52" XL2S, 29000:- inkl väggfäste. :-)Aha, ok. Jag beställde i den lokala Euronicsbutiken på annan ort, men just där är den lokal.
Försäljaren mailar ibland att han pratat med Sharp men att de inte kunnat lämnat nåt besked ännu. Nu är det två veckor sedan jag fick någon uppdatering så det kanske kommer snart då :-)
Ännu ingen uppdatering på Boxers sida iallaall: http://www.boxer.se/...r...scart=&typ=
Beställde du en 46:a? Vad fick du för pris när du beställde så tidigt?
Sharp Aquos LC-46XL1E
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2S
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2S
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2S
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
1080p/24 (575 inlägg)
|
12 år sedan |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung A656 eller Sharp XL2S (28 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp LC-52XL2S eller Samsung LE-52A656 (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg)
|
18 år sedan |
Vilken 46-47" (52 inlägg)
|
18 år sedan |
Sharp SE94U (SE= SPECIAL EDITION) (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 12 February 2008 - 18:50
Postad 12 February 2008 - 19:17
Verkar ju helt OK jämfört med nuvarande webpriser. Jag själv tog en 46:a för runt 21-22.52" XL2S, 29000:- inkl väggfäste. :-)Aha, ok. Jag beställde i den lokala Euronicsbutiken på annan ort, men just där är den lokal.
Försäljaren mailar ibland att han pratat med Sharp men att de inte kunnat lämnat nåt besked ännu. Nu är det två veckor sedan jag fick någon uppdatering så det kanske kommer snart då :-)
Ännu ingen uppdatering på Boxers sida iallaall: http://www.boxer.se/...r...scart=&typ=
Beställde du en 46:a? Vad fick du för pris när du beställde så tidigt?
Verkar som man kan få ner det en del genom att ringa och fråga om bästa pris innan den officellt kommit in.
Fick ett liknande pris för XL1:an som sen steg rejält när den först kom.
Postad 12 February 2008 - 20:05
Ingen som har hört nåt mera om detta?
Jag testade att maila Boxer igår, men deras mail studsade tillbaka hela dagen och natten, så jag har fått ca 40 mail från MAILER-DAEMON som tydligen jobbar på Boxer. Obegripliga mail är det till råga på allt... :-)
Uppdatering: Fick lite info från den lokala butiken, som bekräftar att den är klar från Boxer och tillverkningen startar på måndag. Leverans i slutet på feb eller början på mars.
Redigerat av Haddirajan, 14 February 2008 - 17:27.
Postad 14 February 2008 - 17:43
Nä, den där Mailer Daemon är en otrevlig typ...Framförallt ska man fråga om pris i den butik där den som står bakom disken har mandat att lämna det pris som är konkurrenskraftigt. Alltså går samtliga stormarknader bort, men det har jag skrivit om förut så jag lägger ner det nu, men visst är det ett gångbart pris!
Ingen som har hört nåt mera om detta?
Jag testade att maila Boxer igår, men deras mail studsade tillbaka hela dagen och natten, så jag har fått ca 40 mail från MAILER-DAEMON som tydligen jobbar på Boxer. Obegripliga mail är det till råga på allt... :-)
Uppdatering: Fick lite info från den lokala butiken, som bekräftar att den är klar från Boxer och tillverkningen startar på måndag. Leverans i slutet på feb eller början på mars.
Verkar ju lovande med beskedet från din lokala butik. Bekräftar ju mina uppgifter, så snart har vi dom hemma.
Undrar om de inte producerat en hel del i avvaktan på godkännandet också.
Ser iaf fram emot att få hem den. Tror det blir kanon, får bara hoppas att man inte får något måndagsex med bandning eller så...
Inga fler som beställt?
Postad 16 February 2008 - 22:30
Har under tiden investerat i en blu-ray/hd till min HTPC för att vara förberedd... Sjukt bra bild på datorn som väntat.
Återkommer med lite tester på diverse signaler och annat när jag får TV:n
Postad 16 February 2008 - 22:45
Postad 17 February 2008 - 08:41
Ja låt oss hoppas, men kommer det en ny modell imorgon är det väl leverans till jul...Nå hoppas verkligen dom lyckas få ut S modellen till slut. Innan det kommer nyare modeller
Dessutom är XL2:an mycket prisvärd just nu
Postad 17 February 2008 - 09:59
Postad 17 February 2008 - 10:41
Tror att det finns en stor osäkerhet samt allmänt lite för höga priser på S-modellerna nu innan de kommit.På tal om pris - ser att 52XL2S är 7000 mer än 52XL2E på prisjakt. Inte lika stor skillnad på andra storlekar.
Jag tror det blir ett ganska bra pris även på S-modellerna. Jag är nöjd med mitt iaf
Detta givetvis att det släpps ett rimligt antal nu annars hålls väl priset uppe ett tag...
Postad 17 February 2008 - 10:53
Priserna på S modellerna är inte rekommenderade, så vem sätter priserna?
Ibland för att inte säga ofta ser man mindre återförsäljare på pricerunner, prisjakt ta flera tusen kr mer för en lcd tv som är riktig gammal och utgående men som har varit riktigt populär, borde inte prisjakt och pricerunner ha någon slags skyldighet att sätta gränser, man förstår man ju solklart att dom bara vill tjäna pengar, det borde räknas som bedrägeri
Redigerat av nyhetsmannen2, 17 February 2008 - 10:57.
Postad 18 February 2008 - 13:52
Satte upp den i helgen och den funkar perfekt. Inga pixellfel och hur snygg som helst med sin tunna ram.
Har inte fipplat med inställningarna ännu men en vanlig DVD ser bra ut vad gäller färgåtergivning och ljusstyrka och kontrast. Återstår att mecka med inställningarna och se en riktig Full-HD i 24p.
Postad 18 February 2008 - 16:23
Verkar som om det inte bara är S-modellerna som dröjt...Fick min Sharp LC-52XL2E i fredags från Dustin (beställdes i november :-( ).
Satte upp den i helgen och den funkar perfekt. Inga pixellfel och hur snygg som helst med sin tunna ram.
Har inte fipplat med inställningarna ännu men en vanlig DVD ser bra ut vad gäller färgåtergivning och ljusstyrka och kontrast. Återstår att mecka med inställningarna och se en riktig Full-HD i 24p.
Kul att du är nöjd iaf!
Hur är det med standard digital TV signal ?
Vad kör du för kablar på dem olika anslutningarna? Lakrits, bra eller monster...
Postad 21 February 2008 - 13:16
"Listan med godkända mottagare uppdateras så fort en mottagare blir godkänd av boxer. I dagsläget är Sharp LC-52XL2S inte godkänd av boxer men kommer att läggas till i listan över godkända mottagare så fort den blir det."
Antingen är han prao, eller också har de andra ljugit, eller också vet ingen nånting och svammlar hit och dit.
Postad 21 February 2008 - 13:17
Antingen är han prao, eller också har de andra ljugit, eller också vet ingen nånting och svammlar hit och dit.
Postad 21 February 2008 - 16:02
Man får ju olika svar varenda gång man ringer, iaf Comhem och Canaldigital. Säkert samma med Boxer.
Supporten är de sista som får veta något...
Jag har fått beskedet från flera olika på Sharp att den är godkänd samt ett prel. leveransdatum
Vägra tro något annat nu när jag väntat ett halvår på min XL2:a
Postad 21 February 2008 - 23:39
Det står att TV kommer den 29:e feb på en av de... kan man lita på det?
Såg att 47 Z3030D finns på Mediamrkt i Nova lund, bilden var lite mörkt men det beror nog på att de har ställt in den dålig.
Sony X3500 har ju sjunkit lite sen jul, börjar bli otålig heeheehee.
fick ocskå lite pixel garanti info frpn mediamarkt
Sharp dömer från fall till fall medan toshiban ska ha 100%, men hon la till att tosh har en egen uppfattning vad som menas med 1005 pixel garanti. E det nån som vet exakt?
Postad 22 February 2008 - 12:47
46:an finns just nu på 6 butiker (på prisjakt alltså). Kommer säkert fler.e det bara jag, eller kom det till 3 butiker som kommer sälja X2LS modellen?
Det står att TV kommer den 29:e feb på en av de... kan man lita på det?
Jag har beställt från Ullared och de säger att den kommer den 5 mars.
Ska hämta den på digitalcompaniet i Kristianstad som oxå tillhör UD.
På deras hemsida står det dessutom att de har 100% pixelgaranti på alla deras platt-tv
Postad 23 February 2008 - 18:23
Ursäkta det långa inlägget...
Jag började leta förra sommaren och ville ha:
- En LCD (kör mycket via datorn)
- 46 tum
- Bra på att hantera även standard digital TV signaler
- Bra anslutningsmöjligheter
- Helst under 20 papp
- Köpa av en bra affär ifall något skulle strula (pga all osäkerhet etc)
Fastnade via Hemmabiotidningens test i december 2006 (där XD1 blev bäst i test) tidigt på Sharp.
Sharp har alltså varit huvudspåret hela tiden, men jag har även sneglat på andra märken framförallt Sony, men även lite på Samsung, Philips, LG och andra. Har väntat och väntat och väntat...mest på grund av alla rapporter med bandning samt även specar typ 24p kompabilitet.
Jag tror att om man idag köper en LCD TV för runt 20-30 tusen så får man en bra TV, men även också vara beredd på vissa nackdelar oavsett vad man väljer. Läser man forum så har ju i princip alla modeller någon nackdel (skulle möjligtvis vara Pioneer undantaget men jag vill inte ha en plasma och de har heller ingen 46:a)
Jag valde XL2S för att:
- I samtliga affärer jag har varit inne i har ingen annan TV till samma pris kunnat konkurrera med bilden på XD1:an eller XL1:an. Den har hanterat både HD och vanlig TV mycket bra.
- På samtliga XD1:or och XL1:or har jag inte sett något som helst problem vare sig med bandning eller annat (iaf inte som stör mig).
- Ingen TV kan (enligt mig) konkurrera med Sharps design, speciellt inte XL2/X20-modellerna
- De TV som varit närmast av andra märken är i så fall Sony, men X3000/X3500 är inte prisvärda jmf med Sharpen
- Som sagt Sharpen mest prisvärd!
Internt inom Sharp familjen blev det XL2S för att:
- Bäst anslutningsmöjligheter (framör XD1 och XL1)
- Klarar 24p (ingen annan klarar detta fullt ut)
- 10bitar och 100 Hz (inte helt avgörande men dock...)
- Designen. Bl a tjocklek m även tunn ram och snygg i övrigt (framör alla andra än X20)
- Svensk modell för att vara på den säkra sidan med uppdateringar och support
Slutligen angående bandningen, så är min personliga uppfattning att detta är högst överdrivet. Ursprungligen kommer detta sig av att XD1 46:orna hade detta problem i början och sen har det hängt kvar. Jag tror man letar extra noga efter detta bara för att det är en Sharp. Har hört någon som fått fyra! XL1:or efter varandra med bandning vilket för mig är helt osannolikt. Då skulle ju alla ha det och jag har iaf inte sett någon...En annan kund hade också problem med bandning vid en speciell sekvens i en film, tog med hela utrustningen till affären där man hittade samma problem på typ 8 andra TV, inkl plasmor...
Jag tror och hoppas jag blir nöjd
Någon mer som beslutat sig för att köpa denna eller?
Postad 23 February 2008 - 18:31
- Ingen TV kan (enligt mig) konkurrera med Sharps design, speciellt inte XL2/X20-modellerna
- De TV som varit närmast av andra märken är i så fall Sony, men X3000/X3500 är inte prisvärda jmf med SharpeN
X3000/X3500 Spöar skiten ur Sharp.
X3500 klarar 24p utmärkt
Hade tänkt köpa xl2:an tills jag såg den på Mediamarkt, det va rent ut sagt usel bild så jag tackar nej till den och tar en x3500 istället
Postad 23 February 2008 - 20:18
- De TV som varit närmast av andra märken är i så fall Sony, men X3000/X3500 är inte prisvärda jmf med SharpeN
X3500 klarar 24p utmärkt
Hade tänkt köpa xl2:an tills jag såg den på Mediamarkt, det va rent ut sagt usel bild så jag tackar nej till den och tar en x3500 istället
Har aldrig sagt att inte Sonys X3000/3500 inte klarar 24p, det vet jag att de gör.
Ditt citat var hämtat ur den jämförelse mellan olika Sharp modeller jag gjorde
Och som jag sa: den som jag möjligen skulle kunna tänka mig är Sonys X-modell, men aldrig i livet att den är värd 10000 till. Dessutom är den inte alls lika snygg designmässigt
Har inte sett XL2:a på Mediamarkt i Lund än men XL1:an och Sony X3000 är det ingen större skillnad på.
Är XL2:an så mycket sämre än XL1:an så får jag väl lämna tillbaka den då...
Postad 23 February 2008 - 22:37
X3500 klarar 24p utmärkt
Har aldrig sagt att inte Sonys X3000/3500 inte klarar 24p, det vet jag att de gör.
Och som jag sa: den som jag möjligen skulle kunna tänka mig är Sonys X-modell, men aldrig i livet att den är värd 10000 till. Dessutom är den inte alls lika snygg designmässigt
Har inte sett XL2:a på Mediamarkt i Lund än men XL1:an och Sony X3000 är det ingen större skillnad på.
Ok då missförstod jag dig ang 24p
Ja x3500 är rätt dyr och jag hade avfärdat den helt och hållet pga av priset så jag var helt inställd på xl2an tills jag såg sonyn på Mediamarkt och den bilden har jag aldrig sett för så jag bestämde mig där att det blir en sony och samtidigt så slängde jag ett öga på sharpen och den vart jag rätt missnöjd på
Postad 23 February 2008 - 23:46
X3500 klarar 24p utmärkt
Ja x3500 är rätt dyr och jag hade avfärdat den helt och hållet pga av priset så jag var helt inställd på xl2an tills jag såg sonyn på Mediamarkt och den bilden har jag aldrig sett för så jag bestämde mig där att det blir en sony och samtidigt så slängde jag ett öga på sharpen och den vart jag rätt missnöjd på
Vilken Mediamarkt pratar vi om? Här i Lund har de sagt att de inte tar in XL2E utan XL2S när den kommer. Och den är mig veterligen inte släppt ännu. Möjligen har de olika sortiment men det verkar ju lite konstigt. Den enda de hade här var XL1:an med kanonbra bild, inte långt ifrån Sony X. På Mediamarkt så ligger ju fjärrkontrollerna framme så inställningarna kan ju vara precis hur som helst när några klåfingriga varit framme...
Har som sagt själv aldrig sett en XL2:a så jag chansar på att den iaf inte är sämre än föregångarna
Postad 23 February 2008 - 23:58
Sundsvall och det va xl2e- Ingen TV kan (enligt mig) konkurrera med Sharps design, speciellt inte XL2/X20-modellerna
X3500 klarar 24p utmärkt
Vilken Mediamarkt pratar vi om? Här i Lund har de sagt att de inte tar in XL2E utan XL2S när den kommer. Och den är mig veterligen inte släppt ännu. Möjligen har de olika sortiment men det verkar ju lite konstigt. Den enda de hade här var XL1:an med kanonbra bild, inte långt ifrån Sony X. På Mediamarkt så ligger ju fjärrkontrollerna framme så inställningarna kan ju vara precis hur som helst när några klåfingriga varit framme...
Har som sagt själv aldrig sett en XL2:a så jag chansar på att den iaf inte är sämre än föregångarna
Postad 24 February 2008 - 01:18
Kanske den XL2 var litet dåligt inställt ...
Hade fjärren själv, fick aldrig bra bild
Postad 24 February 2008 - 11:47
På vilket sätt upplevde du att bilden var dålig? Vilken signal körde dom på den?
Låter ju lite oroväckande, men jag har fortfarande svårt att tro att XL2 skulle vara sämre än XL1.
Nåja, tiden får utvisa detta. Om allt går vägen har jag den inom ett par veckor och kan testa själv.
Postad 24 February 2008 - 12:28
På vilket sätt upplevde du att bilden var dålig? Vilken signal körde dom på den?
Låter ju lite oroväckande, men jag har fortfarande svårt att tro att XL2 skulle vara sämre än XL1.
Nåja, tiden får utvisa detta. Om allt går vägen har jag den inom ett par veckor och kan testa själv.
Grumlig, oskarp,dåliga färger,dåligsvärta
Dom körde den på vanlig sd och Canal Digital HD slinga
Postad 24 February 2008 - 12:45
Låter helskumt...måste vara ett måndagsex. Sharp är ju t ex en av dem som har riktigt bra skärpa för att vara en LCD
Postad 24 February 2008 - 12:48
Låter helskumt...måste vara ett måndagsex. Sharp är ju t ex en av dem som har riktigt bra skärpa för att vara en LCD
Jag vet men dom har för mycke problem med sina apparater(bandning) mm
Postad 24 February 2008 - 14:47
Postad 24 February 2008 - 16:20
Jag vet men dom har för mycke problem med sina apparater(bandning) mm
Hävdar fortfarande att detta till stor del är hjärnspöken. Har som sagt själv aldrig sett det på någon XD1:a eller XL1:a...Få se om jag ändrar mig när jag får hem min egen.
Tycker förklaringen med kontrast/ljus verkar rimlig, alt att detta är ett kasst ex.
Postad 24 February 2008 - 16:38
Kan även bero på att du stod för nära och tittade ner/upp på tvn. Är ett vanligt fel när man kollar på TV i butik.
Om det skulle vara fallet, hur kommer det sig att x3500 såg bra mycke bättre ut
Stod så klart på knä med dämpad belysning för att försöka simulera hemma miljö
Postad 24 February 2008 - 17:27
http://www.sharp.eu/...71_SVE_HTML.htm
Postad 24 February 2008 - 18:44
På Sharps hemsida har X20s kommit, ser också att elgiganten har lagt upp X20s på deras hemsida, men inte XL2s än
![]()
http://www.sharp.eu/...71_SVE_HTML.htm
Dock ej i lager ännu hos Elgiganten. Dyr oxå.
Har svårt att tänka mig att X20S är godkänd men inte XL2S. Konstigt dock att denna inte ligger uppe
Postad 25 February 2008 - 12:06
Utan att säga någonting om nuvarande modeller från Sharp så vill jag bara kommentera inlägget om banding-problemet från BoL79 och dess osannolikhet. Jag har själv gått igenom 5 exemplar av XD1 där samtliga led av banding och med tanke på att Sharp krediterat varje exemplar utan snack så är/var problemet högst sannolikt. Har nu bytt märke då förtroendet på Sharp inte direkt är på topp.
Jag säger som sagt inget om nuvarande modeller och banding eftersom jag inte haft någon sådan modell själv och har inte alls hängt med i snacket i denna tråd.
Postad 25 February 2008 - 13:35
Postad 25 February 2008 - 13:51
Hejsan
Utan att säga någonting om nuvarande modeller från Sharp så vill jag bara kommentera inlägget om banding-problemet från BoL79 och dess osannolikhet. Jag har själv gått igenom 5 exemplar av XD1 där samtliga led av banding och med tanke på att Sharp krediterat varje exemplar utan snack så är/var problemet högst sannolikt. Har nu bytt märke då förtroendet på Sharp inte direkt är på topp.
Jag säger som sagt inget om nuvarande modeller och banding eftersom jag inte haft någon sådan modell själv och har inte alls hängt med i snacket i denna tråd.
Som sagt det är nog helt upp till var och en hur känslig man är.
Sharp supporten själva "erkänner" problemen på XD1 46:or samtidigit som man säger att det är väldigt få ex som egentligen bytts ut iaf av nyare modeller (kanske har de lurat dessa på andra konsumenter...
Jag tror då det finns en risk att folk letar extra noga hos Sharp på efterföljande modeller.
De affärer som jag pratat med säger även de att väldigt få apparater bytts ut.
Och som sagt har jag själv aldrig sett det.
Men faktum kvarstår ju dock att många klagat på det även i tester, så någon sanning finns det nog i det hela.
Jag tror dock att man kan hitta problem på näst intill vilken som helst platt TV man köper idag
Postad 25 February 2008 - 17:03
Lugn, sidlänken innehåller alla Sharp's modeller oavsett Boxer godkännande eller ej. De har bara missat att lägga upp XL2:an (jisses...)Bara 46 X20S, det här måste vara ett skämt, kan inte tro mina ögon, herregud...
De har fått in en X20S samt en XL2S på lager för sluttest. Inga problem här och sedan börjar de levereras till de som beställt förmodligen redan denna veckan eller början av nästa. Håll tummarna...
Postad 26 February 2008 - 10:27
Idag ligger XL2an upplagd på svenska Sharps hemsida. Hos dem är den boxergodkänd, men det är den inte hos boxer. (Det är väl det där jonet på kundtjänst som spökar igen)
http://www.sharp.eu/...39_SVE_HTML.htm
Postad 26 February 2008 - 10:44
"Tam-taddadadadamm"
Idag ligger XL2an upplagd på svenska Sharps hemsida. Hos dem är den boxergodkänd, men det är den inte hos boxer. (Det är väl det där jonet på kundtjänst som spökar igen)![]()
http://www.sharp.eu/...39_SVE_HTML.htm
Snabbt marcherat efter samtalet jag hade med killen på Sharp igår...
Postad 26 February 2008 - 12:34
De har fått in en X20S samt en XL2S på lager för sluttest.
Vem hade fått in den för sluttest, Sharp eller boxer?
Man kan ju bara hoppas att det är boxer, för annars är det illavarslande om Sharp skall sluttesta den efter att den funnits på marknaden flera månader i utomlandet...
Postad 26 February 2008 - 13:47
Sharp. Jag tror inte det var test av den normala funktionaliteten utan att det snarare hade att göra med Boxergodkännandet. Håller med, blev lite konfundersam själv...De har fått in en X20S samt en XL2S på lager för sluttest.
Vem hade fått in den för sluttest, Sharp eller boxer?
Man kan ju bara hoppas att det är boxer, för annars är det illavarslande om Sharp skall sluttesta den efter att den funnits på marknaden flera månader i utomlandet...
Postad 26 February 2008 - 13:58
Postad 26 February 2008 - 15:07
Ringde igen. De ville inte lova något men han sa "dom finns ute mycket snart...". Så jag tror du har rätt...Instruktionsboken finns att finna på Sharps sida sedan i oktober 2007 på XL2S som boxergodkänd, så nog borde de veta hur den fungerar. De vill nog bara vinna lite tid och kallar de här dagarna för sluttest. Jag tror det betyder Kickoff på Sharp, förutom någon som får stå och packa tv-apparater i källaren. När alla sedan kommer åter så kan man börja skicka ut dem...
?
Postad 26 February 2008 - 17:40
Jag frågade igen så att det inte blev något missförstånd ang. modell, han svarade ska du ha en eller inte.
Postad 26 February 2008 - 18:01
Vilket du förstås skulle, grattis!Ringde och frågade pris på en sharp 46XL2S på en Euronics butik, han gav mig ett pris på 19500kr.
Jag frågade igen så att det inte blev något missförstånd ang. modell, han svarade ska du ha en eller inte.
Postad 26 February 2008 - 21:19
Jepp, bra pris!Vilket du förstås skulle, grattis!Ringde och frågade pris på en sharp 46XL2S på en Euronics butik, han gav mig ett pris på 19500kr.
Tom ett par hundralappar bättre än jag fick när jag beställde min för ett par veckor sedan...
Då hoppas vi bara dom kommer snart oxå
Postad 26 February 2008 - 23:18
Jag tyckte å andra sidan att toshen verkade ha en mattare panel (positivt) än sharparna, men det är svårt att avgöra i affären. Ni som har XL2:or, är ni nöjda med "mattheten"?
Hur som helst lockar XL2:an allt mer. Ska kolla med min Euronics om de kan ge samma bra priser som ni verkar fått...
Postad 28 February 2008 - 23:10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?