Samsung UE46D7005 och UE46D8005
1003 svar till detta ämne
Postad 13 November 2011 - 15:18
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Tjena!
Fick min 8005 igår jättenöjd ingen clouding,crosstalk. ett otroligt djup i bilden nästan 3d känsla på vanlig 2d. Men min fråga är fick den borstade lite läckra fjärrkontrollen med till min trodde den inte skulle släppas i europa men jag klagar inte. sedan står min tv som 8000 i menyn borde det inte stå 8005 eller har dom bara tusental eller?
Mvh. Peter
Varifrån handlade du din?  (med tanke på fjärren)
Postad 13 November 2011 - 16:33
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Till er som köpt den och fått en Galaxy S med på köpet...
Funkar det bra att använda Galaxyn att kolla på tv och använda den som fjärr som det visas i reklamfilmerna man ser?
Hur många av er som handlat har fått den 'fränare' fjärren med?
Lutar åt ev. köp från ElGiganten när de får in den på lager igen, alt NetOnNet.
Postad 13 November 2011 - 17:32
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Varifrån handlade du din?  (med tanke på fjärren)
Jag köpte den på hembiobutiken, Galaxyn funkar bra både som kontroll och se på tv i. Ja märkligt att jag fått den fjärren fick du den vanliga plastiga eller är det inte en svensk tv ja har eller?
Postad 13 November 2011 - 20:30
swag
-
swag
-
Användare
-
-
220 inlägg
Jag köpte den på hembiobutiken, Galaxyn funkar bra både som kontroll och se på tv i. Ja märkligt att jag fått den fjärren fick du den vanliga plastiga eller är det inte en svensk tv ja har eller?
hej hur fick du tv i den lilla galaxyn jag får inte det vet ej va gör för fel ska man ställa in något i menyn på tv ?eller går det inte för jag har mina kanaler genom min comhem hdbox
Postad 13 November 2011 - 21:08
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Äger ingen U55D8005 - än iaf
Postad 13 November 2011 - 21:27
ante_ante
-
ante_ante
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag köpte mig en 8005 på expert för 1 vecka sedan. Fick fjärrkontrollen med en aluminiumkant runt, nåt som kanske alla fått men måste ju kolla eftersom de snackas om fjärrkontroll  Men en annan fråga, jag har skapat en hemgrupp på datorn och valt en mapp som ska delas ut. Om jag går in på SmartHuben så finns min dator med men några filmer finns inte där. Nåt speciellt man måste göra?
Postad 13 November 2011 - 21:47
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag köpte mig en 8005 på expert för 1 vecka sedan. Fick fjärrkontrollen med en aluminiumkant runt, nåt som kanske alla fått men måste ju kolla eftersom de snackas om fjärrkontroll Men en annan fråga, jag har skapat en hemgrupp på datorn och valt en mapp som ska delas ut. Om jag går in på SmartHuben så finns min dator med men några filmer finns inte där. Nåt speciellt man måste göra?
Har du startat allshare å laddat ner till din dator eller? Står din tv som 8000 i menyen på tv eller det gör min men dom kanske bara har tustental
Postad 14 November 2011 - 08:01
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Till er som köpt den och fått en Galaxy S med på köpet...
Funkar det bra att använda Galaxyn att kolla på tv och använda den som fjärr som det visas i reklamfilmerna man ser?
Hur många av er som handlat har fått den 'fränare' fjärren med? Lutar åt ev. köp från ElGiganten när de får in den på lager igen, alt NetOnNet.
Galaxyn fungerar kanonbra som fjärrkontroll...framföralt när man använder smartTV och särskilt när man är ute på internet...man får upp ett helt tangentbord varje gång men ska skriva in något i ett fält. Dual View heter funktionen där du kan kolla på det som är på Tvn också i Galaxyn. Kanonbild verkligen. Jag köpte min på Expert och fick även med den lite fräschare fjärren i metall. Jäkligt snygg men den drar massor av batteri. Vet inte om det är fel på den eller vad det är som drar så mkt batteri. Antar att den inte kör wifi utan infraröd (har faktiskt inte funderat eller kollat det men förutsätter att det är så). Nackdelen men den fjärren kan ibland vara att man inte "känner" knapparna på samma sätt som en vanlig fjärr då dom inte "sticker upp". Det gör att jag ofta känner att jag måste titta på fjärren för att använda rätt knapp.
Postad 14 November 2011 - 09:38
Nisse977
-
Nisse977
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har under en längre tid följt diskussionen kring dessa Samsung modeller. Har sen år 2000 en för den tiden toppmodell av 32" Philips tjockTV. Planen är att köpa ännu en toppmodell som håller några år.
Planerar inköp av en 55" D7005 eller D8005 kring jultiden då förhoppningsvis priset ligger på sin lägsta nivå. (ser så ut om man följer förra årets C modeller i prisjakts statistik)
Ang fjärrkontrollen så undrar jag om den "nya" med inbyggd touchplatta är något alla numera får med sin TV? Eller är det bara vissa? Och i så fall, varför då? Det har ju klagats mycket på den ursprungliga kontrollens simpla utseende, så det kanske inte är helt konstigt om Samsung valt att byta ut den mot nått finare, men då är det något alla borde få. Läste om någon som köpt en 46D7005 för nån månadsen, som redan då fick med den nya fjärrkontrollen?
Är det någon som har en bild på den där nya fjärrkontrollen?
De problem med varierande kvalité på skärmarna hoppas jag är något som blir bättre. Där är också en av anledningarna till att jag önskar vänta lite med att köpa mitt exemplar.
Redigerat av Nisse977, 14 November 2011 - 09:42.
Postad 14 November 2011 - 09:45
hotroa
-
hotroa
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
hej hur fick du tv i den lilla galaxyn jag får inte det vet ej va gör för fel ska man ställa in något i menyn på tv ?eller går det inte för jag har mina kanaler genom min comhem hdbox
Kör du igenom en hembioanläggning? isf måste du ställa in den oxå... prova att uppdatera Anynet oxå, jag hade samma problem, fick avkodningsfel hela tiden.
Postad 14 November 2011 - 12:51
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Va har Expert för butikspris? Antar att det ligger högre än webpriset de visar här på Prisjakt?  Experts köpvilkor är ju inte lika bra som tex Eleganten och NetOnNets (Expert, liksom SIBA, hävdar oanvänd exemplat om man ska åberopa sin ångerrätt/öppet köp). Menar du/ni denna:  när ni skriver 'fräschare' touchfjärren
Postad 14 November 2011 - 14:06
hotroa
-
hotroa
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Va har Expert för butikspris? Antar att det ligger högre än webpriset de visar här på Prisjakt? 
Experts köpvilkor är ju inte lika bra som tex Eleganten och NetOnNets (Expert, liksom SIBA, hävdar oanvänd exemplat om man ska åberopa sin ångerrätt/öppet köp).
Menar du/ni denna:
 när ni skriver 'fräschare' touchfjärren 
It can be only one... Harmony One. :-) ...men all styrning via Galaxyn är inte heller fy skam
Postad 14 November 2011 - 16:32
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10551 inlägg
Tråkigt de inte kör driven för plasmorna också. Har en Ipod touch 3G så går väl ingen jättenöd på en men ändå.
Postad 14 November 2011 - 20:33
swag
-
swag
-
Användare
-
-
220 inlägg
Kör du igenom en hembioanläggning? isf måste du ställa in den oxå... prova att uppdatera Anynet oxå, jag hade samma problem, fick avkodningsfel hela tiden.
hej jo jag kör hemma bio anläggning. har en Denon 3311 Comhem HDbox 5000c Denon 1611UD blu-ray vet du vilka enheter jag ska in och ändra i ?
Postad 15 November 2011 - 08:37
hotroa
-
hotroa
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
hej jo jag kör hemma bio anläggning. har en Denon 3311 Comhem HDbox 5000c Denon 1611UD blu-ray vet du vilka enheter jag ska in och ändra i ?
Hembioanläggningen ska ändras i HDMI inställningarna, Ljud från TV samt RIHD & strömstryrning... slå på allt och hoppas den är kompatibel med Samsungs Anynet. Ett annat sätt är att helt enkelt använda en egen HDMI ingång på tv:n (ingång2) kan sända ljud tillbaks. lycka till.
Postad 15 November 2011 - 10:31
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Va har Expert för butikspris? Antar att det ligger högre än webpriset de visar här på Prisjakt? Experts köpvilkor är ju inte lika bra som tex Eleganten och NetOnNets (Expert, liksom SIBA, hävdar oanvänd exemplat om man ska åberopa sin ångerrätt/öppet köp). Menar du/ni denna: när ni skriver 'fräschare' touchfjärren 
Nej, det är inte denna fjärren. Den på bilden är en 3 tums "fulltouch"...dvs inga (nästan i alla fall) knappar. Den är ett tillbehör. Den som medföljer nu är en mkt elegant fjärr med metallinslag...fin tyngd och känsla. Har även touchfunktion i styrkorset för vissa ändamål (tex i webbrowsern). Köpte min på Expert...dom tog nästan 17000 för den då men har prisgaranti (30 dagar) mot fysiska affärer i närheten. Elgiganten sänkte den till 15349 innan tiden gått ut och jag fick tillbaka mellanskillnaden när jag gick tillbaka till Expertbutiken. Dom har även fullbytesrätt. Jag köpte först en 55 tummare men var orolig att den var för stor (sitter lite drygt 3 meter från tvn). Dom sa att jag kunde ta hem den och testa och byta till 46 tum om den var för stor. Den var mkt riktigt för stor (SD-sändningar blev inte tillräckligt bra) så jag bytte till 46 tum...inga problem alls.
Redigerat av Unregistered1d60d079, 15 November 2011 - 10:32.
Postad 15 November 2011 - 16:15
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Är det bara jag som har problem med ljud som släpar efter på UE46D7005an? Väljer jag "gaming mode" fungerar det bra men annars så släpar ljudet efter lite i olika sammanhang. Olika mycket på olika kanaler osv. Väldigt märkligt.
Postad 15 November 2011 - 16:43
swag
-
swag
-
Användare
-
-
220 inlägg
har en hdmi kabel på hdmi 2. och alla mina saker är kompatibel med anynet men det går inte ändå funkar att ha den som kontroll men inte att se tv i den så va är felet allt är ju kopplat som du skrev skumt detta
Postad 16 November 2011 - 06:58
hotroa
-
hotroa
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
har en hdmi kabel på hdmi 2. och alla mina saker är kompatibel med anynet men det går inte ändå funkar att ha den som kontroll men inte att se tv i den så va är felet allt är ju kopplat som du skrev skumt detta
Jag hade exakt samma problem, när man sen provar Multi View så slutade fjärren oxå fungera och det krävdes omstart. Som jag beskrev innan så var problemet för mig att jag inte hade strömstyrning på. (varför detta skulle vara boven har jag inte kommit på) Innan det hoppade igång så var jag i ingångsmenyn (source) och gjorde en uppdatering på Anynet via Verktygs knappen. Då dök alla mina enheter upp... efter det har det funkat bra. Vidare så har jag dessa inställningar. Ljudet är satt som extern högtalare med D.D ljud. Anynet & mottagare = PÅ Samtliga bildbehandlingar = Av Hoppas du får ordning på det..... Blir ditt felmeddelande "...avkodningsfel"?
Postad 16 November 2011 - 07:24
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Nej, det är inte denna fjärren. Den på bilden är en 3 tums "fulltouch"...dvs inga (nästan i alla fall) knappar. Den är ett tillbehör. Den som medföljer nu är en mkt elegant fjärr med metallinslag...fin tyngd och känsla. Har även touchfunktion i styrkorset för vissa ändamål (tex i webbrowsern). Köpte min på Expert...dom tog nästan 17000 för den då men har prisgaranti (30 dagar) mot fysiska affärer i närheten. Elgiganten sänkte den till 15349 innan tiden gått ut och jag fick tillbaka mellanskillnaden när jag gick tillbaka till Expertbutiken. Dom har även fullbytesrätt. Jag köpte först en 55 tummare men var orolig att den var för stor (sitter lite drygt 3 meter från tvn). Dom sa att jag kunde ta hem den och testa och byta till 46 tum om den var för stor. Den var mkt riktigt för stor (SD-sändningar blev inte tillräckligt bra) så jag bytte till 46 tum...inga problem alls.
Var in på Expert igår...2ggr tom..  En gång med barn och bilstolar i bilen.. och ytterligare en gång senare på kvällen - utan barn och tillhörande stolar  Killen jag pratade med första ggn visade en helt vanlig fjärr, med 100% fysiska knappar och ja tänkte -jaja, galaxyn är ju med iaf. Sen när jag kom hem med den och öppnade så såg ja den fjärren du beskriver du ovan  Du har även helt rätt ang. öppet köp - 30dagars med rätt att prova produkten om man köpt i butik - som det 'bör' vara mao. Är nöjd med allt så här långt, känns sjukt mycket större jmft med den 40" som stod på samma plats innan.
Postad 16 November 2011 - 08:16
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Postad 16 November 2011 - 08:38
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Är det bara jag som har problem med ljud som släpar efter på UE46D7005an? Väljer jag "gaming mode" fungerar det bra men annars så släpar ljudet efter lite i olika sammanhang. Olika mycket på olika kanaler osv. Väldigt märkligt.
Det är ungefär 100ms input lag när du inte kör game mode vilket är väldigt högt. Det är bara så det är med tvn. Får lägga in en delay på din box etc.
Postad 16 November 2011 - 09:48
Nisse977
-
Nisse977
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag hittar fortfarande ingen bild på den nya fjärrkontrollen på nätet?
Kan någon som har den nya, ta en bild å lägga upp här så vi får se hur den ser ut?
Postad 16 November 2011 - 13:29
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag hittar fortfarande ingen bild på den nya fjärrkontrollen på nätet?
Kan någon som har den nya, ta en bild å lägga upp här så vi får se hur den ser ut? 
Här kommer 2 bilder
Postad 16 November 2011 - 13:59
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Har ni några bra appar att rekomendera? Har försökt använda Youtube men den är ju inget vidare utan kör direkt i webläsaren istället. TV4 play (premium ingick i alla fall när jag köpte den...) är ju bra men det är lite synd att SVT play inte finns bara. Med tanke på att det inte drar så mkt ström och är så förbannat läcker (D8005) så skulle jag vilja använda den som "tavla" när man kanske har lite middag eller liknande hemma...det finns ju en app med "konst" och läckra foton men jag får dom inte till att visas som bildspel i helbild. Gör jag något galet? Man kanske ju så klart ta egna bilder och köra men det var rätt så fina bilder i appen... Här kommer 2 bilder 
Den är riktigt go att använda...någon mer som upplever att den käkar rätt så bra med batterier?
Postad 16 November 2011 - 19:06
swag
-
swag
-
Användare
-
-
220 inlägg
Jag hade exakt samma problem, när man sen provar Multi View så slutade fjärren oxå fungera och det krävdes omstart. Som jag beskrev innan så var problemet för mig att jag inte hade strömstyrning på. (varför detta skulle vara boven har jag inte kommit på) Innan det hoppade igång så var jag i ingångsmenyn (source) och gjorde en uppdatering på Anynet via Verktygs knappen. Då dök alla mina enheter upp... efter det har det funkat bra.
Vidare så har jag dessa inställningar.
Ljudet är satt som extern högtalare med D.D ljud. Anynet & mottagare = PÅ Samtliga bildbehandlingar = Av
Hoppas du får ordning på det..... Blir ditt felmeddelande "...avkodningsfel"?
hej jo jag får det meddelandet men nu ska jag se om jag kan göra det du skrev
Postad 17 November 2011 - 08:15
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Har ni fått SF Anytime att fungera i era apparater? Har skapat ett konto via datorn men hittar inte var jag ska logga in.
Postad 17 November 2011 - 10:00
Nisse977
-
Nisse977
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tackar för bilderna mrNoodles!  Den ser ju RÄTT mycket snyggare ut än den gamla fjärrkontrollen.
Postad 19 November 2011 - 19:33
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Inte helt rätt tråd men jag chansar och ber om ursäkt på samma gång
Vet nån om det går att installera Gingerbread på Galaxy S´n som var med tvn?
Lyckas inte ens ansluta den med Kies men ska testa Odin...
Postad 19 November 2011 - 19:43
Stagern
-
Stagern
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Undrar vart satellit ingångarna är på UE46D7005 (vill veta vart jag ska borra hålet)
håller på och bygger klart rummet hemma ska köpa tv:n nästa vecka
Hälsningar: Stagern
Postad 19 November 2011 - 20:09
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Ni som tittat på 7/8 serien kan jag ju ge en heads up för er som bor i stockholms området. På måndag kommer Elgiganten köra följande för 12995:-
Vilket är sjukt billigt. Gäller dock bara stockholms butikerna och inte på nätet då det körs tillsammans med Elgiganten Kungens Kurva nyinvigning. Surfplattan och 2 glasögon ingår fortfarande som tidigare.
Redigerat av ganksta1, 19 November 2011 - 20:11.
Postad 20 November 2011 - 12:28
jepa71
-
jepa71
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Inställningar från dator till tv skärm.
Hämtade hem d8005 55" igår.. inte direkt impad, men kanske löser sig när man pillat in inställningar rätt.
Mitt problem är att när jag kopplar in laptoppen "Hp pavilion dv6" så segar sig muspekaren väldigt mycket på tv. Även bilden är gryning!
Min fråga är hur/om de finns inställningar som löser problemen!!
Postad 20 November 2011 - 12:54
jepa71
-
jepa71
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Bättre med Hdmi2...?
Hm ändrade hdmi ingång till hdmi 2.. jösses vilken skillnad, blev mycket bättre bild  Eller positivt tänkande...?
Postad 20 November 2011 - 13:08
samski
-
samski
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Ny hær med ett gammalt account som jag inte anvænt på år och dagar! Køpte en UE46D8005 i fredags och ær strålande førnøjd, lite problem med clouding men har inte fått den kalibrerad helt rætt ænnu. Ser att det ær mycket att læsa i dessa trådarna, men hittade i kalibreringstråden att DVE och AVSHD709 som gæller. Hur funkar dessa? Ær ju så sjukt mycket instællningar på tvn, går dessa programmen verkligen igjenom alla? Eller blir det mer att "nu ska vi stælla in vitbalansen" och så måste jag sjælv hitta alla instællningar på tvn som rør vitbalansen? Har samsung inte något eget kalibreringsprogram? Ær det något som ni D8-serien ægare rekomenderar før en lekman? På førhand tack!
Redigerat av samski, 20 November 2011 - 13:12.
Postad 20 November 2011 - 13:51
bjornsson81
-
bjornsson81
-
Användare
-
-
116 inlägg
Går i tankarna att köpa någon utav nämnda modeller, 7005/8005 men vet inte vilken jag ska välja, kommer köpa den från Elgiganten.
Det lutar mot 8005 då det medföljer 2 glasögon och den där surfplattan.
Men vad är det största skillnaderna på dom två modellerna förutom att den dyrare har aluminium ram istället för plast.
Postad 20 November 2011 - 19:48
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Går i tankarna att köpa någon utav nämnda modeller, 7005/8005 men vet inte vilken jag ska välja, kommer köpa den från Elgiganten. Det lutar mot 8005 då det medföljer 2 glasögon och den där surfplattan.
Men vad är det största skillnaderna på dom två modellerna förutom att den dyrare har aluminium ram istället för plast.
Du kan jämföra modellerna här: http://www.samsung.c...type=subtype_p2# 8005 verkar ha nå annan DTV tuner, och som det verkar så kommer 8005 inte längre med TM1180 fjärren (med vanliga gummiknappar).
Postad 20 November 2011 - 21:28
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Bättre med Hdmi2...? Hm ändrade hdmi ingång till hdmi 2.. jösses vilken skillnad, blev mycket bättre bild Eller positivt tänkande...?
Ja herregud, inte får du bättre bild för att du kopplar till hdmi2. Går säkert att ställa in bildminnen för de olika ingångarna. /Fredrik
Postad 20 November 2011 - 22:29
jepa71
-
jepa71
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ja herregud, inte får du bättre bild för att du kopplar till hdmi2. Går säkert att ställa in bildminnen för de olika ingångarna.
/Fredrik
Möjligt att de går.. hur man nu gör Har faktiskt provat en hel del inställningar. Bestämnde mig nästan för att lämna tillbaka tv tills jag provade hdmi2 ingången. Stor, stor skillnad.. kan ev.bero på misstag från fabrik när de monterade hdmi kontakten..
Men i alla fall så är bilden mycket bättre, även överföring från datan fungerar bra nu. Såå EL giganten får kanske inte tillbaka mitt exemplar..
Postad 20 November 2011 - 22:35
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Går i tankarna att köpa någon utav nämnda modeller, 7005/8005 men vet inte vilken jag ska välja, kommer köpa den från Elgiganten. Det lutar mot 8005 då det medföljer 2 glasögon och den där surfplattan.
Det är mer ram minne i 8005 som jag förstått men det har ingen verklig effekt vid ditt användande så dom är identiska utom tillbehör och design. Bor du i stockholm så kan du köpa 46d8005 för 12995 imorgon vilket endast gäller i stockholms butikerna och då är det ju ingen prisskillnad mot 7005. I 55" och 40" så är pris skillnaden så liten ändå så det är bara köra på 8005.
Postad 20 November 2011 - 22:46
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Ny hær med ett gammalt account som jag inte anvænt på år och dagar! Køpte en UE46D8005 i fredags och ær strålande førnøjd, lite problem med clouding men har inte fått den kalibrerad helt rætt ænnu. Ser att det ær mycket att læsa i dessa trådarna, men hittade i kalibreringstråden att DVE och AVSHD709 som gæller. Hur funkar dessa? Ær ju så sjukt mycket instællningar på tvn, går dessa programmen verkligen igjenom alla? Eller blir det mer att "nu ska vi stælla in vitbalansen" och så måste jag sjælv hitta alla instællningar på tvn som rør vitbalansen? Har samsung inte något eget kalibreringsprogram? Ær det något som ni D8-serien ægare rekomenderar før en lekman? På førhand tack! 
Kalibrerings program som DVE osv säger inte vilken specifik parameter du ska ändra på just din tv utan dom ger tips på vad inställningen ofta heter så får man prova sig fram ett exempel är att man får en mörk bild på tvn så är det ett objekt på bilden som är en nyans av grå som skiljer sig ytterst lite. På en felinställd tv så ser man inte objektet utan bara en svart bild men så pillar man lite med inställningar som dom tipsar om så framträder objektet och på så sätt har du fått fram en bättre kurva för gråskalor och svärta. Detta är en enkel förklaring av vad man gör men det krävs lite tålamod och lite tid för att ställa in det tills man blir nöjd. Men det är verkligen inte svårt. Dom kör olika scenarion för att kalibrera olika aspekter men vill du ha hjälp så får man anlita en specialist som kalibrerar din tv med hjälp av en dator och speciella mätinstrumment som man fäster på tvn. Detta kan dock vara rätt dyrt men man får ett bättre resultat än vad kalibrerings skivor kan erbjuda.
Postad 21 November 2011 - 08:29
Nisse977
-
Nisse977
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag undrar om någon har kopplat in en dator/HTPC via HDMI på sin Samsung TV, och hur blev bilden då? Anledningen till att jag frågar är att jag igår kopplade in min laptop på farsans nya Philips 37" LED TV och bilden blir inte "fullscreen", det blir en svart liten ram runt hela bilden, trots att jag kör fullHD ut från datorn  Tror hans modell är 37PFL7675H http://www.siba.se/P...12&ref=prisjaktKunde inte hitta någon inställning som gjorde att bilden kom på hela rutan... Har tänkt köpa Asrock Vision 3D HTPC och Samsung UE55D7005/8005. Jag vill inte se några sådana kanter på min TV!
Redigerat av Nisse977, 21 November 2011 - 08:29.
Postad 21 November 2011 - 09:21
Unregistered1d60d079
-
Unregistered1d60d079
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Inte helt rätt tråd men jag chansar och ber om ursäkt på samma gång 
Vet nån om det går att installera Gingerbread på Galaxy S´n som var med tvn? Lyckas inte ens ansluta den med Kies men ska testa Odin...
Jag har lyckats koppla upp den till Kies (efter många försök och problem)...den hittar ingen updatering där i alla fall. Odin...vad är det? Får du in en uppdatering i din så får du gärna meddela hur.
Postad 21 November 2011 - 11:07
Willief
-
Willief
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ni som tittat på 7/8 serien kan jag ju ge en heads up för er som bor i stockholms området. På måndag kommer Elgiganten köra följande för 12995:-
Vilket är sjukt billigt. Gäller dock bara stockholms butikerna och inte på nätet då det körs tillsammans med Elgiganten Kungens Kurva nyinvigning. Surfplattan och 2 glasögon ingår fortfarande som tidigare.
Vet inte om jag har fattat det rätt men har det inte varit snack här om olika modeller beroende på datum, vilken fjärrkontroll mm som ingår? Någon som vet om Elgigantens erbjudande i sånt fall gäller den "senaste" modellen av 8005? Vilken fjärr och ingår det två par glasögon?
Postad 21 November 2011 - 11:17
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag har lyckats koppla upp den till Kies (efter många försök och problem)...den hittar ingen updatering där i alla fall. Odin...vad är det? Får du in en uppdatering i din så får du gärna meddela hur.
Odin är ett alt. att uppdatera Samsungsmjukvara med, många polare som har SGS (I och II) verkar föredra den framför Kies som någon kallade djävulens mjukvara..  Jag har själv dålig koll på Samsungs uppdatering då jag är fast i SE träsket sen många år.
Postad 21 November 2011 - 11:26
pcpower
-
pcpower
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Köpte en samsung 7005 för för ca tre veckor sedan och har märkt clouding i mitten på skärmen samt bleeding i hörnen.
Och när jag ska spela tv-spel så bir bilden super dålig, den blir som sträck som om att den inte hinner med. Vad ska man göra åt det. Är den något fel på mitt exemplar av tv?
Postad 21 November 2011 - 14:17
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Vet inte om jag har fattat det rätt men har det inte varit snack här om olika modeller beroende på datum, vilken fjärrkontroll mm som ingår? Någon som vet om Elgigantens erbjudande i sånt fall gäller den "senaste" modellen av 8005? Vilken fjärr och ingår det två par glasögon?
Silver fjärr. Andriod platta och 2 glasögon ingår. Silver fjärren är jag inte 100% på då det kan vara den svarta men resten är 100%
Postad 21 November 2011 - 14:26
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Har verkligen problem med att få riktigt bra tryck i bilden i min 7005a. Har problem med svärtan, tycker lätt att bilden blir lite "disig" och tråkigt. Sen har jag även stora problem med lagg i bilden om jag inte kör "Spelläge" vilket jag gärna vill slippa göra. Någon som har några bra tips?
Postad 21 November 2011 - 22:29
Willief
-
Willief
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Är lite ny på det här med forum och det verkar ju finnas hur många trådar som helst men jag provar här och hoppas att det funkar.
Jag undrar hur det funkar med att köra utan digitalbox och istället köra med en sån där modul rätt i TV:n? ComHem har något provapå-erbjudande där man får en "HD-modul" och jag funderar på att införskaffa en UE46D8005 om jag får tag på en med Elgigantens erbjudande som verkar vara OK. Någon som har erfarenhet vad det gäller "modulkörning"? Påverkas bildkvaliteten eller något annat jämfört med att köra via en box?
Är det någon här som har slagit till på Elgigantens erbjudande? Kan dom köra någon "fuling" och ha någon modell som inte är den senaste som dom säljer ut i erbjudandet eller finns det bara en sort UE46D8005?
Postad 21 November 2011 - 23:13
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag tror inte du behöver oroa dig över att det inte skulle vara 'den senaste' UE46D8005 som giganten säljer.
Postad 22 November 2011 - 02:54
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Det finns bara en typ av ue46d8005. Modul är bara köra inga problem.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|