Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 augusti 2009 - 18:14

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Nix, parabolen står nu mot Sirius, så det är rökt för Sagem-boxen nu!
Man tycker ju dock att den kunde nöja sig med marknätskanaler. Men tydligen går den inte att enbart använda som markbox om man inte har en kanallista från Thor först...

Ok, då förstår jag dej.
Visste inte om att boxen inte går att använda utan en kanallista från Thor :/

Postad 15 augusti 2009 - 18:52

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Kunde du använda CD parabolen och huvudena till VS Pace box?
Eller fick du en ny parabol och nya huvuden.

//
HJ

Postad 15 augusti 2009 - 19:15

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Vet inte varför men Niofilmen sändes i 5.1 ljud fast detta inte stod i tablån och det är första gången.

Skulle bläddra i EPG idag och man kan bli smått galen vilken tid det tar för boxen att reagera på knapptryckningarna. Ska man bläddra någon timma och se vad som ska visas får man absolut inte ha brotom. T ex om man kl 16.00 står på TV1 och vill se vad alla kanaler tom Sport HD sänder mellan 20.00-00.00 måsta man var extrem varlig. Först ett tryck varannan sekund tills man kommer till rätt id och sedan försiktigt och inte för snabbt följa proceduren neråt. Råkar man trycka till snabbt några gånger får man vänta på att markören arbetat sig ner i tablån eller frammåt i tiden. Kanske tar 10-15 minuter men det är inte många procent av ett dygn. Ni vet jua att Sagem är franskt och fransmän har tålamod.

Redigerat av ruva, 15 augusti 2009 - 21:26.

Postad 15 augusti 2009 - 20:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Kunde du använda CD parabolen och huvudena till VS Pace box?
Eller fick du en ny parabol och nya huvuden.

//
HJ

En ny parabol med modern design följer med boxen. Hälften så hög men lika bred som min 10 år gamla Norden-parabol. Får nu in 100% signalkvalitet mot ca 65% med den gamla parabolen. :)

Postad 15 augusti 2009 - 21:19

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Är det ett välkänt problem att boxen ibland hänger sig när man bläddrar bland sina inspelningar? Får känslan att det händer om man i MyTV bläddrar runt en hel del. Enda sättet verkar sedan vara att rycka ur strömsladden.

Postad 15 augusti 2009 - 21:23

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Är det ett välkänt problem att boxen ibland hänger sig när man bläddrar bland sina inspelningar? Får känslan att det händer om man i MyTV bläddrar runt en hel del. Enda sättet verkar sedan vara att rycka ur strömsladden.

Ja, men det är "enbart" där som min box hänger sig just nu, så långt har i alla fall Sagem kommit att de har minskat ner dessa tillfällen. Jag tror att man tex skulle ta bort livevisningen från MyTV och enbart presentera en lista över inspelningran, gärna som är sorterbar på lite olika sätt. Jag tar gärna bort den i MyTV om det minskar hängningar och i EPG om man kan få upp hastigheten

Postad 15 augusti 2009 - 21:30

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
que, jag hade blivit överlycklig om de tog bort förhandsvisningen i MyTV. Hör till de som tycker det är enormt störande. Men de flesta tycker att det är en sak de inte vill vara utan så där böjer jag mig.

Postad 15 augusti 2009 - 21:37

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ja, men det är "enbart" där som min box hänger sig just nu, så långt har i alla fall Sagem kommit att de har minskat ner dessa tillfällen. Jag tror att man tex skulle ta bort livevisningen från MyTV och enbart presentera en lista över inspelningran, gärna som är sorterbar på lite olika sätt. Jag tar gärna bort den i MyTV om det minskar hängningar och i EPG om man kan få upp hastigheten

Alright, då vet jag!

Vad ligger era hårddiskar på för temp. När min stod ovanpå TV-bänken låg den på 38. Nu står den i TV-bänken och jag ligger på 41 grader. Är det normalt?

Postad 15 augusti 2009 - 21:59

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Alright, då vet jag!

Vad ligger era hårddiskar på för temp. När min stod ovanpå TV-bänken låg den på 38. Nu står den i TV-bänken och jag ligger på 41 grader. Är det normalt?

Ja, brukar ligga mellan en 38-45C

Postad 16 augusti 2009 - 07:38

chpal56
  • chpal56
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Har följt den här tråden med intresse och tyckt att jag nog haft ett ganska lyckat exemplar, men igår hände något nytt. Bläddrade igenom kanalerna och kom till vanliga Silver och då startar boxen om. När den var igång igen försökte jag på nytt bläddra igenom kanalerna och samma sak hände igen, den bootar om när den stått ungefär 2 sekunder på Silver. Alla övriga kanaler fungerar. Knepigt.

Postad 16 augusti 2009 - 17:26

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
När man ser HD sändningarna från FriidrottsVM, så inser man att man inte kan lämna CD så länge HD boxen ger bild (man behöver också TV4HD)

Postad 16 augusti 2009 - 19:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

När man ser HD sändningarna från FriidrottsVM, så inser man att man inte kan lämna CD så länge HD boxen ger bild (man behöver också TV4HD)

Jo, visst är det tråkigt att jag nu måste titta på vanliga TV4, men å andra sidan var det en höjdare att igår kväll tanka ned en film i HD-kvalitet, gratis, direkt till boxen över bredbandet och sen börja titta efter ca 2 min samtidigt som filmen tankades. :)

Postad 16 augusti 2009 - 19:25

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jo, visst är det tråkigt att jag nu måste titta på vanliga TV4, men å andra sidan var det en höjdare att igår kväll tanka ned en film i HD-kvalitet, gratis, direkt till boxen över bredbandet och sen börja titta efter ca 2 min samtidigt som filmen tankades. :)

Vi får väl hoppas at CD har den möjligheten till hösten. Vet du anledningen att Viasat inte har TV4HD rättigheter, ser att det är samma med Tele2 kablel (som jag också har i huset) att dessa inte har med TV4HD? Comhem har väl också TV4HD har jag för mig, så det är inte enbart CD

Postad 16 augusti 2009 - 19:34

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Håller med!
Men jag tycker bilden nästan är för skarp, blir nästan lite överskärpa. Bilden är bättre på Discovery/Animal Planet. Verkar dock vara så på TV4 och inte SVT HD. Märker du samma?

Postad 16 augusti 2009 - 21:54

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Håller med!
Men jag tycker bilden nästan är för skarp, blir nästan lite överskärpa. Bilden är bättre på Discovery/Animal Planet. Verkar dock vara så på TV4 och inte SVT HD. Märker du samma?

Kan nog hålla med om det, lite som VOOM som också ger "lite mer", men det är också kul att man kan se någon skillnad melllan SD och HD kanalerna. Det är ganska ofta det har varit så för TV4, kanske har de skruvat upp lite extra

Postad 17 augusti 2009 - 10:37

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Har en ny LCD-TV och undrar lite över boxens bildinställningsmeny.

1. Vad är bäst, att välja 720p eller 1080i. Dvs ska jag låta boxen skala upp eller TVn?
2. Vilket "colour space" ska jag välja, RGB eller YCbCr?

Postad 17 augusti 2009 - 10:55

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har en ny LCD-TV och undrar lite över boxens bildinställningsmeny.

1. Vad är bäst, att välja 720p eller 1080i. Dvs ska jag låta boxen skala upp eller TVn?
2. Vilket "colour space" ska jag välja, RGB eller YCbCr?

Tror flertalet har valt 1080i samt YCbCr, men det finns undantag till detta också

Postad 17 augusti 2009 - 15:58

DanTheMan47
  • DanTheMan47
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det här är ett känt "trick" för att få EPG snabbare.

Stå på en kanal som inte sänder någon bild(tex. C+ Sport Extra, Hallmark(dagtid)...) när man slår på EPG´n och den är betydligt snabbare än om man är på en kanal med bild.
Eller inbillar jag mig det här? ;)

Postad 17 augusti 2009 - 17:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det här är ett känt "trick" för att få EPG snabbare.

Stå på en kanal som inte sänder någon bild(tex. C+ Sport Extra, Hallmark(dagtid)...) när man slår på EPG´n och den är betydligt snabbare än om man är på en kanal med bild.
Eller inbillar jag mig det här? ;)

Nä, det är nog sant oich tipset har kommit tidigare. Därför tror jag ännu mer på att "less is more" ta bort visningen från EPG och MyTV så kanske vi kunde få en bättre box?

Postad 17 augusti 2009 - 21:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Vart hittar man tråden till Viasat HD PVR? Antingen finns den under konstigt namn eller har inte många denna eller så krånglar den inte. Skulle vara kul att läsa den. Och varför är inte denna tråd officiell?

Postad 18 augusti 2009 - 07:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vart hittar man tråden till Viasat HD PVR? Antingen finns den under konstigt namn eller har inte många denna eller så krånglar den inte. Skulle vara kul att läsa den. Och varför är inte denna tråd officiell?

Jag har själv letat men inte hittat någon tråd. Har ju själv skaffat denna box.
Det är inget krångel med boxen, åtmistone de 4 första dagarna, förutom att den är seg att ta fjärrkommandon.
Men tex så är gränsnittet mycket mer avancerat än Sagems, så visst finns det en massa synpunkter som skulle kunna diskutteras. (Om Pace är MAC OSX så är Sagem DOS i jämförelse :D )

Postad 18 augusti 2009 - 10:33

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Varför kan inte Canal Digital ta in Pace eller Humax också? Det ser ut att senaste Humax HDPVR boxen som Comhem har fungerar skapligt bra och även Pace har mycket stabilare boxar än Sagem.
Så länge Sagem har monopol kommer de inte att fixa en mycket stabilare box.

Postad 18 augusti 2009 - 10:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Kan detta vara Viasatbox tråden, vi har i all fall fler sidor i våran ;-)

https://www.minhembi...howtopic=174929

Ja man kan undra varför CD håller fast med Sagem, efter den ganska kassa första HD box som togs fram? men det är väl något som binder dem samman? Man kan ju tycka att det vore klokt av CD att testa något annat. Det måste ju också kosta tid(pengar) på CD att hantera alla dessa defekta boxar, samt kunder som hellre väljer Viasat för att få en fungerande box

Postad 18 augusti 2009 - 11:33

Unregistered55cbfe06
  • Unregistered55cbfe06
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tror flertalet har valt 1080i samt YCbCr, men det finns undantag till detta också

Jag körde med 1080i innan med boxen, och då fick jag grafik-fel på tv'n. Det blev en massa små vita sträck uppe till vänster på tv'n, ungefär 20cm totalt. Väldigt störande, men när jag bytte till 720p så försvann de.. :/
kör med den senaste mjukvaran så jag vet inte..

Lär ju inte funka att byta box va? Det är väl inget hårdvarufel?

Postad 18 augusti 2009 - 12:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Kan detta vara Viasatbox tråden, vi har i all fall fler sidor i våran ;-)

https://www.minhembi...howtopic=174929

Ja man kan undra varför CD håller fast med Sagem, efter den ganska kassa första HD box som togs fram? men det är väl något som binder dem samman? Man kan ju tycka att det vore klokt av CD att testa något annat. Det måste ju också kosta tid(pengar) på CD att hantera alla dessa defekta boxar, samt kunder som hellre väljer Viasat för att få en fungerande box

Har inte skrivits i den tråden på nästan 2 år, men någon annan går inte att hitta. Är Viasat-kunder som MAC-användare? De är glada och nöjda och har inget behov av en teknisk diskussion? :D

Postad 18 augusti 2009 - 13:11

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har inte skrivits i den tråden på nästan 2 år, men någon annan går inte att hitta. Är Viasat-kunder som MAC-användare? De är glada och nöjda och har inget behov av en teknisk diskussion? :D

Kanske e så och du kommer inte att kunna klara av det :P Om du vill ha något att skriva "hem" om, så får du väl sätta igång din gamla CD box

Postad 18 augusti 2009 - 17:04

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Ja den tråden var inte direkt överutnyttjad :D :P

Postad 18 augusti 2009 - 19:30

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Sök på ViasatPlusHD.
Läste på http://www.sattv.dk/...?ArticleID=2962 att Viasat har en nu HD-PVR box på gång Pace TDS-855 NV.
När kommer Sagem släppa en nu box till CD? :D

Postad 18 augusti 2009 - 19:40

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Sök på ViasatPlusHD.
Läste på http://www.sattv.dk/...?ArticleID=2962 att Viasat har en nu HD-PVR box på gång Pace TDS-855 NV.
När kommer Sagem släppa en nu box till CD? :)

Deras nya box som är på gång verkar va nice. Den har ju 320gb HD m.m.
Vi kan nog glömma ny box från dom. De ska ju tydligen fortsätta o kämpa för att deras box ska bli stabil, var det någon som sade tidigare här! :/

Postad 19 augusti 2009 - 08:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Tycker TV4HD har haft bra "tryck" i skärpa och färger under friidrottsVM, har dock sett att ung. en gång i timmen så kommer det en mosikstruktur på en del av bilden. Behöver inte vara under själva HD sändningen utan kan lika gärna var i reklampausen. Jag vet att andra har sett detta tidigare, men är det oftast (alltid på TV4)?

Postad 19 augusti 2009 - 08:27

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Tycker TV4HD har haft bra "tryck" i skärpa och färger under friidrottsVM, har dock sett att ung. en gång i timmen så kommer det en mosikstruktur på en del av bilden. Behöver inte vara under själva HD sändningen utan kan lika gärna var i reklampausen. Jag vet att andra har sett detta tidigare, men är det oftast (alltid på TV4)?

Jag har sett mosaiken på EurosportHD, AnimalPlanetHD, HistoryHD, DiscoveryHD, Canal+ Sport HD. (Dom andra kanalerna har jag inte tittat så mycket på).

På SVT HD har jag inte sett dessa störningar. Den sänder väl med en annan HD-teknik? Tillfällighet?
Däremot är det ljudhack på den kanalen.

Ibland är det varit betydligt oftare än en gång i timmen, ibland mer sällan. Inspelat eller Live verkar inte spela nån roll.

Postad 19 augusti 2009 - 10:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har sett mosaiken på EurosportHD, AnimalPlanetHD, HistoryHD, DiscoveryHD, Canal+ Sport HD. (Dom andra kanalerna har jag inte tittat så mycket på).

På SVT HD har jag inte sett dessa störningar. Den sänder väl med en annan HD-teknik? Tillfällighet?

Ibland är det varit betydligt oftare än en gång i timmen, ibland mer sällan. Inspelat eller Live verkar inte spela nån roll.

SVT HD sänder i 720p, de andra i 1080i. Jag såg också mosaikproblem när jag tittade mycket på Animal HD när jag låg sjuk i förra veckan. Ibland hängde sig bilden helt i några sekunder.

Postad 19 augusti 2009 - 10:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

På inspelat, är det då alltid på samma ställe, dvs från sändningen?

Jag såg också mosaikproblem när jag tittade mycket på Animal HD när jag låg sjuk i förra veckan. Ibland hängde sig bilden helt i några sekunder.

Detta var på din gamla CD box?

Jag har gjort en ny inställning av parabolen och där finns det inget mer att göra. Kan mosaikmönstret komma pga för högt dataflöde, eftersom det oftast verkar vara HD kanaler? Men borde man då också se det i reklampausen, dessa borde väl sändas i lägre bit-rate?

Postad 19 augusti 2009 - 10:49

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Jag försökte att titta på marksända TV6 och foboll i går kväll, men det gick intet bra, bilden var pixlig och hackig under sändningen, När jag då tittade på samma kanal på min Hyro 9000TS vars antenningång är ihopkopplad med HDTV-boxen var bilden mycket bra utan några störningar. Det verkar som om tunern i HDTV-boxen inte är tillräckligt känslig. Är det någon annan som märkt samma sak, eller är det fel på enbart min box?

Redigerat av Huddingebo, 19 augusti 2009 - 10:50.

Postad 19 augusti 2009 - 11:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

På inspelat, är det då alltid på samma ställe, dvs från sändningen?

Detta var på din gamla CD box?

Jag har gjort en ny inställning av parabolen och där finns det inget mer att göra. Kan mosaikmönstret komma pga för högt dataflöde, eftersom det oftast verkar vara HD kanaler? Men borde man då också se det i reklampausen, dessa borde väl sändas i lägre bit-rate?

Ja, på Canal Digital. (På de 3 ViasaHD-kanaler jag har nu har jag hittills inte sett några bildproblem.)

Jag försökte att titta på marksända TV6 och foboll i går kväll, men det gick intet bra, bilden var pixlig och hackig under sändningen, När jag då tittade på samma kanal på min Hyro 9000TS vars antenningång är ihopkopplad med HDTV-boxen var bilden mycket bra utan några störningar. Det verkar som om tunern i HDTV-boxen inte är tillräckligt känslig. Är det någon annan som märkt samma sak, eller är det fel på enbart min box?

Markmottagaren har väl aldrig funkat särskilt bra? Signalstyrkan för marknätet visade noll för mig trots att jag hade perfekt bild när jag kopplade antennen direkt till TVn.

Postad 19 augusti 2009 - 16:14

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Min TV6 är oxå mkt proplem med,pixlig,hackig och ibland hänger sig den kanalen men inte boxen.
Tycker det är ganska otroligt att det kan vara så här mkt problem på en å samma produkt.

Postad 19 augusti 2009 - 18:43

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Använder inte DVB-T mottagaren mycket. Ser på den endast när fotbollslandslaget spelar. Har aldrig haft problem med bilden utan tycker den är bra. Ser heller ingen skillnad på SVT mark och satellit SD. Jag har också XP Mediacenter och Pinnacle TV kort och denna box ger bättre signal vi dåligt väder.

jag Är faktiskt nöjd med den marksända mottagaren på denna box. trot om ni vill eftersom jag är så missnöjd med annat.

Redigerat av ruva, 19 augusti 2009 - 18:45.

Postad 20 augusti 2009 - 13:23

SmiledDiamond
  • SmiledDiamond
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Vilken härlig tråd! :(
Har läst igenom det mesta och är klart tveksam till Sagem-boxen.
Finns det några bättre alternativ på HDbox som tar CD, med eller utan hårddisk?

Postad 20 augusti 2009 - 15:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vilken härlig tråd! :(
Har läst igenom det mesta och är klart tveksam till Sagem-boxen.
Finns det några bättre alternativ på HDbox som tar CD, med eller utan hårddisk?

Inte om du ska följa CDs policy. Petar du in kortet i någon annan box, så är det på egen risk. Rent teoretiskt ska kortet vara bundet till en viss boxtyp. Dock inte till en viss box-individ, som tyvärr Viasat envisas med.

Postad 21 augusti 2009 - 11:23

champnicke
  • champnicke
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
har fått problem efter senaste uppdateringen så visas ej Svt Hd i 720p.
Innan så bytte boxen i Svt Hd till 720 P men nu kommer det upp att det är 1080i istället.
Ngn som har tips hur man kan få 720P på Svt Hd?

Postad 21 augusti 2009 - 11:26

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Innan så bytte boxen i Svt Hd till 720 P men nu kommer det upp att det är 1080i istället.

Testa en fabriksåterställning...

Postad 21 augusti 2009 - 11:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Boxen ger den utsignal som du har angivet och kan inte byta per automatik. Undantag dock som nämnts om man gör en fabriksåterställning så funkar automatiken, men så snart du ändrar igen så är det kört. Jag tror egentligen inte att det är tänkt att funka per automatik, utan att det ska vara den signal som man har angivet (så fungerar det på Pace-boxen tex)

Postad 21 augusti 2009 - 14:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ja den tråden var inte direkt överutnyttjad B) :lol:

Nu finns det en nystartad tråd om Pace-boxen. För er som har den, funderar på att byta eller bara vill se vad som skiljer mot Sagems box:
https://www.minhembi...p;#entry2539705

Postad 22 augusti 2009 - 21:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Läst tråden och blev sugen på att byta men synd att Viasat inte har TV4 HD och Allsvenskan i HD som finns i Canal+ Sport HD. Fast några saker överväger till den andra boxens fördel och som man verkligen saknar i denna box:

Kunna sätta inspelningar på serier.
Aktiverad nätverksanslutning
Att inte bli avbruten av påbörjad inspelning när man tittar på en inspelning (ja jag ve att jag tjötar om detta).
Behov av endast en kabel in i huset.

Känns som om tekniken sprungit iväg för Canal Digital och deras box från Sagem. Denna box är så 90-tal med påklistrad hdmi-kabel. Fast mina erfarenheter av Viasat är dock att deras kundkänsla är rutten när man bl a ska säga upp abonnemanget.

Apropå att säga upp sitt abonnemang på CD. Jag hittar inget om när min uppsägningstid tar slut på "Mina sidor". Jag fick söka lite i denna tråd för att ta reda på detta. Fixa buggarna Canal Digital, annars byter jag kanske till Viasat 11 Februari 2010. Att gå i säng med Sagem var nog det sämsta ni kunde göra och troligen förlorar ni kunder på det äktenskapet. Rätt åt er, säger jag efter snart 2 års lidande.

Redigerat av ruva, 22 augusti 2009 - 22:04.

Postad 23 augusti 2009 - 00:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Apropå att säga upp sitt abonnemang på CD. Jag hittar inget om när min uppsägningstid tar slut på "Mina sidor". Jag fick söka lite i denna tråd för att ta reda på detta. Fixa buggarna Canal Digital, annars byter jag kanske till Viasat 11 Februari 2010. Att gå i säng med Sagem var nog det sämsta ni kunde göra och troligen förlorar ni kunder på det äktenskapet. Rätt åt er, säger jag efter snart 2 års lidande.

Precis! Att ha engelska Pace med bl a hela den brittiska HD-marknaden som "medkunder" när det gäller box och operativsystem till denna känns oerhört stabilt jämfört med franska Sagem. ;) Visserligen inte just denna version av box, 850NV, då det finns en boxversion för varje marknad, men operativet är detsamma, vilket innebär att halva Europa använder samma "ViO"-gränssnitt som Viasat. Hur stor är marknaden för Sagem i en jämförelse?

Postad 24 augusti 2009 - 21:26

hank the hunk
  • hank the hunk
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hej,

Jag får inte in några marksända kanaler, ingen mottagning alls på DTT.
Min vanliga antenn är comhem ansluten, är det därför det inte funkar?

/henrik

Postad 24 augusti 2009 - 21:35

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej,

Är det bara jag som har grava problem med textningens synk på Travel Channel (kanal 48)? Oftast är den upp till 30sek efter, sjukt STÖRIGT.

S7

Postad 25 augusti 2009 - 05:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej,

Jag får inte in några marksända kanaler, ingen mottagning alls på DTT.
Min vanliga antenn är comhem ansluten, är det därför det inte funkar?

/henrik

Hur kan en antenn vara comhem-ansluten? Det är ju kabel... :o
Men om du menar att du har kabel-TV i uttaget och det inte finns någon marksignal där så är det ju inte så konstigt om det inte funkar. ;)

Postad 25 augusti 2009 - 08:06

hank the hunk
  • hank the hunk
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hur kan en antenn vara comhem-ansluten? Det är ju kabel... :)
Men om du menar att du har kabel-TV i uttaget och det inte finns någon marksignal där så är det ju inte så konstigt om det inte funkar. :)

Hej,

Jag menar alltså att jag bor i en lgh med comhem kabel-tv, där finns väl typ 6:an och etc utan abonemang hos comhem, denna signal kan man inte använda till DTT-ingången på Sagem-boxen?

/henrik

Postad 25 augusti 2009 - 10:12

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har fortfarande problem med att textningen inte hänger med på inspelade program ffa på Canal+
har nu min tredje box, detta probelm har bara funnits på box 2 och 3.
Vad skall man göra ?
Förslag ?

Deca

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.