18:50.
Postad 27 March 2008 - 19:07
Vilket Character Set ska jag använda i programet för svensk text? East Europe verkar klara alla tecken utom Å men skulle vilja få till det till 100%.
Jag döper för övrigt om filen från .divx till .avi innan jag streamar den till PS3:n med Nero sen väljer jag bara att slå på texten när filmen går.
Edit: Provade vidare och hittade rätt. ANSI ska tydligen Character Set stå på för att svenska ska fungera.
Redigerat av kokkelimokk, 27 March 2008 - 19:24.
Postad 27 March 2008 - 19:26
ja det finns en hel del inställningar i det programmet. På någon flik så finns det position och du kan även byta FontTack! Provade med AVIAddXSubs men texten hamnar fortfarande för högt. Finns det någon inställningen för justering av textens placering i PS3an?Jag kör med AVIAddXSubs och det blev bra med defaultinställningarna.Har provat avi-filer med inbakad subtitle på PS3an nu. Dock så hamnar dessa undertexter nästan mitt på skärmen och inte längst ner som de borde. Har provat både DivXMuxGUI och Sub2DivX för att baka in srt-filen. Någon som fått undertexterna att hamna rätt? Förslag på vad jag kan göra för att få undertexten i rätt höjd?
Nej de titlarna är bland de första som stödjer profile 1.1. Här snackar vi 2.0finns två lionsgate titlar med BD-live, saw 4 om jag inte kommer ihåg fel.
Redigerat av e3henri, 27 March 2008 - 19:27.
Postad 27 March 2008 - 21:53
ja det finns en hel del inställningar i det programmet. På någon flik så finns det position och du kan även byta FontTack! Provade med AVIAddXSubs men texten hamnar fortfarande för högt. Finns det någon inställningen för justering av textens placering i PS3an?Jag kör med AVIAddXSubs och det blev bra med defaultinställningarna.Har provat avi-filer med inbakad subtitle på PS3an nu. Dock så hamnar dessa undertexter nästan mitt på skärmen och inte längst ner som de borde. Har provat både DivXMuxGUI och Sub2DivX för att baka in srt-filen. Någon som fått undertexterna att hamna rätt? Förslag på vad jag kan göra för att få undertexten i rätt höjd?
Problemet är bara detta, jag har samma problem nu som mrdjj, att upplösningen på videofilen är t.ex. 576*320. Man måste ange rätt upplösning i programmet, och pga av detta är man förhindrad i programmet att sätta högre värde på vertical position än 320. Resultatet när PS3 sedan skalar upp filmen (720p) blir att texten hamnar mitt på bilden. Jag tror inte det finns någon lösning på detta för närvarande...
Postad 27 March 2008 - 22:12
Jag har inga problem med det där. När man har embedded subs så ingår även inform om vart i bilden texten ska hamna, precis som på en DVD. Det ska inte spela någon om PS3 skalar om eller ej då den även skalar om texten. Fungar inte detta så är det en PS3 bugg snarare än en AVIAddXSubs buggja det finns en hel del inställningar i det programmet. På någon flik så finns det position och du kan även byta FontTack! Provade med AVIAddXSubs men texten hamnar fortfarande för högt. Finns det någon inställningen för justering av textens placering i PS3an?Jag kör med AVIAddXSubs och det blev bra med defaultinställningarna.Har provat avi-filer med inbakad subtitle på PS3an nu. Dock så hamnar dessa undertexter nästan mitt på skärmen och inte längst ner som de borde. Har provat både DivXMuxGUI och Sub2DivX för att baka in srt-filen. Någon som fått undertexterna att hamna rätt? Förslag på vad jag kan göra för att få undertexten i rätt höjd?
Problemet är bara detta, jag har samma problem nu som mrdjj, att upplösningen på videofilen är t.ex. 576*320. Man måste ange rätt upplösning i programmet, och pga av detta är man förhindrad i programmet att sätta högre värde på vertical position än 320. Resultatet när PS3 sedan skalar upp filmen (720p) blir att texten hamnar mitt på bilden. Jag tror inte det finns någon lösning på detta för närvarande...
Postad 27 March 2008 - 23:34
Jag har inga problem med det där. När man har embedded subs så ingår även inform om vart i bilden texten ska hamna, precis som på en DVD. Det ska inte spela någon om PS3 skalar om eller ej då den även skalar om texten. Fungar inte detta så är det en PS3 bugg snarare än en AVIAddXSubs buggja det finns en hel del inställningar i det programmet. På någon flik så finns det position och du kan även byta FontTack! Provade med AVIAddXSubs men texten hamnar fortfarande för högt. Finns det någon inställningen för justering av textens placering i PS3an?Jag kör med AVIAddXSubs och det blev bra med defaultinställningarna.Har provat avi-filer med inbakad subtitle på PS3an nu. Dock så hamnar dessa undertexter nästan mitt på skärmen och inte längst ner som de borde. Har provat både DivXMuxGUI och Sub2DivX för att baka in srt-filen. Någon som fått undertexterna att hamna rätt? Förslag på vad jag kan göra för att få undertexten i rätt höjd?
Ja det är nog en bugg hos PS3 eftersom uppspelningen av min fil med text blir perfekt på datorn, texten rätt placerad. Men på PS3 så hamnar texten mitt i bilden. Jag har ingen annan förklaring till detta än att själva bilden skalas upp, men texten följer inte med.
Är det möjligen någon annan som fått en lågupplöst avi-fil att fungera med subtitles?
Postad 28 March 2008 - 09:51
Tror jag körde nån film igår med lägre vertikal upplösning än 320 och det fungerade med standardinställningarna.
Postad 28 March 2008 - 10:39
Postad 28 March 2008 - 13:44
Kan prova ikväll om jag kommer ihåg och ingen annan hinner före. Hur låg upplösning är det på avi-filerna du provar på?
Tror jag körde nån film igår med lägre vertikal upplösning än 320 och det fungerade med standardinställningarna.
Skulle vara sjysst. Min fil är 576*320
Octawio: Nej, du måste muxa in avi-filen med srt-filen i en divx-container. Detta gör du enkelt med t.ex. programmet AVIAddXsub eller Sub2divx.
Postad 28 March 2008 - 17:06
Kan prova ikväll om jag kommer ihåg och ingen annan hinner före. Hur låg upplösning är det på avi-filerna du provar på?
Octawio: Nej, du måste muxa in avi-filen med srt-filen i en divx-container. Detta gör du enkelt med t.ex. programmet AVIAddXsub eller Sub2divx.
Tack för svaret!
Postad 28 March 2008 - 20:18
Titta lite tidigare i tråden så hittar du svaret på dina frågorKan man nu (med senaste firmwaren) använda sig av .srt eller .sub direkt från PS3:ans hårddisk? Eller kan man bara få text på DivX-filmer genom streaming?
Postad 30 March 2008 - 17:40
Tänkte höar med er om man kan koppla in en extern hdd in i ps3ans usb utgång och sedan kolla på xvid samt mvk filmer från usb hddn i ps3an?
Postad 30 March 2008 - 17:57
Jupp...Hej!
Tänkte höar med er om man kan koppla in en extern hdd in i ps3ans usb utgång och sedan kolla på xvid samt mvk filmer från usb hddn i ps3an?
Postad 30 March 2008 - 18:56
PS3an stöder väl inte alls mkv.Jupp...Hej!
Postad 30 March 2008 - 19:10
Nej det gör den definitivt inte (inte mvk heller - om det nu skulle finnas något som heter såPS3an stöder väl inte alls mkv.Jupp...Hej!
Postad 31 March 2008 - 17:47
Tog lite tid innan jag orkade kolla, har varit och är fortfarande magsjuk.
Men har provat med 3 olika filer nu som är 600 x 242, 592 x 320 och 640 x 272 och alla fungerade för mig med standard inställningarna.
Postad 31 March 2008 - 19:02

LÄNK
Also;
The new Store will no longer be browser based in the same way the current Store is, making things A LOT faster and smoother; hence the required firmware update.
Postad 31 March 2008 - 19:06
Har också kollat lie mer och alla storlekar jag har fungerar fint. Använde jag zoom funktionen i PS3 så hänger texten med fint också. Inga problem någonstansKan prova ikväll om jag kommer ihåg och ingen annan hinner före. Hur låg upplösning är det på avi-filerna du provar på?
Men har provat med 3 olika filer nu som är 600 x 242, 592 x 320 och 640 x 272 och alla fungerade för mig med standard inställningarna.
Postad 31 March 2008 - 22:36
Nästa firmware-uppdatering kommer i mitten på april och innehåller ett nytt gränssnit för STORE.
Trevligt. Inte spektakulärt, men trevligt som sagt. Storen har ju varit lite sunkig ett tag nu.
Redigerat av Kimpost, 31 March 2008 - 22:36.
Postad 31 March 2008 - 23:51
Har också kollat lie mer och alla storlekar jag har fungerar fint. Använde jag zoom funktionen i PS3 så hänger texten med fint också. Inga problem någonstansKan prova ikväll om jag kommer ihåg och ingen annan hinner före. Hur låg upplösning är det på avi-filerna du provar på?
Tack för att ni tog er tid. Jag gör väl något fel helt enkelt...även om jag inte fattar vad det kan vara...
Postad 01 April 2008 - 16:07
Är inte så insatt i det hela så alla svar är välkommna
Postad 01 April 2008 - 16:13
Redigerat av Minglarn, 01 April 2008 - 16:14.
Postad 06 April 2008 - 20:48
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
5 bilder
334 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?