Förmodar att dessa låter magnifikt, men Inos design är verkligen 80-tal. Eller, Ino är ju egentligan inte design alls utan en följd av funktionen. Hade jag hört dem hade jag kanske också sett skönheten.Två bilder som lagts upp tidigare, du har kanske sett dom.
* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
Ino Audio piP
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(48)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 1
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X, basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPcrt
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr8
(Övrigt)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60 signatur
(Golvhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60
(Golvhögtalare)
|
0
|
(23)
|
Inga priser | |
Ino Audio bs60
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus P,basmodul
(Subwoofers)
|
0
|
(6)
|
Inga priser | |
Ino Audio Ambiens 2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio A2
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i28
(Golvhögtalare)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio piPs
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Ino Audio i14
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio Aco akustikpanel
(Övrigt)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Ino Audio cr80s
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Ino Audio D1s
(Centerhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio i 56, py-4, a3
(Högtalarpaket för hembio)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-2
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Ino Audio piM
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio infolink75signatur (il75s)
(Ljud- och videokablar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio dialog 2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio cc-pc2 (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Dialog 1
(Centerhögtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Ino Audio profundus Y-4
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio piX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i16s
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Ino Audio i32s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio pi60s-s
(Golvhögtalare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio i6
(Surroundhögtalare)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Ino Audio InfraZ-6
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Ino Audio Profundus X version 2012
(Subwoofers)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Ino Audio basmoduler (338 inlägg)
|
8 mån sedan |
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg)
|
3 år sedan |
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg)
|
16 år sedan |
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg)
|
16 år sedan |
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg)
|
16 år sedan |
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg)
|
17 år sedan |
Min Ljudresa (121 inlägg)
|
17 år sedan |
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg)
|
17 år sedan |
Förstärkare till piP (28 inlägg)
|
18 år sedan |
Bästa ljud (56 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg)
|
19 år sedan |
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 18 December 2013 - 12:46
Postad 19 December 2013 - 10:59
Två bilder som lagts upp tidigare, du har kanske sett dom.
De där är så läckra alltså!
Postad 21 December 2013 - 12:15
De hade varit såå mycket snyggare med ankfot dock...
Säljer IÖ ankfötter till i28 och i32s?
Postad 21 December 2013 - 15:35
Ankfot är väl benämningen av normalfötterna till i28/i32s/i56/i64s?Säljer IÖ ankfötter till i28 och i32s?
Redigerat av MKarlsson74, 21 December 2013 - 15:36.
Postad 21 December 2013 - 16:10
Ankfot är väl benämningen av normalfötterna till i28/i32s/i56/i64s?
Ok det låter bra.
Postad 22 December 2013 - 22:00
Redigerat av spuj, 22 December 2013 - 22:01.
Postad 26 December 2013 - 14:00
Nu är frågan om jag ska köpa högtalare Vienna BeethovenBaby Grand SE för 41600 kr minus 25% rabatt = 31000kr eller om jag ska gå på pi60 alt pi60s? Kanske fel forum att ställa frågan på, men ändå… Är pi60 så fantastiska som de utmålas eller har utvecklingen hos andra tillverkare kommit ikapp (och kanske förbi)?
Rabatten är bara 27-28/12 hos Hifi Consult.
Postad 26 December 2013 - 15:22
Postad 26 December 2013 - 15:51
+1Mitt tips är att lyssna, noggrant, innan du köper oavsett vad det blir.
Postad 26 December 2013 - 19:26
Postad 27 December 2013 - 00:32
Hej Vänner,
Nu är frågan om jag ska köpa högtalare Vienna BeethovenBaby Grand SE för 41600 kr minus 25% rabatt = 31000kr eller om jag ska gå på pi60 alt pi60s? Kanske fel forum att ställa frågan på, men ändå… Är pi60 så fantastiska som de utmålas eller har utvecklingen hos andra tillverkare kommit ikapp (och kanske förbi)?
Rabatten är bara 27-28/12 hos Hifi Consult.
pi60s är en helt otrolig högtalare..utan tvekan. Bästa jag hört till och med. Men tänk på att det kan vara ganska bökigt att köpa/frakta hem om du inte bor i Stockholm. Samt att om du inte tänker löda delningsfilter själv är det en ganska bra väntetid. Jag säger att det beror på hur pass hardcore du är. Om du kommer ha ett dedikerat lyssningsrum där allt är väl genomtänkt får pi60s min röst. Om du bara tänker ställa högtalarna i vardagsrummet för bakgrundsmusik eller liknande kommer du aldrig märka vad pi60s är kapabla till.
Postad 29 December 2013 - 19:25
Postad 31 December 2013 - 01:48
Förresten så är jag också intresserad av piM eller piX till min sons lilla studentrum. Någon som har hört dessa? Skillnad mellan dem? Behöver de också stå intill vägg för att prestera bra?
Postad 31 December 2013 - 09:26
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=92375 då behöver du inte källar besökJotack, jag har lyssnat på både pi60 och piP i ett ljudrum med dämpning o allt. Blev precis som förväntat, jag trillade dit totalt. Så nu gäller det att få tid hos Öhman för källarmöte.
Förresten så är jag också intresserad av piM eller piX till min sons lilla studentrum. Någon som har hört dessa? Skillnad mellan dem? Behöver de också stå intill vägg för att prestera bra?
Postad 31 December 2013 - 10:05
De va ett bra pris.http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=92375 då behöver du inte källar besök
Postad 31 December 2013 - 16:33
De va ett bra pris.
Om man inte räknar bensinpengarna till El Stoccolmo...
Postad 31 December 2013 - 16:39
Om man inte räknar bensinpengarna till El Stoccolmo...
Tror bensinpengarna är snarlika att åka till sthml och provlyssna eller åka till sthml och köpa. Inte säker på min matte dock.
Postad 31 December 2013 - 17:50
Men då är det bara en resa och man får ta med dom på dirrenOm man inte räknar bensinpengarna till El Stoccolmo...
Annars får man åka på demo, sen får man vänta 3dagar innan man får göra en beställning.
Efter det så kan man åka upp igen för att hämta dom (räkan med eventuellt ventetid som kan vara upp till.....)
Postad 31 December 2013 - 21:33
Beror på vad man bor Sverige är långt .Om man inte räknar bensinpengarna till El Stoccolmo...
Postad 23 January 2014 - 12:21
Först, har det kommit någon viktig uppdatering av dom runt 2010 eller framåt?
Andra frågan, som säkert finns besvarad här, hur högt ljudtrycknklarar dessa högtalare av?
Mjo, en till: har för mig att dom ska ställas nära vägg baktill, men kan dom stå nära en sidovägg också?
Frågar då det finns ett par på blocket och jag är tyvärr i behov av högtalare som kan stå väldigt nära mina subbar så att jag får lite mer utrymme över. Pi60 känns som ett alternativ då få högtalare kan placeras så annars tyvärr.
Annars var det väl rätt liten skillnad på pi60 och s, va? Lite ljudtryck, men samma ljud?
Postad 23 January 2014 - 17:48
Betr uppdatering: Osäker när den senaste signifikativa uppdateringen var!
Max ljudtryck enl manifestet är 118dB per par vid 100Hz(pi60s). 114dB för pi60.
Sidovägg: De har mycket angenäm tonkurva ut åt sidorna vilket då kan vara bra lr en utmaning beroende på din sidovägg etc.
Jag har pi60s själv, har aldrig hört pi60 så jag kan inte kommentera.
Det finns hardcore Ino-vetare inkl konstruktören som faktiskt.se vet mer om uppgraderingar etc på ett annat svenskt forum.
Postad 23 January 2014 - 18:57
Det är slutna toppar. Finns ingen som helst anledning för dej att köpa en portad golvare när du ändå ska dela dom.
Postad 23 January 2014 - 19:01
Postad 23 January 2014 - 19:22
Det är ju samma karaktär på alla Ino. Varför skulle du köpa ett par pi60 om du inte gillade piP?
Postad 23 January 2014 - 19:23
Jag har två snabba frågor om pi60s.
Först, har det kommit någon viktig uppdatering av dom runt 2010 eller framåt?
Andra frågan, som säkert finns besvarad här, hur högt ljudtrycknklarar dessa högtalare av?
Mjo, en till: har för mig att dom ska ställas nära vägg baktill, men kan dom stå nära en sidovägg också?
Frågar då det finns ett par på blocket och jag är tyvärr i behov av högtalare som kan stå väldigt nära mina subbar så att jag får lite mer utrymme över. Pi60 känns som ett alternativ då få högtalare kan placeras så annars tyvärr.
Annars var det väl rätt liten skillnad på pi60 och s, va? Lite ljudtryck, men samma ljud?
Ja de låter väldigt lika men om du inte skall dela dom mot basar så är det ganska mycket mer tryck i pi60s ändå. pi60s i ett bra rum är en ganska häftig upplevelse. De kan dra på duktigt med tryck i basen för att vara ensamma golvare den saken är säker.
Postad 23 January 2014 - 19:50
det är ommöbleringen som är problemet. jag hade kunnat använda en dsp för att tweaka upp diskanten något och göra den vassare. sen så kunde jag då inte ha mina pips där dom ska stå, varpå ljudet säkert påverkades negativt. idag måste jag ha högtalare som står som ino ska stå. det är även enda konstruktionen jag känner till som ska stå såDom dyker upp ibland dom också. Var det inte du som tyckte att Ino inte lät bra? Hade du inte ett par piP på besök som åkte ut fort?
Det är ju samma karaktär på alla Ino. Varför skulle du köpa ett par pi60 om du inte gillade piP?
Postad 23 January 2014 - 19:55
Har jag förstått dej rätt då?
Postad 23 January 2014 - 20:10
det är ommöbleringen som är problemet. jag hade kunnat använda en dsp för att tweaka upp diskanten något och göra den vassare. sen så kunde jag då inte ha mina pips där dom ska stå, varpå ljudet säkert påverkades negativt. idag måste jag ha högtalare som står som ino ska stå. det är även enda konstruktionen jag känner till som ska stå så
pi60-placeringen motsvarar inte pip vad jag känner till. pi60 ska väl optimalt placeras på rumsellipsen som vanliga högtalare, men jag tror inte du ska vara orolig för att inte vanliga högtalare kan placeras nära väggar. Då du delar med subbar så har du fler alternativ för att integrera det bra. Med rätt dämpning bakom och på sidan så...
Postad 23 January 2014 - 20:35
däremot så har basarna inget att göra med att jag behöver skaffa högtalare som jag måste placera på ett annat sätt. tanten kände att det var dags att byta soffa, och valet föll på en med schäslong. det innebar att jag inte kan ha mina frontar riktigt lika långt fram som jag har dom nu (säkert 40cm framför basarna) och därmed så behöver jag byta till ett par högtalare som jag kan ha närmare basarna.
som sagt så tror jag ju att det som inte faller mig i smaken hos ino är att jag lärt mig lyssna på mina högtalare, som är hissade i diskantregistret. det är därför jag planerar att använda en dsp för att höja diskanten en eller ett par db på inosarna, resten lät faktiskt bra. betänk att jag medvetet köpte ino d3 när jag skulle ha center, det var ingen tvekan om att det var högtalaren för mig för tal =)
xavier: så du menar att med delningen så följer även större placeringsfrihet? jag hade ju egentligen kunnat testa att trycka upp mina nuvarande högtalare mot väggen och se hur det låter. jag hoppas inte på så mycket eftersom dom är sinnessjukt basstarka, men det är kanske värt ett försök.
i övrigt så kan jag bara säga att jag kommer att få mycket pengar från min semesterersättning snart, något som gör att jag vill unna mig en ny hifiresa. inos större högtalare hade kunnat vara en sån resa som är värd att ta. jag gillar att byta saker nämligen =)
Postad 23 January 2014 - 21:23
jag ska erkänna att basarna KANSKE gav mig en smula överkapacitet. en smula. men fråga jonas w, vi brakade på rätt så skithögt när han var här på visit =) kanske inte brukar spela riktigt så högt, men nästan. i någon bra film.
däremot så har basarna inget att göra med att jag behöver skaffa högtalare som jag måste placera på ett annat sätt. tanten kände att det var dags att byta soffa, och valet föll på en med schäslong. det innebar att jag inte kan ha mina frontar riktigt lika långt fram som jag har dom nu (säkert 40cm framför basarna) och därmed så behöver jag byta till ett par högtalare som jag kan ha närmare basarna.
som sagt så tror jag ju att det som inte faller mig i smaken hos ino är att jag lärt mig lyssna på mina högtalare, som är hissade i diskantregistret. det är därför jag planerar att använda en dsp för att höja diskanten en eller ett par db på inosarna, resten lät faktiskt bra. betänk att jag medvetet köpte ino d3 när jag skulle ha center, det var ingen tvekan om att det var högtalaren för mig för tal =)
xavier: så du menar att med delningen så följer även större placeringsfrihet? jag hade ju egentligen kunnat testa att trycka upp mina nuvarande högtalare mot väggen och se hur det låter. jag hoppas inte på så mycket eftersom dom är sinnessjukt basstarka, men det är kanske värt ett försök.
i övrigt så kan jag bara säga att jag kommer att få mycket pengar från min semesterersättning snart, något som gör att jag vill unna mig en ny hifiresa. inos större högtalare hade kunnat vara en sån resa som är värd att ta. jag gillar att byta saker nämligen =)
Är det volent du pratar om som du anser hissad i diskanten? Lustigt hur våran hörsel kan skilja sig, för mig var det raka motsatsen..
Redigerat av Unregistered4573ef7b, 23 January 2014 - 21:24.
Postad 23 January 2014 - 21:51
Då har du ett löjligt bra system!
Postad 23 January 2014 - 22:42
Ja, eller, hissad kanske är fel ord. Men den är väldigt tydlig, man märker av den extremt lätt. Detta tolkar jag som en hissning. Klar och detaljerad. Om det sen är något annat är en annan femmaÄr det volent du pratar om som du anser hissad i diskanten? Lustigt hur våran hörsel kan skilja sig, för mig var det raka motsatsen..
Han hörde av sig till mig, men han kände inte till ålder på systemet eller antal ägare och ville ha det jag upplever som ett överpris med den osäkra historiken, så jag valde att skippa den affären.Det finns en kille som funderar på att eventuellt göra sig av med sina två r28 och uppgradera, du får försöka övertyga honom om att han ska göra slag i saken!
Då har du ett löjligt bra system!
Postad 23 January 2014 - 22:57
Han hörde av sig till mig, men han kände inte till ålder på systemet eller antal ägare och ville ha det jag upplever som ett överpris med den osäkra historiken, så jag valde att skippa den affären.
Vad har antalet ägare med saken att göra? Även om dom haft 100 ägare så är dom fortfarande precis exakt lika bra, lacken är kanonfin och lagd i fjol av samma kille som lackade mina 64:or så dom är inte i dåligt skick direkt..
Du kan ju kolla vad dom går på nya, det är inga billiga pjäser och jag tycker att det han vill ha är skäligt. Precis som bagarn säger så finns det ju ingen vits med att köpa pi60s om du ändå ska dela dom mot basarna, då ska du ha toppar och ingen fullregisterhögtalare.
Postad 23 January 2014 - 22:58
Postad 23 January 2014 - 23:01
Redigerat av Zartok, 23 January 2014 - 23:02.
Postad 23 January 2014 - 23:02
Efter min egna lilla forskning så har jag kommit fram till att i28 verkar väldigt prisvärda. Skall lyssna på ett par om några veckor och får göra dra mina sista slutsatser då men det verkar lovande. Har själv hört pi60 låta hårda när man drar på referensvolym(eller kanske lite högre..) med profundus X-4. Vet inte vad du har för basar men om det är ett större system eller lika stort som X-4 hade jag gått på i28 eller större direkt. Det är mina erfarenheter hittills. Men för att vara ärlig så måste man upp på fruktansvärda volymer innan pi60 låter hårda om man kör dom delade mot fett bassystem. Min tanke är dock att jag vill ha lite marginaler.. och ibland, någon gång i månaden, vill man faktiskt spela tokhögt..då vill man ha i28
Zartok har väl motsvarande infra Y-12 eller liknande.
Postad 23 January 2014 - 23:03
Postad 23 January 2014 - 23:05
Det jag oroar mig för är åldern på lådan samt att det är R-varianten. Det är inget problem i sig, men det är ju som en dyrare variant av i28 som spelar högre upp i diskanten, plus att den har lite säkringar och sånt om jag förstått det rätt. Vilket jag säkert inte har.
Det var ju hissad diskant du var ute efter skrev du ju nyss!!?
Diskantsäkringar är fina grejer. Du behöver det inte, men jag nyttjar mina flitigt...
Sluta bakerman, du generar ju mig och mitt bassystem nu
men tack för komplimangen
I ren pumpvolym ligger du därikring.
Jag har skrivit det förut, och jag kan skriva det igen.. Inos basystem ÄR inte prisvärda. Punkt.
I alla fall inte när det gäller inframodellerna.
Postad 23 January 2014 - 23:24
Postad 23 January 2014 - 23:46
Postad 23 January 2014 - 23:49
Postad 24 January 2014 - 00:14
Postad 24 January 2014 - 01:12
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ino Audio basmoduler

67 bilder