Håller med! Ser väldigt suddigt ut.http://www.dvdbeaver...man_blu-ray.htm
bara jag som får dvd känslor av bilderna?
jag tror något gick fel vid skapandet av denna BD, för det ser inte alls ut att vara några 1080 linjer av upplösning inte! högst 720p upplösning om ens det! det ser suddigt ut som hårt komprimerad DVD.
Postad 29 januari 2009 - 02:15
Postad 29 januari 2009 - 05:43
Sin City kommer i April i en fullmatad utgåva!!
Dimension is making sure to take advantage of Blu-ray's storage capacity by offering both the original theatrical cut and extended unrated recut version in the same package.
Each version will be pressed onto a separate disc flanked by a total of over 8 hours of bonus features. Disc one will include the theatrical cut; the first of two new Blu-ray exclusive features, Cine-Explore; two audio commentaries and an audio track from Austin premiere.
Disc two will include the recut version; Kill 'Em Good Interactive Comic Book that retells Marv's story with you in the driver's seat; four featurettes; interviews with Quentin Tarantino and Frank Miller; Robert Rodriguez special features and "much more" which are likely comprised of extras from the last DVD edition.
On the tech specs front, Dimension is blessing Sin City with 1.85:1 1080p video, 5.1 DTS-HD Master Audio and D-BOX Motion Code on the disc.
Källa: TheHDRoom
Jag visste att det fanns en anledning till att jag inte har köpt Sin City än....

Postad 29 januari 2009 - 09:00
Källa: TheHDRoom
Dubbeldipp för mig!
(Nån som vill köpa den kanadensiska billigt?

Postad 29 januari 2009 - 09:48
Jag som skulle köpa.
Väntar med det

Mvh
Postad 29 januari 2009 - 10:47
Postad 29 januari 2009 - 20:24

/Mats
UPDATE: Now Amazon.com has apparently decided to remove this listing. I’m sure they received their fair share of complaints yesterday from both consumers and likely even Summit.
Ny Info!!!!!!:
UPDATE: Now Amazon.com has re listed this PRE-ORDER at a $10 higher price tag of $79.99 — what nerve. I’m sure they received their fair share of complaints by now from both consumers and likely even Summit
Redigerat av Unregistered89a7be48, 03 februari 2009 - 17:35.
Postad 30 januari 2009 - 13:06
Postad 31 januari 2009 - 00:11
http://www.dvdbeaver...man_blu-ray.htm
bara jag som får dvd känslor av bilderna?
jag tror något gick fel vid skapandet av denna BD, för det ser inte alls ut att vara några 1080 linjer av upplösning inte! högst 720p upplösning om ens det! det ser suddigt ut som hårt komprimerad DVD.
var tvungen att dra igång dvdn här hemma för att kolla hur den ser ut egentligen,inte mycket skillnad ifrån de där screenshotsen! vart till o med förvånad hur pass bra dvdn var faktiskt. framförallt detaljrikedomen!
Postad 31 januari 2009 - 10:47
var tvungen att dra igång dvdn här hemma för att kolla hur den ser ut egentligen,inte mycket skillnad ifrån de där screenshotsen! vart till o med förvånad hur pass bra dvdn var faktiskt. framförallt detaljrikedomen!
Hoppas det bara är screensen som är kass... annars blir min lite sur, det är jue en film man gärna vill ha i samlingen helt klart..
edit-var visst direkt från BDn verkar det som..
Redigerat av Myllerman, 31 januari 2009 - 10:54.
Postad 31 januari 2009 - 13:13
Hoppas det bara är screensen som är kass... annars blir min lite sur, det är jue en film man gärna vill ha i samlingen helt klart..
edit-var visst direkt från BDn verkar det som..
http://bluray.highde...rettywoman.html
Postad 31 januari 2009 - 14:48
Tack, så det är inte en helt bra transfer och källmatrialet inte heller så bra ? Bli väl köp ändå antar jag, då jag inte har den på dvd..
Redigerat av Myllerman, 31 januari 2009 - 14:51.
Postad 31 januari 2009 - 15:57
Postad 31 januari 2009 - 16:00
Box nr 3 släpps väl 24 mars, men har inte hört ett ord om någon nr 4?Sett att Norge kommer släppa vol 3 och 4 i Bond-serien i blu-ray snart där Quantam of Solace kommer vara en del av boxen, otroligt nog. Kollan svenska releaser bl a på Discshop och inte ett ljud om vol. 3 och 4. Ngn som hört nåt när de är på g i Sverige?
Japp 24 mars för nr 3
http://www.blu-ray.c...ies.php?id=3746
Dock hittar jag ingen info där om box nr 4

Redigerat av -Palle-, 31 januari 2009 - 16:05.
Postad 31 januari 2009 - 16:52
Postad 31 januari 2009 - 20:37

Postad 31 januari 2009 - 22:54
Läste precis en mycket trevlig nyhet, Indiana Jones Trilogy kommer på blu-ray senare i år.
Nice, men det borde varit quadriology!
Postad 31 januari 2009 - 23:56

Postad 01 februari 2009 - 20:42

Dock märkte jag en konstig grej, 1.16.44 in i filmen är De niro, maffiabossen och Ray Liotta hos Liottas flickvän och skall snacka. De niro är i bild och det är ett smalt lodrätt svart sträck över bilden(kanske en 2mm tjockt) som delar den i mitten. Det försvinner efte en ca 2sek när en annan bild visas. Mycket skumt tycker jag, vad kan det vara för något? Har ni så på eran utgåva också?
Redigerat av genstruktur, 01 februari 2009 - 20:47.
Postad 01 februari 2009 - 21:25
Dock märkte jag en konstig grej, 1.16.44 in i filmen är De niro, maffiabossen och Ray Liotta hos Liottas flickvän och skall snacka. De niro är i bild och det är ett smalt lodrätt svart sträck över bilden(kanske en 2mm tjockt) som delar den i mitten. Det försvinner efte en ca 2sek när en annan bild visas. Mycket skumt tycker jag, vad kan det vara för något? Har ni så på eran utgåva också?
Är väl en skada på negativet kanske, då kan det dyka upp såna linjer ibland.
Är iofs ovanligt då dom brukar sudda bort sånt nu förtiden.
Postad 01 februari 2009 - 21:27

Postad 05 februari 2009 - 13:14

This title will be released on March 30

Postad 05 februari 2009 - 14:23
Vi skall också ha vårat.Ahh trevlig nyhet för er som vill ha svensk text.

Nån som har och har tittat på Friday 13th? Ser att den finns i US, men inte med svensk text. Nu var det länge sedan jag såg den, men det är väl inte så mycket dialog och är det tydligt tal?
Varför släpps part 2 och 3, men inte 1 i Sverige?
Postad 05 februari 2009 - 17:43
Äntligen
Med svensk text
This title will be released on March 30
Borde dom kanske komma upp på discshop snart. Sen kan man ju hoppas på att dom kommer i en schysst box oxå

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 05 februari 2009 - 17:43.
Postad 05 februari 2009 - 17:55
Postad 05 februari 2009 - 18:01

Postad 05 februari 2009 - 19:16
Varför släpps part 2 och 3, men inte 1 i Sverige?
Olika distributionsbolag. Paramount för 2 och 3, Sandrews eller kanske Warner för ettan.
Postad 05 februari 2009 - 22:42

Postad 06 februari 2009 - 01:40
Köpte på webbhallen.

Redigerat av belzebubb, 06 februari 2009 - 01:50.
Postad 06 februari 2009 - 01:50
Fick hem The dark knight igår. Men på omslaget så har jag en bild på jokern. Jag har för mig att jag sett att utgåvan såg ut såhär när jag var på MM?
Så ser sleeven ut, men själva fodralet har Jokern på.
Postad 06 februari 2009 - 01:52
Så ser sleeven ut, men själva fodralet har Jokern på.
Varför fick jag inte med någon sleev då?
Postad 06 februari 2009 - 07:33
Postad 06 februari 2009 - 12:16
Postad 06 februari 2009 - 12:43

Språk
Tyska DTS-HD Master Audio 7.1
Engelska DD 2.0 Headphone Surround
Engelska DTS-HD Master Audio 7.1
Textning
Engelska, Tyska
Region
B
Disc-storlek
BD-50 GB
Bildformat
HD-Widescreen (16:9, 2.35:1) 1920×1080p
Video-Codec
VC-1
Längd
153 minuter
Postad 06 februari 2009 - 12:59
22 maj kommer en grym utgåva av Terminator 2 Limited Ultimate Director’s Edition (Tysk)
![]()
Språk
Tyska DTS-HD Master Audio 7.1
Engelska DD 2.0 Headphone Surround
Engelska DTS-HD Master Audio 7.1
Textning
Engelska, Tyska
Region
B
Disc-storlek
BD-50 GB
Bildformat
HD-Widescreen (16:9, 2.35:1) 1920×1080p
Video-Codec
VC-1
Längd
153 minuter
Det verkar som samma som vi HD DVD:ägare fått njuta av tidigare. Hoppas att bilden är lika bra (eller bättre än på HD DVD:n som är klart bättre än nuvarande BD).
Postad 08 februari 2009 - 12:03
Postad 08 februari 2009 - 12:21
Det är ju märkligt hur distributörerna kan missa självklara säljchanser. Det vore ju annars självklart
att man ser till att ger ut och säljer "Hellboy 1" i samband med att "Hellboy 2" har premiär. Märkligt!

Filmbolagen och deras distributörer verkar ju vara en märklig samling figurer.
Postad 08 februari 2009 - 21:55
Det är något jag har irriterat mig på en längre tid. Många uppföljare släpps, men inte föregående filmer. Resident Evil-filmerna exempelvis. Den andra och tredje filmen finns på BD i Sverige, men inte första filmen. Ett annat exempel är 28 Dagar Senare som inte finns här, men uppföjaren 28 Veckor Senare finns däremot.Det är ju märkligt hur distributörerna kan missa självklara säljchanser. Det vore ju annars självklart
att man ser till att ger ut och säljer "Hellboy 1" i samband med att "Hellboy 2" har premiär. Märkligt!![]()
Filmbolagen och deras distributörer verkar ju vara en märklig samling figurer.
Ska man släppa en uppföljare på en film på BD tycker jag att man släpper de tidigare filmerna i serien också, annars kan det vara.
Jag vet att det handlar mycket om rättigheter och vilket bolag som äger vilken film, men va fasen...
Postad 09 februari 2009 - 00:21
Postad 09 februari 2009 - 08:48
$28.99
US/CA MANUFACTURED DISC - Plays in REGION A.B.C Players.///Kevin Costner
This product will be in stock on Tuesday 26 May, 2009.
Källa: http://www.hdmovieso...roducts_id=2674
Postad 09 februari 2009 - 15:10
Precis fattar inte vad dom tänker med när dom släpper Lost säsong 4 på blu ray... Jag är grymt sugen på att köpa men då jag inte följt serien så noga så vill jag självklart börja med säsong 1... Är det någon som vet om den ens kommer att släppas?Det är något jag har irriterat mig på en längre tid. Många uppföljare släpps, men inte föregående filmer. Resident Evil-filmerna exempelvis. Den andra och tredje filmen finns på BD i Sverige, men inte första filmen. Ett annat exempel är 28 Dagar Senare som inte finns här, men uppföjaren 28 Veckor Senare finns däremot.
Ska man släppa en uppföljare på en film på BD tycker jag att man släpper de tidigare filmerna i serien också, annars kan det vara.
Jag vet att det handlar mycket om rättigheter och vilket bolag som äger vilken film, men va fasen...
Postad 09 februari 2009 - 15:27
Det är ju märkligt hur distributörerna kan missa självklara säljchanser. Det vore ju annars självklart
att man ser till att ger ut och säljer "Hellboy 1" i samband med att "Hellboy 2" har premiär. Märkligt!
Det är något jag har irriterat mig på en längre tid. Många uppföljare släpps, men inte föregående filmer. Resident Evil-filmerna exempelvis.
Jag upprepar mitt svar från föregående sida: det är olika distributörer som äger de olika delarna i serien, och de har således inte har ett dugg med varandras releaser att göra. Precis som du är inne på Djungelmeister.

Postad 09 februari 2009 - 19:25
Robin Hood:Prince Of Thieves (Blu-ray)(Pre-order/May 26)(Region ABC)
$28.99
US/CA MANUFACTURED DISC - Plays in REGION A.B.C Players.///Kevin Costner
This product will be in stock on Tuesday 26 May, 2009.
Källa: http://www.hdmovieso...roducts_id=2674
HELLOOOO!!!! den vill jag ha!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar