**Officiell tråd - Samsung Galaxy S3
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 06 oktober 2012 - 11:05
Själv använder jag förvisso original flipcover och har tappat den 3-4ggr från fickan utan en skråma.
Postad 06 oktober 2012 - 12:41
Postad 08 oktober 2012 - 17:14
Idag har jag tagit emot 5 samtal, och vid 4 av dom har jag inte hört vad motparten säger. Och då menar jag inte att det är lågt eller brusar, det är helt enkelt nattsvart. Ett samtal där mitt emellan funka det bra helt plötsligt.
Men alla andra gånger har det varit dödstyst i luren när jag svarat.
Sätter jag på "högtalartelefon", så funkar det helt plötsligt och vi kan iallafall kommunicera oss igenom samtalet.
Jag har sett trådar där folk har problem med att DOM inte hörs, men detta är ju tvärtemot...
Vad kan vara galet?
Ingen större lust att skicka på service efter blott 4 dagars ägande.

EDIT: Jag och sambon har provat lite, och jag får inte ens en samtalston när jag ringer henne. Och när hon svarar så måste jag sätta på högtalaren för att höra henne...
Redigerat av Shire, 08 oktober 2012 - 17:40.
Postad 08 oktober 2012 - 19:58
Haft min nya S3a sedan i fredags. Funkat bra och inte haft några problem med samtal eller liknande förränns nu.
Idag har jag tagit emot 5 samtal, och vid 4 av dom har jag inte hört vad motparten säger. Och då menar jag inte att det är lågt eller brusar, det är helt enkelt nattsvart. Ett samtal där mitt emellan funka det bra helt plötsligt.
Sätter jag på "högtalartelefon", så funkar det helt plötsligt och vi kan iallafall kommunicera oss igenom samtalet.
Jag har sett trådar där folk har problem med att DOM inte hörs, men detta är ju tvärtemot...
Vad kan vara galet?
EDIT: Jag och sambon har provat lite, och jag får inte ens en samtalston när jag ringer henne. Och när hon svarar så måste jag sätta på högtalaren för att höra henne...
Lämna in den, något fel så få den utbytt direkt
Postad 09 oktober 2012 - 09:25

Haft min nya S3a sedan i fredags. Funkat bra och inte haft några problem med samtal eller liknande förränns nu.
Vad kan vara galet?
Postad 09 oktober 2012 - 09:59
Den fungerade i en vecka.
Postad 09 oktober 2012 - 16:33
Kommer säkert vilken dag som helst nu. Sydkorea fick JB-uppdateringen idag och jag hoppas vi är näst på tur.Nån som har koll hur det är med JB. Är det på G eller??

Postad 10 oktober 2012 - 06:30
Sanslöst flyt i Note 2 .
Kanske redan är det i s3 ?
Jag tycker det. Men kan det bli bättre så är inte jag den som klagar

Postad 10 oktober 2012 - 19:42
Köpte en SGS3 istället för min SGS2, som jag iofs var väldigt nöjd med. Bättre månadskostnad på abonnemanget, 500:- tillbaka från Samsung och 1600:- för SGS2:an gjorde att det blev svårt att inte byta. Nummerflytt är ännu inte gjord utan har mest surfat på wifi här hemma och pillat med appar och lyssnat musik. Jäkla fin skärm och det märks att det är bättre ljudkort, min flac-filer låter kalas! Var lite rädd att bytet skulle känns lite meningslöst men det gör det inte.
Redigerat av genstruktur, 10 oktober 2012 - 19:43.
Postad 14 oktober 2012 - 15:12
Postad 15 oktober 2012 - 09:15
Och nu kom det tillbaks igen, hade hoppats på att slippa skicka tillbaks den, nu har jag ju dessutom tappat den s.k. uppackningsgarantin, men man borde väl kunna hävda att det är ett ursprungsfel i alla fall, så att man slipper skicka in den på reparation så att man är utan telefon i flera veckor.Hej, har just fått hem min nya S3a, och var väldigt nöjd, känns som ett stort språng från min tidigare ZTE Blade på de flesta sätt, det enda jag saknar nu är Jelly Bean som faktiskt finns till Bladen
Dessvärre så verkar det som att just min enhet såklart skulle behöva vara ett måndags ex. För det verkar som om de två touchknapparna har bestämt sig för att sluta fungera helt och hållet, de fick något tuppjuck för sig, sen efter det händer det inget då man rör dem.
Så nu undrar jag om detta är något som någon annan har varit med om, och har någon lösning på, eller om det är så enkelt att jag fått ett måndags ex som har hårdvaru fel, har nämligen både försökt med fabriksåterställning och "uppdaterat" mjukvaran med Kies, men inget har hjälpt.
Edit: Nu helt plötsligt när jag försökte markera kamera ikonen på låsskärmen och ta bort den, så låste telefonen upp sig och gick till kameran. Och nu verkar även de två touchknapparna börjat funka igen, mycket underligt kan tyckas, nästan så att jag inte vet om jag vågar ha kvar telefonen eller inte då man inte vet om det där problemet helt plötsligt kan dyka upp för att sedan försvinna lika plötsligt.
Har även noterat att knapparna fungerar ibland, men bara då telefonen är kall, typ om man har varit ute så funkar knapparna i någon sekund, sen börjar den vibrera till sporadiskt, för att sedan plötsligt sluta och så slutar knapparna också att funka, verkar också som att det är mest problem med bakåt knappen.
I och med att de funkar då telefonen är kall känns det lite som att det kanske är någon lödning som är dålig eller liknande, så att när telefonen är kall så kortsluts den inte, men sen när den blir varm så blir det kortslutning så att de slutar fungera.
Får nog ta och kontakta Tele2 och se vad de säger om saken, hoppas givetvis att de löser det snyggt så att man inte måste vara utan telefon allt för länge.
Postad 15 oktober 2012 - 11:40
Postad 15 oktober 2012 - 13:19
Postad 15 oktober 2012 - 15:44
Postad 15 oktober 2012 - 15:50
Jag har telenor och har då inte fått nåt, fick bara nån ruta om registrera enheten och välja land? sen händer inte mycket...
Ja men är din telefon låst till Telenor? Jag har också Telenor men min är inte låst till dom så jag får också vänta.
Fast jag sitter och funderar på att flasha in stock ROM med Odin. Har redan laddat ner imagen. Hmmm decisions decisions.
Postad 15 oktober 2012 - 22:56
Postad 16 oktober 2012 - 05:14
Vad jag vet så är alla telenors telefoner låsta i 12 månader men jag kan ju ha fel.
Skillnad på om man köpt telefonen av Telenor eller bara abonnemanget.
Postad 23 oktober 2012 - 15:43
Redigerat av Unregistered68d2427b, 24 oktober 2012 - 11:17.
Postad 24 oktober 2012 - 19:50
Oerhört frustrerande.
Postad 24 oktober 2012 - 21:32
Postad 24 oktober 2012 - 22:00
Postad 25 oktober 2012 - 07:53
Postad 25 oktober 2012 - 09:06
Ok. Kanske utelämnade att lte (4g) versionen levereras med jelly bean. Det är inget problem bara något jag märkte skillnad på.Testa att göra en återställning efter uppdatering till JB.Min med JB upplever jag som snabbare än med ICS.
Postad 25 oktober 2012 - 12:57
Ok. Kanske utelämnade att lte (4g) versionen levereras med jelly bean. Det är inget problem bara något jag märkte skillnad på.
Det låter ju suspekt, på swedroid får man ju intrycket av att de som uppdaterat till JB så har dessa fått en mycket mer smooth och snabbare upplevelse.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 25 oktober 2012 - 12:58.
Postad 25 oktober 2012 - 12:58
Annars så är ju mobilen grym på alla sätt.
Postad 25 oktober 2012 - 15:52
Skulle ju va trevligt att komma åt ? & ! Utan att vända sida på tangentbordet.
Postad 25 oktober 2012 - 16:02
Det låter ju suspekt, på swedroid får man ju intrycket av att de som uppdaterat till JB så har dessa fått en mycket mer smooth och snabbare upplevelse.
Smooth blir den. Ingen märkbar skillnad på stänga och öppna appar. Bara hutta in den, du kommer inte bli besviken.
Postad 25 oktober 2012 - 20:16
Postad 25 oktober 2012 - 21:38
får följande meddelande: Åtkomst till programvaruuppdateringstjänsten ges till användare den ordning de begär det.fösök senare
vad menas med detta?
Postad 25 oktober 2012 - 23:02
tja!! köpt min s3a på Mediamarkt...olåst.har TRE som operatör.men kan inte uppdatera än.
får följande meddelande: Åtkomst till programvaruuppdateringstjänsten ges till användare den ordning de begär det.fösök senare
vad menas med detta?
Får samma ? (har telia)
Postad 26 oktober 2012 - 06:16
tja!! köpt min s3a på Mediamarkt...olåst.har TRE som operatör.men kan inte uppdatera än.
vad menas med detta?
Samma här,olåst telefon. Störande!
Postad 26 oktober 2012 - 08:00
MEN jag kunde uppdatera via kies och datorn. Detta var i onsdags.
Har ni provat det?
Postad 26 oktober 2012 - 08:10
vad menas med detta?
Får samma ? (har telia)
Samma här,olåst telefon. Störande!
Som Wizeguy nämnde så kör genom Kies istället så får ni det.
Postad 26 oktober 2012 - 08:53
Smooth blir den. Ingen märkbar skillnad på stänga och öppna appar. Bara hutta in den, du kommer inte bli besviken.
Har Telia så jag väntar fortfarande på den officiella (trots att det finns andra sätt att lägga in JB).
Postad 26 oktober 2012 - 10:17
Kies version är officiell!
Japp kollade precis efter mitt inlägg så såg att den kommit :-)
Postad 26 oktober 2012 - 13:38
Postad 26 oktober 2012 - 14:37
Hur vet man om man har JB ? Gjorde nyss uppdatering
Inställningar > Om enheten > Android Version
JB har 4.1.1
Postad 26 oktober 2012 - 14:38
Inställningar > Om enheten > Android Version
JB har 4.1.1
Tack för snabba svaret, då har man JB

Postad 26 oktober 2012 - 14:49

kolla att din enhets stöds och försök igen
vad menar de? var kollar man det?