Man behöver inte ha tv'n igång för att lyssna på musik i PH.
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser | |
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 10 February 2008 - 13:30
Man behöver inte ha tv'n igång för att lyssna på musik i PH.
Postad 10 February 2008 - 13:32
Hur letar och bläddrar och väljer du bland musik då, om du inte har TV:n igång?Man behöver inte ha tv'n igång för att lyssna på musik i PH.
Postad 10 February 2008 - 13:40
Redigerat av holyhansen, 10 February 2008 - 13:45.
Postad 10 February 2008 - 13:43
Men förlåt, meningsfullt inlägg du gör då... Ja, det är klart det går att memorera hur man navigerar på PCH och därigenom "kan" lyssna på musik. Uppenbarligen tycker du att musikfunktionen är värdelös. Det tycker inte jag.Lyssna å leta är väl inte direkt samma sak, dessutom är ju båda spelarna relativt värdelösa musikspelare.
Jag har skapat spellistor i Winamp för olika genres, efter olika mood och jag använder min TViX både till att lyssna på mina favoritradiokanaler på nätet och jag bläddrar runt i TViX:en när jag inte vill lyssna på vissa spellistor. Det går utmärkt utan att ha TV:n igång vilket skulle generera både en massa extra värme, dra el, slita på TV:n och ge fler moment bla bla bla. Jag säger motsatsen till dig. En enorm fördel gentemot PCH. Inget snack!
Redigerat av sean.wiklund, 10 February 2008 - 13:49.
Postad 10 February 2008 - 13:46
Postad 10 February 2008 - 13:49
Men gud, meningsfullt inlägg du gör då. Ja, det är klart det går att memorera hur man navigerar och därigenom "kan" lyssna på musik. Uppenbarligen tycker du att musikfunktionen är värdelös. Det tycker inte jag.Lyssna å leta är väl inte direkt samma sak, dessutom är ju båda spelarna relativt värdelösa musikspelare.
Jag har skapat spellistor i Winamp för olika genres, efter olika mood och jag använder min TViX både till att lyssna på mina favoritradiokanaler på nätet och jag bläddrar runt i TViX:en när jag inte vill lyssna på vissa spellistor. Det går utmärkt och går asbra utan att ha TV:n igång. Jag säger motsatsen till dig. En enorm fördel gentemot PCH. Inte snack!
Ok, nån blir visst upprörd över mina åsikter...
Jag snackar en prisskillnad på 2000 här
Har tvixen stöd för 23hz/59hz btw?
Redigerat av holyhansen, 10 February 2008 - 13:55.
Postad 10 February 2008 - 13:55
Nej, jag tycker du har ett korkat sätt att resonera bara, om du nu resonerar. Att PCH "kan" spela musik är inte alls samma sak som att du de facto kan använda den effektivt (vilket du inte kan). Det kan man med TViX i jämförelse, och det är det jag tycker ditt inlägg saknade förståelse för. Det var onödigt, även om det kommer av ditt personliga ointresse för en display, som i andras värld (som min) har en oerhörd betydelse.Men gud, meningsfullt inlägg du gör då. Ja, det är klart det går att memorera hur man navigerar och därigenom "kan" lyssna på musik. Uppenbarligen tycker du att musikfunktionen är värdelös. Det tycker inte jag.Lyssna å leta är väl inte direkt samma sak, dessutom är ju båda spelarna relativt värdelösa musikspelare.
Jag har skapat spellistor i Winamp för olika genres, efter olika mood och jag använder min TViX både till att lyssna på mina favoritradiokanaler på nätet och jag bläddrar runt i TViX:en när jag inte vill lyssna på vissa spellistor. Det går utmärkt och går asbra utan att ha TV:n igång. Jag säger motsatsen till dig. En enorm fördel gentemot PCH. Inte snack!
Ok, nån blir visst upprörd över mina åsikter...
Jag snackar en prisskillnad på 2000 här
Det är ju inte bara det. Jag tycker det är smidigt att kunna ansluta TViX:en via en USB-kabel till datorn och snabbt dra över en massa material på det sättet. Jag gillar att den är framtidssäkrad för material som fixar ljud för HDMI 1,3 osv. Du får läsa lite mer. Det är inte 2000 kr enbart för displayen. Jag har koll på utvecklarna och företaget bakom TViX:en och det ger mig betydligt större förtroende för produkten. Men fortsätt du poppa. TViX:en är inget du ska ha (uppenbarligen).
EDIT: Dessutom är TViX:en brutalt mycket snyggare. Bara en sån sak.
Redigerat av sean.wiklund, 10 February 2008 - 13:57.
Postad 10 February 2008 - 14:04
Dock lär priset ha rasat markant på spelaren då.
Vad gäller utveckling av firmware kan bara framtiden utvisa, jag har rätt stort förtroende för både dvico och syabas på den fronten.
Tyvärr måste jag ha bildvisaren på om jag ska se på film på PH.
Redigerat av holyhansen, 10 February 2008 - 14:07.
Postad 10 February 2008 - 14:13
Enligt uppgifter så är inte 6500 något bättre alls på bildvisning än 4100/5100 tyvärr. Detta trots större minne.
Säg att det inte är sant!?
Nu när alla har digitalkameror och tusentals feta bilder på hårddiskarna och stora bildskärmar - att inte smart och snabb bildvisning prioriteras bättre, det förvånar mig storligen.
/Per
Postad 10 February 2008 - 14:52
Jo tillsvidare får det stanna vid en popcorn, om sen HD ljud och deep color space blir vanligare i rippar framtiden kan tvixen mycket väl vara att alternativ.
Dock lär priset ha rasat markant på spelaren då.
Vad gäller utveckling av firmware kan bara framtiden utvisa, jag har rätt stort förtroende för både dvico och syabas på den fronten.
Tyvärr måste jag ha bildvisaren på om jag ska se på film på PH.
Jag tror att du kan sitta lugn med PCH.
Förutom de saker som har räknats upp här så är känslan man får av produkten en sån sak som spelar in.
Tvixen känns och är mer påkostad, men om man vill betala de extra pengarna eller inte är en annan sak.
Jag jobbar med bilar och förundras ofta över varför man köper en bil för t.ex. 600.000:- som inte gör något mer än den modellen för 350.000:-, men det är känslan och utseendet som gör att vissa betalar mer.
Vad det gäller firmware-utvecklingen så sätter jag mina slantar på Syabas som både verkar lyssna och reagera efter önskemålen som kunderna har.
Det kändes väldigt OT i denna tråden, men det har varit pajkastning i två sidor snart.
EDIT: Hadde stvavat fel /EDIT.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 10 February 2008 - 15:03.
Postad 10 February 2008 - 18:20
Hmmm , kan du inte ansluta kameran direkt till tv:n och låta den visa bilderna eller ansluta din stationära eller laptop dator till tv:n? Jag vet att det inte är vad du är ute efter men dessa spelare är gjorda främst för video och bildvisning verkar bara vara en sido-funktion som man iofs tycker borde vara lätt att få till.Enligt uppgifter så är inte 6500 något bättre alls på bildvisning än 4100/5100 tyvärr. Detta trots större minne.
Säg att det inte är sant!?Jag tror banne mig jag blir knäpp. Vad gör man? Måste man rigga upp en HTPC för 8 papp för att kunna visa stillbilder på teven?! Det är ju löjligt.
Nu när alla har digitalkameror och tusentals feta bilder på hårddiskarna och stora bildskärmar - att inte smart och snabb bildvisning prioriteras bättre, det förvånar mig storligen.
/Per
Postad 10 February 2008 - 19:32
När jag har rippat min cd-samling har jag namngivit låtarna enligt "1.Låtnamn".
På det sättet kan jag enkelt navigera med TVIX:ens lilla display.
/p
Postad 10 February 2008 - 20:47
Hmmm , kan du inte ansluta kameran direkt till tv:n och låta den visa bilderna eller ansluta din stationära eller laptop dator till tv:n? Jag vet att det inte är vad du är ute efter men dessa spelare är gjorda främst för video och bildvisning verkar bara vara en sido-funktion som man iofs tycker borde vara lätt att få till.
[/quote]
Jamen jösses:
1. Teven har ingen USB-port
2. Ett minneskort rymmer bara en bråkdel av mina bilder på hårddisken.
3. Via laptopens VGA-port (nej, den har ingen DVI-port) klarar inte grafikkortet att få till en 1920x1080-bild.
Tvix, Popcorn m fl är inga *mediaspelare*. De är filmrullevisare. Ta bort alla dessa missvisande beteckningar för det är bara falsk marknadsföring.
Hälsningar
/förbannad
Postad 10 February 2008 - 22:01
På måndag kommer den lila pärlan till mig. Tyvärr skickade de inte den med UPS Express så jag får vänta till på måndag. Då ska den testas ordentligt!
Ska bli spännande att få höra om dina intryck av den lilla apparaten. Jag måste säga att jag är överraskad över problemen med bildvisning samt att folk klagar över musikmöjligheterna. Borde vara självklara funktioner i någonting som kallar sig för "*mediaspelare*".
funderar nästan på att häva mitt köp hos dustin, man vill ju inte ha ett problembarn på halsen, då kan man ju lika gärna bygga en HPTC, där man själv har större kontroll över programvara etc... (läs, HTPC = ett problembarn som kan bli riktigt bra med rätt uppfostran)
Postad 10 February 2008 - 22:54
DOCK så kostar en sådan vida mer. Det är mycket mer pill för att få saker att funka med codec o så. JAg har själv slängt ut min HTPC och ska ersätta den med en NAS/6500-lösning. Sen ska jag skaffa en standalone Bluray-spelare.
Postad 11 February 2008 - 00:30
Vill man ha en burk som spelar "allt", är en bra bildvisare, är lättnavigerad då ska man nog skaffa en HTPC. Man har MYCKET större kontroll över saker.
DOCK så kostar en sådan vida mer. Det är mycket mer pill för att få saker att funka med codec o så. JAg har själv slängt ut min HTPC och ska ersätta den med en NAS/6500-lösning. Sen ska jag skaffa en standalone Bluray-spelare.
Precis samma kobo jag tänker införskaffa, man får inte glömma att denna kobo har skyhög WAF i jämförelse med en HTPC
Dock tycker jag att bildvisning av foton vore en "skitsak" att implementera på ett bra sätt i jämförelse med att få alla format den verkar klara för videouppspelning att fungera, men det är bara min åsikt utan att eg. veta någonting om detta. Kanske är det råkomplext att skriva fungerande programvara för bildvisning?
gonatt !
Redigerat av Unregistered951ada42, 11 February 2008 - 00:32.
Postad 11 February 2008 - 01:11
Jag har varit kontakt och kabelbög tidigare men hävdar numera att du inte kan märka någon som helst skillnad på varken bild eller ljud på dessa maskiner. Varesig de har kontakter helt gjutna i guld, silver eller platinum. Jag vet att det är ett känsligt ämne men det är iallafall min åsikt. Så jag vidhåller fortfarande att det ändå bara är designen som skiljer sig
Det kan mycket väl vara så som du säger, men jag menade bara att den skillnaden också fanns
Postad 11 February 2008 - 08:44
Det är fortfarnde i ett väldigt tidigt beta stadie. men det kommer nog att bli väldans grymmt.
Med tankt på att ps3 nu kostar mindre än en tvix å om dom får till megaboxen bra så att den klara av alla formaten.
Det ryktas även att d kaske ska gå å lira upp ps3 iso spel i den sen..
Vet att att jag är lite offtopic nu.
Så nu står jag väldigt mkt i valet å kvalet. m6500 lr en ps3 :/
Postad 11 February 2008 - 09:55
Jag har nu länge gått å suktat efter en m6500. Men fick höra på en fest i helgen att det utvecklas ett linux mediacenter till PS3 som heter Megabox. Som ska vara likvärt med XBMC för xbox.
Det är fortfarnde i ett väldigt tidigt beta stadie. men det kommer nog att bli väldans grymmt.
Med tankt på att ps3 nu kostar mindre än en tvix å om dom får till megaboxen bra så att den klara av alla formaten.
Skaffa du en 6500 tills de utvecklat färdigt Megbox...
Postad 11 February 2008 - 11:42
Jag har nu länge gått å suktat efter en m6500. Men fick höra på en fest i helgen att det utvecklas ett linux mediacenter till PS3 som heter Megabox. Som ska vara likvärt med XBMC för xbox.
Jag har fått intrycket att så länge inte Sony möjligör access till hårdvaruavkodning av video på PS3 så kan man glömma mkv (1080P) i PS3...cell processorn har inte en sportslig att avkoda annars...
Eller har jag fel?
/K
Postad 11 February 2008 - 12:03
Känns så fint att man går o väntar in 6500:an, är nöjd med att ha köpt en Volvo Xc90 istället för en skoda Octavia (Pch100).
Visst, båda tar dig dit du ska, men där tar också alla likheter slut.
Postad 11 February 2008 - 13:43
Då kan jag väl tillägga att det var efter ett par besök av mig i ett gäng BRL-butiker runt om i landet, som de fick upp ögonen ordentligt för TViX:en. Det är också tack vare min före detta kollega som TViX:arna just nu snurrar i alla BRL-butiker som källa för materialet på deras TV-väggar. BRL hade aldrig haft TViX:en som filmuppspelare för TV-väggarna och diverse projektorer om den INTE hade levererat som den skulle och Pionéer hade inte heller använt TViX:arna för filmuppspelning på diverse mässor och i referensbutiker tillsammans med sina TV-apparater, om den ITNE hade levererat. 'Nuff said!Jag var på BRL i Örebro igår för att provlyssna på en YSP-1100, där hade dom en Tvix4100 stod i ett av biorummen, jag frågade killen som demade lite för mig om han gillade tvixen och om den strula mycket med tanke på allt snack om FW o.s.v, han sa, -Vi kollar på allt möjligt på denna (8 timmar om dan, 6 dar i veckan) och vi har bara haft en enda film som hängt sig/fryst på samma ställe i filmen hela tiden så vi misstänker att det är just den filmen som strular, annars funkar den klockrent.
Känns så fint att man går o väntar in 6500:an, är nöjd med att ha köpt en Volvo Xc90 istället för en skoda Octavia (Pch100).
EDIT: Och det var ändå den "ÄLDRE" generationen... (M-4100 och M-5100).
Redigerat av sean.wiklund, 11 February 2008 - 13:44.
Postad 11 February 2008 - 13:43
I bland är texten idiotiskt placerad och man vill flytta ner den. Själv föredrar jag ha den nedre texten där det är svart och andra texten precis ovan
På min tidigare standard dvd spelare kunde jag göra detta... vet inte vad funktionen kallas??
Postad 11 February 2008 - 13:47
Ja, om texten kommer från en text-fil som ligger separat. Om texten ligger i själva DVD-filmen till exempel, så finns ingen möjlighet att flytta den. Om det däremot är en .srt eller till exempel .sub-fil, så går det att flytta texten åt alla riktiningar samt att ändra storlek på den i två steg (större eller mindre).Klarar tvix att ändra texten på film i höjd, dvs upp och ner?
I bland är texten idiotiskt placerad och man vill flytta ner den. Själv föredrar jag ha den nedre texten där det är svart och andra texten precis ovan
På min tidigare standard dvd spelare kunde jag göra detta... vet inte vad funktionen kallas??
Postad 11 February 2008 - 14:04
Jamen jösses:
1. Teven har ingen USB-port
2. Ett minneskort rymmer bara en bråkdel av mina bilder på hårddisken.
3. Via laptopens VGA-port (nej, den har ingen DVI-port) klarar inte grafikkortet att få till en 1920x1080-bild.
Tvix, Popcorn m fl är inga *mediaspelare*. De är filmrullevisare. Ta bort alla dessa missvisande beteckningar för det är bara falsk marknadsföring.
Hälsningar
/förbannad
Hmm
nu har jag ju ingen Tvix 6500 utan endast en 2 generationer äldre 5000-modell, men nog tycker jag verkligen att den kan kallas mediaspelare! 6500 kan ju knappast vara sämre. (Hoppas jag).
Med min gamla burk som kostar en fraktion av en HTPC som gör samma sak kan jag
- spela upp filmer i alla möjliga format, däribland högupplöst film.
- visa foton på plasman med bra bildkvalité och med bildväxlingar.
Det kanske är något sämre bildkvalité än på PCn det vet jag inget om, men det det är enkelt och man får det i tv-soffan, fast man får det inte helt oväntat lite långsammare än en Intel DuoCore (eller vad dom heter) på 2 GHz
- med lite handpåläggning kan man bläddra bilder med miniatyrbilder
http://www.mpcclub.c...o...pic&t=12418
- spela mp3 o FLAC-musik, samt även 96bit/24-kHz PCM. (DET låter kanon!)
- spela Shoutcast radio.
Som vanligt får man vad man betalar för så alla dessa funktioner är begränsade i någon form eller har ett fult gränssnitt. Men smakar det så kostar det. Som alltid.
Men att säga att Tvixarna enbart är filmvisare är helt enkelt fel.
/J
Postad 11 February 2008 - 14:44
1. Hur är ljudnivån?
2. Vad skall man ha för hårdisk(SATA?) Hur stor är möjlig att sätta in? 3,5"?
Johan
Postad 11 February 2008 - 18:22
1. Well, iom att den inte har skäppats ut till folket än så florerar väl det inte så mycket tycken om det än så länge. Dock finns det ju några som har fått några ex som de har pillat med.Detta kanske finns besvarat tidigare men jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig ändå:
1. Hur är ljudnivån?
2. Vad skall man ha för hårdisk(SATA?) Hur stor är möjlig att sätta in? 3,5"?
Johan
2. 3,5" är det som gäller och upp till 1 TB vet jag att M-4100 & M-5100 klarar av så det är väl det man mer eller mindre har som riktmärke vad gällande M-6500.
Postad 11 February 2008 - 21:12
Om det däremot är en .srt eller till exempel .sub-fil, så går det att flytta texten åt alla riktiningar samt att ändra storlek på den i två steg (större eller mindre).
Om jag inte missminner mig så har de väl gjort nåt skojsigt i M-6500 så att all text renderas ut i Vektorer istället och därmed ger dig möjligheten att lägga exakt vilken storlek som helst utan att förlora kvalité på typon. Och det mer än i två steg... eller?
Har för mig att jag läste det på mpcclub.com... ej säker dock.
Postad 11 February 2008 - 23:19
Postad 11 February 2008 - 23:22
Om det däremot är en .srt eller till exempel .sub-fil, så går det att flytta texten åt alla riktiningar samt att ändra storlek på den i två steg (större eller mindre).
Om jag inte missminner mig så har de väl gjort nåt skojsigt i M-6500 så att all text renderas ut i Vektorer istället och därmed ger dig möjligheten att lägga exakt vilken storlek som helst utan att förlora kvalité på typon. Och det mer än i två steg... eller?
Har för mig att jag läste det på mpcclub.com... ej säker dock.
You got it!
I 6500 är det "riktiga" teckensnitt (bara att välja och vraka i fonts-mappen i datorn).
//BC
Postad 11 February 2008 - 23:31
Då kan jag väl tillägga att det var efter ett par besök av mig i ett gäng BRL-butiker runt om i landet, som de fick upp ögonen ordentligt för TViX:en. Det är också tack vare min före detta kollega som TViX:arna just nu snurrar i alla BRL-butiker som källa för materialet på deras TV-väggar. BRL hade aldrig haft TViX:en som filmuppspelare för TV-väggarna och diverse projektorer om den INTE hade levererat som den skulle och Pionéer hade inte heller använt TViX:arna för filmuppspelning på diverse mässor och i referensbutiker tillsammans med sina TV-apparater, om den ITNE hade levererat. 'Nuff said!Jag var på BRL i Örebro igår för att provlyssna på en YSP-1100, där hade dom en Tvix4100 stod i ett av biorummen, jag frågade killen som demade lite för mig om han gillade tvixen och om den strula mycket med tanke på allt snack om FW o.s.v, han sa, -Vi kollar på allt möjligt på denna (8 timmar om dan, 6 dar i veckan) och vi har bara haft en enda film som hängt sig/fryst på samma ställe i filmen hela tiden så vi misstänker att det är just den filmen som strular, annars funkar den klockrent.
EDIT: Och det var ändå den "ÄLDRE" generationen... (M-4100 och M-5100).
Ja bättre referens än att Pioneer använder den för att "dema" sina tv-apparater går väl knappast att ha !?
Jag är så sugen på att få min tvix nu så jag blir galen, sitter här inne hela dagarna och häckar.
Allt är förberett här hemma, jag har dragit Cat6 kablar till tv bänken och fått upp alla kabelgömmor, saknas bara den otroligt snygga lådan....nu går tankarna kring om jag ska ha en 500Gb disk eller kanske kosta på mig en 1 terrabyteare, blir ******** mkt backuper man får in.
Har kassvis med filmer.
Postad 12 February 2008 - 08:32
Jag har däremot läst om någon (tror det var Hi-Jack) som har cat6, men ändå inte lyckats aktivera gigabitläget i tvixen.
Jag har själv en fördragen cat5e-kabel (gigabit verifierad), så det ska bli intressant...
/S
Redigerat av SonnyF, 12 February 2008 - 08:32.
Postad 12 February 2008 - 11:30
Postad 12 February 2008 - 11:38
Ska testa lite ikväll och under morgondagen (då har jag mer tid
Postad 12 February 2008 - 11:41
Jag var på BRL i Örebro igår för att provlyssna på en YSP-1100, där hade dom en Tvix4100 stod i ett av biorummen, jag frågade killen som demade lite för mig om han gillade tvixen och om den strula mycket med tanke på allt snack om FW o.s.v, han sa, -Vi kollar på allt möjligt på denna (8 timmar om dan, 6 dar i veckan) och vi har bara haft en enda film som hängt sig/fryst på samma ställe i filmen hela tiden så vi misstänker att det är just den filmen som strular, annars funkar den klockrent.
Hohoho, du har ju inte ens testat maskinen
Postad 12 February 2008 - 11:53
Så har man äntligen fått den! La upp några bilder i mitt Galleri.
Ska testa lite ikväll och under morgondagen (då har jag mer tid)
Wow, hur känns det att vara först i sverige att äga en 6500?
Var nu en god tekniknörd och ta ledigt från jobbet så att vi alla snabbt får höra hur den är. Vad är det för versionsnummer på fw från start?
Postad 12 February 2008 - 12:21
Jag har den avigsidan med min Sony Hd-ready Tv.
Fråga 2: Med Hdmi 1.3 förstår jag att det nya ljudformaten funkar,
går det att få samma ljud genom digital anslutning?
Stephan i Götet...
Postad 12 February 2008 - 12:28
Hej alla! Jag undrar om det blir problem om TV´n inte går att pixelmappa?
Jag har den avigsidan med min Sony Hd-ready Tv.
Fråga 2: Med Hdmi 1.3 förstår jag att det nya ljudformaten funkar,
går det att få samma ljud genom digital anslutning?
Stephan i Götet...
För tillfället får du nöja dig med ljudet via HDMI, inte alls många rippar som innehållet HD format heller.
Postad 12 February 2008 - 14:13
Så har man äntligen fått den! La upp några bilder i mitt Galleri.
Ska testa lite ikväll och under morgondagen (då har jag mer tid)
Kan vi få se en bild på baksidan /anslutningarna också?
Är väldigt intresserad av dina synpunkter!
Hur är ljudnivån??
Postad 12 February 2008 - 16:26
Men första bilden är ju tagen på baksidan av TViXen..
Där ser man.... Fattar inte hur jag kunde missa det första gången ...!
Postad 12 February 2008 - 16:35
EDIT: den är ju förvillande lik tvix-4100. Fronten kanske är liiite glansigare men det är allt.
Redigerat av distortion2, 12 February 2008 - 16:37.
Postad 12 February 2008 - 20:13
Det är nåt skit med uppläggningen av bilder för mig. Jag la upp fyra bilder. Allt såg ok ut. Sen på eftermiddagen så var en bild ersatt med en annan. Samma sak hände mig när jag la upp min reAct-bilder. Sen när man ska ladda upp bilder får jag ibland trycka på ladda upp flera ggr.
Jaja OT
Åter till min TViX. Den funkar utmärkt! Fronten är av aluminium så den känns inte alls så plastig. Fast i TV-bänken så ser den precis ut som en 4100.
* Jag körde med NetShare 2.0 beta och den funkar perfekt.
* Ljudnivån är inte alls störande. Jag kör fläkten på de lägsta nivåerna och då är den inte så störande. JAg har stoppat i en gammal hårddisk jag hade liggandes. Det var tydligen ett litet knep som de kommit på borta på mpcclub.com.
* Firmware är 1.1.21. Jag ska flasha om den till 1.1.33 imorgon.
* Jag tycker att de nya högupplösta menyerna är jättefräscha. Klara och bra!
* Fjärren är helt ok. Ganska lätt men knapparna känns bra tycker jag.
* Jag har hittils bara hunnit prova lite mkv, ts och iso-filer och de spelade bra. Inget att anmärka på.
* Musikspeliningen är även den ok. Det är ingen Soundbridge men jag är iallafall lite hjälpt av displayen.
* Bildvisningen har jag inte provat än.
* Jag har inte provat några tyngre 1080p filer ännu.
Jag ska labba vidare lite ikväll...(o mer imorgon när min fru jobbar kväll och inte vill kolla på TV
Redigerat av Unregisteredbf364490, 12 February 2008 - 20:15.
Postad 12 February 2008 - 20:46
Vad mer? överföringshastigheten via nätverk är ju intressant, för att se om den ökat sedan 4100-tiden.
Och bilden på tvixens baksida var iaf inte synlig förrän efter 16:07 idag (vilken den har som timestamp också).
Postad 12 February 2008 - 23:36
/S
Postad 13 February 2008 - 00:34
Faktiskt inte
Det är nåt skit med uppläggningen av bilder för mig. Jag la upp fyra bilder. Allt såg ok ut. Sen på eftermiddagen så var en bild ersatt med en annan. Samma sak hände mig när jag la upp min reAct-bilder. Sen när man ska ladda upp bilder får jag ibland trycka på ladda upp flera ggr.
Jaja OT
Åter till min TViX. Den funkar utmärkt! Fronten är av aluminium så den känns inte alls så plastig. Fast i TV-bänken så ser den precis ut som en 4100.
* Jag körde med NetShare 2.0 beta och den funkar perfekt.
* Ljudnivån är inte alls störande. Jag kör fläkten på de lägsta nivåerna och då är den inte så störande. JAg har stoppat i en gammal hårddisk jag hade liggandes. Det var tydligen ett litet knep som de kommit på borta på mpcclub.com.
* Firmware är 1.1.21. Jag ska flasha om den till 1.1.33 imorgon.
* Jag tycker att de nya högupplösta menyerna är jättefräscha. Klara och bra!
* Fjärren är helt ok. Ganska lätt men knapparna känns bra tycker jag.
* Jag har hittils bara hunnit prova lite mkv, ts och iso-filer och de spelade bra. Inget att anmärka på.
* Musikspeliningen är även den ok. Det är ingen Soundbridge men jag är iallafall lite hjälpt av displayen.
* Bildvisningen har jag inte provat än.
* Jag har inte provat några tyngre 1080p filer ännu.
Jag ska labba vidare lite ikväll...(o mer imorgon när min fru jobbar kväll och inte vill kolla på TV)
Har de förbättrat menyerna och användarvänligheten för de som vill köra mycket musik på den? Kan man söka via taggar, t ex? Kan man skapa spellistor? Vad kan man inte göra utan TVn som dislplay,,,?
MVH
sebastian
Postad 13 February 2008 - 07:05
Någon som vet om manualen till 6500'n finns tillgänglig på webben som pdf?
/S
Vassego...
Bifogad fil(er)
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TViX N1
10 bilder
36 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna