Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 januari 2007 - 00:09

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Ja programvaran i TC-30 kommer från Logitech och visst är de lika. TC-30 är dock 2.000 spänn dyrare så det skiljer nog lite under skalet också hoppas jag  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Troligtvis dock inte till ett värde av 2000 kr, hehe.

Apropå detta med multifjärrar, för att fortsätta lite off topic, så undrar jag varför det typ inte finns en enda sådan med en egen knapp för text-tv utan att prylen ska ha 70elva knappar eller kräva speciell programmering till en "ologisk" knapp med helt annat namn?
Är det bara i Sverige text-tv är stort tro? Jag nyttjar text-tv flitigt och kan tyvärr inte göra mig av med originalfjärren till tv:n i de allra flesta fall (bortsett dåliga/fula lösningarna ovan).

Postad 11 januari 2007 - 08:05

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Är själv ett text-tv freak...använder text-tv väldigt ofta. TC30 har inte heller någon "mjuk" knapp med text-tv symbol på. Däremot kan du i displayen döpa knapparna till vad du vill och givetvis koppla till vilka kommando du vill. Således finns det i klartext en text-tv knapp....och vipps så är alla fjärrar förpassad till byrålådan för evigt :)

Postad 11 januari 2007 - 12:48

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Apropå detta med multifjärrar, för att fortsätta lite off topic, så undrar jag varför det typ inte finns en enda sådan med en egen knapp för text-tv utan att prylen ska ha 70elva knappar eller kräva speciell programmering till en "ologisk" knapp med helt annat namn?

På Harmony (t.ex. 555 och den i sammanhanget billiga 525) kan man lägga in egna knappar. Man lagrar funktioner från originalfjärren, döper det till vad du vill (t.ex. Text-TV) och lägger in det på en av knapparna vid displayen. Då har du en knapp för text-tv. En Harmony 525 går lös på runt 600kr. Frågan är hur mycket bättre en HK är, även om jag kan tro att lyx- kvalitetskänslan är värt en hel del.

Redigerat av Seminola, 11 januari 2007 - 12:50.

Postad 11 januari 2007 - 13:04

turbojim
  • turbojim
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag kör med en Harmony 525 på min Samsung dcb-p850z och det funkar hur bra
som helst...

Redigerat av turbojim, 11 januari 2007 - 13:05.

Postad 11 januari 2007 - 14:31

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ja programvaran i TC-30 kommer från Logitech och visst är de lika. TC-30 är dock 2.000 spänn dyrare så det skiljer nog lite under skalet också hoppas jag

Tyvärr tror jag den största skillnaden finns ovanpå skalet o inte under... Harman Kardon loggan instället för Logitech :)

Postad 11 januari 2007 - 17:22

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Är det bara jag som råkat ut för att det står "Ingen bild - Inget ljud" efter det man slagit på boxen ? Har hänt mig tre gånger. Det enda som hjälper är att slå av den på strömbrytaren på baksidan och sedan på igen.....men men. Man bryr sig inte så mycket nu när en uppgradering är närstående !

Postad 11 januari 2007 - 18:46

ronnie47
  • ronnie47
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Är det bara jag som råkat ut för att det står "Ingen bild - Inget ljud" efter det man slagit på boxen ? Har hänt mig tre gånger. Det enda som hjälper är att slå av den på strömbrytaren på baksidan och sedan på igen.....men men. Man bryr sig inte så mycket nu när en uppgradering är närstående !

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag har haft samma problem. Men detta har hänt efter att den varit på ett tag. Plötsligt dyker det upp en blå skärm, precis som du säger. Och när man slår av den och på den igen funkar det. Har hänt mig vid ett flertal tillfällen.

Postad 12 januari 2007 - 09:56

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Nej, det är inte bara du Svansen.
Jag är fanatisk Timrå - supporter och har C+ samt Säsongskortet. Det är kanon att ha denna box för att spela in matcherna och se dessa i efterhand. Läggning av barn, eller fotbollsträning är normalt mina vanliga kvällsaktiviteter, varför det är perfekt att börja kolla på en match i efterhand.

Igår krossade ju Timrå Frölunda med 5 - 1, och jag hade i vanlig ordning ställt matchen på inspelning. Hade tillochmed en kompis som kom och kollade eftersom Timrå är så otroligt bra just nu (igen). När jag slog på boxens kanalplats möttes jag av beskedet "Ingen bild, inget ljud" och blev alldeles kall inombords. Detta har hänt vid flertalet tillfällen tidigare, men aldrig under en inspelning. Jag trodde faktiskt det kunde ha nåt att göra med att boxen varit inaktiv under längre period.

Dock hade boxen spelat in matchen så vi körde igång och kollade.. Och njöt.. Efter 14 minuter av andra perioden forcerar underbara Robert Carlsson in pucken bakom slöa Tommy Salo och då är det nära att jag och polaren korkar upp en champagneflaska. Under tiden som vi springer runt i huset i glädjefnatt så blir bilden svart på tvn. Längre än så spelades inte matchen in eftersom boxen då fick beskedet att det fanns "Ingen bild, inget ljud".

Nu är man inte lycklig längre. Nu är man arg. Rotar runt i verktygslådan efter en skruvmejsel modell större att köra rakt igenom denna silverfärgade och totalt ointelligenta plastrektangel, men lyckligtvis (kanske) hittar jag inte mer än en tumstock och en avbitartång.
Får tillbaka mina sinnen en aning och startar om boxen med strömbrytaren på baksidan. Efter att boxen under en evighet hånat mig med meddelandet "HDD CHECK" går den igång igen. Med ljud och bild. Dock är andra halvan av Timrås bragdmatch för evigt förlorad.

Gråter mig till sömns över att ha missat Mattias Wennerbergs styrning fram till 5 - 1, samt fansens rättmätiga hyllningar till detta fantastiska lag.

Det som oroar mig är att vi, så vitt jag vet - inte rapporterat in detta felet. Alltså det hånfulla "Ingen bild, inget ljud". Snacka om ett fel i världsklass. När kan man lita på att boxen verkligen fungerar? Detta problem har börjat bli mer och mer frekvent för mig nu på slutet och det handlar kanske om varannan vecka som boxen kräver en reboot. Kan det bero på att man börjar fylla upp HDD:n?

Är det någon annan som upplever att detta problem börjar bli mer frekvent? Eller kan det handla om ett "antiglädjefnattsfilter" som Samsung lagt in för att Timråfans inte skall få chansen att uppleva total eufori?

Postad 12 januari 2007 - 10:10

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Är det någon annan som upplever att detta problem börjar bli mer frekvent? Eller kan det handla om ett "antiglädjefnattsfilter" som Samsung lagt in för att Timråfans inte skall få chansen att uppleva total eufori?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, och ja, det är jag helt övertygad om. <_<

Mina inspelningar av Mesta Mästarna fungerar ALLTID. :P

Postad 12 januari 2007 - 10:18

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Gråter mig till sömns över att ha missat Mattias Wennerbergs styrning fram till 5 - 1, samt fansens rättmätiga hyllningar till detta fantastiska lag.

Canal Plus Sport 2 - Fredag den 12 januari

21:30 Elitserien Säsongskort/PPV: Timrå - Frölunda

Postad 12 januari 2007 - 21:43

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
thepalm !...här har du en till fanatisk Timråbroder. Jag var givetvis och kollade på TIK-Frölunda i går men spelade in den också för säkerhets skull...funkade bra dessbättre. Hoppas verkligen att detta fel rättas till i uppgraderingen !

I morgon är det mot Luleå "thepalm"...hoppas på en ny seger. Jag skall vara på plats ! Tror dock att Timråsupportrar har det jobbigast i hela landet. I går gick ju Oscar Sundh sönder. Aldrig får man vara riktigt glad. Skadespöket har aldrig varit så jävlig mot nåt lag i historien :)

Nu måste jag nog lägga av med hockeysnack....annars kommer snart en inlägg att jag skall hålla mig till ämnet :angry:

Heja Timrå !!!!!!!!!!

Postad 13 januari 2007 - 16:26

KingT
  • KingT
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag vill bara hoppa in här och säga Hej! Jag har läst/följt denna tråd länge nu och börjar nästan känna mig som en "smygare!" Det minsta jag kan göra är väl att hälsa på er iaf! :D

Samt tacka för alla värdefulla tips & råd ni ger! Som ni själva redan räknat ut så har naturligtvis även jag en "Djävulens box!" Jag har, eller har haft i princip samtlig fel & brister med min box som ni skriver om här. Att jag inte tröttnat och slängt ut boxen är en gåta även för mig?

Men även jag tycker mig kunna se ett ljus vid horisonten nu & lever på hoppet om att den kommande uppdaterinegn ska lösa våra problem! Sedan ska sägas att från början var boxen omöjlig att ha med att göra, nu så är den i alla fall acceptabel. Det verkar som om den behöver några veckor på sig att aklimatisera sig i det "nya hemmet?" B) Men fläkten är väl inget man kan/törs göra något åt?
:D

Postad 14 januari 2007 - 13:47

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Det verkar som om den behöver några veckor på sig att aklimatisera sig i det "nya hemmet?" :) Men fläkten är väl inget man kan/törs göra något åt?
:)

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen! Jag har löst mitt fläktproblem på ett lite speciellt sätt. Som någon nämnde tidigare förstärks (o)ljudet av underlaget boxen står på. Min box står i en IKEA-möbel, bakom en glasdörr. Tyckte den lät väl högt. Placerade därför lite packmaterial (mjukt skumgummi) under boxens fötter och vips blev det tyst! :)

Postad 14 januari 2007 - 14:49

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Om inte uppgraderingen kör något åt fläktljudet t.ex ställer ner varvtalet (vilken den med största sannorlikhet INTE gör) kommer jag att koppla bort den helt och hållet och se vad som händer !

Redigerat av Svansen, 14 januari 2007 - 14:50.

Postad 14 januari 2007 - 17:11

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Om inte uppgraderingen kör något åt fläktljudet t.ex ställer ner varvtalet (vilken den med största sannorlikhet INTE gör) kommer jag att koppla bort den helt och hållet och se vad som händer !

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag skrev tidigare, rörande min Sony-recorder, så lär apparaten stänga av sig själv inom kort efter igångsättandet utan fläkt. :-(
Men vi är dock tacksamma till att du provar åt oss, så att vi vet om det funkar eller ej, hehe.
Ett alternativ om det är så som ovan är kanske att ta ut fläkten i sig utanför lådan och väl där göra den helt ###### ljudisolerad. :-D

Edit: Haha, man får alltså inte skriva svärord här för att förstärka. :-D

Redigerat av Unregisterede645e24b, 14 januari 2007 - 17:12.

Postad 14 januari 2007 - 17:19

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag skrev tidigare, rörande min Sony-recorder, så lär apparaten stänga av sig själv inom kort efter igångsättandet utan fläkt. :-(
Men vi är dock tacksamma till att du provar åt oss, så att vi vet om det funkar eller ej, hehe.
Ett alternativ om det är så som ovan är kanske att ta ut fläkten i sig utanför lådan och väl där göra den helt ###### ljudisolerad. :-D

Edit: Haha, man får alltså inte skriva svärord här för att förstärka. :-D

<{POST_SNAPBACK}>

Man kanske kan montera en fläktkontroll, ev. termostatstyrd !

Postad 17 januari 2007 - 00:13

Unregisteredae5a715f
  • Unregisteredae5a715f
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Äntligen!

http://www.comhem.se...ews_070116.html

Bara hålla tummarna för att dom gör klart med tv3 också.

Postad 17 januari 2007 - 18:47

JimSlim
  • JimSlim
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Äntligen!

http://www.comhem.se...ews_070116.html

Bara hålla tummarna för att dom gör klart med tv3 också.

<{POST_SNAPBACK}>

SWEEET!!!...va faan på tiden...som sagt hoppas på TV3 och 6:an snart då...tack för den härliga nyheten...

Postad 17 januari 2007 - 19:41

KingT
  • KingT
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tv3 & 6:an (F.d ZTV) försvann väl för att de inte kunde komma överrens om priset? Har det hänt något som gör det billigare för Com Hem nu?

Postad 18 januari 2007 - 22:08

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hade att kort strömavbrott i huset i dag. Märkte till min besvikelse att alla kanallistor och andra inställningar var borta...är inte det riktigt dålig ?! Min gamla Sagembox tappade inte kanallistorna vet jag med säkerhet iaf.

Lite segt att knappa in nätnummer och lägga in alla kanaler i favoritlistan igen. Gissar att det är samma sak med Era boxar ?

Postad 18 januari 2007 - 22:11

JimSlim
  • JimSlim
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hade att kort strömavbrott i huset i dag. Märkte till min besvikelse att alla kanallistor och andra inställningar var borta...är inte det riktigt dålig ?! Min gamla Sagembox tappade inte kanallistorna vet jag med säkerhet iaf.

Lite segt att knappa in nätnummer och lägga in alla kanaler i favoritlistan igen. Gissar att det är samma sak med Era boxar ?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp samma sak för mig när jag kom hem från jobbet igår...ingen aning om jag haft strömavbrott eller inte men...Dåligt som sagt..

Postad 19 januari 2007 - 12:28

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Japp, det här med att knappa in nätnummer och fixa kanallistor varje gång man drar ur sladden har jag minsann märkt, hehe. Fixat massa nya prylar och möblerat om, så det har blivit en del ur- och inkopplingar. Lärde mig dock snabbt att det blev på detta vis med kanallistorna, så nu tänker jag inte gör en enda personlig sådan innan jag är helt nöjd med placering av prylar och stuff, hehe.

För övrigt fick jag tillbaka min box efter att ha sänt in den med dessa fel som jag här senare fick reda på var allmänna buggar. Jag tog dock chansen att få tillbaka en annan box som inte lät lika förjävligt från fläkten som min. Jag hade nästan glömt bort hur ###### mycket den låter, och blev nästan chockad av att höra den där j-vla fläkten igen. Grrr!
Tycker alla vi med relativt nya boxar gemensamt borde skicka in ett klagomål om att få fläktarna utbytta till något bättre genom att hävda kraftigt konstruktionsfel. Sent på kvällen när man inte vill störa övriga i familjen som ska sova, och därmed sänker tv-volymen, känns det som 50-50 vad gäller tv-ljud kontra fläktljud. Helt otroligt!
Eller har du testat att fippla med fläkten ännu, Svansen?

Postad 19 januari 2007 - 13:55

Unregistered8bbb5578
  • Unregistered8bbb5578
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Japp, det här med att knappa in nätnummer och fixa kanallistor varje gång man drar ur sladden har jag minsann märkt, hehe. Fixat massa nya prylar och möblerat om, så det har blivit en del ur- och inkopplingar. Lärde mig dock snabbt att det blev på detta vis med kanallistorna, så nu tänker jag inte gör en enda personlig sådan innan jag är helt nöjd med placering av prylar och stuff, hehe.

För övrigt fick jag tillbaka min box efter att ha sänt in den med dessa fel som jag här senare fick reda på var allmänna buggar. Jag tog dock chansen att få tillbaka en annan box som inte lät lika förjävligt från fläkten som min. Jag hade nästan glömt bort hur ###### mycket den låter, och blev nästan chockad av att höra den där j-vla fläkten igen. Grrr!
Tycker alla vi med relativt nya boxar gemensamt borde skicka in ett klagomål om att få fläktarna utbytta till något bättre genom att hävda kraftigt konstruktionsfel. Sent på kvällen när man inte vill störa övriga i familjen som ska sova, och därmed sänker tv-volymen, känns det som 50-50 vad gäller tv-ljud kontra fläktljud. Helt otroligt!

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsan.

Har nu läst en hel del om detta problem som många verkar ha med sin fläkt och högt ljud.

Till min stora glädje, och förvåning också, så kan jag säga till er alla att min fläkt är i princip ljudlös, har försökt att sätta örat tätt intill på alla håll om boxen ,men endast en oerhört litet litet surr hörs...min box är på typ 24h dygn.......

Har jag fått ett " BRA MÅNDAGS EXEMPLAR" eller??

Hurra isåfall !!!

Sedan har jag ju de andra buggarna som andra pratar om... Väntar med spänning på uppgraderingen...

Redigerat av Unregistered8bbb5578, 19 januari 2007 - 13:56.

Postad 19 januari 2007 - 18:14

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Till min stora glädje, och förvåning också, så kan jag säga till er alla att min fläkt är i princip ljudlös, har försökt att sätta örat tätt intill på alla håll om boxen ,men endast en oerhört litet litet surr hörs...min box är på typ 24h dygn.......

Har jag fått ett " BRA MÅNDAGS EXEMPLAR" eller??

<{POST_SNAPBACK}>

När är din box köpt? En teori som finns här är att de som köpte den tidigt efter lanseringen, strax efter sommaren, har en annan fläkt (eller kanske samma men lägre varvtal). De första exemplaren verkade lida en hel del av totallåsningar och/eller ej start alls, som kanske lokaliserades till överhettning och som åtgärdades av Samsung genom att förändra fläktbiten. Sen verkar det då finnas dessa lyckliga satar, hehe, som sitter med en sådan tidig burk men som inte har problem med överhettning trots allt.

Postad 19 januari 2007 - 18:34

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Inte nog med det, som nybliven ägare av denna beryktade box så har jag råkat ut för att boxen låst sig två gånger under de två dygn som jag haft den. Har då varit tvungen att slå av den på strömbrytaren och den har tappat ALLA inställningar; nätnummer, favoriter, att man har 16:9 skärm, ja allting, inkluderat alla schemalagda inspelningar. Samt de program den höll på att spela in som jag nu inte fick se.

Boxen har ett rykte som buggig men att det var så illa med så frekventa låsningar det trodde jag inte. Man har skickat människor till månen men man kan tydligen inte, snart 40 år senare, tillverka en TV-inspelare som går att lita på.

Och hur 17 tänker man när man konstruerar något där inställningarna inte sparas beständigt. Den har ju 160 GB hårddisk, nåt liten hörna på disken för att backa upp inställningarna borde väl finnas!!!

Redigerat av sirn, 19 januari 2007 - 18:59.

Postad 19 januari 2007 - 18:49

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Inte nog med det, som nybliven ägare av denna beryktade box så har jag råkat ut för att boxen låst sig två gånger under de två dygn som jag haft den. Har då vart tvungen att slå av den på strömbrytaren och den har tappat ALLA inställningar; nätnummer, favoriter, att man har 16:9 skärm, ja allting, inkluderat alla schemalagda inspelningar. Samt de två program den höll på att spela in.

För i h-e, den har ju 160 GB hårddisk, nåt liten hörna på disken för att backa upp inställningarna borde väl finnas!!! Hur 17 tänker man när man konstruerar något där inställningarna inte sparas beständigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Man tänker nog lite. Men inte så mycket. Fort men fel, verkar det som.

Eller?

En trend startades av ett mjukvaruföretag under förra årtusendet. De insåg att tester kostade stora pengar. Varför inte ta betalt av sina kunder istället, var tanken. Då gör ju kunden det tidsödande och omständliga arbetet med att utvärdera produkten. Och betalar dessutom för det! Jo, det verkar vara en strålande idé. Efter ett antal år börjar detta förfarande bli praxis i hård- och mjukvarubranschen. Konsumenten är lurad. Men inte maktlös. Eller? Jaja.

Höga berg och djupa dalar. Till slut är det alltid kunden som betalar.

Postad 19 januari 2007 - 19:48

Unregistered4a4a47f3
  • Unregistered4a4a47f3
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Kanske inte har med ämnet att göra men ändå intressant för oss ComHem'are.

Det var i dag (på Prylportalen) en chat med produktchefen Christofer Peilitz från Com Hem.

Chat med Com Hem's produktchef

Synd att man inte visste detta innan för då kunde man ju frågat om uppgradering till 850:an.

/Anders

Postad 19 januari 2007 - 21:21

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Har då varit tvungen att slå av den på strömbrytaren och den har tappat ALLA inställningar

Nu har jag iofs inte råkat ut för nåt strömavbrott men att stänga av boxen med strömbrytaren har aldrig varit något problem för mig

Postad 19 januari 2007 - 22:05

KingT
  • KingT
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har då varit tvungen att slå av den på strömbrytaren och den har tappat ALLA inställningar

Nu har jag iofs inte råkat ut för nåt strömavbrott men att stänga av boxen med strömbrytaren har aldrig varit något problem för mig

<{POST_SNAPBACK}>

Det enda jag kan tillägga är att min box klarar att behålla inställningarna vid korta "strömavbrott" på mindre än ½ minut. (Dra ur strömsladden och starta om boxen.....) Men vid längre stopp så tappar den allt minne! :unsure:

Postad 19 januari 2007 - 22:07

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Min box hängde sig och strulade första månaden men sen har den varit hur bra som helst. Det är bara de vanliga sakerna som synkningen som inte funkar bra. Fläkten låter inte speciellt mycket heller för den delen.

Postad 20 januari 2007 - 11:54

ronnie47
  • ronnie47
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det gör jag varje kväll. Inga problem med inställningarna.

Postad 20 januari 2007 - 13:28

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det gör jag varje kväll. Inga problem med inställningarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, nu låste den sig i menyerna för tredje gången (tre dar, tre låsningar). Denna gången stängde jag inte av den lika länge med strömbytaren, ca. 2 sek, och nu fanns alla inställningar kvar. Undrar om det var själva låsningen som orsakade minnestappet förut eller om det var för att då stängde jag av den lite längre tid, 15-20 sek kanske...

Postad 20 januari 2007 - 21:05

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Nä, jag har inte hunnit ta bort fläkten ännu Mindfire...men det är nära nu ! Håller med dig att detta borde klassas som en reklamation. Skrev om detta till Samsung dagen efter jag köpte den. Har ännu inte fått svar och då är det snart 1 månad sedan :)

Ja, min låser sig också då och då...senast i morse. Måste stänga av på strömbrytaren. Inställningarna klarar sig då...men inte vid strömavbrott eller om man drar ur sladden en kort stund. Detta är BEDRÖVLIGT dåligt på en nyutvecklad produkt.

Det är dock som någon sa...det är vi kunder som "testar" denna prudukt åt ComHem och Samsung.

Nu skall snart fläktjäv**n bort :D

Postad 21 januari 2007 - 17:49

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Bara jag som hade en ruta med uppdaterade tjänster på boxen imorse? Kan det vara "the real thing"?
Verkade mer omfattande än en kanalplatsuppdatering..

Postad 21 januari 2007 - 19:33

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Bara jag som hade en ruta med uppdaterade tjänster på boxen imorse? Kan det vara "the real thing"?
Verkade mer omfattande än en kanalplatsuppdatering..

<{POST_SNAPBACK}>

Inget hos mig... Men det är väl bara att gå in i menyn och kolla versionsnummer. :-)

Postad 22 januari 2007 - 08:39

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Versionnummer 11. Samma som förut va?

Postad 22 januari 2007 - 09:13

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Versionnummer 11. Samma som förut va?

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp. B)

Seså Comhem, kom loss nu!!!

Postad 22 januari 2007 - 14:35

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag satt och kollade på Arsenal - Man Utd igår på C+ Sport. Kommentatorn Niklas Holmgren var fantastisk. Synsk till och med.. Ljudet låg en bra bit framför bilden på tidsaxeln, vilket gjorde att man visste resultatet av ett skott, strax innan det avlossats.

Är detta en produkt av vår lustiga box, eller beror det på sändningarna från England?
Har för mig att det då och då förekommer på de matcher jag ser med världens bästa hockeylag: Timrå IK.

Synd att det inte var den riktiga uppdateringen som kom nu. Hade gärna sluppit dessa fotbollsmatcher som kommenteras av folk som befinner sig i framtiden (framtid o framtid... några tiondels sekunder i alla fall)..

Postad 22 januari 2007 - 16:18

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Synd att det inte var den riktiga uppdateringen som kom nu. Hade gärna sluppit dessa fotbollsmatcher som kommenteras av folk som befinner sig i framtiden (framtid o framtid... några tiondels sekunder i alla fall)..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, med just sport är det i så fall bättre med ljudet aningen efter.

Postad 22 januari 2007 - 18:27

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Men vad 17 nu då, den har inte startat den inspelning som jag ställt in. Inställt:

Matti
C+FILM 1 01/22 16:15 18:35 En gång

Den startade aldrig men ligger kvar i schemalagda inspelningar fast den borde vara rödmarkerad och spela in för fullt just nu. Och klockan i burken går rätt: "Lokal tid: mån 22 jan 2007 18:24:58". Jag har inte haft något strömavbrott. Och jag kan titta på kanalen just nu.

Nån annan som varit med om att den helt utan synbar anledning ignorerat schemalagda inspelningar???

Edit: Och när inspelningstiden var över, då försvann programmet från listan med schemalagda inspelningar. Ytterligare en inspelning åt h-e B) Har nu haft boxen 6 dygn och missat 3 inspelningar (två pga låsning i menyn samtidigt som inspelning, se tidigare i tråden)

Redigerat av sirn, 22 januari 2007 - 19:51.

Postad 22 januari 2007 - 21:13

KingT
  • KingT
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Men vad 17 nu då, den har inte startat den inspelning som jag ställt in. Inställt:

Matti
C+FILM 1  01/22    16:15    18:35    En gång

Den startade aldrig men ligger kvar i schemalagda inspelningar fast den borde vara rödmarkerad och spela in för fullt just nu. Och klockan i burken går rätt: "Lokal tid: mån 22 jan 2007 18:24:58". Jag har inte haft något strömavbrott. Och jag kan titta på kanalen just nu.

Nån annan som varit med om att den helt utan synbar anledning ignorerat schemalagda inspelningar???

Edit: Och när inspelningstiden var över, då försvann programmet från listan med schemalagda inspelningar. Ytterligare en inspelning åt h-e ;) Har nu haft boxen 6 dygn och missat 3 inspelningar (två pga låsning i menyn samtidigt som inspelning, se tidigare i tråden)

<{POST_SNAPBACK}>

Nej detta känner jag inte igen? Inspelningarna är väl en av få saker som fungerat riktigt bra med min box! (peppar, peppar ta i trä.)

Postad 23 januari 2007 - 08:01

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Har inte heller haft detta problem. De inspelningar jag gjort har funkat klockrent !

Postad 23 januari 2007 - 08:42

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Inte heller de två inspelningar som var programmerade till kl. 22.00 gick igång. När det var 8 minuter kvar och ingenting hänt (kör med 10 min insp. marginal) slår jag av strömbrytaren 1 sekund. När apparaten gått igång igen startar de två inspelningarna av sig självt. Den ena inspelningen är då utan sluttid (rullande i inspelningstatus) och jag får stoppa den manuellt när programmet är slut. Den andra inspelningen stannar av sig självt när tiden är inne.

Apropå fläktljud, den susar lite men inte så att det stör. Man märker det främst genom att det blir väldigt tyst när man slår av boxen. Min Pioneer DVR-5100H låter mer, fläktljudet är kanske inte högre men av mer störande karaktär, dessutom låter hårddisken mer från Pioneeren.

Postad 23 januari 2007 - 18:03

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Är en av de gamla UPC kunder som förhoppningsvis kommer att få byta ut den jäv.. Motorolaboxen till något nyare/modernare.

Är väldigt sugen på PVR boxen, men efter att ha läst den här tråden blir man ju mörkrädd..
Är väldigt sugen på möjligheten att spela in en kanal och se på en annan.

Är det någon som är NÖJD med boxen, eller är i princip alla missnöjda med hur den presterar?
Om man bortser från inspelningsfunktionen, hur tycker du att boxen fungerar i övrigt, ang bildkvalitet, kanalbyten, EPG etc, godkänt, bra, dåligt?

---

Ang uppdateringen. ComHem kanske inser att dom MÅSTE få iväg den nu när massa UPC kunder också kommer att skaffa denna... Ovetande om de problem som finns.

---

Det smartaste kanske är att skippa denna, ta en "vanlig" digitalbox, för att sedan byt upp sig till HD boxen när det går?

Redigerat av wiped, 23 januari 2007 - 18:15.

Postad 23 januari 2007 - 18:57

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
OM Samsung får till en bra uppdatering till denna box så man slipper hängningar, osynkat Dolby Digital - ljud m m så är den helt klart värd vartenda öre i inköp.
Det är så skönt att bara mata in vilka program man vill spela in och inte behöva bry sig om videoband m m.

Men EPG:n är INTE bra. Den fungerar inte alls tillfredsställande och jag skulle aldrig lita på den om jag vill spela in en hockeymatch med världens bästa lag: Timrå IK.

Postad 23 januari 2007 - 19:02

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
En fråga som antagligen inte har med boxen att göra: Förra veckan försvann Discovery Channel från mina favoriter detta i samband med en uppdatering (4 tillagda tjänster och 4 bortagna). Hittade dock kanalen igen på en annan kanalplats. Men efter detta så visas ej Discovery channel i 16:9 läge. Några andra som har märkt det?

Postad 23 januari 2007 - 20:32

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Är en av de gamla UPC kunder som förhoppningsvis kommer att få byta ut den jäv.. Motorolaboxen till något nyare/modernare.

Är väldigt sugen på PVR boxen, men efter att ha läst den här tråden blir man ju mörkrädd..

Är det någon som är NÖJD med boxen, eller är i princip alla missnöjda med hur den presterar?
Om man bortser från inspelningsfunktionen, hur tycker du att boxen fungerar i övrigt, ang bildkvalitet, kanalbyten, EPG etc, godkänt, bra, dåligt?

---

Ang uppdateringen. ComHem kanske inser att dom MÅSTE få iväg den nu när massa UPC kunder också kommer att skaffa denna... Ovetande om de problem som finns.

---

Det smartaste kanske är att skippa denna, ta en "vanlig" digitalbox, för att sedan byt upp sig till HD boxen när det går?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är också gammal UPC-kund. Vi ska ju bli av med Motorola-tröskverken vilken vecka som helst. Efter att ha följt denna tråd en tid skulle jag vilja säga att de flesta är nöjda med Samsung-boxen, trots alla problem. En programuppdatering borde avhjälpa det mesta (förhoppningsvis). Högt fläktljud verkar bara en del ha drabbats av. Och jag tänker att man borde kunna få något slags löfte om att få byta boxen om ljudet är outhärdligt. Vad som helst måste vara bätter än Motorolas boxar.

Jag inbillar mig att det är lite tidigt att välja en HDTV-box med hårddisk (som påstås ska komma i höst). Antagligen kommer den inte att ha två tuners/mottagare. Och antagligen kommer den att vara både bättre och billigare om ett par, tre år. Och det dröjer ju dessutom några år innan det mesta sänds i HD. (5-10 år har visst SVT sagt.) Ett skäl till att Samsungboxen har en massa problem och till att kunderna får vara försökskaniner är ju att de tekniska nyheterna kommer så snabbt. Samsung-boxen verkar vara guld värd (när den uppdaterats). Med den kan man luta sig tillbaka något år, avvakta HDTV och annat.

Postad 23 januari 2007 - 23:19

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

---

---

<{POST_SNAPBACK}>

Finns dessvärre få om inga alternativ till denna box! Horribla barnsjukdomar (uppdatering är på väg iofs) men jag skulle inte klara mig utan denna box en dag numera... :)

Postad 24 januari 2007 - 16:24

Figurehead
  • Figurehead
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fick min box idag och efter att ha lusläst tråden var kanske inte förväntingarna speciellt höga... Tanken var att den skulle få ersätta Humax PVR2000 som jag sedan den kom varit grymt nöjd med...

Döm av min förvåning så är jag positivt överraskad... Allt verkar funka hitentills. Håller tummarna för att slippa bli besviken...

Postad 24 januari 2007 - 22:21

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har du fått det berömda brevet, med kort och värdebevis på ny box?

Och Figurehead, jag håller tummarna! (Måhända har din en uppgradering.) Vad är det för versionsnummer på din mjukvara?

Redigerat av Seminola, 25 januari 2007 - 11:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.