![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
Postad 02 november 2008 - 10:22
Postad 02 november 2008 - 20:42
Har en s300. För att ta del av dom nya ljud formaten true hd, dts hd mfl. Vilken förstärkare använder ni? Kan denna spelare skicka en signal som sedan avkodas i en förstärkare? Som sagt tips å¨förstärkare som passar denna?
Du måste eventuellt uppdatera firmware för att spelaren ska klara åtminstone True HD.
Jag använder en Onkyo 606 och har nyligen köpt en S300, men har tyvärr inte haft tid att testa hur det fungerar efter att jag uppdaterade fw.
Postad 22 november 2008 - 00:47
Postad 22 november 2008 - 21:14
Ngn som fått TrueHd att fungera? Jag har senaste fw och har ställt spelaren på pcm. Men ändå visar förstärkaren multi ch in ? Ngn som kan hjälpa?
Det är för att om spelaren skickar PCM så är ljudet redan avkodat och förstärkaren behöver inte göra det utan visar bara varifrån den får sin signal = genom Multi Channel In
Vill du att stärkaren ska visa vilket ljudformat den avkodar måste du skicka ljudet som bitström via HDMI.
Postad 01 januari 2009 - 15:18
Postad 01 januari 2009 - 15:28
från avs forumNgn som fått TrueHd att fungera? Jag har senaste fw och har ställt spelaren på pcm. Men ändå visar förstärkaren multi ch in ? Ngn som kan hjälpa?
I sent the following question to Sony -
The latest BDP-S300 firmware version 4.20 adds Dolby TrueHD Audio decoding functionality. Will this be bitream only over HDMI, or will the analogue outputs carry the hi def audio as well?
And the response -
Thank you for your recent e-mail received on 01/09/2008 09.19 AM.
In response to this, I can confirm that Dolby TrueHD Audio will only be available via HDMI on your Sony BDP-S300 after the firmware update has been applied to it.
I hope that this information is useful to you.
Yours sincerely
Daniel Ayliffe
Customer Information Centre
SONY UNITED KINGDOM LTD
Postad 01 januari 2009 - 21:59
Postad 02 januari 2009 - 17:11
Kunde inte spela Mama Mia så jag uppdaterade firmware från 3.7 till 4.4 och då gick det bra
http://support.sony-...mp;f=FW_BDPS300
Jag har förtvivlat försökt uppdatera min spelare också men det funkar inte.
Har följt instruktionerna på supportsidan.
Men spelaren vägrar att läsa CDn, cant read disc står det i displayen oavsett vilka inställningar jag gör på bränningen.
Har varit i kontakt med supporten men det har inte lett någonstans.
Hur fick du det att funka?
Vilket brännarprogram använde du och vilka inställningar.
Tacksam för alla tips.
Postad 03 januari 2009 - 10:06
och det har funkat bra (använd cd-r skiva, ej cd-rw)
Har du kommit ihåg att packa upp filen innan bränning?
elis
Postad 03 januari 2009 - 15:28
När jag har uppdaterat min S300 har jag använt mig av Nero's brännarprogram och kört "bränn image till skiva"
och det har funkat bra (använd cd-r skiva, ej cd-rw)
Har du kommit ihåg att packa upp filen innan bränning?
elis
Jorå, packat upp och använt cd-r skiva men bränt men Roxio easy cd creator 5.
Kanske det som spökar.
Får se om jag hittar någon gratis variant av Nero som kan funka.
Supporten sa bla att man inte ska bränna med högsta hastighet, något du beaktat ?
Postad 03 januari 2009 - 16:37
elis
Postad 03 januari 2009 - 17:36
Hittar ingen gratisversion av Nero.
700:- för senaste Nero känns som overkill för att lösa detta problem.
Postad 08 februari 2009 - 19:44
Postad 22 mars 2009 - 15:57
Någon som uppgraderat till ver 4,5 från 4,4 och märkt någon skillnad?
Japp jag har gjort det idag, då jag fick problem med 2 av 3 filmer jag hade hyrt. Efter uppdateringen fungerade den ena filmen (Anamorph) utan problem men tyvärr fungerar inte Pinocchio filmen som jag också hade hyrt. Cannot play this disc står det bara, jävligt irriterande. Misstänker att det är förmodligen kopieringsskyddet som sabbar som vanligt för mig som är hederlig och hyr filmer...
Postad 01 augusti 2009 - 00:28
När jag slår på en film och har kopplat antingen 5.1 analog eller 2.0 analog så har jag ljud men så fort någon pratar så är det tyst men bakgrundljudet fungerar som det ska, säkert något lätt fixat men jag hittar ingenting om hur jag ska ställa in den

Sedan så funkar inte heller basen när det jag har kopplat 5.1 analog. Har ställt in ''speakers'' rätt så vet inte riktigt vad felet är. Den/de som har en susing om hur man löser dessa problem får gärna delge sig om dessa problem.
MVH/ Patric
Postad 01 augusti 2009 - 21:18
Köpte Sony BDP-S300 hos Lars Bengtsson i veckan och har nu några små eller ja, några ganska stora problem.
När jag slår på en film och har kopplat antingen 5.1 analog eller 2.0 analog så har jag ljud men så fort någon pratar så är det tyst men bakgrundljudet fungerar som det ska, säkert något lätt fixat men jag hittar ingenting om hur jag ska ställa in denMed optisk kabel är den helt otrolig. Det fanns visst mer att hämta och man blir lika förvånad varje gång man kollar på film med explosioner
Kanske inte blir så poppis hos grannarna men det gör inget, är det film så är det
Du är säker på att du kopplat centerkanalens kabel rätt mellan spelaren och förstärkaren?
Sedan så funkar inte heller basen när det jag har kopplat 5.1 analog. Har ställt in ''speakers'' rätt så vet inte riktigt vad felet är. Den/de som har en susing om hur man löser dessa problem får gärna delge sig om dessa problem.
Se mina inlägg i följande tråd angående problem med "ingen bas" när man kopplar analogt:
https://www.minhembi...howtopic=237571
Postad 02 augusti 2009 - 16:53

MVH Patric
Postad 02 november 2009 - 09:50
Postad 02 november 2009 - 20:06
Postad 03 november 2009 - 11:34
Det är för att om spelaren skickar PCM så är ljudet redan avkodat och förstärkaren behöver inte göra det utan visar bara varifrån den får sin signal = genom Multi Channel In
Vill du att stärkaren ska visa vilket ljudformat den avkodar måste du skicka ljudet som bitström via HDMI.
Hur får jag S300:an att skicka bitström vi HDMI?
ZH666 då dom kostar över 3000 så är det säkert ett bra köp.
Redigerat av toska, 03 november 2009 - 11:38.
Postad 03 november 2009 - 18:55
Okej, jo men jag tänkte mest på att den är ett par år gammal nu.

Postad 03 november 2009 - 18:59
Postad 03 november 2009 - 19:03
Kan den skicka bitstream? Är inte så säker på det, inte enligt idoblu
Postad 17 november 2009 - 14:14
Jag blev lite nyfiken och frågade för att Tomanista skrev så här.
Redigerat av toska, 17 november 2009 - 14:14.
Postad 15 december 2009 - 23:14
Postad 12 februari 2011 - 23:24
Om jag har uppfattat det rätt..; s300 'klarar av' True HD ljud om man skickar PCM via HDMI förutsatt att receivern fixar detta så klart. Då ska det stå PCM och Multichannel in på receivern och man får ut HD-ljudet, även om man har en 3.1 uppsättning?
En fundering är att om jag inte har True HD på en Blu-ray skiva, men väljer DTS HD master audio och 'försöker' skicka detta på samma sätt (PCM), då visar min förstärkare PCM och Multichannel, men i detta fallet får jag inte hd-ljudet. Kan någon bekräta ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar