*Officiell Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0*
Samsung UE40B6050 TV
(TV)
|
2
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung UE46B6050
(TV)
|
5
|
(17)
|
Inga priser | |
Samsung B7050
(TV)
|
0
|
(10)
|
Inga priser | |
Samsung B7070 46"
(TV)
|
0
|
(80)
|
Inga priser | |
Samsung B7050 55" TV - UE55B7050
(TV)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung UE55B7070
(TV)
|
0
|
(13)
|
Inga priser | |
Samsung UE40B7070
(TV)
|
0
|
(18)
|
Inga priser | |
Samsung B7050 40" LED
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung UE40B7000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B6000 46"
(TV)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung B6050 32"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B6000
(TV)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 32"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B6000 40"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B7070
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B7050
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 46" LED TV - UE46B7000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B8050 40" TV - UE40B8050
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Samsung B8050 46" LED TV - UE46B8050
(TV)
|
3
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 55" LED TV - UE55B7000
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung UE46B7020
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7020 40"
(TV)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE55B7020
(TV)
|
3
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 10 August 2009 - 22:54
Till sist är det ingen fråga utan mest ett konstaterande; ni säger att det inte är någon röd ram runt teven utan bara en led/diod längst ner, det är ju sjukt missvisande bilder de skeppar ut från Samsung - där ser det ju klart och tydligt ut som en röd ram... falsk marknadsföring i så fall.
7050 har en röd ram runt teven, men den lyser inte, bara den röda lampan under "Samsung" lyser (går att stänga av om man vill).
Postad 11 August 2009 - 13:27
Postad 11 August 2009 - 13:49
1. Är det bara clouding som är värre på BN02?
2. Ngn sa att det varit 100 000 reklamationer (han gav ingen källa och de kan ju ba ha varit påhitt) på denna produkt tidigare i denna tråd - betyder det att det är vettigt att skaffa sig en försäkring?
3. Hur kan man testa ifall clouding är ett verkligt problem? Ska man kolla vissa filmer? Ge gärna exempel.
...jag är överlag väldigt nöjd med denna TV då bildkvalitet inte är prio ono för min del så klarar jag nog den lilla clouding jag sett.
Postad 11 August 2009 - 13:59
Jag har fått en ue46b6050 ver BN02. Jag har observerat viss clouding när skärmen varit helt svart - men inget jag stör så mkt på. Frågor.
1. Är det bara clouding som är värre på BN02?
2. Ngn sa att det varit 100 000 reklamationer (han gav ingen källa och de kan ju ba ha varit påhitt) på denna produkt tidigare i denna tråd - betyder det att det är vettigt att skaffa sig en försäkring?
3. Hur kan man testa ifall clouding är ett verkligt problem? Ska man kolla vissa filmer? Ge gärna exempel.
...jag är överlag väldigt nöjd med denna TV då bildkvalitet inte är prio ono för min del så klarar jag nog den lilla clouding jag sett.
1. Detta är inte fastställt. Men onekligen kan man inte annat än misstänka att det kan ligga något i det.
2. Det var jag som hade skrivit att jag nästan hade kommit upp till 100.000 kr i reklamation, 20.500 x 4 (kanske ska ta bort det så det inte är någon mer som missuppfattar det). Källan är NetonNet x 3 och Komplett (alla har varit BN02). Jag har även varit och tittat på SQ01:or som står uppställda i butik och har detekterat clouding på dessa också (MediaMarkt Göteborg, Hembioconsulten).
3. Hur man kan testa? Kolla på en film med många mörka scener ex. Pirates, Rambo, Batman, och se ifall du stör dig på att bilden inte är svart, alt. pausa i eftertexten. Om du ser ljusa fläckar på olika ställen över skärmen så har du clouding (se till att ha haft igång tvn par timmar innan detta "test".
...om du är nöjd trots detta och de facto har betalat 20.000 för tvn, så kommer du inte ångra dig. Grattis till ett bra köp.
Redigerat av Unregistered87a60923, 11 August 2009 - 14:00.
Postad 13 August 2009 - 09:45
Den är nu upphämtad och skall till samsungs verkstad i sthlm. Tyvärr missade jag de 14 dagarnas reklamationsrätt och får nu trilskas med ett serviceärende. Jag återkommer med mer info senare, har fortfarande förhoppningar om att verkstaden kan lösa problemet åt mig. Annars får det väl gå mot ett reklamationsärende.
För övrigt kan jag säga att den här TV'n visar den bästa bilden jag någonsin sett från en analog insignal (comhem).
Svärtan är också OTROLIGT bra om man bortser från ljusområdena då. Tittar jag på en lite äldre LCD så kan jag säga att svärtan på denna är helt otrolig.
Tycker också att "100Hz"-funktionen har blivit riktigt bra också, bilden flyter på jämnt och fint när man vill ha funktionen påslagen. Smaksak om den ska vara på vid filmtittande.
Spel via xbox360 och hdmi fungerar utmärkt, inga speciella problem med input lag.
DOCK får man antingen kalibrera om man ska spela guitar hero, eller slå på GAME MODE (tyvärr fattigare färger) på tv'n om man ska spela detta. Efter kalibrering i spelet går det hur bra som helst.
Menyerna är tydliga och riktigt snabba att gå igenom (iaf efter firmware-uppdateringen).
Inga missljud/buzz från tvn.
Sjukt nöjd med tvn, enda nackdelen är risk för ljusläckage från sidorna som sagt och det är med en tår i ögat jag släppt ifrån mig den.
Redigerat av sadfoafs, 13 August 2009 - 09:47.
Postad 13 August 2009 - 16:56
Det är i första hand bleeding effekter vi talar om där mörka bilder inte förmår att hålla tillbaks bakgrundbelysningen till 100% utan "läcker" en aning och det uppstår något ljusare partier främst i hörnen men även fläckvis. Detta fenomen i hörnen kan eventuellt i vissa fall också härledas till den förhållandevis sparsmakade betrakningsvinkeln som då beror av både panelstorleken och avståndet till TV:n. Sitter man för nära i förhållande till storleken blir ju vinkeln till kanterna större.
Clouding är egentligen något helt annat med förmörkande "moln" på ljus bild och har företrädesvis med ojämnheter i bakgrundsbelysningen att göra, t.ex. att man kan urskilja ett viss avstånd mellan LED:erna i kanterna, eller att hörnen blir mörka i företrädesvis de största panelerna om 55". Så om någon rapporterar Clouding-problem till Samsung-supporten och får till svar att "det är helt normalt och något man får räkna med" så är det förmodligen så.
Både bleeding & clouding kan dock antagligen uppstå vid montering om panelen trycker mot bakplåt eller ramen runt panelen och bör då kunna upptäckas tämligen omedelbart efter att man slagit på TV:n utan någon uppvärmingsperiod.
Den lite störande bleeding som jag och jag tror de flesta andra upplever är den som uppstår efter uppvärmingsfasen då TV:n varit på i minst 30 min. och som inte direkt blir bättre ju längre den är på. Detta verka vara ett problem som är relaterat till den värme som alstras i elektroniken/LED:erna bakom panelen och har kanske inte alls med paneltypen att göra. Följdaktligen kommer heller inte ett panelbyte att hjälpa nämvärt annat än vid bleeding som härrör från monteringen av den föregående panelen.
Jag körde en kväll helt utan bakstycke och på bordsstativ, med "naken" baksida alltså och kunde se en klar förbättring i de övre partierna men hade en del ljusa fläckar kvar ändå nertill. Testade då att skruva ur några skruvar och fann att de två fästskruvarna på det stora kylelementet nertill släppte en del spänningar i chassiet och fick då bort det mesta även i nedre delen av skärmen.
Efter att ha satt på bakstycket och iordningställt med väggmontering och allt så återkom det mesta av den gamla vanliga bleedingen igen. Kanske får vi se minskad bleeding när den kyligare perioden på året obönhörligen gör sig påmind. Om inte, så räkna med att jag tar fram skruvmejseln igen...
Redigerat av tolou, 13 August 2009 - 19:19.
Postad 13 August 2009 - 18:40
...
Sitter man för nära i förhållande till storleken blir ju vinkeln till kanterna större.
...
Skulle vilja påstå att den påstådda förstärkta uppfattningen av bleeding i hörnen pga vinkel borde vara försumbar, då den är minst lika framträdande om man sätter sig rakt framför respektive hörn. I alla fall på min TV. Har ett starkt ljust fält i mitten i överkant på tvn också, och den är det ingen speciell vinkel till om man sitter i sweetspot.
EDIT: tolou: Förstår även vad du menar angående ojämnheter. Rimligtvis borde det alltså inte spela någon roll vad folk får för versioner (SQ01/BN02), utan problemet har helt enkelt dels med grundkonstruktionen av apparaten, och dels med hur den är monterad med avseende på spänningar i chassi m.m?
Redigerat av sadfoafs, 13 August 2009 - 19:07.
Postad 13 August 2009 - 19:10
Ja, definitivt. Men jag menade bara att även den med felfri panel kan framkalla detta i viss mån genom att sitta för nära och kanske få för sig att man har "flashlights" i hörnen.Skulle vilja påstå att den påstådda förstärkta uppfattningen av bleeding i hörnen pga vinkel borde vara försumbar
Redigerat av tolou, 13 August 2009 - 19:15.
Postad 15 August 2009 - 07:25
[*]Den inbyggda digitalboxen, någon som testat den ihop med Com Hem? Funkar det att ta emot HD sändningar? (Eller måste jag köpa deras svindyra HD box?).
[*]Vilket företag tycker ni levererar bäst bild? Jag har nu Viasat men funderar på att gå över till Com Hem + deras HD utbud.
Undrar oxå om detta? Har kollat runt lite och vissa skriver att mpeg4 inte funkar med dvb-c mottagaren och andra skriver att den gör det?? Nån som kan svara på det?
Postad 15 August 2009 - 09:53
Det funkar toppen med HDTV, dock tror jag inte att det funkar med kanaler som kräver pairing.
Jag kan alltså se på SVT-HD, de har specialare med HD-kanaler ibland och jag har kunnat se på TV4-HD och History Channel HD när dessa var gratis i Large abonnemanget.
Tecknar man något abonnemang med ComHem som är med HD kanaler (inte large alltså) får ni väl ringa dem och fråga, de borde kunna ge klara svar på om det funkar med TV:n.
Postad 15 August 2009 - 13:29
Jag har skrivit detta förut och skriver det nu igen..
Det funkar toppen med HDTV, dock tror jag inte att det funkar med kanaler som kräver pairing.
Jag kan alltså se på SVT-HD, de har specialare med HD-kanaler ibland och jag har kunnat se på TV4-HD och History Channel HD när dessa var gratis i Large abonnemanget.
Tecknar man något abonnemang med ComHem som är med HD kanaler (inte large alltså) får ni väl ringa dem och fråga, de borde kunna ge klara svar på om det funkar med TV:n.
Okej tack för svaret!
Postad 16 August 2009 - 15:02
någon.
Postad 16 August 2009 - 15:45
Fick min 40UB7070 i fredags! Är en kanon tv. Kopplade tv till nätverket och allt funkade perfekt med youtube å allt det andra. Men jag kan inte få kontakt med min dator som ingår i nätverket! ändå har jag installerat PC share manager 2.1. Någon som vet vad som behövs göras? inställningar PC kontra tv.
MVH
Roleb
Postad 16 August 2009 - 17:18
Hej!
Fick min 40UB7070 i fredags! Är en kanon tv. Kopplade tv till nätverket och allt funkade perfekt med youtube å allt det andra. Men jag kan inte få kontakt med min dator som ingår i nätverket! ändå har jag installerat PC share manager 2.1. Någon som vet vad som behövs göras? inställningar PC kontra tv.
MVH
Roleb
Tryck på Dela Fliken i Samsung PC share programmet, därefter "Ange Säkerhetsenhet och där Godkänner du.
Kan även tilläga att jag fick lämna in min UE40B7070 idag, pga Clouding. Så jag hoppas på att få en ny utan clouding.
Redigerat av nixxor, 16 August 2009 - 17:19.
Postad 16 August 2009 - 17:50
Nån som vet om det finns en speciell tråd för mediaspelaren i dessa apparater? Har inte lyckats hitta
någon.
Tror inte det, men det går väl bra att diskutera här också.
Jag tycker tyvärr den är mycket bristfällig och jag hoppas att den kan bli bättre med kommande firmware.
Bland annat så stannar mina högupplösta klipp upp lite då och då, och så har jag fått konverterat dessa filer för att de ens ska kunna spelas upp. Original är det motion jpeg, men försöker jag spela upp dem så säger den att upplösningen inte stöds(!?). Men efter konvertering till annat videoformat spelas de åtminstone (även fast de har samma upplösning som tidigare) upp men stannar upp lite till och från som sagt.
Postad 16 August 2009 - 17:58
Ett stort problem som kvarstår för mig är dock att om jag försöker strömma en film från datorn, antingen via trådlöst eller kabel så bryts uppspelningen efter bara någon minut med meddelandet "Media play avbröts, enheten X" där X är namnet jag angett i Samsung PC Share Manager på min PC. Man lämnar också Media Play läget helt när det här händer.
Jag har även testat att spela upp via USB och då fungerar det fint vad jag har märkt hittills.
jag testade att installera senaste firmwaren men tv:n sa att jag redan hade den versionen installerad.
En av anledningarna till att jag köpte TV:n var att den hade en inbyggd mediaspelare så det känns lite surt att den inte fungerar dom den ska.
Postad 16 August 2009 - 18:43
Postad 17 August 2009 - 12:34
Ni som lämnat in era får ju gärna berätta om ni fått dem fixade också eftersom jag avvaktar tills jag ser att det faktiskt går att fixa...
Enligt Samsungs selftrack står min servicestatus på Pending - Waiting for part.
TV'n hämtades i torsdags, så det verkar som att det går framåt ganska fort. Håller detta inlägg uppdaterat
Postad 17 August 2009 - 12:41
Fungerar bra med det, får in SVT HD men ingen annan HD-kanal som jag har.
Nu till frågan, det brukar ju vara 5.1-ljud på SVT HD, det går inte att byta till det?
I TV:ns meny så kan jag välja mellan mpeg eller Dolby digital ljud. I vilket fall som helst så får jag bara 2-kanaligt ljud. Från Comhem-boxen så fick jag ut 5.1 ljud.
TV:n är kopplad till hemmabioförstärkaren med en optisk kabel.
Postad 17 August 2009 - 13:31
Det har inte att göra med att de kanske inte sänder alla program i 5.1?Jag har en UE46B7070 och jag har satt i en kortläsare i den, har Comhems kabelnät.
Fungerar bra med det, får in SVT HD men ingen annan HD-kanal som jag har.
Nu till frågan, det brukar ju vara 5.1-ljud på SVT HD, det går inte att byta till det?
I TV:ns meny så kan jag välja mellan mpeg eller Dolby digital ljud. I vilket fall som helst så får jag bara 2-kanaligt ljud. Från Comhem-boxen så fick jag ut 5.1 ljud.
TV:n är kopplad till hemmabioförstärkaren med en optisk kabel.
Såvitt jag vet är det mest egna produktioner som t.ex. allsång på skansen som sänds i 5.1?
Jag får i alla fall ut 5.1-ljud med vissa program om jag ställer om den till Dolby Digital, jag har iofs en 6050.
Postad 17 August 2009 - 15:18
vad fan har jag gjort för fel?? vad ska det vara för inställningar i tv´n för att få det att lira?? Kan någon vänlig själ ge mig en målande beskrivning
Väldigt nöjd med den för övrigt men lite film vore ju trevligt att kolla på
Redigerat av beyma, 17 August 2009 - 15:21.
Postad 17 August 2009 - 17:38
Tror inte det, men det går väl bra att diskutera här också.
Jag tycker tyvärr den är mycket bristfällig och jag hoppas att den kan bli bättre med kommande firmware.
Bland annat så stannar mina högupplösta klipp upp lite då och då, och så har jag fått konverterat dessa filer för att de ens ska kunna spelas upp. Original är det motion jpeg, men försöker jag spela upp dem så säger den att upplösningen inte stöds(!?). Men efter konvertering till annat videoformat spelas de åtminstone (även fast de har samma upplösning som tidigare) upp men stannar upp lite till och från som sagt.
Några hack har jag inte råkat ut för, ännu. Det jag stör mig på mest är det omöjliga i att snabbspola och byta ljud-
spår i mkv-filer. Tycker också det är konstigt att man inte kan ta fram "inbakade" undertexter, utan måste använda sig av externa.
Dock bör väl all ovanstående gnäll kunna fixas med ny firmware.
Postad 17 August 2009 - 22:00
Jag har ställt in "Extern högtalare" men det är tyst som i graven från utgången
Postad 18 August 2009 - 08:40
Jag har fixat så jag får ut stereo ljud från TVn utan att använda optiska utgången. Detta funkar om du använder scarten och en sån här.
Postad 18 August 2009 - 09:11
Det verkar ju ändå som om problemen är värmerelaterade. Kan du kolla baksidan centrerat på din ungefär en handlängd ner från övre kanten om det är ganska varmt vid fingrarna?
Jag har en hel del värme just i detta område som inte verkar ventileras ut ordentligt.
Jag noterar återigen att detta kan vara "pudelns kärna". Någon fler, både med eller utan fläckar/ojämnheter på mörka bilder, som kan bekräfta detta?Nej där nere var det inget varmt, men det är lite varmt från de längs gående övre ventilationshålen upptill.
Postad 18 August 2009 - 21:54
Postad 19 August 2009 - 18:51
Hej! Å tack arunnhagen!Precis som roleb75 so hade jag lite svårt att fatta att man tydligen var tvungen att godkänna tv:n som klient till servern. Manualen på svenska beskrev ju inte processen speciellt bra ... Nu har jag börjat läsa manualen på engelska och det förstår jag mycket bättre.
Ett stort problem som kvarstår för mig är dock att om jag försöker strömma en film från datorn, antingen via trådlöst eller kabel så bryts uppspelningen efter bara någon minut med meddelandet "Media play avbröts, enheten X" där X är namnet jag angett i Samsung PC Share Manager på min PC. Man lämnar också Media Play läget helt när det här händer.
Jag har även testat att spela upp via USB och då fungerar det fint vad jag har märkt hittills.
jag testade att installera senaste firmwaren men tv:n sa att jag redan hade den versionen installerad.
En av anledningarna till att jag köpte TV:n var att den hade en inbyggd mediaspelare så det känns lite surt att den inte fungerar dom den ska.
Fungerar kanon det här! Här inte testat att spela upp film ännu! Åter kommer med det senare.
Roleb75
Postad 19 August 2009 - 20:06
Jag fick min tv för en vecka sedan och ska lämna tillbaka den. Men igår så märkte jag att cloudingen nästan gått bort eller i alla fall minskat avsevärt. Så jag tänkte fråga er om ni vet någonting om att cloudingen kan "gå bort".
Postad 19 August 2009 - 21:16
Någon har sagt att Led tve apparaterna inte skulle hacka, men det gjorde den jag testade, lika mycket som B755...
Ja ja, knappt märkbart, men ändå
Redigerat av elviento, 19 August 2009 - 21:19.
Postad 21 August 2009 - 10:28
Nu funkar det att se film över nätverket! Men hur får man ljudet att funka över nätverket? Någon som vet? Skall pilla vidare under helgen
Roleb75
Postad 21 August 2009 - 20:49
Tjena!Hej!
Nu funkar det att se film över nätverket! Men hur får man ljudet att funka över nätverket? Någon som vet? Skall pilla vidare under helgen![]()
Roleb75
Svarar mig själv! Jag hade externa högtalarna på
Roleb75
Postad 22 August 2009 - 07:58
Ingen skillnad som jag märkte i vart fall.
Postad 22 August 2009 - 08:45
Den har jag haft i två dagar
![]()
Ingen skillnad som jag märkte i vart fall.
Tråkigt när det inte finns någon "What's new" med uppgraderingen.
Postad 22 August 2009 - 08:47
Postad 22 August 2009 - 10:29
Det verkar ju ändå som om problemen är värmerelaterade. Kan du kolla baksidan centrerat på din ungefär en handlängd ner från övre kanten om det är ganska varmt vid fingrarna?
Jag har en hel del värme just i detta område som inte verkar ventileras ut ordentligt.
Nej där nere var det inget varmt, men det är lite varmt från de längs gående övre ventilationshålen upptill.
Alltså...Jag noterar återigen att detta kan vara "pudelns kärna". Någon fler, både med eller utan fläckar/ojämnheter på mörka bilder, som kan bekräfta detta?
i) Värme i mitten, strax nedanför perforeringen upptill på baksidan = Ljusa fläckar/områden på mörka bilder
ii) Varmare i ventilationshålen/perforeringen än nedanför dessa = Inga ojämnheter med ljusare fläckar/områden
- Hur är era TV? Fyll på...
Redigerat av tolou, 22 August 2009 - 10:35.
Postad 22 August 2009 - 11:04
Finns det någon sida där man kan läsa vad de senaste mjukvaru uppdateringarna innehåller?
Eller om det finns någon här som kan lämna lite feedback.
Roleb75
Postad 22 August 2009 - 11:07
Hur stor chans är det egentligen att jag får en utan clouding?
Postad 22 August 2009 - 14:41
Ungefär 0% skulle jag tro!Hej, har nu lämnat fått min andra UE40b7070. Det är även Clouding på denna. Cloudingen såg jag efter någon timmes andvändning när jag spelade. Så ska försöka att ta kontakt med elgiganten igen.
Hur stor chans är det egentligen att jag får en utan clouding?
Postad 22 August 2009 - 14:57
Ungefär 0% skulle jag tro!
Okej, undrar vilken TV jag ska byta till då..
Postad 22 August 2009 - 16:29
Okej, undrar vilken TV jag ska byta till då..
Om det är svart bild du vill ha, så finns det ju alltid 5090. Men där har du ett annat störande problem i form av buzzning.
Postad 22 August 2009 - 22:49
Om det är svart bild du vill ha, så finns det ju alltid 5090. Men där har du ett annat störande problem i form av buzzning.
Okej, letar nog efter en som håller samma klass som 7070/7050. Dock utan Clouding. Any suggestions?
Postad 22 August 2009 - 22:55
Leter du efter nån som håller sämre klass alltså? Varför då?Okej, letar nog efter en som håller samma klass som 7070/7050.
Ang samma klass som 7070/7070 så har du ju B6xx och B7xx serierna från Samsung, ev mindre clouding iaf. Iövrigt kan du ju hålla tummarna för att de nya skärmarna från Sharp är moln-fria....
Postad 22 August 2009 - 22:56
Det närmaste du troligen kan komma med LCD är möjligen bakbelysning med LED, så titta på dem i första hand, sedan är ju 5090 kungen...
Postad 23 August 2009 - 10:09
Postad 23 August 2009 - 12:18
Förstod att det var nått sånt du menade och det var därför jag gav förslag på en ganska liknande (Sammy B-serie med CCFL-belysning) och en kanske bättre (Sharp LE600/700).Okej, inte riktigt så jag menade. Samma bildkvalite om man säger så. Vill bara ha en bra TV för >17000 kr. För UE40B7070:an blir det nog inte, pga av cloudingen. Har ni något tips på en suverän 40 Tummare för Film-Tittande och TV-Spelande som ligger under 17000?
Postad 23 August 2009 - 18:54
Kom på att jag ju hade gjort en sökning över kabel och inte antenn, så jag gjorde en sökning över antenn men då hitta den inga digitala kanaler alls. Kan det vara kabeln som är kass? Den hittade ju alla kanalet via cable så känns som kabeln borde vara ok.
Redigerat av Konung, 23 August 2009 - 20:51.
Postad 23 August 2009 - 20:47
Negativt:
Clouding, dock inte extremt störande med korrekt inställd svartnivå
Icke avstängningsbar dimming (går i servicemeny)
Tittvinkel, extremt smal om man är van vid plasma
Ljudet är inte mycket att ha
Positivt:
SD-bilden, om man matar den med 720*576 gör den ett fantastiskt bra skalningsjobb, dvs låt TV:n skala bilden istället för din digitalbox eller DVD-spelare. Verkar även som det blivit bättre med senare firmwares.
HD-bilden är grymt bra.
Svärtan rakt framifrån är riktigt bra.
Mediaspelaren, ger väldigt bra bild på allt som den kan spela
Interpoleringsfunktionen gör ett mycket bra jobb om man inte maxar inställningarna.
Önskemål:
Mediaspelarens spolningsfunktioner behöver förbättras, samt även känsligheten för bitfel...
Direktknappar på fjärren för ingångsval
Kort sagt jag är relativt nöjd med köpet!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
49-50", OLED?
6 bilder
30 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?