Men testerna hittills säger ju att det knappt är hörbar Buzz på ST60, det borde borga för att även de andra är tysta.
Panasonic Viera TX-P50ST60Y
(TV)
|
6
|
(30)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P42ST60Y
(TV)
|
6
|
(4)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P42X60E
(TV)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50X60E
(TV)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55ST60Y
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P65ST60Y
(TV)
|
6
|
(22)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P65VT60Y
(TV)
|
7
|
(19)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55VT60Y
(TV)
|
7
|
(18)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50VT60Y
(TV)
|
7
|
(14)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50ST60E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55ST60E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50GT60Y
(TV)
|
4
|
(1)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P42GT60Y
(TV)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P60ZT60E
(TV)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P55STW60
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P65STW60
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 05 April 2013 - 22:11
Men testerna hittills säger ju att det knappt är hörbar Buzz på ST60, det borde borga för att även de andra är tysta.
Postad 05 April 2013 - 23:16
Hope u're not asleep for the weekend yet; great news! Input lag on Panny GT60 is a return to form, much lower than ST60. Full review up soon
https://twitter.com/...293570806435840
http://www.hdtvtest....01304052795.htm
edit - tydligen 50" som är störst
Redigerat av Josefsson87, 06 April 2013 - 00:36.
Postad 06 April 2013 - 07:27

Nu får man hoppas att butikerna tänker om och tar in denna i sortimentet !
Redigerat av ljudnisse, 06 April 2013 - 07:29.
Postad 06 April 2013 - 07:59
Nån som har koll på hur inspelningslagringen "fungerar"?
Tänkte på att det är SDXC som gäller men vilket format sparas det på? Kan man spela upp det inspelade på datorn? Kan man flytta över filerna till annan media ifall man vill spara det som är inspelat utan att belasta kortet.
Ok, är det nån som vet hur mycket tid man kan spara på en 256gb, inspelat från en HD-kanal?
Postad 06 April 2013 - 09:02
Att buzzandet skulle komma ut från fronten av skärmen har jag svårt att tro på, men det är möjligt att det är så, rätt mig om jag har fel.
Men på min Pioneer kommer buzzandet vid mycket vit bild från någon typ av spänningsaggregat, i mitt fall monterat upp i vänster hörn så buzzet kommer bak i från.
https://www.prisjakt...t.php?p=1735241
Ljudet kan mycket riktigt komma från frontglaset. När det ligger spänning på så hör jag ett svagt surrande från glaset framifrån.
Postad 06 April 2013 - 09:36
Jäklar, GT verkar sinnessjukt bra...och det i medelklass, jisses..
Told you so
Konstigt att fler butiker inte annonserat GT60 som har en del godsaker bl.a. Hexa-Processing Engine till ett mycket lägre pris än VT60.
Display
Panel NeoPlasma black 3000 Sidoförhållande 16:9 Panel Drive 3000 Hz FFD Picture Mode Dynamic/Normal/Cinema/THX 3D (Cinema/Bright Room)/Custom/Professional 1/Professional 2 (isfccc) Contrast Infinite Black Pro Filter High Contrast Filter Shades of Gradation 24,576 gradation steps 1080 Pure Direct yes DCI 98% Color Space — Super Clear Resolution yes Web Content Optimizer yes (Pro) THX Mode yes (3D/2D) isf Mode yes 24p Playback (2:2)/24p Smooth Film yes Hexa-Processing Engine yes
Postad 06 April 2013 - 12:03
En till GT60 review =
Herre min gud vad lovordad den blev! Mäktig läsning. Vad som nu både oroar och kittlar mig, är hur både VT60 och ZT60 står sig mot denna pjäs. Steget till dessa modeller kan ju bara inte vara så stort kan man tycka. Jag saknade dock en mätning i svartnivå, eller en regelrätt karta med testsiffror, men det kanske får vänta.
http://www.avforums....505/Review.html
Postad 06 April 2013 - 12:39
Postad 06 April 2013 - 12:40
Postad 06 April 2013 - 12:55
50GT60 svärta är 0,002 i Avforums test, är det någon som kommer ihåg vad krp500/600 fick i Avforums test?
Två olika nivåer med samma mätare (klein-10) hittils
50GT60
Calibrated black level (black screen) 0.005 cd/m2 hdtvtest
Calibrated black level (ANSI checkerboard) 0.008 cd/m2 hdtvtest
Calibrated black level (black screen) 0.002 cd/m2 avforums
Calibrated black level (ANSI checkerboard) 0.004 cd/m2 avforums
Postad 06 April 2013 - 13:38
Denna gången så ska det bli en 60"+, ska hålla ett öga på Samsung med så får vi se vad det blir i slutändan.
Postad 06 April 2013 - 14:02
SYND att den inte kommer/finns i storlek 55" =S
Postad 06 April 2013 - 16:12
Fluktationerna är som lägst vid 60 Hz och är högre i 50 och 24 Hz. Dessutom varierar svartnivån beroende på vilken bildläge man mäter hos Panasonic. "Bio" mot "Normal" kan skilja sig faktor 2x, vilket iofs inte är så konstigt när man observerar hur olika de bygger upp bilden.
Samma fenomen kan observeras på Samsungs och LG:s plasma sånär som att bildläget inte påverkar nivåerna. Panelen drivs i stort sett lika och skillnaderna ligger i hur bildsignalen behandlas.
Riktar du mätaren mot ett område som innan har visat vitt i flera minuter får man också högre värden ett tag vilket klingar av efter ett par minuter - helt i konsekvens med hur ghosting fungerar. Detta är helt klart en fälla ifall man inte ser upp.
På grund av de här fluktationen blir det viktigt att räkna medelvärden, annars finns risken att det blir stora skillnader som AVForums-länken ovan. Förmodligen är 0,008 lika rätt om 0,004 cd/m2.
Ska man vara riktigt petnoga är det också olika värden för 24, 50 och 60 Hz. Till slut orkade jag inte mer. Detta är för tusan konsumentapparater som ska vistas i rum där våra ögon i bästa fall kan tillgodogöra sig ett kontrastförhållande kring 1200:1 med mörkeranpassat seende. Alldeles för lätt att snöa in sig på mätningarnas betydelse nere på tredje, fjärde decimalen. Det är ju knappast variationerna i den kosmiska bakgrundsstrålningen man försöker kartlägga här.
Redigerat av Ringblixt, 06 April 2013 - 16:14.
Postad 06 April 2013 - 16:15
50GT60 svärta är 0,002 i Avforums test, är det någon som kommer ihåg vad krp500/600 fick i Avforums test?
0.0005 tror jag d-nice lyckades kalibrera fram. Motsvarigheten till 500:an i usa hade han lyckats få ner till 0.0001..!
Sorry. Nu såg jag att du menade engelska forumet.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 06 April 2013 - 16:16.
Postad 06 April 2013 - 16:39
0.0005 tror jag d-nice lyckades kalibrera fram. Motsvarigheten till 500:an i usa hade han lyckats få ner till 0.0001..!
Jag har läst flera kalibrerare som skriver att Klein 10A är den mätare som kan mäta lägst ljusnivå och den har klara problem när man kommer ner till dessa siffror som Panasonic nu presterar, alltså 0,004 och där omkring.
Så då kan man fråga sig vad som användes för att mäta 0,0005 och där under med någon sorts tillförlitlighet, det är ju minst 10 gånger mörkare? Det är ju trots allt några år sedan också och även mätarna har väl utvecklats?
Postad 06 April 2013 - 17:12
Jag tror du missuppfattar. Klein K10A har inga problem med tillförlitligheten på den här nivån. Det är panelen som fluktuerar. Därför måste man titta på medelvärden.Jag har läst flera kalibrerare som skriver att Klein 10A är den mätare som kan mäta lägst ljusnivå och den har klara problem när man kommer ner till dessa siffror som Panasonic nu presterar, alltså 0,004 och där omkring.
Så då kan man fråga sig vad som användes för att mäta 0,0005 och där under med någon sorts tillförlitlighet, det är ju minst 10 gånger mörkare? Det är ju trots allt några år sedan också och även mätarna har väl utvecklats?
Postad 06 April 2013 - 17:55
0,0001
Postad 06 April 2013 - 20:05
Två olika nivåer med samma mätare (klein-10) hittils
50GT60
Calibrated black level (black screen) 0.005 cd/m2 hdtvtest
Calibrated black level (ANSI checkerboard) 0.008 cd/m2 hdtvtest
Calibrated black level (black screen) 0.002 cd/m2 avforums
Calibrated black level (ANSI checkerboard) 0.004 cd/m2 avforums
sjukt då AVforums förra året inte riktigt kunde mäta svärtan på VT50 utan stannade på 0,0095 och nu kan dem helt plötsligt det och kommer ner lägre än HDTVtest. jag är skeptisk.
såhär skriver avforums i vt50 recensionen angående svärtan "The black is so deep, in fact, we couldn’t get anything like a reliable accurate reading with a full black pattern on screen but we did manage to measure it at 0.0095 cd/m2 on an ANSI checkerboard pattern. We don’t necessarily even trust that measurement, however, but what we do trust is our eyes and, in a blackened out room side by side with a 2010 Panasonic plasma, it absolutely wiped the floor with its predecessor. Are we saying their up with the best of the Kuro’s? Probably not quite on full screen black patterns"
Postad 06 April 2013 - 21:45
sjukt då AVforums förra året inte riktigt kunde mäta svärtan på VT50 utan stannade på 0,0095 och nu kan dem helt plötsligt det och kommer ner lägre än HDTVtest. jag är skeptisk.
såhär skriver avforums i vt50 recensionen angående svärtan "The black is so deep, in fact, we couldn’t get anything like a reliable accurate reading with a full black pattern on screen but we did manage to measure it at 0.0095 cd/m2 on an ANSI checkerboard pattern. We don’t necessarily even trust that measurement, however, but what we do trust is our eyes and, in a blackened out room side by side with a 2010 Panasonic plasma, it absolutely wiped the floor with its predecessor. Are we saying their up with the best of the Kuro’s? Probably not quite on full screen black patterns"
Mätaren och sättet kanske utvecklats? Är många som får låga mätsiffror nuförtiden så varför skulle avforums vara sämre än övriga men klart underligt att de hade såna problem förra året.
Postad 07 April 2013 - 00:11
Mätaren och sättet kanske utvecklats? Är många som får låga mätsiffror nuförtiden så varför skulle avforums vara sämre än övriga men klart underligt att de hade såna problem förra året.
Ja exakt. Speciellt eftersom dem har samma mätare nu som då. Aja, det e nog så som ringblixt skriver.
Postad 07 April 2013 - 08:38
Postad 07 April 2013 - 08:52
Mycket av hela den här diskussionen är klassiskt siffersyndrom: det är mycket lättare att jämföra siffror än vad det är att förstå det komplexa förhållandet mellan APL, gamma, lågdagergamma, mörkerseende, peak white, reflexfilter och rum, det vill säga allt detta utöver mätbar svartnivå som faktisk påverkar hur du upplever att "svart blir svart".
Redigerat av Ringblixt, 07 April 2013 - 08:52.
Postad 07 April 2013 - 18:00
Lite smart av dom om nu syftet är att undvika att andra butiker lägger sig under i pris.
Postad 08 April 2013 - 06:59
HBB har smyg sänkt priset på P50ST60 till 11.990:- men det nya priset visas bara när man lagt produkten i varukorgen.
Lite smart av dom om nu syftet är att undvika att andra butiker lägger sig under i pris.
det där låter mer som att dem ger bort pengar. dumt rent affärsmannamässigt men bra för dem som tänkt köpa TVn av HBB
Postad 08 April 2013 - 07:37
Hoppas se lite VT recensioner denna eller nästa vecka.
Redigerat av wesslan, 08 April 2013 - 07:37.
Postad 08 April 2013 - 09:10
Jag tog upp det i inlägg #167: Det inte siffran som avgör hur du upplever svärtan. Och bara det enkla att det dyker upp så många olika testsiffror från samma sorts apparater tyder på att ingen riktigt vet hur man ska mäta svartnivån - mig själv inkluderad. De där siffrorna från Pioneer Kuro som hänger med som någon slags vandringslegend och repeteras om och om igen: Skulle gärna vilja mäta om det igen under samma förutsättningar som en Panasonic 2013.
Mycket av hela den här diskussionen är klassiskt siffersyndrom: det är mycket lättare att jämföra siffror än vad det är att förstå det komplexa förhållandet mellan APL, gamma, lågdagergamma, mörkerseende, peak white, reflexfilter och rum, det vill säga allt detta utöver mätbar svartnivå som faktisk påverkar hur du upplever att "svart blir svart".
Jag håller med dig att det inte är siffror som bestämmer upplevelsen. Själv tycker jag en neutral svärta spelar en viktig roll. Blåaktig svärta upplever jag som försämrande för bilden.
Något annat som kanske folk inte vet är att svärtan kan blir djupare efter teven varit påslagen ett tag. Panasonic gjorde ju ett misstag för några år sedan med sin svärta som höjdes efter en tids användning. De verkar dock ha lärt sig nu på plasmatevens höst. Kan vi kanske få se absolut svärta från Panasonic innan plasman försvinner? Gör vi det kommer jag köpa den teven bums!
Postad 08 April 2013 - 09:37
Har kollat lite på Panasonics LCDer(10-15k) främst för att jag har ett "vanligt" vardagsrum utan direkt möjlighet till total mörkläggning, men det finns ju tillfällen då det är ganska mörkt, typ kvällstid och då vill man ju inte att svärtan ska vara nått man stör sig på...
ST/GT serien av Pannan plasmor verkar ju väldigt bra(generellt, men också då svärtan gämfört med LED-LCD...) om man läser lite i tråden här, men hur bra/dåliga är dessa i en ljus/normal vardagsrums-miljö? kommer dom vara "oanvändbara"? Om det är någon här som har koll på LED-LCD serierna så är det väl främst ET-serien som är intresant där..
Det som det kollas på är film/serier från bluray/dvd/nätverks-spelare... vanlig TV ca 5-10% sport 0%...
/Daniel
edit: lite stavfel, mer info
Redigerat av Unregistered2345ed51, 08 April 2013 - 09:46.
Postad 08 April 2013 - 09:50
Postad 08 April 2013 - 09:54
Jag tror du missuppfattar. Klein K10A har inga problem med tillförlitligheten på den här nivån. Det är panelen som fluktuerar. Därför måste man titta på medelvärden.
Ah, då är jag med.
Postad 08 April 2013 - 09:57
Plasmor funkar i dagsljus också men de är såklart inte så ljusstarka som LCD kan vara. De flesta tittar väl mest kvällstid ändå så då ser jag inte problem med att ha en plasma.
Kanske inte lika ljusstarka, men inte långt ifrån. Det är på dagen man kan använda sig av "Dynamisk". Vänta nu...vad det jag som skrev det där?
Hjälp!
Postad 08 April 2013 - 10:02
Inte oanvändbara. Jag skulle dock inte avfärda en teve för att den är ljussvag. Det är hur stort omfång i kontrasten som avgör ett teve-köp för mig.
Kanske inte lika ljusstarka, men inte långt ifrån. Det är på dagen man kan använda sig av "Dynamisk". Vänta nu...vad det jag som skrev det där?
Hjälp!
Hehe, dynamisk
men, ja... det låter ju som en plasma kan funka helt klart då...
Hur tror ni dessa är med reflektioner och sånt? skulle man ha en lampa på rummet tex, skulle det störa?
Vilket serier skulle man sattsa på? GT eller ST?
/Daniel
Postad 08 April 2013 - 10:10
Vår ST50 används i ett ganska ljust vardagsrum och det är klart att väldigt mycket av dynamiken försvinner under dagtid. Dock stör det inte oss eftersom det mest är ungarna som kollar mitt på dan och de är ju inte direkt kräsna gällande bildkvalitet...det viktiga är att Dr McStuffins rullar oavsett om bilden är urvattnad eller inte.hej!
Har kollat lite på Panasonics LCDer(10-15k) främst för att jag har ett "vanligt" vardagsrum utan direkt möjlighet till total mörkläggning, men det finns ju tillfällen då det är ganska mörkt, typ kvällstid och då vill man ju inte att svärtan ska vara nått man stör sig på...
ST/GT serien av Pannan plasmor verkar ju väldigt bra(generellt, men också då svärtan gämfört med LED-LCD...) om man läser lite i tråden här, men hur bra/dåliga är dessa i en ljus/normal vardagsrums-miljö? kommer dom vara "oanvändbara"? Om det är någon här som har koll på LED-LCD serierna så är det väl främst ET-serien som är intresant där..
Det som det kollas på är film/serier från bluray/dvd/nätverks-spelare... vanlig TV ca 5-10% sport 0%...
/Daniel
Kolla in deras "budget" LCD-LED, E6-serien. Saknar 3D, men verkar i övrigt vara en bra apparat. Bra LCD-svärta med en i sammanhanget imponerande kontrast samt, vad det verkar, avsaknad av clouding. Finns en del tester från internationella sajter att finna och den har fått väldigt fina omdömen.
Postad 08 April 2013 - 10:15
Om du vill ha belysning är den bäst bakom teven. Men det är faktiskt mest för dina ögon och att pupillerna inte gillar stora ljusskillnader. Tittar du i totalt mörker kan även en väldig låg ljusstyrka vara jobbig för ögonen.
Postad 08 April 2013 - 10:39
hej!
/Daniel
Det lilla jag läst när det gäller tester på LCD så tror inte jag att Panasonic är det bästa alternativet. De verka göra ok LCD’er men inte mycket mer än så, det finns betydligt mer etablerade märken som hållit på betydligt längre med utveckling av den paneltypen.
Sen tror jag att folk blir onödigt uppskrämda på forum som t ex. detta när det gäller problem av olika slag. Det kan gälla allt från IR och buzzing till reflektioner och användande i dagsljus när det gäller plasma. Jag har själv en ST50 i 65” och den fungerar helt ok i ett ljust rum, det är klart att den reflekterar en del och man kan behöva vrida på lite mer ljus men den är fullt användbar. Har du solljus rakt på panelen så blir det ju inget vidare men då fungerar nog ingen panel oavsett teknik särskilt bra. Sen är det ju oftast inget större problem att fälla ner persienner eller ev. en rullgardin om det är så illa.
Sen beror det såklart på hur man mest använder sin tv, jag kollar ändå mest på kvällstid och då tycker jag att en plasma presterar bättre än motsvarande LCD, speciellt när det gäller naturlig svärta och betraktningsvinklar. Det är ju bara att läsa lite tester av de senaste två generationerna av Panasonics plasmor från ST-serien och uppåt, de är grymt bra helt enkelt och 60 serien i år verkar ju bli nått lite extra.
Ett stående tips är ju att köpa på så sätt att du har öppet köp där du kan testa apparaten och lämna tillbaka om det inte funkar alls. Det går bra på Elgiganten och Netonnet men även flera webshoppar.
Postad 08 April 2013 - 10:45
Däremot om man är känslig för buzzande ljud så är det ett problem, åtminstone på de två ST50 jag provat. Har markant nedsatt hörsel på mitt högra öra pga. öronkatarr men lika fullt så hörde jag utan problem buzzandet även om jag endast lyssnade med det örat.
Redigerat av altair4, 08 April 2013 - 11:39.
Postad 08 April 2013 - 11:18
Hehe, dynamisk
men, ja... det låter ju som en plasma kan funka helt klart då...
Hur tror ni dessa är med reflektioner och sånt? skulle man ha en lampa på rummet tex, skulle det störa?
Vilket serier skulle man sattsa på? GT eller ST?
/Daniel
I år är GT klart bättre än ST på flera punkter enligt flera proffsrecensioner men är det väl vad man är beredd att betala. Ska du spela något alls på tvn kan du glömma ST60.
Redigerat av wesslan, 08 April 2013 - 11:20.
Postad 08 April 2013 - 12:34
Redigerat av Crabban, 08 April 2013 - 12:35.
Postad 08 April 2013 - 13:13
Postad 08 April 2013 - 13:16
Det lilla jag läst när det gäller tester på LCD så tror inte jag att Panasonic är det bästa alternativet. De verka göra ok LCD’er men inte mycket mer än så, det finns betydligt mer etablerade märken som hållit på betydligt längre med utveckling av den paneltypen.
Sen tror jag att folk blir onödigt uppskrämda på forum som t ex. detta när det gäller problem av olika slag. Det kan gälla allt från IR och buzzing till reflektioner och användande i dagsljus när det gäller plasma. Jag har själv en ST50 i 65” och den fungerar helt ok i ett ljust rum, det är klart att den reflekterar en del och man kan behöva vrida på lite mer ljus men den är fullt användbar. Har du solljus rakt på panelen så blir det ju inget vidare men då fungerar nog ingen panel oavsett teknik särskilt bra. Sen är det ju oftast inget större problem att fälla ner persienner eller ev. en rullgardin om det är så illa.
Sen beror det såklart på hur man mest använder sin tv, jag kollar ändå mest på kvällstid och då tycker jag att en plasma presterar bättre än motsvarande LCD, speciellt när det gäller naturlig svärta och betraktningsvinklar. Det är ju bara att läsa lite tester av de senaste två generationerna av Panasonics plasmor från ST-serien och uppåt, de är grymt bra helt enkelt och 60 serien i år verkar ju bli nått lite extra.
Ett stående tips är ju att köpa på så sätt att du har öppet köp där du kan testa apparaten och lämna tillbaka om det inte funkar alls. Det går bra på Elgiganten och Netonnet men även flera webshoppar.
Hej!
Javisst är det mest kvällstid det blir filmtittande, men som sagt.. sommar och vår så är det ju ljust ute fram till en bit in på kvällen, så det är väl det som är lilla orosmomentet, men det är ju inte så mycket per år, och kan ju avstyras med rullgardin... känns kanske som en trevlig framväg...
Gällande mer erfarna producenter av LCD-LED, pratar vi samsung? philips? lg?
Känns ju som att pannas plasmor här är solida och bra grejjer...
Om inte annat så brukar man väl kunna skicka tillbaka grejjerna om man handlar från en vettig butik så man kan testa hemma i verkligheten...
/Daniel
Postad 08 April 2013 - 19:02
Ser riktigt bra ut. Det enda abret med GT60 är att den inte finns 65" som gör att den tyvärr faller bort direkt. Iaf vad gäller för min del om det blir uppgradering av den gamla 50"-aren som har ett par år på nacken.
Är i precis samma sits som du, gamla 50 tummaren ska uppgraderas och då räcker inte 5 tum långt så 60-65 vore perfekt vilket gör att det endast finns samsung F8505, VT60 och ZT60 att välja på
Edit, elgiganten sänkte 5000 kr på 55 VT60 nyss vilket gör prissättningen mycket spännande för konkurrenterna
Redigerat av wesslan, 08 April 2013 - 19:03.
Postad 08 April 2013 - 19:31
Edit, elgiganten sänkte 5000 kr på 55 VT60 nyss vilket gör prissättningen mycket spännande för konkurrenterna
Beat me to it, https://www.prisjakt...t.php?p=1718101
Postad 08 April 2013 - 19:32
Inte oanvändbara. Jag skulle dock inte avfärda en teve för att den är ljussvag. Det är hur stort omfång i kontrasten som avgör ett teve-köp för mig.
Hjälp!
Fast nog är det väl rätt långt ifrån om man mäter i absoluta mått, det är iaf min uppfattning när jag själv sett LCD nära plasma. Fast det mer relevanta är kanske i många fall om plasman är tillräckligt ljusstark, vilket den nog är. Typ, en vanlig V70 är nog snabb nog för att du ska kunna köra för fort på samtliga vägar som finns i Sverige, men den är ändå inte lika snabb som en Ferrari
Postad 09 April 2013 - 07:24
såg att 50st50 har sålts för nermot 8000:- vilket hade känts som ett kap. men nu verkar den inte finnas til det priset längre.
tankarna är då
55st50 lite större
50st60 lite mindre men nyare.
ALTERNATIVT en SHARP 60" LED för ca 10999:- i ochmed att dagens sändingar och signaler blir bättre upplevs ju inte LCD lika dåliga tycker jag.
doch är det en hel del vanlig marksänd tv jag tittar på fortfarande.
Har väldigt dåligt med buitker för att kunna kolla och jämnföra.
finns några modeller som slutar på E istället för Y vad är det. rena bokstavsdjunglen
Redigerat av Unregistered2a53b113, 09 April 2013 - 07:25.
Postad 09 April 2013 - 07:44
Är i precis samma sits som du, gamla 50 tummaren ska uppgraderas och då räcker inte 5 tum långt så 60-65 vore perfekt vilket gör att det endast finns samsung F8505, VT60 och ZT60 att välja på
Själv har jag helt övergett 60" då jag känner att den kommer bli för liten på det avstånd som jag sitter från idag. Då lämnas jag kvar med enbart ST60, VT60 samt F8505 som möjliga kandidater.
Helst skulle jag vilja köra med projektor men av lite olika anledningar så blir det ingen bra lösning helhetsmässigt. Därav så får det bli en liten kompromiss med en stor tv istället.
Själv har jag helt övergett 60" då jag känner att den kommer bli för liten på det avstånd som jag sitter från idag. Då lämnas jag kvar med enbart ST60(det som känns lite surt med denna är att input lagen verkar vara lite dassig. Får försöka få till att testa med konsol mot den ifall man upplever det som störande eller ej), VT60 samt F8505 som möjliga kandidater.
Helst skulle jag vilja köra med projektor men av lite olika anledningar så blir det ingen bra lösning helhetsmässigt. Därav så får det bli en liten kompromiss med en stor tv istället.
Postad 09 April 2013 - 08:03
Redigerat av nimrod23, 09 April 2013 - 08:04.
Postad 09 April 2013 - 08:07
Nu är priset på elgiganten lika som övriga butiker...kanske stod fel på deras hemsida? Jag menar på 55VT60
Eller en kort deal, nån som hann beställa en?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Panasonic TX-55HZ980E
416 filmer
23 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?