Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BenQ W1070

2216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 februari 2013 - 13:37

Unregisteredd3c70194
  • Unregisteredd3c70194
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jag har liknande problem, vad har du för mått på hyllan och väggen där projektorbilden ska vara ?

Det är 3,5 meter mellan hyllan och projektorn. Soffan är under så projektorn som lägst 1,5 meter upp. Tror det är lite dödsdömt va?

Postad 15 februari 2013 - 15:09

787875
  • 787875
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Det är 3,5 meter mellan hyllan och projektorn. Soffan är under så projektorn som lägst 1,5 meter upp. Tror det är lite dödsdömt va?

Nja, jag har 3,8m från hylla till projektorvägg. 1,6m där jag tänkt ha projekorn. Sen så är projektorväggen 2.5m hög och 3m bred.

Vi verkar ha nästan samma rum. Vad har du tänkt dig för storlek på duk?

Postad 15 februari 2013 - 16:04

Unregisteredd3c70194
  • Unregisteredd3c70194
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Nja, jag har 3,8m från hylla till projektorvägg. 1,6m där jag tänkt ha projekorn. Sen så är projektorväggen 2.5m hög och 3m bred.

Vi verkar ha nästan samma rum. Vad har du tänkt dig för storlek på duk?

Tänkte nog 104 till 120. Fast lutar väl mest åt det tidigare av platsskäl, ska ju ha plats med högtalare med. :P

Postad 15 februari 2013 - 16:50

787875
  • 787875
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Tänkte nog 104 till 120. Fast lutar väl mest åt det tidigare av platsskäl, ska ju ha plats med högtalare med. :P

okej

Postad 15 februari 2013 - 22:16

Unregistered782fc1bb
  • Unregistered782fc1bb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ni kanske skulle köra en sån här variant?
http://www.netonnet....-S/124602.3158/

Postad 16 februari 2013 - 01:07

Adebisi_6
  • Adebisi_6
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Äntligen kom den. Första intrycket- riktigt riktigt bra. Sett klipp i 1080p och en film i 720p projicerad på en vit vägg än så länge.

Ser fram emot att prova med en ordentlig skärm inom kort.

Intryck:
Färger- fantastiska.
Svärta- helt ok, men inte helt svart.
Ljusstyrka: nästan för ljus. Hela rummet lyser verkligen upp i ljusa scener. Funkar även helt ok utan mörkläggning. Topp!
Kvalitetskänsla: lite plastig, men nätt och stabil
Ljudnivå- var riktigt orolig, men under första timmarna har den varit riktigt ok. Får se hur det utvecklas.

Postad 18 februari 2013 - 08:53

Unregistereda9a6c55c
  • Unregistereda9a6c55c
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har nu använt min projektor ett tag, och har som andra fått ett missljud.
Blir ett missljud som låter som något som "surrar" metalliskt...
Det finns inte där alltid, utan uppkommer ibland, men är väldigt högt och störande.
Har min projektor takmonterad.

Man blir av med ljudet genom att trycka ihop chassit... så slutar det, men kan komma tillbaka igen, så man får trycka ihop det igen...
Är precis som om något glider isär i projektorn när den hänger upp och ner...

Får väl dra några varv med silvertejp runt projektorn! =/

Är det någon som har fått detta problem med en "stående" projektor?

Postad 18 februari 2013 - 11:47

MitsubishiMan
  • MitsubishiMan
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Den här projektorn verkar trevlig men jag undrar hur Benq tänkt beträffande offset och zoom.

På en duk som jag har idag som e 90" skulle det innebära att jag kan takmontera projektorn max 3 m från duken, alltså ungefär mitt över soffbordet framför soffan. Dessutom har den i stort sett ingen offset så att projektorn skulle hamna 50 cm ned från taket på en duk som redan idag sitter för högt monterad 60 cm från taket. Jag har ungefär 2.6 m i takhöjd och rummet är 4m djupt.

Vad hände, modellen verkar ju hur trevlig som helst och säljer bra, varför inte göra en maskin med "normal" offset också. Tror många byter från gamla 720p maskiner och vill ha kvar sin setup.

Postad 18 februari 2013 - 12:00

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Den här projektorn verkar trevlig men jag undrar hur Benq tänkt beträffande offset och zoom.

På en duk som jag har idag som e 90" skulle det innebära att jag kan takmontera projektorn max 3 m från duken, alltså ungefär mitt över soffbordet framför soffan. Dessutom har den i stort sett ingen offset så att projektorn skulle hamna 50 cm ned från taket på en duk som redan idag sitter för högt monterad 60 cm från taket. Jag har ungefär 2.6 m i takhöjd och rummet är 4m djupt.

Vad hände, modellen verkar ju hur trevlig som helst och säljer bra, varför inte göra en maskin med "normal" offset också. Tror många byter från gamla 720p maskiner och vill ha kvar sin setup.

just zoomen och offseten är väl en av dom stora anledningarna varför man väljer den här projektorn.

äntligen en proj som har full HD och 3D där man kan få lite storlek på bilden om man har ett lite mindre rum.

Postad 18 februari 2013 - 12:12

MitsubishiMan
  • MitsubishiMan
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

just zoomen och offseten är väl en av dom stora anledningarna varför man väljer den här projektorn.

äntligen en proj som har full HD och 3D där man kan få lite storlek på bilden om man har ett lite mindre rum.

Det låter som ett vettigt argument, men ok då passar den bäst i en inredd källare eller kanske i en mindre lägenhet. Jag tyckte priset och prestandan var tilltalande och hittar inget liknande ännu som passar mig. Kan tycka att zoomen kunde varit lite vidare, men då torde man tappa bildkvalité. Imponerande att det blivit en sådan storsäljare, för mig passar det inte alls att sitta för nära en stor bild men jag börjar fatta idén bakom denna. Tack.

Postad 18 februari 2013 - 18:04

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0
T.ex. för mig är det perfekt... får 95" och har huvudet 2 meter från duken. Projjen sitter liksom typ 2.80 från duken strax bakom huvudet ovanför bänken som står bakom soffan...

Postad 19 februari 2013 - 08:34

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
själv gick jag från 90" till 138" och siter 3,5 meter från duken. det är en grym skillnad. det är så här det ska vara

Postad 19 februari 2013 - 10:14

MitsubishiMan
  • MitsubishiMan
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag får lov att köpa större hus, alt ljudtransparent duk...

Postad 19 februari 2013 - 19:30

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Säkert svar på mina frågor tidigare i tråden men orkar inte söka.
Hur är lampgarantin?
Hur står den sig bildmässigt kontra 5910 i ett vanligt vardagsrum och hur är 3D jämfört med 5910?
Att den har lensshift ser jag som ett stort +.

Postad 19 februari 2013 - 19:38

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Säkert svar på mina frågor tidigare i tråden men orkar inte söka.
Hur är lampgarantin?
Hur står den sig bildmässigt kontra 5910 i ett vanligt vardagsrum och hur är 3D jämfört med 5910?
Att den har lensshift ser jag som ett stort +.

Jag kan läsa igenom tråden åt dig och leta upp svaren om du vill överföra 100 kr till mig?

Postad 19 februari 2013 - 20:54

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Pexxe: Kan du beskriva ljudet lite mer? Tror jag har samma problem som du. Min låter från fläkthjulet, mekaniskt ungefär som en syrsa.

Har inte prövat att klämma ihop den.

När uppstod problemet?

Postad 19 februari 2013 - 21:20

Unregistered782fc1bb
  • Unregistered782fc1bb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Har precis satt upp denna projektor.
Mina kortfattade punkter:

- RBE syns visst. Mindre än på andra modeller så jag kanske till och med behåller den men är osäker än så länge.
- Tjena va den lever om. Låter som ett jetplan bak i mitt rum.
- Bra skärpa!
- Bättre svärta än lcd-projarna jag testat. Tycker amatör-jag iaf ;)

Det är mitt spontana omdöme.

Postad 20 februari 2013 - 10:45

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag är ganska så ny på projektorer. Bör jag använda skärmsläckare? (Använder den som datorskärm och ibland får den stå och surra utan att jag använder den)

Postad 20 februari 2013 - 12:05

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Jag är ganska så ny på projektorer. Bör jag använda skärmsläckare? (Använder den som datorskärm och ibland får den stå och surra utan att jag använder den)

Du kan ju kolla beräknad livslängd på lampan och dividera inköpspriset med det så får du reda på ungefär vad det kostar dig att låta den stå på när du inte använder den, tror inte strömförbrukning påverkas av vilken bild som visas.

Postad 20 februari 2013 - 21:00

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Rogopogo: Hur reklamerade du din? Ringde du Benq direkt eller var det genom Netonnet? Får du en utbytes direkt eller vänta på reparation?

Kan testa rättvänt på min efter att jag oxå ska reklamera nästa vecka.

Jag har dock inga problem
med ljussvagare bild på ena halvan (än.. Peppar peppar)

Jag ringde benq direkt, var inga problem. Fick mail samma dag med bekräftelse samt ups etiketten dagen därpå. Bara att printa ut och ringa ups så kommer de och hämtar vid dörren. Hoppas det inte tar för lång tid nu bara, såg precis att den blev levererad i fredags till uppsala. Väntar nu på mail att den är returnerad med bägge problemen lösta=)

Postad 21 februari 2013 - 03:57

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Rogopogo: Alright! Jag håller tummarna. Jag ringde både Benq och fick samma erbjudande jag om att skicka in den samt ringde jag även Netonnet och dit kunde jag oxå skicka den. Vet dock inte om det är de själva som ska kolla på den eller om de i sin tur skickar den till Benq. Kanske avvaktar o ser hur det går med din. Uppdatera oss gärna så fort du vet hur det gick.

Postad 21 februari 2013 - 09:32

Unregistered782fc1bb
  • Unregistered782fc1bb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Då har jag testat även film på min 1070 och som jag befarade så är det för mycket RBE för mig. Så jag lämnar tillbaka den. Surt men mycket givande att veta hur det ligger till, så kan jag släppa den.

Postad 21 februari 2013 - 21:39

mrSwede74
  • mrSwede74
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag får inte min Samsung box från Comhem att fungera med denna projektor via HDMI. Funkar bra med samma kabel från en PS3:a och boxern funkar perfekt till en tv. Har provat olika upplösningar från boxern men inget händer.

Projektorn hittar dock en signal men sen blir bilden bara blå..

Tacksam för tips..

Redigerat av mrSwede74, 21 februari 2013 - 21:39.

Postad 22 februari 2013 - 22:29

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Skulle någon vänlig själ kunna räkna ut min och max bildstorlek vid 3.5 resp. 4 m?

http://www.benq.com/...atiocalculator/

Har inte tillgång till flash...

-MLK-

Postad 23 februari 2013 - 08:18

Ronny.L
  • Ronny.L
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Skulle någon vänlig själ kunna räkna ut min och max bildstorlek vid 3.5 resp. 4 m?

Har inte tillgång till flash...

-MLK-

3.5m 106" -138" 4m 121" - 158" enligt den sida. prova http://www.projector...culator-pro.htm

Postad 23 februari 2013 - 10:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Jag får inte min Samsung box från Comhem att fungera med denna projektor via HDMI. Funkar bra med samma kabel från en PS3:a och boxern funkar perfekt till en tv. Har provat olika upplösningar från boxern men inget händer.
Projektorn hittar dock en signal men sen blir bilden bara blå..

Tacksam för tips..

inga konkreta tips, men kabeln.. fortfarande.. Olika enheter har olika bra förmåga att läsa av signalerna i en kabel. Så att prova med en kort annan kabel är ju ett effektivt sätt att utesluta eventuella kabelproblem.

efter som nu benq:en är rätt billig, så gissar jag att det inte sitter något mördar-chipset för avläsning av hdmi-signalerna.. så den kan ju vara potentionellt sämre än t.ex. din TV.. och nånstans går ju alltid gränsen.

Postad 23 februari 2013 - 18:06

mrSwede74
  • mrSwede74
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

inga konkreta tips, men kabeln.. fortfarande.. Olika enheter har olika bra förmåga att läsa av signalerna i en kabel. Så att prova med en kort annan kabel är ju ett effektivt sätt att utesluta eventuella kabelproblem.

efter som nu benq:en är rätt billig, så gissar jag att det inte sitter något mördar-chipset för avläsning av hdmi-signalerna.. så den kan ju vara potentionellt sämre än t.ex. din TV.. och nånstans går ju alltid gränsen.

Förmodligen är det boxern som är felkällan. Testade boxern ihop med ett annat exemplar och då kom det först bild i ca 30 sek, sen försvann bilden och kom aldrig tillbaka(!?), oavsett reboot eller annan kabel..

Tack för svaret..

Postad 23 februari 2013 - 20:16

-MLK-
  • -MLK-
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

3.5m 106" -138" 4m 121" - 158" enligt den sida. prova http://www.projector...culator-pro.htm

Tack! Den andra sidan kräver också flash (förbannade Apple som skall hålla på och vägra).
Tror bilden blir för stor med denna projektorn (om jag nu inte sätter den rakt ovanför skallen)

Postad 24 februari 2013 - 18:15

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Någon som köpt/testat dessa glasögon?

http://www.vidimensi...bf6f156e05ae5ce

Postad 24 februari 2013 - 22:30

Unregistered83e17541
  • Unregistered83e17541
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har nu fått upp min projektor i taket och är helt såld! Men har stött på ett lite irriterande problem, har kopplat in min HD-Box från ComHem via en Pioneer VSX-527.
Bilden är acceptabel på sd kanalerna men mitt problem är att när jag byter kanal eller trycker på guide så blir det svart och så står det söker källa längst ner i hörnet.
Bilden är borta ca. 5 sekunder men ljudet är kvar hela tiden, går debatt fixa till tror ni?

Har en ny hdmi 1.4 kabel från projektor till recivern och den kabeln som följde med boxen åt andra hållet.

Postad 26 februari 2013 - 03:14

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Tydligen många fler än jag som har problem med det mekaniska fläktljudet jag tidigare beskrivit.

Här är en länk till ett youtubeklipp jag hittade med samma fel.

Rogopogo: Hört nåt från Benq ännu angående din reklamation?

http://www.youtube.c...be_gdata_player

Postad 26 februari 2013 - 08:15

POi
  • POi
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Någon som köpt/testat dessa glasögon?

http://www.vidimensi...bf6f156e05ae5ce

Jag beställde dom från eBay (http://www.ebay.de/itm/160976854181) igår .. får återkomma hur dom funkar men tydligen ska dom vara bra. Lätta och bra ljusgenomsläpp.

Postad 26 februari 2013 - 08:21

POi
  • POi
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Bilden är borta ca. 5 sekunder men ljudet är kvar hela tiden, går debatt fixa till tror ni?

Ja... det verkar som om projjen tar god tid på sig 5-7sek att visa bild vid byte av källa/upplösning. Om allt går via receivern så kan du kanske testa att sätta upplösningen mot projektorn "fast" till 1080p så är det alltid samma upplösning till projjen iaf (inte optimalt men kanske mindre irriterande).

Postad 26 februari 2013 - 08:40

Unregistered782fc1bb
  • Unregistered782fc1bb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Kan man inte även testa att stänga av automatisk signal-scanning? Vet iofs inte om den scannar av även andra ingångar när den stannar upp så där men det är väl värt ett test...

Postad 26 februari 2013 - 18:42

POi
  • POi
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Kan man inte även testa att stänga av automatisk signal-scanning? Vet iofs inte om den scannar av även andra ingångar när den stannar upp så där men det är väl värt ett test...

Jo det kan man men det hjälper inte. Kan ha med igenkänningen av 3D material som tar tid (vild gissning).

Postad 26 februari 2013 - 18:50

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Yep då har jag samma ljud nu också, ligger väl på en 100 timmar =/

Postad 26 februari 2013 - 22:20

Unregistered83e17541
  • Unregistered83e17541
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja... det verkar som om projjen tar god tid på sig 5-7sek att visa bild vid byte av källa/upplösning. Om allt går via receivern så kan du kanske testa att sätta upplösningen mot projektorn "fast" till 1080p så är det alltid samma upplösning till projjen iaf (inte optimalt men kanske mindre irriterande).

Tyvärr, har jag en budget reciver så jag kan inte pilla på något som har med videosignalen att göra!
Kollar jag i menyn på projektorn så har jag 1080i 50hz upplösning på alla kanalerna.
Men på något sätt har det blivit bättre idag, nu "svartnar" det inte lika ofta. Får hoppas det håller sig såhär.

Postad 27 februari 2013 - 15:37

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag beställde dom från eBay (http://www.ebay.de/itm/160976854181) igår .. får återkomma hur dom funkar men tydligen ska dom vara bra. Lätta och bra ljusgenomsläpp.

Tvingar dig att ge oss en fullgod review av dessa brillorna! Har suttit med projjen i 2 mån snart men vill verkligen se till att få gedigna brillor som inte lider av diverse barnsjukdomar. Återkom!

Postad 28 februari 2013 - 21:21

Unregisteredd3c70194
  • Unregisteredd3c70194
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Vill veta på vilken höjd jag kan ha projektorn, så först lite bakgrundsmatte. Om ni litar på att den stämmer kan ni hoppa till nästa stycke.
Men tänker jag rätt här? Vad jag förstått så ska ögonens höjd vara en tredjedel upp på duken från botten för att få bra tittvinkel. Om jag har en 90" duk så är tittytan 112cm hög. Jag har 245höjd till taket och ögonen i 105cm höjd. Då får jag det till att skärmen ska vara 68cm från marken, och slutar därmed 65cm från taket.

Nästa stycke:
Så, om jag ska ha 90"-dukens övre kant 65cm från taket, projektorn på max zoom och 299cm från duken. Mellan vilka höjder kan jag då hänga projektorn om man tar hänsyn till lens shift?

Kalkylatorn som Benq tillhandahåller ignorerar lens shift på W1070.

Redigerat av Unregisteredd3c70194, 28 februari 2013 - 21:21.

Postad 01 mars 2013 - 05:49

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 1
borotech: Som jag har förstått det så ska i princip projektorn sitta i överkant på dukens bildyta, men tiltshiften tillåter några centimeter marginal. Så då borde projektorn rimligen sitta 65cm ner från taket. SÅ följ i princip kalkylatorns rekomendationer på projektorns höjd och låt tiltshiften mer fungerar som en sista korrigering än för att användas för att få projektorn så högt som möjligt, efter som vi ändå bara pratar 10-15cm...

benqs tintshift är väldigt snålt tilltagen och borde mer anses bara finnas för mindre justreringar än för att anpassa höjden "vid nyinstallation".

Postad 01 mars 2013 - 08:57

POi
  • POi
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Tvingar dig att ge oss en fullgod review av dessa brillorna! Har suttit med projjen i 2 mån snart men vill verkligen se till att få gedigna brillor som inte lider av diverse barnsjukdomar. Återkom!

Jag har inte fått hem dom ovan omnämnda ännu men jag fick hem ett annat par (beställde lite olika varianter för att testa) ... beställde dessa: http://www.amazon.de...duct/B005HA6S4K men fick hem dessa: http://www.amazon.de...duct/B005O0J2DC ... jag tror bara att det är designen som skiljer, båda stödjer 144hz (står på min förpackning).(Det var rätt jag hade fått hem .. blandade ihop det). Dessa finns säkert även på eBay att hitta.

Jag testade brillorna som hastigast igår och måste säga att jag inte märker av rödstick eller problem med syncning ... fast detta baserar jag på endast 15min test.
Det man skulle kunna önska är en matt ram runt glasen som inte reflekterar något ljus men det är inte så illa.
Dom känns väldigt plastiga men det gör nog de flesta glasögon ... kolfiber hade nog varit ett bra alternativ om det inte hade varit så dyrt att producera :)
Det som var riktigt trevligt var att jag inte märkte någon crosstalk öht ... och 3D på 117" duk blir riktigt riktigt nice.

Har även beställt ett par billiga från eBay (Sansonic) ... får se hur dom presterar i jämförelse när dom dyker upp .. kanske kan vara ett fullgott (billigare) alternativ till barn/kompisar.

Nu är jag bortrest en vecka men när jag är tillbaka så ska jag försöka mig på en review ... kanske t.om. tvingar hela familjen att ge en kommentar. :)

Redigerat av POi, 01 mars 2013 - 14:28.

Postad 01 mars 2013 - 11:00

Unregisteredd3c70194
  • Unregisteredd3c70194
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

borotech: Som jag har förstått det så ska i princip projektorn sitta i överkant på dukens bildyta, men tiltshiften tillåter några centimeter marginal. Så då borde projektorn rimligen sitta 65cm ner från taket. SÅ följ i princip kalkylatorns rekomendationer på projektorns höjd och låt tiltshiften mer fungerar som en sista korrigering än för att användas för att få projektorn så högt som möjligt, efter som vi ändå bara pratar 10-15cm...

benqs tintshift är väldigt snålt tilltagen och borde mer anses bara finnas för mindre justreringar än för att anpassa höjden "vid nyinstallation".

Blir jobbigt om projektorn måste hänga en bit in i rummet OCH långt ner samtidigt. :/ Långt ner är okej bak vid väggen. Nu är det 75cm ut, en bra bit ut över soffan och närmare soffbordet. Jobbigt om det samtidigt blir så lågt. Så om jag kan få den 20cm högre upp vore det fint. :/

Postad 01 mars 2013 - 14:43

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag har inte fått hem dom ovan omnämnda ännu men jag fick hem ett annat par (beställde lite olika varianter för att testa) ... beställde dessa: http://www.amazon.de...duct/B005HA6S4K men fick hem dessa: http://www.amazon.de...duct/B005O0J2DC ... jag tror bara att det är designen som skiljer, båda stödjer 144hz (står på min förpackning).(Det var rätt jag hade fått hem .. blandade ihop det). Dessa finns säkert även på eBay att hitta.

Jag testade brillorna som hastigast igår och måste säga att jag inte märker av rödstick eller problem med syncning ... fast detta baserar jag på endast 15min test.
Det man skulle kunna önska är en matt ram runt glasen som inte reflekterar något ljus men det är inte så illa.
Dom känns väldigt plastiga men det gör nog de flesta glasögon ... kolfiber hade nog varit ett bra alternativ om det inte hade varit så dyrt att producera :)
Det som var riktigt trevligt var att jag inte märkte någon crosstalk öht ... och 3D på 117" duk blir riktigt riktigt nice.

Har även beställt ett par billiga från eBay (Sansonic) ... får se hur dom presterar i jämförelse när dom dyker upp .. kanske kan vara ett fullgott (billigare) alternativ till barn/kompisar.

Nu är jag bortrest en vecka men när jag är tillbaka så ska jag försöka mig på en review ... kanske t.om. tvingar hela familjen att ge en kommentar. :)

Tack så mycket för svaret! I djungeln av skumma brands så är det inte lätt att hitta rätt..
Men jag tycker faktiskt att de blåa lätta brillorna du först beställde verkar jäkligt intressanta.
Jag har varit inne på både Sainsonic och VIP-brillor men detta kan vara en gamechanger.
Klart du ska sätta familjen på att tycka till, det uppskattar vi! :D

Postad 01 mars 2013 - 16:49

Unregistered3938f39d
  • Unregistered3938f39d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Velade länge mellan BenQ W1070 och Acer H6510D, men blev W1070 till slut, den kom igår! Blev den mest pga att det fortf inte kommit några omfattande recensioner på H6510D och den enda recension som kommit av Fritz på Beamer discount antyder att W1070 är lite bättre för film jämfört med H6510D.

Har beställt 2 par Sainsonic 144 Hz från Kina (158 kr/st inkl frakt) och 2 par True Depth v.3.5 (144 Hz) (ca 500 kr/st inkl frakt) från USA som jag väntar på. True Depth verkar vara de som har fått bäst kritik av alla brillor jag läst om och ska vara likvärdiga med BenQs egna D3:a, men kostar endast hälften så mycket. Sainsonicbrillorna får gästerna som kommer och hälsar på ha :P

Mina intryck hittils efter någon timmes användning:
+Betydligt bättre än min gamla Hitachi PJ-TX200 som var den bästa i sin prisklass (15000kr) år 2005 :P
+Grym skärpa och svärta!!
+Inte alls så högljudd som jag hade förväntat mig, låter lite mer än min gamla projektor, men absolut acceptabelt. Kommer nog dock bygga in den i en hushbox när jag får tid, men mest pga att jag tycker att projektorn är rätt ful!
-Tycker bilden är lite för gul för mig, ska pilla lite med inställningarna...
-Min var någon grad sne i den projicerade bilden när den står på plant underlag. Fick justera med foten, ska det va så?!
-Blev lite besviken på lens shiften. Väldigt begränsad. Kan justera bilden 13 cm på avståndet 2,6 m på en 120 tums duk. Det innebär en lensshift på endast 2,86 grader, mao +/- 1,43 grader (vinkel = Tan -1 (0,13/2,6)). Eller har jag tänkt fel?

Redigerat av Unregistered3938f39d, 01 mars 2013 - 16:51.

Postad 01 mars 2013 - 17:47

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Beställde dessa för några dagar sedan: http://www.vidimensi...83ea7c554967c90

975 kr för 2 par ink frakt är ju överkomligt, hoppas att dom är så bra som säljaren säger.

Postad 01 mars 2013 - 20:50

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hur är det med regnbågseffekten på denna projektor?

Postad 01 mars 2013 - 22:45

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag ser inga regnbågar, men å andra sidan har jag aldrig haft några problem med detta fenomen.

Postad 02 mars 2013 - 10:22

Ekan82
  • Ekan82
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
en liten fråga om BenQ W1070 är hur långt ner måste projektorn vara monterad? vill ju inte att den hänger en meter ner från taket hehe. tänkte ha den på väggen över min tavla som har cirka 30 cm kvar till taket. så den kommer sitta vid taket .kommer det funka?

Postad 02 mars 2013 - 11:00

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

en liten fråga om BenQ W1070 är hur långt ner måste projektorn vara monterad? vill ju inte att den hänger en meter ner från taket hehe. tänkte ha den på väggen över min tavla som har cirka 30 cm kvar till taket. så den kommer sitta vid taket .kommer det funka?

I grova drag så ska projektorn hängas i samma höjd som överkanten av duken. Du har ett spel på ett par centimeter per kastmeter som jag har förstått det.
Typ om projektorn sitter dikt an mot taket en meter från duken så ska överkanten på duken vara 2.5cm ner från taket. Om duken sitter 5 meter från projektorn så kan den sitta 12,5cm ner om projektorn sitter mot taket.

I ditt fall skulle jag ta 30cm -10cm projektor, 20cm från taket. Vet inte hur stort rum du har, men om vi pratar 4 meter från duken så ska dukens vita överkant sitta c:a 30cm ner från taket. Det kan bli lite mindre (högre upp) om du behöver använda zoomen.

Sedan var lens shiften klarar är minimalt, utan handlar mest om kalibrering snarare än för att kompensera för höjden.

Postad 02 mars 2013 - 12:48

stolpmongot
  • stolpmongot
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det är bara jag som har problem med att w1070 hela tiden tappar bild i olika menyer?

5 sekunder sen blir det source detecting. Sjukt störigt.
Kan det vara recievern? NAD T747.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.