Enligt Samsung är det detta som gäller:Sista frågan, har alla Samsung apparater 100% Pixel garanti??
http://www.dustinhom...pixelpolicy.pdf
100% pixelgaranti på lysande pixlar inte döda.
25 relaterade trådar
Postad 15 januari 2006 - 11:55 Enligt Samsung är det detta som gäller: http://www.dustinhom...pixelpolicy.pdf 100% pixelgaranti på lysande pixlar inte döda. Postad 15 januari 2006 - 15:17 Postad 15 januari 2006 - 20:47 eller jag kan posta den till dig! Redigerat av Unregistered5794a5dc, 15 januari 2006 - 20:47. Postad 15 januari 2006 - 20:55
Samsung hdvd-950 ÄR grymt bra men du kan klara dig med 850 med om du behöver inte lyssna på SACD och DVD-Audio. det är nog den ända skilnad mellan de.(Ni får rätta mig om jag har fel...) Panasonic är shitbra men sammy ÄR bättre (samt den är gammal nu... hmmm Denon.. hmmm samsung klart bästa köp (enligt mig iaf. jag är på väg att köpa en ..) MVH D Postad 15 januari 2006 - 21:22
[/quote]
Samsung hdvd-950 ÄR grymt bra men du kan klara dig med 850 med om du behöver inte lyssna på SACD och DVD-Audio. det är nog den ända skilnad mellan de.(Ni får rätta mig om jag har fel...) Panasonic är shitbra men sammy ÄR bättre (samt den är gammal nu... hmmm Denon.. hmmm samsung klart bästa köp (enligt mig iaf. jag är på väg att köpa en ..) MVH D [/quote] Tja! Japp Samsung verkar en bra kandidat! SACD och DVD-audio är bara en bonus. Inte för att jag kommer att använda dem. Ville ha en samsung som skall matcha med Tv:n och 850 finns bara i silver och 950 finns i svart ![]() /FM Postad 15 januari 2006 - 21:54 [/quote] Samsung hdvd-950 ÄR grymt bra men du kan klara dig med 850 med om du behöver inte lyssna på SACD och DVD-Audio. det är nog den ända skilnad mellan de.(Ni får rätta mig om jag har fel...) Panasonic är shitbra men sammy ÄR bättre (samt den är gammal nu... hmmm Denon.. hmmm samsung klart bästa köp (enligt mig iaf. jag är på väg att köpa en ..) MVH D [/quote] Tja! Japp Samsung verkar en bra kandidat! SACD och DVD-audio är bara en bonus. Inte för att jag kommer att använda dem. Ville ha en samsung som skall matcha med Tv:n och 850 finns bara i silver och 950 finns i svart ![]() /FM [/quote] Jag hade också först tänkt att köpa en Samsung 950, men sedan läste jag en test på CNET där det står följande: "In our tests, the DVD-HD950 produced relatively disappointing picture quality compared to other upconverting players we've reviewed. Its worst offense was somewhat soft resolution." Läs mer på: http://reviews.cnet....-2.html?tag=sub I samma test fick den 6.2 i betyg av 10. Betyg av användare är 6 av 10 för Samsung. Om man jämför med Denon 1920 som tyvärr inte CNET testat, så ger användarna 9 av 10 i betyg. Efter att ha läst detta om Samsung 950 så letade jag efter mera tester och hittade följande på smartson.se. Enligt Smartsons sammanställning på både Samsung 950 och Denon 1920 så är Denon en klar vinnare. Samsung 950: DVD & Hjemmekino 17/20 “Veldig kompetent DVD-spiller” Cnet 6,8/10 “Relatively disappointing picture quality” Sound & Vision - “A bargain universal player” Audio 4/5 “Grosses Kino Für kleines Geld” Denon 1920: What Hifi 5/5 “Lovely picture quality” Video 77/100 “Sehr gutes Bild via HDMI” Area DVD 6/6 “Sehr scharfes, natürliches Bild” Asbyon 5/5 “Was er kann, kann er wirklich gut” Jag kommer att få min LE40M61 i början av veckan. Sedan kommer jag att åka till Hifiklubben och köpa en Denon 1920. Ingen tvekan. Postad 15 januari 2006 - 22:03 Japp Denon är en bra DVD och har fått fina betyg. Tänkte att matcha så mycket som möjligt TV:n men man skall kanske fundera lite till. Synd att Denons power knapp lyser grönt! ![]() ![]() Jag antar att man får fundera lite till. Kanske är Denon värd sina pengar till slut... ![]() En lite notis - När det gäller bedömningen och betyget som What Hifi har gett Denon 1920 så ger de alltid höga betyg till Denons produkter. ![]() ![]() /FM Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 15 januari 2006 - 22:06. Postad 15 januari 2006 - 22:13 om pengarna ska inte styra då kan vi snacka ... man kan även avvakta lite grann och se vilka nya produkter kommer på våren. Postad 15 januari 2006 - 22:19
Har märkt att det slutar att flimra om man stänger av dynamisk kontrast, Skall det vara så? Nån som har liknande problem och löst det på annat sätt? Postad 16 januari 2006 - 07:07
Håller helt med. Samsung är ingen dålig maskin. Den är helt klart den bästa i sin prisklass. I senaste numret av hemmabio-tidningen så har dom testat 6 olika DVD-spelare i prisklassen 1200-1500 kr. I den testen så blev Samsung HD850 testvinnare (lillebror till 950). Dom skriver: "Bästa produkten är Samsung DVD-HD850 tack vare att den ger prima bild med HDMI och progressiv komponent, och även ger bra filmljud. Spelaren brister på många andra punkter, men prioriterar du i första hand digitalljud och bästa bild på en projektor eller platt TV är 850 oslagbar." Postad 16 januari 2006 - 09:17 ![]() Få se om man hinner få dem hem tills helgen! ![]() Undrar om någon har några tips om hur man ställer in de optimala bildinställningarna till TV:n? ![]() /FM Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 16 januari 2006 - 15:22. Postad 16 januari 2006 - 17:11 Återkommer med omdömme och bilder när jag fått den och använt den en liten stund Postad 16 januari 2006 - 18:13
Önskar att jag kunnat bestämma mig jag med! Jag har nog bestämt mig för en Pioneer (om inte någon här övertygar mig om något annat?? ![]() Måste bara säga vilket fruktansvärt hårt jobb jag haft (som säkert så många andra av er också har haft) att bestämma mig, på grund av min beslutsångest (har problem med det angående fler saker ja! ) Har pendlat mellan att köpa denna (Samsung 40M61B) på grund av att jag skall använda den som "datorskärm" också samt Pioneeren som faktiskt har bättre bild när man kör högupplöst material mot den dvs filmer (rent personlig bedömning efter att ha sett dem mot varandra!!) . Eller helt enkelt vänta ut året tills 1920-skärmarna kommit på bred front... eller för den delen SED-skärmarna som är på G Sen när jag nästan bestämt mig för Pioneer´n så kommer nästa problem 43 eller 50?? Problem, problem & problem (hyfsat I-lands problem förvisso men.... ) Så då har jag några frågor till er! 1* Någon som använt den som datorskärm? Hur känns upplösningen, är den låga 1366 mot min 1920) upplösningen ett problem? Själv har jag en högupplöst Dell XPS2 med 1920-upplösning i sig och grafikkort med DVI-uttag. Surfa & spela osv är inga problem eller? blir inte suddigt osv?? Hade det varit bättre med en bättre upplösning? 2* Pioneers 50-tummare rätt av eller Pioneers 43-tummare + en liten kökstv, eller eran SAmsung + kökstv och spara 5´ mot Pioneeren.... ![]() Hjälp mig!! Tack tack 1000-tack!! Belse Postad 16 januari 2006 - 23:41 Jag kommer att använda min LCD TV bland annat som datorskärm och för min del fanns det inga tveksamheter avseende val av TV. Visst plasma ger mer tum för pengarna men att riskera skador på skärmen pga av logos bränns in i skärmen??? Utifrån föreliggande risk för idetta fanns det bara att köpa en LCD TV. Dessutom så kommer jag att spela XBOX 360 och PS3 (när den kommer ![]() Men det kanske finns en lösning. Köp en plasma och se till att ha minst 5 års garanti med möjligheter till förlängning (minst 2 år till). Detta innebär att TV:n inhandlas från försäljare som har bäldigt bra garantivillkor. Jag hade föreslagit att titta på garantivillkoren om du avser att köpa Plasma TV via webben bland annat. Jag hade också Pioneer som alternativ nummer 2...men risken för inbränning avgjorde för min del... ![]() /FM Postad 16 januari 2006 - 23:49
Ok, är med vad du menar med ditt val och dina synpunkter, men vet inte riktigt vad du menade med garantin & förlängningen, det gäller ju inte inbränningen ändå! Tänkte att köpa ifrån en "bra" butik med svensksålda Pioneer (eller Samsung) med bästa garantin (PDP+ eller vad den hette för Pioneer´n) Men blir inte klokare, har postat samma fråga på Pioneer-tråden och det råder blandade åsikter men de flesta tycker ändå risken med inbränning överväger till att inte köpa plasma. Tycker ju tyvärr att Pioneeren har bättre bild vid filmvisning! Surt att välja bara! Tack B Postad 17 januari 2006 - 09:19 Hög spänning när jag packade upp den. Grymt snygg design. Slog på den och sökte igenom analoga kanaler via min kabel-TV. Klart besviken på bilden, grumlig och oskarp. För starka färger (färgerna gick att justera så det blev bra, men dom andra felen gick inte att få bort). Så det mest troliga är att min kabel-TV inte levererar tillräckligt bra bildkvalitet för att kunna visa det på 40 tums TV, för det ser OK ut på en gammal bildrörs-TV på 28 tum. Drog igång digital-TV boxen och hoppades på bättre resultat. Men det var också en klar besvikelse. Bilden blev randig, man såg klara tecken på ränder som gick över hela bilden. Ett exempel var en bokhylla som visades och i stället för att se ut som en snygg slät bokhylla så såg den ut som en bokhylla som var gjord av massor av långsmala trästavar (detta orsakades av ränder som TV visade). Provat att justera i all oändlighet, men inte lyckats få till någon bra bild. Så fort jag tycker att det ser ok ut vid en typ av scen (exempelvis ljust och mycket grön natur) så blir bilden dålig vid nästa scenbyte, t.ex. när det blir mörkt och det är en kvällscen, då blir bilden murrig och otydlig. Provade också att köra via DVD. Har tyvärr ingen HDMI-spelare (hade tänkt att köpa en senare i veckan men nu vet jag inte om det är värt det). Så jag kör med RGB via Scart. Bilden blir klart bättre än med bilden via den inbyggda tunerna eller via digital-TV boxen. Men även här tycker jag att bildkvaliteten inte är lika beroende på vilken scen som visas. Scener som är ljusa och på dagen blir mycket bra. Men scener som är mörka och har ett blåaktigt ljus (exempelvis dykscener) blir mycket hårda och skarpa, nyanser försvinner och är inte alls så behagliga att titta på som jag önskar. Troligen skulle bildkavliteten bli bra mycket bättre med en HDMI-spelare, men då kvaliteten via vanliga TV-sändningar (både analoga och digitala) är mycket dåliga (åtminstone med den kvalitet på sändningar som jag har) så hjälper det inte att kvaliteten via DVD är bra. Jag kommer troligen att lämna tillbaka TV:n då jag har 30 dagars öppet köp på Elgiganten. Att jag även kollat med Elgiganten vart dom köper sina Samsung och att det då visade sig att dom inte köper av Samsung Sverige och att Samsungs In-Home service inte gäller, spelar också en viss roll till att jag troligen kommer att lämna tillbaka TV:n. Ska prova lite mera i kväll och koppla upp min gamla TV och ställa bredvid Samsungen och visa samma bild från samma källa och jämföra. Postad 17 januari 2006 - 10:08 Ju större TV du har dest vktigare är så klart signalen in i TV´n. Är lite förvånade över alla som köper en 40" och tror att TV via vanlig scart ska bli typ HD-kvalitet... Redigerat av Unregistered5fbc9cae, 17 januari 2006 - 10:09. Postad 17 januari 2006 - 11:23
Jag har en Viasat Thomson box till min TV och den gav även den samma typ av mönster när jag körde SCART RGB, riktigt gräsligt faktiskt... Just nu så kör jag den på AV2 (dvs SVIDEO) samt med boxen inställed på SECAM (jupp... gav faktiskt bättre bild...!?) samt med COMPOSIT till min HTPC. Båda dessa kopplingar ger bättre bild än den "korrekta".. Lite skummt faktiskt. Önskar man hade en C-MORE HD box så man kunde testa skillnaden. Postad 17 januari 2006 - 11:30 Men så igår när jag slog på TVn var bilden som ett slags negativ, allt svart var vitt. Och flimrade kraftigt. Även de svarta kanterna till höger och vänster när man kör i 4:3-läge var vita. Det tog en liten stund, jag klickade vilt mellan kanalerna och PC-anslutningen, det var lika överallt, men så slog det plötsligt tillbaka till normalläge av sig själv och allt var som vanligt igen och tvn fungerade hela kvällen. Men när jag slog på TVn imorse var det samma effekt igen. Vitt och flimmer. Och det tog kanske en minut innan det gick över. Vad kan detta vara för något? Postad 17 januari 2006 - 13:02
Jag använder min Samsung som bildskärm, och det fungerar utmärkt. Jag bestämde mig för LCD av den enkla anledningen att jag vill inte ha en "utsträckt" datorbild. Och det var inte lätt att hitta en plasma med kvadratiska pixlar till ett vettigt pris. Jag har min lilla iBook inkopplad via dsub och det funkar alldeles utmärkt. 1366 i upplösning är lagom, fast lite svårt att läsa 10pt text på 3 meters avstånd. FrontRow med keyspan fjärrkontroll fungerar förstås toppen. Kul att kunna köra filmtrailers i 720p så enkelt. /Per Postad 17 januari 2006 - 13:37 Tycker det är konstigt att så många får en dålig bild. Eller så är det kanske jag som har dåliga krav. Dock har jag ett ganska bra öga för bild då jag jobbar som grafiker =P Men men... inte riktigt samma sak. När jag kör min digital boxer (Philips) via RGB scart blir bilden helt underbar. Som en bra DVD film nästan. Lite mjukare dock. Svärtan inte den bästa. Men det ser men som sagt inte så mycket av om det är helbild vilket det oftast är på tv. Kör jag Xbox 360 via Komponent så är det grymt vackert. Bilden kan vara lite mörk ibland. Likadant med PS2. DVD via RGB blir jätte bra. Trodde det skulle bli dåligt då jag har en lite äldre Pioneer utan varken uppskalning och HDMI. (Dock ser man JPG artefakter? Om komprimeringen är dålig på filmen.) Bara mina tankar och reflektioner =) kram ![]() Postad 17 januari 2006 - 20:35 (om det nu inte är ett solklart fel på TV'n v.s.) tills tv-sändningarnas teknik hinner ifatt plattskärmarnas teknik. Att koppla in en stor lcd-tv till dagens förlegade tv-nät och tro att bilden kommer att vara "helt perfekt" låter för mig som ren utopi. Teoretiskt sett så "måste" ju den skyhöga uppskalningen innebära någon slags defekt i bildkvalité. Såg i [Ljud och Bild-Hemma] att; "överkomprimerade digitala sändningar med stora mängder MPEG-artefakter är rena döden för formatomvandlaren i LCD-TV'n. I dessa sändningar är också antalet färger begränsade. Särskilt mörka områden som drar mot svart eller brunt blir då xtra mycket drabbade och får röd/gröna fladdrande orenheter. Det kan vara lätt att se svagheter hos en TV som egentligen bara visar resultatet utav satellitsändningarnas usla kvalité." Det handlade i.o.f. om Sony's LCD-uppsättning, men ändå...det var bara en tanke som slog till mig. ![]() ![]() Skulle vara intressant att höra om någon har provkört kanalerna HD1, HD2 med 40M61BX? (Jag väntar forfarande på att min "Slamsug" ska bli utbytt p.g.a. pixelfelet ![]() Redigerat av Velodynamic, 17 januari 2006 - 20:43. Postad 17 januari 2006 - 20:39
Har nu testat med att köra från digital-boxen med S-Video och bilden blev klart bättre, inte riktigt så bra som jag hoppats på men ändå klart bättre än innan. Jag har väl inte direkt trott att man skulle kunna få HD-kvalitet via scart. Men jag har sett många 42 tums plasma med upplösningen 852x480 som haft klart bättre bild än vad jag lyckades få med digital-box via scart och som även upplevdes som bättre än vad jag nu lyckats få med S-video. Och då en vanlig TV-sändning har 576 linjer så trodde jag i min enfald att med en TV som klarar 768 linjer så borde det bli bättre än med en TV som hade 480 linjer som max även om källan var en DVD och inte en TV-sändning, speciellt då min TV-sändingen är digital.
Har testat att ställa om till Secam och det blev bättre, ränderna försvann. I och för sig så blev det ännu bättre av att byta till S-video och använda S-video ingången på sidan av TV:n. Har även labbat ännu mera med inställningarna och dragit ner skärpan till noll och även minskat färgen några steg. Ändrade även på den individuella färginställningen. Drog ner rosa till noll och minskade grönt cirka 10 steg. Så nu har bilden via DVD med S-video blivit klart godkänd. Skulle nog med en HDMI-spelare bli mycket bra. Bilden på TV-sändningen har med dessa förändringar också blivit klart bättre, framförallt digital-TV med S-video (även om jag hoppats på ytterligare lite bättre). Har jämfört med min gamla Bang & Olufsen 28 tums TV från 1989 och tycker nog att färgerna är bättre på den gamla TV:n. Dom är varmare på B&O än på Samsung. Men det är egentligen bara värmen på färgerna som känns bättre på B&O. När det gäller detaljrikedom och nyanser så är det likvärdigt. Att ställa ner skärpan till noll gjorde stor skillnad. Men man kommer ju inte att ha två TV-apparater stående bredvid varandra för all framtid så när man inte har något att jämföra med så kommer man nog att vänja sig vid färgerna på Samsungen och tycka att dom är bra. Så jag vet inte riktigt längre hur jag ska göra. Behålla TV:n eller lämna tillbaka den och se om jag hittar någon annan plasma eller LCD-TV. Alternativt vänta några år till SED-tekniken slagit igenom. Det blir till att fundera lite till .... Redigerat av sweblr, 17 januari 2006 - 20:50. Postad 17 januari 2006 - 21:17 Min bedömning av bilden out of the box är att de analoga comhem kanalerna ser skapliga ut. De fria marksända kanalerna med grundig digitalbox är klart bättre vilket inte förvånar. DVD via rutten scartkabel såg bra ut men en värre scartkabel eller komponentkabel så bör det bli bättre. Har själv en Loewe Xelos 32" och jag håller med sweblr att färgerna blir kallare än CRT och svärtan är inte i närheten men det vet ju alla. Men dessa apparater ska väl rätteligen ha HD-material för att komma till sin rätt. Folk köper väl inte saker för 30 papp, får jag hoppas, bara för att se analog SD-signal. När jag har sett den matad med HD ska jag fälla en sista dom. Bra att du motiverat varför du ändrat vissa inställningar sweblr! Ni andra som köpt den och tweakat lite får gärna lägga ut era inställningar! Postad 18 januari 2006 - 09:28 Jag tycker att det är märkligt att när jag körde Scart-RGB från Digital-TV-boxen så blev det klart sämre bild än då jag bytte till S-Video från samma box. För enligt nummer 11/2205 av Hemmabiotidningen så ska Scart-RGB vara bättre än S-video. Så här skriver hemmabiotidningen: "Scart-RGB: Kvaliteten är jämförbar med komponentvideo med skillnaden att du inte kan få HDTV eller progressive scan via scart. Upplösning: Standardupplösning PAL Och NTSC. Ej progressivt eller HDTV." "S-Video: Upplösning: Standardupplösning PAL Och NTSC. Ej progressivt eller HDTV." "Komponentvideo: Komponentvideo går steget längre än S-video." Så det innebär att Scart-RGB är jämförbart med komponentvideo som är bättre än S-Video. Så det borde ju innebära att Scart-RGB skulle ge bättre bildkvalitet än S-Video. Men i mitt fall och även Jaromes så blir bilden bättre med S-video. Lite märkligt, men jag antar att det kan handla om hur Digital-boxen repektive TV:n hanterar dom olika utgångarna/ingångarna.
Undrar även om det generellt kan sägas att LCD-TV har kallare färger än CRT. Eller om det är olika mellan olika tillverkare. Och är det någon skillnad med plasma eller om plasman har varmare färger ? Självklart så kommer TV:n till sin fulla rätt med HD-material. Men trots allt så är det mesta materialet idag inte HD. Och för min del så kommer drygt 50% av tittandet att bestå av att se på en analog TV-sändning och då vill man ju gärna att det är tillräckligt bra bild då också. Det känns lite tråkigt att betala så mycket pengar och så blir bilden bara bra då man tittar på HD-material eller med en DVD med HDMI och inbyggd scaler. Redigerat av sweblr, 18 januari 2006 - 09:29. Postad 18 januari 2006 - 09:47 Efetersom dagens analoga signaler gör att LCD:n inte kommer till sina fulla rätt så är det inget man göra åt saken. Jag ser däremot fram till sommarens fotbolls VM. Då kan man jämföra och se hur bilden blir eftersom sändningen kommer att vara i HD-format. Vidare tycker jag att man skall själv bedöma och uppskatta vad skall TV.n användas till. Vanligt, TV-tittande, DVD-tittande, användas som datorskärm, mm. /FM Postad 18 januari 2006 - 14:28 Bra service från Voxon! ![]() Postad 18 januari 2006 - 17:02
Samma här. Kan ju vara värt att vänta ![]() När beställde du din Ferom? Jag skickade ett mail till Nicke på Voxon och frågade om alla skulle få samma pris (3000:-) men det verkar som att det bara är dem som beställt för att tag sen och redan fått vänta. Men han skrev så oklart i mailet så jag vet inte hur han menade. Men annars verkar det som priset ska sänkas med 500:- för resten. Postad 18 januari 2006 - 17:35 Jag beställde min för ca två veckor sedan. Han sa att Samsung hade sängt priset så jag tror sänkningen gäller för alla. ![]() Postad 18 januari 2006 - 18:47 Jag beställde min för ca två veckor sedan. Han sa att Samsung hade sängt priset så jag tror sänkningen gäller för alla. Fick det här mailet nu: "Ska vara lite xtra tydlig, låt säg att vårt utpris kommer att bli 25985,- i nästa månad, då kommer vi försöka att göra något ytterligare till våra kunder som har väntat - någonstans mellan 0 - 500,-." Så det kan ju vara värt att vänta. Voxon verkar vara bra att ha att göra med..... Postad 18 januari 2006 - 22:17 ![]() Har lagt en bild i mitt galleriett. Scen från Gladiator, 1080i med Samsung DVD HD950. De funkar bra ihop! ![]() /FM Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 18 januari 2006 - 22:23. Postad 18 januari 2006 - 22:44 När jag sedan kom och tittade på den så blev jag inte impad på den bilden såg inte mycket bättre ut än en lågupplöst plasma från sidan framifrån ser den bra ut, från sidan blev det stora färgskiftningar mm. Vi åkte in till expert och ställde den bredvid en likadan samsung, och vilken skilnad alla som jobbade på expert såg detta och tyckte det var konsigt att det kunde skilja så mycket på en fungerande tv som inte hade något problem att visa bilden rakt framifrån, men från sidan så blev bilden skit kass det räckte att man gick ca 10 grader så märktes det, Han fick en lågupplöst samsung plasma som låne tv, och skärmen blev skickad på rep, efter ca 2 veckor så berättar expert att samsung tycker detta ligger inom fel marginalen och räknar inte detta som ett fel. Så vad händer, jo expert tycker inte detta låter bra för de såg det ju också själva att bilden var kass, så det låter han ta en LE-40M61BX istället, så nu väntar vi på att de ska få den. Så ni som köper via nätet, tänk på att ni kanske får en kass skärm som ni inte kan byta. Så en undran går det att ansluta en pc på HDMI ingången eller är den bara för video? Postad 18 januari 2006 - 23:13
HDMI-ingången funkar tydligen inte för PC, men det är inget att oroa sig för. Jag har anslutit en PC till min 61:a vi VGA och skärpan är hur GRYM som helst. Min andra PC är ansluten till en 23"-skärm med upplösningen 1920x1200 så jag är kräsen! Alla kan sluta oroa sig för "den sketna VGA-ingången". Den rockar hårt! ![]() Postad 19 januari 2006 - 11:09 Någon som vet om detta är en bestående prissänkning från Samsung eller om Voxon har fått nippran och "omotiverat" dumpar priset med 3000:-? ...eller gäller sänkningen bara ett individuellt, och försenat, parti till Voxon? Är det någon som vet om LE-40R51 kommer ingå i denna eventuella kraftiga prissänkning? Postad 19 januari 2006 - 12:52 Jaja, man sparar 3.000 spänn iaf. I efterhand kommer det vara värt det. Just nu känns det bara sugigt =P Postad 19 januari 2006 - 15:33 Nej det är bra som fan. Jag har ju redan köpt TV´n en gång från Inwarehouse. Det dröjde en och en halv månad eller mer från det första preliminära leveransdatumet. Då fick man ringa själv och de visste inte ens samma dag om de skulle få in den eller ej så man fick ringa lite senare på dagen. Och så höll det på i ca sex veckor... nytt preliminärt leveransdatum varje vecka... Det skulle kunna bli likadant nu med Voxon, men jag är skitnöjd med att de själva ringde upp + att de verkar ha gjort det så fort de fick informationen eftersom de ringde en dag tidigare än de sagt från början. ![]() Tur med prissänkningen, även om jag förmodlingen hellre hade haft en fungerande TV för tre månader sen. ![]() Postad 19 januari 2006 - 15:44 ![]() Ja menar, jag hade ju ställt in mig på 28.880 eller va fan den kostade... Så typ i April kan jag nog glädjas åt att jag sparade 3.000 =P Men men, får väl verkligen hoppas att dom håller sitt och levererar v6 då... Postad 19 januari 2006 - 15:48
Enligt vad jag läst mig till kommer det komma grafikkort med HDMIanslutning... Postad 19 januari 2006 - 16:45 Har ju bara vanlig analogsändning hemma... Ere värt att typ köpa en Kabel istället för den vanliga vita på typ 15-20 meter som man har hemma redan. Vad sägs? Postad 19 januari 2006 - 16:50 Redigerat av Unregistered56e968a9, 19 januari 2006 - 16:50. Postad 19 januari 2006 - 16:55
Jo men jag ska byta till Digital TV så småningom, ska bara analysera marknaden efter vilka som har det jag vill ha och vad man ska ha för box och paket och leverantör o.s.v. Men det ger "lite" bättre bild med en "lite" bättre sladd? Fast bilden fortfarande är kass =P Postad 19 januari 2006 - 17:13 Snälla hjälp!! jag får snart krupp! kunde dom inte bara göra en sorts tv så man slapp välja ![]() Postad 19 januari 2006 - 18:43 Ja, TV licensen måste du betala i vilket fall då både apparater innehåller TV mottagare. ;-) Postad 19 januari 2006 - 20:03 Du måste som sagt betala tv-licens hur du än gör eftersom bägge apparaterna har tv-mottagare och det är den som är avgiftsbelagd. Tycker att du hellre skall gå på LG 42PX5R eller PX4R istället eftersom de apparaterna har betydligt bättre bildkvalitet än Samsungen och du sparar ju någon krona om du väljer den sistnämnda. Redigerat av Skogga, 19 januari 2006 - 20:04. Postad 19 januari 2006 - 20:53 Ja, TV licensen måste du betala i vilket fall då både apparater innehåller TV mottagare. ;-) Jo men jag har ju satt den på farsan så det är ju ingen som vet att jag har en tv. Men är Lg:n bättre i bildkvaliteten altså? Men om man vill ha den som bildskärm till datorn då? Hatar verkligen när man inte kan bestämma sig!! Postad 19 januari 2006 - 21:09 Postad 19 januari 2006 - 23:21
Därför är det värt att lägga några tusen lappar extra och köpa Tv:n i en vanlig affär kanske... ![]() /FM Postad 19 januari 2006 - 23:36 Vid distansköp har du alltid ångerrätt enligt lagen. Om TV´n är risig är det bara att lämna tillbaka utan snack. I vanlig affär är det inte helt säkert lika lätt. Förutom eventuell fraktkostnad förståss. ![]() Själv väljer jag LCD för att slippa oroa mig för inbränningar och för att den har längre livslängd. Postad 20 januari 2006 - 01:37
Jämför du lg.n mot pioneern?????????????? ![]() (Enda knaset är inbränningar på pioneern, jag har aldrig drabbats trots dynamisk inställd bild och 7tim/daglig marsch, men man läser om vissa som har fått dessa problem me pioneern. ![]() 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |