Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 10 December 2013 - 11:17
Funkade okej när vi var två bara, nu är vi tre och det är nästan alltid någon som spelet hänger sig för under en match, eller så hamnar vi inte i samma squad eller lag.Med tanke på hur frustrerande det är att spela själv så vågar jag inte tänka på hur det skulle vara att försöka koordinera det med kompisar.
Det är segt själv oskså menar du?
Säger det igen, lira Ghosts ist. Funkar så mkt bättre
Det tror jag säkert. Känner dock att Cod-serien inte lockar så mycket längre.
Redigerat av genstruktur, 10 December 2013 - 11:18.
Postad 10 December 2013 - 11:53
Det är segt själv oskså menar du?
Det är mest krashen till homescreen efter 9 av 10 matcher som frustrerar en.
Tappar 'flytet'.
Postad 10 December 2013 - 12:55
Provade kontrollen idag på GAME och vilken kontroll må jag säga.
Jag tyckte DS4:an var riktigt skön och en enorm uppgradering från DS3.
Dock så satt denna kontroll precis som den ska i handen.
De "omtalade" bumperknapparna" var perfekta, kan inte tänka mig en bättre design (för mina händer och det sätt jag håller kontrollen). Som de är designade behöver jag inte flytta upp mitt pekfinger från triggern. Det är bara trycka till med leden på fingret istället. Klockrent alltså!
Spakarna var lite lösare än 360, men det var inte bara att de var lösare, de kändes "renare" på något sätt. Ungefär som om de var smörjda med olja eller något. De liksom gled fram när man rörde dem. Väldigt lite friktion i dem vilket kändes riktigt skönt.
I det stora hela kan jag inte vänta på att få börja spela med den här kontrollen. Den är i min mening fortfarande bra mycket skönare än DS4:an som jag testade förut där man nästan var tvungen att byta "grepp" för att flytta pekfingret från tripper till bumper. Svårt att förklara, ni får prova själva.
Detta förstärker ytterligare mitt val av konsol!
Jag är ledsen att säga det men detta lösa i styrspakarna är inget positivt.
360 kontrollen är bättre än one utan tvekan.
Skillnaden är typ som att köra en bil med för mycket styrservo och en 80-tals porsche 911, jag låter dig lista ut vilken som är vilken
Går ju att spela och ha ganska kul ändå men själv hoppas jag på att det kommer tredje parts kontroller snart som råder bot på problemet
Postad 10 December 2013 - 12:58
Jag är ledsen att säga det men detta lösa i styrspakarna är inget positivt.
360 kontrollen är bättre än one utan tvekan.
Skillnaden är typ som att köra en bil med för mycket styrservo och en 80-tals porsche 911, jag låter dig lista ut vilken som är vilken
Går ju att spela och ha ganska kul ändå men själv hoppas jag på att det kommer tredje parts kontroller snart som råder bot på problemet
Det finns tydligen redan en adapter som stödjer ONE http://cronusmax.com/
http://feber.se/spel...d_fr_cronusmax/
Postad 10 December 2013 - 13:32
Någon som vet mer om detta? För jag längtar efter min box!
Postad 10 December 2013 - 15:22
Har sett liknande med allt från januari till juni på olika sajter.
Men ring och kolla med dem för att vara säker.
Postad 10 December 2013 - 15:46
Det är mest krashen till homescreen efter 9 av 10 matcher som frustrerar en.
Tappar 'flytet'.
jo det där känner man igen!
Postad 10 December 2013 - 18:05
Det var ju roliga nyheter...
Hur svårt ska det vara att serietillverka lite teknik egentligen?
Postad 10 December 2013 - 18:17
Finns inget som tyder på att de har svårt att få fram konsoller. Så fort One slutar försvinna från hyllan så fort de kommer upp så lanseras den hos oss också. Det kommer inte ta till nästa höst.
Postad 10 December 2013 - 18:19
http://feber.se/spel...r+-+Artiklar%29
Det är väl röst-styrningen som tar tid att anpassa till olika länder.
Som det är nu för oss med importboxar så "sparar" ju vi pengar med tanke på att US priserna är så sjukt fördelaktiga på market, men å andra sidan så kommer man ju importera diskspelen när man väl väljer att gå över till svenska market i framtiden. vore ju idiotiskt att betala 700kr när man kan få det för 430kr inkl frakt från staterna
Postad 10 December 2013 - 19:56
http://feber.se/spel...r+-+Artiklar%29
Om det stämmer så är det sjukt tråkigt.
Kommer då köra import från GAME, alternativt gå till PS4 för att visa mitt missnöje mot dem (...not, men inte långt ifrån).
Man måste ju bara spela Titanfall när det släpps, allt annat är uteslutet.
Postad 10 December 2013 - 21:49
Postad 10 December 2013 - 21:51
Någon som kan tipsa på någon importbutik som har xboxone i lager nu börjar bli jäkligt sugen på en
Enklast är nog att hålla koll på Microsofts egna stores, i dom länder som One har lanserats i.
Postad 10 December 2013 - 22:13
ok tack för göra så då behöver man ingen annan strömadapter om man tex köper från Tyskland ????Enklast är nog att hålla koll på Microsofts egna stores, i dom länder som One har lanserats i.
Redigerat av Tool-AENIMA, 10 December 2013 - 22:20.
Postad 10 December 2013 - 22:14
Redigerat av Johan_i_burken, 10 December 2013 - 22:16.
Postad 11 December 2013 - 00:37
Titta främst på MS store i Spanien, Italien, Frankrike och Irland då den tar slut jäkligt snabbt i både tyska och engelska shoppen.Någon som kan tipsa på någon importbutik som har xboxone i lager nu börjar bli jäkligt sugen på en
Hur är det i övriga Europa då? Jag beställde från Italien och fick korrekt kontakt till men vet inte hur det är med övriga.Tyskland nej England ja, kostar väl en 15 spänn eller så
Postad 11 December 2013 - 00:48
Hur är det i övriga Europa då? Jag beställde från Italien och fick korrekt kontakt till men vet inte hur det är med övriga.
http://sv.wikipedia....arder_i_världen
Postad 11 December 2013 - 07:39
Hur den appliceras verkar lite konstigt. Kolla Major Nelson's blogg.
Sitter på telefonen och orkar inte c'n'p.
Postad 11 December 2013 - 08:32
System update på väg in.
Hur den appliceras verkar lite konstigt. Kolla Major Nelson's blogg.
Sitter på telefonen och orkar inte c'n'p.
Vad jag läste på The Verge så dras patchen ned utan att du vet det i bakgrunden. Så står konsolen i standby läge så drar konsolen ner den automatiskt och installerar.
Så jag fattade det iallafall.
Postad 11 December 2013 - 08:46
Postad 11 December 2013 - 09:22
Postad 11 December 2013 - 09:33
Vad jag läste på The Verge så dras patchen ned utan att du vet det i bakgrunden. Så står konsolen i standby läge så drar konsolen ner den automatiskt och installerar.
Så här fattade jag det:
1) Boxen är i standby
2) När man stänger av den kollar det om det finns en uppdatering
2b) alternativt kollar den lite 'då och då', okänt hur ofta
3) Uppdateringen laddas hem
4) Boxen stänger av sig helt (alltså inte i standby)
5) När boxen startas, så kommer uppdateringen att installeras och boxen kommer att boota om
Knappast vad jag skulle kalla 'i bakgrunden'.
Postad 11 December 2013 - 10:23
Postad 11 December 2013 - 10:41
http://www.reddit.co...w_on_xbox_live/
Synd man inte kan skriva in dessa via Xbox.com utan där kan man väl bara skicka friendrequests?
Postad 11 December 2013 - 10:50
Om Billy skickar en request tillbaka så betyder väl det att ni BFF?
Postad 11 December 2013 - 10:55
Postad 11 December 2013 - 12:13
Nu äger inte jag någon xone men en request från dig till Billy Gates är väl att följa?
Om Billy skickar en request tillbaka så betyder väl det att ni BFF?
Hehe, det nya i one är ju att du kan följa personer utan att vara "vän" så lär ju vara få av kändisarna som ville bloata sin vänner lista med galna fans
Postad 11 December 2013 - 12:33
Där skulle man ju köpt ist, 1000kr som jag kunde lagt på spel och play n charge kit.
Redigerat av SKIBBE, 11 December 2013 - 12:34.
Postad 11 December 2013 - 12:38
Bah såg nu att dom endast skeppar inom Australien :|
Redigerat av Unregistered32bcdf95, 11 December 2013 - 12:40.
Postad 11 December 2013 - 12:53
Postad 11 December 2013 - 13:04
Har testat skydrive som också funkar bra, dock har de inte ännu synkning med mobilfoton på Android, måste göras manuella uppladdningar.
Postad 11 December 2013 - 13:35
http://www.gamereact...ntil+Q3+2014%3F[Since then there has been no word when these countries (Russia, Belgium, Holland, Switzerland, Sweden, Finland, Norway and Denmark) would be getting their official launch, but Gamereactor has now learned from trusted sources - the same ones that told us of the original delay before it became official - that they could be in for a longer wait than expected.
In fact, we're told Xbox One won't launch in the Nordics until the third quarter of 2014. Given a launch in July or the first half of August is unlikely, these countries are looking at a nine to ten month delay compared to the original November launch this year in other territories.
Postad 11 December 2013 - 13:55
Han måste vart så exalterad att han missade detSinnes, detta är redan postat igår några poster upp.
Postad 11 December 2013 - 14:04
Men visst ler jag lite inombords
Postad 11 December 2013 - 14:05
Postad 11 December 2013 - 14:06
Nu verkar MS "släppt" mina pengar då dom finns på mitt konto igen (dom va reservrade förut), jävligt skumt! Är det samma för dig?Nopp. Fortfarande inte speciellt orolig, men heller inte 100% lugn =)
Har chattat med dom i torsdags eller fredags som sagt, och fick då svaret att den behandlas och ska finnas hos mig inom 10 arbetsdagar från och med när jag köpte varan.
Skulle vilja chatta med dom igen men får inte upp chattlänken den här gången =)
Har du provat att kontakta dom? Kan vara värt att be dom kolla din order, bara skicka ordernumret i chatten eller mail.
Edit: Testa chatta via svenska MS och fick följande anvisning.
"Hej och välkommen till Microsoft Store, vad kan jag hjälpa till med?
Hej! Kan du hjälpa mig kolla status på en order i franska MS?
Kan ej göra det genom chatten, ring in till våran kundtjänst på 08 - 55 99 00 00
så får du bättre hjälp med just detta."
Så ring numret om du vill ha hjälp gissar jag =)
Redigerat av Unregistered28f46e78, 11 December 2013 - 14:07.
Postad 11 December 2013 - 14:14
Nu verkar MS "släppt" mina pengar då dom finns på mitt konto igen (dom va reservrade förut), jävligt skumt! Är det samma för dig?
Nä, mina pengar är fortfarande hållna. Trodde du hade fått din konsol skickad?
Min vet inte MS när den skickas. Men en tjej jag chattat med 3 ggr håller på och försöker kolla upp vad som dröjer och varför vissa som beställt efter mig fått sina skickade. Hon skickar mig ett mail när hon får reda på mer.
Ang den 16e som nämndes när vi beställde är det datumet som är senaste som MS ska skicka varan. Så dom kan ju skicka den på måndag tex.
Edit: Sa att enligt min google translate så säger den att jag ska få varan senast den 16e.
Hon svarade att jag borde använda Bing istället, då hade den säkert översatt rätt! Sen avslutade hon med ett "
Redigerat av Cargoo, 11 December 2013 - 14:17.
Postad 11 December 2013 - 14:17
Jäkligt märkligt alltså. Kommer ihåg att några andra som fick sina från ms store i tyskland fick sina pengar tillbakasatt på kontot igen men dom drog sen igen. Nepps jag har inte fått min skickad, står fortfarande som "backordered" under orderhistorikenNä, mina pengar är fortfarande hållna. Trodde du hade fått din konsol skickad?
Min vet inte MS när den skickas. Men en tjej jag chattat med 3 ggr håller på och försöker kolla upp vad som dröjer och varför vissa som beställt efter mig fått sina skickade. Hon skickar mig ett mail när hon får reda på mer.
Ang den 16e som nämndes när vi beställde är det datumet som är senaste som MS ska skicka varan. Så dom kan ju skicka den på måndag tex.
Postad 11 December 2013 - 14:24
Jäkligt märkligt alltså. Kommer ihåg att några andra som fick sina från ms store i tyskland fick sina pengar tillbakasatt på kontot igen men dom drog sen igen. Nepps jag har inte fått min skickad, står fortfarande som "backordered" under orderhistoriken
Det hon fått höra från Ms är att alla varor som beställs kommer laveras innan jul, aka december.
Så gissar att dom borde skickas men man vet aldrig.
Frågade vad som sker om nu inte MS kan hålla vad dom lovar ang leveransen senast 16e. Gratis spel? Rabatt på köpet? eller ingenting?
Hon svarade att jag skulle försöka chilla ett tag så ska hon se vad hon får reda på =)
Redigerat av Cargoo, 11 December 2013 - 14:25.
Postad 11 December 2013 - 14:28
Allright, låter bra! Lackar på att de som beställde efter oss har fått dom skickade!Det hon fått höra från Ms är att alla varor som beställs kommer laveras innan jul, aka december.
Så gissar att dom borde skickas men man vet aldrig.
Frågade vad som sker om nu inte MS kan hålla vad dom lovar ang leveransen senast 16e. Gratis spel? Rabatt på köpet? eller ingenting?
Hon svarade att jag skulle försöka chilla ett tag så ska hon se vad hon får reda på =)
Postad 11 December 2013 - 14:31
Allright, låter bra! Lackar på att de som beställde efter oss har fått dom skickade!
Verkligen. Du borde egentligen också speja på sidan då och då för att se om live chatten är uppe. Bara berätta just detta då du är i samma sits som jag.
Redigerat av Cargoo, 11 December 2013 - 14:32.
Postad 11 December 2013 - 14:39
Haha ja gör det, men chatten dyker inte upp=)Verkligen. Du borde egentligen också speja på sidan då och då för att se om live chatten är uppe. Bara berätta just detta då du är i samma sits som jag.
Postad 11 December 2013 - 15:45
"On Nov. 22, we launched Xbox One in 13 markets worldwide and our focus is on launching in more markets next year. Other than that, we have no further comment."
Dvs än idag så vet det inte när Xbox One ska släppas i Sverige. Det kan också vara så att de vet när det ska släppas men vill inte säga något datum än. Däremot så undrar jag varför Microsoft inte dementerar detta rykte? Genom att säga "inga kommentarer" så säger de faktiskt till oss att det finns en stor möjlighet att Xbox One försenas ytterligare. Tidigare sa det "så fort som möjligt i 2014" men nu vägrar de kommentera. Man behöver inte vara överdrivet smart för att lista ut vad som håller på att hända.
Postad 11 December 2013 - 15:50
Att hela tiden ha som policy att säga inga kommentarer gör det omöjligt att läsa någonting från svaret.
Postad 11 December 2013 - 15:55
Oavsett om detta är sant eller inte, om man nekar till allt som inte stämmer så är det rätt lätt att lista ut när saker och ting stämmer och inte för man ger ut information.
Att hela tiden ha som policy att säga inga kommentarer gör det omöjligt att läsa någonting från svaret.
Jag har följt denna sopa nu väldigt noggrant. Microsoft gör faktiskt bort sig totalt. Att ena dagen vara "committed" att släppa Xbox One i början på 2014 för att sedan vägra dementera detta rykte säger oss faktiskt en hel del. Microsoft har ingen anledning att vara såhär neutrala om de nu verkligen är "committade" att släppa den i början på 2014. Tom IGN, Gamespot osv osv har skrivit om detta så det är inte precis bara Svensk media som gör det. De behöver inte komma med ett datum nu utan de kan åtminstone upprepa det de sa för några månader sedan. Att de nu plötsligt backar i sitt uttalande säger oss att ryktet trotts allt kan vara sann.
Postad 11 December 2013 - 15:56
Jäkligt märkligt alltså. Kommer ihåg att några andra som fick sina från ms store i tyskland fick sina pengar tillbakasatt på kontot igen men dom drog sen igen. Nepps jag har inte fått min skickad, står fortfarande som "backordered" under orderhistoriken
Korrekt, pengarna var reserverade ett par dagar innan "release" och sedan sattes dom tillbaka dagen som konsolen skickades, och sen drogs dom igen en dag efter jag fått paketet,
Det var väl mest för att säkerställa att det fanns pengar på kortet när plockningen från lagret skedde.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?