Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson's nya hemmabio modeller 2014, TW5100, TW6600, TW6600W

788 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic PT-AE100 (Projektorer) 1 8.011764 (84) Inga priser
Epson EH-TW6600W (Projektorer) 5 8.071428 (13) Inga priser
Epson EH-TW6600 (Projektorer) 9 7.772726 (21) Inga priser
Epson EH-TW5100 (Projektorer) 2 7.25 (3) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 04 January 2016 - 19:47

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0

Det är sant! Rycktas att Sony använder plast en bit upp i segmentet :blink:

Men inte VPL-VW520!

Postad 04 January 2016 - 20:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Men inte VPL-VW520!

Vet inte hur jag ska tolka, läs diskussionen..

https://www.avforums...review.2002202/

Lämnar det här nu :)

Postad 04 January 2016 - 23:31

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Har precis fått hem denna projektor och har kopplat upp den till datorn med hdmi. Provade att testa om det blir 1:1 pixelmappat med nedan länk och får konstiga breda bandningsmönster bl.a. på de flesta testbilderna. Någon annan som får samma sak?

http://www.tystpc.nu...appat/index.asp

Testade ett par bluray-filmer också. Tycker bilden blir ganska grynig vid filmvisning, typ som att filmskaparen lagt på ett riktigt grovt filmgrain på varenda film, trots att filmerna är riktigt skarpa när jag kollar på tvn eller datorskärmen. Är det meningen att det ska vara så i denna prisklass eller?

Postad 05 January 2016 - 07:49

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Använder min 6600 till både film och till Xbox one. Märker ni nån skillnad mellan fine/fastmode? Försöker lista ut vad de olika lägena gör med bilden.

Postad 05 January 2016 - 07:50

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Fick hem min projektor igår kväll, funkar super direkt out of the box på ett skrynkligt lakan :)

Har iofs inte något att jämföra direkt då det är min första projje...

Funderar dock lite på hur stor duk jag ska köra sen. Har testat med 3m bred bild och det känns rätt nice men kanske blir dyrt med duken. Behöver kunna fälla upp den i taken alt gångjärn i ena sidan så jag kan vinkla ut den lite då jag har en dörr till klädkammaren bakom.

Postad 05 January 2016 - 08:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Försöker lista ut vad de olika lägena gör med bilden.

Sen inlägg #437 :)

Postad 05 January 2016 - 08:33

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Sen inlägg #437 :)

Är inte det en annan projektor?

Postad 05 January 2016 - 08:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Är inte det en annan projektor?

Jo, men "innehållet" lika

Postad 05 January 2016 - 09:16

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Ok.

Men jag kan själv inte så nån skillnad. Eller kan det vara så att inputlaggen blir lägre med fastmode? 

Postad 05 January 2016 - 09:36

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Ok.

Men jag kan själv inte så nån skillnad. Eller kan det vara så att inputlaggen blir lägre med fastmode? 

När jag har den kopplad till datorn märker jag stor skillnad. Inputlagen när man inte kör fastmode är ganska grov, är nästan svårt med vanlig surf för musen är så långt 'efter' ens rörelse. Bilden blir dock riktigt oskarp med fastmode, har nästan svårt att läsa texten här på forumet vid surf utan bildförbättringarna med fine mode, texten blir så oskarp.

Med inställningen 'fast' så märkte jag förresten att jag inte får konstiga artefakter när jag testar med nedan länk. Det verkar vara bildprocessningen som förstör testbilderna.

http://www.tystpc.nu...appat/index.asp

Redigerat av Unregistered69f7f285, 05 January 2016 - 09:39.

Postad 05 January 2016 - 09:44

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Så man får väl ändra läge beroende vad man ska göra. Xbox fast, bluray fine. 

Postad 05 January 2016 - 09:55

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Testade ett par bluray-filmer också. Tycker bilden blir ganska grynig vid filmvisning, typ som att filmskaparen lagt på ett riktigt grovt filmgrain på varenda film, trots att filmerna är riktigt skarpa när jag kollar på tvn eller datorskärmen. Är det meningen att det ska vara så i denna prisklass eller?

Satte superresolution nu till 0. Blev mycket skarpare bild nu. Hade missat den inställningen helt innan :).

Hur har ni andra kalibrerat era EH-TW6600? Skulle vara intressant att se vilka inställningar ni kör med.

Postad 05 January 2016 - 10:04

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Kan faktiskt inte riktigt avgöra om superresolution (SR) är bra eller dåligt. Provade lite filmer och pausade på väl valda ställen och testade. Stillbildsmässigt blev bilden ganska bra vid +1. Över +3 börjar det se liksom plastigt ut. Sen vet jag inte hur SR funktionen påverkar rörelser i filmen

Postad 06 January 2016 - 11:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Satte superresolution nu till 0. Blev mycket skarpare bild nu. Hade missat den inställningen helt innan :).

Kör heller inte med den, dock pillat lite på detaljförbättring :)

Hur har ni andra kalibrerat era EH-TW6600? Skulle vara intressant att se vilka inställningar ni kör med.

Svårt när man inte har lika på maskinerna hemma här, förutsättningarna olika :) Men utgår från bio/neutral läget..

Redigerat av mcmike, 06 January 2016 - 11:38.

Postad 06 January 2016 - 15:10

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Hur kommer ni åt att ändra detaljförbättring? Kommer bara åt superresolution.

Postad 06 January 2016 - 18:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hur kommer ni åt att ändra detaljförbättring? Kommer bara åt superresolution.

Pil upp på detalj, tryck ..

Postad 06 January 2016 - 19:57

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Pil upp på detalj, tryck ..

Jag är ett blindstyre ;)

Borde inte värdena på både superresolution och detaljförbättring stängas av? Känns som att de förstör mer. Kanske beroende på vad man gör. Det krävs ju lite olika om man tex kollar film eller spelar konsolspel?

Kollade lite på en dvd idag. Tycker inte att projektorn gör detta jättebra. Iaf inte bättre än min tio år gamla projektor. Blu-ray blir ju bra helt klart. Tycker det är svårt att bedöma om man är nöjd med vad projektorn presterar. Ganska omständigt att byta o köpa en annan, med ny montering, inställningar som medföljer.

Postad 06 January 2016 - 20:08

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Jag har iaf kommit fram till att jag inte kommer köra med bioläget. Gjorde en liten kalibrering med neutralläget. Tyckte bioläget inte passade mig.

Postad 06 January 2016 - 21:44

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

En annan sak jag funderar på är om jag fått ett returexemplar.

Köpte min projektor på EG örebro den 30/12. Dagarna innan fanns denna projektor inte i butiken enligt hemsidan. Men sen den 29/12 hade de fått in den. Åkte då dit den 30/12 för att köpa den.

Först hittade inte säljaren den på lagret. Sen letade han lite till och kom sen ut med kartongen. Han sa att den låg på en hylla avsedd för de som bokat collect store, men att han som bokade inte hade kommit för att hämta den enligt säljaren. 

Men sen när jag fick kvittot stod mitt namn på kvittot men adressen till en helt annan. Antingen går adressen till den som bokat den, eller också går adressen till den som returnerat den. Dessutom var den adressen hemmahörande i göteborgstrakten, alltså långt från Örebro. Jag frågade säljaren om det var ett returexemplar, men det var det inte enligt honom.

Med detta tillkommer det även att på ovansidan av kartongen är det dubbeltejp. Den undre är skuren men den övre var hel. På undersidan av kartongen är det bara en tejp.

Vad tror ni om detta? Har inget emot returexemplar men då ska priset vara ett annat.

Postad 07 January 2016 - 10:02

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Helt omöjligt att svara på om den har varit ute hos kund eller inte. Det brukar man dock se väldigt snabbt när man öppnar upp den. Om allt i ligger i obrutna påsar eller inte.

Postad 07 January 2016 - 16:45

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

En annan sak jag funderar på är om jag fått ett returexemplar.

Köpte min projektor på EG örebro den 30/12. Dagarna innan fanns denna projektor inte i butiken enligt hemsidan. Men sen den 29/12 hade de fått in den. Åkte då dit den 30/12 för att köpa den.

Först hittade inte säljaren den på lagret. Sen letade han lite till och kom sen ut med kartongen. Han sa att den låg på en hylla avsedd för de som bokat collect store, men att han som bokade inte hade kommit för att hämta den enligt säljaren. 

Men sen när jag fick kvittot stod mitt namn på kvittot men adressen till en helt annan. Antingen går adressen till den som bokat den, eller också går adressen till den som returnerat den. Dessutom var den adressen hemmahörande i göteborgstrakten, alltså långt från Örebro. Jag frågade säljaren om det var ett returexemplar, men det var det inte enligt honom.

Med detta tillkommer det även att på ovansidan av kartongen är det dubbeltejp. Den undre är skuren men den övre var hel. På undersidan av kartongen är det bara en tejp.

Vad tror ni om detta? Har inget emot returexemplar men då ska priset vara ett annat.

Nu kan jag inte säga med 100% säkerhet. Men det är förmodligen mitt exemplar som jag bokade i collect at store men aldrig hämtade ut. Den är alltså inte returnerad. Är också från Örebro :)

Postad 07 January 2016 - 17:35

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Nu kan jag inte säga med 100% säkerhet. Men det är förmodligen mitt exemplar som jag bokade i collect at store men aldrig hämtade ut. Den är alltså inte returnerad. Är också från Örebro :)

Där ser man :)

Men när bokade du den?

Postad 07 January 2016 - 18:47

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Där ser man :)

Men när bokade du den?

Ganska länge sedan. På min orderhistorik stod den som reserverad väldigt länge. Tror det var straxt innan nyår.

Postad 07 January 2016 - 18:50

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Ok. Såg att EG Örebro fick "in den" 29/12. Köpte den dagen efter. Ja det kanske är så att den var reserverad till dig. Men då får jag väl säga tack :)

Postad 08 January 2016 - 12:00

lasershock
  • lasershock
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Någon här som vet en hdmi splitter med 3D som fungerar felfritt med tw6600? Med tanke på vilket minfält det är med hdmi splitter så uppskattas det stort ifall någon kan peka mig mot en som har större chans att fungera.

Postad 08 January 2016 - 18:51

Unregistered38728ec9
  • Unregistered38728ec9
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Här http://www.itsajten....od-4K-1080p-1-2

Postad 09 January 2016 - 13:30

lasershock
  • lasershock
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Är detta en du har använt eller som du vet att den fungerar bra?

Postad 09 January 2016 - 14:14

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Jädrar vad bra 3D är med bluray. Stor skillnad mot det jag testat innan.

Synd däremot att det finns ghosting på undertexten rätt ofta, trodde sådant hade löst sig för länge sedan.

Postad 09 January 2016 - 14:21

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Trodde du inte köpt nån 6600? Du avbokade ju min ;)

Ja 3D ser bra ut. Har iof bara testat polarexpressen i 3D. Kanske är snyggare i filmer som är gjorda i 3D från start.

Postad 09 January 2016 - 14:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Synd däremot att det finns ghosting på undertexten rätt ofta, trodde sådant hade löst sig för länge sedan.

Det finns tre ljuslägen att justera, prova det :)

Postad 09 January 2016 - 14:50

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Trodde du inte köpt nån 6600? Du avbokade ju min ;)

Ja 3D ser bra ut. Har iof bara testat polarexpressen i 3D. Kanske är snyggare i filmer som är gjorda i 3D från start.

Köpte en för 8990 online, och bokade en samtidigt.

Det finns tre ljuslägen att justera, prova det :)

Provade mecka lite med ljuslägena när jag märkte att texten hade ghosting. Gjorde ingen skillnad. Däremot att ändra till -1 på 3d depth fixade till det. Flyttade "skuggan" ett snäpp åt vänster så den matcha textens position, men då blev bilden mindre, längst åt vänster var det svart i vissa scener. Utöver det, helt galet skarp bild på bluray Avatar i 3D.

Redigerat av PureBlue, 09 January 2016 - 14:51.

Postad 09 January 2016 - 18:03

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1077 inlägg
  • 0
Jag var och tittade på projektorer och duk idag. Bland annat kikade jag på 6600 och den var riktigt bra! Jämförde även mot en Sony vpl-hw65 och visst är det skillnad men måste ändå säga att det är mycket pang för pengarna för 6600. Dock så är den verkligen ljusstark. Med mina förutsättningar (tänker mig 86" duk på 3,3 m) så blev det väl ljust även i eco, men det kanske är en vanesak. Sen skiljer sig färgerna en del mot Sony som känns mer verklighetstrogena (kanske en inställningssak). Tyckte det funkade ok med en vanlig duk och ljusa väggar fast mörklagt. Men efter att ha jämfört med en HC duk under en längre stund så går det inte att ducka för att HC duken ger en enligt mitt tycke trevligare bild med fin kontrast och bra färger. Såg ingen shine eller hotspot. Så drygt nog var dyraste kombinationen den jag gillade bäst..

Postad 09 January 2016 - 18:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

(tänker mig 86" duk på 3,3 m)

Menar du lins/duk då? Ha med i beräkningen att minst ha 1.8 gånger dukbredden för att ge den en hotspot fri chans :)

Såg ingen shine eller hotspot. 

Jag har lite men inget som stör. Du verkar redo för en ?, vilken duk var det som du fick demat?

Utöver det, helt galet skarp bild på bluray Avatar i 3D.

Den är bra i 3d tycker jag med :)

Postad 09 January 2016 - 18:52

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1077 inlägg
  • 0
McMike: jag sitter ungefär 3,3-3,4 m från duken så med din tumregel krävs 3,42 m vilket bör vara nära nog. Jag stod och tittade från 3,3 m för att få "rätt" förutsättningar. Det var en euroscreen react 3.0. Först tyckte jag en vanlig flexwhite gjorde jobbet men efter att ha vevat upp och ned dukarna ett antal gånger och pausat under momentet så var det omöjligt att inte se förbättringarna med react. Med vanlig duk så blir det lite som om man har ett grått skikt över bilden jfr med react. Med bra förutsättningar så är det förstås bra med vanlig duk men i mitt ljusa vardagsrum så är det klart vilken som är att föredra. Sen verkar jag lite känslig för en stor och ljus bild. Både Sony och react puttade ned ljusstyrkan och jag blev inte lika ansträngd i ögonen som med Epson och vanlig duk. Fasiken jag ville ju bara börja med en 6600 och en typ grandview fantasy för typ 17' tillsammans men Sony och helst med react så blir det ju något helt annat bildmässigt (även priset typ 40'+).. Suck.

Postad 09 January 2016 - 23:51

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

McMike: jag sitter ungefär 3,3-3,4 m från duken så med din tumregel krävs 3,42 m vilket bör vara nära nog. Jag stod och tittade från 3,3 m för att få "rätt" förutsättningar. Det var en euroscreen react 3.0. Först tyckte jag en vanlig flexwhite gjorde jobbet men efter att ha vevat upp och ned dukarna ett antal gånger och pausat under momentet så var det omöjligt att inte se förbättringarna med react. Med vanlig duk så blir det lite som om man har ett grått skikt över bilden jfr med react. Med bra förutsättningar så är det förstås bra med vanlig duk men i mitt ljusa vardagsrum så är det klart vilken som är att föredra. Sen verkar jag lite känslig för en stor och ljus bild. Både Sony och react puttade ned ljusstyrkan och jag blev inte lika ansträngd i ögonen som med Epson och vanlig duk. Fasiken jag ville ju bara börja med en 6600 och en typ grandview fantasy för typ 17' tillsammans men Sony och helst med react så blir det ju något helt annat bildmässigt (även priset typ 40'+).. Suck.

Nu vet jag inte om jag förstod dig rätt men shine kommer inte ifrån att du är nära duken utan ifrån att projektorn är nära duken...

Postad 10 January 2016 - 00:40

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte om jag förstod dig rätt men shine kommer inte ifrån att du är nära duken utan ifrån att projektorn är nära duken...

Tittavståndet är viktigt för att inte se shinet projektor avståndet är viktigt för att undvika hotspot.

Postad 10 January 2016 - 00:50

RearNakedChoke
  • RearNakedChoke
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Tittavståndet är viktigt för att inte se shinet projektor avståndet är viktigt för att undvika hotspot.

Förstår hotspotpoängen men han skrev rätt förutsättningar så tänkte nämna att det inte räcker med att kolla från sitt sittavstånd. Du har en poäng men jag tänkte på just shine i det här läget då det var det han inte fick ut av "testet".

Postad 10 January 2016 - 09:25

DPC
  • DPC
  • Beroende

• 1077 inlägg
  • 0
Tack för input. Med rätt förutsättningar så menade jag tittavstånd till tänkt dukstorlek. Turligt nog så var även projektorn monterad som jag kommer ha hemma. Sen är jag nybörjare och behöver sannolikt hjälp med att se fenomenen. Men det såg i mina ögon mycket bra ut med en 86" react med ett tittavstånd på 3,3 m och projektorn satt på ca 3,5 m.

Redigerat av DPC, 10 January 2016 - 09:26.

Postad 10 January 2016 - 15:26

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Vilken prisklass behöver man komma upp till för att slippa crosstalk/ghosting i 3D filmer?

Kanske iofs onödigt nu när jag bokat en Oculus Rift, men skulle ändå vara bra att veta.

Gash darnit. Det är tydligen LCD tekinkens fel. Går inte att komma runt även med dyrare projektorer. DLP som gäller om man är kräsen när det kommer till 3D.

Synd att man visste så lite om projektorer innan man köpte. DLP verkar endast ha en nackdel medans LCD betydligt fler. Tråkigt.

Redigerat av PureBlue, 10 January 2016 - 15:37.

Postad 10 January 2016 - 16:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Synd att man visste så lite om projektorer innan man köpte. DLP verkar endast ha en nackdel medans LCD betydligt fler. Tråkigt.

Vilken nackdel har DLP bara? :)

Vilken prisklass behöver man komma upp till för att slippa crosstalk/ghosting i 3D filmer?

Är du inte nöjd med den?

Postad 10 January 2016 - 16:58

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Vilken nackdel har DLP bara? :)

Är du inte nöjd med den?

Regnbågseffekten, finns säkert fler men de är inte lika jobbiga som med LCD.

Det är blandat, bilden är perfekt ibland, förhöjer upplevelse enormt, men väldigt ofta är det ghosting i texten (ibland även i bilden) vilket förstör upplevelsen för mig. Så jag är nöjd men ändå inte. Trodde sådant var fixat 2015.

Postad 10 January 2016 - 17:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Det är blandat, bilden är perfekt ibland, förhöjer upplevelse enormt, men väldigt ofta är det ghosting i texten (ibland även i bilden) vilket förstör upplevelsen för mig. Så jag är nöjd men ändå inte. Trodde sådant var fixat 2015.

Sony JVC och Epsons värsting projjar har också crosstalk även biografer har dessa problem .
3D är nog rätt dött lär nog inte utvecklas mer, men vill man ändå ha bra 3d är det nog 1 chips dlp vägen man skall gå.

Problemet med lcd och dila är att de inte hinner släcka ner och du får skuggor.

Finns ju även en nackdel med dlp i denna prisklass och det är att de oftast är lite svårplacerade.
Fördelarna är ju bättre rörelseskärpa, ansikontrast och i vissa fall svärta .

Redigerat av jimjans, 10 January 2016 - 17:36.

Postad 10 January 2016 - 17:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Då är Epson faktiskt riktigt bra i 3d, du får pilla med djupet/ljus styrkan. Annars har du väl öppet köp kvar :)

JVC   värsting projjar har också crosstalk 

Håller inte med där längre, bästa jag någonsin sett i 3d nu med denna modell.. Och då har jag sett Sammys äventyr, nästan helt felfri :)

Redigerat av mcmike, 10 January 2016 - 17:23.

Postad 10 January 2016 - 17:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Då är Epson faktiskt riktigt bra i 3d, du får pilla med djupet/ljus styrkan. Annars har du väl öppet köp kvar :)

Håller inte med där längre, bästa jag någonsin sett i 3d nu med denna modell.. Och då har jag sett Sammys äventyr, nästan helt felfri :)

precis nästan felfri.
Finns dlp maskiner som kan leverera detta och gjort det länge men sen har de ju andra brister men ingen crosstalk.

Redigerat av jimjans, 10 January 2016 - 17:29.

Postad 10 January 2016 - 17:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Finns dlp maskiner som kan leverera detta och gjort det länge men sen har de ju andra brister men ingen crosstalk.

Jo, allt handlar om prioritering och kompromiss :)

precis nästan felfri.

Blev faktiskt förvånad själv vad den levererade i 3d nu.. Dock finns varmkörningen kvar :)

Postad 10 January 2016 - 17:40

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Sony JVC och Epsons värsting projjar har också crosstalk även en 3 chips dlp har dessa problem du har väl varit på bio?.

3D är nog rätt dött lär nog inte utvecklas mer, men vill man ändå ha bra 3d är det nog 1 chips dlp vägen man skall gå.

Finns ju även en nackdel med dlp i denna prisklass och det är att de oftast är lite svårplacerade.

Fördelarna är ju bättre rörelseskärpa, ansikontrast och i vissa fall svärta .  

Jag ser crosstalk på bio iprncip på alla filmer, mest noterbart på texten. Men biografer kör väl LCD också? Trodde av någon anledning att detta var löst. Hur kan man vilja kolla på 3D när gjosting finns? Och det är definitivt projektorn. Har testat olika glasögon och frågat andra jag tittar med. Det är gjosting på exakt samma ställe för alla. Går att fixa med 3d depth men som sagt då när texten är på höger sida så måste man justera den igen och jag tror inte någon orkar pausa filmen och justera varje gång.

Vet du någon dlp projektor inom samma pris som inte har crosstalk? Skulle uppskattas!

Håller inte med där längre, bästa jag någonsin sett i 3d nu med denna modell.. Och då har jag sett Sammys äventyr, nästan helt felfri :)

Den är bra på bild, men inte på undertexter. Och det är varken 3d glasögonen eller min subjektiva syn. Det lämnar bara projektorn kvar.

Postad 10 January 2016 - 17:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Jag ser crosstalk på bio iprncip på alla filmer, mest noterbart på texten. Men biografer kör väl LCD också? Trodde av någon anledning att detta var löst. Hur kan man vilja kolla på 3D när gjosting finns? Och det är definitivt projektorn. Har testat olika glasögon och frågat andra jag tittar med. Det är gjosting på exakt samma ställe för alla. Går att fixa med 3d depth men som sagt då när texten är på höger sida så måste man justera den igen och jag tror inte någon orkar pausa filmen och justera varje gång.

Vet du någon dlp projektor inom samma pris som inte har crosstalk? Skulle uppskattas!

Den är bra på bild, men inte på undertexter. Och det är varken 3d glasögonen eller min subjektiva syn. Det lämnar bara projektorn kvar.

när det gäller bio handlar det om duken och den passiva tekniken som är problemet, biografer kör oftast dlp .

Det är väl bara att åka och kolla.

Inte varit och kollat på de senaste dlp projjarna är inte så intresserad själv ser nämligen regnbågar .

Fråga i dlp trådarna kan tänka mig att  benq  w1070, w1070+ w1300, w1350 och benq w2000 funkar bra .

Annars håll koll efter benq w7000 begagnad, kanon när det gäller 3d.

Postad 10 January 2016 - 22:30

Unregistered38728ec9
  • Unregistered38728ec9
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Är detta en du har använt eller som du vet att den fungerar bra?

jag har köpt den funkar bra .

Redigerat av Unregistered38728ec9, 10 January 2016 - 22:31.

Postad 11 January 2016 - 18:15

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Imorgon går ångerrätten ut vill helst få en sak bekräftad om möjligt. Jag tog två bilder. En på när windowsrutan är positionerad i mitten av duken och skärpan är som bäst och en nere i vänstra hörnet där den är som sämst. Är detta normalt? Någon som skulle kunna dubbelkolla lite snabbt och återkomma?

Bifogad fil(er)

Redigerat av PureBlue, 11 January 2016 - 18:22.

Postad 11 January 2016 - 19:13

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Oj det var stor skillnad. Har inte testat mitt exemplar på det sättet. Men ska det verkligen diffa så mycket?

Stör det upplevelsen när du kollar som "vanligt"?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.