* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 05 januari 2009 - 19:28
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
edit: Hur zoomar jag in resp ut på tvixen då ?!
Men alltså det är på TV´n jag ej kan välja Andra format (som finns men är gråade) Kan inte välja 4:3 på tv´n bara auto eller wide fast jag har andra format som inte är valbara kollar jag tv så kan jag välja nästan alla....
Jag tror det nolmasla är att man inte kan välja alla bildlägen när man kör HDMI,DVI eller VGA, det går inte på min TV heller som är en Fujitsu Siemens. Tvixen zoomar du ganom att trycka på zoomknapen (under nian) och sedan när det står Zoom mode på skärmen trycker du på pil upp eller ner för att zoom in eller ut.
Postad 06 januari 2009 - 01:41
Glenn2
-
Glenn2
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hur mycket buggar stöter man på som normalanvändare? Har läst mycket i tråden nu och även i Popcorn Hour tråden och där verkar det inte snackas lika mycket om buggar, vilken är värst på buggar? [har inte läst hela trådarna så klart...]
Funderar på att skaffa en Tvix till enbart diverse HD filer från dator. Då borde den väl inte hålla på och bugga sig?
Jag ska ha en intern hårddisk tänkte jag och lägga över filer genom USB (räcker det att bara koppla loss Tvixen och sen bara koppla in en USB från dator till Tvixen). Inge nätverk, bilder eller Mp3... Sånt har jag datorn till.
Postad 06 januari 2009 - 02:17
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Hur mycket buggar stöter man på som normalanvändare? Har läst mycket i tråden nu och även i Popcorn Hour tråden och där verkar det inte snackas lika mycket om buggar, vilken är värst på buggar? [har inte läst hela trådarna så klart...]
Funderar på att skaffa en Tvix till enbart diverse HD filer från dator. Då borde den väl inte hålla på och bugga sig? Jag ska ha en intern hårddisk tänkte jag och lägga över filer genom USB (räcker det att bara koppla loss Tvixen och sen bara koppla in en USB från dator till Tvixen). Inge nätverk, bilder eller Mp3... Sånt har jag datorn till.
Utan att ta något parti för endera märke... det är nog jämnt skägg. Tvix-ägarna har betalat mer för sina och är kanske lite aggressivare? Är nätverk helt ointressant så är kanske Western digtal's WD TV en aspirant med tanke på priset? Inte riktigt så polerad som Tvix eller Popcorn, men det hände en hel massa redan i första firmwareuppgraderingen. EDIT: Varken Tvix eller Popcorn har så mycket buggar att du behöver bli gråhårig /EDIT.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 06 januari 2009 - 02:20.
Postad 06 januari 2009 - 18:13
Unregistered33406b1c
-
Unregistered33406b1c
-
Rookie
-
8 inlägg
Det finns en Samba-server i TVIX 6500. Det enklaste sättet att nå den är att öppna utforskaren i PCn och skriva in \\nnn.nnn.nnn.nnn i adressraden (där nnn.nnn.nnn.nnn är IP-adressen till TVIX). ID=tvixhd1 PW= tvixhd1
Sedan kan du klippa och klistra filer till och från TVIX i utforskaren.
/Göran
Jag har skrivit in tvixens ip men kommer ändå inte upp någon förfrågning om lösen etc etc. Någon inställning jag har glömt?? Tack!!! Nu rockar det....
Redigerat av Unregistered33406b1c, 07 januari 2009 - 16:46.
Postad 06 januari 2009 - 19:37
Sisko
-
Sisko
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Jag har skrivit in tvixens ip men kommer ändå inte upp någon förfrågning om lösen etc etc. Någon inställning jag har glömt??
Tack!!!
Jag har för mig att jag skrev in \tvixhd1 på slutet, dvs \\nnn.nnn.nnn.nnn\tvixhd1 - prova om det gör någon skillnad.
Postad 07 januari 2009 - 12:09
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Är det någon mer än jag som fått problem med den senaste firmwaren, 1.3.74!?
När jag lagt in den igår kväll fick jag ingen bildsignal ut till projektorn. La in den gamla firmwaren igen och vips fungerade allt som vanligt,,
Har egentligen inte haft något strul med tvixen men tänkte att det är aldrig fel att uppdatera sig.
Tänkte bara kolla ifall någon med bättre koll har något svar / martin
Redigerat av martiin82, 07 januari 2009 - 12:10.
Postad 07 januari 2009 - 12:34
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
När jag lagt in den igår kväll fick jag ingen bildsignal ut till projektorn. La in den gamla firmwaren igen och vips fungerade allt som vanligt,, Har egentligen inte haft något strul med tvixen men tänkte att det är aldrig fel att uppdatera sig. Tänkte bara kolla ifall någon med bättre koll har något svar / martin
Det finns de som har problem, och det finns de som inte har det. Jag tror det kan hänga på hur man uppdaterar mjukvaran. Det verkar vara viktigt att man gör uppdateringen i Safe-mode (sök i tråden hur man gör), och att man när man har gjort uppdateringen, kanske till och med gör en fabriksåterställning. Kanske är det, bland annat, det som gör att vissa har problem, och andra inte... Det skadar inte att testa. Två-tre sidor tillbaka eller något, skrev jag hur man kan uppgradera så bra som möjligt, med ett bra tillägg av Göran. Kolla in det om du vill testa igen. Här har du ett par som eventuellt fortfarande har, och några som trodde sig ha problem med den eller de senare versionerna av mjukvaran, efter 1.2.52, men som löste sig med olika medel. Därför sluter jag mig till att det är långt ifrån alla som "tror" sig ha problem med senaste firmwaren, som verkligen har det: http://forum.canman....read.php?t=6554
Postad 07 januari 2009 - 16:43
Unregistered33406b1c
-
Unregistered33406b1c
-
Rookie
-
8 inlägg
När jag lagt in den igår kväll fick jag ingen bildsignal ut till projektorn. La in den gamla firmwaren igen och vips fungerade allt som vanligt,, Har egentligen inte haft något strul med tvixen men tänkte att det är aldrig fel att uppdatera sig. Tänkte bara kolla ifall någon med bättre koll har något svar / martin
Jag tror att när man uppdaterar FW på tvixen så försvinner alla "bildinställningar". Tryck därför på "TV OUT" på fjärrpan efter uppdatering. Gå därefter in och ändra inställningarna i setuppen. Gjorde nämligen detta igår kväll. Hoppas allt ska gå bra. Tvixa väl
Postad 07 januari 2009 - 17:36
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Tackar för hjälpen Lejvan och sean.wiklund!
Tror jag testar de där med tv-out först,, att jag inte tänkte på de...
Postad 07 januari 2009 - 19:29
Unregistered451cc69b
-
Unregistered451cc69b
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
En liten fundering....
Jag har inte tänkt på detta förrens nu, men när jag kollar film från tvixen så kan jag endast välja mellan "auto" och "Wide screen" på min tv (Philips Ambilight 42" plasma) och dom andra alternativen är "gråade" (går ej att välja) nån som vet vad det kan vara ? Anledningen till att jag vill kunna välja 16:9 Wide eller Letter etc är att kör jag på Auto så får jag texten på filmerna lite för långt ner i underkant och kör jag endast Wide screen så blir bilden lite för liten.
Känns som allt jag kör från Tvixen endast har dessa 2 alternativ trots att TV´n har stöd för fler inställningar.
Jag kör med HDMI från 6500 till Tv´n
I de allra flesta fall när du har minskade valmöjligheter på bildvisaren, beror det på vad du skickar ut från bildkällan. Pröva att ändra upplösning och ändra i/p. Pröva även att skicka 576i via komponent och se så att du får alla valmöjligheter på TV:N, pröva sen 576i över HDMI, se om skillnad. Pröva dig fram så. Ev. kanske TV:n har en inställning om hur den skall beskära bilden som kommer in via HDMI. Generella svar och lite tester krävs... men ett tips på vägen.
Postad 07 januari 2009 - 21:06
Kapten Zoom
-
Kapten Zoom
-
Användare
-
-
111 inlägg
Vad ska man ha för inställning i TViXen för att den ska ge fan i att skala om källmaterialet? Jag har en Pioneer 9G (5090) och ser helst att den gör jobbet... Framförallt har jag en hel del eget videomaterial inspelat i 1080i men när jag kollar upplösningen i TV:n så står det 1080p. Jag antar således att det är TViXen som skalar om från 1080i till 1080p. Min nuvarande inställning för "Video ut" i TViXen är "Auto EDID". Ska den inte lämna källan oskalad då eller är det någon annan inställning jag ska ha? Just nu har får jag känslan av att allt i material skalas om till p.
En fråga till: Vad är bästa inställning vad det gäller ljud? AnalogPCM eller Digital (för DTS, WMA o.s.v.)? Beror det på vad man har för andra prylar kopplade till TViXen? Just nu har jag en Onkyo TX-SR606 (receiver) kopplad via HDMI.
Hilfe!
Redigerat av Kapten Zoom, 07 januari 2009 - 21:30.
Postad 08 januari 2009 - 02:51
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Vad ska man ha för inställning i TViXen för att den ska ge fan i att skala om källmaterialet? Jag har en Pioneer 9G (5090) och ser helst att den gör jobbet... Framförallt har jag en hel del eget videomaterial inspelat i 1080i men när jag kollar upplösningen i TV:n så står det 1080p. Jag antar således att det är TViXen som skalar om från 1080i till 1080p. Min nuvarande inställning för "Video ut" i TViXen är "Auto EDID". Ska den inte lämna källan oskalad då eller är det någon annan inställning jag ska ha? Just nu har får jag känslan av att allt i material skalas om till p.
En fråga till: Vad är bästa inställning vad det gäller ljud? AnalogPCM eller Digital (för DTS, WMA o.s.v.)? Beror det på vad man har för andra prylar kopplade till TViXen? Just nu har jag en Onkyo TX-SR606 (receiver) kopplad via HDMI.
Hilfe!
Varför inte prova istället för att fråga? När du har autoinställning så väljer Tvixen högsta och "bästa" utsignal som TV'n klarar, vilket då blir 1080p. Ställ in den på 1080i om du hellre vill att TV'n ska deinterlace'a (inte skala i detta fallet), men det lär bli sämre om du sen spelar upp progressivt material som först ska interlace'as och sen deinterlace'as i TV'n igen. Skulle tro att det kommer att bli ganska likartat resultat om du låter den vara som om du ändrar till 1080i. Prova och rapportera ditt resultat, för det hade varit kul att höra din åsikt. På min lite äldre Pioneer så är det bara DVD-material som blir bättre om jag låter TV'n skala upp den själv.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 08 januari 2009 - 02:53.
Postad 08 januari 2009 - 02:57
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
En liten kul grej. Jag bestämde mig för att säkerhetskopiera TviXens interna HDD. Gör detta utanför. Inbillar mig att det går fortare. Körde några överförda DVD filmer till en annan HDD som jag satte in temporärt i spelaren. Bl a den som jag tittade på innan jag abrupt bestämde mig för backup-görandet. TViXen kommer ihåg var jag slutade i filmen - fast det är en annan HDD. Trevligt.
Redigerat av Tompa123, 08 januari 2009 - 03:00.
Postad 08 januari 2009 - 10:57
Grodman
-
Grodman
-
Amatör
-
-
55 inlägg
En liten kul grej. Jag bestämde mig för att säkerhetskopiera TviXens interna HDD. Gör detta utanför. Inbillar mig att det går fortare. Körde några överförda DVD filmer till en annan HDD som jag satte in temporärt i spelaren. Bl a den som jag tittade på innan jag abrupt bestämde mig för backup-görandet. TViXen kommer ihåg var jag slutade i filmen - fast det är en annan HDD. Trevligt. 
Säkert en funktion dom jobbat länge med istället för att lägga krutet på t.ex mms.  OBS! Detta är ett dåligt skämt från min sida.
Postad 08 januari 2009 - 18:22
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
ursäkta om man jag frågar , det har säkert frågats 100 gånger tidigare om detta, men orkar inte bläddra igenom så många sidor ...
kan man koppla in en extern hårddisk till tvixen och kolla filmer på det sättet ?
såg att Fyndbörsen har höjt priset med 600 kr  tråkigt ...
Redigerat av Tigerofsweden, 08 januari 2009 - 18:23.
Postad 08 januari 2009 - 18:26
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
kan man koppla in en extern hårddisk till tvixen och kolla filmer på det sättet ?
Japp. Det går. Du kan ansluta två st USB-källor, vilka kan vara till exempel ett USB-minne, en kamera (utan krav på drivrutiner etc.) en MP3-spelare osv. Och ja, det går alltså att spela upp filmen även från hårddisken även om den är extern.
Postad 08 januari 2009 - 18:58
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1 356 inlägg
######r fan va smidigt .... =) perfekt då egentligen ju ...
det jag behöver är alltså egentligen en spelare som endast klarar spela upp FILM kanon , för jag ska bara använda den till film , xvid , bluray och dvd-r ... finns det någon som är stabilare än tvix på det tro ?
Postad 08 januari 2009 - 19:13
Unregistered023cb8f5
-
Unregistered023cb8f5
-
Användare
-
-
175 inlägg
Köpte min 6500 på fyndbörsen för nån vecka sen för 3250:- inkl frakt. Fick t.o.m en 2 meter lång HDMI-kabel i lådan.
Fler ställen som bjuder på den kabeln?
Eftersom att jag behövt köpa en kabel om jag inte fått en (var faktiskt iväg dagen innan jag fick den på posten och kollade på kabel men de a slut) så kan man väl säga att man gett ungefär 2900:- för boxen med kabeln borträknat
Redigerat av Unregistered023cb8f5, 08 januari 2009 - 19:15.
Postad 08 januari 2009 - 20:37
L3go
-
L3go
-
Rookie
-
4 inlägg
Köpte min nyligen på Dustinhome, de hade också ett erbjudande om att man fick med en 2 m lång HDMI-SUPRA kabel. Dock tyckte jag att den var übertjock, så jag använder den inte =)
Redigerat av L3go, 08 januari 2009 - 20:37.
Postad 09 januari 2009 - 01:17
Tubalkain
-
Tubalkain
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej alla Tvixare. Hoppas att ni lan hjälpa mig med följande problem;
Jag HAR lyckats få till en uppkoppling mellan datorn och Tvixen på båda håll. Har pingat till höger och vänster och det funkar fint. Har även lyckats streama materiall.
MEN
Tvixen "glömmer" den trådlösa uppkopplingen när man stänger av den(Tvixen) vilket innebär att när jag sätter på den(TVixen) igen så upprättas ingen wifi-koppling mellan Tvixen och datorn. Således måste jag göra en ny wifi-sökning ok bekräfta den för att få en koppling mellan datorn och Tvixen.
Kan tillägga att jag är tvungen att köra med oskyddat nätverk eftersom Tvix inte klarar WPA-kryptering samtidigt som min router inte klarar att kryptera WEP. Därför var min tanke att köra men dolt SSID men det spricker ju rejält med tanke på ovan nämnda problem.
Oerhört tacksam för hjälp ty detta tar tid och ger min gråa hår.
Postad 09 januari 2009 - 10:24
Klasseman
-
Klasseman
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej, Jag har en idé om att ansluta enklare aktiva högtalare utan möjlighet till toninställning typ bas och diskant till Tvix,en och undrar därför ifall detta skulle fungera och har Tvixen (6500) i så fall egen bas/diskantinställning? MvH Klas
Postad 09 januari 2009 - 10:34
Unregisteredbc7538b2
-
Unregisteredbc7538b2
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
måste tvixen va igång om man ska föra över filer till den eller beror det på om man kör ftp eller samba?
Postad 09 januari 2009 - 10:47
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hej,
Jag har en idé om att ansluta enklare aktiva högtalare utan möjlighet till toninställning typ bas och diskant till Tvix,en och undrar därför ifall detta skulle fungera och har Tvixen (6500) i så fall egen bas/diskantinställning?
MvH Klas
Nej, Tvixen har inte enga tonkontroller. måste tvixen va igång om man ska föra över filer till den eller beror det på om man kör ftp eller samba?
Tvixen måste vara igång. Även datorn du använder för att föra över filerna måste vara igång  .
Redigerat av No_Jah, 09 januari 2009 - 10:47.
Postad 09 januari 2009 - 10:59
Unregisteredefd85ed3
-
Unregisteredefd85ed3
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Är det någon som har haft ljudproblem med xvid 65-firmwaren? Ibland blir det inget ljud när man startar filerna och vissa filer som det har varit ljud på slutar fungera också. Riktigt störande faktiskt. Det har dock blivit lite bättre men man vill ju att det ska vara perfekt
Postad 09 januari 2009 - 20:28
magnus7710
-
magnus7710
-
Rookie
-
5 inlägg
Har problem!
Har Vista och när jag kopplar Tvixen till lapptoppen via USB-sladden som medföljer så hittar datorn inte drivrutinerna. Får fram att drivrutinerna misslyckades att installeras men att maskinvaran fungerar korrekt. Hittar inte Tvixen i datorn. Har försökt söka online, den upprepar att den bästa drivrutinen redan har installerats. Tvixen fungerar med extern hårddisk.
Tacksam för hjälp.
Magnus
Postad 09 januari 2009 - 21:32
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Har problem! Har Vista och när jag kopplar Tvixen till lapptoppen via USB-sladden som medföljer så hittar datorn inte drivrutinerna. Får fram att drivrutinerna misslyckades att installeras men att maskinvaran fungerar korrekt. Hittar inte Tvixen i datorn. Har försökt söka online, den upprepar att den bästa drivrutinen redan har installerats. Tvixen fungerar med extern hårddisk. Tacksam för hjälp. Magnus
Har du en intern hårddisk - för annars fungerar inte USB-kopplingen mellan TVIX och datorn? Om du har intern disk i TVIX - är den formatterad? /Göran
Postad 09 januari 2009 - 21:46
magnus7710
-
magnus7710
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej Göran!
Jag har ingen intern hårddisk. Så det kanske förklarar det hela. Men hur uppdaterar jag till ny Firmware om jag inte kan göra det via datorn och USB?
MVH Magnus
Postad 09 januari 2009 - 21:51
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Hej Göran! Jag har ingen intern hårddisk. Så det kanske förklarar det hela. Men hur uppdaterar jag till ny Firmware om jag inte kan göra det via datorn och USB? MVH Magnus
Lägg nya firmwarefilen på din externa hårddisk och starta uppgraderingen från den precis som när du startar en film.
Postad 09 januari 2009 - 21:52
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
tror inte d finns andra sätt... i manualen står det att man kan göra det på 3 olika sätt. Ett genom att läga den i HD å köra det därifrån, en att lägga den på ett USB minne eller extern HD å köra det på d sättet, och ett genom nätverket. Hur kommer det sig att du inte kan göra det genom usb?
Postad 09 januari 2009 - 22:03
magnus7710
-
magnus7710
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag trodde att det gick att koppla Tvixen till datorn direkt via USB-sladden utan att jag hade intern hårddisk. Jag ska prova att lägga in firmwaren på den externa och uppdatera.
Tack för all hjälp.
Postad 09 januari 2009 - 22:47
Unregisteredc52e0720
-
Unregisteredc52e0720
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Spela upp .rar?
Har sökt runt en del efter information om det är möjligt att spela upp filmer i .rar i Tvixen.. De flesta säger nej, men det verkar finnas för linux?
http://forum.opentvi...c.php?f=9&t=148
Sen finns ju Llink för andra mediaspelare, http://www.lundman.n...index.php/Llink
Det handlar inte om att det "tar för lång tid" att packa upp själv, utan bara att det vore mycket smidigt och trevligt att kunna sköta allt från tvixen direkt.
Så det borde ju vara möjligt? Någon kanske vet om det finns något projekt som funkar i windows?
/ Cres
*bump* =\
Postad 09 januari 2009 - 23:02
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Jag trodde att det gick att koppla Tvixen till datorn direkt via USB-sladden utan att jag hade intern hårddisk. Jag ska prova att lägga in firmwaren på den externa och uppdatera. Tack för all hjälp.
ah sorry, missförstod, trodde du menade USB minne...
Postad 10 januari 2009 - 14:50
IPTV
-
IPTV
-
Användare
-
-
144 inlägg
Finns det nån möjlighet eller annan firmware som erbjuder en web klient så man kan koppla upp sig mot Film2Home och streama till Tvixen?
Postad 10 januari 2009 - 16:32
Unregistered9c2c5781
-
Unregistered9c2c5781
-
Amatör
-
-
76 inlägg
*bump* =\
Fattar inte riktigt vad du menar med "lösningar för windows"?? TViXen kör ju med linux i burken så det är det som diskuteras på Opentvix, m.a.o kompilera en ny FW till TViXen inte lägga in någon funktion i windows. Vill du ha möjligheten att köra direkt från .rar så får du nog prova opentvix istället för orginal FW.
Postad 10 januari 2009 - 19:05
Unregisteredc52e0720
-
Unregisteredc52e0720
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Fattar inte riktigt vad du menar med "lösningar för windows"??
TViXen kör ju med linux i burken så det är det som diskuteras på Opentvix, m.a.o kompilera en ny FW till TViXen inte lägga in någon funktion i windows. Vill du ha möjligheten att köra direkt från .rar så får du nog prova opentvix istället för orginal FW.
Ah ok, trodde att det var en lösning för folk som körde linux på filservern. Kanske värt att kika in den alternativa firmwaren då. Men varför finns inte Llink till Tvix då? sådan enorm skillnad bör det väl inte vara på chipen de använder sig av? * Nu har jag läst på och fattat vad open tvix faktiskt är. Någon som provat senaste releasen? Och finns det rar-support eller var tråden ovan någon som bara försökte?
Redigerat av Unregisteredc52e0720, 10 januari 2009 - 19:25.
Postad 11 januari 2009 - 00:46
magnus7710
-
magnus7710
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej!
Ska köpa hårddisk att sätta i Tvixen. Om jag förstår det rätt är det så att det inte går att föra över filer större än 4Gb om den är formaterad FAT32. Fungerar NTFS lika bra med tvixen. Om jag låter tvixen själv formatera HDD:n fungerar det då med större filer eller måste jag formatera HDD:n med hjälp av datorn? Möter jag några problem med NTFS.
Tacksam för tips!
Tack för Hjälpen No_Jah, ska prova detta.
Redigerat av magnus7710, 11 januari 2009 - 12:29.
Postad 11 januari 2009 - 08:49
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hej! Ska köpa hårddisk att sätta i Tvixen. Om jag förstår det rätt är det så att det inte går att föra över filer större än 4Gb om den är formaterad FAT32. Fungerar NTFS lika bra med tvixen. Om jag låter tvixen själv formatera HDD:n fungerar det då med större filer eller måste jag formatera HDD:n med hjälp av datorn? Möter jag några problem med NTFS. Tacksam för tips!
Stoppa i den nya disken i tvixen och följ instruktionenrna på TV:n, så blir blir disken partitionerad ock formaterad med NTFS.
Postad 11 januari 2009 - 13:44
Glenn2
-
Glenn2
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Följer det med någon HDMI kabel med Tvixen? [6500a]
Köpt en på Fyndbörsen men inte fått den ännu.
Postad 11 januari 2009 - 14:40
Unregisteredc52e0720
-
Unregisteredc52e0720
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Japp, det kommer med en i lådan. Vet dock inte hur lång den är.
Postad 11 januari 2009 - 14:46
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
japp, 1 meter, eller 1,5 inte längre än så...
Postad 11 januari 2009 - 19:50
XiOUS
-
XiOUS
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej! Köpte för någon dag sedan en Tvix 6500A (utan hårddisk) och har lite frågor. 1. I manualen står det: "Varning: Om du byter ut hårddisken i en TViX utrustad med hårddisk gäller inte längre garantin." Detta innebär alltså att man kan sätta i en hårddisk i min Tvix (som saknar hårddisk från början) utan att garantin på Tvix:n är förbrukad? 2. Är Western Digital 1TB SATA II Caviar GP (IntelliPower / 16MB Cache) http://www.webhallen...79&ref=Prisjaktett bra alternativ för Tvix 6500A, finns det bättre? 3. När jag kopplar Tvix:n direkt till datorn via Usb-sladden som medföljer så står det "USB ON" på display:n men datorn säger något i stil med att Tvix:n inte kan starta (datorn hittar den men något blir fel så jag kommer inte åt den i utforskaren). Beror detta på att jag inte har någon intern hårddisk i Tvix:n?
Postad 11 januari 2009 - 20:06
Unregistered023cb8f5
-
Unregistered023cb8f5
-
Användare
-
-
175 inlägg
Följer det med någon HDMI kabel med Tvixen? [6500a] Köpt en på Fyndbörsen men inte fått den ännu.
Köpte min 6500 från fyndbörsen för ett par veckor sen. Fick med en HDMI-kabel på 2 meter.
Postad 11 januari 2009 - 20:11
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Hej!
Köpte för någon dag sedan en Tvix 6500A (utan hårddisk) och har lite frågor.
1. I manualen står det: "Varning: Om du byter ut hårddisken i en TViX utrustad med hårddisk gäller inte längre garantin." Detta innebär alltså att man kan sätta i en hårddisk i min Tvix (som saknar hårddisk från början) utan att garantin på Tvix:n är förbrukad?
2. Är Western Digital 1TB SATA II Caviar GP (IntelliPower / 16MB Cache) http://www.webhallen...79&ref=Prisjakt ett bra alternativ för Tvix 6500A, finns det bättre?
3. När jag kopplar Tvix:n direkt till datorn via Usb-sladden som medföljer så står det "USB ON" på display:n men datorn säger något i stil med att Tvix:n inte kan starta (datorn hittar den men något blir fel så jag kommer inte åt den i utforskaren). Beror detta på att jag inte har någon intern hårddisk i Tvix:n?
1. jap  tvixen brukar komma tomma och köper man en med hårddisk så brukar den komma separat... Så garantin gäller fortfarande. 2. vet ej 3. Japp, du måste ha en hårddisk i tvixen för att den ska ploppa upp i utforskaren när du kopplar i usb´n...
Postad 11 januari 2009 - 20:24
XiOUS
-
XiOUS
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
1. jap tvixen brukar komma tomma och köper man en med hårddisk så brukar den komma separat... Så garantin gäller fortfarande.
2. vet ej
3. Japp, du måste ha en hårddisk i tvixen för att den ska ploppa upp i utforskaren när du kopplar i usb´n...
Tack så mycket för svaren! Då förstår jag inte riktigt vad de menar med att garantin inte gäller längre om man byter ut hårddisken, betyder det att garantin på enbart hårddisken inte gäller då eller garantin på Tvix:n?
Postad 11 januari 2009 - 20:36
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
2. Är Western Digital 1TB SATA II Caviar GP (IntelliPower / 16MB Cache)
Jag har en sådan disk i TVIX 6500 och den har fungerat bra. /Göran
Postad 11 januari 2009 - 20:40
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Då förstår jag inte riktigt vad de menar med att garantin inte gäller längre om man byter ut hårddisken, betyder det att garantin på enbart hårddisken inte gäller då eller garantin på Tvix:n?
Det går (iaf förut) att köpa Tvixen med förmonterad hårddisk, jag gissar att formuleringen kommer därifrån. Men det är iaf inget du behöver bry dig om.
Postad 11 januari 2009 - 23:54
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
En fråga.
Någon som har testat llink med opentvix och kan berätta om sina erfarenheter.
Är så fruktansvärt sugen att kunna streama från rar.
Mvh
Postad 12 januari 2009 - 03:01
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
japp, 1 meter, eller 1,5 inte längre än så...
...och inte mycket att ha. Tycker jag iaf... En fråga: Jag har börjat att koda musikfilerna i Flac-formatet istället för Mp3. Lite större, men Mycket bättre ljud. MEN! Det klickar och har sig när jag spelar upp dem(via Netgear NAS'en - men även om jag kör via interna HDD'n. Är det någon mer som har det problemet???
Redigerat av Tompa123, 12 januari 2009 - 03:06.
Postad 12 januari 2009 - 11:31
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
...och inte mycket att ha. Tycker jag iaf...
En fråga:
Jag har börjat att koda musikfilerna i Flac-formatet istället för Mp3. Lite större, men Mycket bättre ljud. MEN! Det klickar och har sig när jag spelar upp dem(via Netgear NAS'en - men även om jag kör via interna HDD'n. Är det någon mer som har det problemet???
Har du volymkontrollen ställd på 25 i Tvixen?
Postad 12 januari 2009 - 12:38
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Har du volymkontrollen ställd på 25 i Tvixen?
Jag kör flac via Netgear NAS (ReadyNAS Duo) utan problem, så ditt problem har förmogligen med kodningen att göra. Jag användere EAC för att rippa mina skivor.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|