Nya Panasonic Blu-ray spelare DMP-BD35/55
1077 svar till detta ämne
Postad 23 november 2008 - 11:01
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej! Var hittade du sub inställningen? Är det i högatalar setupen du menar eller är det annan ställe?Vid setupen är det max 0dB! Tycker det är mycket mindre bas(Subben) när man kör analogt än när man kör coaxial och låter recievern avkoda?
Håller med dig, Jag kan bara ändra mellan -10-0 dB i spelarens setup. Det är mindre bas eftersom du måste höja subkanalen med 10-15 dB. Vilket du gör på din förstärkare.
Postad 23 november 2008 - 11:45
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Tycker det är mycket mindre bas(Subben) när man kör analogt än när man kör coaxial och låter recievern avkoda?
Kolla in inlägg #370. Snabb version: Det är normalt. Basen ska höjas i förstärkaren alt. direkt på subben. Sedan är det som sagt viktigt att välja rätt högtalarstorlekar i spelarens setup. Det har med vart spelaren ska skicka signalerna under 100Hz någonstans.
Postad 23 november 2008 - 13:25
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Håller med dig, Jag kan bara ändra mellan -10-0 dB i spelarens setup. Det är mindre bas eftersom du måste höja subkanalen med 10-15 dB. Vilket du gör på din förstärkare.
Kolla in inlägg #370. Snabb version: Det är normalt. Basen ska höjas i förstärkaren alt. direkt på subben. Sedan är det som sagt viktigt att välja rätt högtalarstorlekar i spelarens setup. Det har med vart spelaren ska skicka signalerna under 100Hz någonstans.
Tack för svaren!Jag ska testa mer idag och ställa in subben rätt för jag har rätt många dB tillgodo både på basen och recievern.
Postad 23 november 2008 - 18:23
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nu fungerar det som det ska.Jag ändrade LFE till +10dB redan när jag kopplade 55-an första gången men har nog gjort någonting för den stod på 0dB idag när jag gick genom inställningarna.Fick lite panik när jag inte hörde subben igår!
Måste tillägga att det är mer tryck i subben nu än när man kör digitalljud samtidigt så är ljudnivån lägre när man kör analogt på samma volym ca 10dB lägre på min förstärkare.
Redigerat av Unregisteredef08951c, 23 november 2008 - 18:29.
Postad 23 november 2008 - 18:33
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nu fungerar det som det ska.Jag ändrade LFE till +10dB redan när jag kopplade 55-an första gången men har nog gjort någonting för den stod på 0dB idag när jag gick genom inställningarna.Fick lite panik när jag inte hörde subben igår! Måste tillägga att det är mer tryck i subben nu än när man kör digitalljud samtidigt så är ljudnivån lägre när man kör analogt på samma volym ca 10dB lägre på min förstärkare.
Bra att det löste sig
Postad 24 november 2008 - 18:02
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5 548 inlägg
Var i valet och kvalet mellan att beställa en DMP-BD35 eller en 55:a, eftersom det finns rykten om att det ska ska skilja mer än bara analoga ljudutgångar, fötter och lite bättre isolerad/stabil till fördel för 55:an. Att det ska vara klart bättre ljud i 55:an.
Men efter att ha snackat med både PanasonicCenter och andra kunniga säljare om Panasonicprylar blev det en 35:a då jag numera har en reciever med HDMI. Det är exakt samma DAC:ar både för ljud och bild och det ska skilja extremt marginellt rörande ljudet till 55:ans fördel.
Så mitt tips är för dem som vill spara en peng, och som har reciver med HDMI, köp 35:an.
Hur som helst verkar dessa två modeller helt outstanding i förhållande till Blu-ray-prestanda och pris i nuläget så jag hoppas den kommer att trivas väl med min nya Onkyo 606:a.
Hmm..snart dags för en gammal räv att kanske även skaffa en Full-hd-plasma.
Mvh JB
Postad 24 november 2008 - 21:22
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Så då har äntligen min Panasonic BD55 spelare kommit också tillsammans med dom nya kablarna och nu ikväll lär det bli 2,st bd rullar i alla fall så får vi se hur detta fungerar som =)
Många inställningar och mycket pysslande med dom lär det ju bli före man blir helt nöjd och säker med vad man väljer.
Jag orkade inte vänta tills 3,december eller senare till o med utan beställde från Mycom istället och fick hem spelaren efter 1,arbetsdag. Dom har 1,st spelare kvar i centrallagret om det är någon som är sugen.
Återkommer med bilder på spelaren samt diverse tillbehör och lite bilder från filmerna samt vad man tycker om bilden/ljudet =)
Jo jag fick med National 2 samt kupongen till Narnia 2 och minneskortet i kartongen.
Postad 24 november 2008 - 23:28
toadilicious
-
toadilicious
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Orkar inte läsa igenom alla inlägg  , har 35an analogt 5.1 ut? 55 är ju dyrare och kräver ombyggnad av tv bänken  .. men måste man så måste man, bygga om alltså.
Postad 24 november 2008 - 23:32
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Orkar inte läsa igenom alla inlägg , har 35an analogt 5.1 ut? 55 är ju dyrare och kräver ombyggnad av tv bänken .. men måste man så måste man, bygga om alltså.
Nej det har den inte.
Postad 24 november 2008 - 23:34
toadilicious
-
toadilicious
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Nehepp.. hoppas det kommer ett jul erbjudande på 55an då, på ~ 2000
Postad 25 november 2008 - 08:29
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jo jag fick med National 2 samt kupongen till Narnia 2 och minneskortet i kartongen.
En grej som kanske några missar är filmsekvenserna och bilderna som ligger lagrade på det medföljande SD-minnet. Värt att kolla in. Det gjorde mig ruskigt sugen på en videokamera med AVCHD.
Postad 26 november 2008 - 01:05
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
En liten snabb fråga till er som har en BD55 spelare och kör analoga kablar till förstärkaren.
Vilka inställningar har ni på ljudet på/i setup menyn i blu-ray spelaren? Har kollat på 3,st filmer nu hulken/iron man/bee movie och jag är inte imponerad av ljudet faktiskt utan måste skruva upp mer på förstärkaren nu än när jag tittar på dvd på denon spelaren. På Iron man kändes det som att någon hängde filtar framför högtalarna så det blev väldigt dämpat och detaljer/basen försvann "ruskigt dåligt helt enkelt"
Postad 26 november 2008 - 08:30
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
En liten snabb fråga till er som har en BD55 spelare och kör analoga kablar till förstärkaren. Vilka inställningar har ni på ljudet på/i setup menyn i blu-ray spelaren? Har kollat på 3,st filmer nu hulken/iron man/bee movie och jag är inte imponerad av ljudet faktiskt utan måste skruva upp mer på förstärkaren nu än när jag tittar på dvd på denon spelaren. På Iron man kändes det som att någon hängde filtar framför högtalarna så det blev väldigt dämpat och detaljer/basen försvann "ruskigt dåligt helt enkelt"
Att det skiljer i ljudvolym mellan olika typer av källor är normalt. Även för mig ligger analoga ljudet några db lägre än det digitala. Men jag upplever inte alls att det analoga ljudet skulle vara sämre. Tvärtom. Om vi vänder på frågan, vilka inställningar för ljudet har du gjort? Jag förmodar att du ställt in large/small i högtalarinställningarna? Har du kollat om din förstärkare "boostar" subkanalen på rätt sätt (se tidigare inlägg). Kör du 5.1 eller 7.1, har du "secondary audio" av eller på? Jag tyckte också manualen var bra på att beskriva vilka inställningar för ljudet man skulle ha, beroende på hur ljudanläggningen var bestyckad.
Postad 26 november 2008 - 09:00
***nicke69***
-
***nicke69***
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hej!
Jag har en Yamaha RX-657 reciver som har auto kalibrering. Måste jag ändå ställa in storleken på högtalarna mm ?
MVH
Niklas
Postad 26 november 2008 - 09:12
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Hej! Jag har en Yamaha RX-657 reciver som har auto kalibrering. Måste jag ändå ställa in storleken på högtalarna mm ? MVH Niklas
Om du kör analogt måste du ställa in small/large i Panasonicens ljudinställningar, ja.
Postad 26 november 2008 - 11:15
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej! Jag har en Yamaha RX-657 reciver som har auto kalibrering. Måste jag ändå ställa in storleken på högtalarna mm ? MVH Niklas
Beror väl lite på vad ditt mål är. Om du har tur så e det ju inställt så du vill ha det. Annars måste du ställa in det. Small/Large osv. Om du kör analogt måste du ställa in small/large i Panasonicens ljudinställningar, ja.
Stämmer.
Postad 26 november 2008 - 11:19
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
En liten snabb fråga till er som har en BD55 spelare och kör analoga kablar till förstärkaren. Vilka inställningar har ni på ljudet på/i setup menyn i blu-ray spelaren? Har kollat på 3,st filmer nu hulken/iron man/bee movie och jag är inte imponerad av ljudet faktiskt utan måste skruva upp mer på förstärkaren nu än när jag tittar på dvd på denon spelaren. På Iron man kändes det som att någon hängde filtar framför högtalarna så det blev väldigt dämpat och detaljer/basen försvann "ruskigt dåligt helt enkelt"
Volymen har ju inte med kvaliten att göra. Tror jag får höja några dB jömfört med de digitala signalerna. Det som är så bra med ljudet är detalrikedommen. SKumt att din bas låter mindre, var faktiskt det som överraskade mig mest, grym bas. Har inte iofs kollat på filmerna du listar med de filerna ska ju har sjukt bra ljud iaf iron/hulken. Som sagt vad har du för inställningar på din reciver och den BD spelare?
Postad 26 november 2008 - 11:54
***nicke69***
-
***nicke69***
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hej!
Kanske var lite otydlig i min fråga.
Det jag menade var- måste jag ställa in storleken mm i blu-ray spelaren? Recievern har redan rätt instälningar.
MVH
Niklas
Postad 26 november 2008 - 11:56
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Hej! Kanske var lite otydlig i min fråga. Det jag menade var- måste jag ställa in storleken mm i blu-ray spelaren? Recievern har redan rätt instälningar.
MVH Niklas
I menyn var annars ?
Postad 26 november 2008 - 12:19
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej! Kanske var lite otydlig i min fråga. Det jag menade var- måste jag ställa in storleken mm i blu-ray spelaren? Recievern har redan rätt instälningar.
MVH Niklas Här!:
ljud.JPG 168,94K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 november 2008 - 13:30
***nicke69***
-
***nicke69***
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Att jag gör inställningen i menyn fattar jag också...... men det var inte frågan!
Frågan var återigen: Efter som jag har auto-kalibrerat min reciver, så har den redan alla instälninga beträfande storlek och fördröjning med mera (av högtalarna). Varför måste jag göra samma sak med 55:an? Den konverterar ju bara ljudet och skickar det vidare till recivern, som sen skickar det vidare ut till högtalarna? eller har jag helt fel?
///Niklas
Postad 26 november 2008 - 14:11
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Om jag inte minns fel så skickas det ut som PCM när man kör med analoga kablar (rätta mig om jag har fel). Man kan även köra PCM via HDMI vilket jag gör. PCM ligger lägre än BITStREAM, även via HDMI. Dock är basen brutal även om jag köra PCM. Som sagt så kör jag HDMI och kan inte ge några tips på inställningar men det låter som du missat nåt i inställningarna i BD55'an. /D
Postad 26 november 2008 - 14:43
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Nu ska vi se om jag får fram lite mer information om allt =) Jag kopplar följande från BD55, hdmi till min Pio och sedan kör jag med Goldkabel 6 RCA till min denon amp. I bd55 inställningar har jag följande på ljudet 1. Analog Audio Output 2ch Downmix + 5.1ch Samt alla högtalare är vald som stora här och ljudet funkar på test som det ska. Förutom på subwoofer då men står i manualen att ingen signal skickas. 2. Dynamic Range Compression = Auto 3. Dolby D/Dolby D+/Dolby TrueHd = Pcm 4. Dts/Dts-Hd = Pcm 5. Mpeg Audio = Pcm 6. Bd-Vieo sec Audio = Off 7. Pcm down Conversion = Off 8. Hdmi Audio out = Off I förstärkaren har jag använt Auto eq så den har ställt in det själv och det fungerar klockrent Frontarna jag använder är följande, http://www.ultimate....x...274&sok=yesLite förklaring om ljudet När jag använder denon link från 2930 till min 3805 så brukar vi ha ljudet på mellan 35-40 beroende på hur bra materialet är som men vid 35 så brukar ljudet vara riktigt högt. Sedan har jag Wii inkopplat till 3805 samt tv/video med analoga kablar och jag har inte behövt höja mer än till 35. Som igår när jag hare iron man på så fick jag dra upp till mellan 20-25 och när jag sedan switcha uttag till tv`n så fick jag genast sänka volymen för det blev för högt. Vi skruvade också upp basen på varje högtalare till max, och hade volymen mellan 20-25 men det var fortfarande dåligt/instängt och basen saknades i striderna, var typ bara i musiken ibland det blev högt. Kan meddela att jag har aldrig behövt att ha högsta på basen "på frontarna" förut då det har blivit för mycket helt enkelt.
Redigerat av Camridge, 26 november 2008 - 14:45.
Postad 26 november 2008 - 14:43
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Att jag gör inställningen i menyn fattar jag också...... men det var inte frågan! Frågan var återigen: Efter som jag har auto-kalibrerat min reciver, så har den redan alla instälninga beträfande storlek och fördröjning med mera (av högtalarna). Varför måste jag göra samma sak med 55:an? Den konverterar ju bara ljudet och skickar det vidare till recivern, som sen skickar det vidare ut till högtalarna? eller har jag helt fel?
///Niklas
jag misstänker att du ska ställa in samtliga högtalare som large för att inte lägre frekvenser skall begränsas som sker om du ställer högtalarna på small. Om jag inte minns fel så skickas det ut som PCM när man kör med analoga kablar (rätta mig om jag har fel). Man kan även köra PCM via HDMI vilket jag gör. PCM ligger lägre än BITStREAM, även via HDMI. Dock är basen brutal även om jag köra PCM. Som sagt så kör jag HDMI och kan inte ge några tips på inställningar men det låter som du missat nåt i inställningarna i BD55'an.
/D
Analogt är analogt och PCM är digitalt. PCM skickas bara via HDMI/TOS/Coaxial-digital dvs inte via analog utgångarna
Postad 26 november 2008 - 15:29
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Att jag gör inställningen i menyn fattar jag också...... men det var inte frågan! Frågan var återigen: Efter som jag har auto-kalibrerat min reciver, så har den redan alla instälninga beträfande storlek och fördröjning med mera (av högtalarna). Varför måste jag göra samma sak med 55:an? Den konverterar ju bara ljudet och skickar det vidare till recivern, som sen skickar det vidare ut till högtalarna? eller har jag helt fel?
De inställningar som du gör i förstärkaren (högtalarstorlekar, crossover, fördröjning, volymjusteringar, effekter, etc.) påverkar inte det analoga ljudet överhuvudtaget. Det påverkar bara det ljud som förstärkaren kodar av. Nu har ju avkodningen redan skett, i spelaren.
Postad 26 november 2008 - 15:34
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
1. Analog Audio Output 2ch Downmix + 5.1ch Samt alla högtalare är vald som stora här och ljudet funkar på test som det ska. Förutom på subwoofer då men står i manualen att ingen signal skickas.
Jag skulle först och främst prova att ställa fronthögtalarna till small. Då får du inte bare LFE ur subben, utan även annat ljud under 100Hz.
Postad 26 november 2008 - 15:34
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej! Det är samma hos mig att volymen är lägre ca:10dB jämför med digital ingången på BD55an och även jag hade lite problem med subben men det visade sig att jag inte hade bekräftat när jag ändrade LFE signalen för den ska stå på +10db.Efter detta gjordes så har jag mer tryck i subben så nu får jag sänka lite på förstärkaren istället.Jag upplever ingen skillnad mellan analogt(Dolby True HD) och digital(Dolby Digital).Tttade på I am Legend.Någon som gör? Jag tycker du ska gå igenom alla inställningar manuellt på din förstärkare och kolla LFE signalen för det ska inte låta sämre analogt vad jag har hört på min 55a.
Postad 26 november 2008 - 19:11
toadilicious
-
toadilicious
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Var inne på Euronics i Norrköping idag, och frågade om bd35an .. den hade tydligen analoga 7.1 utgångar, och det gick " lika bra med toslink / coax för de nya ljudformaten "...  . Jag undrar var han lär sig allt
Postad 26 november 2008 - 19:20
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Vilken förstärkare har du ? På Ironman så kopplas Night mode igång,därför du upplever ljudet lägre. När filmen startat kan du kolla in night mode ställa den på off,då kommer du höra skillnad.
Postad 26 november 2008 - 19:48
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Vilken förstärkare har du ? På Ironman så kopplas Night mode igång,därför du upplever ljudet lägre. När filmen startat kan du kolla in night mode ställa den på off,då kommer du höra skillnad. 
Varför gör den det?
Postad 26 november 2008 - 19:56
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Var inne på Euronics i Norrköping idag, och frågade om bd35an .. den hade tydligen analoga 7.1 utgångar, och det gick " lika bra med toslink / coax för de nya ljudformaten "... . Jag undrar var han lär sig allt 
Hehe, ajdå inte bra det. Han kankse tänkte på bd55:an  Vad sa du då?
Postad 26 november 2008 - 20:00
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Varför gör den det?
Kort svar, kan vara fel i metadatan på blurayen eller så är den stärkaren som kan bugga lite... Om du vill läsa mera om det kan du kolla in tråden "Nya Hulken 123 DTS LJUDSPÅRET VÄRDELÖST????" under High-def forumet. Det intressant kommer kankse från halva näst sista sidan och frammåt. lycka till!  Edit: bjuder på länk: Tråd
Redigerat av Unregistered2133266d, 26 november 2008 - 20:05.
Postad 26 november 2008 - 21:02
Unregisteredae92d3c5
-
Unregisteredae92d3c5
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fick hem min BD55'a idag. Jäklars vilken bild och den matchar min PZ85'a väldigt bra. Första filmen jag såg var Transformers...
Återkommer med bilder och intryck när jag lyckats slita mig från TV-soffan. Ska försöka mixtra lite med inställningarna nu ikväll.
Postad 26 november 2008 - 21:40
toadilicious
-
toadilicious
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Hehe, ajdå inte bra det. Han kankse tänkte på bd55:an 
Vad sa du då?
Nej han va säker på att det var 35an Valde att inte kommentera Men han var vääldigt intresserad av att sälja den på direkten! så han kanske drog en vit lögn (  ) för att få den såld, hur skulle en 17 åring kunna veta nåt om sånt där ändå
Postad 26 november 2008 - 21:51
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nej han va säker på att det var 35an Valde att inte kommentera Men han var vääldigt intresserad av att sälja den på direkten! så han kanske drog en vit lögn ( ) för att få den såld, hur skulle en 17 åring kunna veta nåt om sånt där ändå 
Säljare som ljuger är sjukt dåligt. Ingen kan allt men det kan man erkänna då, och kan be kunden återkomma. Du kan ju återkomma till säljaren när han är upptagen med en annan kund och hojta att han ljög för dig (med bevis så klart  )
Postad 26 november 2008 - 21:55
toadilicious
-
toadilicious
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Säljare som ljuger är sjukt dåligt. Ingen kan allt men det kan man erkänna då, och kan be kunden återkomma.
Du kan ju återkomma till säljaren när han är upptagen med en annan kund och hojta att han ljög för dig (med bevis så klart )
Haha hade varit nåt de! Aldrig mer euronics för min del Tacka vet jag mhb
Postad 27 november 2008 - 08:00
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag pratade med butiken där jag köpte spelaren och de skulle fixa en kupong från Panasonic och höra av sig när den kom, än har jag inte hört något.
Jag fick min kupong med posten i förrgår, har skickat den nu. Får se när filmen dyker upp.  I övrigt har jag inte hunnit testa spelaren något mer, har jobbat och då har jag ingen tid över alls på dagarna, men nästa vecka är jag ledig större delen av veckan, då ska det kollas lite på de nya filmer jag köpt!
Redigerat av Greatkingrat, 27 november 2008 - 08:00.
Postad 27 november 2008 - 11:17
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Min 55:a anlände från Fyndbörsen igår. (Ja, jag fick National Treasure, minneskort och kupong
för...vilken film det nu var).
Gjorde grundinställningarna och slängde på mina analoga Gold-kablar till min gamla Yamaha-reciever.
Valde stora högtalare på samtliga i inställningsmenyn utan ngn volymjustering. Gick till subben och
drog upp volymen ngt direkt på subbens volymknapp. Satte i HDMI-kabeln till TV:n.
Slängde i Blade Runner Blu-ray. Vred upp volymen lite mer än vanligt på recievern. Oj!
Jo - jag är nöjd. Ingen brist på bas hos mig i alla fall. Introt på Blade Runner fick verkligen huset att
vibrera. Nu är jag lite hörselskadad så jag är inte den som skall "fin-bedöma" ljudkvalitén i övrigt.
Som gammal Blade Runner-fan var det i alla fall härligt att höra alla detaljer som jag inte hört på
DVD-versionen (bl a svenska). Bilden var som förväntat lysande. Det är ofattbart att detta är en film som är
över 25 år gammal.
För att testa satte jag in den bästa DVD:n (bildmässigt) som jag har; The Rock. Jisses vilken bild!
Jag trodde att min c:a 2 år gamla Yamaha S1700 var en hyfsad DVD-spelare (om än inte top-notch)
så jag hade inte förväntat mig ngn större förbättring. Men jag blev verkligen förvånad. Trevligt!
Ja, ja - ta nu allt med en nypa salt eftersom min bildvisare är en "gammal" halvtaskig (HD-ready) 37 tums
plasma Panasonic PV60. Så en Blu-Ray-spelare på den är kanske lite "over-kill".
Nu måste det bli en proj snart.
Hälsningar
Postad 27 november 2008 - 11:30
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Hur ser det ut med regionfrihet på BD för BD55 vid köp i andra butiker än DVDirect? Kan t.ex Fyndbörsen ordna regionfrihet?
Postad 27 november 2008 - 13:51
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
ICOS modifieringen som DVDirect gör kräver ju att man går in med lödpennan i maskinen. Jag tvivlar på att några av dom andra butikerna gör något sådant. Såg att dom tar 1195:- modifiera en BD35/55.
Postad 27 november 2008 - 13:59
Unregistered242b20f0
-
Unregistered242b20f0
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Var inne på Euronics i Norrköping idag, och frågade om bd35an .. den hade tydligen analoga 7.1 utgångar, och det gick " lika bra med toslink / coax för de nya ljudformaten "... . Jag undrar var han lär sig allt 
Troligtviss här ,som alla vi andra:)
Postad 27 november 2008 - 17:14
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Förstärkaren jag har är en Denon 3805 http://www.denon.co....h...ail&Pid=139Angående Night mode så har jag försökt och leta efter det men hittar inget i menyn eller i manualen om det, dock finns det en sak som heter Night surround men den är på off. Alltså det är inte bara själva basen som blir lite utan hela ljudet, eller är det verkligen meningen att man måste höja med 10dba på förstärkaren för att komma till en bra nivå på ljudet? Satt och spela Metroid på Wii och då har jag en nivå på 40, och basen är ordentlig då och fönstren vibrerar. Före det kolla jag på bee movie igen men fick skruva upp till 30 före jag var nöjd med ljudet. Igår satt jag runt 5,timmar och gick igenom inställningarna och ändrade och lyssnade av men det hjälpte inte så mycket, jag får i vilket fall skruva upp till 25 på stärkaren när jag kollade på Iron man före jag blev nöjd på ljudet. Blu-ray analoga kablarna, Wii analoga kablarna så det är ju samma kabel format förutom att blu ray kablarna är mycket dyrare och finare. Och ändå är det en sådan stor skillnad i ljudet "båda är kopplad direkt in till stärkaren". Ska testa o se 1 eller 2 filmer till ikväll och se om det är samma problem med ljudet då, men som det är nu är man ju grymt besviken.
Postad 27 november 2008 - 17:23
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Olika nivå ifrån olika källor får du räkna med, inget konstigt.
Ljudet är ju inte sämre för att det står -30 istället för -40 på din förstärkare.
Postad 27 november 2008 - 19:28
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Precis att behöva höja lite är inte så farligt,att köra på -40-30 är ju inget själv är jag nere på -20 ibland -18.
Postad 27 november 2008 - 19:38
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Iron Man är lägre mixad än Transformers -16 kan man lätt ha jag har Superman Returns som både har Dolby True HD och PCM växlar man mellan dem så är PCM högre på samma volym..
Postad 27 november 2008 - 20:26
***nicke69***
-
***nicke69***
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hej!
Är det någon som fått Narnia filmen? Hur lång tid tog det för er?
MVH
Niklas
Redigerat av ***nicke69***, 27 november 2008 - 20:28.
Postad 27 november 2008 - 21:47
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej! Är det någon som fått Narnia filmen? Hur lång tid tog det för er? MVH Niklas
Jag är nog en av det första som skickade in kupongen. Det var den 11/11 det. Har inte fått filmen än, skulle vara förvånad om någon fått den än faktiskt. Men det är bara att vänta antar jag.
Postad 27 november 2008 - 21:57
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Att betala 1195.- på Dvddirect det enda sättet att få BD35/55 regionsfri på dvd?
Postad 27 november 2008 - 22:01
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Att betala 1195.- på Dvddirect det enda sättet att få BD35/55 regionsfri på dvd?
Dom som köpt BD30/50 på Panasonic center fick det gjort i butik, borde ju gå att gå dit och betala en mindre summa?
Postad 27 november 2008 - 22:03
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Dom som köpt BD30/50 på Panasonic center fick det gjort i butik, borde ju gå att gå dit och betala en mindre summa?
Liggeri stockholm va? Blir lite svårt för mig i Göteborg i så fall...... Ganska mycket stålar för en sådan feature enligt mig. reg.fri på dvd på köpet står det på hemsidan ser jag  . sorry guys... skrev ett mail om det var samma erbjudande på postorder och om det fanns några BD35or inne.
Redigerat av genstruktur, 27 november 2008 - 22:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|