Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony BDP-S350 och S550

695 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 januari 2009 - 11:23

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Klarar s-550 att skicka DTS MA via analoga 7.1 utgången? Har läst på nätet att det ska gå men enligt Ljud & BIld så klarar den inte det?! Vad är sant ang s-550 egentligen?!

Postad 18 januari 2009 - 11:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
När jag ser på BD och använder analog ut så blir ljudet fördröjt. Det blir det inte via optiskt ut. Det blir heller inte fördröjt på DVD med analog ut.
Att det blir fördröjt gör ju att ljudsynk inte går att använda för då blir det ju bara ännu mer fördröjt.
Är det en bugg i spelaren eller vad kan det bero på?

Någon mer som har märkt detta?

Redigerat av agpath, 18 januari 2009 - 22:34.

Postad 18 januari 2009 - 12:07

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

"genom datorn till trådlöst"?? - ursäkta men jag förstår i alla fall inte vad du vill göra. Hur har du kopplat, med vilka kablar och kontakter och vad vill du uppnå, Internetkonnektivitet eller se på BD/DVD?

Var visst lite luddig...Jag vill ansluta min spelare mot internet. Har en trådlös internetanslutning och har försökt koppla spelaren till datorn(nätverkskabel) och göra en brygga, för att på så sätt komma åt nätet. Har inte lyckats, så jag undrar om nån har gjort något liknande och lyckats med det?

Postad 18 januari 2009 - 12:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Var visst lite luddig...Jag vill ansluta min spelare mot internet. Har en trådlös internetanslutning och har försökt koppla spelaren till datorn(nätverkskabel) och göra en brygga, för att på så sätt komma åt nätet. Har inte lyckats, så jag undrar om nån har gjort något liknande och lyckats med det?

Jadå, jag har en dlink-brygga. Använd dhcp i både bryggan och sonyn och sköt behörighet och adresstilldelning i routerns konfig så kommer det att funka. Det ser då ut som om både sony och dlink har samma MAC-adress (sonyns), men det är ok.
Har sedan testat med BD-live-portalen som man kan komma åt från tex Hancock.

Postad 18 januari 2009 - 13:13

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jadå, jag har en dlink-brygga. Använd dhcp i både bryggan och sonyn och sköt behörighet och adresstilldelning i routerns konfig så kommer det att funka. Det ser då ut som om både sony och dlink har samma MAC-adress (sonyns), men det är ok.
Har sedan testat med BD-live-portalen som man kan komma åt från tex Hancock.

Jag lyckas inte. det står nått med dns server svarar inte...har bryggat och lagt till spelarens mac adress i routern. förslag på vad jag kan göra? Har en usr. router.

Postad 18 januari 2009 - 14:20

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte. det står nått med dns server svarar inte...har bryggat och lagt till spelarens mac adress i routern. förslag på vad jag kan göra? Har en usr. router.

Du måste antingen ange IP-adressen manuellt eller slå på dhcp. Om den anges manuellt måste du även ange dns-server, som kan vara routern om den kör dhcp-relay. Om detta inte lyckas så tror jag du får ta detta i ett annat forum, för då handlar det om ditt interna nät och inte BD-spelaren.

Redigerat av hakanh65, 18 januari 2009 - 14:22.

Postad 19 januari 2009 - 18:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

När jag ser på BD och använder analog ut så blir ljudet fördröjt. Det blir det inte via optiskt ut. Det blir heller inte fördröjt på DVD med analog ut.
Att det blir fördröjt gör ju att ljudsynk inte går att använda för då blir det ju bara ännu mer fördröjt.
Är det en bugg i spelaren eller vad kan det bero på?

Någon mer som har märkt detta?

Efter mycket googlande och läsande på AVforum så hittade jag att det kan bli problem med bla ljudsynk genom inställningen "Ljudinställning" Direkt eller Mixad. Jag hade Mixad och när jag ändrade till Direkt så är plötsligen ljudet synkat igen! Hoppas det inte bara var en slump. Ska kolla på fler filmer senare.
Vid Mixad blir det därtill 48 kHz PCM mot 96 kHz för Direkt.

Postad 19 januari 2009 - 19:19

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Jag skulle behöva lite hjälp, har kopplat upp min S550 via analoga 7.1 uttagen från BD spelaren till min förstärkare Marantz SR4500.
Jag har försökt kolla massa inställningar på 550:n och har testat "testdon" och då får jag ljud ur alla mina högtalare.... men när jag startar film så är det inget ljud ur bakre surround högtalarna.

Någon som vet vad det kan bero på ?

Ingen som kan hjälpa mig :) ?

Postad 19 januari 2009 - 22:30

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Ingen som kan hjälpa mig :D ?

Kan det inte bero på att filmen enbart har 5.1 ljud kanske? Hur många filmer har du prövat?

Postad 20 januari 2009 - 06:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Kan det inte bero på att filmen enbart har 5.1 ljud kanske? Hur många filmer har du prövat?

Det är ytterst få som har det. En del titlar med DTS HD MA har 7.1.

Postad 20 januari 2009 - 18:06

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Har testat med Planet Earth & Men In Black.

Alltså jag vill ju "bara" ha 5.1 har inte ens högtalare till 7.1 :)

Postad 20 januari 2009 - 20:42

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Jag skulle behöva lite hjälp, har kopplat upp min S550 via analoga 7.1 uttagen från BD spelaren till min förstärkare Marantz SR4500.
Jag har försökt kolla massa inställningar på 550:n och har testat "testdon" och då får jag ljud ur alla mina högtalare.... men när jag startar film så är det inget ljud ur bakre surround högtalarna.

Någon som vet vad det kan bero på ?

Har testat med Planet Earth & Men In Black.

Alltså jag vill ju "bara" ha 5.1 har inte ens högtalare till 7.1 :)

Hej!
Har du kollat att du inte blandat ihop inställningarna för bakhögtalare? Du skriver att du inte har ljud ur "bakre surround högtalarna" som indikerar ett 7.1 system, men också att du "bara har 5.1". Har du bara ett par surround högtalare, sätt då:

"Högtalarinställningar>Storlek>Bakre surround" till "Ingen/inga" och
"Högtalarinställningar>Storlek>Surround" till" "Stor/stora" eller "Liten/små"

Vidare, kolla att:

"Ljudutmatningsprioritet" är satt till "Mångkanalig analog"

"BD ljudinställning" är satt till "Direkt"

/Ola

Postad 20 januari 2009 - 21:06

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Du hade rätt, hade blandat ihop lite bland alla jäkla kablar så problemet är nog löst för mig nu :)

tackar för hjälpen

I övrigt måste jag säga att jag hittills upplevt 550:n att vara en riktigt bra blu-ray spelare, bra och enkla menyer, snabb att ladda filmerna plus att den är väldigt snygg också !

Postad 20 januari 2009 - 21:06

High-Vision
  • High-Vision
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Enligt specifikationer är sony spelarna inte "divx-uppspelbara"- kommer de vara framöver med nytt firmware?
(som samsungs bdspelare blev höst 2008)
Har någon fått dvd skivor inspelade i bluerayformat= AVCHD skivor att fungera bra med sony spelarna?
(Skivor gjorda med bl a videoredigerings program som pinnacle studio 11-12 m fl)

Postad 22 januari 2009 - 22:01

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Klarar sony bdp 550 att spela mp3:or? på vilken skiva då i så fall? Står att den ska göra det i recensioner och på prisjakt, men min klarar inte det....inte från dvd iaf.

Postad 22 januari 2009 - 22:04

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Efter mycket googlande och läsande på AVforum så hittade jag att det kan bli problem med bla ljudsynk genom inställningen "Ljudinställning" Direkt eller Mixad. Jag hade Mixad och när jag ändrade till Direkt så är plötsligen ljudet synkat igen! Hoppas det inte bara var en slump. Ska kolla på fler filmer senare.
Vid Mixad blir det därtill 48 kHz PCM mot 96 kHz för Direkt.

Så ljudet blir bättre med direkt?

Postad 23 januari 2009 - 08:53

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Klarar sony bdp 550 att spela mp3:or? på vilken skiva då i så fall? Står att den ska göra det i recensioner och på prisjakt, men min klarar inte det....inte från dvd iaf.

350-550 spelar inte MP3 vilket är rent kass på en maskin som är SÅÅ jättebra. Mailade Sony angående detta, men ingen visste om det skulle finnas i kommande fw.

Postad 23 januari 2009 - 09:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Så ljudet blir bättre med direkt?

Japp, har sett hela Hancock på nytt och inte ett uns av problem med ljudsynk :blush: Inte bättre, men i synk.

Redigerat av agpath, 23 januari 2009 - 09:51.

Postad 23 januari 2009 - 23:46

Unregistered021d95d7
  • Unregistered021d95d7
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Klarar s-550 att skicka DTS MA via analoga 7.1 utgången? Har läst på nätet att det ska gå men enligt Ljud & BIld så klarar den inte det?! Vad är sant ang s-550 egentligen?!

Jag har köpte en sony 550 idag och precis justerat o riggat in den i min reciever med de analoga ingångarna (7.1).

Svaret om den kodar av DTS HD MA internt är ---- NEJ!

Har ett flertal blurayfilmer med just ovannämda ljudformat men spelaren indikerar DTS 48khz på samtliga.
Dolby´s alla format och pcm är fungerar ok.

Bildmässig jämfört med ps3 (sålde min ps3a till förmån för en riktig bluray spelare) är det som natt o dag,
550´s bild är så mycket stabilare, renare och hackfri.
Körde Rambo och spelaren indikerade 1080p/50 så det klarar den med.

Postad 24 januari 2009 - 00:07

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag har köpte en sony 550 idag och precis justerat o riggat in den i min reciever med de analoga ingångarna (7.1).

Har ett flertal blurayfilmer med just ovannämda ljudformat men spelaren indikerar DTS 48khz på samtliga.

Bildmässig jämfört med ps3 (sålde min ps3a till förmån för en riktig bluray spelare) är det som natt o dag,
550´s bild är så mycket stabilare, renare och hackfri.
Körde Rambo och spelaren indikerade 1080p/50 så det klarar den med.

Saxat från sonys hemsida
Den ultimata ljudupplevelsen genom 7.1-kanalig analog utgång och DTS-HD Master Audio-avkodningskapacitet via HDMI™
Jävligt irriterande då jag köpte denna pga av att den hade alla format analogt....men icke!
jag tolkar det som att det nämnda formatet kodas bara av via hdmi..

Redigerat av Postalpat, 24 januari 2009 - 00:09.

Postad 24 januari 2009 - 00:29

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
var tvungen att sätta på en film med DTS HD MA (barnhemmet) för att kolla vad som händer. Jag har analogt 5.1 inkopplat kanske ska tilläggas.
Det står faktiskt att den kodar av DTS HD MA så spelaren kanske klarar av det formatet så länge det är i 5.1?

Sen vill jag bara tillägga att rambo inte är DTS HD MA utan DTS High resolution...det står så när man spelar upp filmen med...tror att det är skillnad på de två dts ljuden? DTS HD MA är väl okomprimerad eller har jag fel?

Redigerat av Postalpat, 24 januari 2009 - 00:33.

Postad 24 januari 2009 - 09:40

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Om du i menyn sätter "BD ljudinställning" till "Direkt" så kommer spelaren att indikera DTS HD MA istället när ett sådant ljudspår är aktivt.

/Ola

Postad 24 januari 2009 - 10:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Om du i menyn sätter "BD ljudinställning" till "Direkt" så kommer spelaren att indikera DTS HD MA istället när ett sådant ljudspår är aktivt.

/Ola

Som jag skrev tidigare så kan det bara bli 48khz om man väljer "Mixad". Vid direkt så klarar den 96khz.

Postad 24 januari 2009 - 14:33

Unregistered021d95d7
  • Unregistered021d95d7
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare så kan det bara bli 48khz om man väljer "Mixad". Vid direkt så klarar den 96khz.

Testade ändra "mixad" till "direkt" och nu står det "dts master hd" vid val av ljud i högra hörnet.

Sony 55o klarar att ge ut det via dom analoga 7.1 ingångarna, jag hade fel innan.
Tack som fan!

Postad 25 januari 2009 - 08:41

Unregistered021d95d7
  • Unregistered021d95d7
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hur har ni ställt in bilden i bildmenyn? 4.2.2 , 4.4.4, eller RGB? och varför?

Postad 25 januari 2009 - 14:39

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Hur ofta bör man kolla sin 550 för uppdatering tror ni... eftersom jag inte har den kopplat till internet 24/7 så är det svårt att veta när det kommit någon ny ;) ???

Postad 25 januari 2009 - 15:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur ofta bör man kolla sin 550 för uppdatering tror ni... eftersom jag inte har den kopplat till internet 24/7 så är det svårt att veta när det kommit någon ny B) ???

Finns ingen ny version sen jag köpte min den 26/12.

Postad 25 januari 2009 - 21:52

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Var inne på en Samsung BD-P1500 men efter att ha läst lite här + M3's recension blir det UTAN tvekan en S-350. Beställde 4 blurayfilmer igår, nu väntar jag bara på det och spelaren.. =)

Postad 26 januari 2009 - 21:05

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej
Jag har min 350 kopplad till en onkyo 606 och sedan till en mitsubishi hc5500. någon som kan tipsa hur jag skall ställa in för att få bästa bild och ljud vid bluray resp dvd uppspelning

Tack

Postad 28 januari 2009 - 11:54

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nån som vet nått om någon ny firmware? Skulle va kul om de la till uppspelning av mp3 tex..

Postad 28 januari 2009 - 11:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej
Jag har min 350 kopplad till en onkyo 606 och sedan till en mitsubishi hc5500. någon som kan tipsa hur jag skall ställa in för att få bästa bild och ljud vid bluray resp dvd uppspelning

Tack

Att köra både bild och ljud via HDMI såklart...ska inte spela någon roll om du sen tittar på DVD eller BD.

Postad 28 januari 2009 - 12:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nån som vet nått om någon ny firmware? Skulle va kul om de la till uppspelning av mp3 tex..

Kan inte hitta något om det, men denna FAQ kan vara av intresse:
http://support.sony-...q...50&f=HV_BDP

Postad 28 januari 2009 - 12:12

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Att köra både bild och ljud via HDMI såklart...ska inte spela någon roll om du sen tittar på DVD eller BD.

HDMI är klart. Om man återställer enligt fabriksinställnigarna vad skall man ändra på för att få det så bra som möjligt?

Postad 28 januari 2009 - 20:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

HDMI är klart. Om man återställer enligt fabriksinställnigarna vad skall man ändra på för att få det så bra som möjligt?

Det förutsätter att man minns vad fabriksinställningarna var... :)

Postad 28 januari 2009 - 22:07

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Tror man kan nollställa den i menyn till grundinställningen

Postad 29 januari 2009 - 09:59

Kischen
  • Kischen
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hur har ni ställt in bilden i bildmenyn? 4.2.2 , 4.4.4, eller RGB? och varför?

Jag har min på auto. Testade med 4:4:4 men då klippte den btb.. Förstår inte riktigt hur det fungerar:/
Det känns som färgerna får en boost av ovanstående dock.

Postad 29 januari 2009 - 13:31

Unregistered021d95d7
  • Unregistered021d95d7
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har min på auto. Testade med 4:4:4 men då klippte den btb.. Förstår inte riktigt hur det fungerar:/
Det känns som färgerna får en boost av ovanstående dock.

kör jag min på rgb (0-255) blir bilden helt makalöst bra! Svart är svart och riktigt tryck i färgerna. Ändrar jag tillbaka till 4-2-2 så känns bilden fadd o urvattnad.

Postad 29 januari 2009 - 15:07

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
vad menas med 4.2.2 , 4.4.4, eller RGB?

Postad 29 januari 2009 - 17:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

vad menas med 4.2.2 , 4.4.4, eller RGB?

Antalet färger som visas. Det är väldigt få TV som klarar 4.4.4. Ha det på auto om du inte vet vad tvn klarar.

Postad 30 januari 2009 - 14:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Nu finns version 7.4.015 tillgänglig för nedladdning.
Jag fick meddelande om detta automatiskt så fort jag satte på spelaren nu.
Tankar ned just nu.

Postad 30 januari 2009 - 16:02

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
About this upgrade :

This utility updates the BDP-S550 firmware to version 015, and provides the following benefits:

Improves BD compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
Improves BD-Live performance to enhance interactivity.
Warning:

This utility is only for use with the BDP-S550 as sold within Europe. Not all models are sold in all countries.
Please follow the UPDATE_BDPS550_VER015.EXE instructions carefully. Failure to follow the instructions may interrupt the UPDATE_BDPS550_VER015.EXE process and may cause the player to be unresponsive or to require repair.
Do not power off the player or disconnect it from the AC power outlet. Loss of power during the installation of the firmware UPDATE_BDPS550_VER015.EXE may cause the player to be unresponsive or to require repair.
Your Blu-ray player will be reset to the factory default settings. After installing the update you will need to reconfigure your player.

Before you start

There are two procedures to perform the BDP-S550 Firmware update:

Network Update:
The Network Update operation is straightforward, so it is highly recommended that you use the Network Update method.
You will need to connect the BDP-S550 to your Internet source using an Ethernet cable.

Creating an Update disc to be inserted into your BDP-S550.
Use a brand new recordable CD-R disc to burn the firmware update. The player may not be able to correctly read a dirty disc or a disc with scratches.
You need a computer with a CD writer with burning software.
The downloaded file will create an ISO Image. An ISO image (.iso) is a disk image of an ISO 9660 file system.
Most CD authoring utilities can write ISO files to a disc. For more information, please check the help files of your CD authoring software. DO NOT USE A CD-RW. A CD-R disc is highly recommended.

Check the player firmware version:
Power on the television and make sure it is tuned to the inputs to which the BDP-S550 player is connected.
Power on the BDP-S550 Blu-ray Disc™ player.
If the player starts to play a disc, press the "STOP" button and wait until the blue Sony Blu-ray Disc™ screen is displayed on the television before proceeding.
At the "XrossMediaBar™" (XMB™), use the arrow keys on the remote control to highlight "Setup" > "System Settings" and then press the ENTER button.
Use the arrow keys on the remote control to highlight "System Information" and then press the ENTER button.
Use the arrow keys on the remote control to select "System Information" and then press the ENTER button.
The firmware version currently installed on the BDP-S550 will be listed like below on the television screen:

SOFTWARE VERSION XX.X.010

If the version number is 015 or higher, it is not necessary to install this firmware update.

Postad 30 januari 2009 - 16:20

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Nu finns version 7.4.015 tillgänglig för nedladdning.
Jag fick meddelande om detta automatiskt så fort jag satte på spelaren nu.
Tankar ned just nu.

Tack för infot. :) Kom just hem och satte på spelaren. Ingen direktinfo, hmmm - MEN! Uppdateringen finns och även jag håller på och uppdaterar spelaren nu... Kul!

Edit:

Klart. ;)

Redigerat av Tompa123, 30 januari 2009 - 16:29.

Postad 30 januari 2009 - 17:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tack för infot. :) Kom just hem och satte på spelaren. Ingen direktinfo, hmmm - MEN! Uppdateringen finns och även jag håller på och uppdaterar spelaren nu... Kul!

Edit:

Klart. ;)

Man måste ha "check for updates"=yes för att få meddelandet...

Postad 31 januari 2009 - 00:36

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Man måste ha "check for updates"=yes för att få meddelandet...

Tack för tipset, men det var/är faktiskt redan "enablat"...

Redigerat av Tompa123, 31 januari 2009 - 00:37.

Postad 02 februari 2009 - 00:19

CGremby
  • CGremby
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Försökte koppla min externa hårddisk till spelaren igår, men den fick liksom ingen kontakt. Fungerar det ej?

Postad 02 februari 2009 - 09:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Försökte koppla min externa hårddisk till spelaren igår, men den fick liksom ingen kontakt. Fungerar det ej?

Kopplade den hur då? Via USB där det externa minnet ska sitta?

Edit: I manualen står det uttryckligen att man endast kan ansluta ett USB-Flashminne. Absolut INTE en hårddisk.

Redigerat av agpath, 02 februari 2009 - 09:15.

Postad 02 februari 2009 - 11:03

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

I manualen står det uttryckligen att man endast kan ansluta ett USB-Flashminne. Absolut INTE en hårddisk.

Måste inte va ett USB-flashminne, går lika bra med ett vanligt USB-minne, bara det inte är för stort.

Postad 02 februari 2009 - 12:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Måste inte va ett USB-flashminne, går lika bra med ett vanligt USB-minne, bara det inte är för stort.

Medskicket är på futtiga 1 Gig. Men det är ju rätt litet för att det inte ska sticka ut (vad nu det spelar för roll på baksidan?).
Frågan är om man kan lagra annat på och sedan spela upp eller visa. Bilder tex?
Default så lagras ju endast viss BD-live-data på minnet. Tex Transformers tankar ju ned en massa och lägger på minnet.

Postad 02 februari 2009 - 15:59

CGremby
  • CGremby
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Okej, jag läste, men eftersom vanligt USB minne inte fungerade provade jag extern hårddisk också. Inget fungerar. Synd...

Postad 03 februari 2009 - 03:55

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Medskicket är på futtiga 1 Gig. Men det är ju rätt litet för att det inte ska sticka ut (vad nu det spelar för roll på baksidan?).
Frågan är om man kan lagra annat på och sedan spela upp eller visa. Bilder tex?

Här finns info om bl a det. Det är väl en 550:a du har? Jag har för övrigt en 350:a...

FAQ

Redigerat av Tompa123, 07 februari 2009 - 02:33.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.