Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2013 - 23:44

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Jag har ett fifa 14, är det någon här som skulle vilja byta helst skulle jag vilja ha zoo tycon men allt utom forza funkar.
Jag har endast kod till fifa

Postad 30 November 2013 - 03:20

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 1

Vill du kunna köpa spel online måste du flytta kontot till U.K (eller annan region där den är släppt)

Det där stämmer inte. Jag har köpt alla spel digitalt och mitt konto är fortfarande svenskt.
Man måste ha en billing address ch där skrev jag in min svenska fast med Svenska Ambasadens i Londons postnummer.
Samma sak när jag la in mitt VISA men med mitt PayPal behövde jag inte ändra något utan det är helsvenskt.

Postad 30 November 2013 - 03:28

Unregistered28f46e78
  • Unregistered28f46e78
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Har lite frågor om att köpa digitalt.

Hur gör man för att köra med sitt svenska visa kort? Vet att det ska funka med ett engelskt postnummer bara, men vart adderar man den informationen? På själva konsolen eller på xbox.com (när man bytt region till u.k på xbox.com). Jag får upp "add credit card" på båda alternativen. Det är som att mitt kort inte finns när ja bytt region.

Ska man bara knappa in sina uppgifter som vanlig, och när man kommer till postnummer då knappa in det engelska.
Känns bara jäkligt förvirrande=)

Vore najs om nån som fått det att funka kunde skriva en steg för steg guide eller liknande.

MVH

Edit: Såg inte svaret ovan här, men då undrar jag ktd, valde du "add credit card" då och så fyllde du i alla dina svenska uppgifter förutom det engelska postnummret?

Redigerat av Unregistered28f46e78, 30 November 2013 - 03:31.

Postad 30 November 2013 - 04:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Det där stämmer inte. Jag har köpt alla spel digitalt och mitt konto är fortfarande svenskt.
Man måste ha en billing address ch där skrev jag in min svenska fast med Svenska Ambasadens i Londons postnummer.
Samma sak när jag la in mitt VISA men med mitt PayPal behövde jag inte ändra något utan det är helsvenskt.

Det där låter ju strålande, ktd! Återkommer om jag får problem nästa vecka när min box förhoppningsvis kommer hem.

Postad 30 November 2013 - 09:22

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Jag ändrade adress informationen på xbox.com och emigrerade sedan min profil till uk efter det var det bara att lägga till mitt svenska kort. När jag fick maskinen igår hämtade jag bara min live profil och kunde sedan handla i den brittiska storen direkt(köpte forza). Det är inte så lätt att hitta var man ändrar adress på xbox.com men letar man lite så löser det sig. Det räcker förövrigt med ett brittiskt postnummer resten av adressen m,m behöver inte ändras.

Postad 30 November 2013 - 09:31

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

emigrerade sedan min profil till uk efter det var det bara att lägga till mitt svenska kort.

Som jag sa innan så behöver man inte byta region på sitt konto. Det kan man bara göra var 3:e månad och skulle dom släppa på Sverige som region innan dess vore det ju lite tråkigt. Det är ju inte hela världen om man skulle stå som UK ett tag men eftersom det funkar lika bra att handla med sitt svenska VISA & PayPal ändå så...

Postad 30 November 2013 - 09:34

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Som jag sa innan så behöver man inte byta region på sitt konto. Det kan man bara göra var 3:e månad och skulle dom släppa på Sverige som region innan dess vore det ju lite tråkigt. Det är ju inte hela världen om man skulle stå som UK ett tag men eftersom det funkar lika bra att handla med sitt svenska VISA & PayPal ändå så...

Det där med 3 månader mellan byten har dom tagit bort nu. Det var så innan :) har testat o byta fram o tillbaka redan, o det funka :)

Postad 30 November 2013 - 09:49

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Det där med 3 månader mellan byten har dom tagit bort nu. Det var så innan :) har testat o byta fram o tillbaka redan, o det funka :)

Ah, coolers! Det stod så förra veckan när jag kollade på xbox.com. Ser ingen anledning till att dom hade det från början.
Det är ju inte så att någon gjort det manuellt.

*Edit* Står fortfarande så på MS sida. Är det ditt konto och inte region på Xbox du testat att byta flera gånger? På Xboxen kan man byta region hur många gånger man vill men jag vågar inte testa på själva kontot.

Du kan högst flytta mellan Xbox LIVE-regioner en gång var 3:e månad.

https://live.xbox.com/sv-SE/AccountMigration

Redigerat av ktd, 30 November 2013 - 09:59.

Postad 30 November 2013 - 09:54

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Ah, coolers! Det stod så förra veckan när jag kollade på xbox.com. Ser ingen anledning till att dom hade det från början.
Det är ju inte så att någon gjort det manuellt.

Och nu är det ju inte ngn mening med att ha det. Spelen är ju regfria, så " I dont get the point". Det var väl innan isf när dom hade det andra betalsystemet med pointsen.

Postad 30 November 2013 - 10:00

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Kolla min uppdatering i inlägger ovanför ditt.

Postad 30 November 2013 - 10:45

andyman84
  • andyman84
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Fungerar det att via webläsaren gå in på cmore.se/play och viaplay och köra filmer och sport? Använder sig av SIlverlight.

Postad 30 November 2013 - 11:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Kolla min uppdatering i inlägger ovanför ditt.

Jo, jag kan byta region via Xbox.com till UK--Sverige---UK----Sverige---UK, osv.
Och när jag är på UK, så står mitt kreditkort med den engelska adressen och när jag är på svenska så står min hemadress.
Sen om jag har hittat ett kryphål, det låter jag vara osagt. Men nu har jag ställt in den på UK igen, och kommer köra med det tills den släppts här.

dock när jag ska gå in och kolla på "My account" via första sidan på xbox.com, så får jag upp detta http://sdrv.ms/1fS2fix
Så något är ju inte som det ska. Men som sagt, det funkar ju. haha

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 30 November 2013 - 11:15.

Postad 30 November 2013 - 11:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Fungerar det att via webläsaren gå in på cmore.se/play och viaplay och köra filmer och sport? Använder sig av SIlverlight.

Äger ingen ONE men dom har väl en app Viaplay för 360? så det lär komma (uppenbart de ej finns nu då den inte är lanserad i Sverige)
och om det fungerar i webläsaren direkt låter jag vara osagt, det är ju massa DRM tjaffs så chansen är nog inte så stor.

Det där låter ju strålande, ktd! Återkommer om jag får problem nästa vecka när min box förhoppningsvis kommer hem.

Jag hade fått sent tisdag dag som leverans på UPS sidan, den var i Herne-Boernig tyskland inatt iaf :)

Postad 30 November 2013 - 11:24

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
@norton Om jag byter land på xbox.com till UK så har jag också annan faktureringsadress och andra betalkort men mitt konto är fortfarande Svenskt.
Går jag in på http://billing.microsoft.com så har jag även DE där med andra betalningsuppgifter. Varje region har olika men själva kontot är fortfarande svenskt tills man gör en regionsflytt.

Går du verkligen hit https://live.xbox.co...ccountMigration varje gång du byter region och det funkar att byta fram och tillbaka? Skumt men bra om man skulle vilja hoppa runt i världen.

Redigerat av ktd, 30 November 2013 - 11:26.

Postad 30 November 2013 - 11:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

@norton Om jag byter land på xbox.com till UK så har jag också annan faktureringsadress och andra betalkort men mitt konto är fortfarande Svenskt.
Går jag in på http://billing.microsoft.com så har jag även DE där med andra betalningsuppgifter. Varje region har olika men själva kontot är fortfarande svenskt tills man gör en regionsflytt.

Går du verkligen hit https://live.xbox.co...ccountMigration varje gång du byter region och det funkar att byta fram och tillbaka? Skumt men bra om man skulle vilja hoppa runt i världen.

jaha, det där har jag inte gjort. Trodde att det räckte att man gick in via http://sdrv.ms/1j3ptlz
Men det där kanske är samma sak?!??

Annars förstår jag inte vitsen med att byta Regionen. Därför det verkar ju vara adressen på kreditkortet som styr vilken marketplace man hamnar på?

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 30 November 2013 - 11:42.

Postad 30 November 2013 - 11:43

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Nix, inte samma sak. Kollar man dig här så ser man en svensk flagga och att ditt konto tillhör Sverige.
Major Nelson har USA. ;)

Postad 30 November 2013 - 12:02

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Nix, inte samma sak. Kollar man dig här så ser man en svensk flagga och att ditt konto tillhör Sverige.
Major Nelson har USA. ;)

aha, då är jag med. Då tror jag att MS varit riktigt otydliga med regionsbyte för att kunna använda tjänster.

Jag kan både köpa grejer i Marketplace, dock UK marketplace med mitt svenska konto, men dock med en engelsk adress kopplat till mitt kreditkort.
Plus att jag kan använda svenska Netflix.

Men vad skulle fördelarna vara om jag bytte via din länk till UK?

Postad 30 November 2013 - 12:09

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Ingen vad jag kan se. Men innan vi fick boxarna så visste ingen om ett regionsbyte skulle vara nödvändigt.

Postad 30 November 2013 - 12:17

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Ingen vad jag kan se. Men innan vi fick boxarna så visste ingen om ett regionsbyte skulle vara nödvändigt.

En ganska löjlig grej ändå, det där med regionsbyte. Dom kan ju med all enkelhet se vart man befinner sig i världen genom IP numret Profilen loggar in med. Aja, nog spekulerat om det där. haha. Det funkar ju klockrent som sagt ändå.

Postad 30 November 2013 - 12:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Köpte precis BF4 premium i själva spelet på One. Svenskt kreditkort med en UK-adress och migrerat konto till UK. Vet inte om det fungerat ändå kanske utan att migrera kontot, har inte provat.

Tack för hjälpen Norton!

Redigerat av genstruktur, 30 November 2013 - 12:27.

Postad 30 November 2013 - 12:31

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Någon som kan spela online matcher på Fifa14? Funkar inte alls för mig! :-(

Postad 30 November 2013 - 13:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Hahah,

Envisa typer :P

http://sdrv.ms/184csUn

Contextual leaning måste vara det bästa dom uppfunnit :ph34r:

edit: Fan nu har dom även dragit ner på kvaliten direkt från boxen till skydrive :( innan var ett 30 s klipp ca 30 mb, nu 15mb.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 30 November 2013 - 13:53.

Postad 30 November 2013 - 16:57

wankstah
  • wankstah
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Angående regionsbyte på erat konto som ni håller på att diskutera. Jag har postat det här tidigare i tråden. Man byter inte land på sitt konto utan man väljer bara vilket lands marketplace man vill använda sig av. Jag kan exempelvis ha xbox.com inställd på Sverige och xboxen på UK det spelar ingen roll. Mitt "grundkonto" är svenskt men jag kan handla på den engelska marketplace om jag har ett giltigt betalningsalternativ. Man behöver alltså inte migrera sitt konto eller göra något på sidan xbox.com om man inte vill, det räcker med att välja UK på boxen och sen byta till Sverige när den lanseras här.
Postad bild
Postad bild
Postad bild
http://www.vg247.com...-import-stance/

Redigerat av wankstah, 30 November 2013 - 17:10.

Postad 30 November 2013 - 17:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Hahah,

edit: Fan nu har dom även dragit ner på kvaliten direkt från boxen till skydrive :( innan var ett 30 s klipp ca 30 mb, nu 15mb.

Trist man vill väl ha iaf 720p 30fps på capturat material, hoppas att man kan ladda direkt till tuben sen.

Postad 30 November 2013 - 19:55

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Hahah,

Rätt åt dom. :)

Men vad innebär contextual leaning? Lutar gubben sig själv när man är nära ett hörn?

Redigerat av SejLax, 30 November 2013 - 19:55.

Postad 30 November 2013 - 22:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Rätt åt dom. :)

Men vad innebär contextual leaning? Lutar gubben sig själv när man är nära ett hörn?

Ja precis när du aimar ner siktet. du måste stå rätt sen aima så leanar du ut runt kanten.

Redigerat av SKIBBE, 30 November 2013 - 22:49.

Postad 01 December 2013 - 13:35

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Debug mode

"go to settings and system then press LB, RB, LT, RT and the "developer" menu will appear."

Redigerat av Zerox_no1, 01 December 2013 - 13:35.

Postad 01 December 2013 - 14:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Debug mode

"go to settings and system then press LB, RB, LT, RT and the "developer" menu will appear."

Vad kommer man åt i den menyn?

Postad 01 December 2013 - 15:20

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Kan undersöka det ikväll kanske. Men kanske kanske lite risky om man inte har ngn som helst fallskärm med hjälp med någon garanti tills den lanserats.
Visst det är väl rätt så harmlöst att gå in där tror jag.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 01 December 2013 - 15:21.

Postad 01 December 2013 - 15:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Såg inte ut till att vara mycket:

http://www.youtube.com/watch?v=MCcfrvpm5Ms

Postad 01 December 2013 - 15:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ett inlägg dolt, affärer får ni ta via PM.

Postad 01 December 2013 - 17:17

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Alla Xbox Ones går att använda till att utveckla applikationer och spel alltså ett "development kit" men detta är inte upplåst ännu. Man lär väl behöva gå med i något program hos MS om man vill använda detta.

Redigerat av Zerox_no1, 01 December 2013 - 17:18.

Postad 01 December 2013 - 17:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Hahah,

Kan inte se klippet på min iphone.

Postad 01 December 2013 - 18:27

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Byte region till England, nu går det inte köpa Gears of war på Games with gold via 360 (not available in this region). bara så dä:(

Postad 01 December 2013 - 18:31

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Har spelat en del bf4, FIFA samt Forza. Funkar fint och flyter på bra.

En bugg i FIFA: när man ska spela 2 spelare med olika kontroll inställningar så går inte det. Även om det står rätt när man väljer sida och kontrolllayout så ändrar den automatiskt så att båda får samma layout :( sjukt jobbigt.

Postad 01 December 2013 - 20:53

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Ngn som får lite signalfall från kontrollen ibland?
Har fått meddelande om att reconecta kontrollen ett par gånger. Har fräscha batterier för övrigt.
Har boxen stående i en tvmöbel, dock ingen stängs dörr.

Postad 01 December 2013 - 21:09

Unregistered2a32311c
  • Unregistered2a32311c
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Ngn som får lite signalfall från kontrollen ibland?
Har fått meddelande om att reconecta kontrollen ett par gånger. Har fräscha batterier för övrigt.
Har boxen stående i en tvmöbel, dock ingen stängs dörr.

Det hände för mig idag. Typ en halv sekund innan de hittade varandra igen.

Postad 01 December 2013 - 22:36

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
Kan varmt rekommendera Ryse för alla, har tokspelat det hela helgen med arbetskamraten som oxå älskar det, så sjukt snyggt och de har verkligen fångat stämningen totalt. Fattar inte riktigt alla låga betyg det har fått, ger det en 8/10 och nu vill jag nå rank 100 i multiplayern oxå så är jag nöjd, ligger på nivå 33 nu så det är ju en bit kvar! Har köpt season pack så ser verkligen fram emot fler banor...

Postad 01 December 2013 - 22:55

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Råkade få möjligheten att köpa en xbox one i fredags när jsg var ute för att snoka reda på en ps4.
Plockade upp xbonen igår och då forza 5 ingick digitalt, och jag köpte bf4 på skiva till, så började man ju tanka det på en gång och det är ju sista gången jag köper spel digitalt kan jag ju säga, tog ju självklart 700 år att få hem.
Bf4 tog sin lilla stund att installera också, även om man på båda spelen kunde lira medans det pågick så är jag redan sjukt trött på båda dessa upplägg!
Röststyrningen är som många redan upptäckt det absolut grymmaste med xbone, önskar bara man kunde använda det hela tiden o till ALLT!
Att titta sig omkring i helikoptrarna på bf4 med headtracking e sjukt ballt! Men den lyckas hela tiden ändra trackingen så man måste köra framåt o titta åt höger så det gick ju bort trots allt.

Grafik och ljud på denna konsol är FAAAANTASTISKA!!! Hade några underbara hallelujamoments igår!
Ljuden ljuden ljuden säger jag bara!
Massor av jaggies på tvn, pioneer 8g 768p, men drog precis upp forza 5 på projjen 1080p benq och inte en jaggie så långt ögat kan nå, så beror på vad man tittar på alltså.
Är ju inget snack om att det är en ny generation spel, det är framförallt den sammanlagda upplevelsen som skiljer sig så markant från tidigare konsoller.

MEN....... Jag kommer förmodligen sälja den igen. Handkontrollen duger inte. Klart sämre än xbox 360 kontrollen. Och det hjälper ju inte heller då att bf4 har sämre styrning än bf3, blir dubbelt negativt.
Försöker köra simulation på forza 5 men kontrollen gör det extremt frustrerande, brist på känsla helt enkelt. För sladdriga styrspakar o gas o broms, trots grym rumble i dom. Sedan är ju kontrollen en aaaanings ändrad i greppet så nu kan jag inte hålla kontrollen i handflatan med höger hand utan måste som på ps3 hålla med fingrarna = sämre kontroll, inlevelse o ingen fast utgångspunkt.

Detta resulterar i att det inte är kul att spela. Man får liksom inget för det.
Ser fantastiskt ut o låter fantastiskt men vad hjälper det om man inte KÄNNER fantastiskt.

Tråkigt. Blir att hoppas på att den grymma fysiken som fanns i gt6 demot klarat sig till fulla versionen nu o att fredag kan kompensera lite för forza 5.

Postad 02 December 2013 - 03:14

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Kört mer på projjen nu o den ihop med hemmabion gör bf4 campaign heeeelt makalös!!!
Bland dom mest fantastiska spelupplevelser jag varit med om!

Postad 02 December 2013 - 07:27

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hur är det med räckvidden på handkontrollerna? I dag kör jag med 360:n i tvättstugan en bra bit därifrån jag spelar bara för att slippa oljudet. Skönt med helt knäpptyst framför TV:n förutom själva spelen då såklart :) Då tar signalen ifrån handkontrollen till konsollen sig förbi vardagsrum, kök och sedan in via en stängd dörr in till tvättstugan utan några problem.
Om någon kunde test något dylikt till xb1 så vore jag tacksam!

Postad 02 December 2013 - 08:40

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Hur är det med räckvidden på handkontrollerna? I dag kör jag med 360:n i tvättstugan en bra bit därifrån jag spelar bara för att slippa oljudet. Skönt med helt knäpptyst framför TV:n förutom själva spelen då såklart :) Då tar signalen ifrån handkontrollen till konsollen sig förbi vardagsrum, kök och sedan in via en stängd dörr in till tvättstugan utan några problem.
Om någon kunde test något dylikt till xb1 så vore jag tacksam!

Inget du behöver tänka på, då i stort sett ONE är så gott som tyst. Så vitt jag vet så går bara bluray läsaren när den installerar spelen, inget under själva spelandet.
Och fläkten har jag knappt hört.
Så ser eg ingen anledning till att du ska ha konsolen på en annan plats, sen är kabeln till Kinect inte spec lång heller.
Och slopa Kinect för att ha konsolen i annat rum, det är inte försvarbart :)

Det går inte att jämföra 360 och One i ljudnivå helt enkelt. :)

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 02 December 2013 - 08:43.

Postad 02 December 2013 - 08:50

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Inget du behöver tänka på, då i stort sett ONE är så gott som tyst. Så vitt jag vet så går bara bluray läsaren när den installerar spelen, inget under själva spelandet.
Och fläkten har jag knappt hört.
Så ser eg ingen anledning till att du ska ha konsolen på en annan plats, sen är kabeln till Kinect inte spec lång heller.
Och slopa Kinect för att ha konsolen i annat rum, det är inte försvarbart :)

Det går inte att jämföra 360 och One i ljudnivå helt enkelt. :)

Så Xbox one är så pass tyst att man utan problam kan ha den som blu ray spelare vid filmtittande på skiva, (istället för en dedikerad BD spelare?).
Jag funderar på att skippa Standalone BD och istället köra x1 eller ps4. Ps3 låter för mycket (fläkten ) för att den ska vara något alternativ för mig att ha som spelare.
Låter ju lovande att x1 är tyst.
Fler som har inputs angående ljudnivån?

Postad 02 December 2013 - 08:54

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Kan varmt rekommendera Ryse för alla, har tokspelat det hela helgen med arbetskamraten som oxå älskar det, så sjukt snyggt och de har verkligen fångat stämningen totalt. Fattar inte riktigt alla låga betyg det har fått, ger det en 8/10 och nu vill jag nå rank 100 i multiplayern oxå så är jag nöjd, ligger på nivå 33 nu så det är ju en bit kvar! Har köpt season pack så ser verkligen fram emot fler banor...

Gott!!! ÄR också sugen. Blir ett köp i USA nästa vecka. Sen tokspela över julhelgen :-)

Har spelat en del bf4, FIFA samt Forza. Funkar fint och flyter på bra.

En bugg i FIFA: när man ska spela 2 spelare med olika kontroll inställningar så går inte det. Även om det står rätt när man väljer sida och kontrolllayout så ändrar den automatiskt så att båda får samma layout :( sjukt jobbigt.

Märkte den buggen i Fifa igår också när jag hade kompisar över och vi skulle lira lite Fifa. Jävlar vad uselt av EA (eller om det har med profiler att göra i xboxen?). Hur kan man pajja saker som har fungerat bra innan? Var ju ospelbart nu.

Sen går det aldrig hitta spelare att köra online mot heller på Xbox one. Riktigt uselt av EA som vanligt.

Postad 02 December 2013 - 09:47

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Intressant recension av Xone.

handlar enbart om TV-integration och blu-ray/DVD spelare.

http://www.hdtvtest....01312013475.htm

Postad 02 December 2013 - 12:55

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Synd det där med 50/60 Hz så det flimrar för vår del i Sverige. Undra om det löser sig med en mjukvaruuppdatering i framtiden.

Intressant recension av Xone.

handlar enbart om TV-integration och blu-ray/DVD spelare.

http://www.hdtvtest....01312013475.htm

Postad 02 December 2013 - 13:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Amazon rear en del Xbox One spel idag:

http://www.amazon.co...SA65R8EY7TQCCP7

Dead Rising för 325 spänn t.ex.

Postad 02 December 2013 - 13:06

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Amazon rear en del Xbox One spel idag:

http://www.amazon.co...SA65R8EY7TQCCP7

Dead Rising för 325 spänn t.ex.

När jag går till kassan är det tillagt skatt m.m. så slutpris hamnar på 550 kr inkl gratis frakt. :(

Postad 02 December 2013 - 13:07

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Amazon UK då?
Inte kikat men kanske att även dom har bra priser.

Postad 02 December 2013 - 13:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

När jag går till kassan är det tillagt skatt m.m. så slutpris hamnar på 550 kr inkl gratis frakt. :(

Aj fan. Jag kollade bara priset. Nä, det är ju inget vettigt pris.

Amazon UK är billigare då, även utan 'deal'.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.