Ăr PS3 40 GB tystare?
550 svar till detta Àmne
Postad 16 January 2008 - 16:14
Lille_skutt
-
Lille_skutt
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
Hej. LĂ€st diverse forum om flĂ€ktljudet pĂ„ PS3 och har mĂ€rkt att mĂ„nga skriver att ljudet blir högre i Folding Home lĂ€ge. Nu Ă€r min frĂ„ga: va f-n ska man installera folding home för?? Det Ă€r vĂ€l nĂ„got som man kan bestĂ€mma om man vill göra eller ej. Om chansen finns att flĂ€ktljudet blir högre sĂ„ tĂ€nker jag inte installera det iaf. Obs. Ăger ingen PS3 Ă€n sĂ„ chansen finns att jag Ă€r ute och cyklar.
Folding home Àr förinstallerat och dom menar nog att nÀr man anvÀnder sig av FH sÄ krÀmar maskinen pÄ rÀtt bra vilket gör att det blir varmt och flÀktar mÄste jobba mer, i detta skede kan man höra hur mycket ens maskin lÄter vid mycket belastning.
FlÀktljudet kommer ju öka eftersom det sker mer vÀrmeutveckling och fÄr flÀktarna att snurra snabbare, hur mÄnga som lider av högt flÀktljud nÀr dom kör FH vet jag inte. Jag gör det iaf inte.
Mitt var inte förinstallerat! Det fanns att hÀmta hem och installera.
Postad 16 January 2008 - 16:16
DjOci
-
DjOci
-
LĂ€rjunge
-
-
329 inlÀgg
Enligt bruksanvisningen Àr FH inte förinstallerad. GÄr Àven att ta bort FH om man vill.
Ingen som har tagit bort FH och jÀmfört flÀktljud efter borttagningen?
Postad 16 January 2008 - 18:26
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlÀgg
Enligt bruksanvisningen Àr FH inte förinstallerad. GÄr Àven att ta bort FH om man vill. Ingen som har tagit bort FH och jÀmfört flÀktljud efter borttagningen?
Det Àr fortfarande bara nÀr F@H körs som vissa upplever att maskinerna flÄsar pÄ mer Àn vanligt.
Postad 16 January 2008 - 20:32
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlÀgg
Enligt bruksanvisningen Àr FH inte förinstallerad. GÄr Àven att ta bort FH om man vill. Ingen som har tagit bort FH och jÀmfört flÀktljud efter borttagningen?
Nja kanske inte förinstallerat men den har en egen ikon redan inlagd i XMB, det ja menar. Och som nÀmdes hÀr efter sÄ Àr det nÀr FH körs det flÄsar till inte bara för att man har det installerat.
Postad 17 January 2008 - 10:44
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
LĂ€rjunge
-
-
285 inlÀgg
Fick mitt PS3 igÄr Àntligen och hann inte testa sÄ mycket mer Àn lite lite Colin McRae och lite Call of Duty4. Tycker tyvÀrr att konsolen lÀt mer Àn vad jag hade hoppats pÄ. FÄr prova lite mer ikvÀll men hade den i sovrummet och nÀr jag inatt stÀngde av den sÄ blev det liksom en kÀnsa som ohh vad skönt att det blev tyst
Postad 17 January 2008 - 14:11
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlÀgg
Fick mitt PS3 igÄr Àntligen och hann inte testa sÄ mycket mer Àn lite lite Colin McRae och lite Call of Duty4. Tycker tyvÀrr att konsolen lÀt mer Àn vad jag hade hoppats pÄ. FÄr prova lite mer ikvÀll men hade den i sovrummet och nÀr jag inatt stÀngde av den sÄ blev det liksom en kÀnsa som ohh vad skönt att det blev tyst 
Ja du, pÄ natten nÀr alla sover och det Àr tyst, sÄ hör du till och med din förstÀrkare och kan störa dig pÄ det. SÄ ta det lugnt och ha ljud pÄ nÀr du spelar eller kollar pÄ film istÀllet, sÄ stör du dig inte pÄ det lilla ljudet den ger ifrÄn sig. Jag sitter sjÀlv ofta till smÄtimmarna och lirar, ibland 4-5 timmar i strÀck, och det vore konstigt om flÀkten inte lÀt dÄ. Jag skulle bli orolig annars, med tanke pÄ hur mycket vÀrme PS3 genererar. Den behöver flÀkta! P.S LÀs inte mer i sÄna hÀr trÄdar!
Postad 25 February 2008 - 17:33
Rootkit
-
Rootkit
-
AnvÀndare
-
-
105 inlÀgg
TÀnkte bara göra ett inlÀgg och berÀtta att jag köpte en 40GB PS3 hos elgiganten för en mÄnad sen men den Àr nu tillbakalÀmnad pga för högt flÀktljud. NÀr jag spelade eller kollade pÄ DVD sÄ varvade flÀkten upp till nivÄ 3 eller 4 (svÄrt att höra om det var 1 eller 2 steg mellan lÀgsta och högsta nivÄn, tror det var tvÄ) och blev riktigt störande. Det var inte alls som vissa skriver att man var tvungen att sÀtta örat mot PS3:an för att höra flÀkten. NÄgon minut efter man slog pÄ den och bara var i menyn sÄ hörde man att flÀkten gick upp i lÀge 1, sÄ redan dÀr behövde man inte ha örat mot den för att höra (Àven om lÀge 1 Àr en helt acceptabelt lÄg ljudnivÄ). LÀge 3 eller 4 hade mycket högre ljudnivÄ Àn vad jag nÄgonsin hört frÄn mitt Wii. Har aldrig haft nÄgon Folding pÄslagen.
Ska testa köpa en ny konsol frÄn Siba och se om ljudnivÄn Àr lÀgre pÄ den.
Redigerat av Rootkit, 25 February 2008 - 17:34.
Postad 25 February 2008 - 22:21
_green_
-
_green_
-
LĂ€rjunge
-
-
443 inlÀgg
TÀnkte bara göra ett inlÀgg och berÀtta att jag köpte en 40GB PS3 hos elgiganten för en mÄnad sen men den Àr nu tillbakalÀmnad pga för högt flÀktljud. NÀr jag spelade eller kollade pÄ DVD sÄ varvade flÀkten upp till nivÄ 3 eller 4 (svÄrt att höra om det var 1 eller 2 steg mellan lÀgsta och högsta nivÄn, tror det var tvÄ) och blev riktigt störande. Det var inte alls som vissa skriver att man var tvungen att sÀtta örat mot PS3:an för att höra flÀkten. NÄgon minut efter man slog pÄ den och bara var i menyn sÄ hörde man att flÀkten gick upp i lÀge 1, sÄ redan dÀr behövde man inte ha örat mot den för att höra (Àven om lÀge 1 Àr en helt acceptabelt lÄg ljudnivÄ). LÀge 3 eller 4 hade mycket högre ljudnivÄ Àn vad jag nÄgonsin hört frÄn mitt Wii. Har aldrig haft nÄgon Folding pÄslagen.
Ska testa köpa en ny konsol frÄn Siba och se om ljudnivÄn Àr lÀgre pÄ den.
Vilken otur du haft. Det verkar klart vara ett dÄligt ex du fÄtt. Hoppas det gÄr bÀttre med nÀsta.
Postad 26 February 2008 - 08:10
Unregistered0ede07fa
-
Unregistered0ede07fa
-
AnvÀndare
-
-
138 inlÀgg
Jag har Ànnu inte köpt en PS3, Àven fast mÄnga sÀger att flÀktljudet inte lÀngre Àr störande. Min fundering Àr dock om flÀktljudet försvann iom att PS3 40Gb slÀpptes lagom till hösten nÀr alla hus och rum blev svalare efter den varma(?) sommaren.. Jag hoppas sÄklart att sÄ inte Àr fallet, har lÀst trÄdarna hÀr tidigare (framförallt den med 60GB versionen) och tycker verkligen synd om dom som har bytt PS3 flera gÄnger pga flÀktljudet.
Det ska bli intressant att höra vad alla sÀger nÀr graderna stiger ute och vardagsrummen blir varmare. Det verkar ju trots allt att det finns ett problem med en del enheter fortfarande?!
SjÀlv vÀntar jag nog pÄ en PS3 med 45nm processorn som ska komma under Äret. Den ska visst inte alls utveckla samma vÀrme vilket mÄste innebÀra att flÀktarna inte behöver jobba lika mycket.
Man kan ju bara hoppas att den slÀpps snart.. nu nÀr det börjar komma intressanta spel (GTA4 / GT5).. Det kliar verkligen i fingrarna, vill ha en PS3 vÀldigt snart!
Postad 26 February 2008 - 08:54
yaneku
-
yaneku
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
Jag har Ànnu inte köpt en PS3, Àven fast mÄnga sÀger att flÀktljudet inte lÀngre Àr störande. Min fundering Àr dock om flÀktljudet försvann iom att PS3 40Gb slÀpptes lagom till hösten nÀr alla hus och rum blev svalare efter den varma(?) sommaren ....
Det kan sÀkert pÄverka men inte enbart. Jag hade först en 40gb som lÀt vÀldigt mycket. Bytte den till en annan/ny 40gb som jag inte stör mig alls pÄ. SÄ det Àr skillnad mellan olika ps3:or - varför vet jag inte :/
Postad 26 February 2008 - 09:02
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlÀgg
Jag köpte min 40GB PS3 pÄ Elgiganten för snart tvÄ mÄnader sedan och den Àr lika tyst som en bra stationÀr DVD-spelare, oavsett aktivitet (spel/DVD/BD). Den Àr nÀstan i klass med min Denon DVD-3910 i ljudnivÄ. Jag har PS3:an helt öppet ovanpÄ en 40 cm hög bÀnk. I bÀnken, bakom glasdörrar har jag Àven Canal Digitals HD-PVR box och trots att jag har en relativt tyst box (bakom glas!) sÄ hörs den mer Àn min PS3. Jag har kanske haft tur?
Redigerat av Tomas L, 26 February 2008 - 09:03.
Postad 26 February 2008 - 14:15
simulacra
-
simulacra
-
MĂ€stare
-
-
3147 inlÀgg
Jag kan rapportera en annan ljudmÀssig skillnad mellan ps3 40G och 60G. Jag lÄnade en 60G av polarn nÀr jag köpt min HDTV för att prova lite filmer och grejer, nÀr jag sedan kom hem med min 40G i fredags sÄ upptÀckte jag att den nyare PS3an vibrerar mer, bÄde stod upp pÄ samma stÀlle, och 40Gn skapar resonans genom vibrationerna i hela TV-bÀnken. Jag vet inte vad detta beror pÄ, jag vet dÀremot att 60Gn aldrig gav upphov till sÄna vibrationer trots att den stod pÄ samma stÀlle, detta mÀrks frÀmst nÀr HDDn jobbar, vilket fÄr mig att tro att det Àr 40gigs disken som Àr boven i dramat.
Postad 26 February 2008 - 16:32
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
ForumrÀv
-
-
511 inlÀgg
Jag har inget att jÀmföra med dÄ jag inte hört 60Gb,min 40 Gb som jag köpt pÄ Onoff Àr inte tyst,typ lÀge 3 hela tiden nÀr jag spelar
Ganska besviken japp!
Postad 26 February 2008 - 22:55
simulacra
-
simulacra
-
MĂ€stare
-
-
3147 inlÀgg
KÀnns som om vissas referensnivÄ Àr lite lÄg, vad Àr det ni jÀmför med, anekoiska kammare eller?
Postad 26 February 2008 - 23:54
Unregisteredf8219770
-
Unregisteredf8219770
-
AnvÀndare
-
-
137 inlÀgg
Ăr supernöjd med min 40 gig ps3 den lĂ„ter mindre Ă€n min tvix 6500  .. Gjorde en miss nĂ€r jag fick den doch, jag satte in det i tv-bĂ€nken och drog för glaset dĂ„ hörrni fifan trodde bĂ€nken skulle lyfta efter jag spelat assasins creed i 30min  orkanflĂ€kten hĂ€rjade pĂ„ som bara den, efter det satte jag upp den pĂ„ tv-bĂ€nken dĂ„ har den vart tyst som en mus spelar ingen roll hur lĂ€nge man spela krĂ€vande spel ..
Postad 27 February 2008 - 08:45
yaneku
-
yaneku
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
Jag har inget att jÀmföra med dÄ jag inte hört 60Gb,min 40 Gb som jag köpt pÄ Onoff Àr inte tyst,typ lÀge 3 hela tiden nÀr jag spelar
Ganska besviken japp!
KÀnns som om vissas referensnivÄ Àr lite lÄg, vad Àr det ni jÀmför med, anekoiska kammare eller? 
ReferensnivÄer skiljer sig sÄ klart Ät. MEN faktumet kvarstÄr att jag bytte min 40gb till en annan 40gb som var mycket tystare.
Postad 27 February 2008 - 08:59
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlÀgg
Kan rapportera att "fnurrandet" som fanns till en början nu inte givit sig till kÀnna sedan innan jul.
Postad 27 February 2008 - 11:27
klippo
-
klippo
-
AnvÀndare
-
-
206 inlÀgg
Svar JA.
Min 40GB lÄter ingenting, aldrig har flÀkten varvat upp tillskillnad frÄn 60GB versionen jag har som konstant lÀt
Postad 27 February 2008 - 11:49
simulacra
-
simulacra
-
MĂ€stare
-
-
3147 inlÀgg
Vad definierar "lÀge 3"?
Jag lÀt ps3an folda i 2-3 timmar igÄr och kunde dÄ höra flÀkten men den var pÄ inget sÀtt störande...
Postad 27 February 2008 - 11:54
klippo
-
klippo
-
AnvÀndare
-
-
206 inlÀgg
Vad definierar "lÀge 3"? Jag lÀt ps3an folda i 2-3 timmar igÄr och kunde dÄ höra flÀkten men den var pÄ inget sÀtt störande...
det mÀrker du nÀr det hÀnder..
Postad 27 February 2008 - 13:10
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlÀgg
Min fundering Àr dock om flÀktljudet försvann iom att PS3 40Gb slÀpptes lagom till hösten nÀr alla hus och rum blev svalare efter den varma(?) sommaren..
Min 60gb:are Àr lungnare nu i alla fall och gÄr nu pÄ lÀge 2 om man tittar pÄ en Divx eller DVD, vilket Àr fullt acceptabelt. I spel Àr det dock lÀge 3 som gÀller. Det kan ju bero pÄ att det Àr lite svalare i lÀgenheten sÄ hÀr Ärs.
Postad 27 February 2008 - 23:20
Mr Muskel
-
Mr Muskel
-
Beroende
-
-
1342 inlÀgg
Mycket avgör var man stÀller sin PS3:a. Min 60 GB kan absolut inte stÄ i ett skÄp eller trÄng hylla utan att flÀkten skall fÄ tokspel. Det verkar Àven gÀlla 40 GB
Postad 27 February 2008 - 23:51
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlÀgg
Mycket avgör var man stÀller sin PS3:a. Min 60 GB kan absolut inte stÄ i ett skÄp eller trÄng hylla utan att flÀkten skall fÄ tokspel. Det verkar Àven gÀlla 40 GB
Min 40 GB funkar fint i skÄp med bara öppning framÄt och mellan 10 och 15 cm till godo Ät sidorna och nÄgot mer bakom.
Redigerat av Lindholm R, 27 February 2008 - 23:53.
Postad 28 February 2008 - 09:31
yaneku
-
yaneku
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
Ja det kan avgöra om den inte fÄr nÄgon luftning. Men det finns fortfarande skillnader mellan olika konsoler (tex mellan olika 40gb) som jag har erfarit. Min första lÀt mycket nÀr den stod helt öppet. Min andra lÀt knappt nÀr den stod öppet och lÄter heller inte nu nÀr den ligger i min tvbÀnk.
Redigerat av yaneku, 28 February 2008 - 09:32.
Postad 04 March 2008 - 11:13
Stass
-
Stass
-
Wannabe
-
-
28 inlÀgg
En dum frÄga kanske, men hur ser man vilket lÀge flÀkten Àr i? Finns det angivet i en parameter nÄgonstans, eller Àr det nÄgot ni har definierat sjÀlva hÀr pÄ forumet baserat pÄ hur mycket flÀkten de fakto hörs?
En annan sak, Àr det skillnad pÄ de olika 40Gig-maskinerna map flÀktljudet? Köpte en pÄ Siba i helgen och tycker Àn sÄ lÀnge inte att den Àr sÀrskilt högljudd. Dock verkar den inte vara direkt nytillverkad, dokumentationen som följde med Àr daterad oktober 07 och sÀger att det Àr 1.9 firmware i. Vilken firmware har ni andra som köpt nyligen i era maskiner?
Postad 04 March 2008 - 13:12
Wachtel
-
Wachtel
-
LĂ€rjunge
-
-
294 inlÀgg
Min hade 1.9 (tror jag) men det följde med en skiva för uppdatering till 2.0. Sedan jag kopplat upp den pÄ nÀtet sÄ uppdaterade jag den till 2.1, senaste versionen. Mycket smidigt.
Postad 04 March 2008 - 15:12
Stass
-
Stass
-
Wannabe
-
-
28 inlÀgg
Okej, det följde inte med nÄn skiva till min ialla fall.
Köpte du nÄn av bundle-varianterna eller en vanlig?
Postad 04 March 2008 - 16:13
Wachtel
-
Wachtel
-
LĂ€rjunge
-
-
294 inlÀgg
Postad 05 March 2008 - 00:22
BoomBoxV102
-
BoomBoxV102
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
Ăgde en 60gb PS3 frĂ„n och med lansering(23 mars) fram till första veckan i januari-08 dĂ„ jag sĂ„lde den till förmĂ„n av en 40gb modell.
60gb modellen var tyst och gick som mest upp till flÀktlÀge tvÄ under film/divx tittande. Detta var varken störande eller jobbigt, men dess ljud kunde urskiljas i tysta filmpartier.
40gb modellen Àr tystare, gÄr som mest upp till flÀktlÀge 1 och urskiljs knappt i bakgrunden under tysta filmsekvenser. Bara den som vet att den Àr igÄng hör den, iaf enligt tjejen  .
BÄde PS3:orna har placerat pÄ exakt samma plats:
StÄende pÄ en relativt öppen yta bakom teven.
Mvh
Postad 05 March 2008 - 08:28
klippo
-
klippo
-
AnvÀndare
-
-
206 inlÀgg
Hade för mig att jag redan svarat i denna trÄd, men verkar inte hitta det.. men angÄende ljudet iaf.
jag hade en 60GB importerad frÄn kanada.. den lÀt mycket, en vÀn hade importerat likadan, den var betydligt tystare Àn min.. min överröstade film tittande och varva ofta upp i ett högt flÀktlÀge..
nu har jag en 40GB importerad frÄn asien.. den Àr knÀpptyst. aldrig varvat upp, jag hör den knappt om jag sÄ sÀtter örat emot den, flera vÀnner som lyssnat pÄ den hÄller med om att den Àr knÀpptyst. den lÄter lika mycket eller mindre som min gamla dvd rotel rdv-1050
Postad 06 March 2008 - 23:47
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
ForumrÀv
-
-
511 inlÀgg
DÄ har du haft en sagolik tur dÄ,men jag frÄgar mig varför denna ojÀmna kvalité mellan maskiner? Japansk kvalité jojo,min lÄter inte lika mycket som 360 men lÄter japp det gör den!!!Kanske dags att sÀlja bÄda konsoler o invÀnta nÀsta Xbox,för dom lÀr ju knappast göra om samma misstag med 360 ljudnivÄn pÄ nya konsolen
Postad 07 March 2008 - 00:55
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlÀgg
!Kanske dags att sÀlja bÄda konsoler o invÀnta nÀsta Xbox,för dom lÀr ju knappast göra om samma misstag med 360 ljudnivÄn pÄ nya konsolen 
Det enda jag tror man kan va sÀker pÄ gÀllande xbox 719 Àr att den inte kommer att ha otillrÀcklig kylning. Att den Àr tyst Àr garanterat sekundÀrt men inte nödvÀndigtvis uteslutet. Personligen skulle jag i alla fall inte rÄda nÄgon att sÀlja sin ps3 40 gb i förhoppning om att kanske eventuellt i framtiden kunna köpa en tystare xbox
Postad 07 March 2008 - 01:26
Fregatten
-
Fregatten
-
Wannabe
-
-
32 inlÀgg
Min 40 GB Àr extremt tyst... har inte haft den sÄ lÀnge, för tillfÀllet stÄr den pÄ golvet ca 50 cm framför mig nÀr jag spelar och jag hör den ALDRIG (förutom skivljud nÀr den lÀser nÄgot/savar ibland frÄn skivan). VÀldigt imponerad av den lÄga ljudnivÄn...
Postad 12 March 2008 - 16:10
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlÀgg
Jag lessnade ur pĂ„ min 60gb igĂ„r! La ut den pĂ„ tradera.. idag Ă€r jag 5000 kr rikare och en jetmotor fattigare.. blir till att bestĂ€lla en 40gb! Min lĂ€t verkligen som ett jet-plan igĂ„r kvĂ€ll. Precis nĂ€r jag störde mig som mest och började fundera pĂ„ att stĂ€nga av filmen DĂ
gick den upp i ett lÀge till!!  Vilket skÀmt.. stÀngde av den med en gÄng, gick till datorn och la ut den pÄ tradera..! Det Àr ÀndÄ sÄ sÀllan jag behöver fyra usb, 20gb extra, kortlÀsaren eller en vÀrmepump. Dock Àr det lite synd att nya inte klarar SACD...  Men det Àr vÀrt det! Mer tystnad Ät folket! Har man ett ventilerat skÄp kan den funka.. /Christian
Postad 12 March 2008 - 19:52
Unregisteredc76b79e2
-
Unregisteredc76b79e2
-
Amatör
-
-
51 inlÀgg
Jag fick en ny konsol idag (efter 2 mÄnader!) dÄ min gamla 40gb slutade lÀsa skivorna. Den hÀr lÀser visserligen skivorna men den lÄter otroligt mycket av flÀktarna. Den gamla var nÀstan helt tyst.
SÄ nu har jag bett om att hÀva köpet, fÄr vÀl se vad de sÀger. Trist.
Postad 12 March 2008 - 20:48
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlÀgg
Ni fÄr ursÀkta min dubbelpostning men min frÄga kanske passar bÀttre i denna 40GB trÄd. Det Àr nÀmligen sÄ att jag tycker att min PS3 lÄter en del (inte i nÀrheten av min dator för visso) MEN har kanske fÄtt hjÀrnspöken genom att ha lÀst alla trÄdar innan. Hur lÄter era PS3 jÀmfört med en PS2 slim exempelvis sÄ man har nÄgot att gÄ efter, kan inte sÀga att jag stör mig nÄgot nÀmnvÀrt men det Àr ju ÀndÄ en produkt för 4000kr och kan man fÄ en tystare sÄ vill man ju ha det.
Edit: GĂ€ller ju givetvis 40GB modellen
Redigerat av Unregistered0650da58, 12 March 2008 - 20:49.
Postad 12 March 2008 - 20:56
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlÀgg
Jag lessnade ur pÄ min 60gb igÄr! La ut den pÄ tradera.. idag Àr jag 5000 kr rikare och en jetmotor fattigare.. blir till att bestÀlla en 40gb!
Min lĂ€t verkligen som ett jet-plan igĂ„r kvĂ€ll. Precis nĂ€r jag störde mig som mest och började fundera pĂ„ att stĂ€nga av filmen DĂ
gick den upp i ett lÀge till!! Vilket skÀmt.. stÀngde av den med en gÄng, gick till datorn och la ut den pÄ tradera..!
Det Àr ÀndÄ sÄ sÀllan jag behöver fyra usb, 20gb extra, kortlÀsaren eller en vÀrmepump. Dock Àr det lite synd att nya inte klarar SACD... 
Men det Àr vÀrt det! Mer tystnad Ät folket! Har man ett ventilerat skÄp kan den funka..
/Christian
Hoppas du var öppen med detta mot den nya Àgare, annars kankse du kan söka jobb pÄ Nordisk Film
Postad 12 March 2008 - 22:32
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlÀgg
Jag lessnade ur pÄ min 60gb igÄr! La ut den pÄ tradera.. idag Àr jag 5000 kr rikare och en jetmotor fattigare.. blir till att bestÀlla en 40gb!
Min lĂ€t verkligen som ett jet-plan igĂ„r kvĂ€ll. Precis nĂ€r jag störde mig som mest och började fundera pĂ„ att stĂ€nga av filmen DĂ
gick den upp i ett lÀge till!! Vilket skÀmt.. stÀngde av den med en gÄng, gick till datorn och la ut den pÄ tradera..!
Det Àr ÀndÄ sÄ sÀllan jag behöver fyra usb, 20gb extra, kortlÀsaren eller en vÀrmepump. Dock Àr det lite synd att nya inte klarar SACD... 
Men det Àr vÀrt det! Mer tystnad Ät folket! Har man ett ventilerat skÄp kan den funka..
/Christian
Hoppas du var öppen med detta mot den nya Àgare, annars kankse du kan söka jobb pÄ Nordisk Film 
Det Àr jag som Àr en aning kÀnslig faktiskt.. alla mina vÀnner som Àger en PS3 60gb har samma ljudnivÄ.. sÄ jag kan erkÀnna att jag Àr lite gnÀllig.. jÀmfört med XBOX360 Àr den hur tyst som helst egentligen
Postad 12 March 2008 - 22:59
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlÀgg
Hur lÄter era PS3 jÀmfört med en PS2 slim exempelvis sÄ man har nÄgot att gÄ efter
Tja..min 60 GB lÄter ungefÀr som en PS2 slim, men den verkar vara ett undantag...
Postad 16 March 2008 - 10:02
Unregisteredc76b79e2
-
Unregisteredc76b79e2
-
Amatör
-
-
51 inlÀgg
Hej
Jag hade en PS3 först som var nÀstan helt tyst, man hörde knappt att den var igÄng ens nÀr man spelade eller tittade pÄ film men pÄ den gick BD-lÀsaren sönder sÄ jag fick (efter lÄng tid) en utbytesenhet.
Men denna lÄter betydligt mer. i början lÄter den bara lite mer Àn den gamla, inte sÄ man stör sig pÄ det men om man tittar pÄ film eller Foldar sÄ sÀtter den igÄng ordentligt. DÄ lÄter den sÄpass mycket att det Àr svÄrt att höra dialogen utan att höja volymen. Iofs gÄr den sedan ner efter 5-10 min och Àr "tyst" ett tag till innan den drar igÄng igen.
Min gamla lÀt ju aldrig sÄhÀr, det verkar som den nya inte Àr riktigt okej heller eller vad tycker ni?
Postad 16 March 2008 - 13:56
BoomBoxV102
-
BoomBoxV102
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
Hej
Jag hade en PS3 först som var nÀstan helt tyst, man hörde knappt att den var igÄng ens nÀr man spelade eller tittade pÄ film men pÄ den gick BD-lÀsaren sönder sÄ jag fick (efter lÄng tid) en utbytesenhet.
Men denna lÄter betydligt mer. i början lÄter den bara lite mer Àn den gamla, inte sÄ man stör sig pÄ det men om man tittar pÄ film eller Foldar sÄ sÀtter den igÄng ordentligt. DÄ lÄter den sÄpass mycket att det Àr svÄrt att höra dialogen utan att höja volymen. Iofs gÄr den sedan ner efter 5-10 min och Àr "tyst" ett tag till innan den drar igÄng igen.
Min gamla lÀt ju aldrig sÄhÀr, det verkar som den nya inte Àr riktigt okej heller eller vad tycker ni?
Att du fick vÀnta pÄ en utbytesenhet en lÀngre tid lÄter det som du Àger en 60Gb modell, Àr det sÄ? NÀr man Foldar sÄ anvÀnds 100% av CPU:n sÄ dÀr Àr det inte konstigt att det flÀktar upp till max styrka...
Postad 31 March 2008 - 08:40
Unregisteredc76b79e2
-
Unregisteredc76b79e2
-
Amatör
-
-
51 inlÀgg
Nej, det Àr en 40 GB. Den gamla lÀt aldrig sÄhÀr mycket.
Postad 31 March 2008 - 18:30
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
ForumrÀv
-
-
511 inlÀgg
Hejsan!!
Vad sÀgs om det hÀr dÄ? Min ps3 40Gb den lÄter,kanske inte sÄ mkt men man hör flÀkten klat o tydligt frÄn 3.5 m hÄll! Det konstiga Àr att nÀr jag stÀnger av den sen slÄr pÄ den direkt efter Àr den tyst???? Verkar som flÀkten stannar i högt lÀge,kanske hakar upp sig?Det enda man hör nÀr jag slÄr pÄ den Àr ett svagt knorrande typ
Postad 11 May 2011 - 23:47
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlÀgg
Har en frÄga vad ni tror! LÀmnar tillbaka mitt PS3 imorgon, 40GB pga att flÀkten gÄr pÄ MAX efter 3 minuters filmtittande! MÄste verkligen överrösta konsolen för att höra vad dem sÀger och det Àr helt enkelt inte acceptabelt! Grejen Àr att min garanti Àr ute MEN denna konsol fick jag i utbyte för att min tidgare konsol fick YLOD och dog. Denna konsol hade INTE detta problem och jag anser att jag inte ska fÄ en konsol med detta fel i utbyte för att min tidigare felfria konsol dog pga fabriksfel! Vad tror ni om detta case? Jag kÀnner att jag bör fÄ rÀtt men man vet ju aldrig:/
Postad 12 May 2011 - 03:34
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
MĂ€stare
-
-
3398 inlÀgg
Har en frÄga vad ni tror! LÀmnar tillbaka mitt PS3 imorgon, 40GB pga att flÀkten gÄr pÄ MAX efter 3 minuters filmtittande! MÄste verkligen överrösta konsolen för att höra vad dem sÀger och det Àr helt enkelt inte acceptabelt! Grejen Àr att min garanti Àr ute MEN denna konsol fick jag i utbyte för att min tidgare konsol fick YLOD och dog. Denna konsol hade INTE detta problem och jag anser att jag inte ska fÄ en konsol med detta fel i utbyte för att min tidigare felfria konsol dog pga fabriksfel! Vad tror ni om detta case? Jag kÀnner att jag bör fÄ rÀtt men man vet ju aldrig:/
Reklamera den, dÄ har du tre Är frÄn inköpsdatum pÄ dig
Postad 12 May 2011 - 22:37
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlÀgg
Reklamera den, dÄ har du tre Är frÄn inköpsdatum pÄ dig
SÄ jag kan bara hÀnvisa till att detta ocksÄ Àr ett kÀnt fel och reklamera? KÀnns som att jag vill ha slimversionen denna gÄng!
Postad 18 May 2011 - 08:03
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlÀgg
Fick mitt ps3 inlÀmnat förra veckan och hoppas jag slipper betala för nÄgot och Àtt de gÄr fort. Vill ju spela infamous som Àr gratis nu:D
Postad 08 June 2011 - 22:48
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlÀgg
Fick lÀmna in mitt nya PS3 IGEN. Fick hem ett nytt efter service pga att flÀkten gick pÄ max efter 3-4 minuters filmtittande. Gissa vad glad man blev nÀr det nya gjorde exakt likadant?
Postad 09 June 2011 - 11:01
svartpippi
-
svartpippi
-
LĂ€rjunge
-
-
471 inlÀgg
Jag har en 60GB (PS2 komp.) och en 40GB. 60GB Àr knÀpptyst och man mÄste stressa den ordentligt för att den ska gÄ upp i varv, men nÄr aldrig maxvarv, men 40GB gÄr snabbt upp genom de olika varvtalen och nÄr efter nÄgra minuter max varv Àven om man bara surfar runt i Storen, och sen sjunker den inte i varv, börjar tröttna pÄ den.
Postad 09 June 2011 - 19:40
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlÀgg
Jag har en 60GB (PS2 komp.) och en 40GB. 60GB Àr knÀpptyst och man mÄste stressa den ordentligt för att den ska gÄ upp i varv, men nÄr aldrig maxvarv, men 40GB gÄr snabbt upp genom de olika varvtalen och nÄr efter nÄgra minuter max varv Àven om man bara surfar runt i Storen, och sen sjunker den inte i varv, börjar tröttna pÄ den.
jag har reklamerat min 40gb pga just det att den gÄr upp i maxvarv efter 3-5 minuters filmtittande och aldrig gÄr ner. Accepterar inte den ljudnivÄn nÀr mitt första ps3 var knÀpptyst.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|