Epson lanserar nya projektorer
1011 svar till detta ämne
Postad 01 december 2011 - 22:47
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Tja jag tyckte att det såg riktigt bra ut. Fanns rejält med ljus för 3d, 3d har ingen crosstalk alls vad jag kunde se. Väldigt lugn bra 2d bild. Demades med autoiris off. Naturligt. Modellen kom just från fabrik så den var inte kalibrerad än.
Jag har inte sett på konkurrenternas modeller så mitt intryck ska betraktas mot detta.
Återigen stort tack till HBB och Epson som anordnar seriösa events som denna. Blir inköp i början av 2012 för mig antagligen.
Du hugger en 9000 alltså? gött då kan du komma med synpunkter å lite bilder  ........har en väldigt ny lampa i min 3500 så känner att jag vill ha den ett tag till innan jag byter
Postad 02 december 2011 - 07:16
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Ursäkta att jag frågar (igen) men är det någon som har 5900 eller 6000 och jämfört fläktljudet mellan när man ser på 2d respektive 3d? Igår hade jag först 2d och då var fläkten "normal" men när jag sen startade 3d-filmen så drar fläkten igång rejält. Är det så det ska vara (för 3d kräver mer fläkt??) så är det ok men jag vill bara veta att det inte är fel.
Postad 02 december 2011 - 10:43
uncle buck
-
uncle buck
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
I 3d så går ju lampan för fullt för att kompensera ljusbortfallet i dina glasögon. Så svårt är det inte ...
Jag kommer nog att köpa en 5900 eller en 3200. Gillar lensshift 
TW 9000 var väldigt fin men inget för min budget. Jag köper hellre en som är max prisvärd och gör samma sak om 3-4 år igen. Format på bildsidan kommer och går, vem vet hur 3D standarden ser ut om ett par år? 4k i 60Hz?? 120 Hz? Framtidssäker är ett ord som inte hör hemma inom hembio. Lägger hellre pengarna på ljudsidan då tex högtalare inte alls utvecklas i samma takt. En proj som är 10 år gammal känns hopplöst föråldrad även om man köpt top-of-the-line, högtalare köpta för 10 år sen står sig väldigt fint. Bara min investeringsfilosofi, inget annat. Detta är ju Epsons 1st gen 3D. Självklart kommer mycket mer att hända på ett år eller två och då tänker jag inte kitta upp mig på en toppmodell nu.
Postad 02 december 2011 - 11:21
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Postad 03 december 2011 - 22:38
zalsson
-
zalsson
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
kommer det någon konkurrent till tw5900 från någon annan tillverkare?
När släpper tex sanyo, optoma infocus något nytt?
Redigerat av zalsson, 03 december 2011 - 22:41.
Postad 03 december 2011 - 23:39
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Optoma har väl HD33 som är i samma prisklass ungefär som TW6000 iallafall.
Postad 04 december 2011 - 06:02
Unregistered39429
-
Unregistered39429
-
Mästare
-
-
3 116 inlägg
Recension på 9000.
http://www.projector...ctor_review.htm
Den lämnar ju bara 827 Lumens i korrekt bästa bildläge.D6500 kelvin. Cinema mode is the most accurate preset from a color standpoint, especially after changing the color temperature setting from 6500K to 7000K. It also has the highest dynamic range that the 5010 is capable of. At 827 lumens Då är tex JVC's nya modeller ljusstarkare!
Postad 04 december 2011 - 15:45
wretan
-
wretan
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej på er,
Ännu en som är sugen på nytt... så det är dags att slänga ut LG RD-JT91an som inte varit monterad sedan gamla lägenheten för tre år sen.
Men, i huset jag flyttat till finns det ingen chans att ha projjen centrerad horisontellt och som jag förstått det har TW5900 ingen lens shift utan enbart keystone för att fixa detta. Jag skulle behöva ha projjen 20grader off center. 5900 ska ju enligt uppgift klara 35 grader med keystone.
Har läst tidigare att det inte blir jättebra med horisontell keystone, men hur illa är illa? Plånkan tillåter tyvärr inte en TW9000...
vad har man annars för val? 3D och HD är ju lockade om man går från en JT91a förstås
Mvh
Wretan
Postad 04 december 2011 - 19:59
zalsson
-
zalsson
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Hej på er,
Ännu en som är sugen på nytt... så det är dags att slänga ut LG RD-JT91an som inte varit monterad sedan gamla lägenheten för tre år sen.
Men, i huset jag flyttat till finns det ingen chans att ha projjen centrerad horisontellt och som jag förstått det har TW5900 ingen lens shift utan enbart keystone för att fixa detta. Jag skulle behöva ha projjen 20grader off center. 5900 ska ju enligt uppgift klara 35 grader med keystone.
Har läst tidigare att det inte blir jättebra med horisontell keystone, men hur illa är illa? Plånkan tillåter tyvärr inte en TW9000...
vad har man annars för val? 3D och HD är ju lockade om man går från en JT91a förstås 
Mvh Wretan
Rekommendationen är väl att ALDRIG under inga som helst omständigheter använda keystone då den totalt sabbar bilden.
Postad 04 december 2011 - 21:21
wretan
-
wretan
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej Zalsson och tack för ditt svar,
OJ, det var ord och inga visor
Jag var tvungen att köra rätt kraftig justering av vertikal keystone på min gamla JT91a i lägenheten utan att märka någon större skillnad. Antingen visste jag inte bättre eller så är jag väl helt enkelt ingen "finsmakare" men min uppfattning var att det då inte märktes någon större skillnad bildkvalitetsmässigt förutom att jag fick bilden väl matchad på min duk.
Vad ska man förvänta sig för typ av visuell försämring med keystone?
Mvh
Wretan
Postad 04 december 2011 - 21:45
Andreas266
-
Andreas266
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag var hos The Rock och fick en demo av Jacob/colamannen när han jobbade där. Keystone påverkade texten i menyerna och det syntes väldigt tydligt. När filmen rullade såg jag inte direkt någon skillnad så att säga att det totalt sabbar bilden är väl att ta i.
Postad 05 december 2011 - 08:19
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som vet om man skaffar Panasonic 3D glasögon till en Epson EH TW5900 har man ändå så det används 480 mhz vill säga sköts det av glasögonen eller av projektorn?
Epsons finns ju ingenstans:P
Postad 05 december 2011 - 20:59
Robban-GBG
-
Robban-GBG
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag körde en hel del datorstuff, mail, poker dokument, excel osv. på min projje medans den funkade. Skulle aldrig nånsin köra digital keystone igen efter att ha försökt köra excel med det påslaget... Fast för film är det faktiskt inte helt katastrofalt tycker jag. Fast tycker man den bilden är ok så kan man ju lika gärna köpa en mer budget mässig projje med lens shift.
Postad 05 december 2011 - 21:25
Unregisteredc986506e
-
Unregisteredc986506e
-
Användare
-
-
121 inlägg
Det är troligtvis den automatiska bländaren du hör. Ställer du den på AV så bör du inte höra några små surr. Läs manual för funktion. Angående påslagning och avstängning av anslutna enheter, läs under HDMI-länk i manualen.
! ...ska bländaren verkligen låta så pass mycket? Otroligt störande...så stängde självklart också av den. Förutom detta så är jag riktigt nöjd än så länge, kör 6000 & Euroscreen greylight!!!
Postad 06 december 2011 - 09:36
Unregistered6fefcfad
-
Unregistered6fefcfad
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Då var en ny leksak uppsatt i vardagsrummet, det föll till sist på en tw5900 (mer eller mindre impulsköp på HBB:s epson event i Göteborg). Idag avvänder jag väggen som duk och får nog säga att jag är imponerad (första projektorn, så det är ganska lätt att imponera på mig  ).
Kollade dock på kombinationen 5900 med en react duk på HBB och blev mycket imponerad. Var nära att beställa en ramspänd duk men hejdade mig pga det blir svårt att placera den i mitt vardagsrum. Så nu letar jag efter en begagnad tab tension react duk då en ny ligger utanför min budget (om någon har en liggandes, så skicka gärna ett pm).
Postad 06 december 2011 - 15:24
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej igen, nu har jag fått min tw6000w 
Monterat den på millimetern rätt utan keystone och är mycket nöjd med allt! Kan dssutom bekräfta att jag inte har minsta problem med lagg från min ps3. Har kört några timmar i BF3. Så nästa steg mlir en bra duk :=)
Postad 07 december 2011 - 09:46
crenshaw
-
crenshaw
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Sitter och väntar på leverans på en twt6000 (som inköpts genom hbb på deras stockholm event) med en euroscreen frame vision react 99", lev på projektorn är förmodligen början av januari och duken borde kommit innan dess, längtar inte ens!
Återkommer när jag fått upp allt.
Postad 07 december 2011 - 22:47
Unregisteredc986506e
-
Unregisteredc986506e
-
Användare
-
-
121 inlägg
Hej igen, nu har jag fått min tw6000w  Monterat den på millimetern rätt utan keystone och är mycket nöjd med allt! Kan dssutom bekräfta att jag inte har minsta problem med lagg från min ps3. Har kört några timmar i BF3. Så nästa steg mlir en bra duk :=)
Har du/ni några tips/knep för att få den perfekt!? Har min 6000 i ett takfäste 23/31cm har bara grovinställt den & kan inte klaga men vill ju ha den perfekt i position, Det är lite svårt att få till det med att skruva åt "kulan" underifrån när pojektorn sitter i fästet. Funderar på att ta loss den & få till raka vinklar & sedan montera tillbaka den i fästet & hoppas på att det blir bra?Det är ett litet glapp i fästet uppe vid taket som man inte kan påverka så mycket. Har dragit åt skruvarna men ett litet glapp blir det ändå...tips uppskattas!!!
Postad 08 december 2011 - 00:41
zx
-
zx
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Vad rekommenderas för duk till en 5900 eller 6000 som inte kostar skjortan?
Har idag en målad mdf-skiva som åtminstone jag har tyckt fungerat bra till min nu trasiga ptae700. Men jag antar att det kanske är dags att se sig om åt en riktig duk för att få ut det bästa ur projektorn och jag hade säkert blivit nöjd och köra med min mdf-duk. Men det känns lite som att köra runt i en ferrari med en ford fiesta motor kanske
Rummet är ett vardagsrum som inte går att mörklägga helt. Ungefär 3,5m från vägg-vägg. Jag funderar lite på hur jag ska lösa upphängningen. Med tanke på mitt korta avstånd skulle ett takfäste inte passa sig så bra tror jag. Finns kanske något väggfäste?
Postad 08 december 2011 - 07:24
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som har någon aning var man kan få tag på 3d glasögon till epson eh tw5900 känns som de är slut överallt?
Postad 08 december 2011 - 07:50
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Någon som har någon aning var man kan få tag på 3d glasögon till epson eh tw5900 känns som de är slut överallt?
Inwarehouse har ett par i lager. Hur många behöver du? http://www.inwarehou...aspx?sku=648754
Postad 08 december 2011 - 08:24
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Inwarehouse har ett par i lager. Hur många behöver du? http://www.inwarehou...aspx?sku=648754
Det är just det jag behöver minst två par, tycker det är dåligt lager med 3d glasögon både panasonics och epsons Tänkte jag kan ju lika gärna frågadetta här med, det skall ju vara 480 mhz med epsons 3d projektorer istället för 240 mhz någon som vet om det har med glasögonen attgöra eller om man kör på panasonics så kör den på 480 då med?
Postad 08 december 2011 - 09:37
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som hört talats om KungsTv? www.kungstv.se aldrig hört talats om dem innan men kanske någon som handlat från dem och vet om dom är pålitliga?
Postad 08 december 2011 - 10:23
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Verkar ju vara med i Euronicskjedjan så dom är säkert pålitliga.
Postad 08 december 2011 - 10:46
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Verkar ju vara med i Euronicskjedjan så dom är säkert pålitliga.
Återstår att se har lagt en beställning nu så får vi se, men treviga var dom i allafall ringde och kollade hyr många dom hade i lager=)
Postad 08 december 2011 - 19:36
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har du/ni några tips/knep för att få den perfekt!? Har min 6000 i ett takfäste 23/31cm har bara grovinställt den & kan inte klaga men vill ju ha den perfekt i position, Det är lite svårt att få till det med att skruva åt "kulan" underifrån när pojektorn sitter i fästet. Funderar på att ta loss den & få till raka vinklar & sedan montera tillbaka den i fästet & hoppas på att det blir bra?Det är ett litet glapp i fästet uppe vid taket som man inte kan påverka så mycket. Har dragit åt skruvarna men ett litet glapp blir det ändå...tips uppskattas!!!
Hej, ja jag ordnade allt s här: 1 Mätte först ut dukens centrum, sedan från sidvägg till centrum av dukens övre kant 2 Sedan satte jag ut samma mått från sidvägg till där projektorfästet ska sitta. 3 Monterade ihop takfästet på projen och mätte från fästets takfot ner till centrum på projelinsen. (mitt blev 35,5) 4 Höjdjusterade duken så den övre kanten hamnade på 35.5cm från tak. 5 Skruvade upp fästet och monterade projen, kopplade i allt och volla! Perfa! Gällande lite löst takfäste så kan man kila mellan passande små kilar mellan fäste och tak, det brukar göra susen. Lycka till!
Postad 08 december 2011 - 19:44
Unregisteredc986506e
-
Unregisteredc986506e
-
Användare
-
-
121 inlägg
Hej, ja jag ordnade allt s här: 1 Mätte först ut dukens centrum, sedan från sidvägg till centrum av dukens övre kant 2 Sedan satte jag ut samma mått från sidvägg till där projektorfästet ska sitta. 3 Monterade ihop takfästet på projen och mätte från fästets takfot ner till centrum på projelinsen. (mitt blev 35,5) 4 Höjdjusterade duken så den övre kanten hamnade på 35.5cm från tak. 5 Skruvade upp fästet och monterade projen, kopplade i allt och volla! Perfa!
Gällande lite löst takfäste så kan man kila mellan passande små kilar mellan fäste och tak, det brukar göra susen. Lycka till!
Tackar!!! Det blir nog lite mätande till helgen...
Postad 08 december 2011 - 20:44
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som kör ps3 med 5900 och har igång 3D? Måste man ha glasögon igång för att ps3:an skall känna av det? eller behöver jag någon special hdmi kabel?
testade Sonic generations men säger att jag behöver en 3d kompatibel tv?
Kanske är så att jag måste ha glasögon? men tänkte att man kunde se det fungera i allafall men men får glasögon imorrn:)
/Isak
Postad 08 december 2011 - 20:58
next
-
next
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Någon som kör ps3 med 5900 och har igång 3D? Måste man ha glasögon igång för att ps3:an skall känna av det? eller behöver jag någon special hdmi kabel?
Om det är samma som för 6000, så måste du låta PS3:an "matcha" ihop sig med projektorn (gå till bildskärmskonfig). För att PS3:an skall tillåta 3D så måste den och TV/projektor utbyta "funktionslista" via HDMI:n. Om du har gammal PS3 så kolla att firmware är uppdaterad för 3D-support. Det nya är HDMI 1.4a men om du inte har alltför lång eller gammal kabel bör det nog fungera. /next
Postad 08 december 2011 - 21:16
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Om det är samma som för 6000, så måste du låta PS3:an "matcha" ihop sig med projektorn (gå till bildskärmskonfig). För att PS3:an skall tillåta 3D så måste den och TV/projektor utbyta "funktionslista" via HDMI:n. Om du har gammal PS3 så kolla att firmware är uppdaterad för 3D-support. Det nya är HDMI 1.4a men om du inte har alltför lång eller gammal kabel bör det nog fungera.
/next
Tja! Det var precis det som var det jag missat att matcha ps3 med projektorn nu fungerar det finfint bara å vänta på glasögonen för imorrn nu:) Men wow alltså vilken skillnad mot emp tw700 så extremt mer ljus:) det är då extremt härligt:)
Postad 10 december 2011 - 05:40
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Tjenare alla!
Sitter här nyvaken för vakna av att frugan skall i Väg och jobba och tänkte berätta om vad jag tycker om epson eh tw5900 och omkom 3D.
Först och främst vilken enorm skillnad på emp tw700 och eh tw5900 i ljudstyrka och ljudnivå tw700 har ju en styrka på 700 och det var ju som att jämföra en Volvo med en Ferrari:)
Ska skruva upp den i hyllan idag har än så länge lagt den upp och ner, men snacka om upplevelsen! Att Inge behöva total mörklägga är ju hur Nice som helst:) och 3D gör att man lätt kan spela om många spel, vet att många anser att 3D är en gimmick men jag måste säga att jag älskar den gimmicken:D
Köpte två par panasonics glasögon för epsons fanns inte i lager och var dyrare, och hur bra glasögon som helst jag kan till och med ha mina vanliga glasögon under och vill någon se 2d kan man ställa in det på glasögonen så en ser 3D medan den andra ser 3D. Det undrar jag dock små barn ska ju inte se 3D skulle det gå att de får ha inställt på 2d läget då? För min tjej vill så gärna med ha glasögon och vet inte om den växlar ögon då med?
Har bara att välja om jag ska ha duk och vilken nu i sånna fall, kör mot en vitalitet tapet och fungerar fint, men funderat på både mdf och ramspänna en gammal rullduk som svärfar har:)
Slutligen det bästa köp jag gjort på LÄNGE
Ha en bra lördag alla:D
/Isak
Postad 10 december 2011 - 08:39
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Trevlig läsning men jag måste fråga dig Isak... Har du luktat på glöggen pojk?
Postad 10 december 2011 - 10:55
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Trevlig läsning men jag måste fråga dig Isak... Har du luktat på glöggen pojk? 
Luktat? Haha kan se att du tror det skrev på en iphone blev lite udda text:P Men seriöst? Man luktar väl inte på glöggen? Man häller i sig den, det är i allfall vad jag gör  Någon som vet vad för skruvar man behöver för att skruva upp projektorn? skall skruva upp den i min nuvarande hylla men fick inte med några skruvar?
Postad 10 december 2011 - 11:00
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
I en trähylla så får det väl bli ett par ordentliga träskruv 
Sen får du ju kolla så att hyllan pallar trycket också. Är det en vägghylla så får du ju fästa hyllan ordentligt också.
Postad 10 december 2011 - 11:02
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
I en trähylla så får det väl bli ett par ordentliga träskruv  Sen får du ju kolla så att hyllan pallar trycket också. Är det en vägghylla så får du ju fästa hyllan ordentligt också.
Ja har haft projektorn ståendes i den hela tiden så vet att den pallar, men tänkte på hålen i projektorn, vad för diameter ska det vara på skruvarna? Följde inte med några ju
Postad 10 december 2011 - 11:08
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Tjenare alla! Sitter här nyvaken för vakna av att frugan skall i Väg och jobba och tänkte berätta om vad jag tycker om epson eh tw5900 och omkom 3D.
Först och främst vilken enorm skillnad på emp tw700 och eh tw5900 i ljudstyrka och ljudnivå tw700 har ju en styrka på 700 och det var ju som att jämföra en Volvo med en Ferrari:)
Ska skruva upp den i hyllan idag har än så länge lagt den upp och ner, men snacka om upplevelsen! Att Inge behöva total mörklägga är ju hur Nice som helst:) och 3D gör att man lätt kan spela om många spel, vet att många anser att 3D är en gimmick men jag måste säga att jag älskar den gimmicken:D
Köpte två par panasonics glasögon för epsons fanns inte i lager och var dyrare, och hur bra glasögon som helst jag kan till och med ha mina vanliga glasögon under och vill någon se 2d kan man ställa in det på glasögonen så en ser 3D medan den andra ser 3D. Det undrar jag dock små barn ska ju inte se 3D skulle det gå att de får ha inställt på 2d läget då? För min tjej vill så gärna med ha glasögon och vet inte om den växlar ögon då med?
Har bara att välja om jag ska ha duk och vilken nu i sånna fall, kör mot en vitalitet tapet och fungerar fint, men funderat på både mdf och ramspänna en gammal rullduk som svärfar har:)
Slutligen det bästa köp jag gjort på LÄNGE Ha en bra lördag alla:D
/Isak
Det är ju sånna inlägg man inte vill läsa. Jag sitter också på en TW700 och det känns som att jag snart blir 10 papp fattigare. Skämt åt sido, kul att du är nöjd och kul att läsa om att det är ett riktigt stort kliv från TW700. Jag har också klurat mycket på mörkläggningen med min tw700 och det känns som att bilden inte har så mycket tryck. Sen har jag ju en duk för 1500 också, men ändå. Så för mig känns som att bättre tryck, full HD och 3D kan vara värt ett byte. Om jag skulle bytt till 3200 så kändes det mest som att det skulle vara för Full HD och det var inte nog för investeringen för mig. Nu känns det annorlunda...
Redigerat av Alban, 10 december 2011 - 11:08.
Postad 10 december 2011 - 11:10
inkoqnito
-
inkoqnito
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Det är ju sånna inlägg man inte vill läsa. Jag sitter också på en TW700 och det känns som att jag snart blir 10 papp fattigare. 
Skämt åt sido, kul att du är nöjd och kul att läsa om att det är ett riktigt stort kliv från TW700. Jag har också klurat mycket på mörkläggningen med min tw700 och det känns som att bilden inte har så mycket tryck. Sen har jag ju en duk för 1500 också, men ändå. Så för mig känns som att bättre tryck, full HD och 3D kan vara värt ett byte. Om jag skulle bytt till 3200 så kändes det mest som att det skulle vara för Full HD och det var inte nog för investeringen för mig. Nu känns det annorlunda...
Ja du kommer märka en riktigt stor skillnad, igår satt jag mitt på dagen(dock var det mulet) och spelade Uncharted 3 i 3D testade även Resistance 3 demot och det var så jäkla cool=)
Postad 10 december 2011 - 12:47
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Finns inte 2D till 3D konvertering på 5900 va? men det finns på 6000 lr? isåfall hur bra tycker ni det blir med "ful" 3D
Postad 10 december 2011 - 22:04
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Det var en intressant fråga om 3d konverteringen, så jag puttar lite på tråden i hopp om att vi båda får svaret. Har missat vad skillnaden vore mellan 5900 och 6000. Försöker kika lite vilka i prisklassen som är värda att jämföras med 6000. Sugen på x30 men känns galet att ta så mycket lån som totalsumman skulle hamna på då så får nog hålla mig till dessa mer normal-fattig-budget modellerna, hehe.
Blir ju enormt skeptisk till detta med att 6000 har svårt att hantera dator/konsoll.
Redigerat av yrrol2, 10 december 2011 - 22:11.
Postad 10 december 2011 - 22:10
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Skickat PM till dig yrrol2
Postad 11 december 2011 - 13:27
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Ingen som sett fler reviews om 9000 modellen?
Blir ju gott kluven utav alltihopa.
Känns ju logiskt det som sägs att kanske lika bra å köpa en "billig" för att sedan ersätta den helt mot nästa roliga maskin när lampan gåttsönder eller så.
Får ta mig en tur och kika på 6000 någon dag. Anar att butikerna inte är pigga på veva igång dataspel dock för bevittna laggrapporterna.
Postad 11 december 2011 - 17:27
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Så om man har en vanlig vit duk är inte någon av dessa projjar att satsa på eller ????
Postad 11 december 2011 - 17:37
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Finns inte 2D till 3D konvertering på 5900 va? men det finns på 6000 lr? isåfall hur bra tycker ni det blir med "ful" 3D
läste en tabell förut och varken 6 eller 9000 har konvertering.
Postad 11 december 2011 - 17:52
Unregistered68eeb4be
-
Unregistered68eeb4be
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
läste en tabell förut och varken 6 eller 9000 har konvertering.
att 9000 har 2d till 3d har jag läst på många olika sidor, vad har du läst för tabell
Postad 11 december 2011 - 18:18
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Så om man har en vanlig vit duk är inte någon av dessa projjar att satsa på eller ????
Det beror på dels på vilken storlek det är på duken men också vad du kräver för nivå i svärta för att bli nöjd. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 11 december 2011 - 18:23
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Det beror på dels på vilken storlek det är på duken men också vad du kräver för nivå i svärta för att bli nöjd.
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
ok jag har en 106" grandview vad tror du ska jag kolla på en 3200 istället vill lägga max 12-13 tusen just nu sitter jag med en gammal panna pt-ax 200
Postad 11 december 2011 - 19:36
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
ok jag har en 106" grandview vad tror du ska jag kolla på en 3200 istället vill lägga max 12-13 tusen just nu sitter jag med en gammal panna pt-ax 200
Det är ju tycke och smak, de har sina för/nackdelar. Till fördel för den gamla modellen är bättre svärta och en aning skarpare bild. Nya 5900 är mycket ljusstarkare och det är en egenskap som tilltalar många kunder. Jag föredrar nog den gamla bäst om rummet är hyfsat och du kör mot en vit duk, men vi säljer ändå fler av den nya så de flesta tycker inte som jag. Du får väl ut och kolla vad du själv tycker! MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 11 december 2011 - 20:12
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Det är ju tycke och smak, de har sina för/nackdelar. Till fördel för den gamla modellen är bättre svärta och en aning skarpare bild. Nya 5900 är mycket ljusstarkare och det är en egenskap som tilltalar många kunder. Jag föredrar nog den gamla bäst om rummet är hyfsat och du kör mot en vit duk, men vi säljer ändå fler av den nya så de flesta tycker inte som jag.
Du får väl ut och kolla vad du själv tycker!
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Ok tack får väl ge mig ut och jämföra men det måste väl vara ganska stor skillnad på 3200 än min gamla panna ????
Redigerat av Tool-AENIMA, 11 december 2011 - 20:14.
Postad 14 december 2011 - 13:08
millstream
-
millstream
-
Användare
-
-
196 inlägg
Komplett säljer TW5900 för 9995 SEK idag. Se här: http://www.komplett....aspx?sku=651806 /Anders
Redigerat av millstream, 14 december 2011 - 15:32.
Postad 14 december 2011 - 13:38
Hays
-
Hays
-
Beroende
-
-
1 183 inlägg
Oj, man kanske skulle passa på även om jag egentligen tänkt vänta till efter nyår.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|