Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Panasonic PV60 / PV600 *

5878 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PV60 (TV) 2 8.578946 (18) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV60 (TV) 1 9.676362 (274) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PV600 (TV) 1 9.214284 (13) Inga priser
Panasonic Viera TH-37PV600 (TV) 0 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV600 (TV) 1 9.285714 (6) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PX600 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TH-50PV60 (TV) 1 9.461538 (12) Inga priser
53 relaterade trÄdar
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlĂ€gg) 12 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlĂ€gg) 15 år sedan
Panasonic PV45/PV60 - trasig - vertikal lysande linje (4 inlĂ€gg) 15 år sedan
Panasonic PV60 42" (28 inlĂ€gg) 15 år sedan
MIn tv dog, Panasonic TH-37PV60EH (0 inlĂ€gg) 15 år sedan
Panna PV60 Konfiguration (251 inlĂ€gg) 16 år sedan
Magentabrus pĂ„ Panasonic TH-42pv60e (41 inlĂ€gg) 16 år sedan
Windows 7 & Panasonic PV60 (7 inlĂ€gg) 16 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlĂ€gg) 16 år sedan
Pixelmappat (81 inlĂ€gg) 16 år sedan
PC och plasma (6 inlĂ€gg) 17 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild pĂ„ hdmi (8 inlĂ€gg) 17 år sedan
HjĂ€lp! YCbCr 4:4:4, 4:2:2, HDMI RGB Range? (21 inlĂ€gg) 17 år sedan
Anslutning grafikkort till plasma (5 inlĂ€gg) 17 år sedan
FlĂ€ktproblem med Panasonic PV60 (21 inlĂ€gg) 18 år sedan
panasonic th-50pv600 eller pioneer 427xd (4 inlĂ€gg) 18 år sedan
Panasonic - TH-50PV60E (45 inlĂ€gg) 18 år sedan
radera denna trĂ„d... (0 inlĂ€gg) 18 år sedan
Panasonic TH-50PV60E eller Philips 50PF7521D? (48 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic pv600 eller px70? (2 inlĂ€gg) 19 år sedan
GĂ€stbok för pinkgoat ( inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic PV60 vs FS Myrica VQ40-2 (5 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic pv60 vs. Hitachi 42PD8600 ? (87 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PV60E kopplad till Dator/htpc (3 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic PV60 + Mac Mini ? (0 inlĂ€gg) 19 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlĂ€gg) 19 år sedan
Problem vid pc-inkoppling o ljud (PV60) (4 inlĂ€gg) 19 år sedan
Plasma 50 tums kommer priserna gĂ„ ner? (4 inlĂ€gg) 19 år sedan
Samsung PS-42Q7H eller Panasonic TH-42PV60? (12 inlĂ€gg) 19 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlĂ€gg) 19 år sedan
PHILIPS 42PF5331 vs PANASONIC TH42PV60E? (7 inlĂ€gg) 19 år sedan
Brusig bild panasonic 42 pv60 (9 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panna 37pv60 vs 42pv60 (8 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PV60E vs. Sony KDL-40W2000 (5 inlĂ€gg) 19 år sedan
Bildprobs pĂ„ min PV60 (11 inlĂ€gg) 19 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlĂ€gg) 19 år sedan
InstĂ€llningar pĂ„ panasonic th-pv 60 (0 inlĂ€gg) 19 år sedan
Pris pĂ„ panasonic pv60 (10 inlĂ€gg) 19 år sedan
Pioneer PDP-427XD vs Panasonic TH-42PV600 (13 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH-42PX600 (8 inlĂ€gg) 19 år sedan
Val av TV i 15000kr klassen (5 inlĂ€gg) 19 år sedan
Konsultuppdrag (17 inlĂ€gg) 19 år sedan
Hur mĂ„nga flĂ€ktar skall det vara pĂ„ panasonic pv60 (3 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panasonic TH- 50PV600 eller Pioneer PDP-507XA (3 inlĂ€gg) 19 år sedan
pv60 vs pv600 (37 inlĂ€gg) 19 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlĂ€gg) 19 år sedan
Förskjuten bild pĂ„ nya "Pannan" (12 inlĂ€gg) 19 år sedan
PV600 (12 inlĂ€gg) 19 år sedan
Duger 1024x720 i upplösning? (27 inlĂ€gg) 20 år sedan
PV600 og Fotball VM not good (4 inlĂ€gg) 20 år sedan
LG 42PX5R lr. Panasonic TH-42PV60 vilken Ă€r bĂ€st? (22 inlĂ€gg) 20 år sedan
PV60 eller M61? (16 inlĂ€gg) 20 år sedan
Panasonic TH-37PV60E (1 inlĂ€gg) 20 år sedan

Postad 03 March 2007 - 10:23

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0

Kribban: Lyssna pÄ frugan.. lÄgt Àr bÄde snyggare och mycket mycket mycket skönare att titta pÄ... (skönare att hÄlla huvudet lite nedÄt istÀllet för uppÄt). Chocka och kör pÄ 70!

<{POST_SNAPBACK}>

den landade pÄ 80 cm :D

MÄste sÀga att jag Àr lite i chock :D Jag kopplade in min Pioneer DV-737 (7 Är gammal) pÄ komponentingÄngen och drog igÄng Gladiator. Vilken bild :unsure: Jag visste att det var bra bild pÄ denna men att det kunde bli sÄ bra med min gamla DVD :D :D . Jag tillskriver lite av resultatet till mina nya kablar med :D

Efter att ha haft TV:en i 12 h sÄ Àr jag fantastiskt nöjd och glad :D

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

fixa lite nya bilder pÄ tv, sladdkopplingar mm hehe :D har du testat HDMI Ànnu, dÄ skulle du se xbox 360 och HDDVD pÄ denna TV.. :D

Postad 03 March 2007 - 12:59

PeugeotNisse
  • PeugeotNisse
  • AnvĂ€ndare

• 117 inlĂ€gg
  • 0

Kribban: Lyssna pÄ frugan.. lÄgt Àr bÄde snyggare och mycket mycket mycket skönare att titta pÄ... (skönare att hÄlla huvudet lite nedÄt istÀllet för uppÄt). Chocka och kör pÄ 70!

<{POST_SNAPBACK}>

MÄste sÀga att jag Àr lite i chock :D Jag kopplade in min Pioneer DV-737 (7 Är gammal) pÄ komponentingÄngen och drog igÄng Gladiator. Vilken bild :unsure: Jag visste att det var bra bild pÄ denna men att det kunde bli sÄ bra med min gamla DVD :D :D . Jag tillskriver lite av resultatet till mina nya kablar med :D

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

fixa lite nya bilder pÄ tv, sladdkopplingar mm hehe :D har du testat HDMI Ànnu, dÄ skulle du se xbox 360 och HDDVD pÄ denna TV.. :D

<{POST_SNAPBACK}>

hej Henke!

trivs du verkligen med att köra HDDVD frÄn xbox:en? den lÄter ju lite vÀl den dÀr xbox:en.

med vÀnlig hÀlsning

PeugeotNisse

Postad 03 March 2007 - 13:05

joffe11
  • joffe11
  • AnvĂ€ndare

• 202 inlĂ€gg
  • 0
Er det noen som har 50pv60 og ikke hÞrer störande ljud utan antennsladd eller ved lyse partier pÄ en film. Min hÞres veldigt godt pÄ 4,5m. Er det noe som kan hjelpe. Hva med transientskydd?

Postad 03 March 2007 - 13:09

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

fixa lite nya bilder pÄ tv, sladdkopplingar mm hehe :lol: har du testat HDMI Ànnu, dÄ skulle du se xbox 360 och HDDVD pÄ denna TV.. :D

<{POST_SNAPBACK}>

hej Henke!

trivs du verkligen med att köra HDDVD frÄn xbox:en? den lÄter ju lite vÀl den dÀr xbox:en.

med vÀnlig hÀlsning

PeugeotNisse

<{POST_SNAPBACK}>

det funkar kalas , visst lÄter den lite det Àr vÀl enda nackdelen dÄ men har man högt ljud sÄ spelar det ju ingen större roll kommer nog undvika dem allra lÀngsta dialogfilmerna dock, den lÄter ju nÀr man spelar med smÀllar man fÄr ta lÄter dock mindre med HDDVD sÄ det Àr ju ok, eventuellt skulle man köpe en TV bÀnk med glas lucka för eller nÄt.. :D

Postad 03 March 2007 - 15:19

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlĂ€gg
  • 0

Er det noen som har 50pv60 og ikke hÞrer störande ljud utan antennsladd eller ved lyse partier pÄ en film. Min hÞres veldigt godt pÄ 4,5m. Er det noe som kan hjelpe. Hva med transientskydd?

<{POST_SNAPBACK}>

MĂ€rkte igĂ„r ocksĂ„ att min lĂ€t mer vid ljusapartier, dvs rikigt ljus bilder. Men jag har bara haft den 2 dagar och idag tyckte jag den inte lĂ€t lika mycket idag som igĂ„r. Återkommer mera efter jag kört den ett tag. Jag har ingen antennsladd i och hör inget störande ljud, har dock inte provat med antennsladd i.

Postad 03 March 2007 - 18:44

kribban
  • kribban
  • MĂ€stare

• 3037 inlĂ€gg
  • 0
bilder kommer nÀr jag Àr fÀrdig med min bÀnk och alla kabelrÀnnor :D Pengarna tog slut pÄ IKEA idag sÄ jag fÄr vÀnta med bÀnkskivan i ek tills barnbidraget kommer :D

Fick igÄng min gamla laserdisc idag ocksÄ. Jag sÀger bara nostalgi :)

MVH Kribban

Postad 03 March 2007 - 18:52

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlĂ€gg
  • 0
JÀklar vilken KICK ASS bild det Àr pÄ PV60 50", helt grymt! Tyckte först att den var lite lam nÀr jag titta pÄ vanliga program pÄ tv igÄr. TÀnkte wtf, har jag pröjsat 20k för detta.
PÄ kvÀllen och natten satt jag och titta pÄ DVD och Divx. Meeeeeeeeeeeeeeeh vilken bild, t.o.m. tjejen undra om vi Àven hade köpt en ny DVD. :)
Vilka fÀrger, kontrasten och den underbara svÀrtan.... och STORLEKEN pÄ skÀrmen!!!!

Bioupplevelse till MAX!

Postad 03 March 2007 - 20:49

joffe11
  • joffe11
  • AnvĂ€ndare

• 202 inlĂ€gg
  • 0
hei. Er det noe fara for innbrÀnning nÄr man ser en film som ikke fyller hele skjermen oppe og nede? Dvs det er svart over og under.

Postad 03 March 2007 - 21:28

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • ForumrĂ€v

• 587 inlĂ€gg
  • 0

JÀklar vilken KICK ASS bild det Àr pÄ PV60 50", helt grymt! Tyckte först att den var lite lam nÀr jag titta pÄ vanliga program pÄ tv igÄr. TÀnkte wtf, har jag pröjsat 20k för detta.
PĂ„ kvĂ€llen och natten satt jag och titta pĂ„ DVD och Divx. Meeeeeeeeeeeeeeeh vilken bild, t.o.m. tjejen undra om vi Ă€ven hade köpt en ny DVD.  :D 
Vilka fÀrger, kontrasten och den underbara svÀrtan.... och STORLEKEN pÄ skÀrmen!!!!

Bioupplevelse till MAX!

<{POST_SNAPBACK}>

lÀgg gÀrna in lite bilder pÄ den in action :)

Postad 04 March 2007 - 19:12

Sveos
  • Sveos
  • ForumrĂ€v

• 658 inlĂ€gg
  • 0
Hur fungerar egentligen "Auto"-bildformat pÄ TV:n? Ibland byter den bums, ibland dröjer det. Jag har mÀrkt att den har problem med saker jag spelat in pÄ min EH65, men det kanske bara varit slumpen.

"Green Wing" som gÄr pÄ femman, t.ex. zoomar den in för mycket.

Postad 04 March 2007 - 20:39

Defense
  • Defense
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag gjorde ett misstag för cirka 3 veckor sedan, jag somnade i frÄn tv nÀr tittade pÄ en serie frÄn datorn och vakande 3 timmar senare dÄ hade den visat skrivbordet hela tiden.
Blev först lite orolig men vad ska man sÀga denna tv Àr otrolig. Det blev ingen permanent inbrÀnning bara tillfÀllig. SÄ nu kan man göra allt utan att vara orolig. För det finns inget vÀrre Àn en datorstillbild i 3 timmar.

Postad 04 March 2007 - 22:37

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • ForumrĂ€v

• 578 inlĂ€gg
  • 0

SÄ nu kan man göra allt utan att vara orolig. För det finns inget vÀrre Àn en datorstillbild i 3 timmar.

<{POST_SNAPBACK}>

Åjooo... Det Ă€r lite vĂ€rre att köra tummen genom skithuspapperet, men hey.... Det Ă€r bara mina 25 cent...

Har förresten inte heller fÄtt permanenta inbrÀnningar, trots en del misstag...

Postad 05 March 2007 - 00:29

lutti
  • lutti
  • LĂ€rjunge

• 298 inlĂ€gg
  • 0

Jag vill kunna stÀnga av den automatiska contrastkontrollen. Tittar just nu pÄ Underworld Evolution och ser hur svÀrtan fluktuerar nÀr texten visas. Verkligen irriterande!!

Robban

<{POST_SNAPBACK}>

Det hÀr lÄter inte bra. Vad sÀger ni som Àger TVn? :)

Postad 05 March 2007 - 01:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

Jag vill kunna stÀnga av den automatiska contrastkontrollen. Tittar just nu pÄ Underworld Evolution och ser hur svÀrtan fluktuerar nÀr texten visas. Verkligen irriterande!!

Robban

<{POST_SNAPBACK}>

Det hÀr lÄter inte bra. Vad sÀger ni som Àger TVn? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har försökt att lista ut var i servicemenyn man kan stÀnga denna funktion, för det Àr vad jag tror att det Àr menat som. Vem skulle inte vilja att plasman skötte svÀrtan Ät en. Problemet Àr att jag inte fÄr ens en chans att permanent stÀnga av funktionen om jag inte gillar den.

Nu sÄ hÀr efterÄt ser jag att jag troligen anklagat fel funktion. Jag tror inte att CATS -som funktionen heter, stÄr för fluktuationen. Den Àr vÀl bara igÄng pÄ auto-lÀget vÀl?

Hur som helst fluktuerar svÀrtan, speciellt nÀr bilden nÀstan Àr svart och det visas text. Trots att funktionen förmodligen Àr designad till att inte synas mÀrks den ÀndÄ. PÄ en tidigare modell kunde man stÀnga av fluktuationen i servicemenyn genom att pilla med aspect-funktionen. PÄ denna modell Àr det en ren gissning vilken parameter som sköter detta.

Robban

Postad 05 March 2007 - 10:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0

Hur som helst fluktuerar svÀrtan, speciellt nÀr bilden nÀstan Àr svart och det visas text.
Robban

<{POST_SNAPBACK}>

Mmh, jag ser detta nÀr jag har DVB-text frÄn min ComboBox (eller kabelproblem, se tidigare inlÀgg av mig?) men inte nÀr det Àr brÀnd text pÄ ex.v. SVT. Har inte testat med DVD men jag trodde problemet snarare var i boxen Àn TVn?

Det jag ser Àr en fluktation i svÀrtan/mörka fÀrger i bildens överkant. Endast synligt vid mörka nyanser.

Men - Àr det TVn som skapar detta?

Postad 05 March 2007 - 12:29

lutti
  • lutti
  • LĂ€rjunge

• 298 inlĂ€gg
  • 0
Intressant Àr det iallafall. FortsÀtt diskutera! :)

Hur Àr servicemenyn annars?

Redigerat av lutti, 05 March 2007 - 12:29.

Postad 05 March 2007 - 12:46

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0
Hur kommer man in i service menyn Àr det nÄt speciellt man bör Àndra dÀr egentligen för att optimera bilden kan det vara skadligt att hÄlla pÄ i servicemenyn har aldrig testat??, det hÀr problemet ni beskriver ni kan inte lÀgga upp ett screen shot pÄ det sÄ man fÄr se ???

Postad 05 March 2007 - 15:14

Unregistered36fab88d
  • Unregistered36fab88d
  • AnvĂ€ndare

• 196 inlĂ€gg
  • 0

Robban

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant! Visste inte att det fanns nÄgon sÄdan funktion. Vilken effekt ger den? Blir bakgrunden mörkare eller ljusare nÀr texten visas?

/MM

Postad 05 March 2007 - 19:25

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

Robban

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant! Visste inte att det fanns nÄgon sÄdan funktion. Vilken effekt ger den? Blir bakgrunden mörkare eller ljusare nÀr texten visas?

/MM

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, jag hade fel, som jag skrev tidigare. Den automatiska kontrastkontrollen, kallad C.A.T.S. Àr beskriven i manualen man fick med. Jag Àr inte helt sÀker pÄ att jag ser nÄgon effekt av CATS. Ibland nÀr jag vÀxlar kanaler Àndras svÀrtan, men jag vet inte om det Àr CATS.

Service manualen lade jag ut för ett tag sedan. Om inte gamla lÀnkar tas bort sÄ borde manualen finnas nÄgonstans.

Jag kan inte pÄstÄ att det finns speciellt mycket upphetsande i servimenyn. Gamla godingar som RGB-parameterar finns dock kvar vilket Àr bra. Jag kan inte köpa en plasma utan att ha tillgÄng till dessa parameterar.... :)

Dock Àr Pannans servicemenyer halvsvÄr att förstÄ, speciellt att plasman hoppar in i "dynamisk" bildlÀge sÄ fort man vill kalibrera fÀrgerna.

Som vanligt uppmanar jag att alla som tar sig in i servicemenyn ska skriva ner alla parametrar innan ni börjar pilla i den.

Postad 05 March 2007 - 21:04

Stafford
  • Stafford
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0
Som nÄgra frÄgat tidigare men ingen som har svarat pÄ: Hur kommer man in i servicemenyn?

Postad 05 March 2007 - 21:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

Som nÄgra frÄgat tidigare men ingen som har svarat pÄ: Hur kommer man in i servicemenyn?

<{POST_SNAPBACK}>

GÄ in i ljudkmenyn. StÀll basen pÄ max och diskant pÄ minimum. GÄ ur ljudmenyn och vÀlj kanal 99 pÄ kanalvÀljaren. Rikta fjÀrren mot ir-mottagaren pÄ plasman. Tryck pÄ nerpilen pÄ plasmans kanalvÀlare samtidigt som som du trycker pÄ index-knappen pÄ fjÀrren. Tryck inte pÄ den gula knappen över index-knappen utan tryck pÄ knappen med symbolen "index".

Inne i servicemenyn navigerar man med den röda och gröna knappen pÄ fjÀrren. Den gröna tar dig framÄt i menyn och den röda tar dig tillbaka. VÀrdena Àndras med den gula(minus) och den blÄ(plus).

NĂ€r du nĂ„tt slutet pĂ„ menyn tar du dig vidare genom att trycka pĂ„ hold-knappen. Återigen Ă€r det knappen med en symbol som ska tryckas pĂ„, inget annat. Du tar dig ut ur menyn genom att trycka pĂ„ antingen "exit" eller knappen med ett "n" pĂ„.

Skriv ner parametrarna innan ni joxar i menyn!!! Det Àr mycket att hÄlla reda pÄ!

Postad 05 March 2007 - 22:02

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

GÄ in i ljudkmenyn. StÀll basen pÄ max och diskant pÄ minimum. GÄ ur ljudmenyn och vÀlj kanal 99 pÄ kanalvÀljaren. Rikta fjÀrren mot ir-mottagaren pÄ plasman. Tryck pÄ nerpilen pÄ plasmans kanalvÀlare samtidigt som som du trycker pÄ index-knappen pÄ fjÀrren. Tryck inte pÄ den gula knappen över index-knappen utan tryck pÄ knappen med symbolen "index".

Inne i servicemenyn navigerar man med den röda och gröna knappen pÄ fjÀrren. Den gröna tar dig framÄt i menyn och den röda tar dig tillbaka. VÀrdena Àndras med den gula(minus) och den blÄ(plus).

NĂ€r du nĂ„tt slutet pĂ„ menyn tar du dig vidare genom att trycka pĂ„ hold-knappen. Återigen Ă€r det knappen med en symbol som ska tryckas pĂ„, inget annat. Du tar dig ut ur menyn genom att trycka pĂ„ antingen "exit" eller knappen med ett "n" pĂ„.

Skriv ner parametrarna innan ni joxar i menyn!!! Det Àr mycket att hÄlla reda pÄ!

<{POST_SNAPBACK}>

Om ni inte kommer in prova denna lÀnk..
service code

Postad 06 March 2007 - 00:37

Tomas T
  • Tomas T
  • AnvĂ€ndare

• 227 inlĂ€gg
  • 0
Citat/
"GÄ in i ljudkmenyn. StÀll basen pÄ max och diskant pÄ minimum. GÄ ur ljudmenyn och vÀlj kanal 99 pÄ kanalvÀljaren. Rikta fjÀrren mot ir-mottagaren pÄ plasman. Tryck pÄ nerpilen pÄ plasmans kanalvÀlare samtidigt som som du trycker pÄ index-knappen pÄ fjÀrren. Tryck inte pÄ den gula knappen över index-knappen utan tryck pÄ knappen med symbolen "index".

NĂ€r du nĂ„tt slutet pĂ„ menyn tar du dig vidare genom att trycka pĂ„ hold-knappen. Återigen Ă€r det knappen med en symbol som ...."
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Den servicemenyvarianten funkade pÄ min pe55.Försökte hitta möjlighet att Àndra kontrastomfÄnget i svart/grÄ-omrÄdet men insÄg att inget fanns att hÀmta frÄn de kryptiska parametrarna.Det verkar som att det Àr simpel tvÄpunktskalibrering(lÄg-hög) sÄ att justera gamma enligt nÄn tjusig s-formad pc-variant kan man glömma.I sÄ fall Àr den gamman redan implementerad.Tog foto av alla grundinstÀllningar...men gjorde som sagt inga förÀndringar.
Tror faktiskt att varje ex Àr individuellt kalibrerat frÄn fabrik.

Postad 06 March 2007 - 07:27

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='Tomas T' date='Mar 6 2007, 00:37 ']
Citat/
"GÄ in i ljudkmenyn. StÀll basen pÄ max och diskant pÄ minimum. GÄ ur ljudmenyn och vÀlj kanal 99 pÄ kanalvÀljaren. Rikta fjÀrren mot ir-mottagaren pÄ plasman. Tryck pÄ nerpilen pÄ plasmans kanalvÀlare samtidigt som som du trycker pÄ index-knappen pÄ fjÀrren. Tryck inte pÄ den gula knappen över index-knappen utan tryck pÄ knappen med symbolen "index".

NĂ€r du nĂ„tt slutet pĂ„ menyn tar du dig vidare genom att trycka pĂ„ hold-knappen. Återigen Ă€r det knappen med en symbol som ...."
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Den servicemenyvarianten funkade pÄ min pe55.Försökte hitta möjlighet att Àndra kontrastomfÄnget i svart/grÄ-omrÄdet men insÄg att inget fanns att hÀmta frÄn de kryptiska parametrarna.Det verkar som att det Àr simpel tvÄpunktskalibrering(lÄg-hög) sÄ att justera gamma enligt nÄn tjusig s-formad pc-variant kan man glömma.I sÄ fall Àr den gamman redan implementerad.Tog foto av alla grundinstÀllningar...men gjorde som sagt inga förÀndringar.
Tror faktiskt att varje ex Àr individuellt kalibrerat frÄn fabrik.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote

Man höjer vÀl Gamma ifall man Àndrar pÄ RGB-cuts uppÄt? Eller tÀnker jag fel dÄ?

Postad 06 March 2007 - 18:53

Silkemannen
  • Silkemannen
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Varför allt prat om att Àndra saker i servicemenyn?! Vad Àr det egentligen man bör/kan Àndra dÀr till sin fördel?

Jag Àr helnöjd med bild och annat sÄ jag vet inte vad som kan göra det bÀttre...

Jag var i alla fall inne och kikade dÀr för att se mina timmar som tv:n varit igÄng.
Hamnade pÄ 278 timmar. Har haft en "inkörningsperiod" pÄ en mÄnad och tÀnkte justera upp vÀrdena enligt de vÀrden som "Plasma TV Buying guide" kommit fram till att vara optimala enl. ISF-kalibrering. FÄr se om de passar mig...
Det enda jag funderar pÄ Àr hur man skall tolka de olika vÀdena. Tex. Picture: +22 & Brightness +8... Vad jag kan se sÄ finns ju bara en stapel att justera frÄn min till max pÄ instÀllningarna. Hur skall strapeln vara vid bland annat +44 undrar jag. :(

ps. trots att jag Àr nöjd med bilden som den Àr (allt jox AV, NORMAL och staplarna pÄ hÀlften) sÄ tÀnkte jag ju ge ISF en chans.

Redigerat av Silkemannen, 10 March 2007 - 05:25.

Postad 06 March 2007 - 19:28

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0
JA kom in i menyn , min TV har brunnit 1899 timmar nu hehe den Àr nog inkörd...

Postad 06 March 2007 - 20:12

nismo
  • nismo
  • AnvĂ€ndare

• 154 inlĂ€gg
  • 0
OKEJ

VGA instÀllningar ni som kör vga-vga.

Hit me =)

Postad 06 March 2007 - 20:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

Varför allt prat om att Àndra saker i servicemenyn?! Vad Àr det egentligen man bör/kan Àndra dÀr till sin fördel?

Jag Àr helnöjd med bild och annat sÄ jag vet inte vad som kan göra det bÀttre...

Jag var i alla fall inne och kikade dÀr för att se mina timmar som tv:n varit igÄng.
Hamnade pÄ 278 timmar. Har haft en "inkörnigsperiod" pÄ en mÄnad och tÀnkte justera upp vÀrdena enligt de vÀrden som "Plasma TV Buying guide" kommit fram till att vara optimala enl. ISF-kalibrering. FÄr se om de passar mig...
Det enda jag funderar pÄ Àr hur man skall tolka de olika vÀdena. Tex. Picture: +22 & Brightness +8... Vad jag kan se sÄ finns ju bara en stapel att justera frÄn min till max pÄ instÀllningarna. Hur skall strapeln vara vid bland annat +44 undrar jag. :(

ps. trots att jag Àr nöjd med bilden som den Àr (allt jox AV, NORMAL och staplarna pÄ hÀlften) sÄ tÀnkte jag ju ge ISF en chans.

<{POST_SNAPBACK}>

Är man helnöjd Ă€r det ju ingen mening med servicemenyn.

Vill du Àndra fÀrgtemperaturen i svÀrtan eller i kontrasten Àr dÀremot servicemenyn meningsfull. NÀstan aldrig, eller vÀldigt sÀllan iallafall, brukar dessa funktioner finnas i den vanliga bildmenyn.
Om man mÀter fÀrgtemperaturen brukar den oftast vara felaktig. 6500kelvin som anvÀnds som standard nÀr regissörer klipper filmen eller justerar fÀrger i filmen anvÀnds oftast i "varm" eller "film" i den vanliga bildmenyn, kan nu Àndras om du har tillgÄng till utrustning som mÀter fÀrgtemperatur. FÄ mÀnniskor, inklusive mig sjÀv, har sett hur det ser ut med en sÄdan fÀrgtemperatur pÄ en plasma eller proj. Jag fick chansen en gÄng pÄ en projektor-shootout och fÀrgerna var HELT naturliga.

DessvÀrre har inte tv-tillverkarna insett detta utan har höjt fÀrgtemperaturen vilket gör bilden mer attraktiv i butiken. Attraktiv Àr dock inte samma sak som naturtrogen. Har du nu inte tillgÄng till parametrarna för att justera fÀrgtemperaturen sÄ sitter du dÀr med förinstÀllda fÀrgtemperaturer som bÀst kan beskrivas "nÄgorlunda" bra. NÀr man ser trÄdar som "optimera din plasma" sÄ brukar dessa för det mesta bara innehÄlla kunskap om hur man justerar förinstÀllda fÀrgtemperaturer. Detta leder dock oftast bara till att man antingen sÀnker eller höjer fÀrgmÀngden. Detta Àr inte att optimera utan snarare göra det bÀsta av fabriksinstÀllda fÀrgtemperaturer -som Ànda oftast Àr Ät skogen.

För min egen del har jag Àndrat pÄ svÀrtans grÄskala vilket fÄr svÀrtan att bli tyngre och inte blÄaktig som den var innan. Du kan ju försöka att göra detta i PV60:ans vanliga meny.....! TvÀrnit!

Robban

Postad 07 March 2007 - 00:44

lutti
  • lutti
  • LĂ€rjunge

• 298 inlĂ€gg
  • 0
Vilken parameter Àr det som styr svÀrtans "fÀrg"?
Kan för övrigt meddela att ovanstÄende tips fungerade pÄ min PV45 MEN jag var tvungen att trycka vol ner pÄ TVŽn dÀr framme.

Har nÄgon av er förresten följande bildproblem? Syns i Enemy of the state (har inte kollat nÄgon annan Àn) och precis i början. I övrigt sÄg jag det inte genom resten av hela filmen.
Den ena Àr tagen med max skÀrpa den andra med lÀgst skÀrpa:

Bifogad fil  sharpnesslagsta.jpg   10.04K   166 Antal nerladdningarBifogad fil  sharpnessmax.jpg   18.45K   160 Antal nerladdningar

Redigerat av lutti, 07 March 2007 - 01:20.

Postad 07 March 2007 - 07:09

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

Kan för övrigt meddela att ovanstÄende tips fungerade pÄ min PV45 MEN jag var tvungen att trycka vol ner pÄ TVŽn dÀr framme.

Har nÄgon av er förresten följande bildproblem? Syns i Enemy of the state (har inte kollat nÄgon annan Àn) och precis i början. I övrigt sÄg jag det inte genom resten av hela filmen.

Bifogad fil  sharpnesslagsta.jpg   10.04K   166 Antal nerladdningarBifogad fil  sharpnessmax.jpg   18.45K   160 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>

Ser ut som en extremt dÄlig signalkabel?

Postad 07 March 2007 - 07:12

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Parametern som styr svÀrtans fÀrgtemperatur heter(oftast) cuts. Ett exempel Àr B-cut som betyder Blue-cut. Sen finns det G, och R, Green och Red.

Postad 07 March 2007 - 08:30

dilla
  • dilla
  • AnvĂ€ndare

• 109 inlĂ€gg
  • 0
ingen som har lite bilder pÄ 50"arn in action? :(

Visst tar den 1360x768 via VGA, samt hdmi? (frÄn PC dvs.)

Postad 07 March 2007 - 10:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
Min problem har nog en lösning. Det Àr, som oftast i denna trÄd, kabelproblem eller kopplingsproblem. Testade koppla Comboboxen förbi DVD-spelaren direkt till TVn via den bÀttre SCART-kabeln jag har och dÄ försvann alla upplevda ljusförÀndringar i bilden. Jag misstÀnker dÀrmed starkt att det Àr den lite klenare SCARTen mellan DVB-boxen och DVDn som orsakar problemen. Det kan Àven vara kopplingen via DVDn som orsakar detta dÄ den förstÀrker signalen över SCART en aning nÀr den sÀnder den vidare.

FÄr testa vidare, helt klart var det inte TVns fel ivartfall.

/T

Postad 07 March 2007 - 11:08

lutti
  • lutti
  • LĂ€rjunge

• 298 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Bilden Àr tagen frÄn X360 via Komponent.

Postad 07 March 2007 - 14:02

Parika
  • Parika
  • LĂ€rjunge

• 369 inlĂ€gg
  • 0
Dax att vÄrstÀda :(

En korkad frÄga kanske...men vad Àr bÀst att anvÀnda för att damtorka skÀrmen? Funkar det med lÀtt fuktad disktrasa? Kan man ha en gnutta diskmedel? Eller anvÀnder ni nÄgra speciella dukar/trasor?

Postad 07 March 2007 - 14:07

tuxor
  • tuxor
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag anvÀnder en fuktad "microfiberduk" som finns pÄ villken icaaffÀr som helst.

ps.jÀkligt snygg logga du har. ds.

Postad 07 March 2007 - 14:09

Leven
  • Leven
  • LĂ€rjunge

• 461 inlĂ€gg
  • 0

ingen som har lite bilder pÄ 50"arn in action? :(

<{POST_SNAPBACK}>

1360x768 via VGA fungerar utmÀrkt.
HDMI Àr som standard begrÀnsad till standardiserade format, sÄsom 576, 720, 1080i, 1080p..
Enda jag vet som gör avsteg frÄn det Àr LG och dÄ endast pÄ vissa modeller..

Postad 07 March 2007 - 15:31

lutti
  • lutti
  • LĂ€rjunge

• 298 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Parametern som styr svÀrtans fÀrgtemperatur heter(oftast) cuts. Ett exempel Àr B-cut som betyder Blue-cut. Sen finns det G, och R, Green och Red.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du stÀllt in din pÄ, och hur kollar du resultatet?

Postad 07 March 2007 - 15:52

kribban
  • kribban
  • MĂ€stare

• 3037 inlĂ€gg
  • 0

bilder kommer nĂ€r jag Ă€r fĂ€rdig med min bĂ€nk och alla kabelrĂ€nnor :P  Pengarna tog slut pĂ„ IKEA idag sĂ„ jag fĂ„r vĂ€nta med bĂ€nkskivan i ek tills barnbidraget kommer :D

Fick igÄng min gamla laserdisc idag ocksÄ. Jag sÀger bara nostalgi :(

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Nu finns det bilder. BÀnkskivan tog jag pÄ faktura frÄn det lokala snickeriet ;)

Postad 07 March 2007 - 22:14

MajkTheBike
  • MajkTheBike
  • Amatör

• 67 inlĂ€gg
  • 0

ingen som har lite bilder pÄ 50"arn in action? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har lagt upp nÄgra bilder pÄ min. Fast bilderna blev inte överdrivet bra.....

Postad 09 March 2007 - 10:32

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0
Tycker att denna trÄden börjar dö ut lite , kan det vara för att PX70 Àr pÄ ingÄende eller hehehe!!

Hur mÄnga har egentligen lÀmnat in sin PV60 pÄ service för att fÄ nya firmwaren/mjukvaran isatt och slippa ormar och hur tycker ni resultatet blev, sjÀlv tycker ja att jag fick bÀttre bild pÄ TV.n generellt och Ormarna Àr vÀck i sÀmre DVD utgÄvor,scener..

satte f.ö upp nya Ikeas Dioder igÄr bakom TV.n resultatet blev kanon tycker ja det lyser som bara den hehe... (bild i galleri)

Postad 09 March 2007 - 10:54

dilla
  • dilla
  • AnvĂ€ndare

• 109 inlĂ€gg
  • 0
vad menas med "ormar" btw?
Samt, om man köper en ny borde det vara nya firmwaren? nÀr kom den? hur ser man vilken det e? :D

Postad 09 March 2007 - 10:59

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0

Samt, om man köper en ny borde det vara nya firmwaren? nÀr kom den? hur ser man vilken det e? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe finns mkt i denna trÄden om ormar, om du söker i trÄden lÀngst ner kommer du hitta en del, kan ju vara ny firmware i nyare PV60.s men Àr inte sÀker, sen Àr det inget stort problem heller men sök i trÄden som sagt :D

Postad 09 March 2007 - 11:18

kribban
  • kribban
  • MĂ€stare

• 3037 inlĂ€gg
  • 0

Samt, om man köper en ny borde det vara nya firmwaren? nÀr kom den? hur ser man vilken det e? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant frÄga. Har inga problem men det hade varit intressant att veta om man har den senaste firmwaren. Jag har ju haft min TV en vecka nu :D

MVH Kribban

Postad 09 March 2007 - 11:21

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlĂ€gg
  • 0

Hur mĂ„nga har egentligen lĂ€mnat in sin PV60 pĂ„ service för att fĂ„ nya firmwaren/mjukvaran  isatt och slippa ormar och hur tycker ni resultatet blev, sjĂ€lv tycker ja att jag fick bĂ€ttre bild pĂ„ TV.n generellt och Ormarna Ă€r vĂ€ck i sĂ€mre DVD utgĂ„vor,scener..

Àr det nÄgon som kollat om man sjÀlv kunde fÄ fatt pÄ mjukvarufixen och uppgraderra pÄ egen hand? verkar lite onödigt att lÀmna ivÀg ÄbÀket bara för en sÄn sak..

Postad 09 March 2007 - 12:13

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • AnvĂ€ndare

• 120 inlĂ€gg
  • 0

Hur mĂ„nga har egentligen lĂ€mnat in sin PV60 pĂ„ service för att fĂ„ nya firmwaren/mjukvaran  isatt och slippa ormar och hur tycker ni resultatet blev, sjĂ€lv tycker ja att jag fick bĂ€ttre bild pĂ„ TV.n generellt och Ormarna Ă€r vĂ€ck i sĂ€mre DVD utgĂ„vor,scener..

Àr det nÄgon som kollat om man sjÀlv kunde fÄ fatt pÄ mjukvarufixen och uppgraderra pÄ egen hand? verkar lite onödigt att lÀmna ivÀg ÄbÀket bara för en sÄn sak..

<{POST_SNAPBACK}>

VÄran modell i Europa kan inte mjukvaruuppgraderas dÄ den saknar kopplingsport. Mjukvaran mÄste lÀggas in i kort som sedan byts i tv-n.

Postad 09 March 2007 - 12:31

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

VÄran modell i Europa kan inte mjukvaruuppgraderas dÄ den saknar kopplingsport. Mjukvaran mÄste lÀggas in i kort som sedan byts i tv-n.

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle nog undvika att greja pÄ egen hand, men det kanske inte Är sÄ svÄrt om man har utbildning :)

Service verkstaden i mölndal hÀr i GBG (via Expert Stormarknad) hÀmta min TV sen fick ja tillbaka den 2 dar senare, kanon service och ett gott resultat :)

Postad 09 March 2007 - 21:42

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlĂ€gg
  • 0

Hamnade pÄ 278 timmar. Har haft en "inkörnigsperiod" pÄ en mÄnad och tÀnkte justera upp vÀrdena enligt de vÀrden som "Plasma TV Buying guide" kommit fram till att vara optimala enl. ISF-kalibrering. FÄr se om de passar mig...
Det enda jag funderar pÄ Àr hur man skall tolka de olika vÀdena. Tex. Picture: +22 & Brightness +8... Vad jag kan se sÄ finns ju bara en stapel att justera frÄn min till max pÄ instÀllningarna. Hur skall strapeln vara vid bland annat +44 undrar jag. :)

<{POST_SNAPBACK}>

OcksÄ intresserad vilka vÀrden de menar. Om de nu hade samma system pÄ deras TVs.

Postad 10 March 2007 - 12:48

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlĂ€gg
  • 0
Dagens skÀmt!

https://www.minhembi.../marknad/105265

Postad 10 March 2007 - 15:11

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0

Dagens skÀmt!

https://www.minhembi.../marknad/105265

<{POST_SNAPBACK}>

:angry:

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.