Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Är PS3 40 GB tystare?

550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
35 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 11 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 13 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 16 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 16 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 17 år sedan

Postad 16 januari 2008 - 16:14

Lille_skutt
  • Lille_skutt
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej.
Läst diverse forum om fläktljudet på PS3 och har märkt att många skriver att ljudet blir högre i Folding Home läge. Nu är min fråga: va f-n ska man installera folding home för?? Det är väl något som man kan bestämma om man vill göra eller ej. Om chansen finns att fläktljudet blir högre så tänker jag inte installera det iaf.
Obs. Äger ingen PS3 än så chansen finns att jag är ute och cyklar.

Folding home är förinstallerat och dom menar nog att när man använder sig av FH så krämar maskinen på rätt bra vilket gör att det blir varmt och fläktar måste jobba mer, i detta skede kan man höra hur mycket ens maskin låter vid mycket belastning.

Fläktljudet kommer ju öka eftersom det sker mer värmeutveckling och får fläktarna att snurra snabbare, hur många som lider av högt fläktljud när dom kör FH vet jag inte. Jag gör det iaf inte.

Mitt var inte förinstallerat! Det fanns att hämta hem och installera.

Postad 16 januari 2008 - 16:16

DjOci
  • DjOci
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Enligt bruksanvisningen är FH inte förinstallerad. Går även att ta bort FH om man vill.
Ingen som har tagit bort FH och jämfört fläktljud efter borttagningen?

Postad 16 januari 2008 - 18:26

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Enligt bruksanvisningen är FH inte förinstallerad. Går även att ta bort FH om man vill.

Det är fortfarande bara när F@H körs som vissa upplever att maskinerna flåsar på mer än vanligt.

Postad 16 januari 2008 - 20:32

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Nja kanske inte förinstallerat men den har en egen ikon redan inlagd i XMB, det ja menar. Och som nämdes här efter så är det när FH körs det flåsar till inte bara för att man har det installerat.

Postad 17 januari 2008 - 10:44

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Fick mitt PS3 igår äntligen och hann inte testa så mycket mer än lite lite Colin McRae och lite Call of Duty4. Tycker tyvärr att konsolen lät mer än vad jag hade hoppats på. Får prova lite mer ikväll men hade den i sovrummet och när jag inatt stängde av den så blev det liksom en känsa som ohh vad skönt att det blev tyst :)

Postad 17 januari 2008 - 14:11

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

Fick mitt PS3 igår äntligen och hann inte testa så mycket mer än lite lite Colin McRae och lite Call of Duty4. Tycker tyvärr att konsolen lät mer än vad jag hade hoppats på. Får prova lite mer ikväll men hade den i sovrummet och när jag inatt stängde av den så blev det liksom en känsa som ohh vad skönt att det blev tyst :)

Ja du, på natten när alla sover och det är tyst, så hör du till och med din förstärkare och kan störa dig på det. Så ta det lugnt och ha ljud på när du spelar eller kollar på film istället, så stör du dig inte på det lilla ljudet den ger ifrån sig.

Jag sitter själv ofta till småtimmarna och lirar, ibland 4-5 timmar i sträck, och det vore konstigt om fläkten inte lät då. Jag skulle bli orolig annars, med tanke på hur mycket värme PS3 genererar.

Den behöver fläkta!

P.S Läs inte mer i såna här trådar!

Postad 25 februari 2008 - 17:33

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Tänkte bara göra ett inlägg och berätta att jag köpte en 40GB PS3 hos elgiganten för en månad sen men den är nu tillbakalämnad pga för högt fläktljud. När jag spelade eller kollade på DVD så varvade fläkten upp till nivå 3 eller 4 (svårt att höra om det var 1 eller 2 steg mellan lägsta och högsta nivån, tror det var två) och blev riktigt störande. Det var inte alls som vissa skriver att man var tvungen att sätta örat mot PS3:an för att höra fläkten. Någon minut efter man slog på den och bara var i menyn så hörde man att fläkten gick upp i läge 1, så redan där behövde man inte ha örat mot den för att höra (även om läge 1 är en helt acceptabelt låg ljudnivå). Läge 3 eller 4 hade mycket högre ljudnivå än vad jag någonsin hört från mitt Wii. Har aldrig haft någon Folding påslagen.

Ska testa köpa en ny konsol från Siba och se om ljudnivån är lägre på den.

Redigerat av Rootkit, 25 februari 2008 - 17:34.

Postad 25 februari 2008 - 22:21

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Tänkte bara göra ett inlägg och berätta att jag köpte en 40GB PS3 hos elgiganten för en månad sen men den är nu tillbakalämnad pga för högt fläktljud. När jag spelade eller kollade på DVD så varvade fläkten upp till nivå 3 eller 4 (svårt att höra om det var 1 eller 2 steg mellan lägsta och högsta nivån, tror det var två) och blev riktigt störande. Det var inte alls som vissa skriver att man var tvungen att sätta örat mot PS3:an för att höra fläkten. Någon minut efter man slog på den och bara var i menyn så hörde man att fläkten gick upp i läge 1, så redan där behövde man inte ha örat mot den för att höra (även om läge 1 är en helt acceptabelt låg ljudnivå). Läge 3 eller 4 hade mycket högre ljudnivå än vad jag någonsin hört från mitt Wii. Har aldrig haft någon Folding påslagen.

Ska testa köpa en ny konsol från Siba och se om ljudnivån är lägre på den.

Vilken otur du haft. Det verkar klart vara ett dåligt ex du fått. Hoppas det går bättre med nästa. :)

Postad 26 februari 2008 - 08:10

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag har ännu inte köpt en PS3, även fast många säger att fläktljudet inte längre är störande. Min fundering är dock om fläktljudet försvann iom att PS3 40Gb släpptes lagom till hösten när alla hus och rum blev svalare efter den varma(?) sommaren.. Jag hoppas såklart att så inte är fallet, har läst trådarna här tidigare (framförallt den med 60GB versionen) och tycker verkligen synd om dom som har bytt PS3 flera gånger pga fläktljudet.

Det ska bli intressant att höra vad alla säger när graderna stiger ute och vardagsrummen blir varmare. Det verkar ju trots allt att det finns ett problem med en del enheter fortfarande?!

Själv väntar jag nog på en PS3 med 45nm processorn som ska komma under året. Den ska visst inte alls utveckla samma värme vilket måste innebära att fläktarna inte behöver jobba lika mycket.

Man kan ju bara hoppas att den släpps snart.. nu när det börjar komma intressanta spel (GTA4 / GT5).. Det kliar verkligen i fingrarna, vill ha en PS3 väldigt snart! :)

Postad 26 februari 2008 - 08:54

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag har ännu inte köpt en PS3, även fast många säger att fläktljudet inte längre är störande. Min fundering är dock om fläktljudet försvann iom att PS3 40Gb släpptes lagom till hösten när alla hus och rum blev svalare efter den varma(?) sommaren ....

Det kan säkert påverka men inte enbart. Jag hade först en 40gb som lät väldigt mycket. Bytte den till en annan/ny 40gb som jag inte stör mig alls på. Så det är skillnad mellan olika ps3:or - varför vet jag inte :/

Postad 26 februari 2008 - 09:02

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Jag köpte min 40GB PS3 på Elgiganten för snart två månader sedan och den är lika tyst som en bra stationär DVD-spelare, oavsett aktivitet (spel/DVD/BD). Den är nästan i klass med min Denon DVD-3910 i ljudnivå. Jag har PS3:an helt öppet ovanpå en 40 cm hög bänk. I bänken, bakom glasdörrar har jag även Canal Digitals HD-PVR box och trots att jag har en relativt tyst box (bakom glas!) så hörs den mer än min PS3. Jag har kanske haft tur?

Redigerat av Tomas L, 26 februari 2008 - 09:03.

Postad 26 februari 2008 - 14:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag kan rapportera en annan ljudmässig skillnad mellan ps3 40G och 60G.
Jag lånade en 60G av polarn när jag köpt min HDTV för att prova lite filmer och grejer, när jag sedan kom hem med min 40G i fredags så upptäckte jag att den nyare PS3an vibrerar mer, både stod upp på samma ställe, och 40Gn skapar resonans genom vibrationerna i hela TV-bänken.

Jag vet inte vad detta beror på, jag vet däremot att 60Gn aldrig gav upphov till såna vibrationer trots att den stod på samma ställe, detta märks främst när HDDn jobbar, vilket får mig att tro att det är 40gigs disken som är boven i dramat.

Postad 26 februari 2008 - 16:32

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Jag har inget att jämföra med då jag inte hört 60Gb,min 40 Gb som jag köpt på Onoff är inte tyst,typ läge 3 hela tiden när jag spelar ;)

Ganska besviken japp!

Postad 26 februari 2008 - 22:55

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Känns som om vissas referensnivå är lite låg, vad är det ni jämför med, anekoiska kammare eller? :)

Postad 26 februari 2008 - 23:54

Unregisteredf8219770
  • Unregisteredf8219770
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Är supernöjd med min 40 gig ps3 den låter mindre än min tvix 6500 :).. Gjorde en miss när jag fick den doch, jag satte in det i tv-bänken och drog för glaset då hörrni fifan trodde bänken skulle lyfta efter jag spelat assasins creed i 30min :) orkanfläkten härjade på som bara den, efter det satte jag upp den på tv-bänken då har den vart tyst som en mus spelar ingen roll hur länge man spela krävande spel ..

Postad 27 februari 2008 - 08:45

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag har inget att jämföra med då jag inte hört 60Gb,min 40 Gb som jag köpt på Onoff är inte tyst,typ läge 3 hela tiden när jag spelar :)

Ganska besviken japp!

Känns som om vissas referensnivå är lite låg, vad är det ni jämför med, anekoiska kammare eller? :)

Referensnivåer skiljer sig så klart åt. MEN faktumet kvarstår att jag bytte min 40gb till en annan 40gb som var mycket tystare.

Postad 27 februari 2008 - 08:59

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Kan rapportera att "fnurrandet" som fanns till en början nu inte givit sig till känna sedan innan jul.

Postad 27 februari 2008 - 11:27

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Svar JA.

Min 40GB låter ingenting, aldrig har fläkten varvat upp tillskillnad från 60GB versionen jag har som konstant lät

Postad 27 februari 2008 - 11:49

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Vad definierar "läge 3"?
Jag lät ps3an folda i 2-3 timmar igår och kunde då höra fläkten men den var på inget sätt störande...

Postad 27 februari 2008 - 11:54

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Vad definierar "läge 3"?
Jag lät ps3an folda i 2-3 timmar igår och kunde då höra fläkten men den var på inget sätt störande...

det märker du när det händer..

Postad 27 februari 2008 - 13:10

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Min fundering är dock om fläktljudet försvann iom att PS3 40Gb släpptes lagom till hösten när alla hus och rum blev svalare efter den varma(?) sommaren..

Min 60gb:are är lungnare nu i alla fall och går nu på läge 2 om man tittar på en Divx eller DVD, vilket är fullt acceptabelt. I spel är det dock läge 3 som gäller. Det kan ju bero på att det är lite svalare i lägenheten så här års.

Postad 27 februari 2008 - 23:20

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Mycket avgör var man ställer sin PS3:a. Min 60 GB kan absolut inte stå i ett skåp eller trång hylla utan att fläkten skall få tokspel. Det verkar även gälla 40 GB

Postad 27 februari 2008 - 23:51

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Mycket avgör var man ställer sin PS3:a. Min 60 GB kan absolut inte stå i ett skåp eller trång hylla utan att fläkten skall få tokspel. Det verkar även gälla 40 GB

Min 40 GB funkar fint i skåp med bara öppning framåt och mellan 10 och 15 cm till godo åt sidorna och något mer bakom.

Redigerat av Lindholm R, 27 februari 2008 - 23:53.

Postad 28 februari 2008 - 09:31

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ja det kan avgöra om den inte får någon luftning. Men det finns fortfarande skillnader mellan olika konsoler (tex mellan olika 40gb) som jag har erfarit. Min första lät mycket när den stod helt öppet. Min andra lät knappt när den stod öppet och låter heller inte nu när den ligger i min tvbänk.

Redigerat av yaneku, 28 februari 2008 - 09:32.

Postad 04 mars 2008 - 11:13

Stass
  • Stass
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske, men hur ser man vilket läge fläkten är i? Finns det angivet i en parameter någonstans, eller är det något ni har definierat själva här på forumet baserat på hur mycket fläkten de fakto hörs?

En annan sak, är det skillnad på de olika 40Gig-maskinerna map fläktljudet? Köpte en på Siba i helgen och tycker än så länge inte att den är särskilt högljudd. Dock verkar den inte vara direkt nytillverkad, dokumentationen som följde med är daterad oktober 07 och säger att det är 1.9 firmware i. Vilken firmware har ni andra som köpt nyligen i era maskiner?

Postad 04 mars 2008 - 13:12

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Min hade 1.9 (tror jag) men det följde med en skiva för uppdatering till 2.0. Sedan jag kopplat upp den på nätet så uppdaterade jag den till 2.1, senaste versionen. Mycket smidigt.

Postad 04 mars 2008 - 15:12

Stass
  • Stass
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Okej, det följde inte med nån skiva till min ialla fall.
Köpte du nån av bundle-varianterna eller en vanlig?

Postad 04 mars 2008 - 16:13

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
En vanlig.

Postad 05 mars 2008 - 00:22

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Ägde en 60gb PS3 från och med lansering(23 mars) fram till första veckan i januari-08 då jag sålde den till förmån av en 40gb modell.

60gb modellen var tyst och gick som mest upp till fläktläge två under film/divx tittande. Detta var varken störande eller jobbigt, men dess ljud kunde urskiljas i tysta filmpartier.

40gb modellen är tystare, går som mest upp till fläktläge 1 och urskiljs knappt i bakgrunden under tysta filmsekvenser. Bara den som vet att den är igång hör den, iaf enligt tjejen :).

Både PS3:orna har placerat på exakt samma plats:
Stående på en relativt öppen yta bakom teven.

Mvh

Postad 05 mars 2008 - 08:28

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Hade för mig att jag redan svarat i denna tråd, men verkar inte hitta det.. men angående ljudet iaf.

jag hade en 60GB importerad från kanada.. den lät mycket, en vän hade importerat likadan, den var betydligt tystare än min.. min överröstade film tittande och varva ofta upp i ett högt fläktläge..

nu har jag en 40GB importerad från asien.. den är knäpptyst. aldrig varvat upp, jag hör den knappt om jag så sätter örat emot den, flera vänner som lyssnat på den håller med om att den är knäpptyst. den låter lika mycket eller mindre som min gamla dvd rotel rdv-1050

Postad 06 mars 2008 - 23:47

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Då har du haft en sagolik tur då,men jag frågar mig varför denna ojämna kvalité mellan maskiner? Japansk kvalité jojo,min låter inte lika mycket som 360 men låter japp det gör den!!!Kanske dags att sälja båda konsoler o invänta nästa Xbox,för dom lär ju knappast göra om samma misstag med 360 ljudnivån på nya konsolen :)

Postad 07 mars 2008 - 00:55

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

!Kanske dags att sälja båda konsoler o invänta nästa Xbox,för dom lär ju knappast göra om samma misstag med 360 ljudnivån på nya konsolen ;)

Det enda jag tror man kan va säker på gällande xbox 719 är att den inte kommer att ha otillräcklig kylning. Att den är tyst är garanterat sekundärt men inte nödvändigtvis uteslutet.

Personligen skulle jag i alla fall inte råda någon att sälja sin ps3 40 gb i förhoppning om att kanske eventuellt i framtiden kunna köpa en tystare xbox :)

Postad 07 mars 2008 - 01:26

Fregatten
  • Fregatten
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Min 40 GB är extremt tyst... har inte haft den så länge, för tillfället står den på golvet ca 50 cm framför mig när jag spelar och jag hör den ALDRIG (förutom skivljud när den läser något/savar ibland från skivan). Väldigt imponerad av den låga ljudnivån...

Postad 12 mars 2008 - 16:10

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1 676 inlägg
  • 0
Jag lessnade ur på min 60gb igår! La ut den på tradera.. idag är jag 5000 kr rikare och en jetmotor fattigare.. blir till att beställa en 40gb!

Min lät verkligen som ett jet-plan igår kväll. Precis när jag störde mig som mest och började fundera på att stänga av filmen gick den upp i ett läge till!! :D Vilket skämt.. stängde av den med en gång, gick till datorn och la ut den på tradera..!

Det är ändå så sällan jag behöver fyra usb, 20gb extra, kortläsaren eller en värmepump. Dock är det lite synd att nya inte klarar SACD... ;)

Men det är värt det! Mer tystnad åt folket! Har man ett ventilerat skåp kan den funka..

/Christian

Postad 12 mars 2008 - 19:52

Unregisteredc76b79e2
  • Unregisteredc76b79e2
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag fick en ny konsol idag (efter 2 månader!) då min gamla 40gb slutade läsa skivorna. Den här läser visserligen skivorna men den låter otroligt mycket av fläktarna. Den gamla var nästan helt tyst.

Så nu har jag bett om att häva köpet, får väl se vad de säger. Trist.

Postad 12 mars 2008 - 20:48

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Ni får ursäkta min dubbelpostning men min fråga kanske passar bättre i denna 40GB tråd. Det är nämligen så att jag tycker att min PS3 låter en del (inte i närheten av min dator för visso) MEN har kanske fått hjärnspöken genom att ha läst alla trådar innan. Hur låter era PS3 jämfört med en PS2 slim exempelvis så man har något att gå efter, kan inte säga att jag stör mig något nämnvärt men det är ju ändå en produkt för 4000kr och kan man få en tystare så vill man ju ha det. ;)

Edit: Gäller ju givetvis 40GB modellen

Redigerat av Unregistered0650da58, 12 mars 2008 - 20:49.

Postad 12 mars 2008 - 20:56

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Jag lessnade ur på min 60gb igår! La ut den på tradera.. idag är jag 5000 kr rikare och en jetmotor fattigare.. blir till att beställa en 40gb!

Min lät verkligen som ett jet-plan igår kväll. Precis när jag störde mig som mest och började fundera på att stänga av filmen gick den upp i ett läge till!! :D Vilket skämt.. stängde av den med en gång, gick till datorn och la ut den på tradera..!

Det är ändå så sällan jag behöver fyra usb, 20gb extra, kortläsaren eller en värmepump. Dock är det lite synd att nya inte klarar SACD... ;)

Men det är värt det! Mer tystnad åt folket! Har man ett ventilerat skåp kan den funka..

/Christian

Hoppas du var öppen med detta mot den nya ägare, annars kankse du kan söka jobb på Nordisk Film :D

Postad 12 mars 2008 - 22:32

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1 676 inlägg
  • 0

/Christian

Hoppas du var öppen med detta mot den nya ägare, annars kankse du kan söka jobb på Nordisk Film ;)

Det är jag som är en aning känslig faktiskt.. alla mina vänner som äger en PS3 60gb har samma ljudnivå.. så jag kan erkänna att jag är lite gnällig.. jämfört med XBOX360 är den hur tyst som helst egentligen :)

Postad 12 mars 2008 - 22:59

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

Hur låter era PS3 jämfört med en PS2 slim exempelvis så man har något att gå efter

Tja..min 60 GB låter ungefär som en PS2 slim, men den verkar vara ett undantag... :)

Postad 16 mars 2008 - 10:02

Unregisteredc76b79e2
  • Unregisteredc76b79e2
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej

Jag hade en PS3 först som var nästan helt tyst, man hörde knappt att den var igång ens när man spelade eller tittade på film men på den gick BD-läsaren sönder så jag fick (efter lång tid) en utbytesenhet.

Men denna låter betydligt mer. i början låter den bara lite mer än den gamla, inte så man stör sig på det men om man tittar på film eller Foldar så sätter den igång ordentligt. Då låter den såpass mycket att det är svårt att höra dialogen utan att höja volymen. Iofs går den sedan ner efter 5-10 min och är "tyst" ett tag till innan den drar igång igen.

Min gamla lät ju aldrig såhär, det verkar som den nya inte är riktigt okej heller eller vad tycker ni?

Postad 16 mars 2008 - 13:56

BoomBoxV102
  • BoomBoxV102
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hej

Jag hade en PS3 först som var nästan helt tyst, man hörde knappt att den var igång ens när man spelade eller tittade på film men på den gick BD-läsaren sönder så jag fick (efter lång tid) en utbytesenhet.

Men denna låter betydligt mer. i början låter den bara lite mer än den gamla, inte så man stör sig på det men om man tittar på film eller Foldar så sätter den igång ordentligt. Då låter den såpass mycket att det är svårt att höra dialogen utan att höja volymen. Iofs går den sedan ner efter 5-10 min och är "tyst" ett tag till innan den drar igång igen.

Min gamla lät ju aldrig såhär, det verkar som den nya inte är riktigt okej heller eller vad tycker ni?

Att du fick vänta på en utbytesenhet en längre tid låter det som du äger en 60Gb modell, är det så?
När man Foldar så används 100% av CPU:n så där är det inte konstigt att det fläktar upp till max styrka...

Postad 31 mars 2008 - 08:40

Unregisteredc76b79e2
  • Unregisteredc76b79e2
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nej, det är en 40 GB. Den gamla lät aldrig såhär mycket.

Postad 31 mars 2008 - 18:30

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Hejsan!!

Vad sägs om det här då? Min ps3 40Gb den låter,kanske inte så mkt men man hör fläkten klat o tydligt från 3.5 m håll! Det konstiga är att när jag stänger av den sen slår på den direkt efter är den tyst???? Verkar som fläkten stannar i högt läge,kanske hakar upp sig?Det enda man hör när jag slår på den är ett svagt knorrande typ

Postad 11 maj 2011 - 23:47

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Har en fråga vad ni tror! Lämnar tillbaka mitt PS3 imorgon, 40GB pga att fläkten går på MAX efter 3 minuters filmtittande! Måste verkligen överrösta konsolen för att höra vad dem säger och det är helt enkelt inte acceptabelt! Grejen är att min garanti är ute MEN denna konsol fick jag i utbyte för att min tidgare konsol fick YLOD och dog. Denna konsol hade INTE detta problem och jag anser att jag inte ska få en konsol med detta fel i utbyte för att min tidigare felfria konsol dog pga fabriksfel! Vad tror ni om detta case? Jag känner att jag bör få rätt men man vet ju aldrig:/

Postad 12 maj 2011 - 03:34

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 0

Har en fråga vad ni tror! Lämnar tillbaka mitt PS3 imorgon, 40GB pga att fläkten går på MAX efter 3 minuters filmtittande! Måste verkligen överrösta konsolen för att höra vad dem säger och det är helt enkelt inte acceptabelt! Grejen är att min garanti är ute MEN denna konsol fick jag i utbyte för att min tidgare konsol fick YLOD och dog. Denna konsol hade INTE detta problem och jag anser att jag inte ska få en konsol med detta fel i utbyte för att min tidigare felfria konsol dog pga fabriksfel! Vad tror ni om detta case? Jag känner att jag bör få rätt men man vet ju aldrig:/

Reklamera den, då har du tre år från inköpsdatum på dig

Postad 12 maj 2011 - 22:37

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0

Reklamera den, då har du tre år från inköpsdatum på dig

Så jag kan bara hänvisa till att detta också är ett känt fel och reklamera? Känns som att jag vill ha slimversionen denna gång!

Postad 18 maj 2011 - 08:03

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Fick mitt ps3 inlämnat förra veckan och hoppas jag slipper betala för något och ätt de går fort. Vill ju spela infamous som är gratis nu:D

Postad 08 juni 2011 - 22:48

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Fick lämna in mitt nya PS3 IGEN. Fick hem ett nytt efter service pga att fläkten gick på max efter 3-4 minuters filmtittande. Gissa vad glad man blev när det nya gjorde exakt likadant?

Postad 09 juni 2011 - 11:01

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Jag har en 60GB (PS2 komp.) och en 40GB. 60GB är knäpptyst och man måste stressa den ordentligt för att den ska gå upp i varv, men når aldrig maxvarv, men 40GB går snabbt upp genom de olika varvtalen och når efter några minuter max varv även om man bara surfar runt i Storen, och sen sjunker den inte i varv, börjar tröttna på den.

Postad 09 juni 2011 - 19:40

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0

Jag har en 60GB (PS2 komp.) och en 40GB. 60GB är knäpptyst och man måste stressa den ordentligt för att den ska gå upp i varv, men når aldrig maxvarv, men 40GB går snabbt upp genom de olika varvtalen och når efter några minuter max varv även om man bara surfar runt i Storen, och sen sjunker den inte i varv, börjar tröttna på den.

jag har reklamerat min 40gb pga just det att den går upp i maxvarv efter 3-5 minuters filmtittande och aldrig går ner. Accepterar inte den ljudnivån när mitt första ps3 var knäpptyst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.