Skulle du kunna sammanfatta vad dom menar? Och vad som just är intressant? 
Jag tycker det mesta var intressant...
* De bekräftar mer eller mindre att deinterlacning av 1080i-material kommer samt DTS HD-MA avkodning!
* De har optimerat både BD-uppspelning och uppskalning av DVD-filmer samt mosquito NR sedan v. 1.80, vilket belastar maskinen betydligt mindre. (Vissa upplevde ett högre fläktljud vid just DVD-uppskalning tidigare)
Tidigare var det full belastning vid uppskalning av DVD, nu är det bara max last vid avkodning av 2 1080-AVCHD-strömmar för bild i bild-funktioner samtidigt som BD-javafunktioner.
* Mosquito NR är primärt tänkt för TV-material innan uppskalning, ett brusigt lågupplöst material blir bara värre om det skala upp.
* Filmstudiona är mycket nöjda med prestandan på PS3an vid uppspelning av BD-filmer med BD-Live funktioner. PS3an är mycket snabbare på att hantera denna typ av material än vanliga BD-spelare och kommer så att vara en bra tid framöver.
* De kan inte berätta om när In-game XMB dyker upp men att redan nu finns det viss XMB-funktionalitet som utvecklare kan dra nytta av. Kompislista t.ex
* Webbläsaren är nu snabbare och har bättre support för streaming (media) än tidigare, och den kommer att utvecklas vidare.
* Det är fullt möjligt för Sony att ta betalt för uppdateringar, men de tänker följa den nuvarande traditionen med gratisuppdateringar då de ser PS3-hårdvaran som en utvecklande platform...
* Version 2.20 för utecklarna frigjorde mycket minnesresusrser. Från början var det 96 MB reserverat minne för framtida uppdateringar på systemet, detta har minskat och vid 1.80 (har jag för mig) hade de bantat ner det till 54MB totalt reserverat minne. Och nu tydligen ännu mindre. Detta är till gagn för spelutvecklarna som alltså får tillgång till mer minne.
* Planen med uppdateringar är en (1) stor per kvartal, men som tidigare skett kan mindre komma oregelbundet. Och nu en extraden 17 April på grund av den nya Playstation Store.
* PS3an har två olika "kanaler" för uppspelning av media, där det appliceras olika algorithmer och NR beroende på var filen läses ifrån. Exempelvis ska bildkvalitén vara högre när du spelar AVCHD från USB-minne och skiva än om du spelar en fil från hårddisken . (just nu)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 April 2008 - 18:05.