Epson lanserar nya projektorer
1011 svar till detta ämne
Postad 14 december 2011 - 13:42
Unregistered7beef5b5
-
Unregistered7beef5b5
-
Användare
-
-
135 inlägg
Åh nu vart det svårt.
Står inför mitt första projektor köp, har riktat in mig på tw3200.
Men nu när komplett har erbjudande på tw5900 vart jag lita sugen på den.
Är rätt novis på ämnet, läst en del på forumet.
3d känns inte som ett måste, mest som en bonus.
Vad skulle ni rekomendera?
Postad 14 december 2011 - 13:55
Hays
-
Hays
-
Beroende
-
-
1 183 inlägg
Åh nu vart det svårt. Står inför mitt första projektor köp, har riktat in mig på tw3200. Men nu när komplett har erbjudande på tw5900 vart jag lita sugen på den. Är rätt novis på ämnet, läst en del på forumet. 3d känns inte som ett måste, mest som en bonus.
Vad har du för förutsättningar? Ljust rum eller mörk källare m.m.
Postad 14 december 2011 - 14:58
Unregistered7beef5b5
-
Unregistered7beef5b5
-
Användare
-
-
135 inlägg
Gillestuga i källaren, vita väggar/tak och 3,5m till duk
Postad 14 december 2011 - 21:03
Hays
-
Hays
-
Beroende
-
-
1 183 inlägg
Jag slog till på en tw5900 hos komplett för 9995kr kunde inte hålla mig. Nu är den stora frågan vad köper man för glasögon. Har läst att Panasonics funkar men funkar det med några fler? tänkte att man kanske kan köpa två dyrare brillor typ epson eller panasonic men att man kanske kunde köpa några billigare till om det är fler än jag och sambon som ska se någon film nån gång. funkar tex dessa? http://www.planetaxe...ls/711719990215 någon som provat eller vet nått ställe man kan läsa om vilka glasögon som är kompatibla med vad.
Postad 14 december 2011 - 21:06
Unregistered7beef5b5
-
Unregistered7beef5b5
-
Användare
-
-
135 inlägg
Jaha då han man inte med, slut i lager ;-)
Postad 15 december 2011 - 07:45
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Åh nu vart det svårt. Står inför mitt första projektor köp, har riktat in mig på tw3200. Men nu när komplett har erbjudande på tw5900 vart jag lita sugen på den. Är rätt novis på ämnet, läst en del på forumet. 3d känns inte som ett måste, mest som en bonus.
Jag var inte så mycket för 3D... tills jag fick hem min 5900.
Postad 20 december 2011 - 11:26
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Skrev detta även i Panasonic tråden men skriver där här också för att få lite balans i det hela (de som gillar respektive märke/modell brukar ju vara mest aktiva i just de trådarna)
Hur står sig startfältet idag? X30 har ju fått mkt hyllningar för sin 2D, men är ju SJUKT stor och dessutom verkar det som om 3D är något bättre på AT5000 (även om det finns som som hävdar olika som vanligt). Epsons TW9000 är ju också intressant, har fått mkt bra recensionser men verkar överlag vara rätt lik AT5000 i bilden (inte så konstigt kanske). Verkar som den fortfarande inte finns att köpa i Sverige, och vad jag sett inte heller som demo i Stockholmsområdet, annat än via pre-production exemplar, som kanske inte är helt rättvisande.
Redigerat av Unregistered1413, 20 december 2011 - 11:38.
Postad 20 december 2011 - 15:26
Hays
-
Hays
-
Beroende
-
-
1 183 inlägg
Fick min TW-5900 för nån timme sedan, nu ska jag bara besluta mig om duken.
Någon som har koll på ett väggfäste som passar dessa projar? har kollat lite men är så osäker, vad jag förstått passar inte så jätte många till epson?
Postad 20 december 2011 - 18:13
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
398 inlägg
Jag kan rekommendera Chief som bla. HBB har, riktigt stabila & finns i svart och vitt.
Postad 26 december 2011 - 21:30
pege36
-
pege36
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Har lusläst manualen och använt Google flitigt men kan inte hitta någon guide för takplacering, förutom hur man gör för att vända bilden.
Problemet är att jag har en duk upphängd och vill gärna slippa flytta på denna så hur beräknar jag längden på takfästet till EH-TW5900 mot en redan monterad duk? 
Kan vara så att jag lider av akut glöggförgiftning efter julhelgen men jag är i viket fall inte kapabel att hitta svaret
Postad 27 december 2011 - 10:38
Björn_S
-
Björn_S
-
Användare
-
-
183 inlägg
Har lusläst manualen och använt Google flitigt men kan inte hitta någon guide för takplacering, förutom hur man gör för att vända bilden. Problemet är att jag har en duk upphängd och vill gärna slippa flytta på denna så hur beräknar jag längden på takfästet till EH-TW5900 mot en redan monterad duk?  Kan vara så att jag lider av akut glöggförgiftning efter julhelgen men jag är i viket fall inte kapabel att hitta svaret 
Tja, mitten av linsen ligger c:a 8cm från botten på projektorn enligt manualen så du behöver ett takfäste som kan sänka din projektor avståndet från taket till toppen av bildytan minus 8 cm. Ungefär.
Postad 27 december 2011 - 20:21
Nitzer
-
Nitzer
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Är grymt sugen på en TW6000 främst eftersom jag gärna vill ha 3D och en budget på ca 15.000kr
Har ett mörklagt biorum. Mörkgråa väggar, golv och tak. Kan mörklägga helt och hållet.
Men blir naturligtvis lite tveksam pga dålig svärta. Är det någon som kör 5900 eller 6000 i ett riktigt mörkt rum och som kan ge lite synpunkter och recensioner hur det funkar?
Postad 28 december 2011 - 20:01
Domino_D
-
Domino_D
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Det blev en 5900 för min del, riktigt nöjd
Postad 29 december 2011 - 21:42
Unregistered9bcef4e4
-
Unregistered9bcef4e4
-
Amatör
-
-
70 inlägg
En liten fråga. Läste i manualen att det ska vara 5m från projektorn till duken om man ska se 3D. Jag har 4,25m från min nuvarande projektor till min duk. Kommer det att funka ändå? Någon som kör 3D på kortare avstånd?
Postad 29 december 2011 - 21:58
Björn_S
-
Björn_S
-
Användare
-
-
183 inlägg
En liten fråga. Läste i manualen att det ska vara 5m från projektorn till duken om man ska se 3D. Jag har 4,25m från min nuvarande projektor till min duk. Kommer det att funka ändå? Någon som kör 3D på kortare avstånd?
Tror du har läst manualen fel, det där handlar om att ir signalen ska nå glasögonen, det funkar mellan 0,3 och 5 meter med projektorns egna ir sändare, har man större rum än så rekommenderas det att installera en extern ir sändare.
Postad 30 december 2011 - 15:46
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej!
Jag har drygt 6 meter mellan där jag vill att projektorn ska stå och duken. På www.projektorshop24.se har dom en modul där man kan räkna ut hur stor bilden blir som mest och minst från ett visst avstånd. Enligt den modulen blir bilden med 6000-modellen som minst 260 cm från 6 meter vilket är 40 cm för mycket för min vägg. Kan denna modul stämma?
I såna fall kan jag inte köpa 6000-modellen, skit också!
Med 9000-modellen blir det som minst ca 200 cm bred bild enligt dom. Den är för dyr för mig...
Vad är det som styr hur mycket man kan zooma in/ut?
Postad 30 december 2011 - 16:47
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Kan denna modul stämma?
Den verkar stämma. Vad är det som styr hur mycket man kan zooma in/ut?
Optikens zoomomfång  MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 31 december 2011 - 00:05
Unregistered54ef61d1
-
Unregistered54ef61d1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är det nån här som har kikat på epson tw-6000w (den trådlösa) och hur det fungerar med det trådlösa? Kopplar jag bara in en adapter till tv´n , datorn,ps3án och digitalboxen så streamas det automatiskt? Eller hur fungerar det? Nån som har en sån?
Mvh
Postad 31 december 2011 - 01:15
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Hej! Jag har drygt 6 meter mellan där jag vill att projektorn ska stå och duken. På www.projektorshop24.se har dom en modul där man kan räkna ut hur stor bilden blir som mest och minst från ett visst avstånd. Enligt den modulen blir bilden med 6000-modellen som minst 260 cm från 6 meter vilket är 40 cm för mycket för min vägg. Kan denna modul stämma? I såna fall kan jag inte köpa 6000-modellen, skit också! Med 9000-modellen blir det som minst ca 200 cm bred bild enligt dom. Den är för dyr för mig... Vad är det som styr hur mycket man kan zooma in/ut?
Du kan titta på projektorernas "throw range". Om en projektor t.ex. har 1.5-2.5 i throw range så kan du som störst få 6m/1,5=4m bred bild och som minst 6m/2.5=2,4m bred bild.
Redigerat av spuj, 31 december 2011 - 01:16.
Postad 31 december 2011 - 08:53
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Är det nån här som har kikat på epson tw-6000w (den trådlösa) och hur det fungerar med det trådlösa? Kopplar jag bara in en adapter till tv´n , datorn,ps3án och digitalboxen så streamas det automatiskt? Eller hur fungerar det? Nån som har en sån?
Mvh
Jag har utvärderat den funktionen i butiken när vi fick in den till butiken och det fungerade bra och var inga problem att få igång. Bara att koppla in spelaren i grunkan som följer med som för övrigt liknar ett lasersvärd(ihopfällt) och slå på funktionen i projektorn och välja ingång. Tänk bara på att du får ett mindre tapp i bildkvalitet eftersom du tappar lite i bitdjup i färg. Resultatet är ändå väldigt bra, men gradienter i övergångar blir mer påtagliga vid trådlöst. Så kan man köra kabel, så gör det i första hand. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 31 december 2011 - 09:53
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Du kan titta på projektorernas "throw range".
Om en projektor t.ex. har 1.5-2.5 i throw range så kan du som störst få 6m/1,5=4m bred bild och som minst 6m/2.5=2,4m bred bild.
Hej och tack för svar! Är det någon som vet om det finns en HD-, 3D-projektor med throw range 3 som inte kostar över 15 000 kr? Den får gärna vara väldigt tyst också. Inga små krav va?
Postad 31 december 2011 - 10:14
Unregistered54ef61d1
-
Unregistered54ef61d1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Då kanske det är bättre att jag köper 5900 som jag tänkte först och sen dra en hdmi sladd till projektorn och sen ha nån typ av switch eller nått så man delar upp en hdmi sladd till 4st som ? _- tv och dator Projektor´´´´´´´´-_ ps3 box Finns det bra sånna boxar så man inte tappar allt för mycket bildkvalite? Mvh Jag har utvärderat den funktionen i butiken när vi fick in den till butiken och det fungerade bra och var inga problem att få igång. Bara att koppla in spelaren i grunkan som följer med som för övrigt liknar ett lasersvärd(ihopfällt) och slå på funktionen i projektorn och välja ingång.
Tänk bara på att du får ett mindre tapp i bildkvalitet eftersom du tappar lite i bitdjup i färg. Resultatet är ändå väldigt bra, men gradienter i övergångar blir mer påtagliga vid trådlöst. Så kan man köra kabel, så gör det i första hand.
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 31 december 2011 - 10:44
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Finns ju inbyggt i princip alla hemmabioreceiverns idag. Annars finns det lösa att komplettera med, blir en extra fjärr bara.
Behovet av en switch finns ju där oavsett om du kör trådlöst eller inte.
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 31 december 2011 - 12:14
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Om jag har en film som är "stereoscopic side by side", kan jag se denna film på Epson 6000?
/Nickepe
Postad 31 december 2011 - 14:35
Björn_S
-
Björn_S
-
Användare
-
-
183 inlägg
Om jag har en film som är "stereoscopic side by side", kan jag se denna film på Epson 6000? /Nickepe
Japp, Den stödjer, "SBS", "Frame Packing" och "Över och under" 3d teknikerna. Sen beror det ju på resten av din utrustning också.
Postad 31 december 2011 - 16:04
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej!
Har haft min TW6000W ett par dagar nu. Otroligt nöjd och skillnaden är enorm från min TW1000 jag hade innan.
Ett problem dock... min iris låter väldigt högt! Betydligt högre än TW1000, och på en nivå som gör den oanvändbar i cinema mode när fläkten är knäpptyst.
Någon som har en likadan eller liknande som kan kolla hur mycket iris låter?
Det märks bäst om jag har en mörk bild och sen väljer "pattern" av och på fjärren. Då låter den som er stor rosslig hårrdisk.
Vad tror ni? DOA?
Postad 31 december 2011 - 16:21
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Irisen låter en hel del så jag tror inte det är något fel på din maskin.
MVH
Postad 31 december 2011 - 17:09
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Hur funkar 5900 med Dreamscreen Tab V3 black duken? Ingen proffs duk men inte det jag söker. Vill ha en prisvärd duk för typ 5000kr. Takmontering i vardagsrum.
Postad 31 december 2011 - 18:55
Unregisteredff8970c5
-
Unregisteredff8970c5
-
Användare
-
-
118 inlägg
Tycker det är sorgligt att man inte får med glasögon med denna projektor, i USA får man med 2 st för lite över 11000 kr.
Annars är det en intressant 3Dprojektor för ett hyfsat pris.
Postad 31 december 2011 - 19:01
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Nu det börjar bli intressant när folk börjar skriva om sånt de stör sig på... tw6000, irisen.... x30 har folk nämnt lite färgfel...
Först jämförde man vilka som hade flest pluss... nu får man börja jämföra vilka som har minst minus...
För det är farligt att gå ut till butikerna och bara ta den man trivs med i verkligheten. 
*jag måste få tummen ur och få köpt mig en innan nya modellerna kommer och man får börja om jämförelserna* 
Gott nytt år
Postad 31 december 2011 - 19:59
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Japp, Den stödjer, "SBS", "Frame Packing" och "över och under" 3d teknikerna. Sen beror det ju på resten av din utrustning också.
Tänkte köra 3D-mkv-filer via Apple TV, via HDMI via projektorn. Det borde funka eller? Eller i värsta fall via min Mac Book. Eller TviX... Någon av dessa som inte funkar?
Postad 31 december 2011 - 20:04
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag är totalt allergisk mot fläktljud, är denna projektor ett sämre eller bättre val än andra vad gäller ljudnivå? Är 3D projektorer mer högljudda än 2D? (Förutom vid 3D-film antar jag...?) /Nickepe
Postad 01 januari 2012 - 10:51
Björn_S
-
Björn_S
-
Användare
-
-
183 inlägg
Tänkte köra 3D-mkv-filer via Apple TV, via HDMI via projektorn. Det borde funka eller? Eller i värsta fall via min Mac Book. Eller TviX... Någon av dessa som inte funkar?
Nja, jag har ingen förstahandsinformation om det skulle funka men en snabb googling ger att det inte kommer funka på din apple TV iaf, antar att du kör xbmc på den? Men detta är ju "off-topic" så att säga så du får nog starta en ny tråd.
Postad 01 januari 2012 - 13:13
snesteg
-
snesteg
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Det finns olika sätt att göra en "3D-mkv". Om du förminskar bilden för vänster och höger öga till hälften så får de plats i en vanlig 1920x1080-bild och kan spelas upp av valfri spelare som hanterar 1080p-mkv:er.  På projektorn får du sedan välja Side-by-side eller Top-bottom så visas det som en 3D-bild. Dock så blir detta knappt HD eftersom hälften av informationen saknas. Man kan även göra en mkv med båda 1080p-bilderna intakta så att det blir en film med upplösningen 3840x1080. Detta är inte en upplösning som projektorn kan hantera så jag har ingen aning om hur den ska kunna spelas upp. Bästa bilden får man väl när man spelar Blu-ray:n direkt som "Frame Packing" men vad jag vet så är det bara PowerDVD och Total Media Theatre som klarar det.
Postad 01 januari 2012 - 16:32
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Jag är totalt allergisk mot fläktljud, är denna projektor ett sämre eller bättre val än andra vad gäller ljudnivå? Är 3D projektorer mer högljudda än 2D? (Förutom vid 3D-film antar jag...?) /Nickepe
För sin klass och med tanke på det höga ljusflödet så är den rätt tyst, skulle jag vilja säga. Den är så klart inte lika tyst som en Sony HW30, men de är ju inte i samma prisklass. Den är betydligt tystare än motsvarande ljusstarka DLP maskiner som finns i klassen. Ljudnivån är i paritet med föregångaren TW3200, om du har lyssnat på den. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 02 januari 2012 - 08:47
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Jag måste säga att jag stör mig lite på fläktljudet vid 3d-tittande på min 5900. Det är helt ok om jag är själv hemma och har högt ljud men sover barnen så tar fläkten över lite.
Postad 02 januari 2012 - 08:59
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej! Jag har drygt 6 meter mellan där jag vill att projektorn ska stå och duken. På www.projektorshop24.se har dom en modul där man kan räkna ut hur stor bilden blir som mest och minst från ett visst avstånd. Enligt den modulen blir bilden med 6000-modellen som minst 260 cm från 6 meter vilket är 40 cm för mycket för min vägg. Kan denna modul stämma? I såna fall kan jag inte köpa 6000-modellen, skit också! Med 9000-modellen blir det som minst ca 200 cm bred bild enligt dom. Den är för dyr för mig... Vad är det som styr hur mycket man kan zooma in/ut?
Tjena! I mitt vardagsrum är det 380 cm mellan väggarna och min tw6000 är ca 5cm från väggen eftersom strömsladden sticker ut lite. Så avståndet mellan lins och duk är ca 330cm. När jag kör max utzoomat och mäter vita linjerna när jag kör "pattern" så blir bredden ca 255. Det kanske kan hjälpa dig att kolla om modulen stämmer?
Postad 02 januari 2012 - 09:04
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tack för ditt svar! En fråga: Om jag växlar mellan en ljus och en mörk bild och har autoiris på "fast" så tar det nästan en sekund för irisen att gå från min till max och den gör det då i i ca 6 steg/hack, ingen mjuk övergång. Är detta också normalt? Edit: Hittade en länk på youtube med samma "problem". Min piper/viner också vid väldigt ljusa bilder från datorn, tex findern i mac: http://www.youtube.com/watch?v=Ac-d9Tz-kVk
Redigerat av Unregisterede406f496, 02 januari 2012 - 09:50.
Postad 02 januari 2012 - 10:03
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Som sagt, irisen låter en hel del och för med sig en massa otyg både bild och ljudmässigt. Det är en av de första funktionerna jag stänger av på i princip alla modeller. Tror knappast det är något fel på just din enhet pga detta, men om du vill få den undersökt så får du ta den till din handlare så kikar de garanterat på den och gör en bedömning.
Att projektorn låter lite mer när du visar en vit bild beror troligen på att nätdelen måste producera mer ström just då. Om din maskin låter onormalt mycket, eller om du är petig  , låter jag vara osagt. Men om den bara låter lite grand så behöver du nog inte oroa dig.
Sluta leta fel och titta på film istället
MVH
Postad 02 januari 2012 - 13:00
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tack Marcus
Vill bara försäkra mig om att det inte är något fel på min. Det är trist att skicka på service efter "DOA" perioden då det kan ta en månad att få tillbaka.
Då stänger jag bara av iris!
Postad 02 januari 2012 - 13:24
NiKeMaN
-
NiKeMaN
-
Användare
-
-
193 inlägg
Som tidigare nämnts så låter Auto-Irisen en hel del på EH_TW6000. Jag som inte haft proj förut hade blivit riktigt rädd för detta ljud om det inte vore så att jag läste om detta tidigare här på MHB forat.
En annan grej att tänka på med Eh-TW6000 projektorn är att det är väldigt ljusstark. Jag upplever den Väldigt ljusstark. Normalt sett så säger man ju att desto mörkare det är i ett biorum - desto bättre bild får man. Med en 6000 och en ReAct duk säger jag tvärt om. Desto mer kolsvart det är i rummet - desto lättare ser man projektorns svagheter. Blir det för mörkt i rummet så upplever jag att man får ett "blått skimmer" av en starkt lysande lampa över hela bilden - medan som jag har tänt lite mysbelysning så ser bilden mycket bättre ut även om svärtan är långt ifrån riktigt bra.
Men det är ju så - en ReAct duk är väl en kompromiss. Speciellt ihop med en 6000 projektor. I dagsljus och under kvällen med belysning tänt så är jag riktigt nöjd med projektorn och bilden den framställer - men släcker jag ner för mycket så känner man sig aningens besviken på den dåliga svärtan och det starka ljusflödet.
Men nu är det vintertid och ganska mörkt ute. I vår/sommar/höst så är det ju betydligt ljusare ute, och i mitt vardagsrum kommer det in rätt mycket ljus på mina ljusa tapeter så då är ju det jag valt den perfekta lösningen för just mina behov.
Postad 02 januari 2012 - 13:58
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4 536 inlägg
Desto mer kolsvart det är i rummet - desto lättare ser man projektorns svagheter. Blir det för mörkt i rummet så upplever jag att man får ett "blått skimmer" av en starkt lysande lampa över hela bilden
Fast det har nog snarare att göra med dukens svagheter än med projektorns. Tycker det låter som ett typiskt exempel på shine, en av kompromisserna med en högkontrastduk. Fast det blir väl som du skriver extra tydligt ihop med en såpass ljusstark projektor kan tänka.
Redigerat av B8, 02 januari 2012 - 18:48.
Postad 02 januari 2012 - 18:33
yrrol2
-
yrrol2
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
haha, det lät ju bedrövligt... *sparar till annan modell*
vad tyst det är om 9000 förresten, inte etablerat sig än bland stugorna?
Postad 03 januari 2012 - 03:24
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Beställde en TW5900 ifrån Elgiganten innan rean tog slut. Hoppas det blir bra.
Får hoppas jag inte får något blå syndrom jag läst om, om det är väldigt mörkt i rummet.
Postad 03 januari 2012 - 07:02
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag måste säga att jag stör mig lite på fläktljudet vid 3d-tittande på min 5900. Det är helt ok om jag är själv hemma och har högt ljud men sover barnen så tar fläkten över lite.
Pretorian: Hur är det vid 2D tycker du? Har just skaffat en digitalbox helt utan fläktar och har nu ett helt tyst vardagsrum, vore segt om en projektor skulle förstöra det... Marcus, om jag struntar i 3D-projektor och väljer en riktigt tyst 2D med bra prestanda, vilken skulle du välja då? /Nicke
Postad 03 januari 2012 - 08:25
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Pretorian: Hur är det vid 2D tycker du?
Har just skaffat en digitalbox helt utan fläktar och har nu ett helt tyst vardagsrum, vore segt om en projektor skulle förstöra det... Marcus, om jag struntar i 3D-projektor och väljer en riktigt tyst 2D med bra prestanda, vilken skulle du välja då?
/Nicke
Sony, HW15, HW20 eller HW30. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 03 januari 2012 - 09:00
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Pretorian: Hur är det vid 2D tycker du?
Har just skaffat en digitalbox helt utan fläktar och har nu ett helt tyst vardagsrum, vore segt om en projektor skulle förstöra det... Marcus, om jag struntar i 3D-projektor och väljer en riktigt tyst 2D med bra prestanda, vilken skulle du välja då?
/Nicke
Menar du ljudet vid 2D så är det inget jag tänker på. Då snarkar barnen nästan högre från övervåningen.. :-) Spelar jag Xbox så är det den som låter.
Postad 03 januari 2012 - 09:41
nickepe
-
nickepe
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Menar du ljudet vid 2D så är det inget jag tänker på. Då snarkar barnen nästan högre från övervåningen.. :-) Spelar jag Xbox så är det den som låter.
Aahh, där satt den!!! Jag kommer ju titta mest 2D och vid 3D får väl ljudanläggningen jobba lite extra. Hälsa mig strax välkommen till de lyckliga som äger en projektor! Tack för all input! /Nicke
Postad 03 januari 2012 - 14:37
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
vad tyst det är om 9000 förresten, inte etablerat sig än bland stugorna?
De första TW9000 skeppades ut i förra veckan i mellandagarna. Vi fick vårt demoex i förra veckan men eftersom vi hade mycket kunder då så hann jag inte plocka upp den. Men jag har kört den hemma i helgen för att bränna lite lampa och har då bekantat mig lite med den. Som väntat är det här en helt annan nivå än TW5900/TW6000 med svärta och kontrast som vida överstiger instegsklassen.(Inget annat var heller att vänta). Ljudnivån håller sig på en låg nivå, men den är inte lika tyst som Sony och JVC. Maskinen står nu och rullar i butiken och jag hoppas kunna sätta tänderna i den(kalibrera den alltså)  någon förmiddag i veckan och därefter kunna göra en vettig jämförelse mot de andra maskinerna i klassen. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 03 januari 2012 - 17:43
snesteg
-
snesteg
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Jag fick min TW9000 i förra veckan. Jag hade tidigare en TW5500 som fick skickas på reparation fyra gånger. Jag hoppas att TW9000 är av bättre kvalitet
Jag upplever att ljudnivån är mycket förbättrad mot TW5500. Framför allt irisen som väsnades så mycket på TW5500:an att jag inte kunde ha den aktiverad. På TW9000 kan jag knappt höra den ens om jag försöker och har bioljudet avstängt.
Bilden är superb. Både svärta och ljusstyrka är utmärkta. Jag har bara testat 3D en kort stund men det är verkligen häftigt att se jättesköldpaddorna på Galapagos kliva ur duken  I 3D-läge bör man ha rummet helt mörklagt men att se 2D-tv fungerar bra även i dagsljus.
Jag gillar även att den går att styra med seriekabel/RS232. Jag använder det för att styra on/off och att automatiskt ändra ljus- och färginställningar när solen går ner eller beroende på väder (med hjälp av EventGhost)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|