Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 28 November 2013 - 14:36
wankstah
-
wankstah
-
Amatör
-
-
55 inlägg
När man ska byta region på Xbox.com står det: - Pengar på ditt Microsoft-konto.
Vi kan inte överföra pengar mellan regioner. De pengar som finns på ditt Microsoft-konto och som gäller i din nuvarande region kommer inte att finnas tillgängliga i den nya region. Får lite småångest över detta 
När man byter region nu så väljer man helt enkelt vilket lands marketplace man vill använda sig av. Eftersom man nu handlar med lokal valuta så följer inte dom pengarna man har på en specifik marketplace med över till en annan som använder sig av en annan valuta. Väljer du exempelvis att använda dig av UK marketplace på din Xbox One så kommer dina svenska kronor fortfarande finnas kvar på den svenska marketplacen men dom kommer inte överföras till pund så att du kan använda dom och handla för på den engelska. Sen när Xbox One lanseras i Sverige så kan du byta över till den svenska marketplace och då kommer du kunna använda dom pengar du hade i kronor där. Går jag exempelvis in på commerce.microsoft.com så kan jag skifta mellan DE, GB och SE - konto. På DE har jag 0 €, på GB har jag 10 pund och på SE har jag 34 kr. Det fungerar alltså inte som det har gjort innan när man bara kunde byta region var tredje månad på sitt livekonto nu väljer du bara marketplace och man kan skifta fram och tillbaka direkt hur mycket man vill. Ända kruxet är att man behöver ha godkänt betalningsalternativ för den specifika marketplace man valt. Om du provar att byta region på xbox.com nu så ser du att du kan skifta fram och tillbaka direkt. Detta kunde man alltså inte innan Xbox One släpptes.
Redigerat av wankstah, 28 November 2013 - 14:43.
Postad 28 November 2013 - 14:42
Cargoo
-
Cargoo
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Yes, köpte en idag på Gamestop i Haninge=D
INTE ok! =) Upplands Väsby = Slut Kista = Slut Får verkligen hoppas att Webhallen levererar =)
Postad 28 November 2013 - 15:04
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
De har på webhallen ändrat nu så det står "december" istället för "november" för euro versionen. Det är kanske rimligtvis i mitten av december när t.ex. uk microsoft store ska få in nya. Om det inte kommer innan jul så avbokar jag nog och väntar till sverigereleasen.
Postad 28 November 2013 - 15:09
Cargoo
-
Cargoo
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Känner samma sak.
Efter att ha pratat med supporten på Webhallen för 2 dagar sedan, alltså innan dom ändrade datum så sa dom att dom kommer in i månadsskiftet.
Frågade även om jag skulle få en konsol då efter som jag bokat. Ja svarade hon.
Såg dock en annaa som frågat liknande frågor i en annan tråd någon dag efter och fick exakt samma svar, identiskt till och med. Detta gör mig lite orolig då jag ogillar standardsvar då det lyser igenom att dom egentligen inte kollat om just jag ska få en konsol utan kör med copy/paste på alla som frågar om sina konsoler.
Postad 28 November 2013 - 15:17
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jag har frågat dem två ggr och svaren har inte varit exakt likadana dock samma "svar". Allt skulle levereras i tid, inga problem. Det visade sig ju att så är inte fallet ...
Postad 28 November 2013 - 15:54
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
la till dig via smartglass appen
Vore coolt! Sålde tillbaka ett ex till Game idag...men det spelet är väl hyggligt lätt att få tag i...
Ja, eller så tar jag o laddar ner det digitalt. Det är väl typ samma priser så här i början.
Postad 28 November 2013 - 16:23
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Ja, eller så tar jag o laddar ner det digitalt. Det är väl typ samma priser så här i början.
Jo det är det och smidigt att ha det på hårddisken. Men man kan i dagsläget ej sälja det vidare.
Postad 28 November 2013 - 16:28
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Fyra snabba till er som har turen (eller skickligheten  ) att ha en XONE. 1. HDMI inOm man har en förstärkare där man kopplat in t.ex. DigitalBox, BoxeeBox etc. Fungerar det då ungefär som när man har den kopplad till TVn? Att om jag byter utgång på förstärkaren, från att den skickar digitalbox till att den skickar boxeebox så är det det som visas i XONEs GUI? Har den stöd för det, eller vad man ska säga? 2. MKVÄr det någon som testat uppspelning av .mkv? I såna fall, fungerar det? Såg att någon frågade för 5-10 sidor sedan, men såg aldrig om någon svarat. 3. MicrosoftStoreHur fungerar garantin? Om man köper en box från MSS i Spanien, och den är sönder, går det att returnera den via MSS i Sverige? Eller måste man vända sig till Spanien då? 4. GameStopOm jag skulle köpa en XONE från GameStop i Frankrike (ska dit om ett par veckor). Har de någon sorts "världsgaranti" eller vad man ska kalla det, så att jag skulle kunna knalla in på en GS i Sverige och få pengarna tillbaka/ny konsoll om den skulle gå sönder/vara sönder?
Postad 28 November 2013 - 16:36
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
3. MicrosoftStore Hur fungerar garantin? Om man köper en box från MSS i Spanien, och den är sönder, går det att returnera den via MSS i Sverige? Eller måste man vända sig till Spanien då?
4. GameStop Om jag skulle köpa en XONE från GameStop i Frankrike (ska dit om ett par veckor). Har de någon sorts "världsgaranti" eller vad man ska kalla det, så att jag skulle kunna knalla in på en GS i Sverige och få pengarna tillbaka/ny konsoll om den skulle gå sönder/vara sönder?

Svarar på det som jag har lite koll på: Köpte en från Microsoftstore i Tyskland. Tycker min PSU låter alldeles för mkt så kontakte Xbox supporten i USA först då den var öppen under helgen. De lovade att fixa det till sjag fick ett mail ett par dagar senare där de sa att de inget kan göra för den har ej släppts i Sverige. Kontaktade Microsoft Sverige som erbjuder sig att ge mig en returlapp så jag får pengarna tillbaka men vill ju ej bli av med konsolen. Den funkar ju. Slutligen Microsoft Tyskland som hänvisade mig till ett "internationellt" supportnummer för xbox one där en kille snackade väldigt dålig engelska. De kunde bara hjälpa mig om jag bodde i Tyskland, Österrike och Schweiz. Så ingen vill hjälpa mig. Microsoft Sverige har sagt att jag får en ny PSU när xbox one släppts i Sverige. Så nej ingen världs eller Europa garanti så länge den är osläppt i Sverige.
Postad 28 November 2013 - 16:43
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Så nej ingen världs eller Europa garanti så länge den är osläppt i Sverige.
Ah, okej, så lite "risky business" då. Men, hey, man får väl chansa lite här i livet  Tack för svar.
Postad 28 November 2013 - 17:23
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
När man byter region nu så väljer man helt enkelt vilket lands marketplace man vill använda sig av. Eftersom man nu handlar med lokal valuta så följer inte dom pengarna man har på en specifik marketplace med över till en annan som använder sig av en annan valuta. Väljer du exempelvis att använda dig av UK marketplace på din Xbox One så kommer dina svenska kronor fortfarande finnas kvar på den svenska marketplacen men dom kommer inte överföras till pund så att du kan använda dom och handla för på den engelska. Sen när Xbox One lanseras i Sverige så kan du byta över till den svenska marketplace och då kommer du kunna använda dom pengar du hade i kronor där.
Går jag exempelvis in på commerce.microsoft.com så kan jag skifta mellan DE, GB och SE - konto. På DE har jag 0 €, på GB har jag 10 pund och på SE har jag 34 kr.
Det fungerar alltså inte som det har gjort innan när man bara kunde byta region var tredje månad på sitt livekonto nu väljer du bara marketplace och man kan skifta fram och tillbaka direkt hur mycket man vill. Ända kruxet är att man behöver ha godkänt betalningsalternativ för den specifika marketplace man valt.
Om du provar att byta region på xbox.com nu så ser du att du kan skifta fram och tillbaka direkt. Detta kunde man alltså inte innan Xbox One släpptes.
Tack! Det förklarar saken lite bättre. Var på xbox.com byter jag region enklast?
Postad 28 November 2013 - 17:40
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
OM det är någon som vill ha nya Xbox One Smartglass appen till android, så är det bara att hojta till. Den går ju inte att få tag på i Playbutiken ännu, det dröjer till konsolen släpps här. Så är det ngn som vill ha. säg till
Postad 28 November 2013 - 17:51
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Tack!
Det förklarar saken lite bättre.
Var på xbox.com byter jag region enklast?
logga in på ditt konto på xbox.com, sen går du in på mitt konto --> betalalternativ --> ändra region --> välj uk, Sen lägg till ett nytt kreditkort, (hitta en engelsk adress, jag tog en inne i london) sen e det bara att tuta o köra.
Postad 28 November 2013 - 18:45
Unregistered7199bdc7
-
Unregistered7199bdc7
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
- Hur bra fungerar Internet Explorer? flyter det på bra? stödjer den flash? tex om man vill kolla videos som kräver flash typ play kanaler/svt play? (brukar att gilla att se typ dokumentärer via min media spelare minix neo x5) men den webbläsaren är ju inte så mkt att hänga i granen för den är seg och stödjer inte flash så man har ju varit tvungen att ladda hem appar för sånt som har fungerat halvdant.
- Kör ni via wifi eller kabel? och hur bra fungerar wifi? stabilt/snabbt?
- Nån som har provat hur/om det går att streama film från din dator till Xbox one? alternativt plugga in ett usb minne med filmer på och spela upp?
- Vad stödjer den för film format? mp4, mkv, avi osv...
Skulle gärna vilja se ett video klipp på hur bra internet Explorer fungerar på den här maskinen om någon snäll person här som äger den nya konsollen kunde visa lite? för dom små och futtiga/tråkiga klippen som man har sett på youtube har ju antingen varit på typ spanska eller typ 10 sekunder...
Postad 28 November 2013 - 18:56
wankstah
-
wankstah
-
Amatör
-
-
55 inlägg
- Kör ni via wifi eller kabel? och hur bra fungerar wifi? stabilt/snabbt?
Kör personligen med kabel och har inte testat att köra med trådlöst men den har stöd för 802.11n, så det fungerar säkert helt ok. Kör man mycket multiplayer så är ju kabel att föredra före trådlöst om man har möjligheten till det.
Redigerat av wankstah, 28 November 2013 - 18:59.
Postad 28 November 2013 - 19:27
Unregistered7199bdc7
-
Unregistered7199bdc7
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Okej men hur bra fungerar Internet Explorer? flyter det på bra? stödjer den flash? tex om man vill kolla videos som kräver flash typ play kanaler/svt play? ( brukar att gilla att se typ dokumentärer via min media spelare minix neo x5) men den webbläsaren är ju inte så mkt att hänga i granen för den är seg och stödjer inte flash så man har ju varit tvungen att ladda hem appar för sånt som har fungerat halvdant.
Postad 28 November 2013 - 19:35
Unregistered28f46e78
-
Unregistered28f46e78
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Netflix funkar inte för mig, får error code, någon annan som har samma problem?
Postad 28 November 2013 - 19:59
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Netflix funkar inte för mig, får error code, någon annan som har samma problem?
svarar dig här ist. Jag har iallafall fått igång det o tittat på en snutt. Dock var det under första dygnet, har inte kollat sedan dess. kan kolla upp det.
Postad 28 November 2013 - 20:02
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag har nu bytt region och lagt till "Microsoft points" - men hur i **** köper jag spelet? Klickar jag på "Buy" får jag bara fram alternativet att lägga till ett kreditkort.
Postad 28 November 2013 - 20:11
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Går jag dessutom in på "Payment & Billing" i Settings står det att jag har 70 pund på mitt Microsoft account. Rättelse; verkar som jag måste lägga till Billing Info för att få det att fungera?
Postad 28 November 2013 - 20:18
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Hej mina vänner! Microsoft Store frankrike har en bundle kvar med CoD Ghosts för ca 4800 svenska kronor inkl frakt och skatt. http://www.microsoft...uctID.291351900
Hur väljer man Sverige som skeppningsland? Finns inte med i listan.
Postad 28 November 2013 - 20:35
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Har fått igång en nedladdning, men känner att det nog fan hade varit bättre och bara köpt spelen fysiskt från någon webbutik i UK.
Postad 28 November 2013 - 20:43
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Går jag dessutom in på "Payment & Billing" i Settings står det att jag har 70 pund på mitt Microsoft account.
Rättelse; verkar som jag måste lägga till Billing Info för att få det att fungera?
Ja, du måste regga ett nytt kreditkort med en engelsk adress, eller rättare sagt en adress till den regionen du ändrat till. Ta bort det gamla som ligger kvar sen 360 tiden. Sen kan du köpa spelet via boxen eller Store på Xbox.com ( som ska vara i den region du ändrat till) vid köp via webben skapas en genväg på dina Games&apps i boxen som du sen startar nedladdning ifrån. Ang. Dina köpta poäng vet jag inte om du kan använda?!? Jag har reggat som sagt ett kreditkort som det dras direkt ifrån. Och det funkar klockrent. Hoppas du får igång det! Har fått igång en nedladdning, men känner att det nog fan hade varit bättre och bara köpt spelen fysiskt från någon webbutik i UK.
Jo spelen är ju ganska stora att ladda ner. Ghosts ligger på ca 40gb. Fifa "bara" 13gb. Haha. Skönt du fick igång det. Netflix funkar inte för mig, får error code, någon annan som har samma problem?
Funkar som det ska här hos mig. En fråga bara, Hade du Netflix på 360? Det hade jag, och då följde alla mina inställningar med automatiskt, hade bara att ladda ner själva appen, sen funka det direkt för mig.
Postad 28 November 2013 - 20:43
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag valde Battlefield 4 och det har inte rört sig nånting på typ en kvart. Men det står "Installing" åtminstone. Jaja, vi får se
Postad 28 November 2013 - 20:47
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Funkar som det ska här hos mig.
En fråga bara, Hade du Netflix på 360? Det hade jag, och då följde alla mina inställningar med automatiskt, hade bara att ladda ner själva appen, sen funka det direkt för mig.
Så fort du fått hem spelen, byter du tillbaka till svensk region då?
Postad 28 November 2013 - 20:56
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Så fort du fått hem spelen, byter du tillbaka till svensk region då?
Skulle nog tippa på att BF4 är minst lika stort om inte större än Ghosts. Se till så du inte förbrukar din limit på bredbandet om du har någon begränsning. Nej, jag har det fortfarande inställt på engelska adressen o regionen, ändrar tillbaka sen när X1 är lanserad här i Sverige.
Postad 28 November 2013 - 21:12
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Hur väljer man Sverige som skeppningsland? Finns inte med i listan.
Jag beställde i förmiddags och då fanns Sverige med iaf, beställde innan 12:00 Edit: Sverige är Suède på franska om du nu försökte hitta ordet Sverige, då förstår jag att du hade problem  Fast jag har fortfarande inte fått något mail om att den skulle vara skickad eller något. står bara att den är under behandling och dom har reserverat pengarna på mitt konto.
Redigerat av SKIBBE, 28 November 2013 - 21:33.
Postad 28 November 2013 - 21:44
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Nej, det är jag medveten om (Sveriges namn på franska, alltså). Valde att översätta sidan, fick inte upp Sverige alls i rullisten.
Postad 28 November 2013 - 21:55
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Nej, det är jag medveten om (Sveriges namn på franska, alltså).  Valde att översätta sidan, fick inte upp Sverige alls i rullisten.
Jag kollade precis, och jag fick upp Sverige. O den gick o betala till o med.
Postad 28 November 2013 - 22:04
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Nej, det är jag medveten om (Sveriges namn på franska, alltså).  Valde att översätta sidan, fick inte upp Sverige alls i rullisten.
Välja "mocka" så blir det rätt 
mocka.jpg 103.3K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Topper Harley 77, 28 November 2013 - 22:07.
Postad 28 November 2013 - 22:06
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Haha! Testade igen, valde att översätta till svenska, fick inte upp Sverige. När jag struntade i översättningen var det ju inga problem att Suede.
Beställt!
Postad 28 November 2013 - 22:15
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Haha! Testade igen, valde att översätta till svenska, fick inte upp Sverige. När jag struntade i översättningen var det ju inga problem att Suede.
Beställt!
Härligt!!! Det droppar in fler o fler beställningar. Skoj som Fan det här
Postad 28 November 2013 - 22:50
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jag och kompisen har lite problem med Partychat. Joina partyt går bra men sen när man skall växla till Partychat har vi fått ett felmeddelande. Efter några försök och omstarter av konsollen har det dock gått. Lite störande ändå. Googlar man verkar problemet vara känt av andra också.
Postad 28 November 2013 - 22:55
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Ja, du måste regga ett nytt kreditkort med en engelsk adress, eller rättare sagt en adress till den regionen du ändrat till. Ang. Dina köpta poäng vet jag inte om du kan använda?!? Jag har reggat som sagt ett kreditkort som det dras direkt ifrån. Och det funkar klockrent.
Ett svenskt kreditkort med adress i den region du valt? Tänkte köpa premium till bf 4 nämligen, hade varit smidigt om det funkade så:-).
Postad 28 November 2013 - 23:04
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Ett svenskt kreditkort med adress i den region du valt? Tänkte köpa premium till bf 4 nämligen, hade varit smidigt om det funkade så:-).
Korrekt! Gjorde det via Xbox.com
Postad 28 November 2013 - 23:33
Unregistered2cb18b7b
-
Unregistered2cb18b7b
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tjäna! Någon som vill köpa en xbox one av mig? Får den imorgon kväll (fredag 29/11) stod det från ups. Har dubbelbokat och avbokningen hann inte gå fram sa de. Bor i Norra Skåne, skickar ej.
Postad 29 November 2013 - 07:36
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jasså, fan vad najs. Skall fixa det ikväll!
Postad 29 November 2013 - 09:55
Unregistered28f46e78
-
Unregistered28f46e78
-
Amatör
-
-
95 inlägg
svarar dig här ist. Jag har iallafall fått igång det o tittat på en snutt. Dock var det under första dygnet, har inte kollat sedan dess. kan kolla upp det.
Nu funkar det =)
Postad 29 November 2013 - 10:02
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Men du, då måste jag migrera kontot till UK eller USA också va? Just nu har jag svensk, valde bara UK när jag startade boxen och det var inte samma som att flytta hela live till en ny region förstod jag det som.
Postad 29 November 2013 - 10:25
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Men du, då måste jag migrera kontot till UK eller USA också va? Just nu har jag svensk, valde bara UK när jag startade boxen och det var inte samma som att flytta hela live till en ny region förstod jag det som.
Du går som sagt in på xbox.com o loggar in. Går in på "mitt konto" letar upp "betalning och fakturering", --> byt region --> välj "UK" . Lägg sedan till ett nytt kreditkort, leta rätt på en engelsk adress med postnummer. Sen ska det vara klart!  Lycka till!
Postad 29 November 2013 - 10:36
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Du går som sagt in på xbox.com o loggar in. Går in på "mitt konto" letar upp "betalning och fakturering", --> byt region --> välj "UK" . Lägg sedan till ett nytt kreditkort, leta rätt på en engelsk adress med postnummer. Sen ska det vara klart! Lycka till! 
Japp, det är ordnat nu! Förstår inte riktigt vart man köper premium till bf4 på one bara, kommer till en svensk sida när jag klickar på premium och den visar xbox 360 premium för 499kr. Trodde det skulle vara engelsk site och i pund? Edit: Hmm stod att "this item can be used on the first xbox 360 you download it to", kanske bättre att ladda ner premium sen på one hemma så det inte blir något fel för att jag inte har en 360 längre.
Redigerat av genstruktur, 29 November 2013 - 10:59.
Postad 29 November 2013 - 10:51
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Japp, det är ordnat nu! Förstår inte riktigt vart man köper premium till bf4 på one bara, kommer till en svensk sida när jag klickar på premium och den visar xbox 360 premium för 499kr. Trodde det skulle vara engelsk site och i pund?
http://marketplace.x...fc-44ebc40cd79bden här adressen går till den engelska marketplace. Som oxå länkas till 360 Premium. Men tror att det är som till Ghosts. Jag köpte seasonpass på 360 till ghosts, sen följde det med automatiskt till One. Googla på det, men tror att det är samma grej till BF.
Postad 29 November 2013 - 10:53
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
http://marketplace.x...fc-44ebc40cd79b
den här adressen går till den engelska marketplace. Som oxå länkas till 360 Premium. Men tror att det är som till Ghosts. Jag köpte seasonpass på 360 till ghosts, sen följde det med automatiskt till One. Googla på det, men tror att det är samma grej till BF.
jo det står så, att köper man till 360 får man till one med. Skall prova länken, tack! Skumt att jag inte kommer till den länken om jag googlar på xbox uk?
Redigerat av genstruktur, 29 November 2013 - 10:54.
Postad 29 November 2013 - 11:14
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Har testat mig runt litegrann och en av mina första reaktioner; s*tan så dåliga RB/LB-knapparna är på handkontrollen. Bara jag som upplever det så?
Postad 29 November 2013 - 11:19
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Har testat mig runt litegrann och en av mina första reaktioner; s*tan så dåliga RB/LB-knapparna är på handkontrollen. Bara jag som upplever det så?
De tar ett tag att vänja sig vid och tycker de är sämre på denna kontroll än på gamla 360 kontrollen.
Postad 29 November 2013 - 11:22
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Ingen som har lite intryck av spelen att delge? Jag skrev en rätt lång lista häromdagen och har nu spelat Forza i några timmar också.
Snyggt! Älskar Drivatar idén och det känns att det inte är förprogrammerade bilar som åker på led längre, skön känsla. Bilarna känns tunga ibland men kanske bara är realistiskt. Gillar att det räcker komma topp 3 för att få guld medalj. Att man kan ställa in drivatar svårighet tillsammans med assist för att hitta perfekta nivån. Jag har fått guld i alla race men kommer hyggligt ofta 2-3 och får kämpa lite. Ställt in Drivatar på 35%.
För få banor, det är synd.
200 bilarna räcker för mig. Äger typ 5 nu.
In game purchases stör ju lite. Har lagt ut 40 kr men känner inte att man måste lägga ut pengar än på länge iaf.
Inte testat multiplayer.
Postad 29 November 2013 - 11:29
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
jo det står så, att köper man till 360 får man till one med. Skall prova länken, tack!
Skumt att jag inte kommer till den länken om jag googlar på xbox uk?
MS sida kan vara ganska så kinkig faktiskt, då den går efter ip adress och känner av vilken region den ska visa. Men har du väl bytt region på ditt konto, då är det lugnt. Har testat mig runt litegrann och en av mina första reaktioner; s*tan så dåliga RB/LB-knapparna är på handkontrollen. Bara jag som upplever det så?
Jag tycker dom funkar helt okey faktiskt.
Postad 29 November 2013 - 11:29
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
MS sida kan vara ganska så kinkig faktiskt, då den går efter ip adress och känner av vilken region den ska visa. Men har du väl bytt region på ditt konto, då är det lugnt.
Jo så kan det vara iofs. Allt är ordnat nu i alla fall. Går in via konsollen ikväll och köper tror jag. Så det inte blir något strul utan att det hamnar på min one.
Postad 29 November 2013 - 11:33
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Ingen som har lite intryck av spelen att delge? Jag skrev en rätt lång lista häromdagen och har nu spelat Forza i några timmar också.
Snyggt! Älskar Drivatar idén och det känns att det inte är förprogrammerade bilar som åker på led längre, skön känsla. Bilarna känns tunga ibland men kanske bara är realistiskt. Gillar att det räcker komma topp 3 för att få guld medalj. Att man kan ställa in drivatar svårighet tillsammans med assist för att hitta perfekta nivån. Jag har fått guld i alla race men kommer hyggligt ofta 2-3 och får kämpa lite. Ställt in Drivatar på 35%.
För få banor, det är synd.
200 bilarna räcker för mig. Äger typ 5 nu.
In game purchases stör ju lite. Har lagt ut 40 kr men känner inte att man måste lägga ut pengar än på länge iaf.
Inte testat multiplayer.
Jag har bara lirat Ghosts, och jag tycker att det är förbättring mot 360 verren. Men jag vet inte riktigt, MP delen verkar vara på nedåtgående. Endast ca: 2k0-25k som lirar på kvällen. Tycker att det borde vara flera.
Postad 29 November 2013 - 11:35
Swe-Mighty
-
Swe-Mighty
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Fått mitt ex och lite intryck so far..
Stor potential, allt är inte välpolerat ännu men just HDMI IN är en killer för mig! Ha allt i Xboxen tillgängligt med bara ett röstkommande även om man tittar på TV!
Testat att lira lite Battlefield. Otroligt bra flyt i framerate jämfört med 360'n. Sen att grafiken var mångdubbelt bättre var en skön bonus.
Testade även precis att köra SVTPlay från min Windows 8 dator (En Surface RT i det här fallet) Klickade på devices ute till höger och valde att strömma den via XBoxen, funkade finint!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|