dom är speciellaDet är en underdrift. Hur kan du så fatalt misstolka alla mina inlägg?
Postad 09 October 2010 - 17:42
Postad 09 October 2010 - 18:20
Jag antar att du tycker att du är väldigt rolig nu. Du har förstått alla mina inlägg. Sluta trolla.Ska misstolka detta?
Postad 09 October 2010 - 19:24
haha, okok. Låt nu tråden fortsätta som den är till för !Jag antar att du tycker att du är väldigt rolig nu. Du har förstått alla mina inlägg. Sluta trolla.
Postad 09 October 2010 - 19:36
Att du inte förstår ett simpelt inlägg och sedan spelar dum, vilket visserligen är drygt i sig, är ingenting som hindrar att tråden fortskrider med diskussioner om drömanläggningar för 500 000 kronor. Det är så att säga inte två motsatser att du inte förstår och att andra kan prata om sina drömanläggningar i tråden.haha, okok. Låt nu tråden fortsätta som den är till för !
Postad 09 October 2010 - 19:42
Snacka skit!Att du inte förstår ett simpelt inlägg och sedan spelar dum, vilket visserligen är drygt i sig, är ingenting som hindrar att tråden fortskrider med diskussioner om drömanläggningar för 500 000 kronor. Det är så att säga inte två motsatser att du inte förstår och att andra kan prata om sina drömanläggningar i tråden.
Postad 09 October 2010 - 19:49
Tänker ej slösa mer tid å diskutera massa smörja. Får väla återkomma när anläggningen visar sig =)Snacka skit!
Postad 12 October 2010 - 16:30
Postad 16 November 2010 - 17:12
Postad 16 November 2010 - 17:41
Nu blev vi fyra. Jag känner så väl igen migSkönt då är vi iaf 3 jag tror att vi är lite nojiga.....
Postad 26 June 2014 - 10:17

Det får bli ett par Martin Logan Summit X med krom panel i Bubinga trä, en Krell S550i i silver, Primare CD32 i silver, ett Solid Tech Radius Solo 5 rack i svart ask med silver eller svarta ben. En Project RPM 1.3 Genie ( vinylspelare ), En OLED TV på minst 55 ", En Marantz UD7007, Sonos Connect, Sonos Control ( min befintliga ). En Windows 8 laptop, en hel uppsättning kablar från Purist Audio Design ( modell fetare ) och NordOst samt Sound Care Superspikes under rack samt högtalare + en Ipad mini med Sonos app.
Om det blir några spänn över blir det Wienerbröd och kaffe för pengarna ( Gevalia Bistro )
Postad 04 July 2014 - 21:49
McIntosh c2300 - försteg
Sonus Faber Amati Furtura
Clearaudio innovation compact
Lite kablar och en bra DAC så är vi i mål!
Postad 05 July 2014 - 20:55
Focal Utopia Grande matade med varsitt Hegel H30.

..det skulle jag ta olyssnat om jag var tvungen. ![]()
Sen sprack visst budgeten som TS hade angett. 500K räcker ju inte till någon dröm alls utan bara till förstärkeriet om man skulle ha surround, hehe.
Redigerat av HenkeEdge, 11 November 2021 - 20:15.
Postad 05 July 2014 - 22:01
Redigerat av Unregistered37a4eddd, 05 July 2014 - 22:01.
Postad 06 July 2014 - 20:02
Redigerat av robert293, 06 July 2014 - 20:06.
Postad 08 July 2014 - 09:27
Slutsteg skulle man nog kunna behålla Rb-991
Högtalare vet jag inte men det jag har som mål är nog ett par System audio i den högre skalan alternativt ett par B&W 803d(lyssnat på pm1 och lät dom bra måste dessa vara sju resor bättre?)
Det är mer ett framtida mål än dröm iofs^^
Edit: 805d ska de ju vara:)
Golvarna i samma serie är mer åt dröm hållet;)
Redigerat av Unregisteredad54f153, 08 July 2014 - 09:29.
Postad 09 July 2014 - 08:46
Alternativt steg "Earthquake Cinevova Grande 7 BR"
Installatör som kalibrerar systemet korrekt i rummet.
Högtalare har jag inte tillräcklig erfarenhet av utan skulle lyssna på lite dyrare som Ino, Tekton Pendragons och övriga i serien, Monitor Audio, MK Sound, XTZ Cinema m.m.
Postad 09 July 2014 - 22:33
Postad 09 July 2014 - 22:46
klass 3 lyssningsrum/bio & 8 st slutna lms ultra & jbl värsting bio högtalar-uppsättning.
Vi gillar ungefär samma du och jag. Vad tror du om JBLs Everest serie? Inte riktigt bio-prylar men fan så bra dom låter. Har lyssnat på D66000 på Arkenmässan för två-tre år sedan.
Postad 09 July 2014 - 22:51
Postad 09 July 2014 - 22:55
Postad 11 July 2014 - 17:47
Postad 22 July 2014 - 02:22
En dröm som skulle vara större än alla mina dröm anläggnings alternativ skulle vara om alla eller dom flesta högtalartillverkare kunde enas om att återuppta riktigt snygga träslag när dom bygger sina högtalare. Det skulle säkert göra att man handlade mer än man faktiskt gör. Finns ju knappt något utbud längre när det gäller träslagen Lönn, Amerikansk Körsbär, Bok mfl. Verkar bara vara den där Valnöten som verkar vara inne just nu. Har bara sett att Lönn finns på dagens Dynaudio Focus. Den försvann på B&W CM-serien, Audio Physic osv osv. Även Bok har försvunnit. Tyvärr bara riktigt exklusiva högtalartillverkare som fortfarande kör med riktiga träslag som tex Proac, Peak Consult, Sonus Faber mfl. Tycker det är ganska tråkigt om det ska fortsätta enbart med Svart och Vitt även om det går hem i många hem pga val av design och nya moderna våningar men vi som bor i äldre hus och gillar gediget arbete, vad gör vi? Hur länge ska man behöva vänta? Tycker Svart och Vitt har funnits nästan på tok för länge nu men som alltid det handlar om efterfrågan. Vill ingen beställa i dessa färger kommer det aldrig att hända heller att det släpps i dessa färger, så enkelt är det. Men lite synd att man ska behöva special beställa i exempelvis Lönn eller Amerikansk körsbär om man nu vill ha det. Blir ju ett annat pris då
Postad 22 July 2014 - 08:25
Fokusera på akustiken och du kommer hitta din drömanläggning för väldigt rimliga pengar.
+1
Postad 22 July 2014 - 08:39
Fokusera på akustiken och du kommer hitta din drömanläggning för väldigt rimliga pengar.
Postad 22 July 2014 - 08:47
Men hur kul är det på en skala 1-10?
Det är väl ganska kul eftersom det låter bättre?
Postad 22 July 2014 - 09:07
Det är väl ganska kul eftersom det låter bättre?
Postad 22 July 2014 - 09:30
Postad 22 July 2014 - 11:08
Jo, men ärligt talat hur många av dom som verkligen är intresserade av bra ljud köper en bra första anläggning med ett rum med diverse akustik-fix och sen behåller det så? Inte många verkar det som även om det är lätt att säga. Det händer ju knappt och varför? Jo, för att folk delvis vill ha kul men också för att få ett mer spännande ljud än dom hade tidigare. Själv skulle jag tycka det var rätt tråkigt med det rekommenderade alternativet men det är ju jag det
Man behöver väl inte behålla allt i evigheter bara för att man fixar lite med akustiken, tycker inte jag i alla fall. Ser ingen motsättning i det du beskriver. Det är väl en utveckling i både högtalarväg och akustik mot det man gillar bäst tänker jag. Akustikfixet går dessutom oftast att behålla om man byter till nya högtalare, för det gör ofast sitt jobba även där.
Men man gör som man vill såklart. Sen kan jag dock själv ha lite svårt att förstå varför man inte vill att sina högtalare får en möjlighet att låta lite bättre, med ganska billiga och enkla medel.
Och precis som att man inte måste ha världens dyraste och bästa högtalare, behöver man inte ha ett rum ritat av en akustiker som man byggt om för en massa pengar. Man kommer ganska långt med relativt små medel, både gällande akustik och högtalare.
Redigerat av genstruktur, 22 July 2014 - 11:21.
Postad 22 July 2014 - 14:22
Och precis som att man inte måste ha världens dyraste och bästa högtalare, behöver man inte ha ett rum ritat av en akustiker som man byggt om för en massa pengar. Man kommer ganska långt med relativt små medel, både gällande akustik och högtalare.
Redigerat av Unregistered2294, 22 July 2014 - 14:27.
Postad 23 July 2014 - 00:22
Postad 23 July 2014 - 18:04
För min del så är bytandet en del av intresset.
Finns alltid en fundering på hur det kan låta, eller se ut etc.
Och om du nu gillar att se på film med kvalitet lär du inte vela ha en blurayspelare som är 6 år gammal som inte kan prestera på en ordentligt nivå. Så du är tvungen att uppgradera till per automatik bättre produkter.
Postad 23 July 2014 - 18:38
"Med princip" = Har bytt. Min Oppo BDP-83 gick sönder nyligen och bytte min Denon 2106 till en 3312. Ingen av dessa byten gav bättre ljud utan var på grund av andra anledningar. Topphögtalarna, basmodulerna, slutstegen, elektroniska delningsfiltret mm är sig likt som för ca 6 år sedan.Och om du nu gillar att se på film med kvalitet lär du inte vela ha en blurayspelare som är 6 år gammal som inte kan prestera på en ordentligt nivå. Så du är tvungen att uppgradera till per automatik bättre produkter.
Postad 23 July 2014 - 18:45
Postad 23 July 2014 - 18:57
Vad är det du menar att en 6 år gammal BD-spelare per automatik skulle vara sämre på om vi just pratar kärnämnen som ljud och bild?Och om du nu gillar att se på film med kvalitet lär du inte vela ha en blurayspelare som är 6 år gammal som inte kan prestera på en ordentligt nivå. Så du är tvungen att uppgradera till per automatik bättre produkter.
Diverse lullull, formatstöd, finesser samt uppstartstider osv lär säkert vara "sämre" om man nu värdesätter detta förstås.
Men det finns ju absolut ingenting som säger att en äldre spelare per automatik skulle vara sämre annars.
Postad 23 July 2014 - 19:03
Postad 23 July 2014 - 19:56
Vad är det du menar att en 6 år gammal BD-spelare per automatik skulle vara sämre på om vi just pratar kärnämnen som ljud och bild?
Diverse lullull, formatstöd, finesser samt uppstartstider osv lär säkert vara "sämre" om man nu värdesätter detta förstås.
Men det finns ju absolut ingenting som säger att en äldre spelare per automatik skulle vara sämre annars.
Stöd för 3d, stöd för 4k, stöd för nya ljudformat, nättjänster etc etc.
Och ja det är bildförbättrande egenskaper.
Fast visst det kräver mer av din kringutrustning också, så har du inte den i linje med i detta fallet blurayspelaren så ger det ju inte så mycket.
Men köp dig en Oppo och testa så kommer du nog se att det hänt en del i utvecklingen av blurayspelare.
Stort hopp från din Panasonic.
Postad 23 July 2014 - 19:59
På vilket sätt är tex 3D en "bildförbättrande" egenskap menar du?Stöd för 3d, stöd för 4k, stöd för nya ljudformat, nättjänster etc etc.
Enligt mig snarare raka motsatsen och en tramsig gimmick.
Redigerat av masse70, 23 July 2014 - 20:03.
Postad 23 July 2014 - 20:12
På vilket sätt är tex 3D en "bildförbättrande" egenskap menar du?
Enligt mig snarare raka motsatsen och en tramsig gimmick.
Det höjer upplevelsen, tycker iaf jag.
Varför tror du alla nya "stor-filmer" släpps på 3d?
Det hjälper dig att inte bara titta på filmen utan också kunna vara "inne" i filmen.
Postad 23 July 2014 - 20:16
Ja du, det kallas pengar, nåt att locka mer fok att köpa mer kringutrustning för nåt som oftast får filmer att se sämre ut.Det höjer upplevelsen, tycker iaf jag.
Varför tror du alla nya "stor-filmer" släpps på 3d?
Det hjälper dig att inte bara titta på filmen utan också kunna vara "inne" i filmen.
Och nej 3D får mig snarare att känna mig mer avskärmad från filmen än inne i den.
Men som sagt, alltid lockar det nån som tycker en avdammad gimmick från 30-talet ser "cool" ut och vill betala mer pengar för det...
http://www.mediacoll...com/3d/history/
Redigerat av masse70, 23 July 2014 - 20:23.
Postad 23 July 2014 - 20:40
Postad 23 July 2014 - 23:57
Du är ett kommersiellt företags bästa vän, som köper direkt när något "nytt" kommit.Stöd för 3d, stöd för 4k, stöd för nya ljudformat, nättjänster etc etc.
-3D: Totalt ointressant för mig, köper bara äldre filmer.
-Stöd för 4K: jaså, vilken 4K skivor är släppta som kan spelas i en fastlagd standard? Och vad för filmer skulle dessa vara?
-Nättjänster: ?? Vad exakt skulle detta förbättra bilden?
Postad 24 July 2014 - 00:09
Du är ett kommersiellt företags bästa vän, som köper direkt när något "nytt" kommit.
-3D: Totalt ointressant för mig, köper bara äldre filmer.
-Stöd för 4K: jaså, vilken 4K skivor är släppta som kan spelas i en fastlagd standard? Och vad för filmer skulle dessa vara?
-Nättjänster: ?? Vad exakt skulle detta förbättra bilden?
Skulle vilja gissa på att 4k kommer komma som standard vid ett senare skede, och då kommer även dina "Gamla" filmer komma på 4k så som att Jurasic Park finns på blueray i 1080p.
Vilket skulle bli en bildförbättring?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
143 bilder
11 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?