Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har du surrande ljud på din LG PC1R?

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du surrande ljud på din LG PC1R? (332 medlem(mar) har röstat)

Har du surrande ljud på din LG PC1R?

1. Ja, och den är störande på 2 meters avstånd. (145 röster [43.67%])

Procent av omröstning: 43.67%

2. Ja, fast det stör inte på 2 meters avstånd. (74 röster [22.29%])

Procent av omröstning: 22.29%

3. Nej, jag har inga störande ljud från TVn. (113 röster [34.04%])

Procent av omröstning: 34.04%

Rösta Gäster kan inte rösta
LG 42PC1R (TV) 1 8,56 (167) Inga priser
28 relaterade trådar
Röda prickar på min LG 42PC1R (314 inlägg) 14 år sedan
LG 42PC1R och LG 42 PC1RR (112 inlägg) 14 år sedan
Flimmer på LG PC1R/XD-3 (29 inlägg) 15 år sedan
acer aspire 5113 som htcp (7 inlägg) 16 år sedan
Skillnad LG42PC1R och LG42PC3R? (49 inlägg) 16 år sedan
LG 42PC1RR (286 inlägg) 16 år sedan
Finns det tysta Plasmor? (22 inlägg) 16 år sedan
Officiell Tråd - LG 42PC1RA (1551 inlägg) 17 år sedan
NAD T515 HDMI problem (3 inlägg) 17 år sedan
LG plockar isär en lcd-tv/plasma (20 inlägg) 17 år sedan
Problem med skenande kanaler (1 inlägg) 17 år sedan
Hur får man bra bild på LG 42PC1R? (17 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42E71H eller LG PS-42PC1R ? (112 inlägg) 18 år sedan
Upplösning på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Sjyst Plasma TV 42" (4 inlägg) 18 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 18 år sedan
Pioneer VSX-1016V OSD Problem (20 inlägg) 18 år sedan
LG42PC1R: Optimala inställningar för XBOX 360 (0 inlägg) 18 år sedan
blinkande pixlar på le40m51 (13 inlägg) 18 år sedan
DVD-spelare med HDMI/uppskalning etc (4 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 18 år sedan
Dags för plasma... (4 inlägg) 18 år sedan
Att se sport på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Hur ska jag välja? För och nackdel? (55 inlägg) 18 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 18 år sedan
LG PX4R/PX5R VS LG PC1R/PC3R (13 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R Vs Samsung LE-40R72B (3 inlägg) 18 år sedan
film visning dvd o xbmc (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 18 mars 2007 - 13:10

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Hej hej, ny på forumet här!

Jag har med spänning läst stora delar av forumen ang. PC1R ® då jag själv är mycket spekulant på en sådan manick! :blink:

Något som jag inte kan undgå att fundera på... kan kanske surret ha med tillverkningsPLATS eller tillverkningsdatum?

Kan inte ni som lider av surrandet summera er "info" om er TVs tillverkningsort och datum. Så kanske vi kan finna en gemensam nämnare. Och då också ett land, eller datum att akta sig för när man köper sin TV.

(Givetvis ska gärna ni som har en "o-surrande" TV också summera, så vi har något att jämföra med)

Tack för mig, hoppas på att kunna köpa TV så snart som möjligt, måste bara övertyga hustrun om att våran (hennes) ...24" TV snart borde gå sönder, så vi MÅSTE  köpa ny TV. Och då blir min uppgift att framtids säkra våra TV inköp.... genom att då företrädelsevis köpa en 42" plasma från LG! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Kan nästan ärligt garantera att ljudnivåerna även på de hemskaste PC1R ligger under CRT-tjutet. Satt hos en polare idag och kollade på en film på en nästan helt ny Crt, trodde jag skulle bli tokig.
Min surrar i princip ingenting, helt knäpptyst vid mörka scener, antydning till svagt svagt surr vid vita scener. Mitt ex är från november 2006, och jag vet massa Oktober-exemplar som surrar (inkl. min förra maskin). Rådet - Få en TV från januari och framåt så slipper du förhoppningsvis få en retur-maskin.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror även det funkar med en maskin från november o framåt. Min från november är knäpptyst. :P

Postad 18 mars 2007 - 17:48

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
min var från Januari och lät som ett tröskverk

Postad 18 mars 2007 - 17:49

igmab
  • igmab
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Var står det?

/Martin

<{POST_SNAPBACK}>

February 2007

/Martin

Postad 18 mars 2007 - 18:23

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

min var från Januari och lät som ett tröskverk

<{POST_SNAPBACK}>

otur?

Hur låter den, alltså vid vilka ljudnivåer på din tv överröstade den? Kan du likna ljudet vid något?

Postad 18 mars 2007 - 18:43

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
det var det klassiska surret. Hördes över 8:an på ljudet när det var mörk scen. Ljus scen vet jag inte, men det var enormt mycket kändes det som.

Postad 18 mars 2007 - 22:54

simonsimonsson
  • simonsimonsson
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Men vart var era aparaturer tillverkade? Det kanske är en fabrik som är fuckad! :blink: Who knows!?

Postad 20 mars 2007 - 12:54

mr_mac
  • mr_mac
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tja!

Har haft min PC1R i några månader nu och inte stört mig på surrandet så värst mycket. Men har nu flyttat ihop med min tjej som tycker det är oehört irriterande, så hon ser hellre på sin egna lilla 24"-tv... Är det någon som vet om man kan reklamera tv:n på inköpsstället (Power, numera Expert) och få en den utbytt eller till och med lägga till lite slantar för att byta upp mig till tex en Pioneer?:) Någon som vet vad som gäller?

Postad 20 mars 2007 - 13:27

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag är inne på min 3:e LG42PC1R. De två tidigare har surrat som fan. Har sedan början velat häva köpet hos Technistore men priset sjunk rätt snabbt, ganska mycket så det enda de kunde gå med på var ge mig tillbaka pengarna som tv'n var värd den dagen, alltså jag skulle förlora tusenlappar för att de inte kan leverera en tv som fungerar riktigt. Som sagt var är jag inne på min tredje nu. Den surrar lite mindre men hörs tydligt på drygt 3 meters håll och blir starkare vid ljusa partier på tv'n. Technistore vägrar fortfarande häva köpet och betala tillbaka de pengar jag lagt för tv'n i november. Det har tagit ca 1,5 månader varje gång jag velat byta tv. Nu påstår de att 4 personer har provkört och lyssnat på min tv i affären fast jag inte har bett de testa den eller ens velat att de ska testa den. Den surrar igen och nu vill jag häva köpet för man ska inte behöva ge de mer än 2 försök att reparera en produkt enligt konsumentverket. Hör jag av mig till Technistore kommer de hävda att de testat den och den surrar inte och vägra låta mig häva köpet igen. De har ingen som helst kundservice och mottot kunden har alltid rätt kan de nog inte ens stava till. Jag har haft så mycket problem med de och med LG42PC1R att jag funderar på att ringa plus eller något.

Någon som har något förslag på hur jag ska lyckas få mitt köp hävt och mina 14 000 kr tillbaka?

Tack!

Postad 20 mars 2007 - 16:42

simonsimonsson
  • simonsimonsson
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Tror inte du kan byta upp din tv mot en Pioneer, för då får de skitsvårt att sälja vidare din TV. Om de inte har en specifik inbytes policy.

Ang. Surret så fastnade jag lite för det som en annan snubbe tidigare i detta forumet skrev. Att han trodde det berodde på hur rummet som tvn står i är format, och vad man har för matrial, på väggar etc. Och det är också så att det är ett faktum att vi har olika hörsel, INTE nödvändigtvis olika BRA hörsel, men vi hör olika frekvenser olika starkt, och din flickvän kanske hör frekvensen som din TV skickar ut bättre än vad du gör!

En liten hypotes bara! :rolleyes:

Sen som någon tidigare också skrivit, en tv för 10.000 med prestanda för 15.000 (typ), den måste ha någon akilleshäl! I detta fallet kanske det handlar om ett visst frekvensomfång på TVns surr, som vilket kan uppfattas som störande. :)

Postad 21 mars 2007 - 09:40

Benneee
  • Benneee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

det var det klassiska surret. Hördes över 8:an på ljudet när det var mörk scen. Ljus scen vet jag inte, men det var enormt mycket kändes det som.

<{POST_SNAPBACK}>

Fick hem min LG PC1R igår, hoppades på att den skulle sakna surr ljudet, men icke!
Den är gjord i Feb 07, i Polen :P

Låter för j*vligt rent ut sagt, sitter man rakt framför den så hör man den hur tydligt som helst på 3-4 meter från tvn, riktigt störigt iaf nu i början.
Får se om man vänjer sig, tvivlar på det.

Postad 28 mars 2007 - 08:29

Unregistered5872a5e8
  • Unregistered5872a5e8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej.

Fick hem min 442pc1d förra veckan. Den surrar ganska mycket. Specielt om man sitter rakt framför TVn, sitter man på sidan i soffan så märket man nästan inget.
Tror inte att jag kommer att lämna tillbaks TVn, eftersom bilden och allt annat är så bra! Så försöker jag leva med surret. Ska prova att sätta upp några snygga absorbenter på väggen bakom och framför TVn.

Postad 28 mars 2007 - 08:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Hej.

Fick hem min 442pc1d förra veckan. Den surrar ganska mycket. Specielt om man sitter rakt framför TVn, sitter man på sidan i soffan så märket man nästan inget.
Tror inte att jag kommer att lämna tillbaks TVn, eftersom bilden och allt annat är så bra! Så försöker jag leva med surret. Ska prova att sätta upp några snygga absorbenter på väggen bakom och framför TVn.

<{POST_SNAPBACK}>

Prova att höja eller sänka tv:n någon decimeter också, kan kanske göra skillnad. Det surrande ljudet verkar vara rätt så riktat enligt de som har problemet. Kanske kan du ha ett väggfäste som är lätt vinklat nedåt, så att surret hörs vid dina fötter eller nåt? Det är bara att prova lite.

Postad 03 april 2007 - 09:55

simonsimonsson
  • simonsimonsson
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Skickade ett mail till www.hembiobutiken.se ang. surret och jag fick följande svar... vilket kan vara ett bra alternativ på butik om man skulle få en surrande TV.

"De har bytt ut den delen som surrade på nyare PC1RR, givetvis surrar alla plasmor lite men det felet som PC1RR hade förr finns inte längre, iaf inte på de skärmar som vi säljer. Om det skulle vara något annat fel, som händer inom 7 dagar, så klassas det som en DOA vilket innebär så får an en helt ny på ca en vecka. Efter det så gäller vanlig garanti och givetvis är det vi som står för fraktkostnader under garantitiden." :)

Tock å hoj!

Postad 03 april 2007 - 12:09

Robocrap
  • Robocrap
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Får hem min PC1R i eftermiddag.

Hoppas nu att man slipper surret.

Köpt den på Inwarehouse. Väldigt bra pris för övrigt. 9990 ink moms!

:)

Återkommer med rapport ;)

Postad 04 april 2007 - 15:59

spiken999
  • spiken999
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

fick min pc1r igår. vicket surrande alltså

kontaktade hbb idag å dom i sin tur LG . svaret kom ganska omgående får en ny! dom tar den som

DOA bra jobbat hemmabiobutiken återkommer när den nya dyker upp

Postad 04 april 2007 - 18:34

Robocrap
  • Robocrap
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fått hem min nu..

Och visst surrar den.

Men det märks inte alls så mycket när man sitter i soffan en bit ifrån.

Lyssnar man på baksidan så hörs det ganska mycket dock.

Men jag störs inte speciellt mycket av det. Får väl ta och byta annars ifall det blir värre.

Väldigt trevlig TV annars.

:D

Postad 08 april 2007 - 18:13

ManiaC_73
  • ManiaC_73
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Denna plasma verkar ju hur bra som helst och till ett mycket bra pris dessutom, att den surrar lite kan väl inte vara så farligt, mest känsliga personer som märker det (trodde jag)...
Så jag åkte till ONOFF för att äntligen köpa min första plasma, hann knappt komma hem förrän jag hade ställt den på plats och kopplat in den, satte mig i soffan och startade... OJ VAD DEN SURRADE!!! blev verkligen besviken, det skar verkligen i öronen!
Så nästa dag var det bara att åka tillbaka med den, detta problemet var inget killen på ONOFF kände till men jag fick med mig en annan hem i hopp om att den inte skulle surra... Men tyvärr så surrade den lika mycket så det var bara att lämna tillbaka den med och få pengarna tillbaka!
Tråkigt när man äntligen bestämt sig...
Köpte precis en annan plasma istället, en Panasonic PX70 den kostade mer men OJ vad nöjd jag är med den!

Postad 13 april 2007 - 14:23

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Är inne på min 3:e LG42PC1R. Detvå tidigare har surrat som f..n. Den nya surrar men klart mindre. däremot är denna mkt segare vid start, kanalbyten med mera än de tidigare och det knakar mass ai den när de är på och när man stänger av den. Haft den en månad ung...Har velat häva köpet av technistore sedan första som surrade men de har vägrat betala tillbaka mina pengar. Nu när jag påpekar de nya felen på min 3:e tv så säger de att det är nya fel så har fortfarande ingen rätt att häva tv'n. www.technistore.se har fantastisk kundservice...kunden har alltid FEL!

nån som har nån idé vad man kan göra? Less på denna tv...enda jag vill är få mina pengar tillbaka så jag kan köpa en annan tv. Ångrar att jag inte handlade hos en "seriös" affär :-(

Postad 13 april 2007 - 17:35

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Är inne på min 3:e LG42PC1R. Detvå tidigare har surrat som f..n. Den nya surrar men klart mindre. däremot är denna mkt segare vid start, kanalbyten med mera än de tidigare och det knakar mass ai den när de är på och när man stänger av den. Haft den en månad ung...Har velat häva köpet av technistore sedan första som surrade men de har vägrat betala tillbaka mina pengar. Nu när jag påpekar de nya felen på min 3:e tv så säger de att det är nya fel så har fortfarande ingen rätt att häva tv'n. www.technistore.se har fantastisk kundservice...kunden har alltid FEL!

nån som har nån idé vad man kan göra? Less på denna tv...enda jag vill är få mina pengar tillbaka så jag kan köpa en annan tv. Ångrar att jag inte handlade hos en "seriös" affär :-(

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte du tvn via nätet? I så fall har du 14 dagars ångerrätt enligt distansköplagen. Hänvisa till den första gången du ville häva köpet och ligger det då inom 14 dagar ska butiken ge dig pengarna tillbaka.

ps...fattar dock inte varför du köpte denna tv från första början trots att du frågade i denna tråd och kunde läsa att det var en enormt stor andel apprater som surrar. LG ÄR inget högkvalitativt märke...men man får mycket prestanda för pengarna OM sakerna håller..punkt.

Hoppas det löser sig i alla fall... :P

Mvh JB

Postad 13 april 2007 - 17:49

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
har mailbevis på att jag klagade på tv'n inom 14 dagar men mkt sköttes via telefon som man inte har några bevis på. Har mailat Technistore för att höra vad de säger om saken. De har ju brutit mot lagen!

Postad 16 april 2007 - 13:07

danneeeee
  • danneeeee
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Det var någon här som skrev om en större Internetförsäljare som skickade begagnade apparater. Min apparat kändes ny men jag blev lite fundersam över ett grönt runt R som var fastklistrat på 42PC1-etiketten på kartongen. Konspiratorisk som jag är funderar jag på om det R:et kunde betyda att TV hade varit returnerad till LG för exempelvis surrproblem. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Håll in meny knappen på fjärren och TV'n samtidigt i några sekunder så får du upp en meny där du bland annat ser hur många timmar TV'n gått :lol:

Postad 27 april 2007 - 16:12

matzone
  • matzone
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte en LG42PC1R nyligen men som för så många andra här surrade den något hemskt. Så nu är den på väg tillbaka till inWarehouse från vilket jag käpte den från.
Ska vänta och se om dom anser att det är fel på tv:n eller att det är sånt dom anser att man ska stå ut med. I vilket fall som helst så verkar det vara många som har samma problem, så oavsett hur det går så kanske man ska ta igen pengarna och sattsa på en annan tv.

Postad 08 maj 2007 - 19:46

toivo
  • toivo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det surrar mera tydligen när det är mera vitt . Men är det ingen som stör sig på detta enormt irriterande knäppande när den svalnar och etc blir varm?? Det tar kol på mej.. Låter som en skördetröska....

Postad 08 maj 2007 - 20:37

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det surrar mera tydligen när det är mera vitt . Men är det ingen som stör sig på detta enormt irriterande knäppande när den svalnar och etc blir varm?? Det tar kol på mej.. Låter som en skördetröska....

<{POST_SNAPBACK}>

Det existerar inget knäppande på min, och ingen annan har rapporterat något sånt på PC1R vad jag vet. Däremot verkar Panasonic PX70 ha problem med knäppande exemplar.

Postad 09 maj 2007 - 10:54

johan964
  • johan964
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min PC1R, ja förutom att den surrar så, och det är att den flimrar lite lätt i "brightness" så att säga. Det märks särskilt tydligt när jag har exempelvis min 360 inkopplad via komponent och någon statisk meny, typ när manb är ute på marketplace. Det här hade jag på min första TV som jag köpte. Den fick jag bytt pga detta men när jag fick min andra (som dessutom surrade mer!) började den visa upp exakt samma beteende efter några dagar. Är detta något man kan räkna med på en plasma eller? Någon som känner igen?

MVH

J

Postad 09 maj 2007 - 11:10

Foilan
  • Foilan
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det existerar inget knäppande på min, och ingen annan har rapporterat något sånt på PC1R vad jag vet. Däremot verkar Panasonic PX70 ha problem med knäppande exemplar.

När min plasma stängs av på kvällen kan jag höra att det knäpper i plasten (ett par gånger max dock) när denna kyls av och rör på sig lite. Inget speciellt med det, termisk utvidgning (eller snarare tvärtom), har haft det på samtliga tv-apparater jag ägt. Det knäpper dock mycket mer i huset... ;)

Men är det ingen som stör sig på detta enormt irriterande knäppande när den svalnar och etc blir varm?? Det tar kol på mej.. Låter som en skördetröska....

Knäpper det däremot, som rapporterat, mer likt en "skördetröska" verkar det ju vara nåt knas på gång... Tröskverk låter ju en hel del... :)

Redigerat av Foilan, 09 maj 2007 - 11:13.

Postad 14 maj 2007 - 11:16

Unregistered335d203b
  • Unregistered335d203b
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Säg att man köper en pc1r och den surrar, kan man då skicka tillbaka den och säga att man tar tex en px70 istället?
Och vad kommer det att kosta mig tex i frakt, eller står butiken för fraktkostnad om den är dålig?
Tänkte handla genom fyndbörsen eller HBB...
Tänkte att om jag lyckas få en TV som inte surrar så mkt, så är det ett jäkla bra pris på en schysst TV.

//Mattias

Postad 14 maj 2007 - 13:47

anna-g
  • anna-g
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har en 50pc1r som det knäpper i hela tiden. Den har även varit på service i ca. en månad för byte av panel eftersom det blev röda streck i bilden. Detta efter att jag haft den i två månader.
Kvaliteten på Lg verkar inte vara så bra eller kanske jag bara har otur???

Postad 28 maj 2007 - 20:29

Unregistered335d203b
  • Unregistered335d203b
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ni som fått erat surr uppmätt vilken decibel ligger den på ?
Min surrar nu tycker jag, hör det på volym 8 ca 3 m från tvn.
Det hörs mesttill höger bakom TVn, men även framför skärmen ;)

Vad tror ni?

\\Mattias

Postad 07 juni 2007 - 00:54

mamoos
  • mamoos
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Efter att ha vänt in och ut på apparaten (bokstavligt!!)
så kanske sanningen börjar krypa fram ...

https://www.minhembio.com/mamoos

Postad 09 juni 2007 - 00:42

madland
  • madland
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Läste genom forumet och fann svaret på min fråga. :)

Redigerat av madland, 09 juni 2007 - 02:23.

Postad 18 juni 2007 - 14:25

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

Efter att ha vänt in och ut på apparaten (bokstavligt!!)
så kanske sanningen börjar krypa fram ...

https://www.minhembio.com/mamoos

<{POST_SNAPBACK}>

Rätta mig om jag har fel, men man kan väl köpa en speciell skum/färg som man har på för att minska denna typen av elektroniksurr.
Denna är ju inte ledande i sig, så du kanske kunde jaga rätt på sådant och ha på runt kylflänsen.
Om du lyckas har du ju verkligen tagit ett steg framåt.

Postad 19 juni 2007 - 08:18

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Vet inte om jag förstår rätt.
Är det kylflänsen (den svarta klumpen på kortet) som låter?

Postad 21 juli 2007 - 23:24

madland
  • madland
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Vet inte om jag förstår rätt.
Är det kylflänsen (den svarta klumpen på kortet) som låter?

<{POST_SNAPBACK}>

Vänta nu lite... Jag är kanske inte grymmast på TV-apparater men jag har iallafall byggt ett flertal datorer och helt olika är de nu inte innuti, särskilt inte nu när det kommit hårddiskar och förstärkande videokort i apparaterna. Hursomhelst, det är för mig omöjligt att det skulle vara någon kylfläns som lät något över huvudtaget. En kylfläns är en klump (i regel av aluminium) med ett antal tappar, fjäll eller vad man nu vill kalla det och har en enda funktion, att leda bort värme och tillföra kyla. En kylfläns är passiv och innehåller aldrig någon som helst elektronik. Vanligtvis sitter det kylflänsar på olika processorer som tenderar att bli varma och för att förstärka efekten av en kylfläns kan man fästa en kylfläkt ovanpå som blåser på själva flänsen.

Vad någon nämnde tidigare kring det där med pasta - det heter så; kylpasta - är att kylpastan ska förbättra "kontakten" mellan processorn och flänsen. Däri finns inget som kan låta. Det är praktiskt taget aldrig så att processorer ger ifrån sig ljud som är hörbara och det är i princip alltid fläktar som låter när det gäller detta specifika område (hårddiskar etc. undantagna).

Postad 31 juli 2007 - 14:51

F.A
  • F.A
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Tyckte också det lät konstigt...

Postad 31 juli 2007 - 16:32

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0
Det är transformatorn/strömförsörjningen (illa isolerad/jordad) som är orsaken till ljudet...det är inte svårare än så...och det står i typ 30 inlägg redan.... :)

Mvh JB

Postad 08 augusti 2007 - 22:18

madland
  • madland
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det är transformatorn/strömförsörjningen (illa isolerad/jordad) som är orsaken till ljudet...det är inte svårare än så...och det står i typ 30 inlägg redan.... :)

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt, och jag tyckte mig läsa att på nyare produktionsserier har man åtgärdat felet (?). Förmodligen bytt det ursprungliga aggregatet mot ett annat. :angry:

Postad 10 november 2007 - 22:17

mamoos
  • mamoos
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Man sprayar drosslarna med en speciell typ av lack (shellack)
At transformatorn skulle låta något är inget som jag har märkt på de 3 som jag har fått.
Tyvärr så ÄR det drivstegen för x och y som brummar och för detta finns knappt någon lösning.
Hög ström i drivkretsarna mao inte mycket man kan göra åt, en layautmiss helt enkelt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.