* Officiell tråd - Panasonic TH-42PA30 *
Panasonic Viera TH-37PA30
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-42PA30
(TV)
|
1
|
(29)
|
Inga priser |
Gästbok för tommypeters (42 inlägg)
|
18 år sedan |
Panasonic TH-42PA30 - bildlägen (1 inlägg)
|
19 år sedan |
Panasonic TH-42PA30 Vs Pioneer PDP-435FDE (72 inlägg)
|
21 år sedan |
Hjälp! Mkt störande skärmljud (0 inlägg)
|
21 år sedan |
42PA30 vs Samsung 42S4 (5 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic 42PA30 flimmerproblem! (11 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 16 October 2004 - 12:58
Postad 16 October 2004 - 20:55
Har både en H/K dvd25 och en Xbox, hur funkar det med att koppla båda via komponent? Är det möjligt?
Postad 17 October 2004 - 09:13
Det går jättebra att koppla med komponent både från xboxen och H/K men du har bara en ingång på tv så du måste ha en förstärkare lr liknade som har komponentväxlare i sig så du kan koppla in bägge sakernaHej alla kunniga. Har liksom många andra planer på att beställa en TH42-PA30E.
Har både en H/K dvd25 och en Xbox, hur funkar det med att koppla båda via komponent? Är det möjligt?
Postad 17 October 2004 - 13:07
Har beställt en Panasonic TH-42PA30 nu från Fyndbörsen. Har inte komponent ingång på min Reciever (Pioneer AX3). Inte läge att byta bara för det heller. Kommer isåfall skifta mellan dvd och xbox om det nu visar sig bli bättre bild med komponent än Scart RGB. Kommer testa båda men har inte Pal Progressive på dvd:n så det blir interlaced i vilket fall som helst.Evil Angel,Oct 17 2004, 10:13 ] Det går jättebra att koppla med komponent både från xboxen och H/K men du har bara en ingång på tv så du måste ha en förstärkare lr liknade som har komponentväxlare i sig så du kan koppla in bägge sakerna
High Definition pack till xbox var slut på webhallen. Får se var jag handlar den ifrån.
Postad 17 October 2004 - 14:07
Om du vill ha bra kablar till xboxen, hoppa over HD-kitet...rekomenderar hellre Monster kablarna...du kan hitta de hos webhallen...de ar dyrare..men om du kan och ar villig att handla fran kanada sa gar de los pa cirka 550 pix.
Framme pa cirka 5 dagar.
Jag menar, ska du ha ett Hi-def kit fran exempelvis psxcare sa hmnar du runt 500 i alla fall.
www.videogamesplus.ca
Ifall du vill kika lite.
Anledningen till at jag inte rekomenderar microsofts orginal , ar att , enligt mig, tappar den bade skarpa och svart niva, kan vara mina ogon som trixar , men jag tycker att det blir ,mycket battre bild med monster kabeln.
Postad 17 October 2004 - 19:47
Får se hur jag gör. Leveranstiden var minst 2 veckor från Fyndbörsen. Slut i lager så jag har lite tid att titta runt. Har beställt komponent sladd från Marcus Cables till dvd:n och tänkte isåfall skifta mellan dvd:n och xboxen. Tänkte inte använda dom medföljande kablarna.Anledningen till at jag inte rekomenderar microsofts orginal , ar att , enligt mig, tappar den bade skarpa och svart niva, kan vara mina ogon som trixar , men jag tycker att det blir ,mycket battre bild med monster kabeln.
Postad 18 October 2004 - 04:00
"The new screens use a bounded cell structure with ‘wall like ribs’ to increase the phosphor area and consequent light emission. Peak brightness is up by 10 per cent and other picture quality improvements includea ‘Real Black Drive’, a ‘super real gamma’ system giving 1,536 shades of gradation in dark areas, and a ‘MACH enhancer’ which enhances colours and object contours in tune with the way the human eye perceives the screen."
Redigerat av radiuz, 18 October 2004 - 04:05.
Postad 18 October 2004 - 09:25
Är det någon annan här på forumet som vet om det skall släppas någon firmwere till TH-42PA30?
Postad 18 October 2004 - 09:48
Har sett PW-7 demat, jag vet inte om deras text stammer med verkligheten...vad jag vill saga ar, jag sag ingen skillnad...jag tror att fargskala skrytet och diverse andra funktioner ar bara ren PR jippo....det matades med komponent..precis som vieran....sag ingen som helst skillnad.....sa jag vet inte om prisskillnaden verifierar ett kop eller inte.
Det klart, HDMI och 720p ar very very nice......men fragan ar om det ar 10 000 nice.
Ska bli kull att se vad panasonic svarar pa octopussy`s mail!
Man tycket att det borde ga att losa med en firmware update.
Postad 18 October 2004 - 12:51
Tror det blir en PW7 iaf då jag vill ha 720p stödet och HDMI till framtida konsoler. Bilden lär vara bättre, speciellt i mörka scener. Söders Ljud och Bild sålde ut sin sista PW6a för nån vecka sen och antagligen kommer PW7 snart in dit. Ska bli spännande detta!
Postad 18 October 2004 - 13:04
Grejen är att man ser ingen skillnad ibörjan, det gjorde inte jag när jag såg t.ex PW6 mot Vieran. Sedan märkte jag att PW6 var lite skarpare. Det där brusfiltret som vieran har, går det verkligen att stänga av?
Tror det blir en PW7 iaf då jag vill ha 720p stödet och HDMI till framtida konsoler. Bilden lär vara bättre, speciellt i mörka scener. Söders Ljud och Bild sålde ut sin sista PW6a för nån vecka sen och antagligen kommer PW7 snart in dit. Ska bli spännande detta!
Postad 18 October 2004 - 14:48
Postad 18 October 2004 - 15:17
Du gor som du vill...ville bara hjalpa lite..synd att jag maste forklara mig
Du kommer att se skillnad om du intalar dig att det ar skillnad..utan tvekan, jag var inte ensam om att notera "lack of difference in the 2 screens"
Jag ar lika ivrig att fa 720p som vilken annan kotte.....MEN...da helst pa en skarm vars nativa upplosning kan hantera just den signalen, en 50 tummare med andra ord.....det blir utan tvekan nasta projekt....och garanterat panasonic den gangen oxa.
Postad 18 October 2004 - 15:25
Frågade även om dom visste vad som är nytt med PW7 och väntar på svar, skriver så fort jag vet.
Panasonic PW7 PDF
Ja, vad säger du nu då Dr.Pohl? PR Jippo? Javisst! 2048 i gråskalor, mer färger. Allt verkar bättre med PW7! Tror det ej blir en "familje" PA30, väntar på PW7 istället. Saker som är nytt ->
- 3620 miljoner färger (2048 i gråskalor)
- High-Precision MPD Noise Reduction (Vet ej om PA30 har detta)
- High-Contrast (High S/N Ratio - Adaptive AGC)
- Vibrant Colors and Natural Skin Tones (3D Color Management System)
- 10% Ljusstarkare bild med ny Mach-Enhancer med "Bounded Cell Structure"
- Bättre vertikal upplösning (Active I/P Conversion)
- Stöd för HDMI instickskort
- Skärmen klarar 720p/1080i (PW6 klarar detta också)
Det var lite nytt, sedan att den har massa annat lull lull för bilden är inte fel det heller!
Redigerat av radiuz, 18 October 2004 - 17:43.
Postad 18 October 2004 - 17:00
Postad 18 October 2004 - 18:17
Bara en helt annan enkel grej, sag du skillnad mellan pw5 o pw6?
Men, jag tror inte att du forstar mig riktigt....det angar mig valdigt lite om hur du vill spendera dina pengar, valet ar absolut ditt ...MEN...jag tror att de forvantingar du har pa pw7-an , kan mojligtvis vara lite for hoga.
Vi kan kalla PA30 for familje plasma om du sa vill, det gor den inte samre.....jag har kort 1080i pa skarmen..genom datorn, visst, skarp bild, men det enkla faktum ar, aven om du valjer att kora 720p, pixel antalet ar 921 600(1280*720)...ta och jamnfor det med antalet pixlar du har pa pw7-an och vieran...lite hjalp(842*480) 404 160... see what im saying!?
Vad jag vill saga,igen, ha inte for hoga forvantningar.....de kan bli sa att du vantar pa pw8 till slut!
Postad 18 October 2004 - 19:38
Jag är på gång och tänkte köpa mig en Panasonic TH-42PA30 från nån tysk nätbutik, tex technikdirekt. Men undrar vilken man skall köpa från dom, om man vill ha med vägg monteringen , alltså vilket kit ska man slå till på?
Sen har jag några frågor kring denna fräcka skärm.
Vad använder man PCMCIA platsen till ? Vad står E:et för i slutet av beteckningen,Panasonic TH-42PA30E ?
Hur betalar man om man beställer en plasma därifrån? Vad kostar frakten, om nån som hänger på forumet kan hjälpa mig vore jag evigt tacksam. Har sökt endel på ovan i forumet men inte hittat alla svar jag vill ha innan beställning.
Jag tänkte alltså använda min plasma till både analogt och digitalt tv-tittande, spela xbox, köra datorn, och självklart DVD. Har ni några tips hur man skall koppla detta? I vilka ingångar, är själv ganska novis inom området. Har en robert boxer med 2 scart uttag, kan man seriekoppla eller paralellkoppla eller vad det heter för att spara scart uttag? Jag kör idag trådlös från datorn till tv-n, och den tar upp en scart.
I denna modell är alltså högtalare och tuner inbyggda i maskinen ? Vad tycker ni som har modellen om det?
Edit " Måste man ta ner tv'n från väggen för att koppla in andra enheter" ?
Väldigt tacksam för alla svar jag kan få.
/Smeten
Redigerat av smeten, 18 October 2004 - 19:55.
Postad 18 October 2004 - 19:49
Redigerat av radiuz, 18 October 2004 - 19:50.
Postad 18 October 2004 - 19:51
-WH är kittet med originalväggfästeom man vill ha med vägg monteringen , alltså vilket kit ska man slå till på?
Vad står E:et för i slutet av beteckningen,Panasonic TH-42PA30E ?
Hur betalar man om man beställer en plasma därifrån?
Vad kostar frakten,
-E står för Europe
Du betalar med ditt kreditkort och måste maila/faxa foto på leg och kreditkort
Frakten kostar 20 Eur, iallafall när jag frågade
Det var vad jag hade svar på. För övrigt har jag sökt fram detta här på forumet
Postad 18 October 2004 - 19:54
Så så, lille gubben..Ingen kommentar Dr.Allvetaren.
Han ville ju bara hjälpa
Ignorera om du inte samtycker. Vad lönar sig polemik?
Postad 18 October 2004 - 19:58
60 euro kostar frakten. Man betalar med kreditkort. Just nu hade de inga hemma så jag väntar på min....Hejsan,
Jag är på gång och tänkte köpa mig en Panasonic TH-42PA30 från nån tysk nätbutik, tex technikdirekt. Men undrar vilken man skall köpa från dom, om man vill ha med vägg monteringen , alltså vilket kit ska man slå till på?
Sen har jag några frågor kring denna fräcka skärm.
Vad använder man PCMCIA platsen till ? Vad står E:et för i slutet av beteckningen,Panasonic TH-42PA30E ?
Hur betalar man om man beställer en plasma därifrån? Vad kostar frakten, om nån som hänger på forumet kan hjälpa mig vore jag evigt tacksam. Har sökt endel på ovan i forumet men inte hittat alla svar jag vill ha innan beställning.
Jag tänkte alltså använda min plasma till både analogt och digitalt tv-tittande, spela xbox, köra datorn, och självklart DVD. Har ni några tips hur man skall koppla detta? I vilka ingångar, är själv ganska novis inom området. Har en robert boxer med 2 scart uttag, kan man seriekoppla eller paralellkoppla eller vad det heter för att spara scart uttag? Jag kör idag trådlös från datorn till tv-n, och den tar upp en scart.
I denna modell är alltså högtalare och tuner inbyggda i maskinen ? Vad tycker ni som har modellen om det?
Edit " Måste man ta ner tv'n från väggen för att koppla in andra enheter" ?
Väldigt tacksam för alla svar jag kan få.
/Smeten
Postad 18 October 2004 - 20:11
Nu lägger vi ner denna diskution, jag försökte bara ge ut ny info om den kommande PW7:an som enligt mig är riktigt intressant och har bättre specifikationer än föregående modeller, vilket borde leda till en otroligt bra bild då PA30 redan har en grym bild.
Det är fortfarande mina ögon och jag är någe extremt kräsen ang. bild, att en snubbe kollat på ett demo i några min säger mig ingenting.
Postad 18 October 2004 - 20:43
60 euro kostar frakten.
Då kan jag tipsa dig om att dila ner frakten till 20 eur..
Postad 18 October 2004 - 20:59
=radiuz,Oct 18 2004, 21:11
bisterfinnen : Om man inte ser skillnad på gråskalor (1024 till 2048) har man nog inte så bra syn.
Jag ser nog f*n inte skillnad, men jag går iof aldrig i polemik ang. bildkvalitet heller.
jag försökte bara ge ut ny info om den kommande PW7:an som enligt mig är riktigt intressant och har bättre specifikationer än föregående modeller, vilket borde leda till en otroligt bra bild då PA30 redan har en grym bild.
Det är fortfarande mina ögon och jag är någe extremt kräsen ang. bild
Jag förväntar mig en väldigt detaljerad beskrivning av ditt intryck av skillnaden när du fått chans att jämföra, deal?
Nu lägger vi ner denna diskution
Nä, döm inte ut PA30 än, det är ju trots allt en officiell diskussion, och jag har inte bestämt mig än...
Postad 18 October 2004 - 21:23
Menade diskutionen ang. PW7.
Postad 18 October 2004 - 21:37
Då använde du VGA ingången?jag har kort 1080i pa skarmen..genom datorn
Postad 18 October 2004 - 21:50
OKAlla ser ju olika! Skriver gärna ett par rader när jag jämfört PA30 mot PW7 så fort dom fått in den i Söders Ljud & Bild. Nu är detta inte det perfekta sättet att jämföra då deras bildkällor inte är världens bästa.
Menade diskutionen ang. PW7.
Postad 18 October 2004 - 21:56
Testa och se om dom har microsoft HD-Kit inne på www.psxcare.seHigh Definition pack till xbox var slut på webhallen. Får se var jag handlar den ifrån.
jag har inga som helst problem med svärta lr liknade problem.
Jag tror inte på att Monster kablar är sååååååååååååååååååååååå mycket bättre eftersom det är ju kryssets utgång kan ju inte bli bättre än vad den är så det spelar ju ingen roll om du köper en kabel för 1000000:- du får inte bättre bild ut från boxen i vilket fall
Postad 18 October 2004 - 22:30
MS HD-Pack är årets skämt, inte riktiga 75-ohm's kablar och kvalitén är riktigt dålig. Du får till och med en bättre bild med MS RGB Scart om du inte byter ut kablarna på adaptern.
Postad 19 October 2004 - 07:44
Redigerat av Octopussy, 19 October 2004 - 07:45.
Postad 19 October 2004 - 09:23
Det går inte, de har fast frakt beroende på vikten. 20 euro är för lättare varor60 euro kostar frakten.
Då kan jag tipsa dig om att dila ner frakten till 20 eur..![]()
Postad 19 October 2004 - 09:26
Octopussy:Ska du handla i Sverige så är det billigare på Netonnet, endast 24995:- nu! Deras vogel väggfäste passar också.
Varför finns inte netonnet med på prisjakt förresten?
Du är sent ute...
Jag får citera mig själv:-)
Postad 19 October 2004 - 09:29
Fan när man änligen bestämt sig och beställt så dröjer det....
Nån som vet någon tysk sajt som har de i lager?
Postad 19 October 2004 - 09:40
Fel skarm?...vad pratar du om???? Om du nu vet allt jag pratade om, varfor ar det jag som verkar ta at mig?? Gar hissen hela vagen upp eller?????bisterfinnen : Som om jag inte redan visste det han försökte förklara för mig. Sen att HAN anser det inte är någon stor skillnad mellan dem 2 skärmarna tar jag med en stor nypa salt. Om man inte ser skillnad på gråskalor (1024 till 2048) har man nog inte så bra syn. Sedan verkade denna person ta åt sig någe extremt, han är väll ledsen att han köpte fel skärm.
![]()
Nu lägger vi ner denna diskution, jag försökte bara ge ut ny info om den kommande PW7:an som enligt mig är riktigt intressant och har bättre specifikationer än föregående modeller, vilket borde leda till en otroligt bra bild då PA30 redan har en grym bild.
Det är fortfarande mina ögon och jag är någe extremt kräsen ang. bild, att en snubbe kollat på ett demo i några min säger mig ingenting.
Jag byter skarmar ratt ofta...jag brukar inte sitta pa de i 4-5 ar...den neda anledningen jag skrev vad jag skrev...som bisterfinnen sa....ren hjalp.....nyfiken pa hur pass battre du kommer att uppleva skarmen.
Postad 19 October 2004 - 10:12
Hi all,
I went to demo a 37" PW7 on Saturday a P Hifi. I watched a few DVDs (Monsters Inc, Pirates of C, Matrix, Fifth Element). The set up was a Denon DVD , £800 punds worth but I dont know the model, with QED scart to PW7 and at same time from same DVD a component link to a 42" PW5. fyi both pictures were almost identical imho, with the PW5 throguh component being a touch smoother.
The thing is I wasn't blown away and I thought I should have been from what you folks have been saying in here. The picture was good but not WOW. My expectations are perhaps wrong, I expected a silky smooth almost liquid gloss, vivid image and in actual fact it was very subdued and sort of 'grainy'. I dont want to b**ch about a favourite panel but it didn't blow me away. I want it to coz I want one of these beauties.
Is it a case of "welcome to what Plasma PQ looks like" or was it perhaps a poor set up?
By the way a Sony 42 inch in same shop (the new floating thingy for £4K) looked to have more 'spice' in its picture, but I only got to view Monsters on it and I know animation does more favours to some screens than real life movies.
Thanks for any thoughts - I hope it was a poor set up, so I can get one of these into my living room asap.
Skulle inte hoppas pa for mycket!!! Men det klart, han har val oxa dalig syn, och tagit at sig....
Postad 19 October 2004 - 11:56
Oj, då måste denna dialog vara en total synvilla?Det går inte, de har fast frakt beroende på vikten. 20 euro är för lättare varor
60 euro kostar frakten.
Då kan jag tipsa dig om att dila ner frakten till 20 eur..![]()
Hello,
we can not guarantee you now a total price, since our prices are sometimes changed every day. You will receive the items at the prices valid when you place order. Just when they are reduced you receive the respective item at the cheaper price. The delivery costs however remain 20,00 €.
Best regards
Your TECHNIKdirekt-Team
------------------------------------------------------------
TECHNIKdirekt.de
Postfach 6847
97018 Würzburg
Tel.: +49 (931) 9708-800
Fax: +49 (931) 9708-850
Email: [email protected]
==============================
-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: xxx
Gesendet: Mittwoch, 29. September 2004 10:29
An: [email protected]
Betreff: ***SPAM*** [05.56] = SV: Contact form
Hello Cornelia,
Thank you for your answer. So the total price for the whole delivery will be EUR 4183,70 incl. packing and shipping? And you will be able to deliver everything in one delivery in mid october?
Kind regards
xxx
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Cornelia Dürr [mailto:[email protected]]
Skickat: den 29 september 2004 09:13
Till: xxx
Ämne: AW: Contact form
Hello,
all items except article # 673307 are in stock at the moment. Article # 673307 is supposed to be available in the middle of october. The cables are also charged, they can not be send free of charge. The delivery costs for one package are however 20,00 €, no matter how many items are included. When your order has been transmitted to us you receive a first confirmation in english. When the order has been picked up from the Pickup-Service of DZR to be delivered to you, you receive a shipment confirmation. This is however in german. With the "Paketnummer" you can track the package under www.dpd.net
To our foreign customers we can just offer payment by Visa or Mastercard.
MESSERSCMITT!!
Edit: tagit bort mailadress och detta var vad jag tänkte beställa:
rt Artname Qty Price
595166 Hama YUV 1,5 m proclass 1 EUR 19,70
517613 Hama Scart-Kabel 1,5 m "ProClass 1 EUR 29,-
673307 Panasonic KIT-TH 42 PA 30 E-WH 1 EUR 2.685,-
579892 Difox Sports 350 schwarz 2 EUR 44,-
448887 Firewire Kabel 2 EUR 30,-
612568 Sony DCR-HC 40 2 EUR 1.356,-
Redigerat av Installera, 19 October 2004 - 12:03.
Postad 19 October 2004 - 13:31
Postad 19 October 2004 - 13:44
Ok...suit yourself...Dr.Pohl : Somsakt, det säger mig ingenting om vad ANDRA tycker. Det är fortfarande mina ögon, och jag väntar tills PW7 kommer in till Söders. Att du tagit en text från en engelsk "noob" som kanske inte vet nått om bild eller inte är lika kräsen som jag är bara larvigt.
Det var inte menat som larv, snarare tvartom..finns flera tradar, band annat en dar de diskuterar panelen i pw7...du kanske borde ta en narmare titt.
Vissa killar dar uppe skulle fa oss bada att framsta son totalt okunniga vad det galler bild hantering och diverse kring utrustning.
Innan du tar det har alldeles for personligt, min avsikt var absolut inte att starta en flame war om plasmorna, jag betvivlar heller inte dina krav och dina kunskaper....absolut inte darfor jag skerv de forra svaren.....vad jag forsoker saga ar...att ibland har man alldeles for hoga forvantningar av en produkt, och det leder valdigt ofta till alldeles fel percetion av produkten i sig....har hant mig, har sakert hant dig oxa....och det ar helt normalt!!
Man svar att det ar mycket battre , man intalar sig det till slut, och till slut uppfattar man det mycket battre....nar i sjalva verket det inte finns nagon storre skillnad.
Det ar det enda egentligen ville ha sagt...
Postad 19 October 2004 - 14:52
Säger det igen, det är mina ögon och inte andras! Tar allt vad du säger med en nypa salt, har läst på diverse sidor som testat nya PW6 (alltså PW7) och enligt dem har skärmen en bättre gråskala, bättre färger. Jag har inga höga förväntningar alls, är mer glad att jag snart ska köpa mig en 42" plasma och vill vara helt säker på mitt köp.
Postad 19 October 2004 - 15:02
Ja du, bisterfinnen. Jag har beställde för några dagar sedan och de lägger per automatik på 60 euro när du beställer den här skärmen till Sverige. Om du själv tänker beställa så kommer du märka det... det är möjligt att du med hjälp av din ovanstående konversation med dem kan få dem att ändra till 20 men jag tvivlar på det. I vilket fall så skiter jag i vilket. Ville bara ge korrekt information till den som frågade, eftersom jag precis beställt så visste jag vad som gällde.Känner ända ut i morrhåren hur vissa febrilt funderar på hur sjutton de ska kunna överbevisa mig och riktigt få glänsa med "vad var det jag sa!"
![]()
![]()
![]()
Men driver jag med dem?
Den enda frakten du kan välja heter: Pick up service * (Special Shipping Costs) EUR 60,-
Redigerat av Unregisteredfd78117b, 19 October 2004 - 15:16.
Postad 19 October 2004 - 15:06
Känns som det är dags för dig att lämna den här tråden nu, inte sant? Det här är Officiell tråd - Panasonic TH-42PA30E, du snackar om PW7, använd den pw7 tråd som finns istället.Dr.Pohl : Somsakt, det säger mig ingenting om vad ANDRA tycker. Det är fortfarande mina ögon, och jag väntar tills PW7 kommer in till Söders. Att du tagit en text från en engelsk "noob" som kanske inte vet nått om bild eller inte är lika kräsen som jag är bara larvigt.
För mig känns xdet i alla fall OT, har jag fel eller finns det någon moderator som håller med?
Postad 19 October 2004 - 15:23
Postad 19 October 2004 - 16:24
Ok, jag borjade med att be om ursakt till avsaknad av svensk keyboard. Dessutom stodjer inte min xp stod for svenska tecken.Ursäkta, men det är riktigt jobbigt att läsa det du skriver. Försök att skriva lite mer tydligt, blir lättare så
You are quite level headed , but thats my opinion...not only are you totaly arrogant, but also lack the proper respect for posters up here....claiming that your eyes are set as a sort of reference..is not only really pathetic but quite ridiculous...so get of the high horse ok...I purely stated my opnion....then a tried to aplologize if i ,perhaps ,was s bit rough...and your pathetic attempt at smacking down on the swedish is a bit low...so buy which ever plasma you like...ok
Hoppas det dar gick battre!!!
Redigerat av Dr.Pohl, 19 October 2004 - 16:25.
Postad 19 October 2004 - 16:51
Åter till ämnet - Panasonic TH42-PA30 och dess förträfflighet.
Länge sedan man hörde något från dem som faktiskt har en. Hur funkar de såhär några månader efter att ni fått hem dem? Inbränningar, synintryck, fel, dåliga lösningar eller andra hang-ups ni vill delge oss ännu suktande?
Postad 19 October 2004 - 17:02
Redigerat av radiuz, 19 October 2004 - 17:04.
Postad 19 October 2004 - 17:10
Det är också lite svårt att undvika att läsa inläggen när ni skriver i en favorit tråd som många läser flera ggr om dagen. Man vet ju aldrig om det dyker upp ett intressant inlägg.
Jag håller med dig bisterfinnen hade varit kul att höra om lite erfarenheter från dom som redan har köpt plasman. Ni som har lagt ut lite kort på skönheten kan la också, skriva ett inlägg så kan man ju se ur ni har installerat eran plasma
Postad 19 October 2004 - 18:47
Back on topic nu!
Postad 19 October 2004 - 19:15
Det var inte meningen att spara ur helt, men nar jag blir kallad konstig och blir papekad for en sak som jag forklarade med min forsta post, sa blir man lite irriterad.
Ber om ursakt for detta, ska halla mig till PM nasta gang.
OK, tillbaka till plasman, jag har haft maskinen i cirka 1 manad..kanske lite mer, sa att 200 timmars gransen ar val snart nad, jag kan bara konstatera att om man har bra kablage..sa blir bilden kanon..om det nu ar komponent eller vga...den ar lite kinkig med rgb scart, markbar skillnad faktiskt!!!
Det enda jag kan gnalla pa ar att, nar man kor komponent, i mitt fall x-box, sa blir dilden lite forskjuten till vanster. Men som sagt , det ar det enda...inget negativt an.
Inga flaktljud, fraga pa bara , sa blir det lattare att ge ut proper info.
Det andra man kanske kan gnalla lite pa ar flimmer...vid ljusa scener..har markt det mest vid dvd...men den ar dragen genom RGB.....sa att det kan vara det som spokar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Gästbok för tommypeters
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?