Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TViX N1

1086 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 8,59 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8,56 (33) Inga priser
TViX HD M-6600N (Mediaspelare) 7 8,33 (20) Inga priser
TViX HD N1 (Mediaspelare) 8 8,22 (49) Inga priser
72 relaterade trådar
* Officiell tråd - TViX M-6500A * (7525 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 10 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - TViX 6600 * (925 inlägg) 11 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 13 år sedan
Finns det någon som klarar följande ? (40 inlägg) 13 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 13 år sedan
TViX N1 & mp4 - kan inte spela1?! (0 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 14 år sedan
Användarvänlig mediaspelare sökes (5 inlägg) 14 år sedan
Nya generationens media extenders (59 inlägg) 14 år sedan
Mediaextender (9 inlägg) 14 år sedan
Spela MP3 (0 inlägg) 14 år sedan
Vilken mediaspelare passar mig? (11 inlägg) 14 år sedan
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg) 14 år sedan
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg) 14 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 14 år sedan
Vilken mediespelare? (6 inlägg) 14 år sedan
Mediaextenders, vilka är bäst? (7 inlägg) 14 år sedan
Vad exakt är skillnaden mellan mede8er och tvix n1 (6 inlägg) 14 år sedan
Styra media extender från datorn? (4 inlägg) 14 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 15 år sedan
Ljudlös mediaspelare (26 inlägg) 15 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 15 år sedan
TViX M-6600N eller Popcorn Hour C-200? (5 inlägg) 15 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 15 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 15 år sedan
Tips på Mediacenter? (5 inlägg) 15 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 15 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 15 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 15 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 15 år sedan
MP3 (från NAS) utan TV (2 inlägg) 15 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 15 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 15 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 15 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 16 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 16 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 16 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 16 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 16 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 16 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 16 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 16 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 16 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 16 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 16 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 16 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 16 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 16 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 16 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 16 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 16 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 17 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 17 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 17 år sedan

Postad 14 september 2010 - 16:36

Chattras
  • Chattras
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Är det någon utav er som kör med webremote som har fått den att lista filer i numerisk/alfabetisk ordning. Nu verkar den sorterar helt godtyckligt och t.ex låtarna på en skiva hamnar huller om buller även om alla låtar börjar sitt filnamn med låtnummer. T.ex. "01 lalala.flac", osv

/Chattras

Postad 14 september 2010 - 20:46

Unregistered00f054a7
  • Unregistered00f054a7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
HJÄÄÄLP!

Jag har precis köpt en N1.
Har tänkt köra med usb disk till att börja med för att jag förstod nu att man måste ha wifi-adapter för att köra trådlöst.

Nu har jag lagt över två filmer från min Mac till min Iomega HDD. När jag kopplar in hårddisken i N1:an hittar den disken men ej filerna på den.
Vad göra?

Stödjer den ej filer från mac?

Postad 14 september 2010 - 21:31

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

"hdmi pass-through" är aktiverat?

Japp de med, glömde skriva det bara. Fattar inte vad som är problemet..

Postad 14 september 2010 - 22:59

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

HJÄÄÄLP!

Jag har precis köpt en N1.
Har tänkt köra med usb disk till att börja med för att jag förstod nu att man måste ha wifi-adapter för att köra trådlöst.

Nu har jag lagt över två filmer från min Mac till min Iomega HDD. När jag kopplar in hårddisken i N1:an hittar den disken men ej filerna på den.
Vad göra?

Stödjer den ej filer från mac?

beror väl på vilket filsystem hårddisken har? gissar att Tvixen klarar Fat32 & NTFS (inget konstig mac eller linux filsystem)
filmer skall du lägga i en katalog som heter tvixhd1/movie/ (helst, den kan nog hitta dom direkt på roten också)

Postad 15 september 2010 - 06:44

Unregistered00f054a7
  • Unregistered00f054a7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
har fått det att fungera genom att formatera om min externa FAT 32. Dock så kan inte macen föra över filer större än 4 GB till min externa då vilket gör att mkv t.ex är kört.
Finns det någon mac expert här?

Vet någon hur man ansluter Tvixen till sitt trådbundna när man kör mac?

Postad 15 september 2010 - 07:28

Unregistered3fd0f14a
  • Unregistered3fd0f14a
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

har fått det att fungera genom att formatera om min externa FAT 32. Dock så kan inte macen föra över filer större än 4 GB till min externa då vilket gör att mkv t.ex är kört.
Finns det någon mac expert här?

Vet någon hur man ansluter Tvixen till sitt trådbundna när man kör mac?

Kör mac och fick det att funka med "NTFS-3G". Då kunde jag skriva filer till den, var bara read only innan jag installerade programmet.

Redigerat av Unregistered3fd0f14a, 15 september 2010 - 07:29.

Postad 15 september 2010 - 08:53

Unregistered53cc092c
  • Unregistered53cc092c
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Efter ett tips på denna och lusläst bla denna tråd.
Hade vägarna förbi en butik som säljer denna i ett annat ärende, men en kompis skulle ha en.
De hade 2st inne så det var dumt att låta 1st ligga kvar helt ensam så den fick följa med hem=)

Pluggade in (trådat) leta uppdatering? Ja tack!, hittade en nyare firmwire, vill du uppdatera till den? Ja tack!.

Flyttade en vanlig film till där Tvixen letar och det fungerade direkt med 5.1 ljud.

Skall teste HD film i veckan, men än så länge är det "plugg-and-play"
Är det ngn inställning jag skall tänka på? mer än bytt till digital signal och ändrat till 1080P 60hz

Puss i ljumsken

Postad 16 september 2010 - 19:35

Unregistered756ae985
  • Unregistered756ae985
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tjena. Köpte denna idag för att strömma video över UPnp. Har den kopplat med optisk SPDIF till en extern DAC samt HDMI till en Panasonic plasma. När den är inställd på Auto switch till native framerate eller 1080p24 så får jag jitter i ljudet vid 23.98 fps video-filer. Inte vid 25 fps. Det blir som ett knaster i ljudet. Auto switch off så låter det bra men då flyter det inte så bra som man skulle önska.

Någon som märkt av samma problem? Kör 2.0.5

Postad 17 september 2010 - 12:58

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Hej alla smarta!

Nu har jag läst igenom hela tråden och om jag inte var övertygad tidigare om att TViX N1 var rätt maskin för oss så är jag garanterat det nu! :D

Några frågor har formulerats i mitt huvud men först lite bakgrund:

Vi bor i lägenhet (hyresrätt) och har ett arbets-/hobbyrum där våra datorer står. Jag har dragit bredbandslina dit från hallen och kopplat den till en Linksys wlan router som matar två stationära och en printer med lina samt två laptop:ar (en PC och en Mac) trådlöst. Vi har dessutom var sin iPhone som vi kör trådlöst mot nätverket.

Vi har ett TV-rum med en gammal tjock-TV samt ett sovrum där vi ska hänga upp en nyköpt Thomson 32". Till TV-rummet skall någon TV i runt 40"-storlek inköpas då den gamla 32" Samsung tjock-TVn inte längre är önskvärd. Denna ska dock vara lite bättre än Thomson TVn, Full HD och 100hz etc.

Vi har en uppsättning analoga TV-kanaler samt kabel-TV (Tele2) som kommer ut i ett uttag i vardagsrummet och ett uttag i arbetsrummet. Alltså bara två TV-uttag i en 4:a på 100 m2!! Smart infrastruktur? Nej! Jag har därför varit tvungen att dra en kabel från vardagsrummet till TV-rummet lite provisoriskt ännu så länge men den ska bli mer permanent framöver. Till sovrummet kommer jag dra en TV-kabel för de analoga kanalerna från uttaget i arbetsrummet samtidigt som jag tar med mig en nätverkskabel till TViX N1an.

Vi har precis köpt en Netgear Stora MS2110 NAS-disk som ska ta hand om all datalagring.

Nu till frågorna och funderingarna:

1. Kommer TViX N1:an fungera bra med NAS-Storan? Jag har läst att många kör med ReadyNAS med framgång och då borde väl lillebror Stora fungera lika bra eller? (Vi känner att vi inte behöver de extra funktioner som ReadyNASen har, därför valde vi Storan.)

2. Jag har läst lite olika uppfattningar om TViX N1ans kapacitet när det gäller WiFi. På grund av den lite bristfälliga nätverksstrukturen i lägenheten så skulle det vara väldigt trevligt att kunna köra trådlöst till TV-rummet eftersom det ligger på andra sidan vardagsrummet sett från arbetsrummet. Är detta något att hoppas på eller är det bara att bita i det sura och dra en nätverkskabel från routern i arbetsrummet förbi vardagsrummet och in till TV-rummet?

3. Kan man på något sätt se typ Voddler, SVTPlay m.m. med TViX N1an?

Tanken är att börja med en TViX N1 till sovrummet så vi får lite större utbud än bara de analoga kanalerna (vägrar betala Tele2 för något tvillingkort!! :D ). Sedan kanske vi utökar med en TViX N1 även till TV-rummet. Lite omvänt kanske men sådana är vi! :lol:

Våra behov av superduper högupplöst är inte speciellt stora (just nu i alla fall). Vi har inga HD-kanaler på TVn och trots att mitt yrke är filmljudtekniker så har vi bara en gammal Technics reciever som jag inte ens vet om den klarar HD-ljud! :lol: Jag har inte ens satt upp surround-högtalarna sen vi flyttade hit i mars... :blush:

Jag kommer rippa alla våra DVDer och CD-skivor. Vi har inget BlueRay material och därför ingen spelare heller.

Tacksam för svar, synpunkter, glada tillrop och eventuella heja-ramsor!

Med vänliga hälsningar
/Fred

Edit:
Jag ber om ursäkt för den långa utläggningen men jag ville presentera situationen vi står inför. :P

Redigerat av Flintstone, 17 september 2010 - 13:13.

Postad 17 september 2010 - 13:17

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

1. Kommer TViX N1:an fungera bra med NAS-Storan? Jag har läst att många kör med ReadyNAS med framgång och då borde väl lillebror Stora fungera lika bra eller? (Vi känner att vi inte behöver de extra funktioner som ReadyNASen har, därför valde vi Storan.)

Det borde inte vara några som helst problem att köra med Stora, även om jag inte testat själv.
Kan hända att den får lite hicka om du kör tungt Full-HD material på flera spelare samtidigt.

2. Jag har läst lite olika uppfattningar om TViX N1ans kapacitet när det gäller WiFi. På grund av den lite bristfälliga nätverksstrukturen i lägenheten så skulle det vara väldigt trevligt att kunna köra trådlöst till TV-rummet eftersom det ligger på andra sidan vardagsrummet sett från arbetsrummet. Är detta något att hoppas på eller är det bara att bita i det sura och dra en nätverkskabel från routern i arbetsrummet förbi vardagsrummet och in till TV-rummet?

Med den "officiella" nätverksadaptern som säljs till N1 så har jag inte haft några problem alls med kapaciteten.
Det funkar helt enkelt mycket bra. Det kniviga är förståss att det kan bli trubbel om det är många saker som stör.
Andra nätverk, DECT-telefoner, mikrovågsugnar etc. Även resten av era prylar spelar in. Kabel är normalt att föredra, men om det är främst DVD-material så är bandbredden i teorin mer än tilräcklig över Wi-Fi.

3. Kan man på något sätt se typ Voddler, SVTPlay m.m. med TViX N1an?

Nix! det går inte.

Låter som ett kul projekt!
Lycka till!

//BC

Postad 17 september 2010 - 13:33

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Tack BC!

Jag hoppades att du skulle ta dig tid att svara (har läst alla dina tidigare svar) men inte kunde jag drömma om att det skulle ske på under en halvtimme!! :D

Det var dessutom väldigt positiva svar! Nu kan jag slita upp Storan och installera den! :D

Bra besked om WiFi också...jag kan ju alltid testa, funkar det inte bra så går det ju att lämna tillbaka dongeln.

Lite tråkigt att det inte funkar med Voddler. Tjejens PC-laptop har ingen utgång att koppla till TVn och min iBook funkar inte med Voddler...:P

Nåja, man kan inte få allt! :lol:

Jag lär återkomma med både framgångar och motgångar i denna tråd...det verkar vara mycket inställningar som man måste få till för att få allt att funka. Jag börjar med NASen så får vi se hur det går! (Blir det problem där så skriver jag dock inte om det i den här tråden givetvis!)

Mvh
/Fred

Postad 17 september 2010 - 13:42

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Tack BC!

Jag hoppades att du skulle ta dig tid att svara (har läst alla dina tidigare svar) men inte kunde jag drömma om att det skulle ske på under en halvtimme!! :lol:

Det var dessutom väldigt positiva svar! Nu kan jag slita upp Storan och installera den! :lol:

Bra besked om WiFi också...jag kan ju alltid testa, funkar det inte bra så går det ju att lämna tillbaka dongeln.

Lite tråkigt att det inte funkar med Voddler. Tjejens PC-laptop har ingen utgång att koppla till TVn och min iBook funkar inte med Voddler...:D

Nåja, man kan inte få allt! :blush:

Jag lär återkomma med både framgångar och motgångar i denna tråd...det verkar vara mycket inställningar som man måste få till för att få allt att funka. Jag börjar med NASen så får vi se hur det går! (Blir det problem där så skriver jag dock inte om det i den här tråden givetvis!)

Mvh
/Fred

Inga problem! :P

Ja, det är verkligen synd att inte Voddler eller motsvarande tjänster funkar i TViX.
Man får helt enkelt vara glad för det man får! :D

Det är inte så knepigt som det kan verka. Och om du stöter på patrull så är ju detta forum breddfyllt med kunniga eldsjälar som säkert kan hjälpa.

Lycka till!

//BC

Postad 17 september 2010 - 20:55

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Hej,
Har gjort den basica setup på TVIX N1. Men får inte nätverksinställningarna att fungera.

Någon som kan ge en snabb guide med SAMBA? Fattar inte riktigt. Måste jag ha gästkontot aktiverat? Kan jag inte skapa ett annat konto isåfall.
Har Vista Ultimate.

Jag har delat ut hårdisken på min dator till XBOX1 så det fungerar att göra så.
Men med TVIXEN vet jag inte riktigt hur jag ska ställa in.

Jag har en router.

Postad 19 september 2010 - 09:20

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hej,
Har gjort den basica setup på TVIX N1. Men får inte nätverksinställningarna att fungera.

Någon som kan ge en snabb guide med SAMBA? Fattar inte riktigt. Måste jag ha gästkontot aktiverat? Kan jag inte skapa ett annat konto isåfall.
Har Vista Ultimate.

Jag har delat ut hårdisken på min dator till XBOX1 så det fungerar att göra så.
Men med TVIXEN vet jag inte riktigt hur jag ska ställa in.

Jag har en router.

Det går bra att göra ett annat konto som TViX'en använder.

Hur långt kommer du innan du kör fast?

//BC

Postad 19 september 2010 - 12:04

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Hej,
Ha! Jag har fått det till att fungera. Läste på Tvixens forum att om inte TVIXEN kan läsa Gäst-kontot så läser den "tvixhd1"-kontot. Så jag skapade en användare med tvixhd1, och när jag delade ut en mapp lade jag till denna användare och så dök filerna upp. (Jag behövde inte öppna några portar eller sånt i mjukvarubrandväggen.)

Så Lady Gagas Telephone i HD fick lämpa sig som första testet av TVIXEN =)

En fråga: Jag har ljudet ut i HDMI. Från Tvixen in till TV.
Men detta gör att förstärkaren sätter centern i AUTO - så att jag får bara 2-kanals ljud ut. Jag kan inte välja något annat.

Betyder det att jag inte ska ha ljudet ut via HDMI ?

Jag vill ju ha 5.1 ljud ut och även kunna nyttja om det är DTS eller HD-ljud.

Postad 19 september 2010 - 15:02

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

En fråga: Jag har ljudet ut i HDMI. Från Tvixen in till TV.
Men detta gör att förstärkaren sätter centern i AUTO - så att jag får bara 2-kanals ljud ut. Jag kan inte välja något annat.

Betyder det att jag inte ska ha ljudet ut via HDMI ?

Jag vill ju ha 5.1 ljud ut och även kunna nyttja om det är DTS eller HD-ljud.

Möjligheterna för inställningar är rätt många, och det beror på vilken kringutrustning du har.
Enklaste är nog Tvix->HDMI->Förstärkare->HDMI->TV ( ljud och bild)
En annan vanlig koppling är
TVIX->HDMI->TV (bild) och TVIX->SPDIF->Förstärkare (ljud)

Redigerat av Unregistered04df7d78, 19 september 2010 - 15:03.

Postad 19 september 2010 - 18:18

Unregistereddf2d825a
  • Unregistereddf2d825a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tjena alla.

Läst igenom tråden 2 ggr nu, efter första ggn köpte jag mig en N1a och om ett par dagar landar min Qnap. Ska bli skönt att bli av med pillet som en HTPC medför.

Min fråga som jag har och som inte varit uppe innan är ang. osynkat ljud då man kör ut DTS-ljud. Jag kör min N1a med hdmi till TVn och en spdif till förstärkaren. När jag spelar filer med DTS-ljud så ligger ljudet på stereon EFTER ljudet på TVn. Skitirriterande. Går jag in i N1s inställningar och sätter DTS att gå analogt så kommer ljudet ut i synk på stereon. Jag har såklart lagt på DTS-patchen från canmans hemsida. Dock ligger där två st! En rarad och en zippad. Någon som vet vilken som gäller? Och har någon haft samma bekymmer?

Kör senaste FW 2.0.5.

/Moje

Postad 19 september 2010 - 23:19

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Möjligheterna för inställningar är rätt många, och det beror på vilken kringutrustning du har.
Enklaste är nog Tvix->HDMI->Förstärkare->HDMI->TV ( ljud och bild)
En annan vanlig koppling är
TVIX->HDMI->TV (bild) och TVIX->SPDIF->Förstärkare (ljud)

Hej, jag har ingen HDMI i förstärkaren.
Med SPDIF menar du component (grön,blå, röd) eller vad är SPDIF för kabel? Är det digital?
Jag har en Marantz SR4600 förstärkare.

Postad 20 september 2010 - 05:54

Unregistered756ae985
  • Unregistered756ae985
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tjena. Köpte denna idag för att strömma video över UPnp. Har den kopplat med optisk SPDIF till en extern DAC samt HDMI till en Panasonic plasma. När den är inställd på Auto switch till native framerate eller 1080p24 så får jag jitter i ljudet vid 23.98 fps video-filer. Inte vid 25 fps. Det blir som ett knaster i ljudet. Auto switch off så låter det bra men då flyter det inte så bra som man skulle önska.

Någon som märkt av samma problem? Kör 2.0.5

Ingen som märkt av detta alltså? Jag läer ju flera i tråden som har samma setup, dvs HDMI till TV och SPDIF till förstärkare. :)

Postad 20 september 2010 - 06:13

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Hej, jag har ingen HDMI i förstärkaren.
Med SPDIF menar du component (grön,blå, röd) eller vad är SPDIF för kabel? Är det digital?
Jag har en Marantz SR4600 förstärkare.

Hej. För DTS krävs digital anslutning (SPDIF) vilket på N1 är den optiska utgången. Se sidan 9 i manualen.

Postad 20 september 2010 - 06:20

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Tjena alla.

Läst igenom tråden 2 ggr nu, efter första ggn köpte jag mig en N1a och om ett par dagar landar min Qnap. Ska bli skönt att bli av med pillet som en HTPC medför.

Min fråga som jag har och som inte varit uppe innan är ang. osynkat ljud då man kör ut DTS-ljud. Jag kör min N1a med hdmi till TVn och en spdif till förstärkaren. När jag spelar filer med DTS-ljud så ligger ljudet på stereon EFTER ljudet på TVn. Skitirriterande. Går jag in i N1s inställningar och sätter DTS att gå analogt så kommer ljudet ut i synk på stereon. Jag har såklart lagt på DTS-patchen från canmans hemsida. Dock ligger där två st! En rarad och en zippad. Någon som vet vilken som gäller? Och har någon haft samma bekymmer?

Kör senaste FW 2.0.5.

/Moje

Skall ej vara problem med DTS.
Du får nog göra en liten felsökning. Installera om FW (så att DTS patchen försvinner) och testa sen igen med ett vanligt DTS spår om du har samma problem.
Om det fungerar, testa då igen med patchen och se om problemet kommer tillbaka.

Postad 20 september 2010 - 22:39

Unregistereddf2d825a
  • Unregistereddf2d825a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Help?

Suttit hela kvällen nu och testat olika FW, med och utan DTS-patch men får det inte att synka alls mellan ljud och bild när ljudet är DTS. DD funkar finfint och slår jag om ljudet att rulla på analog istället så synkar det (samma kabel, samma förstärkare, samma tv). Ingen annan som haft liknande bekymmer??

Sitter inte på ett superförstärkarsystem men det är ju hur skönt ljud som helst när DTS är påslaget. STOR skillnad från den analoga varianten. Läste någonstans att någon nånstans (inte tvix) haft bekymmer med att hdmi-bilden kommer före DTS-ljudet. Detta låter konstigt i mina öron och nu behöver jag er hjälp! :)

/Moje

Postad 21 september 2010 - 07:38

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Help?

Suttit hela kvällen nu och testat olika FW, med och utan DTS-patch men får det inte att synka alls mellan ljud och bild när ljudet är DTS. DD funkar finfint och slår jag om ljudet att rulla på analog istället så synkar det (samma kabel, samma förstärkare, samma tv). Ingen annan som haft liknande bekymmer??

Sitter inte på ett superförstärkarsystem men det är ju hur skönt ljud som helst när DTS är påslaget. STOR skillnad från den analoga varianten. Läste någonstans att någon nånstans (inte tvix) haft bekymmer med att hdmi-bilden kommer före DTS-ljudet. Detta låter konstigt i mina öron och nu behöver jag er hjälp! :)

/Moje

Har inte förstärkaren möjlighet till ljudsynk?

//BC

Postad 21 september 2010 - 11:59

Unregistereddf2d825a
  • Unregistereddf2d825a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har inte förstärkaren möjlighet till ljudsynk?

//BC

Tjena.

Tyvärr har den inte det. Bekymret är ju dessutom att det endast är DTS som är osynkat. Inte allt optiskt ljud.

/Moje

Postad 21 september 2010 - 14:34

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Tjena.

Tyvärr har den inte det. Bekymret är ju dessutom att det endast är DTS som är osynkat. Inte allt optiskt ljud.

/Moje

Har du testat med flera olika filmer med DTS spår ? Det kan ju (förhoppningsvis) vara så enkelt som att det är filmen som inte kodats ordentligt.
Om samtliga filmer med DTS ljud har samma problem, har du testat med DVD spelare och DVD film med DTS ljud, utifall att det är samma problem ? Kan ju tyvärr vara så att det är din stärkare som är boven.

Självklart kan det ju även vara något fel med just din TVIX, kan bara inte komma på vad det skulle kunna vara.

Postad 21 september 2010 - 15:27

Unregistereddf2d825a
  • Unregistereddf2d825a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har du testat med flera olika filmer med DTS spår ? Det kan ju (förhoppningsvis) vara så enkelt som att det är filmen som inte kodats ordentligt.
Om samtliga filmer med DTS ljud har samma problem, har du testat med DVD spelare och DVD film med DTS ljud, utifall att det är samma problem ? Kan ju tyvärr vara så att det är din stärkare som är boven.

Självklart kan det ju även vara något fel med just din TVIX, kan bara inte komma på vad det skulle kunna vara.

Jepp, har funderat i dessa banor med. Har testat flera olika DTS-klipp men samtliga är ur synk. Och jag har ingen annan källa som kan ge mig DTS för att utesluta tvixen, HDTV-mottagaren om kanalerna har varit snälla att sända i det men är annars xboxen den enda maskin jag har med optisk utgång. Körs xbox360-spel i DTS förresten?? Kan ju vara en idé att testa.

Det lutar mot att det är förstärkaren men surt om det INTE skulle vara det. Och det stör mig att jag inte hittar hur fan jag fabriksåterställer förstärkaren!!!

Mer idéer ute i HiFi-sverige? :)

Postad 23 september 2010 - 10:58

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Skulle det kunna vara så att en Tvix N1 försöker att prata med TV´n via HDMI´n även om TV´n och Tvixen står i standby?
Har tagit upp ett litet olöst ämne i Sony 2010 tråden om min burk nämligen.
Står TV´n i standby, allt annat avslaget, digitalbox, tvix, BD spelare etc så händer ibland, dock inte alltid att Tv´n försöker slå på sig själv. Den lilla röda lampan frampå slocknar samtidigt som man hör ett "relä" ljud ifrån tv´ns kraftagg, sen tänds lampan igen, 30 sek senare, samma sak, "klick" "slockna" "tändas"

Testat nu att dra ur HDMI´n till tvixen och får inte "felet" att komma tillbaka. men det kan ju självklart vara nåtannat.
Sony har ingen aning och vill ha in tv´n ( i en jäkla massa dagar för att felsöka, orka......)

(Nej det är inte plast-knak-ljud eftersom att tv´n kallnar)

Postad 26 september 2010 - 16:37

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej

Köpte en Tvix N1 i förra veckan och är mest besviken just nu. Får ingenting att fungera som det ska. Manualen som följer med är ett stort skämt och det verkar inte finnas någon bra info på nätet om hur man ska få skiten att rulla enligt de specifikationer säljare uppger.
Jag har kopplat den via min Linksys 610, har installerat Netshare på datorn (Windows 7), delat ut mappar.
I början dök absolut ingenting upp på Tvixern, den kunde inte ens connecta.
Nu har jag döpt 4 mappar till D:\tvixhd1, D:\tvixhd2, D:\tvixhd3, D:\tvixhd4 och lagt i 1 bild och en Mp3 i varje mapp, Äntligen syns filerna (helt plötsligt) men det går absolut inte att spela upp. "Filformat stöds inte". Har testat med olika filmer, iso mm. Funkar inte.

Har lyckats titta på filmer men då använt UpNp istället, då kan jag se Divx, Xvid osv men bildfiler, ex JPG syns inte alls. Går inte att dela ut.

Vad göra?? Hittar ingen guide eller någon information alls om hur fan man ska sätta upp nätverket för att få allt att rulla. *TUMMEN NER* för denna pryl.

/J

Postad 26 september 2010 - 20:41

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hej

Köpte en Tvix N1 i förra veckan och är mest besviken just nu. Får ingenting att fungera som det ska. Manualen som följer med är ett stort skämt och det verkar inte finnas någon bra info på nätet om hur man ska få skiten att rulla enligt de specifikationer säljare uppger.
Jag har kopplat den via min Linksys 610, har installerat Netshare på datorn (Windows 7), delat ut mappar.
I början dök absolut ingenting upp på Tvixern, den kunde inte ens connecta.
Nu har jag döpt 4 mappar till D:\tvixhd1, D:\tvixhd2, D:\tvixhd3, D:\tvixhd4 och lagt i 1 bild och en Mp3 i varje mapp, Äntligen syns filerna (helt plötsligt) men det går absolut inte att spela upp. "Filformat stöds inte". Har testat med olika filmer, iso mm. Funkar inte.

Har lyckats titta på filmer men då använt UpNp istället, då kan jag se Divx, Xvid osv men bildfiler, ex JPG syns inte alls. Går inte att dela ut.

Vad göra?? Hittar ingen guide eller någon information alls om hur fan man ska sätta upp nätverket för att få allt att rulla. *TUMMEN NER* för denna pryl.

/J

Jag förstår att du är frustrerad, men det är inte N1 det är fel på.

Kolla att följande portar är öppna i datorns brandvägg, router och eventuellt antivirusprogram (både TCP och UDP): 111, 1039, 1047, 1048, 2049

Kolla även in FAQ'n för spelaren på http://canman.se/pro.../1/default.aspx

//BC

Postad 27 september 2010 - 00:57

Mr Fawlty
  • Mr Fawlty
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
För- resp nackdeler mot WDTV Live?

Hur är det med buggar?

Hur ofta släpper tillverkaren uppdateringar?

Klarar den DTS downmix?

Hur många ref-frames klarar den?

Vad är det som den inte klarar?

Finns det något program för omslag etc. för oss som kör Mac? Hittar bara Tvixie och TViXUI som fungerar under Windows, vilket jag vägrar använda.

Redigerat av Mr Fawlty, 27 september 2010 - 01:15.

Postad 27 september 2010 - 09:16

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

För- resp nackdeler mot WDTV Live?

WDTV live har tydligen snabbare överföring via SMB än vad N1 har. Samtidigt har TVIX tillräckligt snabb överföring/streaming för att klara Blueray med HD Audio, så jag vet inte hur stort värde den snabbare överföringen har.
N1 klarar HD Audio.
N1 kan fjärrstyras av smartphone (Iphone, Android etc) eller laptop via wireless, så du ej behöver starta TV för att lyssna på musik.
N1 stödjer DVD meny i .iso filer

Hur är det med buggar?

Kan inte på rak arm komma på någon bugg som stör mig. Det finns säkert någonting.
Mest handlar det om att lägga till förbättrad funktionalitet.

Hur ofta släpper tillverkaren uppdateringar?

Relativt regelbundet. 1-3 månader.

Klarar den DTS downmix?

Ja.

Hur många ref-frames klarar den?

Native framerate. Inklusive 23,976 vs 24.

Vad är det som den inte klarar?

SVT Play, Spotify. (Tyvärr ingen annan spelare heller som fixar det.) Finns säkert andra funktioner som efterfrågas också.

Finns det något program för omslag etc. för oss som kör Mac? Hittar bara Tvixie och TViXUI som fungerar under Windows, vilket jag vägrar använda.

Movie Gui builder.
http://www.avsforum....ad.php?t=951350

Postad 27 september 2010 - 16:05

trollsländan
  • trollsländan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
bump

Redigerat av trollsländan, 29 september 2010 - 01:47.

Postad 27 september 2010 - 16:11

Mr Fawlty
  • Mr Fawlty
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar.

Native framerate. Inklusive 23,976 vs 24.

Inte framerate utan reference frames. :)
16 hade varit super.

Postad 27 september 2010 - 16:55

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag förstår att du är frustrerad, men det är inte N1 det är fel på.

Kolla att följande portar är öppna i datorns brandvägg, router och eventuellt antivirusprogram (både TCP och UDP): 111, 1039, 1047, 1048, 2049

Kolla även in FAQ'n för spelaren på http://canman.se/pro.../1/default.aspx

//BC

tack för svar men jag kommer ingen vart iallafall. Manualen har jag och den är som sagt ett skämt. Har testat stänga av brandväggar och det ger inget heller. Jag ser alltså filerna när jag kör NFS på Tvixen men när jag försöker spela dom kommer det upp att filformatet inte stöds. Har sökt i timmar på nätet efter en vettig guide men det finns helt enkelt inte... Ger upp.

Postad 27 september 2010 - 19:20

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

tack för svar men jag kommer ingen vart iallafall. Manualen har jag och den är som sagt ett skämt. Har testat stänga av brandväggar och det ger inget heller. Jag ser alltså filerna när jag kör NFS på Tvixen men när jag försöker spela dom kommer det upp att filformatet inte stöds. Har sökt i timmar på nätet efter en vettig guide men det finns helt enkelt inte... Ger upp.

Vad är det för filer?

//BC

Postad 27 september 2010 - 19:45

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Vad är det för filer?

//BC

Jag har testa att lägga in lite olika men just nu är det vanliga MP3, JPG och en ISO. Alla filer syns men det går inte att spela upp dom. ISOn gör att boxen blir svart, sen startar om. MP3an kommer vidare till någon form av spelare i TVixen men sen kommer felmeddelandet upp. Likaså med bilden. Formatet stöds inte.
En av diskarna, Tvixhd1 får jag inte upp några filer alls i trots att jag har lagt in ett gäng filer i den mappen på datorn.
Fattar inte vad som är fel, har jag gjort någon konfiguration knasig??
Har stängt av brandväggen i datorn helt, både Windows egna och mjukvaruväggen. På min Linksys har jag satt port forwarding på de portar du beskrev.
Det funkar att pinga datorns IP från Tvixen, likaså från datorn till Tvixen...
Finns det ingen "dummy" guiden på nätet? Har varit på var enda forum snart tror jag..
Så tacksam över att få hjälp med detta.
/J

Postad 27 september 2010 - 22:31

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

På min Linksys har jag satt port forwarding på de portar du beskrev.

Port forwarding är bara ifall du vill släppa in saker utifrån till en viss dator/port, internt i routern ska den prata obehindrat, det kan vara antivirusprogram som busar också, några har "brandvägg" också F-Secure t.ex

Har du testat med usb-disk?

Lägger du filerna i rätt katalogstruktur?
tvixhd1/movie/ t.ex

sen finns det ISO´s som inte funkar, känt exempel är en fulkopia av Prince Of Persia som cirkulerar, funkar kanon utbränd med icke via tvixen.

Postad 28 september 2010 - 05:09

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

1.) Har du testat en fabriksåterställning av Tvix ?

2.) Har du testat att koppla upp med SMB istället för NFS ?

Postad 28 september 2010 - 15:12

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Port forwarding är bara ifall du vill släppa in saker utifrån till en viss dator/port, internt i routern ska den prata obehindrat, det kan vara antivirusprogram som busar också, några har "brandvägg" också F-Secure t.ex

Har du testat med usb-disk?

Lägger du filerna i rätt katalogstruktur?
tvixhd1/movie/ t.ex

sen finns det ISO´s som inte funkar, känt exempel är en fulkopia av Prince Of Persia som cirkulerar, funkar kanon utbränd med icke via tvixen.

Ok, så routern (Linksys 610N) hindrar ingen trafik inom mitt egna nät? Misstänkte det från början men har iallafall testat med portar, samt att stänga av brandväggen helt. Inget hjälper.
Har testat med USB-sticka och det funkar, kunde tittat på kort som låg lagrat.
Har stängt av Windows brandväggen, samt min mjukvaru (Comodo FW) och inaktiverat virusprogrammet (Avast!)

Spelar katalogstrukturen roll? Är en Tvix HD N1. För filerna i Tvixhd1 syns inte alls medans det funkar i Tvixhd2... Båda mapparna är exakt likadana och ligger under D:\. Alltså D:\tvixhd1\och.sen.massa.filer

Filerna i tvixhd2 syns i lista, men det går inte spela upp dom.

Redigerat av Headbanger, 28 september 2010 - 15:17.

Postad 28 september 2010 - 15:17

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

1.) Har du testat en fabriksåterställning av Tvix ?

2.) Har du testat att koppla upp med SMB istället för NFS ?

Jepp, testade en återställning igår.
Om jag kopplar in SMB på någon av diskarna i Tvixen får jag upp min sambos bärbara dator, filerna som är utdelade i windows under delade mappar går att titta på i Tvixen.
På min fasta dator får jag upp min arbetsgrupp och sen kan jag bläddra vidare till min använare men jag kan inte se några filer. Vet inte riktigt vilken mapp som delas ut... har testat högerklicka på en mapp med bilder jag har på HD och sen "dela ut till min hemgrupp/läsa/skriva/. Men inget syns på tvixen...

Postad 28 september 2010 - 15:55

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Förutom min inlägg ovan har jag nu upptäckt ännu ett problem.
Oavsett hur jag delar ut mina mappar via NFS, exempelvis D:\tvixhd1\bilder\filer.jpg så kan jag inte fylla mappen med mer än 4 filer. Gör jag det syns ingenting.
Filmer och bilder som jag kan spela upp från USB sticka på Tvixen utan problem får "format stöds inte" när jag försöker via NFS.
Är desperat!!! Löser jag inte problemet och får det här att funka måste jag skicka tillbaka grejerna till komplett.se snart.
Det känns som om problemet ligger på min fasta dator? Men jag har tagit bort allt vad brandväggar och virusskydd heter...

Skulle jag få samma problem om jag skaffade mig en NAS med stöd för DLNA och försökte lägga alla mina bilder/musik mm på den...? DLNA och UPNP är ungefär samma sak eller? Känner mig helt vilsen i denna djungel..

Postad 28 september 2010 - 19:09

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Förutom min inlägg ovan har jag nu upptäckt ännu ett problem.
Oavsett hur jag delar ut mina mappar via NFS, exempelvis D:\tvixhd1\bilder\filer.jpg så kan jag inte fylla mappen med mer än 4 filer. Gör jag det syns ingenting.
Filmer och bilder som jag kan spela upp från USB sticka på Tvixen utan problem får "format stöds inte" när jag försöker via NFS.
Är desperat!!! Löser jag inte problemet och får det här att funka måste jag skicka tillbaka grejerna till komplett.se snart.
Det känns som om problemet ligger på min fasta dator? Men jag har tagit bort allt vad brandväggar och virusskydd heter...

Skulle jag få samma problem om jag skaffade mig en NAS med stöd för DLNA och försökte lägga alla mina bilder/musik mm på den...? DLNA och UPNP är ungefär samma sak eller? Känner mig helt vilsen i denna djungel..

Uhmm,,,, kör du UPNP ? Varför ??

Postad 28 september 2010 - 19:31

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Uhmm,,,, kör du UPNP ? Varför ??

Har testat UPNP... Vill kunna köra NFS men det funkar ju inte. UPNP funkar, men är krångligt i mitt tycke. Dessutom kan jag bara köra filmer å musik med UPNP... Har inte fått bilder att funka.

Postad 28 september 2010 - 20:28

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Har testat UPNP... Vill kunna köra NFS men det funkar ju inte. UPNP funkar, men är krångligt i mitt tycke. Dessutom kan jag bara köra filmer å musik med UPNP... Har inte fått bilder att funka.

Testa vanligt streaming i katalogstruktur via SMB. (om du inte gör det redan.)
Något är det som strular för dig, och jag har mer en känsla över att det på något sätt är din PC.

Vilket Windows kör du ?

Postad 28 september 2010 - 20:47

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Testa vanligt streaming i katalogstruktur via SMB. (om du inte gör det redan.)
Något är det som strular för dig, och jag har mer en känsla över att det på något sätt är din PC.

Vilket Windows kör du ?

Wndows 7. Lyckas inte dela ut kataloger som syns i SMB på Tvixen från min dator.

Postad 29 september 2010 - 01:48

trollsländan
  • trollsländan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
bump

Postad 29 september 2010 - 08:39

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Jepp, testade en återställning igår.
Om jag kopplar in SMB på någon av diskarna i Tvixen får jag upp min sambos bärbara dator, filerna som är utdelade i windows under delade mappar går att titta på i Tvixen.
På min fasta dator får jag upp min arbetsgrupp och sen kan jag bläddra vidare till min använare men jag kan inte se några filer. Vet inte riktigt vilken mapp som delas ut... har testat högerklicka på en mapp med bilder jag har på HD och sen "dela ut till min hemgrupp/läsa/skriva/. Men inget syns på tvixen...

Du måste även ha angivit rätt konto/lösenord på TViX'en för att du ska komma åt filer delade i Windows.

//BC

Tack för ditt svar.

Inte framerate utan reference frames. :(
16 hade varit super.

N1 fixar 7 reference frames.
Får man fråga varför du behöver 16?

//BC

Postad 29 september 2010 - 18:31

Headbanger
  • Headbanger
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon som har en aning om varför jag inte kan ha mer än 4 filer i mapparna? Har jag fler syns ingenting.
Kan fortfarande inte spela upp något via NFS. "Format stöds inte". Filer som annars funkar via SMB, UPNP,USB.

Postad 30 september 2010 - 00:53

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
kan någon som äger en N1:a svara på om man kan ha flera NASar anslutna samtidigt
eller om man, som PCH A-110 (som jag är van med), måste gå ut i basmenyn och välja
antingen NAS nummer 1 eller NAS nummer 2? inte för att jag stört mig på att göra så
tidigare men det vore bara intressant att veta hur det ligger till :) tack på förhand !

Postad 30 september 2010 - 08:39

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

kan någon som äger en N1:a svara på om man kan ha flera NASar anslutna samtidigt
eller om man, som PCH A-110 (som jag är van med), måste gå ut i basmenyn och välja
antingen NAS nummer 1 eller NAS nummer 2? inte för att jag stört mig på att göra så
tidigare men det vore bara intressant att veta hur det ligger till :) tack på förhand !

Nja, du kan ha 4 NAS'ar anslutna samtidigt, men du ser inte innehållet i alla samtidigt.
Du får trycka på en knapp på fjärren för att byta källa.

//BC

Någon som har en aning om varför jag inte kan ha mer än 4 filer i mapparna? Har jag fler syns ingenting.
Kan fortfarande inte spela upp något via NFS. "Format stöds inte". Filer som annars funkar via SMB, UPNP,USB.

Det är något lurt med din dator verkar det som.
Fungerar samma filer om du lägger dem på ett USB-minne?

//BC

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.