Hej gott folk !
Har nu läst forumet här i någon timme (sitter på jobbet=)
Jag har en Marantz stärkare hemma tillsammans med Mordaunt shorts surround högtalare, skulle tippa på de allra minsta, vet inte vad dom heter ens..kanske 101 ?! hur som haver, stärkaren är en 4400..tror jag...iallafall jag är som ni ser snudd på oduglig när det gäller ljud och bild därför är det så kul att sitta här inne i timmar varje dag och se hur mycket skillade människor det finns på detta område.
Jag var inne på HIFI huset för nån månad sedan och klagade på mitt ljud hemma, jasg tycker inte riktigt jag får ett bra ljud med mycket tryck när jag ska kolla på film hemma.
Säljaren då tipsade mig att inte byta högtalarna utan en ny stärkare skulle göra susen.
så för ca 1 timme sedan impulsklickade jag KÖP knappen på dustinhome och beställde en 607:a (sitter nu kallsvettig och undrar vad jag ska säga till frugan hemma) men det får lösa sig på ngt sätt.
Min fråga är:
jag har en Mordaunt short Subba som jag köpte för ca 5 år sedan som är ett par modeller större än mina små satteliter, säljaren då sa att en bättre starkare subbas aldrig är fel med tanke på framtida inköp etc.
MEN... jag fattar ingenting av alla reglage och skruvar på baksidan.. jag antar att min stärkare kommer i morgon med posten och då tänkte jag köra med autokalibreringen men hur ska subben ställas in då ?
Jag ska försöka hitta en bild på subben jag har....den är ganska stor och jag tror den är bra ?!
hmm den påminner nog om Mordaunt-Short Avant 907W men jag ska ta kort på den när jag åker hem på lunchen och lägga ut här, jag tänkte om någon vänlig själ kunde förklara hur vridreglagen på baksidan ska vara och hur jag kopplar in den till den kommande 607:an.
jag misstänker att jag kört mina mordaunt short högtalare+subban helt galet och min marantz stärkare likaså, jag har varit nöjd med att överhuvudtaget få ut ljud när jag kollar film och har inte ansträngt mig mer.
Som sagt bilder på högtalarna kommer snart upp..om jag klarar av att lägga in dom här dvs.
Tack på förhand
edit: ser att 607:an inte fanns på lager så jag lär väl få vänta...
Redigerat av ferran, 12 August 2009 - 10:47.