Då är det strömmad 720p jag precis testat.
Även spotify (testat via webläsaren på min RT) funkar att sända över. Känns som det mer än väl motsvarar Airplay nu (Kalls tydligen DirectPlay på XBoxen)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 29 November 2013 - 11:51
Kan meddela att det även funkar från Plex klienten på min Surface RT, väljer bara att spela upp till Xboxen
Då är det strömmad 720p jag precis testat. Även spotify (testat via webläsaren på min RT) funkar att sända över. Känns som det mer än väl motsvarar Airplay nu (Kalls tydligen DirectPlay på XBoxen) Postad 29 November 2013 - 12:00
Om man köper en import och kommer hem o pluggar in den, måste man hålla på att trixa med regioner eller kommer den ladda ned patchar och allt sådant själv och utan problem o sedan om man har det fysiska spelet så är det bara att spela och vara lycklig....? Eller?
Det är väl bara om man vill köpa saker online som det måste till trix o grejer? Postad 29 November 2013 - 12:00
Tror du detta fungerar på Windows 7?
Hur är det med MKV? Gör du någon konvertering så Xboxen förstår det? Eller fixar Plex det automagiskt? Postad 29 November 2013 - 12:27
Vad gäller regioner, mitt konto är svenskt. Jag har tillgång till allt (online spel, patchar, netflix etc.) men kan inte köpa spel eller videos/msuik
Vill du kunna köpa spel online måste du flytta kontot till U.K (eller annan region där den är släppt) Spel köpte jag själv på Mediamarkt, de verkar ha XBox One spel i samtliga butiker. Humming, nej, DirectPlay är en Windows 8 feature så tyvärr. Om det är native MKV eller inte vet jag ej, strömmmar allt mitt material från remotekällor Och btw,, är det bara för mig som meddelandefönstret låser sig så man får trycka e-n k-n-a-p-p i t-a-g-e-t Tar otrolig tid, verkar som sidan försöker slå upp i någon ordlista remote.. Postad 29 November 2013 - 12:32
Ja så länge man inte vill köpa något på Live är det bara att tuta och köra. Postad 29 November 2013 - 12:32
TACK! Postad 29 November 2013 - 12:35
Förresten, vad händer med Netfilx när man migrerande kontot till UK. Netflix på engelska bara med engelska subs eller?
Postad 29 November 2013 - 12:48
Intressant. Har ej kopplat in tv-boxen i xboxen än. Min xbox tar jui en stund att starta då jag ej kan ha den i standby pga ljudnivån från PSU så man kanske blir less på köra tv'n den vägen. Vilken tv-leverantör har du? Hur funkar det? Berätta mer!!! Funkar det att få över innehåll från ipad till xboxen också eller funkar det bara mellan Microsoft produkter så smidigt? Har ej kollat det på ipaden. Postad 29 November 2013 - 12:58
Netflix går på vilken IP du kommer ifrån. Med andra ord samma som du har idag (svenska)
Vet då jag var i Holland i veckan och fick massa holländskt kosstigt (där de NÄSTAN pratar svenska) i min netflix Postad 29 November 2013 - 13:04
Kör tv via Kanaldigal Kabel, funkar hur fint som helst! Nu använder dock fjärren att sköta TV med och inte xboxen s helt integrerat i vår marknad är det inte.
Och DirectPlay är MS enbart, precis som på fruktprodukterna ;-) Postad 29 November 2013 - 13:23
Nice! Har du prövat att köra svt play eller dylikt via internet explorer (den inbyggda web browsern) om det fungerar? är mycket intresserad av att veta hur bra web browsern fungerar eftersom att jag kommer nog att använda den rätt mycket. (Soft att bara kunna ligga i sängen och glo på web dokumentärer) Kommer det att komma typ appar som svt play/tv6 play osv till Xbox one? fanns det sånt till Xbox 360? Btw kör du via wifi eller kabel? Postad 29 November 2013 - 13:30
Lider av samma sak här också, sjuuuukt jobbigt! Har hört att dom låter rätt mycket fläktarna? stämmer det? tex om man har den i standby mode och ska sova ligger den och lever om då? Postad 29 November 2013 - 13:47
Hur fungerar Xbox Fitness? Kommer man åt videorna utan att vara i 'rätt' region? Postad 29 November 2013 - 13:47
Har ej testat direkt via browsern.. gör det imorgon och återkommer.
Vad gäller appar så kommer det kommma en mängd innehållsappar över tiden. Det är det som är hela meningen med boxen. Det är en bra spelkonsoll OCH en underhållningsmaskin. I USA har det redan lanserats ett större antal "tv-kanaler" via XBOK'en (NFL etc) Boxen är precis knäpptyst! Jag hör absolut inget! Grymt imponerad över detta. Och nu har jag kommit på hur man slipper trycka på e - n knapp i taget, fanns en liten edit symbol längst uppe i vänstra hörnet, med den nedtryckt gick det bra mycket snabbare Postad 29 November 2013 - 13:54
Prövade SVT play häromdagen i explorer. Funkar ej alls. Inte tillräckligt ny version av Flash tror jag det var som var felmeddelandet. Annars funkade det bra att surfa. pekaren drar sig som en magnet till de områden som är intressanta när man är nära de och skriver jag in bokstaven A så är t ex Aftonbladet som översta förslag. Min fläkt i PSU låter en hel del i standby men är något fel på min. annars låter xboxen ingenting. Postad 29 November 2013 - 13:57
Underbart tack för infon! Kolla gärna hur flash och sånt fungerar via webrowsern när du ändå håller på eller ännu bättre så hade varit grymt med en liten demo video? Kör du via Wifi eller kabel? om du kör via wifi, hur bra fungerar det? är det snabbt/stabilt? Och till ni som har "streamat" film till Xboxen funkar undertexter och sånt? Postad 29 November 2013 - 14:01
Ok fan va synd att den inte stödjer flash (jag vet html5 är bättre men tyvärr så har ju inte alla sidor det) Man får väl hoppas att kanske MS fixar det i framtiden... Ok skönt att höra hoppas inte fläkten på PSU lever om så mkt då när den inte är nå fel på den. Nån som kan bekräfta? Postad 29 November 2013 - 14:17
Som sagt, inte testat via browsern utan via min Windows RT device. Då jag valde spela upp till: så öppnade Xboxen Xbox video-appen.
Själv kör jag via WiFi för närvarande. Funkar finfint! Körs via Asus RT56 eller vad routern heter. Postad 29 November 2013 - 14:39
Okaj, bra för sambon att det blir svensk text då!
har faktiskt inte provat det. Någon annan? Postad 29 November 2013 - 14:45
Ok, Sweet jag kör också på den routern och jag tycker att den fungerar utmärkt! Postad 29 November 2013 - 15:18 Xbox Fitness funkar klockrent, finns å välja bland en uppsjö av videos! Postad 29 November 2013 - 15:30 Bättre än detta fiasko med andra ord =P http://www.eurogamer...r-within-review Postad 29 November 2013 - 16:54
Fick detta från Webhallen precis nu:
Postad 29 November 2013 - 17:27
Fick mail från franska www.microsoftstore.com precis med följande meddelande
Tack för din beställning i Microsoft 28 November 2013. Eller följande produkter har levererats. Om du betalat med kreditkort, kommer det nu att debiteras. Vi har skickat ordern via ditt föredragna hjälp av Microsoft eller spårningsnummer som anges nedan. Edit: frågan är om Ghost som följer med är på franska? det är ju mindre upphetsande isf, även om jag har Hardend ED till 360 Redigerat av SKIBBE, 29 November 2013 - 17:33. Postad 29 November 2013 - 17:44
Härligt, välkommen till klubben. Bra fråga, kan det inte vara en digital kopia? Vi m Fifa o Forza fick kod för nedladdning. Den digitala kopian för ghosts är på 39gb. Postad 29 November 2013 - 17:46
@Norton jo det är en digital kopia, är dom alltid multi? Tackar.
Jag var ju en av dom som bokade hos www.spelbutiken.se (shoppat där innan med mycket bra resultat/priser) men det här med import klarade dom inte av Postad 29 November 2013 - 17:54
Yes, digitala ändras automatiskt av vilket språk som e på boxen. Men default är engelska. Så mkt bättre att lira på dedikerade servrar Jag importa från tyska MS. Skötte sig bra. Postad 29 November 2013 - 18:00
Jag lirar Hardcore såklart... men det är snack i gänget att börja öva på softcore, men jag vill inte... Postad 29 November 2013 - 18:11
Ja, du kommer inte bli besviken på den BF4 känns fräscht med 64 players multiplayer iaf. Postad 29 November 2013 - 18:21 När beställde du? Jaså, är det den digitala utgåvan? Nåja, köpt är köpt (jag har ju den digitala till 360, så egentligen ska jag ju bara betala ca 100 kr för motsvarande på One, nu blev det 300 Euro istället, eftersom den box som var "ren" var slut). De verkar ju ha lurat sina kunder helt enkelt. Otroligt fult gjort. Postad 29 November 2013 - 18:26
Jag fick nog iväg beställningen strax innan 12:00 efter jag fick tips om posten här som vart gjord strax efter 11 igår. får tacka Genstruktur för länken Postad 29 November 2013 - 18:26
Dom har ju inte skött lanseringen av Ps4 heller direkt snyggt. Skicka ut enheter till folk som beställt senare än vissa. Postad 29 November 2013 - 18:38
Låter bra, SKIBBE. Jag beställde ju igår kväll. Har en kompis som beställde ungefär 13:30 igår, han har inte hört något om att den är på väg än. Men då borde ju vi få mail om det på måndag och ha den hemma i slutet av nästa vecka, förhoppningsvis.
norton: Låter som att man ska undvika Spelbutiken, helt enkelt. Postad 29 November 2013 - 18:59
ang Spelbutiken.se Jag köpte mina Turtle Beach Black ops 2 ed på spelbutiken (ville uppgradera mina TB 41or) deras pris var 2300, och dom kostade 3800 på näst dyraste stället i Sverige (få som ens hade dom) jag beställde DIREKT och dom var hos mig bara nån dag senare och jag vara överlycklig
Edit: Nice SC-Zap!! Microsoftstore.com är överbelastad nu sen en stund tillbaka har jag märkt. Redigerat av SKIBBE, 29 November 2013 - 19:00. Postad 29 November 2013 - 19:19
Så har även min Xbox anlänt! Två dagar sen men Microsoft var vänliga och gav mig 50€ att handla för i deras shop. Allt verkar fint men behöver man ladda ner spelen även fast man har det fysiskt? COD har tuggat på 4% i en timme.
Postad 29 November 2013 - 19:39
Inte ladda ner, men installera och det tar en stund, men du ska väl kunna börja spela efter ca 10% installerat, dock så är inte alla modes tillgängliga för ens 100% är gjort. Postad 29 November 2013 - 19:41
Dags för MS att yttra sig om när X1 släpps i Sverige. Februari eller Maj, gör ganska stor skillnad. Iaf för mig.
Postad 29 November 2013 - 19:48 Japp, jag håller med. Man blir jävligt sugen när det är så många som importerar. Om det inte blir släpp i Sverige förrän i vår så kan jag lika gärna köpa utomlands redan nu. Postad 29 November 2013 - 19:50
Exakt min tanke. Postad 29 November 2013 - 20:23 Finns inte mycket att spela ännu ändå, det är bara habegäret som påverkar dig nu Postad 29 November 2013 - 20:55
Mig med! Vet mycket väl om att det inte finns spel som gör det värt mig personligen att köpa konsolen men visst fan blir man lite sugen. Dessutom tror jag inte det är direkt negativt att vänta lite, gissar på att MS trixar en del med mjukvaran så den kommer säkert vara bättre när den väl släpps här (hoppas jag Postad 29 November 2013 - 21:08
Vi kommer få Xbox One Slim och 1 000 kr billigare när den väl kommer i Sverige
Ne, men jag har redan spelat alla multiplattformsspelen på currentgen, då finns det bara Dead Rising och Ryse kvar typ. På PS3 finns bara KZ och Knack... ser ingen anledning att köpa även om det är kul med nytt. Postad 29 November 2013 - 21:37
Trodde Knack bara skulle släppas på PS4? Mest eftersom du gjorde samma mot mig innan.... Postad 29 November 2013 - 22:15
De har nu knäckt hur man stoppar in större hårddiskar.
För er som gillar att förstöra garantin på era nya boxar: http://team-xecuter....ger-hard-drive/ Postad 29 November 2013 - 22:51 Visst är det så, visst är det så. Postad 29 November 2013 - 23:15 Ja, det var min tanke också. I går kväll, när jag beställde. Nämnde jag att jag fått besked om att den packats? BARA? Postad 29 November 2013 - 23:37
Någon som kan spela Fifa 14 online på Xbone? Får bara connection lost hela tiden. EA era j*vla sopor. Kommer bli sämsta företag i USA i år igen
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |