Ingen aning, fast det verkar konstigt om dem redan skickat den till dig! Har du beställt några spel osv i samma paket? När du har fått kollinummer är det tvunget att dom redan har skickat den då, för då borde du få den på typ tisdag senast ju?Nice kan du hitta paketet vid en sökning också?Nu har jag fått ett kollinummer på min PS3a från Discshop.se
Nej tyvärr men kanske i morgon. dock så skickas dem med Schenker Privpak, betyder det att man hämtar dem på samma ställe som postens paket??
* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 18 mars 2007 - 23:29
Postad 19 mars 2007 - 00:15
men dom skickar dom inte förän på onsdag, dom har bara vart ute i god tid å packat det.
Postad 19 mars 2007 - 00:20
Redigerat av Hämähäkki, 19 mars 2007 - 00:21.
Postad 19 mars 2007 - 13:58

Redigerat av Unregistered828ccd15, 19 mars 2007 - 14:01.
Postad 19 mars 2007 - 17:24

Postad 19 mars 2007 - 17:29
Postad 19 mars 2007 - 17:37
Postad 19 mars 2007 - 18:23
Edit: Det jag syftar på är när man kör Blu-ray filmer.
Redigerat av Poka64, 19 mars 2007 - 18:24.
Postad 19 mars 2007 - 18:54
En fråga till er som har PS3, går det att ställa in fördröjning på ljudet? Audio/Video sync eller vad man ska kalla det?
Edit: Det jag syftar på är när man kör Blu-ray filmer.
Tror inte det, jag har inte letat efter det direkt men inte sett något sådant när jag kollat runt i inställningarna.
Postad 19 mars 2007 - 20:03

Postad 19 mars 2007 - 20:17

Postad 19 mars 2007 - 21:15
Postad 19 mars 2007 - 21:16

Min brorsa undrar varför jag överhuvudtaget ska köpa en PS3a, kommer om allt går som det ska ha fullt upp med en bebis från den 7 september, jag kontrade bara med att ungen ska ju få växa upp med bättre grejor än vad brosan och jag växte upp med.
Postad 19 mars 2007 - 22:19
det gäller enbart vid blu-ray-uppslening än så länge. spel kan visas i alla upplösningar, inklusiva 720p, 1080i/p.
... men det kommer att lösa sig, va? Jag "måste" köra mina filmer i 720p. (proj)
Postad 19 mars 2007 - 22:27
det gäller enbart vid blu-ray-uppslening än så länge. spel kan visas i alla upplösningar, inklusiva 720p, 1080i/p.
... men det kommer att lösa sig, va? Jag "måste" köra mina filmer i 720p. (proj)
Tveksamt om det ens går att fixa. Sen vill väl Sony kränga sina 1080p displayer och projektorer

Postad 19 mars 2007 - 22:28
Inget har nämnts angående upp(ner)skalning av DVD och BD i den kommande firmware'n (1.6) som släpps den 22a mars... Kanske nästa firmware?
om du "måste" ha 720p så kanske du skall vänta med att köpa en PS3a tills den funktionen finns, eller köpa en standalone spelare?
Postad 19 mars 2007 - 22:41
Inget har nämnts angående upp(ner)skalning av DVD och BD i den kommande firmware'n (1.6) som släpps den 22a mars... Kanske nästa firmware?
om du "måste" ha 720p så kanske du skall vänta med att köpa en PS3a tills den funktionen finns, eller köpa en standalone spelare?
Nja, kanske inte måste, men det var liksom tanken. Annars kan jag ju lika gärna fortsätta titta på DVD istället för BD nerskalat till skräp...

Postad 19 mars 2007 - 22:43
Nja, kanske inte måste, men det var liksom tanken. Annars kan jag ju lika gärna fortsätta titta på DVD istället för BD nerskalat till skräp...
Vad har du för stenåldersprojje som tar 720p, men inte 1080i? eller tycker du 1080imaterial är "skräp"? Eller är du en sån som slaviskt vill pixelmappa allting för att allt annat ser ut som en VHSkasett?

1080imaterial till en 720p projje är inte kattskit i mina ögon.
EDIT: Har sett ett par människor som tror att en uppskalad DVD till 720p är ett likamedtecken med HD-material nedskalat till 720p.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 19 mars 2007 - 22:46.
Postad 19 mars 2007 - 22:51
My bad! Trodde jag skulle behöva titta på 480p. Naturligtvis kunde jag mata den med 1080i, sorry om det vart mycket OT. Tack för hjälpen!Nja, kanske inte måste, men det var liksom tanken. Annars kan jag ju lika gärna fortsätta titta på DVD istället för BD nerskalat till skräp...
Vad har du för stenåldersprojje som tar 720p, men inte 1080i? eller tycker du 1080imaterial är "skräp"? Eller är du en sån som slaviskt vill pixelmappa allting för att allt annat ser ut som en VHSkasett?
1080imaterial till en 720p projje är inte kattskit i mina ögon.
EDIT: Har sett ett par människor som tror att en uppskalad DVD till 720p är ett likamedtecken med HD-material nedskalat till 720p.
Postad 19 mars 2007 - 23:18
Reklam blad idag, Elgiganten säljer begränsad upplaga över disk, 5999:- på release dag.
Postad 20 mars 2007 - 07:12

Postad 20 mars 2007 - 08:26
gott som slutsåld
Playstation 3 så
gott som slutsåld
2007-03-20 | Publicerad kl. 07:25
NORDISK FILMMellan 13 000 -14 000 Playstation 3 är förhandsbokade avslöjar Jens Alex på Nordisk Film.
Läs mer
E24/TVSPEL Senaste nytt inom spelvärlden
PRylnytt www.prylportalen.se
Intresset för Sonys nya spelkonsol Playstation 3 är stort. Så stort så att när försäljningen startar på fredag är alla enheter redan förhandsbokade.
På fredag är det dagen D när det gäller försäljningen av Playstation 3, Sonys nya spelkonsol. Intresset för Playstation 3 är enormt och trycket har varit stort på Sony för att få fram så många exempelar som det bara går.
Men Prylportalen kan nu avslöja att alla som är intresserade av att köpa en Playstation 3 på fredag riskerar att bli besvikna. Mycket talar nämligen för att de flesta som kommer att finnas i svenska butiker redan är förhandsbokade.
Nordisk Film har hand om distributionen och försäljningen av Playstation 3 i Sverige. Trycket där är så här dagarna före premiären enorm.
- Det är förstås fantastiskt, men också kaotiskt, säger Jens Alex på Nordisk Film. Vi håller som bäst på att leverera konsolerna ut till distributörer och butiker. Det svåra just nu är att få tag på lastbilar. Men det kommer vi att fixa.
Jens Alex berättar att kundservice, logistik, alla är nedringda just nu från butiker och andra som vill ha tag på Playstation 3-enheter.
Hur många Playstation 3 kommer ni att få till Sverige?
- Till Norden kommer vi att få mellan 40-45 000 enheter. Jag vet inte hur många som kommer att kunna säljas i Sverige.
Normalt sätt står Sverige mellan 30-35 procent av försäljningen av Playstation i Norden, det betyder att Sverige kan räkna med mellan 12-15 000 Playstation 3. Det låter kanske mycket, men då ska man veta att intresset för Playstation 3 är enorm just nu. Förhandsbokningarna har slagit alla tiders rekord.
- Vi har någonstans mellan 13-14 000 förhandsbokningar för Playstation 3, avslöjar Jens Alex.
Men det betyder ju att så gott som alla enheter som finns ute i butikerna redan är förhandsbokade?
- Ja, det stämmer.
Är du nöjd med tillgången på PS3?
- Ja, det är jag.
Nästa leverans av Playstation 3 kommer till Sverige någon gång i april. Hur många exemplar som dyker upp då vet man inte. Redan sent på torsdag kväll kommer flera butiker ha nattöppet och sälja PS3, problemet är bara att allt talar för att tillgången på spelkonsolen PS3 blir väldigt liten.
Prylportalen/E24
Postad 20 mars 2007 - 09:21
Moving on to FW 1.6's updates, it has been reported that it will allow the PS3 to do other functions while you're downloading content - expect far less game session interruptions in the near future. Sony's also adding an option for a full-size keyboard on the system menu, which should make text input easier for those uncomfortable with the PS3's default cellphone-style interface.
Firmware 1.6 will also carry updates for the PS3's web browser, which includes a capability to detect the user's video-out settings and to set standard font sizes accordingly. Also new is a point-and-zoom feature for examining web pages in-depth. There's also the matter of the added support for Folding@home - Stanford University's ongoing project to use part of the PS3's massive cell processing power to study protein folding to help further research into diseases like Alzheimer’s Disease, Parkinson’s Disease, and Huntington's Disease.
Lastly, we reiterate on 1.6's update to the Remote Play function on the PlayStation Portable. In earlier firmware versions of Sony's PS3, PSP owners could only hook up wirelessly to the 60GB model so long as they were within its sensor range. In the upcoming 1.6 update, PSP owners can opt to use WiFi hotspots to connect with their PS3, which not only allows for greater mobility, but also allows 20GB owners to partake in the fun. Set your calendars for March 22.
Postad 20 mars 2007 - 09:28

Postad 20 mars 2007 - 09:31
Min fru har redan varit galen på mig i ca 6 månader, denna vecka verkar vara typ, ännu värre
Min brorsa undrar varför jag överhuvudtaget ska köpa en PS3a, kommer om allt går som det ska ha fullt upp med en bebis från den 7 september, jag kontrade bara med att ungen ska ju få växa upp med bättre grejor än vad brosan och jag växte upp med.
Jag fick en son 8 mars. Självklart ska han och jag ha en PS3 på fredag

Min sambo föredrar en nöjd och glad pappa med PS3 än den utan

Redigerat av A.Nilsson, 20 mars 2007 - 19:33.
Postad 20 mars 2007 - 09:37
Hur har ni / kommer ni att ansluta till TV resp. projektor? Jag har en Panna PV60 (42 tum) och Sony HS50.
Jag har funderat på följande lösning: HDMI till projektor och komponent till TV. Vad tror ni om detta?
Indiana
Postad 20 mars 2007 - 09:41
Är det någon mer än jag som tänker koppla sin PS3 till både TV och projektor?
Hur har ni / kommer ni att ansluta till TV resp. projektor? Jag har en Panna PV60 (42 tum) och Sony HS50.
Jag har funderat på följande lösning: HDMI till projektor och komponent till TV. Vad tror ni om detta?
Indiana
Blir nog bra men du får inte ut 1080p med komponent.
Postad 20 mars 2007 - 10:04
Är det någon mer än jag som tänker koppla sin PS3 till både TV och projektor?
Indiana
Jag sitter oxå och småklurar på detta, proj+plamsa skall ha bild.
Antingen skaffa en Marantz SR8000 eller annan lösning.
Postad 20 mars 2007 - 10:28
Funderar på att köpa ps3 och använda som media center, så jag undrar därför följande:
Går det att direktöverföra data från dator till ps3:ans hårddisk via usb? Alltså utan nån extern hårddisk eller usb-minne, som mellanlagring. Finns det en sådan kabel, typ fire wire, och vad kallas den?
Tacksam för svar.
Bara att koppla in din ps3 på samma LAN som din dator och via nätverket antingen trådlöst eller inte skicka filer mellan din ps3 och dator.
Postad 20 mars 2007 - 10:44
Postad 20 mars 2007 - 11:16
Jag tänker skaffa en passiv HDMI-split och kör HDMI både till LCD och projje. Efter att ha sett den haksläppslockande skarpa bilden från PS3an på min LCD så är component lite för suddigt. Kör just nu med ps2ans componenttillägg. Inte tillräckligt bra helt enkelt.Är det någon mer än jag som tänker koppla sin PS3 till både TV och projektor?
Indiana
Postad 20 mars 2007 - 11:18
Skicka filer direkt mellan pc och ps3 går bara om du installerar linux. XMB stödjer inte uppkoppling till PC.
Det går väl genom att använda Red Kawa på PC:n?
Postad 20 mars 2007 - 11:55
Det går väl genom att använda Red Kawa på PC:n?
Jo det fungerar, men det är väldigt omständigt om man ska ha många filer...man måste juh ut i webbläsaren o ladda ner varenda en.
Postad 20 mars 2007 - 12:58
Jag tänker skaffa en passiv HDMI-split och kör HDMI både till LCD och projje. Efter att ha sett den haksläppslockande skarpa bilden från PS3an på min LCD så är component lite för suddigt. Kör just nu med ps2ans componenttillägg. Inte tillräckligt bra helt enkelt.Är det någon mer än jag som tänker koppla sin PS3 till både TV och projektor?
Indiana
va ? är det så stor skillnad ? trodde det inte var märkbart.. då får det bli HDMI till TV och projektorn för mig också.. var kan man få tag på billig splitter ? annars får man byta kontakt hela tiden..
Postad 20 mars 2007 - 14:42

Förbokade kontroll, VF5 och VT3 på webhallen också. Känns som att Sony Center kommer att ta ut överpris på de prylarna, lika som de gör med konsollen (men nu är man fast med den förbokningen om man vill ha en på fredag) :@
Fattas bara en HDTV nu också

Postad 20 mars 2007 - 15:45
500GB USB kostar ju idag endast 1500:-, ca.
Satte ihop ett förslag i PS.

Bifogad fil(er)
Postad 20 mars 2007 - 16:02
Sony, eller tredjepart, torde ta fram en passande extern HDD för PS3 kan man tycka.
500GB USB kostar ju idag endast 1500:-, ca.
Satte ihop ett förslag i PS.
Man kan koppla in vilken extern hårddisk som helst till PS3.
Postad 20 mars 2007 - 16:16
Jo, men jag har inte hittat någon passande. Alltså designmässigt.Man kan koppla in vilken extern hårddisk som helst till PS3.
Postad 20 mars 2007 - 16:49

Det var ödet, att åka förbi Siba efter jobbet är inte annars min stil

Postad 20 mars 2007 - 16:51
Det var skrämmande dålig bild. Fan jag kan inte komma ihåg vilken film det var bara. Jag är 100% säker på att det berodde på filmen och inte PS3 för jag har sett Pirates of the carribbean på BD hos Media MArkt på "den där samsungen" och det var grymt. (Och vad jag har hört/läst så smiskar PS3 "den där samsungen"). (eller så vart teven fuckad...bruset var löjligt mycket...och i konstiga färgskiftningar)
Fan dom får se till att fixa bra källor för överförig :\
EDIT: I filmen så hällde någon kärring lite vätska ur en liten galsbehållare i någons näsa. Vad vasen är det för film?
Redigerat av Unregisteredfdecda08, 20 mars 2007 - 16:55.
Postad 20 mars 2007 - 17:16
va ? är det så stor skillnad ? trodde det inte var märkbart.. då får det bli HDMI till TV och projektorn för mig också.. var kan man få tag på billig splitter ? annars får man byta kontakt hela tiden..
Jag kör HDMI till både projje och plasman, och det skulle jag alldrig tumma på.
Men en splitter e ganska dyr, du får nog ge nånstans mellan 1000-1500:- för en sån.
Just nu byter jag för tillfället manuellt för jag har problemet att jag behöver hitta en splitter med 3st in/2st ut (dom vanligaste har bara en utgång) och har ej hittat något i rätt prisklass.
Någon som har tips?
Postad 20 mars 2007 - 17:19

Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 20 mars 2007 - 17:21.
Postad 20 mars 2007 - 17:36
Är det dvd/ blu-ray/hårddisken/vad är det som är sämre.
Om nån vet kan du förklar så att jag förstår som jag fattar inte data språk.
Postad 20 mars 2007 - 17:45
Kan nån säga till mig vad det är dom är sämre med ps3 i sverige.
Är det dvd/ blu-ray/hårddisken/vad är det som är sämre.
Om nån vet kan du förklar så att jag förstår som jag fattar inte data språk.
Saknas ett chip för bakåtkompabilitet med PS2 spel, men läs detta.
Redigerat av thetias, 20 mars 2007 - 17:46.
Postad 20 mars 2007 - 17:48
Postad 20 mars 2007 - 18:38
Så idag ringde jag tillbaka och följde upp det med ett samtal till Nordisk Film, som inte tyckte att det var något problem att skicka den tidigare. Efter lite mer snack med webhallen visar nu posten detta:
20 mar kl 18:15
Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
Jippie! Om posten är ovanligt snabba har jag paketet hos mig redan på torsdag. Men nu är fredag garanterat iaf.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar