Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 December 2013 - 13:10

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
UK ligger runt 500 för vissa av Xbox one spelen. T ex Ryse och Dead rising 3. Och dyrare för andra.

Postad 02 December 2013 - 13:13

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Vill beställa spel men vet inte om jag kommer få med ett spel eller ej från Webhallen när jag väl får min konsol.
Dumt att beställa bara Ryse nu då jag vill ha Fifa och/eller Forza beroende på hur "snälla" Webhallen är =)
Någon mer som beställt via dom? Inte hört något mer än typ början på december gällande konsolerna.

Postad 02 December 2013 - 13:26

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Vill beställa spel men vet inte om jag kommer få med ett spel eller ej från Webhallen när jag väl får min konsol.
Dumt att beställa bara Ryse nu då jag vill ha Fifa och/eller Forza beroende på hur "snälla" Webhallen är =)
Någon mer som beställt via dom? Inte hört något mer än typ början på december gällande konsolerna.

Det är iofs gratis frakt från Amazon så det spelar ju ingen roll om du beställer 2 gånger. Förutom frakttid möjligtvis :P

Postad 02 December 2013 - 13:30

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Aha, så pass! =)
Hur lång tid brukar britterna ta på sig för att leverera sina varor? Spel borde ju kunna hamna direkt i brevlådan med tanke på storleken?

Redigerat av Cargoo, 02 December 2013 - 13:40.

Postad 02 December 2013 - 13:30

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Fick min xbox one idag, inte startat än tänkte vänta ett tag, elektronikprylar ska väll helst stå I rumstemperatur ett tag innan man använder, hade fel med pluggen va visst en eu standard variant :) kontrollen känns helt okej so far!

Postad 02 December 2013 - 13:36

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Aha, så pass! =)
Hur lång tid brukar britterna ta på sig för att leverera sina varor? Spel borde ju kunna hamna direkt i brevlådan med tanke på storleken?

Har bara förbokat 2 spel där och då har det tagit 4 dagars frakt-tid och ja de kommer i brevlådan.

Postad 02 December 2013 - 13:41

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Har bara förbokat 2 spel där och då har det tagit 4 dagars frakt-tid och ja de kommer i brevlådan.

Ser nu att om jag plockar på Ryse och Dead Rising 3 så står det även
"Estimated Postage & Packaging £7.47" när jag väljer att skicka till mig i sthlm. Så gratis frakt ser det inte ut att vara.

Postad 02 December 2013 - 13:45

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Ser nu att om jag plockar på Ryse och Dead Rising 3 så står det även
"Estimated Postage & Packaging £7.47" när jag väljer att skicka till mig i sthlm. Så gratis frakt ser det inte ut att vara.

Det får du välja i sista steget i beställningen. FREE Super Saver Delivery (3-10 business days)

Postad 02 December 2013 - 13:50

daevilb
  • daevilb
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Kan ni posta nån länk till Amazon eller Ebay som ni beställt via? (där super saver delievery finns)

microsoft store i dom olika länderna har helt slut :)

Postad 02 December 2013 - 13:54

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
wowHD.se brukar kunna ha bra priser även dom. Aldrig beställt själv men borde slagit till i helgen då det var 20% på alla spel.

Postad 02 December 2013 - 13:57

daevilb
  • daevilb
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag menar själva enheten :) Jag har den beställd via Webhallen men vafasen jag vill ha den NU!.

Postad 02 December 2013 - 13:59

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

wowHD.se brukar kunna ha bra priser även dom. Aldrig beställt själv men borde slagit till i helgen då det var 20% på alla spel.

Brukar vara ganska lång leveranstid därifrån har jag hört. 2 veckor verkar vara ganska vanligt. 20% rabatt verkar de ha lite då och då.

Postad 02 December 2013 - 14:25

Naanee
  • Naanee
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Så Xbox one är så pass tyst att man utan problam kan ha den som blu ray spelare vid filmtittande på skiva, (istället för en dedikerad BD spelare?).
Jag funderar på att skippa Standalone BD och istället köra x1 eller ps4. Ps3 låter för mycket (fläkten ) för att den ska vara något alternativ för mig att ha som spelare.
Låter ju lovande att x1 är tyst.
Fler som har inputs angående ljudnivån?

Den är väldigt tyst. Jag mäter 40 decibel när jag håller mobilen precis vid fläkten (även vid spel). Min kompis PS4 låter mycket högre men fortfarande okej, cirka 50 decibel. Någon annan som har lust att mäta? Vore kul att veta om det är ungefär där det ligger.

Postad 02 December 2013 - 14:25

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Beställde Ryse och en handkontroll från Amazon UK precis.
Totalt blev det 1023kr och ska levereras den 11 december.

Helt ok pris.

Postad 02 December 2013 - 14:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Brukar vara ganska lång leveranstid därifrån har jag hört. 2 veckor verkar vara ganska vanligt. 20% rabatt verkar de ha lite då och då.

Stämmer nog rätt bra, tog två veckor när jag beställde från dom sist.

Postad 02 December 2013 - 14:37

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Kan rekommendera Videogameplus.ca också. Köpte Fifa + en handkontroll för 930:-. Frakten tog 1 vecka och behövde inte betala tull.

Postad 03 December 2013 - 09:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Det här med partychaten måste MS ordna nu, börjar bli irriterande.

För det första, om man joinar en chat vill man vara i partychaten med en gång när man joinar. Inte som det är nu att man joinar och står i gamechat, och sen manuellt får ändra till party chat.

Sen känns det helt random om det hela fungerar. Igår lade jag och polaren säkert 20 min på att starta parties och starta om konsollen men det ända som händer efter man jonat ett party och ändrat till party chat är att man får ett felmeddelande. Till slut lyckades vi men då fungerade inte kompisens mikrofon och min röst hördes genom hans högtalare istället för i headsetet.

Vi tröttnade och körde Skype på xbonen istället. Sett flera trådar på daz internet som handlar om det här problemet.

Tyckte också att ljudet i BF4 upplevdes som sämer med Skype igång, eller om det var för att vi spelade Second assaultbanorna och det är sämer ljud på dem?

I BF4 borde de snarast ordna en partyfunktion för att joina spel ihop, ljudet som försvinner i matcher och att spelet hänger sig i laddscener mellan matcher, men även mitt i matcher.

Redigerat av genstruktur, 03 December 2013 - 09:14.

Postad 03 December 2013 - 10:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Du är inte den enda som klagar på att party funktionen har förstörts totalt i Xbox One; vilket är konstigt med tanke på att det var det som de hade lyckats riktigt bra med på 360n.

Men det känns fan som framtiden att komma hem, säga 'Xbox on' och vips så startar TV och receiver. Automat-inloggad via Kinecten; 'Xbox select netflix' 'Välj 1' (av någon anledning måste man prata svenska med Netflix appen).
Sen installerar man BF4 medan man kollar på ett avsnitt av 'Orange is the new Black', får en notifiering om att BF4 är färdiginstallerad och så kör man lite battlefield. När man är färdig med allt så säger man 'Xbox turn off' och vips så stängs box, TV och receiver av.

Sen är jag väl inte helt kompis med de nya axel-knapparna på kontrollern. Känns inte som de går att trycka in ordentligt, märks speciellt i BF4 när man ska ta upp kikaren.

Postad 03 December 2013 - 10:24

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Hur har du kopplat så att allt stängs av o sätts på via xboxen?

Har ej kopplat in min digitalbox in i xbox one än då jag inte kan ha den i standby ändå pga det höga fläktljudet.

Postad 03 December 2013 - 10:28

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Du är inte den enda som klagar på att party funktionen har förstörts totalt i Xbox One; vilket är konstigt med tanke på att det var det som de hade lyckats riktigt bra med på 360n.

Men det känns fan som framtiden att komma hem, säga 'Xbox on' och vips så startar TV och receiver. Automat-inloggad via Kinecten; 'Xbox select netflix' 'Välj 1' (av någon anledning måste man prata svenska med Netflix appen).
Sen installerar man BF4 medan man kollar på ett avsnitt av 'Orange is the new Black', får en notifiering om att BF4 är färdiginstallerad och så kör man lite battlefield. När man är färdig med allt så säger man 'Xbox turn off' och vips så stängs box, TV och receiver av.

Sen är jag väl inte helt kompis med de nya axel-knapparna på kontrollern. Känns inte som de går att trycka in ordentligt, märks speciellt i BF4 när man ska ta upp kikaren.

Nej det verkar man inte vara. Hur fungerar partychaten för dig? Väldigt märkligt att det blivit så här, partychaten på 360 var bra som det var, bara köra samma på xbone.

Är ocksp lite skeptiskt till axelknapparna, där tycker jag förra kontrollen var bättre.

He he det där låter gött. Har inte orkat bemöda mig med att installera kinnect, får göra det! :)

Postad 03 December 2013 - 10:33

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
I min nuvarande setup med nya Yamaha recievern så måste jag alltid stänga av recievern en gång och sedan på en gång för att få ljud ifrån xbox 360:n. Det fungerar kanske i 1 fall av 10. I 9 fall av 10 måste jag stänga av xboxen en gång och sedan slå på den igen för att få ljud. Otroligt irriterande.
Samma sak med ifrån PVR:en ifrån Viasat, fast där räcker det med att slå av och på recievern en gång.
Allting fungerade skitbra med gamla ej HDMI kapabla Onkion. Nu med en modernare och dyr Yamaha reciever så går det inte.
Det lär väl bli samma visa med xb1 eftersom recievern är problemet. Annars låter det ju prima att låta xb1 styra de andra enheterna så de slås på automatiskt osv!

Postad 03 December 2013 - 10:37

Unregistered28f46e78
  • Unregistered28f46e78
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Stänger din tv och reciver av sig när du säger "xbox off"?! Det gör den inte för mig...

Postad 03 December 2013 - 11:01

Unregistered2cb18b7b
  • Unregistered2cb18b7b
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hmmm.. Samma "problem" här, sätts på automatiskt (LG tv och Onkyo reciver)...dock stänger de inte ner när xbonen gör det. Två knapptryckningar extra känns såååå stenåldern... Verkar som att xbonen stängs av innan den ger signal till de övriga. Är annars så coolt att starta upp allt med " Xbox on"...B-)

Redigerat av Unregistered2cb18b7b, 03 December 2013 - 11:05.

Postad 03 December 2013 - 11:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Stänger jag av min tv, dör recivern, men den sätts inte på atomagiskt... :P LG+Onkyo får se vad Xbone gör, den kommer under dagen, UPS ringde vid 09 och bekräftade :D

Postad 03 December 2013 - 11:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Default är att den slår på allt men inte stänger av.
Någonstans i Settings för Power (tror jag det var) kunde man kryssa i två rutor till, en för receivern och en för TV:n.

Har Samsung TV (gammal 768p som overscannar nått in i h-e) och Pioneer receiver.

Postad 03 December 2013 - 11:14

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Fan vad sugen man blir på en Xbox One nu när man ser att ni andra har skaffat er en..
Synd bara att jag har mina pengar som är tänkta att köpa denna låsta på GAME i deras presentkort. :(

Någon som kan berätta om hur den fungerar med ljudet på Blu-ray? Dvs fungerar det med bitstream ut till förstärkaren för att få Dolby TrueHD och DTS Master HD?

Har Samsung TV (gammal 768p som overscannar nått in i h-e) och Pioneer receiver.

Går det att justera något för overscan i inställningarna?
Jag har själv en Pioneer plasma (PDP-5080XD) som även den har ca 5% overscan (ej i PC-läget men bilden blir inte lika bra där).

Postad 03 December 2013 - 11:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Nix. Märkte inte det förrän jag körde HDTV justeringarna. Det fanns två linjer; en blå för minsta marginalen och en grön för yttersta. De bad en ändra på overscan tills man såg det gröna men det klarar inte min TV av. Tack och lov såg jag den blåa linjerna iallafall.

BF4 (som är det enda spelet jag spelat) tillåter en att ändra overscan i spelet dock.

Postad 03 December 2013 - 11:20

Unregistered28f46e78
  • Unregistered28f46e78
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Fan vad sugen man blir på en Xbox One nu när man ser att ni andra har skaffat er en..
Synd bara att jag har mina pengar som är tänkta att köpa denna låsta på GAME i deras presentkort. :(

Någon som kan berätta om hur den fungerar med ljudet på Blu-ray? Dvs fungerar det med bitstream ut till förstärkaren för att få Dolby TrueHD och DTS Master HD?

Jag har själv en Pioneer plasma (PDP-5080XD) som även den har ca 5% overscan (ej i PC-läget men bilden blir inte lika bra där).

DTS eller PCM 7.1 :)

Redigerat av Unregistered28f46e78, 03 December 2013 - 11:21.

Postad 03 December 2013 - 11:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Default är att den slår på allt men inte stänger av.
Någonstans i Settings för Power (tror jag det var) kunde man kryssa i två rutor till, en för receivern och en för TV:n.

Det har jag missat, får kika på det sen. Inget jätteproblem men hade varit najs om stärkare och tv gick på när man tryckte på kontrollen för xbone.

Postad 03 December 2013 - 11:26

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Vafan, har du lagt vantarna på en Xbox One trots allt? Tyckte det lät på dig som du skulle vänta. :)

Postad 03 December 2013 - 11:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Vafan, har du lagt vantarna på en Xbox One trots allt? Tyckte det lät på dig som du skulle vänta. :)

Jo, men jag pallade inte trycket att vänta. <_<

Postad 03 December 2013 - 12:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Var det någon som lödde om headsetet så det funkade med gamla varianter?

Och skickade boxen ut Dolby Digital ens? Funderar på om mitt Tritton 5.1 skulle funka om man lödde om?

Postad 03 December 2013 - 12:26

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Den stödjer inte Dolby Digital via optisk idag, kommer att uppdateras för att göra det senare.

Postad 03 December 2013 - 13:23

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Party chatten ligger iaf på MS ritbord :)

http://www.xbox360ac...-Microsoft.html

Postad 03 December 2013 - 13:49

daevilb
  • daevilb
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
min fråga:
no news when xbox one will be released in sweden? i guess it is not january?

Mihai T.: at 13:46:48
From the information that we have it should be in January but I cannot tell you that 100% sure because it could be just before Christmas as well or in February . The time frame could change
[/color][/color]

Denna lirare på Microsoft som jag chattade med idag verkar inte veta vart Sverige ligger är min gissning när han säger att vi kanske får den innan jul :D

Redigerat av daevilb, 03 December 2013 - 13:49.

Postad 03 December 2013 - 13:51

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Edge gillar inte Xbone.

It looks like an improvement. And as long as you aren’t actually using it, it is.

Mindful of its prior issues updating the functionality of Xbox 360, Microsoft has elected to make almost every system function an app. This might make more sense from a development point of view, enabling more rapid updates – and for Microsoft’s sake, let’s hope so – but Xbox One’s debut user experience is stuttering, clunky, and a serious challenge to Xbox Live’s long-held status as the premier console service. Bluntly, they take too long to load, don’t offer the functionality that Xbox Live was built on, and are, inexplicably, badly handled by the OS.

This shambling, zomboid clunkiness permeates the entire interface. You have to go into the Games & Apps list to view downloads. Missed game invitations aren’t stored, but lost forever. You can’t view or manage storage, a spectacularly poor decision given that the 500GB hard drive will be approaching capacity by March. The overall sense is of a design handed over to the team behind the similarly unloved Windows 8 interface, rather than anybody who has used an Xbox 360 regularly or had any familiarity with its strengths.

http://www.edge-onli...-one-interface/

Postad 03 December 2013 - 13:54

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Och skickade boxen ut Dolby Digital ens? Funderar på om mitt Tritton 5.1 skulle funka om man lödde om?

Ja, jag har gjort det. Funkar mkt bra, har ett par Turtle Beach lurar som jag kör med. Klockrent.

Följ denna guiden så är du hemma :)

http://www.instructa...eadset-Adapter/

Postad 03 December 2013 - 14:02

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Har inte fått tummarna ur XXXXXX än. Hur funkar tv-delen? Är det ngn funktion som funkar förutom att man får in bild via hdmi in? Eller kan man styra något på digitalboxen?
Därför det krävs väl att man har ngn form av ir-sändare inkopplad i ir-porten för att det ska funka va? Eller går det att skicka mer info via hdmi kabel förutom att trigga igång digitalboxen o tvn?

Och hur gör den om jag säger Xbox On, sätter den då igång reciever först(om man nu har en sån inkopplad), sen tvn och sedan digitalbox om sådan är inkopplad.

Har X1 nere i källaren i spelrummet, men har funderingar om man ska ta upp den. Men det känns inte som den är WAF (wife acceptance factor) anpassad än. :D

EDIT: har testat nu, funkar ju skit smidigt med Xbox on. Det trista är väl att min tv är så gammal så den startar med tv-ingången o inte hdmi ingången som X1 är kopplad till.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 03 December 2013 - 14:32.

Postad 03 December 2013 - 14:06

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Någon som lyckats välja två olika controller settins i Fifa14 när ni spelar 2 personer lokalt?
Helt otroligt att EA kan släppa spel med sådana gigantiska buggar år efter år. Har de ingen buggtestning alls?

Postad 03 December 2013 - 14:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Ja, jag har gjort det. Funkar mkt bra, har ett par Turtle Beach lurar som jag kör med. Klockrent.

Hur skickar du signalen iom att inte DD funkar för tillfället? Antar att Turtle Beach har nåt liknande upplägg med en dosa som kopplas via optisk kabel?

Postad 03 December 2013 - 15:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Hur skickar du signalen iom att inte DD funkar för tillfället? Antar att Turtle Beach har nåt liknande upplägg med en dosa som kopplas via optisk kabel?

Stämmer, TB lurarna klarar inte att avkoda DTS, så han måste köra Stereo bara.

Är det inte smidigare att vänta på adaptern som MS lovat? Sådär skoj att paja nya saker imo :P

Postad 03 December 2013 - 15:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Stämmer, TB lurarna klarar inte att avkoda DTS, så han måste köra Stereo bara.

Är det inte smidigare att vänta på adaptern som MS lovat? Sådär skoj att paja nya saker imo :P

Korrekt, kör med stereo. Har ett par gamla px21 MW3.

Pajja o pajja vill jag väl inte påstå att jag gjort. Bara monterat ner standard headsetet på 3 kablar som jag lött fast på en 2.5mm plugg.
Den gör ju iaf jobbet :)

Blir nya lurar ef jul tror jag :) TB har väl släppt ett par redan som funkar rätt av va?

Postad 03 December 2013 - 15:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Korrekt, kör med stereo. Har ett par gamla px21 MW3.

Pajja o pajja vill jag väl inte påstå att jag gjort. Bara monterat ner standard headsetet på 3 kablar som jag lött fast på en 2.5mm plugg.
Den gör ju iaf jobbet :)

Blir nya lurar ef jul tror jag :) TB har väl släppt ett par redan som funkar rätt av va?

Jupp Ghost inspirerade, jag väntar på adaptern, har ju ett par BO2 ED så bara 1 år, och även om jag hitta dom "billigt" för 2300 då så känns det som att dom måste få leva lite längre än ett år, innan dom uppdateras :P

Men klarar dom nya DTS då?

Edit hittar inget om DTS på deras sida, och dom listar mitt headset som kompatibelt i surround med Xbox one? stämer ju föga... plus att chat:en inte fungerar

Redigerat av SKIBBE, 03 December 2013 - 15:45.

Postad 03 December 2013 - 15:54

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Jupp Ghost inspirerade, jag väntar på adaptern, har ju ett par BO2 ED så bara 1 år, och även om jag hitta dom "billigt" för 2300 då så känns det som att dom måste få leva lite längre än ett år, innan dom uppdateras :P

Edit hittar inget om DTS på deras sida, och dom listar mitt headset som kompatibelt i surround med Xbox one? stämer ju föga... plus att chat:en inte fungerar

Får hoppas att dom löser det tills dom släpper adaptern då:/
Ja lite surt att chatten strular. Har för mig att chattfunktionen bygger på Skype, så ngt skumt är det.
O chatt mellan one o 360 önskar jag mig med.

Postad 03 December 2013 - 15:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Får hoppas att dom löser det tills dom släpper adaptern då:/
Ja lite surt att chatten strular. Har för mig att chattfunktionen bygger på Skype, så ngt skumt är det.
O chatt mellan one o 360 önskar jag mig med.

Ja allt är väl skype i One, så lär ju inte bli crossplatform chatt med 360 :(

Japp vi får vänta på DD och adapter :)

Postad 03 December 2013 - 17:29

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Jag gjorde också det. Men istället för att löda på en hona så klippte jag en kabel och lödde ihop dom två kablarna mitt på.
Inte snyggt men funktionellt och i väntan på officiella adaptern. :)

Jag kör med Astor A40 & Mixamp 7.1 men jag tror inte Xboxen skickar DD via optiska ännu.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   830.83K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av ktd, 03 December 2013 - 17:32.

Postad 03 December 2013 - 17:56

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Jag gjorde också det. Men istället för att löda på en hona så klippte jag en kabel och lödde ihop dom två kablarna mitt på.
Inte snyggt men funktionellt och i väntan på officiella adaptern. :)

Jag kör med Astor A40 & Mixamp 7.1 men jag tror inte Xboxen skickar DD via optiska ännu.

Japp, så länge det funkar är alla medel tillåtna ;)

Postad 03 December 2013 - 18:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Är det Amazon.com som gäller om man skall köpa disk-spel? verkar vara bäst priser där, även om man bara kan köpa Brand New och ej beg. fortfarande 200kr billigare? gratis frakt hade ju också gynnat om man kan få det?

Postad 03 December 2013 - 18:41

highscore
  • highscore
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Har de verkligen några som även klarar Game Chat (inte via Kinect)?
Deras XO Seven och XO Four verkar inte vara släpat ännu...

Postad 03 December 2013 - 18:41

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Edge gillar inte Xbone.

http://www.edge-onli...-one-interface/

Dom har ju helt rätt.
Är ju bara ren fakta egentligen.
360 är mycket bättre på det mesta, och att dessa saker inte finns på one är ju bara underligt! Men det lär ju dyka upp.

Jag tycker fortfarande kontrollen suger men börjar komma in i forza o battlefield nu och dom är båda grymma när dom är som bäst!

För dom som inte vet, det är ju typ omöjligt att hitta i one röran, så säg "demos" till bing så finns det några demos att prova, fifa o nba o köra vattenskoter på kinect!
Styra den var nästan bättre än med den dåliga kontrollen :)
Fantastiskt vad kinecten är snabb o finlirig nu!
Men går det att använda den i menyer? Det var ju det som var grejen förrut men nu verkar dom ju glömt bort den, nu när den är såpass bra som den borde varit från start.
Skulle vara kul att köra med armarna i forza 5 :)

Å just det, sätt vinkeln till pro på fifa o så nära som möjligt så är det GRYMT häftigt!
O kolla på instant replay på nba! Sjukt vad snyggt o verkligt det ser ut vissa grejer!
Nextgen is tha shit! :)

Redigerat av Beagle five, 03 December 2013 - 18:57.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.