Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 27 November 2013 - 07:54
Postad 27 November 2013 - 07:55
Tjaa, för vissa spel kanske det vore bättre om de siktade på 25 Hz istället för 30...Givetvis. Hoppades bara att spelen inte skulle vara hårdkodade till nått sånt dumt. Hade dessutom gett jämnare framerate om spelen har svårt för 60/30 fps.
360n gick väl att byta mellan PAL60 och PAL50 om jag minns rätt?
Ärligt talat så borde MS verkligen göra en firmware som iaf låter en köra native frekvens i helskärmsläge. Är ju inte bara 50 Hz tv som blir problem, antar att BD-filmer körs i 60 Hz...vad är det här, år 2005? Synd för jag gillar att nån kommit med ett koncept som faktiskt gör skäl för namnet Smart-tv istället för det där tramset andra kör med.
Redigerat av pacman, 27 November 2013 - 08:01.
Postad 27 November 2013 - 07:59
Är du van med elektronik? Jag skulle öppnat upp strömdosan och kollat hur det ser ut. Det låter som ett fel som skulle kunna gå att åtgärda själv.Tyskarna har ej erbjudit ett skit men Sverige sa att jag kan ju använda distansavtalslagen och få pengarna tillbaka. Men inte sugen att vara utan en konsoll tills den släpps i Sverige heller. Har ju sålt min 360 med.
Den fungerar, det enda jag ej kan göra är att ha den i standbyläge för då låter den för mkt....får stänga in den i ett skåp :-)
Lite rädd att den ska haverera helt bara då den är delvis defekt iaf
Postad 27 November 2013 - 08:03
Engelska MicrosoftStore fick upp en Fifa-bundle senare igår kväll, dock hade jag redan beställt från Tysklans då.
Surt där att också webhallen inte verkar ha fått tag i några. jag har mailat med dem ett par gånger tidigare och de har inte nämnt någonting då. Sitter också med BF4 hemma och CoD Ghosts på väg ifrån spelbutiken snart
De verkar få samla damm till Q1 2014. Vill helst inte importera själv ifall något strular och man vill åberopa garanti/ångerrätt osv.
Postad 27 November 2013 - 08:27
Är du van med elektronik? Jag skulle öppnat upp strömdosan och kollat hur det ser ut. Det låter som ett fel som skulle kunna gå att åtgärda själv.
Nix inte tillräckligt bevandrad.
Det jag känner som kan vara fel är att xboxen skickar en signal till strömdosan att fläkten behöver köra på högvarv av nån anledning?
Xboxen står inne i ett skåp som saknar bakre vägg (typ 2-3 cm till en vägg) och att jag alltid har luckan öppen när jag spelar eller kör standby. Så kan väl knappast vara det som gör att fläkten o strömdosan jobbar så hårt?
Postad 27 November 2013 - 08:28
Jag kollade med Webhallens kundtjänst och fick svar i slutet på förra vecka att "det såg lovande ut för min order" och att den preliminärt skulle skickas kring månadsskiftet. Verkar inte så längre...
Engelska MicrosoftStore fick upp en Fifa-bundle senare igår kväll, dock hade jag redan beställt från Tysklans då.
Postad 27 November 2013 - 08:28
Hjälpte tyvärr inte...kunde genomföra köpet, i lager stod det, men fem minuter senare så var det ändrat till ej i lager..
"Backordered" dök det upp en stund senare på mitt konto, kändes riktigt bra där ett tag typ fem minuter..
Vi som beställde tidigt från MS Tyskland stod det backordered hela tiden. Då var den iof inte i lager för den ej var släppt. Chatta med de och se om de har några. Live chatt knappen dyker upp då o då till vänster om kontakt längst upp.
Postad 27 November 2013 - 08:32
Men den går alltså bara på fullvarv när konsollen är i standby? Hur mycket varvar den när du spelar?Nix inte tillräckligt bevandrad.
Det jag känner som kan vara fel är att xboxen skickar en signal till strömdosan att fläkten behöver köra på högvarv av nån anledning?
Xboxen står inne i ett skåp som saknar bakre vägg (typ 2-3 cm till en vägg) och att jag alltid har luckan öppen när jag spelar eller kör standby. Så kan väl knappast vara det som gör att fläkten o strömdosan jobbar så hårt?
Postad 27 November 2013 - 08:47
Men den går alltså bara på fullvarv när konsollen är i standby? Hur mycket varvar den när du spelar?
Jag skulle tippa på att det är någon givare som har gett upp/dåligt lödd som lurar fläkten att den ska gå på full effekt för att kyla.
Men det kan ju som sagt vara ngt annat.
Postad 27 November 2013 - 09:00
Pengarna är plockade från mitt konto och det står Bestellung wird bearbeitet på MS sida. Är det bra? : )
Vi som beställde tidigt från MS Tyskland stod det backordered hela tiden. Då var den iof inte i lager för den ej var släppt. Chatta med de och se om de har några. Live chatt knappen dyker upp då o då till vänster om kontakt längst upp.
Postad 27 November 2013 - 09:20
Det är skitbra!!! Haha.Var står Backorderd?
Pengarna är plockade från mitt konto och det står Bestellung wird bearbeitet på MS sida. Är det bra? : )
Dom har reserverat pengarna från ditt konto. Och ordern håller på att bearbetas. Om du har tur, så kanske du kan ha din konsol senast på fredag beroende på vart du bor i landet. Men som sagt, tur ska du ha då
Postad 27 November 2013 - 09:23
Det är skitbra!!! Haha.
Dom har reserverat pengarna från ditt konto. Och ordern håller på att bearbetas. Om du har tur, så kanske du kan ha din konsol senast på fredag beroende på vart du bor i landet. Men som sagt, tur ska du ha då
Ok, bor i södern så det brukar gå snabbt. Som exempel så landade en order från Amazon US i Köln 03.00 i natt och den är på väg ut till mig nu (UPS), brukar anlända kring lunch.
Bara att hålla tummarna nu då...
Postad 27 November 2013 - 09:43
Men den går alltså bara på fullvarv när konsollen är i standby? Hur mycket varvar den när du spelar?
Fläkten i PSU går på maxvarv när xboxen är på eller i standby. Ingen skillnad.
Första gången jag startade xboxen varvade den upp på max men efter ett par sek så gick den ner i fart. Men sedan dess varvar den aldrig ner igen.
Postad 27 November 2013 - 09:57
Postad 27 November 2013 - 10:02
Jag skulle, som Norton också säger, tippa på att det är så enkelt som en dålig fläktstyrning. Antingen glapp i kabeln eller en dålig fläkt. Borde inte vara nåt problem att meka dit en ny fläkt men då ska man kanske helst ha lite vana vid att mäta och löda såna grejer.
Postad 27 November 2013 - 11:41
Fläkten i PSU går på maxvarv när xboxen är på eller i standby. Ingen skillnad.
Första gången jag startade xboxen varvade den upp på max men efter ett par sek så gick den ner i fart. Men sedan dess varvar den aldrig ner igen.
Ta ut den ur skåpet o låt den vara i frihet några timmar och se om du ens HAR ett problem.
Men jag tvivlar på det då ordet "skåp" är involverad....
Postad 27 November 2013 - 13:37
Någon som lirat Ryse? Blir nog köp i USA.
Lite mer kommentarer om spelen.
Själv har jag lirat Fifa 14, BF4, NBA2K14, Powerstar golf, Fitness och Killer instinct
Inte lirat jättemkt men här lite kommentarer:
Fifa är mkt snyggare, skönare att spela, bättre "flow". Klart en uppgradering.
BF 4 är coolt. Blir fullt kaos med 64 spelare. Synd bara att man inte är något vidare på det. Snyggt och bra väder effekter mm.
NBA2K14 är riktigt snyggt. Lite svårt med kontrollerna än. Kommer behöva öva mkt och tveksam tom jag kommer ha tid med alla andra spel.
Powerstar golf, smågulligt och kan vara kul om man spelar online eller i soffan mot kompisar. Sådär kul karriärsläge hitills och svårt att putta.
Fitness är helt ok. Körde ett 10 minuters pass. Kameran tappade bort mig några ggr, mitt fel då jag får flytta kameran närmare kanten på tv-bänken när jag gör situps mm.
Killer instinct rätt fult och inte min typ av spel men säkert bra om man gillar sådant. Tycker de borde kunnat göra det snyggare.
ERA INTRYCK?
Redigerat av Mickys, 27 November 2013 - 13:38.
Postad 27 November 2013 - 16:28
Postad 27 November 2013 - 17:51
Och nu verkar det vara slutsålt där. I alla fall på Day One står det "Non in magazzino" på den numera grå beställningsknappen.Jag har beställt från italienska Microsoft Store idag. Bara fått det första bekräftelsemailet än så länge.
Postad 27 November 2013 - 18:22
Redigerat av Unregistered2cb18b7b, 27 November 2013 - 18:24.
Postad 27 November 2013 - 18:34
http://www.facebook.com/gamestopsweden
Postad 27 November 2013 - 20:39
Postad 28 November 2013 - 01:39
Postad 28 November 2013 - 02:10
Edit: skickas alla från nederländerna?
Redigerat av Scrapanatchi, 28 November 2013 - 02:12.
Postad 28 November 2013 - 08:55
http://www.aftonblad...icle17915921.ab
Fast verkar mest röra sig om uppladdade videos.
Men vågar man lita på det ?
Lär ju vara rätt många COD fans som blir bannade annars, hehe.
Postad 28 November 2013 - 09:19
Postad 28 November 2013 - 09:27
Är kanske sen på bollen här men vad fan hände med spelbutiken? 8000:- för en One, gick inte importkonsolerna att boka till nån femhundring över ordinariepris innan?
Spelbutiken undviker jag sedan jag förbokade Boderlands 2 och fick det en vecka efter release. Känns som ett halvseriöst företag.
Redigerat av genstruktur, 28 November 2013 - 09:56.
Postad 28 November 2013 - 09:33
Postad 28 November 2013 - 09:46
Gå in o läs kommentarerna under xbox one på Spelbutiken. Blev tyvärr ett fiasko för dem med importen, fick inga maskiner som utlovat. Dock fick de ett litet antal som de la ut för 8000, istället för att skicka ut till kunder som hade förbeställt för flera månader sen.
Ja, herregud säger jag bara.
Postad 28 November 2013 - 11:05
Postad 28 November 2013 - 11:15
Gå in o läs kommentarerna under xbox one på Spelbutiken. Blev tyvärr ett fiasko för dem med importen, fick inga maskiner som utlovat. Dock fick de ett litet antal som de la ut för 8000, istället för att skicka ut till kunder som hade förbeställt för flera månader sen.
Otroligt dålig stil av företaget. Har aldrig handlat där men lär aldrig göra det heller. Dom får väl stå sitt kast kan man ju tycka.
Postad 28 November 2013 - 11:20
Har fortfarande en bokning på Webhallen men känner att dom inte kör med hela sanningen heller om när dom kommer osv. På Gamespot fick man även med ett spel vilket inte är säkert med de från Webhallen.
Postad 28 November 2013 - 11:25
Har sett lite olika bud.
Postad 28 November 2013 - 12:42
Jag har drygt 600 kronor på mitt Xbox 360-konto, är det pengar som försvinner till Xbox One, eller går det att utnyttja dom på något sätt?
Postad 28 November 2013 - 12:55
Postad 28 November 2013 - 12:56
Postad 28 November 2013 - 12:56
Postad 28 November 2013 - 13:09
Pengar på ditt Microsoft-konto.
Vi kan inte överföra pengar mellan regioner. De pengar som finns på ditt Microsoft-konto och som gäller i din nuvarande region kommer inte att finnas tillgängliga i den nya region.
Postad 28 November 2013 - 13:31
Dina pengar kommer att finnas kvar. De är kopplade till ditt LIVE-konto. Sen bestämmer du själv om du vill använda dem till spel till Xbox 360 eller Xbox One.
Bergan! Har du fått tag på en konsoll än? Vi måste ju lira lite BF4! MVH gammle bojtel
Postad 28 November 2013 - 13:35
GAME kommer att få in några maskiner, men jag tror ändå att jag väntar till den lanseras här (har köpt BF4 till Xbox 360 så länge).
Själv då Bojtel, har du köpt den än?
Postad 28 November 2013 - 13:37
Yes, köpte en idag på Gamestop i Haninge=DTyvärr, har massa pengar innestående på GAME så det blir till att köpa den därifrån, annars hade jag nog förbeställt den som andra i tråden har gjort.
GAME kommer att få in några maskiner, men jag tror ändå att jag väntar till den lanseras här (har köpt BF4 till Xbox 360 så länge).
Själv då Bojtel, har du köpt den än?
Postad 28 November 2013 - 13:51
Min gamertag är Bergan.
Postad 28 November 2013 - 14:13
panicmango på live om ni vill spela BF4. Är kass dock :-)
Fan, då kanske man ska få tummen ur XXXXXX och köpa BF4 så kanske vi kan köra Squad.
Postad 28 November 2013 - 14:16
Fan, då kanske man ska få tummen ur XXXXXX och köpa BF4 så kanske vi kan köra Squad.
Vore coolt!
Sålde tillbaka ett ex till Game idag...men det spelet är väl hyggligt lätt att få tag i...
Postad 28 November 2013 - 14:33
Kanske mest för att jag inte orkar sätta mig in i hur det skulle fungera om den skulle vara trasig eller DOA.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
3 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?