Sony VPL-HW50ES
594 svar till detta ämne
Postad 21 October 2013 - 23:25
mudroom1
-
mudroom1
-
Rookie
-
7 inlägg
Har idag bytt min gamla trotjänare, Epson tw700, mot en HW50.
Jösses vilken skillnad!!! Och då har jag inte kollat full-HD ännu...
Bilden är helt enkelt grym.
Har dock en fundering på 3Dn. När jag sätter på 3dn så börjar projen med ett svag pipande ljud, tillräckligt starkt för att vara riktigt irriterande. Skall det vara så? Vad har ni för erfarenheter?
Postad 22 October 2013 - 00:04
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Går att få bort men då får du skicka den till sony för mod...
Postad 22 October 2013 - 09:07
zamson
-
zamson
-
Användare
-
-
100 inlägg
Har idag bytt min gamla trotjänare, Epson tw700, mot en HW50. Jösses vilken skillnad!!! Och då har jag inte kollat full-HD ännu... Bilden är helt enkelt grym. Har dock en fundering på 3Dn. När jag sätter på 3dn så börjar projen med ett svag pipande ljud, tillräckligt starkt för att vara riktigt irriterande. Skall det vara så? Vad har ni för erfarenheter?
Har precis gjort samma sak, min tw700 åker ut mot HW50. Blir till att leka med den ikväll. Ska också höra efter ljudet då jag är väldigt känslig för sånt. Återkommer med intryck men det låter lovande att du ser stor skillnad  Går att få bort men då får du skicka den till sony för mod...
Gäller det alla HW50 från butik?
Redigerat av zamson, 22 October 2013 - 09:09.
Postad 22 October 2013 - 10:40
kongo_fw
-
kongo_fw
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Har precis gjort samma sak, min tw700 åker ut mot HW50. Blir till att leka med den ikväll. Ska också höra efter ljudet då jag är väldigt känslig för sånt. Återkommer med intryck men det låter lovande att du ser stor skillnad 
Gäller det alla HW50 från butik?
Jag har nyss köpt en och jag hör inget ljud. Eller så är jag halv döv
Postad 22 October 2013 - 12:36
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag hade det så kallade rätta serienummer som inte skulle ha nått ljud men tyckte den lät ändå men efter en tur hos sony så är den tyst...
Postad 25 October 2013 - 22:38
Firre77
-
Firre77
-
Användare
-
-
241 inlägg
Har i veckan sporadiskt hunnit test köra projje nr2.
Fortf grym skärma o färger check! Galet bra kan tyckas.
Börjar även bli vän med svartan. Måste ge projjen att den gör ett jäkla bra jobb med detta..
Fortf fundersam över hur Hw50 hanterar rörelser, check. Blir verkligen inte vän med hur panelerna lyckas göra det mesta i förgrunden väldigt släpigt o hackigt. Bilden får ett konstigt oflyt.
Och detta fenomen förstärks ytterligare i under 3d visning. Får för mig att dom gamla panelerna i hw10 o hw20 som bara hanterade 2d klarade just detta mycket bättre, med ett bättre flyt i bilden helt enkelt. Och panelen i denna som även skall klara 3d, har just detta lustiga släpiga beteendet pga 3d... bara en tanke..
Pipande, tjutande ljud under 3d, check! För er som undrar, stoppa huvudet emot den sidan klisterlapparna sitter när ni matar 3d.
Skall nämnas att när jag sitter under den i soffan så tänker jag knappt på det. Fläkten överröstar  men sätter jag mig däremot i den högra sidan av soffan så hörs ljudet svagt och kör jag upp huvudet emot proven, ja då blir ljudet väldigt påtagligt.
Skall ta mig lite bättre tid att leka med prjjen under helgen och har säkert något mer att skriva längre fram..
Hur gick det för er andra som nyligen köpt denna pjäs? Nöjda? Era erfarenheter?
Edit- Ang 3d ljudet. Jag trodde detta var en barn sjukdom som dom hade kommit till rätta med?!
Lustigt att vi som köpt säkert den sista batchen av denna modell fortf upplever ljudet. Så detta fel har alltid funnits där och tydligen här för att stanna? Rätta mig gärna.
Men att behöva skicka en flang ny produkt på service känns en aning olustigt...
Redigerat av Firre77, 25 October 2013 - 22:41.
Postad 27 October 2013 - 09:19
anmg
-
anmg
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Väntar lite otåligt på epsons tw7200 och även den billiga 5200, test på dem hur bra dom står sig. Men hoppas dom kommer ut snart så man hinner läsa test innan sonyn försvinner.
Vet inte riktigt hur länge ja vågar vänta innan dom är slut överallt?
Postad 27 October 2013 - 09:42
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Dom epsonmodellerna är ju en prisklass lägre än vad hw50'n var när den kom så jag tror att den fortfarande kommer prestera bättre än epsons projar.
Var iväg och såg hw55 igår på hbb i frölunda och vad jag har förstått så är det ingen större skillnad mot hw50 och jag kan säga att jag tyckte det var en fantastisk proj. Den hade en väldigt behaglig och lugn bild. Har även fått jvc x55 demad där innan jag skaffade min vw95 och jag tyckte att hw55 hade en mycket behagligare bild än vad x55 har som ändå kostade runt 55.000 när den kom.
Skulle du välja hw50 så tror jag inte du skulle göra ett dåligt köp, men som alltid så är det ju bäst att se själv om det finns möjlighet.
Postad 27 October 2013 - 11:48
anmg
-
anmg
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Det är nog sant Bleppe, ja kanske har lite för stor övertro att ny generation ska ge så mycket mer och komma ikapp äldre generationer.
Postad 27 October 2013 - 12:58
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Tycker personligen det jag läst om den nya generation av samtliga tillverkare så verkar det mest vara mindre förbättringar.
JVC ska behålla x35 i mellanklassen, Epsons 9200 är bara en mindre förbättring mot 9100, samma med hw50 och hw55.
Den enda av årets projar som jag tyckt sett riktigt intressant ut kostar 100 papp... och det har iallafall inte jag råd med 
Hade jag varit du hade jag kikat på hw50 eller Epson 9100. Båda riktigt fina projar för bra pris nu.
Postad 29 October 2013 - 11:24
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Börjar även bli vän med svartan. Måste ge projjen att den gör ett jäkla bra jobb med detta.. Fortf fundersam över hur Hw50 hanterar rörelser, check. Blir verkligen inte vän med hur panelerna lyckas göra det mesta i förgrunden väldigt släpigt o hackigt. Bilden får ett konstigt oflyt. Och detta fenomen förstärks ytterligare i under 3d visning. Får för mig att dom gamla panelerna i hw10 o hw20 som bara hanterade 2d klarade just detta mycket bättre, med ett bättre flyt i bilden helt enkelt. Och panelen i denna som även skall klara 3d, har just detta lustiga släpiga beteendet pga 3d... bara en tanke..
Nu har inte jag sett HW50 själv, men jag tycker det är intressant att du upplever det så med tanke på vad de säger om just rörelseflytet i den här tråden: https://www.minhembi...l=&fromsearch=1
Redigerat av B8, 29 October 2013 - 11:25.
Postad 29 October 2013 - 11:38
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag vet inte om firre77 är väldigt känslig eller om han fått ett måndags ex för rörelsehanteringen är bättre på sonyn än jvc projektorerna.
Sen är det ju inget som slår en bra dlp när det gäller rörelsehantering...
Postad 01 November 2013 - 22:26
sateliten
-
sateliten
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tja grabbar!Tänkte bara säga att http://www.misco.se/..._ItemId=6793770 säljer Sony TMR-PJ2 för 500kr och frakten är fri. Jag slog till direkt då många andra säljer för 700kr och uppåt. Bra projektor bara 3d connection problems som jag inte palla med, samt att man måste ha den relativt nära för köra 95" duk som jag gör.
Postad 04 November 2013 - 11:16
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Känns nu sjukt najs! Satt igår och sträckkollade 5 avsnitt av 'Orange is the new black' dvs inget direkt referens material! Men bilden var riktigt bra!!! 
Körde lite olika BD klipp för att mätta begäret, vilken bild!! Sen testade jag även lite 3D och tycker det ser väldigt bra ut, mycket bättre än 3D på bio!
Dock så provade jag 2D>3D conversion för skojsskull och det var inget kul, där flimmrade det hejvilt!
Nu skjuter jag dessutom på en randig tapet så allt kan bli bättre! LOL!
Har en bra duk på g hoppas jag, kan bli sjukt bra för en mycket trevlig peng!
Nu skall bara vardagsrum och sovrum bli klart så mitt biorum kan påbörjas!
Så skönt att ha bytt upp mig från min InFocus IN78 som visserligen gav en bra bild men levde om och susade för mycket....
Sen är ju fullhd väldigt trevligt!
Postad 02 December 2013 - 21:09
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Har haft en HW50 nu i en månad: kanonnöjd.
Dock börjar det bli dags att krama ut det som går i form av bildkvalitet.
Har Sonyn med en React duk.
Nån som kan dela med sig av sina inställningar?
Tackar på förhand
Postad 03 December 2013 - 16:54
Unregistered24ff7f2e
-
Unregistered24ff7f2e
-
Användare
-
-
129 inlägg
Inställningarna är individuella för rummets egenskaper gällande ljus osv osv. Dvs kalibrering utförs på platsen för just din proj och din duk i ditt rum.
Postad 04 December 2013 - 12:10
Thunderheart
-
Thunderheart
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej på er! Ville bara tipsa om att Elgiganten säljer TMR-PJ2 för 99kr Sony 3D-sändare TMRPJ2God Jul på er alla!
Postad 05 December 2013 - 16:48
Keiser
-
Keiser
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hej på er!
Ville bara tipsa om att Elgiganten säljer TMR-PJ2 för 99kr
Sony 3D-sändare TMRPJ2
God Jul på er alla!
Tack för tipset men jag tror Elgigantens sida spelade ett spratt. Det stod "över 100" i lager när jag beställde igår strax efter att du skrev posten, nu visade det sig att det inte fanns några. Trots att det fortfarande går att beställa idag på deras sida...
Postad 06 December 2013 - 14:56
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
När man går in i menyn-Picture-Expert settings så finns det en inställning som heter Film mode. Vad gör den?
Hade lite problem med Viaplay på PS4 där bilden hackade hela tiden.
När man kör filmmode i läget auto 1 så hackar bilden men kör man auto 2 eller off så flyter bilden på bra.
Allt annat har funkat bra i auto 1 läget. Tex Netflix och BD filmer.
Postad 06 December 2013 - 15:00
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Du skall inte ens ha den funktionen när du kollar på bd den skall inte ens synas i menyn om du spelar upp i 24hz..
Funktionen är bara synlig när du matar projektorn 50 eller 60hz .
Postad 06 December 2013 - 15:05
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Och här har du direkt ifrån manualen Film ModeAccording to the film source you have selected, make a setting for playback. Auto 1: Suitable for reproducing the original picture movement. Normally, set this to “Auto 1.” Auto 2: Reproduces a 2-3 or 2-2 Pull-Down format video signal, such as film sources, in a smooth picture movement. When a video signal other than 2-3 or 2-2 Pull-Down format is input, the picture is played back in progressive format. Off: Plays back the picture in progressive format without detecting video signals automatically
Postad 06 December 2013 - 21:15
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Det förklarar varför jag aldrig lagt märke till den tidigare  tackar för infon.
Postad 05 January 2014 - 10:52
Gherry
-
Gherry
-
Rookie
-
2 inlägg
Hallå alla HW-ägare.
Tänkte bara meddela att jag beställt ett paket med X antal PS3 3D-glasögon, då jag behöver fler
till min HW50 och inte vill betala för originalen, och vill bara sända ut en blänkare om att jag kommer
att få några över. Ni som är intresserade av att köpa kan lägga ett mail till mig (fö [email protected]).
Priset vet jag inte än, eftersom paketet ännu inte levererats, men om ni meddelar intresse kan vi
ta upp den diskussionen när jag har glasögonen i min hand.
Det enda jag hoppas nu är att de fungerar som utlovat, och inte är betydligt sämre än originalen, men
detta kanske ni som redan äger ett par kan konfirmera.
/Gherry Svantesson
Postad 05 January 2014 - 11:49
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jag tycker dom är bättre än orginalen klämmer inte på näsan..
Postad 05 January 2014 - 11:57
stone
-
stone
-
Lärjunge
-
-
336 inlägg
Är PS3-glasögonen för RF eller IR?
Postad 05 January 2014 - 12:42
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Postad 15 January 2014 - 23:03
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Vilket bildläge är det som anses vara "ganska korrekt" out of the box, ref?
Postad 15 January 2014 - 23:40
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Postad 15 January 2014 - 23:52
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Postad 02 July 2014 - 23:12
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Hej, dags att sälja min sony HW 50 + en 105" reactduk, prollen har ca 500 timmar på 1a lampan, inköpt i höstas.
Vad kan man tänka sig för pris?
Redigerat av NisseGurra, 02 July 2014 - 23:12.
Postad 03 July 2014 - 13:23
cinemadream
-
cinemadream
-
Användare
-
-
222 inlägg
Postad 03 July 2014 - 14:12
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Hej, dags att sälja min sony HW 50 + en 105" reactduk, prollen har ca 500 timmar på 1a lampan, inköpt i höstas. Vad kan man tänka sig för pris?
Tror det kan vara smart att att sälja projektor och duk var för sig .. Vet att polaren fick tag i en hw30 året efter den slutade tillverkas för 11000, så jag gissar på att projektorn ligger nånstans där prismässigt...
Postad 03 July 2014 - 16:28
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Oki, tror jag gav 23-24 k för projektorn och 11-12K för skärmen.
15-16 för projektorn och en 7-8k för skärmen får bli start.
Postad 04 July 2014 - 00:08
cinemadream
-
cinemadream
-
Användare
-
-
222 inlägg
Oki, tror jag gav 23-24 k för projektorn och 11-12K för skärmen. 15-16 för projektorn och en 7-8k för skärmen får bli start.
Precis så jag tänkte när jag sa 23 000kr
Postad 04 September 2014 - 22:04
Unregisteredf0762cba
-
Unregisteredf0762cba
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej
Jag är osäker på om lampan gått i min HW50 eller inte. I manualen står det:
'The lamp used for the light source has a certain lifespan. When the lamp dims, the color balance of the picture becomes strange, or "Please replace the Lamp/Filter." appears on the screen, the lamp may be exhausted. Replace the lamp with a new one without delay.'
Jag ser inte att bilden blivit ljussvagare överhuvudtaget. Eller att färgerna blivit konstiga. Inte heller har "Please replace the Lamp/Filter" dykt upp.
Det som händer är att min projektor går i högst 2 minuter och sedan stänger av sig varpå Lamp/Cover-indikatorn börjar blinka rött tre ggr i taget.
Enligt manualen ska detta betyda antingen att:
"The lamp has reached the end of its useful lifespan. Replace the lamp"
Eller:
"The lamp has reached a high temperature. Wait until the lamp cools, and then turn on the power again".
Något annat som jag tycker är konstigt i sammanhanget är att om jag slår på projektorn och sedan slår av den igen inom en minut eller så (innan den hunnit stänga av sig själv), så fortsätter fläkten att gå i två minuter efter. Som den ju ska.
Men om jag låter den gå två minuter tills den stänger av sig själv, så bara dör den totalt. Fläkten går inte efteråt som den ska. Den bara dör och Lamp/Cover-indikatorn blinkar.
Detta är min första projektor och min första lampa så jag har ingen aning om hur det ser ut/ vad som händer när det är dags att byta lampa. Någon som har bytt på den här modellen får gärna berätta för mig. Den har inte fungerat sedan i april.
Lampan har gått i 572 timmar/ 1 år och 4 månader, majoritet av den tiden i 'Low-light mode'.
Ska jag inte få ett "Please replace Lamp/Filter" meddelande på skärmen?
Ska jag inte se någon skillnad i färger och ljusstyrka?
Om den nu stänger av sig för att lampan gått, borde inte fläkten ändå gå två minuter efter som den normalt gör? Fattar inte varför den inte skulle göra det.
Är väldigt tacksam för hjälp.
Postad 04 September 2014 - 23:42
masong
-
masong
-
Användare
-
-
170 inlägg
Har du gjort rent filtret på framsidan av projjen?. Låter nästan som den blir överhettad. Kan ju vara värt att testa innan du sänder den på service. Var 300h gör jag rent mitt filter.
Redigerat av masong, 04 September 2014 - 23:43.
Postad 05 September 2014 - 09:22
Unregisteredf0762cba
-
Unregisteredf0762cba
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ja jag har gjort rent det. Gjorde ingen skillnad.
Redigerat av Unregisteredf0762cba, 05 September 2014 - 09:22.
Postad 05 September 2014 - 09:55
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Om lampan har gått lär den inte visa nåt på skärmen... 
Har inte heller bytt på min ännu... Bara 150timmar.
Postad 05 September 2014 - 10:30
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3109 inlägg
Om lampan har gått lär den inte visa nåt på skärmen... 
Lampan kan lysa men ändå vara defekt. Har jag stött på massor av gånger. Du bör nog lämna den till din ÅF eller kontakta Sonys Prime Support. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 08 September 2014 - 10:54
Unregisteredf0762cba
-
Unregisteredf0762cba
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Lampan kan lysa men ändå vara defekt. Har jag stött på massor av gånger.
Du bör nog lämna den till din ÅF eller kontakta Sonys Prime Support.
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Ok. Så det behöver inte uppstå någon försämring av bilden i samband med när lampan behöver bytas? Men varför dör fläkten direkt när den stänger av sig, borde inte den gå som vanligt två minuter efter avstängning? Det här "Please replace Lamp/Filter" meddelandet och att ljuset och färgerna ska försämras. Är det vad som vanligen brukar hända när lampan behöver bytas och mitt fall är ett undantag från normen? Jag blir lite förvirrad och misstänksam när saker inte sker som i manualen  Jag hade redan kontakt både säljaren och Sony Prime Support innan jag postade första gången. Det jag fick av Prime Support var: "I have checked with a technician and he is almost certain that the lamp needs replacing. A lamp can need replacing after a 1000 hours or a year of use. The warranty started in December 2012 and the lamps warranty only lasts for a year. You will need to purchase the lamp from your dealer. The model number lamp for your unit is LMP-H202." Jag hade 572 timmar/1 år 4 månader, mestadels i Low-light inställningen som jag trodde skulle utöka lamptiden. Hade också förklarat för dem om en annan grej som hände i november. Projektorn gick igång men fläkten gick mycket tystare tyckte jag, men det var ingen bild alls. Kom inget synbart ljus från linsen men såg att lyste lite inne i i projektorn, det gick att titta in i linsen. Om jag mörklade rummet så syntes en väldigt, väldigt svag rektangel av ljus på väggen jag projicerar på, men ingen bild. Ingen som gick att urskilja iallafall. Provade olika ingångar och videokällor men inget funkade. Power-lampan lyste. Efter att den varit sådan ca en och en halv vecka kontaktade jag återförsäljaren. Samma dag skulle jag visa min kusin men då plötsligt funkade den igen. Återförsäljaren sa att om det hände igen skulle jag kontakta Prime Support. Just det felet upstod inte igen men jag undrar vad det kan ha varit som hände där? Kan det varit lampan som var defekt redan där? Undrar eftersom isof skulle felet varit synligt inom garantitiden för lampan. Prime Support nämner inget om det eller vad det kan ha berott på. Blir lite irriterad och tycker de ger ett väldigt kort svar utan att förklara vad det var som kan ha hänt då. Det enda de svara på är det som redan står i manualen - att den blinkande LED'en betyder att lampan kan vara trasig. Innan det här hände hade jag också tyckt att den börjat stänga av sig oftare, för att den blivit för varm antog jag, men reagerade framförallt på att den gjorde det rätt tidigt. Inom en timme av användningstiden, några ggr inom tio minuter. Kan iofs varit filtret som behövde rengöras då vilket jag nu gjort.
Postad 08 September 2014 - 11:53
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3109 inlägg
Du bör nog ta kontakt med in ÅF igen och gå igenom ditt case för att sedermera låta dem hantera det emot Prime Support. Alternativet är att du helt sonika köper en ny lampa för att testa om felet ligger där, vilket är ganska troligt. Men om du vill hävda garanti (eller konsumentköplagen) så är det din ÅF du måste kontakta i ditt läge.
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 08 September 2014 - 12:29
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Ok. Så det behöver inte uppstå någon försämring av bilden i samband med när lampan behöver bytas? Men varför dör fläkten direkt när den stänger av sig, borde inte den gå som vanligt två minuter efter avstängning? Det här "Please replace Lamp/Filter" meddelandet och att ljuset och färgerna ska försämras. Är det vad som vanligen brukar hända när lampan behöver bytas och mitt fall är ett undantag från normen? Jag blir lite förvirrad och misstänksam när saker inte sker som i manualen 
Jag hade redan kontakt både säljaren och Sony Prime Support innan jag postade första gången. Det jag fick av Prime Support var:
"I have checked with a technician and he is almost certain that the lamp needs replacing. A lamp can need replacing after a 1000 hours or a year of use. The warranty started in December 2012 and the lamps warranty only lasts for a year. You will need to purchase the lamp from your dealer. The model number lamp for your unit is LMP-H202."
Jag hade 572 timmar/1 år 4 månader, mestadels i Low-light inställningen som jag trodde skulle utöka lamptiden.
Hade också förklarat för dem om en annan grej som hände i november. Projektorn gick igång men fläkten gick mycket tystare tyckte jag, men det var ingen bild alls. Kom inget synbart ljus från linsen men såg att lyste lite inne i i projektorn, det gick att titta in i linsen. Om jag mörklade rummet så syntes en väldigt, väldigt svag rektangel av ljus på väggen jag projicerar på, men ingen bild. Ingen som gick att urskilja iallafall. Provade olika ingångar och videokällor men inget funkade. Power-lampan lyste. Efter att den varit sådan ca en och en halv vecka kontaktade jag återförsäljaren. Samma dag skulle jag visa min kusin men då plötsligt funkade den igen. Återförsäljaren sa att om det hände igen skulle jag kontakta Prime Support. Just det felet upstod inte igen men jag undrar vad det kan ha varit som hände där?
Kan det varit lampan som var defekt redan där? Undrar eftersom isof skulle felet varit synligt inom garantitiden för lampan. Prime Support nämner inget om det eller vad det kan ha berott på. Blir lite irriterad och tycker de ger ett väldigt kort svar utan att förklara vad det var som kan ha hänt då. Det enda de svara på är det som redan står i manualen - att den blinkande LED'en betyder att lampan kan vara trasig.
Innan det här hände hade jag också tyckt att den börjat stänga av sig oftare, för att den blivit för varm antog jag, men reagerade framförallt på att den gjorde det rätt tidigt. Inom en timme av användningstiden, några ggr inom tio minuter. Kan iofs varit filtret som behövde rengöras då vilket jag nu gjort.
jag hade problem med att min stängde av sig när jag använde hdmi1 inga fel ingenting stängde av sig helt inklusive fläktar. Gick att starta direkt igen och då använda som vanligt igen innan det hände igen det kunde gå månader mellan gångerna.. Men prime bytte ut den och den nya har funkat kanon.. Om du inte får en ny lampa via sony kan du ju alltid höra med ditt försäkringsbolag finns en del som fått en ny lampa den vägen...
Postad 11 September 2014 - 11:28
Unregisteredf0762cba
-
Unregisteredf0762cba
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Postad 11 September 2014 - 12:14
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Postad 13 November 2014 - 21:12
Unregistered726722a6
-
Unregistered726722a6
-
Användare
-
-
205 inlägg
Finns det någon som har något tips på bra 3d glasögon till denna projektor? Gärna billigare än originalen.
Redigerat av Unregistered726722a6, 20 November 2014 - 21:59.
Postad 20 November 2014 - 21:59
Unregistered726722a6
-
Unregistered726722a6
-
Användare
-
-
205 inlägg
Skit samma, jag köpte ett par original. Funkar ju så jävla bra. Har inte kört så mycket 3D förrän nu, och jag är fan imponerad!
Någon som bytt lampan i sin? Alltså bara lampan och behållt huset.
Postad 22 November 2014 - 00:54
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3607 inlägg
Kul att du är nöjd. Är själv helt ointresserad av 3D och har endast testat att köra lite 2D till 3D konverterat vilket förstås inte kan jämföras med äkta 3D men ändå.
Har inte bytt lampa på min HW50 ännu men när det väl blir dax blir det antagligen orginal lampa inkl hus för egen del. Däremot testade jag att plocka i och ur lampan ur huset på min gamla AE900 en gång och tyckte väl inte att det var speciellt svårt även om det var lite pillrigt.
Postad 22 November 2014 - 08:17
Unregistered4f83064c
-
Unregistered4f83064c
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Skit samma, jag köpte ett par original. Funkar ju så jävla bra. Har inte kört så mycket 3D förrän nu, och jag är fan imponerad!
Någon som bytt lampan i sin? Alltså bara lampan och behållt huset.
Kan rekommendera Transformers: Age of extinction i 3D. Kanske den bästa 3D jag har sett någonsin
Postad 15 January 2015 - 12:18
Dr. Zaius
-
Dr. Zaius
-
Mästare
-
-
3607 inlägg
Nu i söndags var det exakt 2 år sen jag fick hem min HW50 och har inga planer på att byta ut den förrän om kanske 2 år eller mer då jag fortfarande är väldigt nöjd med den. Men det är klart helt säker kan man ju aldrig vara för det kommer säkert släppas endel intressanta projektorer under hösten nu när UHD standarden så gott som är satt och Ultra HD Blu-ray på väg. Projektorn används fortfarande i samma ljusa men mörklagda vardagsrum. Iinställd med hjälp av Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition skivan med bildläget Reference som utgångspunkt och lampan i lågt lampläge samt Reality Creation och Motion Enhancer avstängt. Förutom dukbytet från KP till SR Solidpix i sommras har inga större ändringar i inställningarna gjorts mer än att irisen öppnats från 30% till 50%. Har inte blivit av men tänkte jag skulle prova och köra med den dynamiska irisen aktiverad under ett par filmer och se vad jag tycker efter att ha i kört med irisen i manuellt läge sen jag fick den. Hur har ni andra valt att ställa in era HW50?
Postad 14 March 2015 - 12:45
Bourboner
-
Bourboner
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej,
En bekant kommer snart sälja sin HW50ES. Lamptiden ligger på ca 1500-2000. En idé om vad ett rimligt pris på denna borde ligga på? Uppföljaren HW55 kostar ca 28000 ny och som jag uppfattat det så är HW50 inte långt efter prestandamässigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|