HDMI-signalen kan skickas igenom förstärkaren om den står i Standby-läge. Kommer just nu inte ihåg vad den funktionen heter, nån annan får hjälpa till där.
HDMI skall stå på Trough
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Onkyo TX-NR1007, 3007, 5007 *
Startad av
hassesolo
, Aug 02 2009 09:03
1313 svar till detta ämne
32 relaterade trådar
Postad 23 February 2010 - 19:35
HDMI skall stå på Trough Postad 24 February 2010 - 21:12
Ny firmware!
Verkar som goda nyheter för de som haft problem med klickande över sina digitalboxar. http://www.onkyousa....5...eceiver&p=d edit: enligt .pdf:en: Firmware Update for the TX-NR1007/3007/5007 We are pleased to offer this firmware update for the best possible performance of your AV Receiver. The firmware update may fail if an external HDMI control signal is input during the update procedure. Please be sure to turn off the HDMI control function (RIHD) on your A/V receiver before starting the update. How to turn off RIHD: In the Main menu select "7. Hardware Setup", then "7-4. HDMI". Set "HDMI Control" to OFF. The 2/24/10 update will: 1. Enhance S/N during 24bit/96kHz content playback from USB memory/DLNA server 2. Reduce speaker relay switching sound The latest update includes all prior updates. We hope you enjoy the improved functionality this update provides to your AV Receiver. Redigerat av Rotelköpes, 24 February 2010 - 21:18. Postad 25 February 2010 - 19:51
Jihu!! nu har man vatt o hämtat ett stycke svintung kartong innehållande en 1007:a i svart då :-) Jag är helt slut i armarna. Får bli helgens nöje att koppla in och justera .
Postad 25 February 2010 - 20:03
Då får man gratulera då! Det kommer att bli ett jättelyft ljudmässigt! Samt att du just gjort ett jättelyft rent fysiskt...
Postad 25 February 2010 - 20:15
Då får man försöka uppgradera firmware! Har klickande mellan varje låt när jag kör Spotify från datorn...men vet inte om det hjälper...!?
Postad 25 February 2010 - 21:08 Japp åkte ner till dom, jättetrevliga va dom måste jag säga. Postad 25 February 2010 - 21:43
ja hämtade min 1007a idag, dock inte handlat på intropris av ngra anledningar: 1. bara ett års garanti - dvs importerad onkyo produkt (grå import) 2. ingen sv. manual - tyder ännu mer på importerad produkt (grå import) 3. fick betala 700 kr mer på att köpa fr riktig återförsäljare, med 2 års garanti osv....känns som d xtra priset var värt d. Skall kopplas in nu ikväll.... Postad 25 February 2010 - 23:39
jag har slagit på digitalt ljud i voddler, samt slagit på 5.1 ljud och sparat det som default i voddler men lyckas ändå bara få ljud i alla högtalare om jag ställer receivern på "all channel stero". Om jag använder THX, eller nåt annat så får jag bara ljud i frontarna. Nån som har nåt tips?
Har en Asrock Nettop kopplad med HDMI till Receivern Onkyo TN1007 med HDMI passthrough till en Sanyo PLV Z700 projje. Blev ingen skillnad om jag även slog på "output stereo to all speakers" i voddler nån som vet var det felar? Postad 26 February 2010 - 14:37
hej allihopa!
har nu haft min 1007a i ngn dag, är toknöjd...sjukt mkt inställningsmöjligheter. Mina fronthögtalare, Jamo D590 är speccade till 4 ohm och 90 db...resten av högtalarna i anläggningen (Jamo D5 center o Jamo D5 surround) är speccade till 6 ohm och 90db. Jag har ställt in receivern på 4 ohm....men undrar nu om man inte kan ställa in den på 6 ohm istället? blir ljudet bättre av att ändra på receivern mellan 4 och 6/8 ohm. Vad händer om jag ändrar till 8ohm men har 4 ohms högtalare? Postad 26 February 2010 - 15:09
Det 4 och 6 ohmslägena gör är att begränsa effekten till högtalarna för att slutsteget inte ska bli överhettat. I normala fall (då förstärkaren står så ventilerad som den ska göra) så är det inga som helst problem att köra 8ohmsläget på 4ohmshögtalare, så länge högtalarna inte går allt för ofta och/eller långt under 4 ohm. Prova att köra 8 och/eller 6 ohm och känn efter lite då och då hur varmt steget blir. /Ash Postad 26 February 2010 - 16:57
jag fick iaf svensk bruks i mitt paket, jag hade egentligen tänkt handla från England så garantitiden är ju i mitt fall helt ok. Förövrigt kopplat in den nu och justerat lite med olika blu-ray. Fy fan vilket lyft mot min gamla marantz5001:a. Mina Qln spelar gudomligt nu!!! :-) Redigerat av Geson, 26 February 2010 - 17:01. Postad 26 February 2010 - 21:41
köpte du via intropris/marrakech (samma butik typ!) så e d bara 1 års garanti, ringde dem då den dagen då d hade billigare pris...d var iaf det beskedet ja fick Postad 27 February 2010 - 09:30
Jo men bara men e nöjd själv så. Postad 27 February 2010 - 11:59
Ngn som har telia adsl och Zyxel modem? Jag får inte uppdateringen att funka - dns error (är inte särskilt bra på nätverk)
Men man verkar va tvungen att ha en router? Svarar på min egen fråga :-) Man behöver en router om man har telias Adsl. Redigerat av Geson, 27 February 2010 - 12:28. Postad 28 February 2010 - 06:34
jo klart....men ja tycker ändå att 700 kr dyrare pris (ja fick pröja 11700 inkl frakt för min 1007a) för 1 år längre garanti och bra support vid ev. problem är helt klart värt de extra pengarna. Hade intropris/marrakech sålt den för säg 9000 lr ngt sånt så hade det varit "värt" chansen liksom... Rätt fult av intropris/marrakech att "höja" ordinariepriset också, då de skrev att den skall ha kostat 13990 som ordinariepris, lite ONOFF/SIBA/ELGIGANTEN fasoner...men d e en annan tråd, lite OT en fråga: Kan man koppla receivern direkt till internet routern? Har bredband via fibernät från bredbandsbolaget, dvs anv BBBs egen router direkt kopplad till nätverksuttaget i lägenheten. Eller måste ja koppla in en router på en av utgångarna på routern från BBB??? Postad 28 February 2010 - 10:26
Ja man ska koppla via router om man har adsl iaf,
det stärkaren verkar vilja ha är fast ip. Men det har väl du i väggen Tom? Postad 28 February 2010 - 19:48
hmm nja inte direkt...har dynamisk ip från BBB men den skiftar väldigt sällan och det är bara mellan 5 ip den skiftar tror ja, blir fast ip när ja byter till telia i månadsskiftet mars/april Postad 01 March 2010 - 17:18
Jag har märkt att det låter bättre om jag streamar musik genom min ps3 än direkt till min 1007. Jag kör med tversity i datorn. Jag kör flac . Ljudet är lugnare o lite tydligare med mera luft runt musikerna genom ps3.
tversity - nätverkskabel - 1007 = bra tversity-nätverkskabel-ps3-hdmi-1007 = bättre någon mer som märkt det Postad 02 March 2010 - 11:13
Om man skall streama spotify till onkyo 1007, skall man då koppla receivern direkt till internet (alltså till BBBs egna bredbandsdelare) eller till en egen router (som i sin tur är kopplad till BBBs egna bredbandsdelare), dvs skapa ett eget hemmanätverk?
Postad 04 March 2010 - 09:30 Du måste nog ha ett nätverk, och ngt program för att 'dela' spotify. Kolla denna länk: http://www.geekit.se...=53#Nedladdning Redigerat av Geson, 04 March 2010 - 09:31. Postad 05 March 2010 - 11:42
Så vart det en Onkyo för mig:) undrar bara om nån vet om jag måste uppdatera firmware eller om den är uppdaterad med de senaste uppdateringarna??
Postad 05 March 2010 - 11:51
Fick min Onkyo 3007 igår och det första jag gjorde var att koppla den till nätet och uppdaterade den, det fanns updatering så jag antar att den hade en äldre version av firmware installerad.
Postad 05 March 2010 - 12:02
Är det bara att stoppa i internetkabeln så sköts det automatiskt?? Postad 05 March 2010 - 13:11
Nej, du letar upp "update" i meny, sen får du välja om du vill göra via "net" eller "usb", det tar en stund så var beredd på det. Postad 05 March 2010 - 13:12
Nej du måste säga åt den att uppdatera i setup-menyn (under hardware). /Ash Postad 05 March 2010 - 22:55
Har kopplat min 3007:a idag och det låter gudomligt, enda problemet är att det är så mycket nya format och kul saker att pilla med.
Är det någon som vet hur om det finns kommando för dynamic EQ on/off till en Harmony One och hur man i så fall programmerar den? Redigerat av thewall, 06 March 2010 - 08:29. Postad 06 March 2010 - 09:52
Onkyo nr 3007 vs Pioneer lx72
Pros & Cons på dessa två? Någon? Båda är fina maskiner men skulle vara ytters tacksam för lite input här. Efter ett par provlyssningsrundor skulle jag gärn avilj aha åsikter från ägare till dessa maskiner. Mina bedömniungar är tyvärr gjorda i affären oc hinte hemma i min lugna vrå. Ljud vid musiklyssning? Själv gillar jag Pioneer här, mer hifi karaktär, Onkyo känns lite fetare Ljud vid filmtittande? Pioneer är klart med subtil, samma här Onkyo mycket mer "in your face" men låter fantastikt bra. Uppskalning och bild funktioner? Har ej kunnat bedöma detta. Ljudinställingar. Samma här har ej kunnat testa detta, men på papperet ser Onkyos Audessy bättre ut. men pioneer tycks mycket mer Hifi inriktat Byggkvalite Pineer känns avsevärt mer gedigen enligt min mening. In med alla erfarenheter kring dessa maskiner, har grymt svårt att välja och skulle vara kul med åsikter fårn folk som ägt dessa ett tag eller andra förståsigpåare. Redigerat av groggpappa, 06 March 2010 - 09:56. Postad 06 March 2010 - 13:03
för mig hade det inte varit ett svårt val, Onkyo 3007 hade ja valt alla dagar i veckan. Tycker pioneer ljudet e alldeles för ljust o tråkigt. Pioneer brukar få bra kritik när d gäller flerkanalslyssning men Onkyo ligger no inte långt efter. Tycker onkyo e väldigt bra på just flerkanalsljud. Ja valde onkyo före Marantz 6004, denond 3310/4310 samt H/K 460. För mig var pioneer inte ens med bland "kandidaterna". Tror också att Onkyon levererar mer kraft än pioneern så du lär inte få problem med svåra högtalare... Postad 06 March 2010 - 14:35
Tack för tipsen, det är samma känlsa jag har faktist.
Några erfarenheter vad gäller audessyn. Är den så effektiv som det säjs i alla tester och forum? /H Postad 06 March 2010 - 16:31
Har just varit i din sits, vet tyvärr inte mycket nog än för att riktigt tipsa dig. Kan bara säga att jag läste runt så mycket som jag kunde och kom fram till att det jag kände att jag behövde fick jag i en Onkyo, var särskilt intresserad av många hdmi portar eftersom jag har mycket prylar att koppla, gillade mic inställningarna, gillade att överallt jag läste så stod det att Onkyon hade rejält med muskler. Fanns rejält med bildinställningar också som jag gillade, möjlighet att ställa per input. Hade en Yamaha 2700 innan och har även haft Pioneer så jag är ingen Onkyo fanboy. För mig så var jag mest ute efter en bra förstärkare till filmtitt och jag får känslan att du mer är ute efter en musikmaskin så jag kan som sagt inte tipsa dig till ett vettigt val, kan bara säga att efter 2 dagar (inte mycket tid) så är jag extremt nöjd. Kan jag svara på några frågor du har angående Onkyo så fire away. Redigerat av thewall, 06 March 2010 - 16:35. Postad 06 March 2010 - 20:34
Ja det stämmer lite grann att jag vill ha en bra musikmaskin, men som alltid skulle jag vilja säja att den kommer att användas till allt.
Film, Spel, Musik. Onken är ju några tusen billigare och man tycks få mer för pengarna. Och du har ju helt rätt i Hdmi portarna, det är en jättefördel för min egen del då man som sagt har mycket prylar. Dessutom Hat Xtz 99.26. Vilka i min aöron låter grymt bra, har tidigare kört dem med en en HK vilket passade dem perfekt då de behöver en strömstark stärkare. Detta är ju även det poäng till Onken. Många starka argument till onken alltså. Ok några frågor som är vikigta för mig. 1. HUr upplever du audessyn? 2. har du testat dvd uppskalningngen? 3. vad är dina intryck så här långt i flerkanal och stereo? /H Postad 06 March 2010 - 22:41
Thewall!
Såg att du bytt från Yamaha Rx-V2700 till Onkyo TX-NR3007. Går själv i bytes tankar då min 2700 har lagt av på höger bak kanal, efter drygt 3 år Hur känns det rent spontant? Det finns ju klart fler finesser på 3007:an men hur är det ljudmässigt. Förutom Onkyo har jag kollat lite på Denon 4310 känns inte helt enkelt att välja. Postad 07 March 2010 - 15:24
Hej
Körde firmware update på min 1007:a , det tog ca 15 min sen så står det " OK: SUM 12132132" Vad betyder det ? är den klar då ? Kollat i manualen men det står inte vad det betyder, hur såg det ut för er när ni var klara ? och vad gjorde ni efter det ? stängde ni av den med standbyknappen ? mvh natal Hittade instruktioner på onkyo.com fallet löst Redigerat av nATAL, 07 March 2010 - 15:27. Postad 07 March 2010 - 18:44
Satt i samma sits som dig fast min 2700:a funkar finfint. Ville uppgradera bara. Kollade lite på alla som låg i samma prisklass och jämförde och jämförde och jämförde Vill poängtera att jag inte lyssnat på varken Denon eller Pioneer eller Yamaha i samma prisklass. Tycker själv att det är oerhört svårt att lyssna i butik och sedan vänta mig samma resultat hemma. Så jag läser recensioner, kollar forum och bildar mig en uppfattning på den vägen. Kan säga att jag ångrar absolut inte uppgraderingen, Onyon spelar i en en annan klass än Yamaha 2700. Använder Onkyon tillsammans med Dali Ikon 6, har även kopplat in Height (Kef egg) högtalare som extra utrustning. Tycker det hjälper mer än jag trodde. Har följande prylar inkopplade: PS 3 Xbox 360 LG 390 Tvix 6500 Toshiba HD DVD Canal plus PVR HD box. Allting har fungerat utan bekymmer. Har inte haft några HDMI problem eller audio drops eller något i den stilen. Det kan naturligtvis fortfarande dyka upp. Efter jag hade kört Audyssey kalibrering så stoppade jag i Star Trek och körde på referens nivå, 0 på stärkaren och jag var i himmelriket. Underbar, maffigt ljud där man ändå inte missade en detalj. Det kändes verkligen som jag satt mitt i filmen. Mycket, mycket nöjd. Är enormt nöjd med de bildinställningar som går att köra per input, detta är ett stooort plus med mig som använder alla 6 hdmi ingångarna. Tror säkert att både Denon 4310 och Yamaha 3900 tex ger ett otroligt ljud, jag fastnade för de Onkyon och tror inte att jag ångrar mig. Postad 07 March 2010 - 19:05
Intressant info thewall. Sitter själv på en RX-V2700 och funderar på ett byte framåt hösten/vintern. Körde du Star Trek under motsvarande omständigheter på Yamahan, dvs med högupplöst ljud, vilket den klarar om avkodning sker i BD-spelaren?
Postad 07 March 2010 - 20:01
Star Trek hade vi faktiskt sett 2 ggr här hemma redan tillsammans med PCM ljud från PS3:an till Yamahan och det var ju ett rejält tryck redan då men det fanns ändå skillnader nu. Det är svårt att förklara med det kändes som en mycket större ljudvägg som slog emot en än innan, kändes som vår tv nästan var för liten för det ljud som presenterades, vi har en 58 tums tv så det är ju inte den minsta man kan ha Stor ljudvägg med mycket detaljer, det är det enklaste sättet jag kan beskriva det på. Jag tycker det är så vanskligt att beskriva sådana hör saker för smaken är så olika, du kanske köper denna stärkare och tycker sedan helt annorlunda, då blir det ett kul Pm till mig med "va fan har du för smak, det var ju ingen schysst ljudvägg" Postad 07 March 2010 - 21:42
Fick samma sak som du, men jag hittar inget om just "OK: SUM xxxxxxxx" på den web-siten. Är det OK att trycka på standby? Är den uppgraderad efteråt? Förklara gärna! /M Redigerat av eztoril, 07 March 2010 - 21:42. Postad 08 March 2010 - 08:03
Kolla här http://www.eu.onkyo....507_ENGLISH.pdf Step 6 står det, efter det står Ok:sum xxxxxx så ska du trycka på standbyknappen på receivern, inte på fjärren. Då klickar det till och receivern är tillbaks i normalläge. /natal Postad 08 March 2010 - 16:51
17 sidor att läsa, ber om ursäkt redan nu.
Men har fått för mig att det skall finnas en Eq just för subben i 5007. Är detta något jag har drömt? Var inne på HBB idag men vi hittade inget i förstärkaren, letade vi dåligt kanske. Han skulle försöka få till en "träff" mellan 5007 och 5507 + Nuforce 5 kanals steg, inget han lovade på något sätt men han skulle se om det gick att ordna. Låter spännade i mina öron iaf Redigerat av Evil Homer, 08 March 2010 - 17:03. Postad 08 March 2010 - 17:38
Hej!
Det finns en mkt. användbar 5-bands EQ för subben, väl dold inne i Equalizer-menyn. Redigerat av Audiovector, 08 March 2010 - 17:38. Postad 08 March 2010 - 18:04
Ah det finns en sådan alltså, kan nog göra riktigt stor skillnad för hur suben skall bära sig åt.
Vet du vart man kan hitta bilder så man kan se hur man kan ändra div kurvor osv? Dom hade bara ett ex inne och han nämnde även att den snart skall komma en ersättare till dessa, beslutsångest Postad 08 March 2010 - 19:54
Hej!
Äger en 1007:a och är jättenöjd. Använder HDMI-in-/utgångarna till att styra bild och ljud till TV och projektor. När jag nyligen läste artiklar om 3D-TV, exvis denna: http://hometheater.a...ast-formats.htm ... verkar det som om enheterna (blu-ray-spelaren/TV:n) behöver stöd för HDMI v1.4a för att kunna överföra 3D-TV. Frågan är ifall min 1007:a (+ storebröder) kommer kunna växla/släppa igenom 3D-TV via deras HDMI-portar? Vad tror ni? Kanske firmware updateable? /M Postad 08 March 2010 - 20:00
tja om det nu är tekniskt möjligt så ser jag inte nåt hinder till det, Onkyo brukar ju släppa firmwires som fixar lite av varje men problemet ligger kanske i hårdvaran då det gäller 3D, men vem vet kanske..... Postad 08 March 2010 - 20:15 Har hört att 3D behöver hdmi 1.4 som inte Onkyon eller någon annan har Postad 08 March 2010 - 20:15
wt**** utveckla det där de sa om att det redan kommer ersättare till 007 serien?
de ä rju inte mer än några få månader :S ps. någon som vet om samma ovan nämda 5bands eq återfinns även i 3007? för subbasen Postad 08 March 2010 - 20:20
Augusti pratade han om, jag blev med lite paff. Har ju inte hört ett dyft om det här
Vore faktiskt lite roligt om någon kunde hitta eq:n för suben, så jag kan visa han nästa gång hur man får fram det. Kanske hänvisa till en sida i manualen eller något i den stilen. Postad 09 March 2010 - 12:49 Onkyo introduces 2 3D and ARC capable AV Receivers in JapanThe Onkyo TX-SA608 (190Wx7ch) and the TX-SA578 (160Wx7) are the manufacturer first HDMI 1.4, 3D and ARC compatible AV Amplifier and schedule to be pu on the market by the end of March 2010. Sod respectively at 84,000 and 71,400 Yen, our 2 AV amps are also capable to interact with Sharp AQUOS, Toshiba REGZA and Panasonic VIERA/DIGA link, where one remote can give you full access to both your TV and AV Amp, as well as supporting Audyssey 2EQ, Audyssey Dynamic Volume, Audyssey DSX (only for the TX-SA608) and a bunch of other Doldy and DTS thingy. Onkyo has fired the first salvo of its 2010 home cinema line-up, with new products including three HDMI 1.4 3D-passthrough receivers from £250. Ser fram emot hösten... kanske blir det dags att uppgradera igen 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |